Více

    RECORDS

    Chanel

    Versace

    Dolce Gabbana

    Loro Piana

    Sledujte nás na Instagramu

    Nezisková organizace Earthsight spojila brazilskou bavlnu využívanou fast-fashion módními řetězci jako H&M nebo Zara s nelegálním odlesňováním. Uvedla to ve čtvrtek ve svém nejnovějším reportu. Výrobci přitom bavlnu označili za udržitelnou, prodávala se proto pod značkou Better Cotton.

    Fast-fashion módní řetězce H&M a Zara se musí vyrovnávat s nejnovějším reportem environmentální neziskové organizace Earthsight. Dokazuje totiž, že je její dodavatel bavlny z Brazílie spojený s nelegálním odlesňováním. Bavlna od SLC Agrícola a Groupo Horita byla přitom označena jako udržitelná a nesla proto nálepku Better Cotton. Obě firmy jsou ovšem vyšetřovány brazilskými federálními a státními agenturami.

    Už od roku 2008 je totiž viní z nelegálního odlesňování půdy. Do obchodů známých módních řetězců se pak měla brazilská bavlna dostat skrze osm asijských dodavatelů. „Vítáme závazek Earthsight k těmto problémům a bereme obvinění extrémně vážně,“ prohlásili pak zástupci H&M. „Bereme vážně jakékoli informace týkající se nelegálních praktik v textilním průmyslu,“ dodala pak mateřská společnost Zara Inditex.

    Nezisková organizace Earthsight své vyšetřování zakládá na satelitních fotografiích, soudních rozhodnutích i záznamech o přepravě 816 tisíc tun bavlny, označené jako Better Cotton. Brazílie přitom produkuje 42 procent takto „onálepkované“ bavlny, a je tedy jejím druhým největším vývozcem na světě. Kromě H&M a Zara ji využívají také obchody Bershka a Pull&Bear.

    Míra odlesňování v Brazílii se zhoršuje. Organizace Earthsight proto vyžaduje státní regulace

    Bavlnu pak měli výrobci nelegálně pěstovat v regionu Cerrado, který od 50. let minulého století ztratil na 50 procent své původní vegetace. Důvodem je především průmyslové farmaření. Ředitel organizace Earthsight Sam Lawson proto tlačí na zákonodárce, aby zavedli potřebné regulace. „Nemůžeme tuto situaci nechat pouze na rozhodnutí zákazníků,“ vysvětlil.

    Míra odlesňování v Brazílii se pak v posledních letech zhoršila. Jenom v loňském roce vzrostla o 43 procent. Jedním z důvodů zhoršující se situace jsou nelegální operace skupin, které si mimo zákon přivlastní jisté území a následně ho odlesní. Jejich cílem je přitom produkce žádaných surovin, jako je sója nebo hovězí maso. Už ovšem není tak známé, že se nelegální pěstitelé zaměřují také na bavlnu.

    Zdroje: The Fashion Network, WWD, Euronews, X, YouTube

    Nový report obvinil dodavatele bavlny Better Cotton z nelegálního odlesňování. Spolupracuje s H&M i Zara

    Pod vlivem alternativní módy. Léto jako z kultovního seriálu Sex Education

    Co to vlastně alternativní móda znamená? Jde o módní poselství, které ani z daleka nepodléhá aktuálním trendům. Je to kreativní výraz, vybočující z mainstreamových a konvenčních kreací, přičemž často čerpá z minulosti či nejrůznějších subkultur. Nejzářnějším příkladem je punkový odkaz Vivienne Westwood, nově se sem masově začleňují upcycled kousky, téměř cokoliv háčkovaného, ale i takzvaný goblincore.

    Kolik vody oblékáme? V oblečení se budeme topit, dokud neskončíme na suchu

    Přemýšleli jste někdy nad tím, kolik vody oblékáte? Vlastně v oblečení doslova plaveme, a to možná více doslova, než by vás zprvu napadlo. Voda je zásadní pro všechny formy života na Zemi. Módní průmysl je bohužel obrovským spotřebitelem a znečišťovatelem vodních toků. Největší značky toho přitom většinou v oblasti hospodaření s vodou dělají nejméně.

    S jakými botami naladíte perfektní summer chic? Zaměřte se na pantofle, žabky i mokasíny

    Období dovolených se blíží a těšení se na léto narůstá. Dokonce nás nedávno překvapilo několik téměř tropických teplot. Ani se tak nenadějeme a brzy rovnou přeskočíme z jara do léta. Trendy z přehlídkových mol pak naznačují lehce bohémský vibe. Snad nikdy jsme nezaznamenali tak vkusnou nabídku mokasín, pantoflí nebo žabek. O pohodlí se tedy letos v létě bát nemusíte.

    Mají luxusní značky stále hodnotu? Možná si nekupujete módu, nýbrž iluzi

    Luxusní značky byly dlouhou dobu synonymem prestiže, kvality a exkluzivity. V posledních letech však čelí různým výzvám, které ovlivňují jejich postavení na trhu a význam pro spotřebitele. Položte si otázku, proč si zrovna vy luxusní značky kupujete? Proč za ně platíte? Možná zjistíte, že vaše tužby nejsou tak úplně vaše.