Více

    ― Reklama ―

    Nezisková organizace Earthsight spojila brazilskou bavlnu využívanou fast-fashion módními řetězci jako H&M nebo Zara s nelegálním odlesňováním. Uvedla to ve čtvrtek ve svém nejnovějším reportu. Výrobci přitom bavlnu označili za udržitelnou, prodávala se proto pod značkou Better Cotton.

    Fast-fashion módní řetězce H&M a Zara se musí vyrovnávat s nejnovějším reportem environmentální neziskové organizace Earthsight. Dokazuje totiž, že je její dodavatel bavlny z Brazílie spojený s nelegálním odlesňováním. Bavlna od SLC Agrícola a Groupo Horita byla přitom označena jako udržitelná a nesla proto nálepku Better Cotton. Obě firmy jsou ovšem vyšetřovány brazilskými federálními a státními agenturami.

    Už od roku 2008 je totiž viní z nelegálního odlesňování půdy. Do obchodů známých módních řetězců se pak měla brazilská bavlna dostat skrze osm asijských dodavatelů. „Vítáme závazek Earthsight k těmto problémům a bereme obvinění extrémně vážně,“ prohlásili pak zástupci H&M. „Bereme vážně jakékoli informace týkající se nelegálních praktik v textilním průmyslu,“ dodala pak mateřská společnost Zara Inditex.

    Nezisková organizace Earthsight své vyšetřování zakládá na satelitních fotografiích, soudních rozhodnutích i záznamech o přepravě 816 tisíc tun bavlny, označené jako Better Cotton. Brazílie přitom produkuje 42 procent takto „onálepkované“ bavlny, a je tedy jejím druhým největším vývozcem na světě. Kromě H&M a Zara ji využívají také obchody Bershka a Pull&Bear.

    Míra odlesňování v Brazílii se zhoršuje. Organizace Earthsight proto vyžaduje státní regulace

    Bavlnu pak měli výrobci nelegálně pěstovat v regionu Cerrado, který od 50. let minulého století ztratil na 50 procent své původní vegetace. Důvodem je především průmyslové farmaření. Ředitel organizace Earthsight Sam Lawson proto tlačí na zákonodárce, aby zavedli potřebné regulace. „Nemůžeme tuto situaci nechat pouze na rozhodnutí zákazníků,“ vysvětlil.

    Míra odlesňování v Brazílii se pak v posledních letech zhoršila. Jenom v loňském roce vzrostla o 43 procent. Jedním z důvodů zhoršující se situace jsou nelegální operace skupin, které si mimo zákon přivlastní jisté území a následně ho odlesní. Jejich cílem je přitom produkce žádaných surovin, jako je sója nebo hovězí maso. Už ovšem není tak známé, že se nelegální pěstitelé zaměřují také na bavlnu.

    Zdroje: The Fashion Network, WWD, Euronews, X, YouTube

    Autor článku:
    Kateřina Hlaváčková
    Kateřina Hlaváčkováhttps://fashionup.cz/author/katerina-hlavackova/
    Kateřina je šéfredaktorkou a editorkou FashionUP. Své články věnuje aktuálním zprávám, ale i bizarním TikTok trendům, které s nadhledem hodnotí. Baví ji analýza kostýmů populárních filmů nebo debaty nad tím, do čela jakého módního domu zamíří ikoničtí návrháři tentokrát. Do světa médií vkročila v 16 letech, kdy psala pro studentský magazín. Od té doby zkusila vše od psaní módních komentářů přes práci v newsroomu po překlad lidskoprávních reportů.

    ― Reklama ―

    Nový report obvinil dodavatele bavlny Better Cotton z nelegálního odlesňování. Spolupracuje s H&M i Zara

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Nezisková organizace Earthsight spojila brazilskou bavlnu využívanou fast-fashion módními řetězci jako H&M nebo Zara s nelegálním odlesňováním. Uvedla to ve čtvrtek ve svém nejnovějším reportu. Výrobci přitom bavlnu označili za udržitelnou, prodávala se proto pod značkou Better Cotton.

    - Reklama -

    Fast-fashion módní řetězce H&M a Zara se musí vyrovnávat s nejnovějším reportem environmentální neziskové organizace Earthsight. Dokazuje totiž, že je její dodavatel bavlny z Brazílie spojený s nelegálním odlesňováním. Bavlna od SLC Agrícola a Groupo Horita byla přitom označena jako udržitelná a nesla proto nálepku Better Cotton. Obě firmy jsou ovšem vyšetřovány brazilskými federálními a státními agenturami.

    Už od roku 2008 je totiž viní z nelegálního odlesňování půdy. Do obchodů známých módních řetězců se pak měla brazilská bavlna dostat skrze osm asijských dodavatelů. „Vítáme závazek Earthsight k těmto problémům a bereme obvinění extrémně vážně,“ prohlásili pak zástupci H&M. „Bereme vážně jakékoli informace týkající se nelegálních praktik v textilním průmyslu,“ dodala pak mateřská společnost Zara Inditex.

    Nezisková organizace Earthsight své vyšetřování zakládá na satelitních fotografiích, soudních rozhodnutích i záznamech o přepravě 816 tisíc tun bavlny, označené jako Better Cotton. Brazílie přitom produkuje 42 procent takto „onálepkované“ bavlny, a je tedy jejím druhým největším vývozcem na světě. Kromě H&M a Zara ji využívají také obchody Bershka a Pull&Bear.

    - Reklama -

    Míra odlesňování v Brazílii se zhoršuje. Organizace Earthsight proto vyžaduje státní regulace

    Bavlnu pak měli výrobci nelegálně pěstovat v regionu Cerrado, který od 50. let minulého století ztratil na 50 procent své původní vegetace. Důvodem je především průmyslové farmaření. Ředitel organizace Earthsight Sam Lawson proto tlačí na zákonodárce, aby zavedli potřebné regulace. „Nemůžeme tuto situaci nechat pouze na rozhodnutí zákazníků,“ vysvětlil.

    Míra odlesňování v Brazílii se pak v posledních letech zhoršila. Jenom v loňském roce vzrostla o 43 procent. Jedním z důvodů zhoršující se situace jsou nelegální operace skupin, které si mimo zákon přivlastní jisté území a následně ho odlesní. Jejich cílem je přitom produkce žádaných surovin, jako je sója nebo hovězí maso. Už ovšem není tak známé, že se nelegální pěstitelé zaměřují také na bavlnu.

    Zdroje: The Fashion Network, WWD, Euronews, X, YouTube

    ― Reklama ―

    Marni má volný trůn. Módní dům oznámil odchod návrháře Francesca Risso

    Zdá se, že kolotoč výměny kreativních ředitelů ještě nekončí. Ticho, které na módní scéně nastalo po dosazení Jonathana Anderson do vedení všech sekcí Dior, skončilo. Přerušilo ho nečekané oznámení módního domu Marni. Po téměř 10 letech se loučí se svým kreativním ředitelem, Francescem Risso. Kdo ho nahradí je prozatím neznámé.

    Krása střídá nádheru. Praktické SPF balzámy maskují ochranu za elegantní líčení

    Více produktů v jednom je vždy praktická volba. Ne vždy sice takový výrobek nutně znamená perfektní účinek na všech frontách, SPF balzámy se ale rozhodně řadí mezi svaté grály léta. Vylepší každodenní kosmetickou rutinu nejen ochranou proti slunci, zároveň nabídnou buď decentní zabarvení, nebo dokonce podmanivé zvýraznění rtů.

    Léto volá po extra péči. Změny žádá i pánská kosmetika

    Letní paprsky neznamenají pouze slibně třpytící se hladinu jezer, rozpouštějící se lahodnou zmrzlinu a teplem prosycené dny. Spolu s jejich sílou roste rovněž nutnost obměny kosmetické taštičky. Výjimkou není ani pánská skin care, jež si v následujících horkých měsících žádá revizi. Neobejdete se bez hydratačních, ani zklidňujících pomocníků.

    Proč byste měli znát umělkyni Lisu Jahovic? Přetváří předměty na kinetické sochy

    Věci, které většina lidí přehlédne, ona pozoruje se zneklidňující intenzitou. Lisa Jahovic, britská umělkyně působící v Londýně, se nespecializuje na monumentální plátna, ani výkřiky instalací. Její disciplína se těžko zařazuje. Osciluje mezi fotografií, filmem a sochařstvím, a přitom zůstává osobitá. Zatímco jiní umělci hledají inspiraci ve výjimečných událostech, Jahovic se obrací k obyčejnosti.

    Chanel odhalil recyklační program Nevold. Na vyřešení nadprodukce však nestačí

    Módní dům Chanel učinil krok směrem k udržitelnější budoucnosti. Představil komplexní recyklační program Nevold, zaměřený na efektivní zpracování textilního odpadu, nevyužitých materiálů a neprodaného zboží. Pro Chanel představuje řešení, jak bojovat s nedostatkem vzácných materiálů, jako je kašmír, hedvábí a kůže. Kritici ale namítají, že recyklace nevyřeší největší problém módního světa, tedy nadprodukci.

    Sarah Burton vydala další debut. Pro Givenchy představila první kampaň

    Nová kreativní ředitelka Givenchy, návrhářka Sarah Burton, odhalila svou premiérovou přehlídku letos v březnu. Po odhalení kolekce pro podzim letošního roku tak nyní vydává svou první kampaň. Do hlavních rolí dosadila modelku a herečku Kaiu Gerber a herečku, režisérku a fotografku Halinu Reijn, jež má na kontě i populární snímek Babygirl.

    Designerský kolotoč změn je u konce. Z korunování však vynechal ženy

    Již od loňského roku zažívala módní scéna zdánlivě nekončící změny ve vedení nejznámějších módních značek. Netrpělivé sledování dlouho očekávaných novinek je však u konce. Většina z dříve uvolněných vedoucích pozic byla tedy úspěšně zaplněna. Nelze si ovšem nevšimnout, že na vysněných módních trůnech chybí hlavně ženy.

    Nostalgie se opět hlásí o slovo. Oživila zapomenuté anklets

    Další z aktuálních letních trendů potvrdil, že nostalgie ovládá letošní módní scénu. Modelky i it-girls navrátily dávno zapomenuté anklets. Náramky na kotníky si mnozí z nás spojují spíše s radostným dětstvím a letními tábory než elegantním doplňkem. Současné varianty kdysi populárního šperku ovšem slibují vše od hravosti až po nadčasovost.

    Louis Vuitton naverboval další hvězdu. V kampaních zazáří Jeremy Allen White

    Módní dům Louis Vuitton rozšířil svůj casting ambasadorů. Novou tvář tentokrát vybral z řady herců, zastupovat ho proto bude Jeremy Allen White. Značka potvrdila spekulace, jež vznikly poté, co ho oblékla na letošní ročník Met Gala. Jedná se postílení hercova rostoucího vlivu v módním světě, který odstartoval již loňskou kampaní pro Calvin Klein.

    Letní doplňky podléhají maximalismu. Výrazné brýle doplní tradiční perly

    Léto odrážející se v lesku doplňků. Přesně to bude hlavním cílem letošní prázdninové módy. Trendy nikdy nespí, a tak je z uplynulých přehlídek i aktuální nabídky návrhářů jasné, co se bude v létě nosit. Maximalismus se míchá s klasikou a někteří z oblíbenců pronikají na scénu již od jara. Letní doplňky nabízí divokou jízdu, nechte se proto svézt na její vlně.

    TikTok vybízí k opravdovému odpočinku. Propaguje ho trendy cozymaxxing

    Sociální síť zodpovědná za nespočet nebezpečných, nebo minimálně neužitečných, trendů a tipů obrátila. TikTok aktuálně propaguje koncept cozymaxxing, představující výzvu k opravdovému, vědomému a promyšlenému odpočinku. Za cíl má přimět uživatele populární platformy, aby zpomalili a naučili se relaxovat bez rozptýlení a spěchu.

    Gucci v proměnách času. Kdo psal nejstylovější módní kapitolu?

    Gucci. Slovo, které evokuje italskou eleganci, sebevědomí, teatrálnost i nekonečnou proměnlivost. Módní instituce vznikla ve Florencii jako malá brašnářská dílna, pod rukama kreativních ředitelů ale vyrostla ve značku formující aktuální trendy. Každý z kreativních lídrů, od svůdného Toma Forda po výstředního Alessandra Michele, zanechal na společnosti stopu, jež přetvořila šatníky i představu toho, co znamená být Gucci.

    Móda v kostce: Burberry zahájil festivalovou sezónu a Rhode vítá face mist

    Burberry už očekává letní pohodu, a tak novou kampaň zaměřil na typickou britskou festivalovou kulturu. Značka Rhode mezitím vydala nový face mist, jehož tváří se stal herec Harris Dickinson. Návrhář Olivier Rousteing získá ocenění Couture Council Award a do aukce míří dosud největší počet luxusních kousků z šatníku princezny Diany.

    Konec rozhodovací paralýzy. Na dovolenkové outfity stačí šest kousků

    Ať už bojujete s místem v kufru, nebo si nechcete na dovolené lámat hlavu s outfity, klíčem je chytré plánování. Ne nadarmo se říká, že kdo je připraven, není překvapen. Možná ale budete překvapeni vy, jakými různými způsoby lze využít oblíbené oblečení. S jednoduchými šesti kousky jste totiž schopni vykouzlit šatník na celou dovolenou.

    Pinterest má jasno. Předpovídá největší trendy letošního léta

    Vyhledávání uživatelů populární sociální sítě Pinterest slouží jako chytrý ukazatel. Platforma totiž na základě nejčastěji zadávaných klíčových slov odhaduje trendy, které budou definovat nadcházející období. Vydala proto předpověď pro letošní léto, jemuž má dle ní dominovat touha po digitálním detoxu, luxusním cottagecore i hravém make-upu.

    Tady byste SPF nečekali. Vyberte si sluneční ochranu v netradičním provedení

    O potřebě SPF se vedly dlouhé dohady, lékaři po celém světě však mají jasno. Bez ochranného faktoru by člověk v létě neměl na sluníčku trávit více času, než je třeba. Dnes se navíc produkty se sluneční ochranou vyrábí v tolika provedeních, že si své oblíbence musí najít opravdu každý. Snadná aplikace nebo chladivý efekt, trh uspokojí všechny.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―