Více

    Sledujte nás na Instagramu

    Konzultační společnost Interbrand tradičně zveřejňuje žebříček 100 firem s největší hodnotou na světě. Letos upozornila na to, že růst nejmocnějších společností zpomaluje. Odvětví luxusu se ovšem daří více než jiným průmyslům. Na vyšší pozici se tak letos posunuly značky jako Hermès, Zara nebo Sephora. Dařilo se ale i módním domům Dior, Louis Vuitton nebo Chanel.

    Nejnovější průzkum konzultační společnosti Interbrand přinesl nepříjemnou zprávu. Vyplývá z něj totiž, že se růst nejmocnějších 100 firem světa letos zpomalil. Zvýšil se totiž o pouhých 5,7 procenta. Loni přitom stejná hodnota dosáhla 16 procent. Důvodem je podle zástupců výzkumného týmu „nedostatek mindsetu orientovaného na růst, konzervativní vedení firem a nejisté vyhlídky globální ekonomiky“.

    Ředitel Interbrand Gonzalo Brujó proto označil současné ekonomické období za stagnaci. Žebříčku pak stejně jako v uplynulém roce vévodila společnost Apple, Microsoft a Amazon. Nejvíce se ovšem dařilo automobilovému a luxusnímu průmyslu. Vzrostly totiž o 9 a 6,5 procenta. Největší růst z luxusního světa pak zaregistroval módní dům Hermès. Jeho hodnota totiž stoupla o 10,2 procenta.

    Vyšplhal se tak až na 23. místo žebříčku. Značný růst ovšem zaznamenala také společnost Dior. Číslo její hodnoty se totiž posunulo o 8,4 procenta. Dostala se tak na 76. místo. Nejúspěšnější luxusní značkou ale nadále zůstává Louis Vuitton, a to se svou pozicí na 14. místě. Následuje ho módní dům Chanel, který se drží na 22. místě. V maloobchodním sektoru se pak vyjímala Zara. Získala totiž 43. pozici.

    Slavit nemůže módní dům Gucci. Jako jediná luxusní značka se na žebříčku propadla

    Zástupci Interbrand vysvětlili úspěch zmíněných společností jejich „schopností vytvořit luxusní zážitky jako pop-up obchody, hotely nebo restaurace“. Zákazníkům tak dokáží nabídnout mnohem více než jen kvalitní a luxusní produkty. Slavit ovšem tentokrát nemůže módní dům Gucci. Jako jediná z luxusních značek na žebříčku totiž ze své původní pozice poklesla. Propadla se na 34. místo, jelikož se její hodnota snížila o dvě procenta.

    Jeden z nejznamenitějších pokroků pak učinil beauty řetězec Sephora. Ze 100. pozice se totiž vyhoupl na 97. Hodnota společnosti tak vzrostla o ohromujících 15 procent. Zcela novou firmou na žebříčku se pak stala značka Nespresso, která zaujala 98. místo. Výzkumný tým Interbrand pak při sestavování hodnocení využívá analýzu finančního výkonu produktů a služeb značek, jejich role při nákupních rozhodnutích i sílu konkurenceschopnosti.

    Zdroje: Fashion Network, Interbrand, Apparel Resources, X, Instagram

    Luxusní značky patří mezi nejmocnější firmy světa. Růst slaví Hermès, Zara i Sephora

    Street style napříč světovými metropolemi. Týdny módy opět nadchly různorodými kreacemi

    Týdny módy ve světových metropolích přináší především nejnovější módní kolekce. Slouží ale také jako scéna pro předvádění street stylu, a to v jeho nejživější podobě. Každý rok přináší fashion week události dokonalou paletu různorodých stylů, které zrcadlí bohatství kreativity a osobitosti jednotlivých módních nadšenců. 

    PFW: Dior vzdal hold módní revoluci 60. let a Saint Laurent zachytil transparentní křehkost

    Pařížský týden módy hned druhý den odhalil přehlídky dvou legendárních módních domů. Kreativní ředitelka Dior Maria Grazia Chiuri v nejnovější kolekci oslavila práci návrháře Marca Bohan. Vzdala proto hold módě 60. let minulého století. Anthony Vaccarello zase v návrzích pro Saint Laurent perfektně vyzdvihl koncept křehkosti i transparentnosti.

    Aktivní dovolená i vytoužený relax. Luxusní golfové resorty nabízejí ideální mix obou světů

    Hodláte se letos vydat na luxusní dovolenou, ale nechce se vám celý den proležet na pláži? V tom případě byste měli zvážit cestu do jednoho z nejšpičkovějších golfových resortů světa. Oplývají totiž nabídkou spojující to nejlepší z obou světů. Užít si v nich můžete nejen řadu golfových kurzů, ale také výběrovou kuchyni, wellness nebo kouzelné pláže.

    MFW pod drobnohledem. Runway AVAVAV zahltily odpadky a Tokyo James putuje zpět do Afriky

    Milánský týden módy je za námi. Ohromily nás přehlídková mola renomovaných módních domů, jako jsou Bottega Veneta, Gucci nebo Salvatore Ferragamo. Zapomenout ale nesmíme ani na nováčky a méně věhlasné brandy. Nabízí totiž zcela jiný pohled na módu. Snaží se totiž zaujmout své místo na trhu i v podvědomí široké veřejnosti. Zaslouží si však stejné ovace jako světoznámé značky.