Více
    Redakce
    Domů Blog Strana 45

    Seriál Sirens vypráví skrze módu. Jeho kostýmy prozrazují tajemství děje

    0
    seriál Sirens
    seriál Sirens

    Po úspěšném seriálu White Lotus nastupují na scénu nové projekty, rovněž stavějící na tematice nejbohatších vrstev společnosti a jejich následné kritice. Podobný příběh se rozhodl vyprávět i nový mini seriál Sirens, lákající především na svůj svižný děj. Ten skvěle doplňují také kostýmy, které hravě napovídají, kam postavy nenávratně směřují.

    Platforma Netflix představila nový mini seriál Sirens, navazující na v současnosti tak populární narativ. Podobně jako populární seriál White Lotus totiž divákům předkládá záhadu z prostředí těch nejbohatších vrstev. Jeho cílem je rovněž ukázat, že ne vše je v tomto světě tak perfektní, jak se na první pohled může zdát. Tvůrci ovšem děj místo luxusního resortu zasadili do sídla v Hamptons.

    Seriál vypráví příběh Simone (Milly Alcock), tedy ambiciózní osobní asistentky královny tamní ostrovní smetánky, Michaely (Julianne Moore). Ta se naplno ponoří do své nové role, aby tak navždy zapomněla na své traumatické dětství a život na pokraji chudoby. Její maska ovšem přestane fungovat ve chvíli, kdy na ostrov bez ohlášení dorazí její starší a prostořeká sestra Devon (Meghann Fahy).

    Zdroj: Profimedia

    Následně se rozjíždí kolotoč děje, odhalující vrstvy lží, intrik a boje o moc, který bohaté tak často doprovází. I když seriál nenabízí zcela novou perspektivu nebo zápletku, vynahrazuje své slabiny svižným dějem, skvělými hereckými výkony a umně zvolenými kostýmy. Móda totiž v Sirens hraje hlavní roli a divákům nenápadně napovídá, kam se asi jednotlivé postavy v pětidílném seriálu vydají.

    Silná stránka Sirens leží v módě. Kostýmy chytře odrážejí společenské třídy

    Kostýmy rozdělují svět manželky miliardáře a královny ostrovní smetánky Michaely na jasné třídy. Zatímco zaměstnanci nosí perfektně upravené uniformy, tamní zbohatlíci, spolu s aspirující Simone, oblékají přehnaně preppy a extravagantní oblečení, často z dílny návrhářky Lilly Pulitzer. Samotná Michaela však stojí ještě o něco výš a postupně ukazuje to nejlepší z tichého luxusu.

    Na obrazovce se proto objevuje v šatech od The Row, Proenza Schouler nebo Alexander McQueen. Střihy jejích šatů navíc odkazují na řeckou mytologii, která je celým seriálem propletená. Do zcela odlišné společenské skupiny pak patří Devon, která na ostrov dorazí v černé mini sukni, boots a ladicím tank topu. Náznak tyrkysové barvy ale prozrazuje, že i ji čeká ve světě bohatých proměna.

    Podobně se před zrakem diváků mění rovněž šatník Simone. Zpočátku vidíme, že navzdory své snaze vyrovnat se Michaele stále patří mezi „ovce“ ostrovní smetánky. Jak ovšem děj eskaluje, spatříme ji také v outfitech blížících se světu tiché módy. Seriál tedy pracuje s klasickým systémem rozdělujícím ty, kteří používají módu, aby zapadli, a ty, kteří vynikají skrze její nejluxusnější podobu.

    Zdroje: THe Nodmag, Refinery29, The Gloss, Instagram, YouTube

    Fermentace ve světě kosmetiky? Slibuje vyšší účinnost skin care

    0
    skincare
    skincare

    Zatímco svět gurmánů termín fermentace spojuje se sklenicí kimchi nebo kefíru, kosmetický průmysl ho povyšuje na novou úroveň. Bakteriální proces, jenž zajišťuje přeměnu složek do lépe vstřebatelné podoby, se vkrádá do složení pleťových produktů. Fermentované ingredience slibují intenzivnější účinnost a šetrnější působení. Trend, který zní jako výstřelek, vychází z letitých tradic východní medicíny.

    Fermentace se v beauty průmyslu neobjevila jen tak náhodou. Rostoucí důraz na přirozené složení, efektivitu a šetrnost k pleti i planetě nutí značky hledat nové cesty. Právě fermentace pak vyniká jako geniální spojení tradice a inovace. Zatímco syntetické látky mohou pleť zatěžovat, fermentované extrakty se s ní doslova sladí. Díky nim je péče o pleť jemná, a přesto intenzivní, což je přesně to, co současná kosmetika potřebuje a neustále hledá.

    Starý princip doplňuje nové složení. Fermentace jako staronový kosmetický upgrade

    Na první pohled může znít celý proces podivně. Kdo by chtěl na svou pleť nanášet něco, co prošlo kvasným procesem? Ale právě fermentace mění složky jako zelený čaj, rýži, mořské řasy nebo květinové extrakty na biologicky aktivnější formy. Během této přeměny vznikají aminokyseliny, antioxidanty a peptidy, tedy ingredience, které pleť dokáže mnohem lépe využít.

    Zdroj: Ksisters

    Kosmetika s fermentovanými složkami je proto účinnější a rychleji proniká do hlubších vrstev pokožky, ale přesto je často vhodná i pro více citlivou pleť. Zatímco běžné výtažky ze zmíněných složek mohou zůstávat pouze na povrchu, fermentované ingredience se chovají jako pomyslný klíč k zamčeným dveřím a přesně vědí, kam mají na vaší pleti zamířit.

    Opět jsme u korejských kořenů. Fermentace dosáhla globálního boomu až nyní

    Nejčastěji se tedy fermentují ingredience, které samy o sobě mají ve světě kosmetiky dobré jméno. Například rýžová voda, známá pro svůj zjemňující efekt, nebo zelený čaj, plný antioxidantů. Velmi populární je také fermentovaný filtrát z galactomyces, tedy kvasinek, které vznikají při výrobě saké. Tento zázračný výtažek proslavila zejména japonská kosmetika, ale dnes ho najdete i v dostupnějších variantách, například ve výrobcích Cosrx. Galactomyces zjemňují texturu pleti, sjednocují tón a podporují přirozenou obnovu buněk.

    Zdroj: COSRX

    Trend fermentované krásy má pak původ v Jižní Koreji. Právě tam se kosmetické značky inspirovaly tradičními metodami zpracování potravin a aplikovaly je na skincare. Průkopníky byly značky jako Missha, Su:m37 nebo Amorepacific, které fermentované složky používají už více než dekádu. Dnes je ovšem najdeme i v portfoliu západních brandů jako Lancôme nebo Sisley. Fermentované složky tak nejsou výsadou jen niche produktů, stávají se novým standardem pro high-performance péči. Zvláště oblíbené jsou také tonery s fermentovanými složkami.

    Zdroje: Korean Glamour, Pure District, Plné zdraví, Kocosbeauty, YouTube

    Módní značky hledí vpřed. Nabízí resort kolekce pro jaro 2026

    0
    Erdem resort 2026
    Erdem resort 2026

    Speciální cruise a resort řady fungují jako pomyslný most mezi hlavními ready-to-wear kolekcemi. Zatímco největší módní domy na jejich počest pořádají speciální přehlídky, ostatní luxusní značky zůstávají u kampaní. Řada z nich proto nedávno odhalila nejnovější návrhy pro jaro příštího roku. Inspiraci čerpají z historie, tarot karet, Paříže či módy 90. let.

    Erdem pohlédl do minulosti. Resort kolekci založil na módě 17. století

    Například módní dům Erdem tentokrát odcestoval se svou resort kolekcí pro jaro 2026 do minulosti. Při tvorbě návrhů se totiž inspiroval tehdejší německou entomoložkou a botanickou ilustrátorkou Marií Sibyllou Merian. Historické prvky, jako zdobené límce nebo jemná krajka, tak doplňovaly modernější detaily v podobě skládaných šatů, zdobených výšivek nebo praktických kabelek.

    Zdroj: Erdem

    Khaite vzdává čest „devadesátkám“. V kolekci vyzdvihuje protiklady

    Kreativní ředitelka značky Khaite Catherine Holstein pro změnu načerpala inspiraci v 90. letech minulého století, ve kterých dospívala. Poctila proto tehdejší různorodý styl, spojující protikladné prvky všemožných subkultur. V resort kolekci si proto najde své každý, tedy milovníci minimalismu, comeback zažívající boho estetiky, temnějších grunge prvků nebo klasických animal prints.

    Zdroj: Khaite

    Glenn Martens nelení. Navzdory nové roli nezapomíná ani na Diesel

    Talentovaného návrháře Glenna Martens čeká za měsíc velký debut. Na blížícím se Pařížském týdnu haute couture módy totiž odhalí svůj debut pro značku Maison Margiel. Zároveň ale nadále zůstává i šéfem značky Diesel. V její nejnovější resort kolekci ukázal, že na ni rozhodně nezapomněl. Naopak, umně v ní propojil typické „cruise“ kousky s denimem, roky definujícím známý brand.

    Gabriela Hearst otevřela dveře spiritualismu. Návrhy vychází z tarotů

    Resort kolekce úspěšné návrhářky Gabriely Hearst tentokrát nese skrytý význam. Designérka se totiž při její tvorbě inspirovala tarot kartami, na základě nichž hodlá postavit i své další očekávané řady. Motiv karet zachytila pomocí barev, symbolizujících jisté hodnoty. Modrá zastoupila moudrost, růžová lásku a zelená kreativitu. Všechny návrhy však opět vystihuje elegantní minimalismus.

    Zdroj: Gabriela Hearst

    Courrèges prozkoumal ulice Paříže. Naskočil na trend Mirrors of Paris

    Kreativní ředitel Courrèges Nicolas Di Felice odhalil v resort kolekci svůj typický mix jemných struktur, minimalismu a sportovního nádechu. Pro zachycení návrhů si na pomoc přizval 18 múz a přátel módního domu. Za úkol jim dal „nafotit“ kolekci v pomyslných zrcadlech Paříže, odrážejících její ulice. Odkázal tím na aktuální selfie trend na sociálních sítích s názvem Mirrors of Paris.

    Zdroj: Courrèges

    Zdroje: WWD, Luxferity, Les Facons, Hypebeast, Instagram

    Pozor na Labubu bez certifikace. Z roztomilého plyšáčka se stává toxický démon

    0
    Labubu Pop Mart
    Labubu Pop Mart

    Když se na trhu objeví nová kultovní senzace, málokdy se někdo ptá, co za sebou zanechá. Labubu, postavička původně určená pro sběratele umění a designu, se během chvíle přetavila v lavinu napodobenin, zaplavující mezinárodní trh. V Česku se s těmito „fejky“ setkáváme v podobě plyšáků, přívěsků na klíče či obalů na mobil. Všechny ale něco spojuje. Zcela chybějící informace o výrobci, složení a bezpečnosti.

    Labubu původně vznikla jako umělecká postavička vytvořená hongkongským designérským studiem Kasing Lung pro značku Pop Mart. Sběratelské figurky si získaly obrovskou popularitu díky svému charakteristickému vzhledu. Roztomilé velké oči, špičaté zuby a tajemný úsměv. Z původního uměleckého objektu se však rychle stal globální trend, který inspiroval rovněž vlnu levných, neautorizovaných napodobenin, a to často bez jakékoli kontroly kvality.

    Neoficiální Labubu představuje zdravotní rizika. Navíc zatěžuje planetu

    Pokud si někdo pořídí neoficiální Labubu postavičky, v podstatě si kupuje více chemie než radosti. Zákazník se tedy stává součástí tichého ekologického problému. Organizace EcoWaste Coalition už minulý rok varovala před přítomností těžkých kovů a PVC plastů v těchto neoficiálních produktech. Několik z testovaných postaviček obsahovalo nebezpečné olovo i PVC, spojovaných s řadou zdravotních komplikací. Olovo je neurotoxin, který má devastující dopady především na děti. Může vést k vývojovým poruchám, poruchám chování a v krajním případě i poškození mozku. PVC je zase plast často obsahující ftaláty.

    Zatímco si děti hrají, jejich těla vstřebávají tiché jedy. A planetu mezitím dusí další tuny zbytečného plastu. Na první pohled se může zdát, že jde o nevinnou drobnost, ale právě podobné drobnosti tvoří ve velkém objemu ekologické katastrofy. Miliony těchto hraček, vyrobených bez jakýchkoli regulací, končí na skládkách, ve spalovnách, nebo dokonce ještě hůř, v oceánech. Plast, ze kterého jsou neoficiální Labubu vyrobeny, se v přírodě rozkládá stovky let a mezitím se rozpadá na mikroplasty, které končí v tělech ryb, ptáků, ale také lidí.

    Zdroj: Pop Mart

    Kontrolujte distributora. Místo hračky můžete koupit chemický koktejl

    Odmítnutím neznačkového Labubu chráníte nejen sebe, ale i planetu. Rozhodnutí u pokladny je ve výsledku hlasem pro zdravější budoucnost. Nejen rodiče mají v rukou jednoduchý, ale mocný nástroj, tedy informovanou volbu. Vybírat jen certifikované hračky od ověřených výrobců není paranoia, ale základní projev odpovědnosti. Vyhnout se podezřelým „fejkům“ znamená chránit sebe i děti před toxickými látkami a podpořit trh, který dbá na kvalitu i etiku.

    Mimo olova a ftalátů se v napodobeninách navíc objevují i další vysoce rizikové látky. Kadmium, často používané jako levný pigment, se ukládá v ledvinách a může narušit tvorbu kostí. Jeho toxicita je dobře zdokumentovaná, stejně jako u rtuti, jež může zůstat v barvivech a působí devastujícím způsobem na nervový systém. Mezi další problematické chemikálie patří bromované zpomalovače hoření, používající se kvůli požární bezpečnosti, jež se negativně hromadí v těle.

    Zdroje: GMA Network, Marketing-Interactive, France 24, YouTube, Instagram

    Luxus má nový symbol. Trendy pánské hodinky zmenšují ciferník

    0
    hodinky Cartier
    hodinky Cartier

    Už dávno jsou pryč doby, kdy stylový pánský outfit musely podtrhnout maximalistické blyštivé hodinky. Luxus nyní mluví jiným jazykem. Mezi stereotypicky maskulinní modely pronikly nové trendy kousky. Na rozdíl od jejich předchůdců je zdobí menší ciferník, připomínající spíše dámské hodinky. Do svých looků už je zařadila nejedná pánská módní ikona.

    Klasické pánské hodinky s obřím ciferníkem a blyštivými detaily mají nečekanou konkurenci. Na scénu trendů totiž nastoupily jejich o něco drobnější varianty. Neznamená to nutně, že nadvláda stereotypně maskulinních modelů končí. Otevírá se ale cesta rozmanitosti, která lépe podtrhuje současnou podobu luxusu. Ta totiž mluví o něco tišším, nenápadnějším a elegantnějším jazykem.

    Blyštivé hodinky nejsou pro každého. Každodenní outfit podtrhne vintage model

    Drobnější ciferníky dokazují, že neustále se měnící chápání genderu a toho, co znamená, proniká čím dál hlouběji do módního světa. Neznamená to však, že muži nosící menší hodinky působí „žensky“. Naopak, se stylem a vytříbeným vkusem dokazují, že chápou moderní dobu i současnou podobu luxusu a to, co ho vystihuje. Jemnější hodinky tak do svých looků zařadila celá řada celebrit.

    Zdroj: Cartier, Omega

    Například herec Paul Mescal vynesl při příležitosti říjnového Academy Museum Gala model Cartier Tank s rozměry 24 a 16,5 mm. Hodinky perfektně doplňují ostatní současné pánské trendy, jako jsou užší siluety a tichá podoba luxusu. Do svých doplňků je nedávno zařadil také basketbalista Dwyane Wade nebo herci jako Colman Domingo, Timothée Chalamet, Andrew Garfield a Rhenzy Feliz.

    Zdroj: Casio, Longines

    Diamanty poseté a extra třpytivé modely nejsou pro každého. Skvělou volbou pro každodenní nošení jsou proto hodinky, vzdávající hold vintage módě. Drobné ciferníky s černými nebo hnědými koženými pásky totiž patřily do šatníku každého gentlemana 20. a 30. let 20. století. Jedná se rovněž o důkaz, že menší hodinky nejsou jen výdobytkem moderní doby, ale nadčasovou módní volbou.

    Drobné hodinky nepatří jen na červený koberec. Doplní i běžný look

    Důležité je rovněž poznamenat, že známé osobnosti hodinky nevynosily pouze na červený koberec. Naopak, například Timothée Chalamet jimi nenuceně doplnil svůj klasický streetwear outfit složený z baggy džínů a oversized mikiny. Perfektně tak dokázal, že drobné hodinky nepatří jen k určitému pánskému stylu. Skvěle doplní jakýkoli outfit, ať už stereotypně maskulinní, či nikoli.

    @britishgq From tiny brooches to even tinier watches, Paul Mescal’s very big Academy Museum Gala fit was made up of very small accessories. Link in bio. #PaulMescal #Cartier #CartierWatch ♬ YEE! – LXGAR & OZKXN & INXN

    Zdroje: Countrylife, L’Officiel, Financial Times, TikTok, Instagram

    Móda v kostce: Roberto Coin má novou tvář a Balenciaga vítá jaro 2026

    0
    Roberto Coin Dakota Johnson
    Roberto Coin Dakota Johnson

    Herečka Dakota Johnson je nejnovější ambasadorkou značky Roberto Coin. Tommy Hilfiger mezitím uzavřel spolupráci s hercem Damson Idris, a to pro speciální řadu inspirovanou F1. Módní dům Balenciaga odhalil resort kolekci pro jaro 2026 a Chanel představil sadu šperků Reach for the Stars. Victoria Beckham pak získala vlastní Netflix show.

    Roberto Coin otevřel dveře do Hollywoodu. Za ambasadorku zvolil Dakotu Johnson

    Šperkařský dům Roberto Coin zahájil novou kapitolu. Do svých kampaní totiž tradičně dosazuje pouze slavné modelky. Tentokrát se ovšem obrátil k Hollywoodu a za novou tvář vybral herečku Dakotu Johnson, která v současnosti propaguje svůj nadcházející snímek Materialists. „Umělkyně s autenticitou, hloubkou a jedinečnou schopností propojit se s ostatními,“ odůvodnila značka.

    Zdroj: Roberto Coin

    Demna Gvasalia píše poslední stránky. Pro Balenciaga navrhl poslední ready-to-wear řadu

    Rovněž módní dům Balenciaga zažívá velké změny. V červenci totiž z vedení značky odejde její dosavadní kreativní ředitel Demna Gvasalia. Se společností se rozloučí haute couture kolekcí, nyní však vydal svou poslední ready-to-wear řadu. V resort návrzích pro jaro 2026 shromáždil své nejvíce ikonické prvky, siluety a detaily. Odhalil také speciální spolupráci se zpěvačkou Britney Spears.

    Zdroj: Balenciaga

    Victoria Beckham získala vlastní show. Netflix přinese dokumentární seriál

    Platforma Netflix vyslyšela přání diváků. Nabídne proto dokumentární seriál, sledující každodenní život návrhářky Victorie Beckham. Designérka se totiž, tak trochu omylem, stala hvězdou podobného projektu, ovšem o jejím manželovi a fotbalistovi Davidu Beckham. Fanoušci si zamilovali její hravou a vtipnou povahu. „K natočení dokumentu mě přesvědčil můj manžel,“ popsala Beckham.

    Chanel odhalil novou řadu drahých šperků. Putuje s ní až ke hvězdám

    Známé módní domy tradičně kromě oblečení nabízí rovněž kolekce drahých šperků. Výjimkou není ani Chanel, který začátkem týdne zveřejnil nejnovější řadu exkluzivních doplňků, nazvanou Reach for the Stars. Inspirovaná je životní dráhou samotné Gabrielle Chanel, jež se ze sirotčince vypracovala až na pozici legendární návrhářky. Čerpá také z její „hollywoodské“ éry ze „zlatých“ 20. let.

    Zdroj: Chanel

    Tommy Hilfiger pronikl do světa F1. Na pomoc si přizval ambasadora Damsona Idris

    Film zachycující svět Formule 1, s jednoduchým názvem F1 The Movie, spojil při své propagaci síly rovněž s módním světem. Americký návrhář Tommy Hilfiger proto představí speciální kolekci inspirovanou nadcházejícím snímkem, ve kterém po boku Brada Pitt zazáří také herec Damson Idris. Právě s ním uzavřela módní značka spolupráci a dosadila ho do kampaně propagující speciální řadu.

    Zdroj: Tommy Hilfiger

    Zdroje: WWD, The Fashion Network, Instagram

    Léto korunovalo plavky roku. Zazáří asymetrické jednodílné kousky

    0
    plavky H&M
    plavky H&M

    Každé letní období má své favority, definující slunečními paprsky protkané dny. Letošním vládcem plážových trendů se jednoznačně stávají jednoduché, elegantní, ale přesto svůdné plavky. Jedná se o jednodílné asymetrické modely na jedno rameno. Nejen, že skvěle vystihnou jakoukoli postavu, představují perfektní nadčasovou volbu.

    Trendy plavky dokáží být často záludným oříškem. Extra mini bikiny, změť propletených uzlíků nebo nízký pas zkrátka nejsou pro každého. Letošní favorit si ovšem získá srdce každého z vás. Na pomyslný plavkový trůn totiž usedly elegantní, minimalistické, ovšem přesto sexy jednodílné plavky. Jejich asymetrický střih na jedno rameno představuje dokonalý letní kompromis.

    Asymetrické plavky sednou každému. Maximalismus najdete v detailech

    Letošní trendy plavky totiž spojují vše, co si od dokonalého letního modelu můžete slibovat. Jsou dostatečně pohodlné, ale zdaleka ne nudné. Připomínají dávnou eleganci hollywoodských hvězd, ukrývají v sobě ovšem rovněž punc modernosti. Především jsou však nadčasovým kouskem, který využijete roky poté, co plavky ustoupí z prvního místa pomyslného žebříčku letních trendů.

    Zdroj: Cupshe, H&M

    Kromě toho sluší opravdu každému, nezáleží na tom, jakou postavu máte. Jejich základní model bez jakýchkoli ozdob si tak stačí vybrat v oblíbené barvě. Pokud ovšem toužíte po větším maximalismu, najděte si kousek s jemnými detaily. Jednat se může o korálky, volánky nebo drobné květiny. Populární jsou rovněž různé průstřihy, odhalující více nebo méně kůže, záleží už jen na vaší preferenci.

    Zdroj: Kuuno, Oysho

    Nadčasový kousek vyhrává nad bikinami. Plavky vynosíte i jako top

    V každém případě ovšem doporučujeme spíše jednoduché varianty. Asymetrický prvek je dostačující, aby k vám přitáhl vytouženou pozornost. Od výrazných vzorů nebo změti barev proto můžete s klidným svědomím upustit. Elegantní plavky doplňte o stejně stylové doplňky. Slušet jim budou výrazné, ale stále minimalistické náušnice a klasická proutěná nebo háčkovaná plážová taška.

    Zdroj: Boozt, Prada

    Výhodou jednodílných plavek, ať už asymetrických, či ne, je také fakt, že je snadno vynosíte jako top. Stačí přes ně přetáhnout pohodlné lněné kalhoty nebo rozevlátou maxi sukni. Vynosíte je tak jednoznačně nejen k průzračné vodě, ale také do města. Jejich popularita je důkazem, že jednodílné plavky představují nadčasový kousek, který jednoznačně přebije i ty nejvíce sexy bikiny.

    @thebluebayboutique One-piece swimsuits deserve more love! 💙 They’re chic, versatile, and perfect for making a statement at the beach or pool. Who says you can’t turn heads while staying effortlessly classy? 🌊✨ #australia #swimsuit #swimwear #beautifull #beach #summerfashion ♬ original sound – bluebay boutique

    Zdroje: City Magazine, Who What Wear, Instagram, TikTok

    Bottega Veneta oslavuje novou kampaň. V čele stojí Tyler, The Creator a Dario Argento

    0
    Bottega Veneta
    Bottega Veneta

    Módní dům Bottega Veneta představil nové tváře kampaně „Craft is Our Language“. Mezi hlavními jmény tentokrát figuruje rapper Tyler, The Creator a kultovní italský režisér Dario Argento. Jedná se o potvrzení trendu, kdy luxusní módní domy oslovují tvůrce z různých koutů kulturního světa. Hlavně rapová scéna má už léta nepopiratelný vliv na vnímání stylu, estetiky i hodnot značek a Bottega Veneta není výjimkou.

    Módní dům Bottega Veneta ukazuje, že luxus a popkultura už dávno nejsou oddělené světy. Značky nestaví na známých tvářích jen kvůli slávě, ale protože představují konkrétní estetické postoje. Nejnovější ambasador společnosti, Tyler, The Creator, je v tomto směru ideální volba. Jeho schopnost tvořit cokoliv mimo zaběhlé kategorie a zároveň přesahovat do módy, designu i filmu z něj činí hybatele stylu. Dario Argento pak přináší zcela jiný druh symboliky, tajemno, filmové řemeslo a napětí, které jsou pro značku překvapivě kompatibilní.

    Bottega Veneta spojuje perfektní umělce napříč obory. Kampaň nafotil Jack Davison

    Kampaň „Craft is Our Language“ nafotil britský fotograf Jack Davison. Uctívá v ní detaily, řemeslo a lidský dotek. Vizuály představují známé i méně známé tváře ve chvílích jednoduchého, ale symbolického gesta. Přesněji řečeno, zachycují zvednuté ruce, dotek a gesto spojení. Právě v těchto detailech má Bottega Veneta své kořeny, příkladem je Intrecciato, ikonický pletený vzor, který letos slaví 50 let. Kromě celebrit se v kampani objevují i samotní řemeslníci značky. Ti, kteří stojí za špičkovým zpracováním produktů, které módní dům proslavily.

    Zajímavé je, že se módní domy stále častěji obracejí na rapové umělce jako na kulturní ikony. Tyler, The Creator je v poslední době stylový fenomén, který definuje mladistvou mužskou módu a míchá barvy, siluety i konvence. Například při návrhu kolekce pro Louis Vuitton v roce 2024 zdůraznil, že chce vytvářet oblečení, které by sám nosil, a proto ručně nakreslil jednotlivé monogramy. Tato filozofie rezonuje s hodnotami Bottega Veneta, tedy značkou kladoucí důraz na autentický design. Tylerova účast v kampani tak působí velmi přirozeně.

    Zdroj: Bottega Veneta

    Režisér Dario Argento zase přináší prvky napětí a temné krásy. Jeho účast ukazuje, že Bottega Veneta chce mluvit i jazykem filmu, atmosféry a hlubšího významu. Spojení se světem hororu, emocí a obrazových symbolů posouvá značku směrem k uměleckému vyjádření. Kampaň navíc přichází v době, kdy se pozornost obrací na novou kreativní ředitelku Louisu Trotter, jejíž rukopis bude odhalen až na zářijovém týdnu módy v Miláně. Do té doby si Bottega Veneta upevňuje pozici brandu, který je neokázalý, elegantní, a přesto velmi současný.

    Zdroje: Bottega Veneta, Culted, WWD, Instagram

    Paříž očekává změny. Týden haute couture módy mění své obrysy

    0
    Dior haute couture 2025
    Dior haute couture 2025

    Pařížský týden haute couture módy zažívá letos velké změny. Důvodem je zdánlivě nekončící kolotoč přesouvajících se kreativních ředitelů nejslavnějších módních domů. Na očekávané události tak bude chybět Dior, Jean Paul Gaultier a Valentino. Svůj debut naopak představí Glenn Martens pro Maison Margiela a Demna Gvasalia dá sbohem Balenciaga.

    Téměř každý nedávný týden módy ukrýval jisté vysoce očekávané události. S neustále se měnícím vedením nejslavnějších módních značek lze snadno předpokládat debut nového návrháře, nebo naopak rozloučení s tím dosavadním. Nadcházející Pařížský týden haute couture módy však tentokrát čeká výjimečně velká řada změn. Chybět bude hned několik slavných designérů.

    Haute couture kolekci nepředstaví například Dior. Módní dům totiž čerstvě oznámil odchod návrhářky Marie Grazie Chiuri a nástup Jonathana Anderson do čela celé značky. Na událost nedorazí ani Jean Paul Gaultier, společnost totiž v současnosti vítá nového kreativního ředitele, Durana Lantink. Debutovou řadu odhalí teprve v září. Tím ovšem zásadní změny haute couture týdne nekončí.

    Zdroj: Valentino

    Na akci trvající od pondělí 7. do čtvrtka 10. července nepředstaví svou tvorbu ani Valentino. Módní dům totiž nedávno rozhodl, že hodlá haute couture kolekce připravovat jen jednou za rok. Na oficiálním kalendáři, odhaleném v pondělí, chybí rovněž značky Alexis Mabille, Julien Fournié, Gaurav Gupta, Maison Sara Chraibi nebo Miss Sohee. Paříž se přesto může těšit i na zásadní přehlídky.

    Haute couture debut čeká Glenna Martens. Laťku má ovšem opravdu vysoko

    Návrhář Demna Gvasalia totiž představí svou finální kolekci pro módní dům Balenciaga. Následně předá vedení do rukou Pierpaola Piccioli a sám usedne na trůn u Gucci. Vysoce očekávanou kolekcí je rovněž ta z dílny designéra Glenna Martens. Ten totiž pro změnu zahájí svou vládu u Maison Margiela, kde nedávno nahradil návrháře Johna Galliano. Před sebou má tedy poměrně nesnadný úkol.

    Závěrečná kolekce Galliana z ledna roku 2024 se totiž doslova zapsala do dějin módy. Návrhář má tedy laťku nastavenou opravdu vysoko. Dalším důležitým debutem nadcházejícího týdne módy je kolekce od Michaela Rider pro Celine. Módní dům Chanel zase odhalí poslední řadu z dílny svého designerského týmu. V říjnu totiž do křesla kreativního ředitele oficiálně usedne Matthieu Blazy.

    Zdroje: WWD, The Fashion Network, Instagram, YouTube

    Maria Grazia Chiuri nenabídla jen eleganci. Dior přinesla aktivní feminismus

    0
    Dior SS20 Judy Chciago
    Dior SS20 Judy Chciago

    Maria Grazia Chiuri sice oblékala ženy do tylu, saténu a ikonických prvků, její skutečný přínos značce Dior však leží jinde. Ve způsobu, jakým do přehlídek vetkala sociální uvědomění. Článek proto nevypráví o tom, jakou krajku použila ve své poslední show. Je o tom, jak módu jako jedna z mála proměnila ve feministický nástroj. A jak její návrhy opakovaně zdůrazňovaly, že silueta nestačí. Je třeba i silný postoj.

    Před pár dny oznámila Maria Grazia Chiuri svůj odchod z čela kreativního vedení dámské divize Dior. Po devíti letech se rozloučila s módním domem, který vizuálně proměnila, ale také ideově posunula do nového století. Její odchod přichází v době, kdy se módní průmysl redefinuje a hledá nové vzory (vzpomeňte si na aktuální kolotoč měnících se kreativních ředitelů). Maria Grazia Chiuri však nabízí silnější odkaz než jiní designéři, zanechává stopu v kulturním vědomí a nastavuje laťku tam, kde je móda prostředkem boje za rovnost.

    Ženskost na prvním místě. Maria Grazia Chiuri si libovala ve spolupráci s dalšími feministkami

    Když Maria Grazia Chiuri v roce 2016 nastoupila do čela Dior, její debutová kolekce byla prakticky nezapomenutelná. Na molo poslala modelky v bílých tričkách s nápisem „We Should All Be Feminists“. Šlo o citaci nigerijské spisovatelky Chimamanda Ngozi Adichie. Dior, dům s historií ženské krásy, najednou mluvil o ženské síle. Tričko za asi 700 dolarů se okamžitě stalo symbolem hvězdného aktivismu. Nosila ho Jennifer Lawrence, Rihanna či Natalie Portman. Inspirovalo navíc i další návrháře k tvorbě politicky laděných kolekcí.

    Maria Grazia Chiuri také systematicky spolupracovala s umělkyněmi a ženskými kolektivy, aby tak posílila hlas žen v módě. Pro haute couture show v roce 2020 vytvořila instalaci ve spolupráci s umělkyní Judy Chicago, která zdůrazňovala ženskou spiritualitu a sílu. Další kolekce obsahovaly odkazy na feministické ikony, jako je Carla Lonzi, jejíž citáty byly součástí výzdoby přehlídkových mol.

    Zdroj: Judy Chcicago

    Návrhářka však nepracovala s feminismem jako s trendem. Naopak, hloubku a kontinuitu feministických myšlenek vkládala přímo do DNA svých kolekcí. Například v roce 2018 navázala na virální tričko novým výrokem: „Why Have There Been No Great Women Artists?“. Tentokrát šlo o citaci historičky umění Lindy Nochlin. Její esej z roku 1971, kterou návštěvníci přehlídky dostali ve formě tištěné brožury, rozebírala strukturální překážky, které ženám bránily uspět v umění. Maria Grazia Chiuri tím znovu dokázala, že pro ni není feminismus jen populární ozdobou, ale neustále přítomnou výzvou k přemýšlení.

    Zdroje: The Guardian, Grazia, Vanity Fair, Instagram, Youtube