Více
    Redakce
    Domů Blog Strana 36

    Móda v kostce: Schwarzkopf vládne Lindsay Lohan a z Pharrella Williams je rytíř

    0
    Pharrell Williams
    Pharrell Williams

    Kreativní ředitel pánské sekce u Louis Vuitton Pharrell Williams obdržel nejvyšší civilní uznání Francie, titul rytíře Řádu čestné legie. Společnost Schwarzkopf pak jmenovala Lindsay Lohan novou ambasadorkou. Slavné značky Adidas a Louis Vuitton vydaly nové hvězdné kampaně a firma Kourtney Kardashian Lemme odhalila nové trendy vitamíny.

    Louis Vuitton vítá podzim. Na pomoc si přizval hvězdné ambasadorky

    Módní dům Louis Vuitton již otevírá dveře letošnímu podzimu. Zveřejnil totiž kampaň ke své dámské podzimní a zimní kolekci, v níž září herečky Emma Stone a Hoyeon Jung. Inspirovaná je cestováním, tedy motivem, který francouzskou značku doprovází již od jejího založení. Součástí řady z dílny Nicolase Ghesquière je rovněž nejnovější model kabelky s názvem Express.

    Adidas oslavuje klasiku. Řadě Superstar věnoval zbrusu novou kampaň

    Rovněž společnost Adidas vydala novou reklamu. Tentokrát ji věnovala své ikonické řadě Superstar, na jejíž propagaci využila hned sedm hvězdných jmen. Do kampaně totiž zapojila například rapperku Missy Elliott, skateboardera Marka Gonzales, zpěvačku Jennie nebo herce Samuela L. Jackson. „Když ikony nosí ikony, hýbá to kulturou,“ okomentovali pak nejnovější projekt zástupci značky.

    Zdroj: Adidas

    Pharrell Williams má nový titul. Získal vyznamenání rytíře Řádu čestné legie

    Francie vyznamenala návrháře, hudebníka, herce a současného kreativního ředitele pánské sekce Louis Vuitton, Pharrella Williams. Darovala mu totiž své nejvyšší vyznamenání, tedy titul rytíře Řádu čestné legie. Jméno talentovaného umělce se objevilo na seznamu vydaném v neděli, a to spolu s dalšími 588 osobnostmi. Ocenění získal za svou oddanost veřejnosti a za služby kultuře.

    Zdroj: Reuters

    Trendy suplementy vítají nováčka. Lemme představila gumídky s ovocem a zeleninou

    Populární značka Lemme odhalila novinku. Společnost produkující trendy vitamíny, zpopularizované především uživateli TikToku, vydala další ze svých gumídkových suplementů. Tentokrát se jedná o produkt s názvem Lemme Greens, který obsahuje na 20 druhů ovoce a zeleniny. Příchuť připomínající jablko pak v sobě skrývá probiotika, vítamín D a B12 nebo třeba biotin.

    Zdroj: Lemme

    Lindsay Lohan má novou roli. Stala se oficiální ambasadorkou Schwarzkopf

    Značka Schwarzkopf má novou tvář. Za novou ambasadorku si totiž vybrala herečku Lindsay Lohan. Důvodem je především její dlouhodobá spolupráce s kadeřnicí Tracey Cunningham, která byla loni u Schwarzkopf jmenovaná kreativní ředitelkou pro barvy a techniku. „Je moje ultimátní partnerka. Miluju, že mi vždy vysvětlí, jaké produkty a proč používá,“ vysvětlila Lohan.

    Zdroje: WWD, The Fashion Network, YouTube, Instagram

    Ovoce jako nová módní ingredience. Cestu si našlo i do nové kolekce Loewe

    0
    ovoce pomeranč
    ovoce pomeranč

    Léto je v plném proudu a ovoce si v horkém počasí rád dopřeje snad každý z nás. Jen málokoho by ale napadlo, že ho lze proměnit v materiály, z nichž vzniká luxusní móda. Značky jako Loewe, E. Marinella či Chanel dokazují, že skutečný luxus v současnosti nevychází jen z vizuálního dojmu, ale také etických hodnot. Díky inovativním technologiím nachází odpad z ovoce využití a vnáší do módy svěžest.

    Luxus v současné době netkví pouze v estetice, za potřebí je totiž rovněž etika. Od známých značek se v dnešní době očekává, že vedle vizuální stránky budou při vývoji produktů myslet také na dobro planety.

    Udržitelnost lze podpořit recyklací materiálů, které by jinak skončily jako odpad. Kromě plastových lahví nebo kartonů od mléka začínáme vídat čím dál inovativnější zbytkové materiály, ze kterých se oblečení vyrábí, jako jsou pomerančové slupky či ananasové listy.

    Ze sicilských citrusů do řad luxusních značek. Ovoce se mění v oblečení vonící příběhem

    Sicilská firma Orange Fiber vyrábí oblečení z „pastazza“, tedy odpadního materiálu, který zůstává po výrobě pomerančové šťávy. Odpad totiž tvoří až 60 procent hmotnosti plodu. Orange Fiber získává z pomerančových slupek celulózu, kterou používá na výrobu látek. Firma spolupracuje i se značkami E. Marinella, H&M, Ferragamo a nově také Loewe.

    Právě španělský luxusní módní dům Loewe přinesl na konci června do světa módy vůni pomeranče. Ve spolupráci s Orange Fiber proměnila značka pomerančové slupky ve svou nejnovější kolekci, která zaujme nejen esteticky, ale také příběhem. Řada z citrusů má přirozeně antibakteriální a chladivé vlastnosti bez potřeby chemických úprav.

    Zdroj: Loewe

    Na nové kolekci Loewe se podílí také madridská vývojová laboratoř Pyratex. Ta je známá tím, že umí přetvořit různé materiály, a to od mořských řas přes banánová vlákna až po kopřivy, v působivý textil.

    Pod vedením Jonathana Andersona, který pro firmu pracoval do letošního března, se společnost Loewe vyvinula ve značku, jež redefinuje luxus. Citrusové tkaniny tak do její filozofie perfektně zapadají. Jsou ekologické, inovativní a technologicky vyspělé.

    Ananas nejen v Piña Coladě. Materiál Piñatex funguje jako ekologická alternativa kůže

    Dalším svěžím ovocem, jenž si našlo cestu do módního světa, je ananas. Z jeho listů, které by jinak zůstaly jako odpad po sklizni, vzniká materiál Piñatex. Společnost Ananas Anam totiž vytvořila z materiálu alternativu kůže s nízkým ekologickým odpadem.

    Piñatex není jen ekologický, vyniká také esteticky. Díky přirozené textuře a možnosti úprav do metalického či lesklého provedení se hodí na výrobu kabelek, bot, ale i čalounění. Materiál už využilo více než tisíc značek po celém světě, včetně Hugo Boss, H&M Conscious Exclusive, Nike, House of Marici či hoteul Hilton Bankside. Piñatex ve svých doplňcích testoval i Chanel.

    Zdroj: House of Marici

    Za vznikem Piñatexu stojí španělská návrhářka a expertka na kožené zboží Carmen Hijosa. Když v 90. letech působila jako konzultantka v kožedělném průmyslu na Filipínách, byla zděšená ekologickou zátěží tradiční výroby kůže. Rozhodla se proto vytvořit nový materiál, který by spojil udržitelnost, funkčnost a sociální přínos. Tak vznikla její firma Ananas Anam.

    Zdroje: Orange Fiber, Reflawn, Ananas Anam, Instagram

    Haute couture po konci světa. Film 28 let poté ukazuje Y2K módu bez pozlátka

    0
    28 Years Later film
    28 Years Later film

    Co se stane, když dva uhlazení londýnští designéři se zálibou ve futuristických modelech dostanou za úkol vytvořit kostýmy filmové zombie apokalypsy? Pokud jste viděli novinku od Danny Boyle 28 let poté, znáte odpověď. Vizuálně mimořádně silný zážitek. A také návrat k Y2K estetice způsobem, který byste zrovna nečekali.

    Snímek navazuje na kultovní film 28 dní poté popisující svět bezprostředně po vypuknutí nákazy měnící lidi na krvežíznivé (a mimořádně rychlé) zombie. Film měl premiéru v roce 2002. A právě v tomto roce se vývoj ve fiktivním apokalyptickém světě zastavil. Pochopitelně včetně vývoje módního průmyslu.

    Od Beyoncé k apokalypse. Designéři museli přepnout na jiné myšlení

    Design filmu 28 let poté má na svědomí výrazný návrhářský a zároveň manželský pár Gareth Pugh a Carson McColl. Jejich studio Hard+Shiny sídlí v Londýně a má za sebou takové úspěchy, jako například kostýmy pro veleúspěšné turné Beyoncé s názvem Renaissance z roku 2023. Spolupráce na kostýmech a vizuálu postapokalyptického filmu pro ně představovala pro ostřílené protagonisty fashion weeků obrovskou výzvu. V rozhovoru pro web Dazed Gareth Pugh zmiňuje, že při designování kostýmů museli úplně přehodit způsob uvažování a naladit se na svět, kde se už víc než dvacet let neprodukuje žádné nové oblečení. Pokud ano, tak je ruční výroby.

    Co zbyde z módy v rozbitém světě. Tvůrce inspirovaly staré fotografie i preppeři

    Na designéry to kladlo mimořádné nároky, protože nesměli pracovat s ničím, co se objevilo po roce 2002, zároveň bylo potřeba zapojit fantazii a vymyslet, jak lidé budou za daných podmínek s oblečením zacházet. Tak, aby snímek působil věrohodně. Návrat k Y2K estetice tedy v jejich pojetí nevypadá jako nostalgie po Paris Hilton a nízko posazených bokovkách, ale jako surové ohlédnutí za tím, co z módy tehdejší doby zbylo, když svět přestal fungovat. Designéři tak kromě svých vzpomínek a dobových časopisů čerpali z válečných fotek, performance artu, příruček pro preppery, knih o přírodě i krajinářské fotografie.

    Jak vypadá Y2K 28 let poté? Ješitnost šla stranou

    Jako nezbytné se ukázaly návštěvy second handů, a to po celé Evropě. Takto získané oblečení návrháři ničili a upravovali, tvořili z něj úplně nové outfity. Například postava Jamieho, jednoho z přeživších,  nosí starou bundu londýnských hasičů. Hlavní postava Spike zase batoh, který nosil Gareth Pugh na střední škole. Úplně nejpodstatnější byla podle návrhářů funkčnost. „Ješitnost musela jít stranou,“ vysvětlil v rozhovoru pro Dazed Gareth Pugh. A dodal, že tvoření kostýmů ze seconhandových kousků v duchu postapo estetiky byla práce na úrovni haute couture.

    Estetika až do morku kosti. Největší výzvou byl morbidní chrám

    Největší výzvou nicméně byl Bone Temple, mimořádně esteticky pojatá stavba z lidských kostí, kterou jedna z postav filmu 28 let poté pojala jako poctu všem obětem zombie nákazy. I za jejím návrhem stojí Gareth Pugh a Corson McColl. Režisérova představa morbidního chrámu byla opulentní a aby ji designéři naplnili, museli Bone Temple skutečně vytvořit, nikoli se spoléhat na digitální technologie. Dodáváme, že právě záběry na chrám z lidských ostatků jsou nejvíce působivé a jednoznačně dechberoucí.

    Zdroje: Dazed Digital, LA Times, Film Review Daily, Instagram, YouTube

    Staňte se ledovou královnou. TikTok pohltila nová beauty obsese

    0
    face icing
    face icing

    Nejnovější beauty trend z TikToku dorazil na scénu v pravý čas. Pro horká letní rána je totiž jako stvořený. Uživatelé sociální sítě si v posledních týdnech zamilovali ledování obličeje. Rituál vyzdvihují nejen pro jeho cenovou dostupnost, ale také slibované účinky, jako je snížení zarudnutí, zmenšení pórů a získání přirozeného „glow“ efektu.

    Sociální síť TikTok vyprodukovala další ze svých pomíjivých beauty trendů. Do popředí se tentokrát vedral led. Uživatelé populární platformy ho vyzdvihují jako nedílnou součást jejich skin care rutiny. Na počátku současného pobláznění stály it-girls jako Bella Hadid nebo Hailey Bieber. Právě ony totiž sdílely videa, ve kterých s nadšením nořily svůj obličej do velkých mís, až po okraj plných ledem.

    To je ovšem jen jeden ze způsobů, jak led na obličej aplikovat. Někteří uživatelé TikToku sdílejí návody, ve kterých kostky ledu přikládají přímo na pokožku. Jiní s radostí investují do speciálních nástrojů, které přes noc ukládají do ledničky. Všechny tyto způsoby však mají jedno společné. Slibují ochlazení obličeje, jenž má dle zastánců ledových rituálů přinést hned několik výhodných účinků.

    Zdroj: Aceology, Centrale Clinique

    Patřit mezi ně má například snížení zarudnutí a otoků, stažení pórů, zklidnění akné nebo podrážděné pokožky a dosažení vysněného „glow“ efektu. Výsledkem skin care rituálu má být rovněž příliv čerstvé energie podobný tomu, který lidé zažívají po ledové sprše. Je ale ledování opravdu tak efektivní, jak jeho zastánci slibují? A nepojí se s přikládáním ledových kostek na citlivou pleť jistá rizika?

    Ledování přinese krátkodobé účinky. Dlouhodobou změnu ale nečekejte

    Většina dermatologů se shoduje, že aplikace ledu příliš riziková není. Zároveň se ale nejedná o zázračný trik, který vyřeší všechny vaše skin care potíže. Ochlazení se v beauty světě tradičně používá pro zklidnění otoků, zarudnutí a podráždění, a to díky tomu, že chlad stahuje krevní cévy. Podobně zmenšuje i póry, nečekejte ovšem žádné dlouhodobé účinky. To platí pro ledování obecně.

    @haileybieber

    how I prepped my skin at home ahead of the Met Gala 🪽

    ♬ original sound – ava

    Experti se shodují, že přísliby ledování jsou čistě krátkodobé. Vzhledem k tomu, že ale ochlazování neskrývá zákeřná rizika, jedná se o jednoduchý a finančně dostupný způsob, jak vysněných efektů dosáhnout. Dbejte ovšem na to, abyste obličej do misky s ledem namáčeli jen na pár vteřin.

    Led rovněž nepřikládejte přímo na pleť, ale zabalte ho do čisté látky. Postupu se pak zcela vyvarujte v případě, že trpíte ekzémem nebo závažnou rosaceou. V takovém případě by vás místo náboje čerstvé energie čekalo poškození pokožky. Jinak vám ale nic nebrání v tom, stát se letos v létě ledovou královnou.

    Zdroje: Vocal Media, Healthline, Instagram, TikTok

    O krok napřed. Jaké trendy definují pánský šatník léta roku 2026?

    0
    Dolce & Gabbana SS26
    Dolce & Gabbana SS26

    I když módní svět v současnosti pohltil Pařížský haute couture week, ještě nedávno upíral svůj zrak na nejnovější přehlídky pánské módy. Luxusní značky totiž nedávno představily svou vizi pánského šatníku pro jaro a léto roku 2026. Již nyní lze proto vypozorovat poutavé trendy, které vytváří červenou nit napříč všemi představenými kolekcemi.

    Módní scéna musí být neustále o krok napřed. Již nyní je proto díky uplynulým týdnům pánské módy možné odhadnout, co pánové vynosí příští jaro a léto. Nadcházející sezóna je ještě o něco pestřejší než ta současná. Očekávat můžete nejen pestré a pastelové barvy, ale také hravé výšivky a odvážnou jemnost. Své místo na žebříčku trendů zaujmou i proužky, preppy svetry či nylonové bundy.

    Pyžamo už dávno nepatří jen do postele. Casual je nový chic

    Jedním z největších společných jmenovatelů uplynulých týdnů pánské módy byla uvolněnost. Projevovala se především za pomocí loungewear, které však plnilo účel denních outfitů. Pyžamo už proto dávno nepatří jen do postele. Nejvíce zřetelný byl ležérní styl na show značky Dolce & Gabbana. Podobně naladěné looky však představily i módní domy, jako je Dior, Hermès nebo Louis Vuitton.

    Zdroj: Dolce & Gabbana, Dior

    Čím jemnější, tím lepší. Trendy pánské košile touží po hedvábí

    Dalším z viditelných trendů jara a léta roku 2026 budou hedvábné košile. A čím jemnější, či dokonce průhlednější, budou, tím lépe. Lehké blůzy představují citlivost, která je v tomto podání více než sexy. Do svých kolekcí ji zapracoval například módní dům Wales Bonner, který se nebál ani potisků květin. O něco jednodušší variantu odhalila značka Hermès, jež zůstala u neutrálních tónů.

    Zdroj: Wales Bonner, Hermès

    Odhalte nohy. Mikro kraťasy dorazily do pánského šatníku

    Takzvané mikro šortky, tedy extrémně krátká verze klasických kraťasů, kralují módní scéně již několik sezón. Prozatím ovšem seděly pouze na trůnu dámské módy. Nedávné přehlídky ovšem ukázaly, že příští rok přinese změnu. Mikro šortek už se nebudou muset bát ani pánové. Do svých kolekcí je odvážně zařadil například módní dům Prada, nevyhnul se jim ale ani Zegna nebo Saint Laurent.

    Zdroj: Prada, Wales Bonner

    Žabky jako elegantní obuv. Trik spočívá v materiálu

    Poněkud překvapivým trendem, kterému se rovněž podařilo dobýt žebříčky nadcházejících trendů, jsou žabky. Tradičně velice neformální bota se totiž mění ve skutečně elegantní obuv. Háček ovšem spočívá v jejím zpracování. Značky jako Lemaire, Prada, Hermès či Armani ji pozvedly na vyšší úroveň pomocí kůže a jedinečných designů. Někteří tak žabky hodlají nosit dokonce i k oblekům.

    @mgustini Will you be rocking a flip flop this summer?? #men #mensfashion #fashion #mensclothes #mensclothing #clothes #clothing #fashionadvice #fashionbrands #outfit #ootd #mensfits #summerfits #springfits #summerfashion #springfashion #mensfashionadvice #mensstylingadvice #style #styling #styleadvice #trends #mensfashiontips #mensfashiontrends #summer #spring #fashionfits #mensshoes #fits ♬ Cherry – Jordan Susanto

    Zdroje: The Fashion Network, GQ, Instagram, TikTok

    Bulgari chystá luxusní upgrade. Otevře ostrovní resort v Abú Dhabí

    0
    Bvlgari Abu Dhabi
    Bvlgari Abu Dhabi

    Módní dům Bulgari hodlá rozšířit své portfolio luxusních hotelů. Oznámil totiž plány na vybudování ostrovního resortu v Abú Dhabí, a to do roku 2030. Jeho součástí má být nejen obrovský hotel, ale také soukromé vily a rezidenční sídla. Chybět nebudou ani soukromé pláže, michelinské restaurace a plesový sál s výhledem na nedaleké velkoměsto.

    Slavné značky už dávno nenabízejí jen vysokou módu. Místo toho se soustředí na další lifestyle a wellbeing odvětví, kterými mohou své potenciální zákazníky oslovit. Výjimkou není ani módní dům Bulgari, jenž postupně vytvořil vlastní síť luxusních hotelů. Nedávno tak oznámil plány na její další rozšíření. Do roku 2030 totiž chystá vybudovat jedinečný ostrovní resort nedaleko Abú Dhabí.

    Značka hodlá projekt umístit na soukromém ostrově ve tvaru podkovy, jenž bude dostupný pouze lodí nebo speciálně vystavěným mostem. Hlavní budova hotelu slibuje na 60 luxusních pokojů a apartmánů, doplněných o 30 vil se soukromými bazény. Součástí nabídky však bude i Bulgari Villa ukrývající pět ložnic, soukromou pláž, vlastní park a průzračný dvacetimetrový bazén.

    Zdroj: Bvlgari

    Součástí projektu je rovněž residenční část, která nabídne 90 sídel různých velikostí. Chybět na ostrově nebude ani Bulgari Il Caffè, speciální butik s názvem Bulgari Dolci nebo obchod La Galleria, nabízející pečlivě vybrané designové kousky a výrobky od lokálních umělců. Tím ovšem ostrovní nabídka nekončí. Ukrývá totiž rovněž chutné michelinské restaurace nebo relaxační Bulgari Spa.

    Bulgari Abú Dhabí nekončí. Plánuje i hotel na Bahamách

    Své si proto na soukromém ostrově najde opravdu každý. Koho třeba láká spíše sport a dobrodružství, přivítá ho Yacht Club se soukromou pláží. Návštěvníci velkých událostí zase ocení plesový sál s výhledem na nedalekou metropoli, tedy Abú Dhabí. O architekturu a design projektu se pak postará milánská firma ACPV, zatímco výstavbu krajiny zřídí další věhlasné italské studio, a to Land SRL.

    Módní dům Bulgari přitom na celém projektu spolupracuje se soukromou realitní kanceláří z Abú Dhabí Eagle Hills. „Jedná se o poctu kulturní identitě Abú Dhabí,“ prohlásil pak ředitel Bulgari Jean-Christophe Babin. Ostrovní resort rozšíří dosavadní nabídku Bulgari, do které spadají hotely v Římě, Paříži nebo Dubaji. Společnost rovněž nedávno oznámila plány na vybudování hotelu na Bahamách.

    Zdroje: The Fashion Network, Bvlgari, World Luxury Chamber, Instagram, YouTube

    Kosmetické receptury inspirované herbářem. Pečující kosmetiku ovládají bylinky

    0
    skincare bylinky
    skincare bylinky

    Bylinky nejsou jen základem čajových směsí, ale i hlavní ingrediencí moderní péče o pleť. Levandule, heřmánek nebo například měsíček lékařský se ze zahrádek přesunuly do laboratoří a staly se nedílnou součástí luxusní kosmetiky. Zklidňují, hydratují a regenerují. Díky svým účinkům tak kralují složení produktů pro všechny typy pleti.

    Léto vybízí k lehké a efektivní skin care rutině. Dosáhnete jí mimo jiné i s produkty na bázi bylinek, které si poradí se spálením od slunce a pomohou také s hydratací. Vybírat můžete z široké škály přírodní i luxusní pečující kosmetiky, která je založena na síle bylinkových extraktů.

    Levandule umí víc než jen provonět. Zklidňuje tělo, mysl i pleť

    Levandule je známá již od starověku, kdy ji Římané používali na provonění lázní. Dnes nachází uplatnění v celé řadě pečujících produktů, a to zejména pro své relaxační účinky. Je vhodná ke zklidnění organismu, při nervovém vyčerpání nebo pro lepší spánek. Obsahuje silice, třísloviny, flavonoidy a kumarin. Látky brání pronikání škodlivých látek do krevního oběhu, tlumí křeče a podporují srdeční činnost.

    Zdroj: Lush

    Právě díky této kombinaci je levandule hojně využívána v kosmetice pro citlivou, podrážděnou či mastnou pleť. Esenciální olej z levandule pomáhá zmírnit zarudnutí, svědění, podráždění i spálení od slunce. Aktivní složky navíc bojují proti zánětům a bakteriím, které zapříčiňují vznik akné. Levandule také podporuje hojení a regeneraci pokožky, protože přispívá k syntéze kolagenu a obnově kožní bariéry. Najdeme ji v nabídce značek Lush, Typology či L’Occitane.

    Jemná vůně, silný účinek. Bylinky umí hojit a tišit podráždění

    Podobně jako levandule má i heřmánek zklidňující účinky. Již staří Řekové, Římané a Egypťané používali jeho květy a oleje k léčbě zažívacích potíží nebo úzkostí. V kosmetice se nejčastěji využívá buď německý, nebo římský heřmánek. Oba obsahují silně protizánětlivé látky azulen a bisabolol, které pomáhají zklidňovat podráždění a zarudnutí.

    Zdroj: De Mamiel, Pai

    Heřmánkové obklady se zase pro své účinky používají mimo jiné také na zklidnění malých ran, a to včetně piercingů. Není tedy divu, že se heřmánek stal nedílnou součástí pečujících produktů prestižních značek. Vyzkoušet můžete například kousky od Pai, Fortuna Skin, Grown Alchemist nebo De Mamiel.

    Tajná zbraň na suchou pleť. Měsíček přináší anti-age efekt

    Měsíček lékařský je oranžová bylinka, která patří v kosmetice mezi ty nejvyužívanější. Je ceněná především pro své hydratační vlastnosti a představuje ideální volbu pro suchou pleť. Blahodárné účinky měsíčku byly známy už v antickém Egyptě a Římě, ale jeho extrakt je hojně využíván i dnes, nejčastěji ve formulích krémů.

    Měsíček je bohatý na řadu aktivních látek od flavonoidů a kyseliny salicylové až po vitamín C. Díky nim má schopnost pleť zjemnit, a dokonce ji chrání před předčasným stárnutím. Hydratuje, podporuje pružnost a přináší svěží vzhled. Je oblíbený i v tělové péči a vlasové kosmetice, kde pomáhá hydratovat poškozené vlasy, redukovat mastnotu a zvýraznit přirozené odstíny světlých vlasů. Produkty s měsíčkem najdete například u Kiehl’s, Susanne Kaufmann nebo Weleda.

    Zdroje: Za vůní levandule, Typology., WebMD, Notino, Instagram, Lush, Typology, L’Occitane, Pai, Fortuna Skin, Grown Alchemist, De Mamiel, Susanne Kaufmann, Weleda

    Pánská tanga a queer svůdnost. To jsou společní jmenovatelé Ludovic de Saint Sernin

    0
    Ludovic De Saint Sernin
    Ludovic De Saint Sernin

    Asi 50 let poté, co rakouský vizionář Rudi Gernreich vymyslel pánská i dámská tanga, a to jako nenápadné řešení tehdy nově zakázaných nudapláží v Kalifornii, si jejich nejodvážnější podoba říká opět o pozornost. Návrhář Ludovic de Saint Sernin, který se už několik sezón nebojí hladit módu po ostré hraně erotiky, křísí plavkovou řadu a letošní léto věnuje klukům v těch nejmenších střizích, jaké si umíte představit.

    Odvážná plavková kampaň belgického návrháře Ludovic de Saint Sernin vznikla na sluncem rozpáleném Fire Island, tedy kultovním útočišti queer komunity u pobřeží státu New York. Kamera Stuarta Winecoff (ano, toho muže, co natočil videoklip „Rush“ zpěváka Troye Sivan) proniká do širokých písečných pláží, kde se modelové potí, pohrávají si s lemem prádla a posílají si svůdné pohledy.

    Ludovic de Saint Sernin se toho opravdu nebojí. Jde ve stopách Toma Forda?

    Černé a krémové briefs prokládají v kampani tanga vykrojená natolik, že nechávají vyniknout křivky, o nichž se běžným plavkám může jen zdát. Designérova strategie ovšem není náhodná. Mužská tanga v historii módy nikdy úplně neprorazila. Přestože návrhář Tom Ford kdysi šokoval mileniály za pomocí G‑string na přehlídce Gucci, mainstream zůstal chladný. 

    De Saint Sernin zřejmě věří, že doba se posunula. Generace Z přijala fluiditu stylu a osobní svobodu jako vlastní kód oblékání. Když se v minulosti na pláži objevili první „beach boys“ s tímto odvážným kouskem, celý svět explodoval rozporuplnými reakcemi. Nyní ale přichází kolekce, která ten trend legitimizuje a posouvá na úroveň skutečného high‑fashion vyjádření.

    Mistr odvážných kolekcí. Svůdnost hraje v návrzích hlavní roli

    Nejnovější řada navazuje na návrhářův úspěšný vstup do světa spodního prádla v roce  2019. Tehdy vynikl kovovými průvleky a jockstrapy, které získaly status sběratelských klenotů. Plavky z roku 2020 téměř vyprodal a dámská verze o rok později potvrdila, že jemná erotika má stále co říct. Letos se návrhář opět vrací ve velkém stylu. Extrémní vykrojení, luxusní elastan a detaily jako drobné kroužky z oceli prozrazují, že hraje na notu moderního hedonismu.

    Zdroj: Ludovic de Saint Sernin

    Ať už se na odhalené pozadí díváte jako na radikální gesto sebevědomí, nostalgii po diskotékách 70. let, nebo jen jako na příslib dokonale opálených partií, jedno je jisté, Ludovic de Saint Sernin ze slipů udělal must‑have letní sezóny. Připravte se, že červenec a srpen budou na instagramových feedech opravdu pálit.

    Zdroje: WWD, HighSnobiety, Culted, Instagram




    Pitbull jako ultimátní „guilty pleasure“. Postfeminismus mu objektivizaci žen odpouští

    0
    American rapper and singer Pitbull performs on stage as the opening act for Shakira at MetLife Stadium, East Rutherford, N.J., May 16, 2025. (Photo by Anthony Behar/Sipa USA)

    Záběry z Pitbullových koncertů a fanynky převlečené za oblíbeného umělce v posledních týdnech zaplnily nejednu „for you page“ na sociálních sítích. Často jde o ženy, které se považují za feministky, ale přesto s Pitbullem nadšeně zpívají texty, jež ženy objektivizují. Do popředí totiž vstupuje moderní postfeminismus, dle něhož mají ženy ve svých rukou moc a schopnost kritického myšlení.

    Pitbull v červnu obrazil Evropu díky svému turné, při kterém nezapomněl ani na Prahu. Ačkoliv ve svých písních a při vystoupeních ženy často objektivizuje, těší se umělec u ženského publika velké oblibě. Tento fakt přichází do rozporu se současným nastavením společnosti, která oproti minulosti staví na principech rovnosti, respektu a genderové spravedlnosti.

    You know you want me. Pitbull má písně založené na „playboy masculinity“

    Pitbull navíc ztělesňuje takzvanou „playboy masculinity“. V písních se prezentuje jako nespoutaný muž, který má právo na ženy, protože má status, peníze a oplývá šarmem. Ženy jsou pak jak v textech, tak videoklipech jeho skladeb sexualizovány a jejich osobnosti jsou redukovány na jejich části těla.

    Ve skladbách zaznívají verše jako: „I have ‘em like Miley Cyrus, clothes off. Twerking in their bras and thongs. Face down, booty up, (…) She says she won’t, but I bet she will,“ zaznívá v písni Timber. V překladu: „Mám je jako Miley Cyrus, bez oblečení. Twerkují jen ve spodním prádle a podprsence. Tváří dolů, hýžděmi nahoru. (…) Říká, že nechce, ale vsadím se, že bude.“

    Zdroj: pitbullmusic.com

    V jiné písni pak rapuje: „Mami got an ass like a donkey, with a monkey. Look like King Kong, woo. Back it up, like a Tonka truck. You know you want me,“ v tracku I Know You Want Me. Přeloženo: „Má pozadí jako osel, s opicí. Vypadá jako King Kong, woo. Couvej tím, jako bys byla náklaďák Tonka. Vím, že mě chceš.“

    Objektivizace žen a výše popsaná osobnost „playboy masculinity“ v písničkách ale rozhodně nejsou pouze výsadou Pitbulla. Texty s těmito znaky se objevují u spousty dalších populárních rapperů, a to jak světových, tak českých. Patří mezi ně například Flo Rida, LMFAO, Central Cee, Yzomandias nebo PTK.

    Kultura není černobílá. Smysl pro humor funguje jako štít

    Postfeminismus chápe svobodu žen jako schopnost vědomé volby. Místo kritiky objektifikace klade důraz na individualitu a kritické myšlení. Například dle autorů Samuela Lindsay a Antoniy C. Lyons si v současném postfeministickém kontextu ženy vybírají, že chtějí být objektivizovány. Pokud tedy k sexualizovanému obsahu přistupují s ironií a vědomým odstupem, mohou si ho užívat.

    Jsou to totiž ženy, které mají v tomto kontextu moc, ne muži. Sexualizované projevy jsou navíc často zaobaleny do ironie. Pitbull se u provokativních textů usmívá a mrká, čímž symbolizuje vědomí, že trochu přehání. Jinými slovy, kdo to nechápe, nemá smysl pro humor. U jeho písní hraje roli ještě další faktor, a to jejich chytlavý beat a s ním spojená atmosféra, při které máme chuť tančit.

    @pitbull My mother is my superhero… 🤍 #InternationalWomensMonth #WednesdayWisdom ♬ original sound – Pitbull

    Postfeministický přístup může působit dojmem, že posiluje patriarchální vzorce, které feministické hodnoty dlouhodobě zpochybňují. Tento rozpor ovšem nutně nemusí vylučovat feministické hodnoty. Odhaluje, že dnešní realita je komplexní. Feminismus nyní stojí na vědomé volbě a kritickém myšlení. Kultura není černobílá.

    S tím se pojí i další fakt, a to ten, že Pitbull o ženách v rozhovorech a dalších vyjádřeních mluví s jasným respektem. V překladu prohlašuje: „Moje maminka je má superhrdinka. Proto pořád říkám, že žena je ta nejsilnější věc na světě. Naučila mě, jak makat a jak být vděčný.“

    Zdroje: Lindsay, S., & Lyons, A. C.: Pour it up, drink it up, live it up, give it up: Masculinity and alcohol in pop music videos, Cambridge Dictionary, TikTok, Instagram  

    Haute couture week pokračuje. Očekávané návrhy odhalil Chanel i Giorgio Armani

    0
    Armani haute couture FW26
    Armani haute couture FW26

    Pařížský haute couture týden módy je v plném proudu. Očekávanou kolekci pro letošní podzim a zimu představil rovněž módní dům Chanel. Jednalo se o poslední přehlídku z dílny designového studia, které až do října zastupuje nového kreativního ředitele, Matthieu Blazy. Svou řadu odhalil také Giorgio Armani, jenž se ovšem na show nemohl dostavit.

    Chanel odhalil haute couture finále. Od října vede módní dům Matthieu Blazy

    Luxusní značka Chanel zakončila v úterý svou haute couture kolekcí pro letošní podzim a zimu jednu éru. Přehlídka totiž představovala již sedmou řadu, kterou pro módní dům vytvořilo jeho designové studio. Otěže převzalo po odchodu návrhářky Virginie Viard z vedení Chanel. Od dubna letošního roku ji sice oficiálně nahradil designér Matthieu Blazy, svůj debut však odhalí až v říjnu.

    Zdroj: Chanel

    V kolekci byla přesto znát jemná změna. I když ji tedy Blazy nenavrhl, jeho vliv byl patrný. Návrhář také na přehlídku dorazil a pozoroval ji z první řady. Módní dům tentokrát přetvořil molo v historický haute couture salón z Rue Cambon. Vystihoval ho luxusní béžový koberec a závěsy, ale také zrcadlové panely, odkazující na slavné Art Deco schodiště z proslulého butiku Gabrielle Chanel.

    Samotné návrhy rovněž čerpaly z práce i života slavné návrhářky. Klíčovým prvkem haute couture kolekce se stal například tvíd, tedy materiál, jenž si designérka zamilovala při svých cestách do Skotska, za svým milencem. Hosté tak rovněž na svých sedadlech našli svazek pšenice nabarvený na zlatou barvu, tedy obilovinu, kterou si Gabrielle Chanel celý život spojovala se štěstím.

    Giorgio Armani propadl černé. Představil veškeré její odstíny

    Významnou kolekcí probíhajícího Pařížského haute couture týdne módy se stala rovněž ta z dílny Giorgia Armani. Návrhář sice nemohl na její odhalení dorazit, a to ze zdravotních důvodů, návštěvníky ovšem oslnila i bez jeho přítomnosti. Řada s názvem Seductive Black totiž představila veškeré odstíny černé. Na návrzích se objevila ve všech možných texturách, od sametu po třpytivé flitry.

    Černé odstíny perfektně doplňovaly nenápadné prvky vypůjčené z klasického pánského šatníku, jako jsou límečky nebo dlouhá saka. „Když pracujete s černou, nemůžete si dovolit učinit jakoukoli chybu. Každý detail musí být perfektní, protože černá odhalí základ jakéhokoli oblečení,“ prohlásil pak o návrzích designér. Jeho haute couture značka přitom letos slaví již 50 let.

    Zdroj: Reuters

    Zdroje: WWD, The Fashion Network, Instagram, YouTube