Více
    Redakce
    Domů Blog Strana 243

    Nastudujte si antitrendy podzimu 2022. Tyhle kabáty vážně nechte ve skříni

    0
    Kabát

    Ne vždy stačí znát hlavní trendy sezóny: někdy můžete udělat nešťastnou chybu ve střihu, barvě nebo dekoru. To platí zejména pro svrchní oděvy, kde je mnoho nuancí a jemností a obecné popisy věcí mohou snadno zavádět v jejich významu.

    Proto stojí za to „poznat nepřítele zrakem“, tedy studovat i hlavní antitrendy, abychom věděli, co je beznadějně nemoderní. Shromáždili jsme pro vás všechny největší antitrendy u kabátů na podzim 2022: teď už se svým výběrem neuděláte chybu.

    Příliš těsný střih

    Mnoho dívek se vyhýbá nadměrné velikosti a z nějakého důvodu stále věří, že extra objem v oblečení je dělá tlustými. Proto tvrdošíjně volí přiléhavé kabáty. Ale ty nejen zkreslují proporce, ale také vypadají staromódně. 

    Foto: Unsplash

    Buďme upřímní: v roce 2022 je takový střih vhodný pouze pro první dámy a členy královské rodiny, kterým královský protokol nařizuje, aby se takto oblékali. V ostatních případech je lepší zvolit objemnější modely. A to ani nemluvíme o hypersizingu ve stylu Balenciaga: jen mezi oblečením a tělem musí být alespoň trochu vzduchu. Příjemný bonus: je také velmi pohodlný.

    Krátký rukáv

    Mnoho dívek má rádo svrchní oblečení s 3/4 a 7/8 rukávy. Věří, že vypadá elegantně a vizuálně ztenčuje zápěstí. Působí však opět dost staromódně a snadno z vás může udělat dívku, která utekla z komparzu retrofilmu. Je lepší zvolit rukáv standardní délky – ten určitě nikdy nevyjde z módy.

    Foto: Unsplash

    Rozevláté kabáty

    Je to paradoxní, ale pravdivé: bez ohledu na to, jak moc se říká, že vypasované péřové šaty s rozevlátou „sukní“ beznadějně vyšly z módy, mnoho dívek je z nějakého důvodu nadále miluje ohnivou láskou. 

    Foto: Reuters

    A to natolik, že i mezi kabáty hledají obdoby. Ale neměli byste to dělat. Demi-sezónní verze tohoto střihu nevypadají o nic lépe než zimní. Pokud opravdu chcete zdůraznit pas, dejte přednost županu: tento střih vypadá za každých okolností relevantně.

    Je libo sáček chipsů Balenciaga nebo brokolice Collina Strada? Návrháři se opět hojně inspirovali jídlem

    0
    Collina Strada
    Collina Strada

    Jedním z mnoha stereotypů o módním průmyslu je, že v honbě za dokonalou postavou modelky vůbec nejí. Nebo v nejlepším případě snědí jedno jablko denně, štědře zapíjené silným espressem. Vžijme se do poslání ničitelů legend a přiznejme si to, jde o mýtus, který nemá nic společného s realitou. A to se návrháři rozhodli v nové sezóně dokázat. 

    Jak jinak si vysvětlit, že se mnoho z nich rozhodlo inspirovat ve svých nejnovějších kolekcích jídlem. A ne vždy jde o něco zdravého. 

    Za zdravý životní styl bojuje jen Collina Strada, která na přehlídkové molo vypustila modelku s brokolicovým pytlíkem. Doplněk se ukázal jako „udělej si sám“. Jedná se totiž o skutečnou čerstvou brokolici, zdobenou ozdobnou rukojetí a lesklým okrajem s krystaly. Nepříliš praktické řešení? To už raději necháme na vás.

    Foto: Collina Strada

    Další kdo se letos inspiruje jídlem je Jonathan Anderson – i když ne tak doslova. V pánské kolekci jaro-léto 2023 předvedl trička s průstřihy, které vypadají jako otevřené plechovky. A pro dámskou přehlídku přišel se síťovanými šaty bolestně připomínajícími nákupní tašky, se kterými si přívrženci ekologické agendy chodí pro ovoce a zeleninu do supermarketu. 

    Foto: Jonathan Anderson

    Ovšem nejvíce „virální“ doplněk opět vynalezl Demna Gvasalia. Kreativní ředitel Balenciagy navrhl, abychom si s sebou vzali… ano… sáček dobrých lupínků. Přesněji tedy kabelku, která tvarově přesně kopíruje sáček chipsů značky Lays.

    Foto: Balenciaga

    Toto ironické spojení je vyrobeno z měkké telecí kůže a bude stát kolem 1 800 amerických dolarů. Kabelka bude dostupná ve třech barvách, které odkazují na chuť „ikonických“ chipsů Lays.

    Demna Gvasalia moc dobře věděl, že jeho návrh bude na rtech celého módního průmyslu. Pro někoho se kabelka připomínající Lays již stala módním hitem – pro jiné je to jen vesmírně drahý produkt, který má vzbudit senzaci, ale s estetikou má pramálo společného.

    Kvalitní, luxusní, elegantní… Ano! Víme, kam pro tyhle boty vyrazit

    0
    Jimmy Choo
    Jimmy Choo

    Kdyby byla Carrie v Praze a zeptala se vás, kam zajít pro luxusní boty, nachystali jsme vám odpověď. Tady je přehled luxusních obuvníků, kteří mají svoje vymazlené butiky nejen v Pařížské ulici.

    Baldinini

    Stylový design, tradiční ruční práce a kvalitní kůže, to jsou italské boty Baldinini. Možná by nebyly k prvním, na které byste si vzpomněla, možná je nezná ani Carrie, ale až byste si je obula, patřily by k nejpohodlnějším, jaké v botníku máte. Tradiční rodinná značka vyrábí boty přes sto let a tak ví, jak je udělat příjemně nositelné. Kromě lodiček se pyšní i stylovými polokozačkami nebo teniskami.

    Obchod Baldinini v Praze najdete na adrese Havířská 581/5.

    Foto: Baldinini

    Ve Fashion Arena Prague Outlet pak najdete i outletový obchod Baldinini.

    Foto: Baldinini

    Jimmy Choo

    Vysoké podpatky, třpyt a styl. Jedna z nejdražších obuvnických značek má kořeny v Malajsii, kdy švec Jimmy Choo otiskl svůj rodinný um do svých bot. Historie, kterou zná každá milovnice bot, se v Česku začala psát v roce 2013, kdy se otevřel butik v Pařížské, ale do desítek butiků po celém světě chodí řada celebrit, od Michelle Obamové přes Emmu Stone až po Jennifer Lopez. A my se tomu nedivíme. Saténové lodičky se štrasovou sponou jsou snem nejedné z nás.

    Obchod Jimmy Choo v Praze najdete v Pařížské ulici 7. Nezapomeňte v obchodě zaběhnout i do mínus prvního patra, kde se občas objeví regál se zlevněnými kousky.

    Foto: Pinterest

    Christian Louboutin

    Legendární červená podrážka na lodičkách, ale třeba i kozačkách se otiskuje i do červených koberců na premiérách – celebrity si tenhle signifikantní prvek oblíbili, i když někteří oponují, že se v tak vysokých podpatcích dá stěží chodit. Červené koberce zdobí i pražský obchod, který je otevřený od roku 2018. Kolik botiček z něj asi tak už odešlo?

    Obchod Christian Louboutin v Praze najdete v Široké 97/11, stačí odbočit z Pařížské ulice.

    Foto: Christian Louboutin

    Smůla je, že na pohodlné střevíčky Manolo Blahnik si u nás ještě budeme muset počkat.

    Módní doplněk nebo umělecké dílo, do kterého se vyplatí investovat? Otevřete dveře do světa luxusních kabelek

    0
    hermes_birkin_bag

    Přemýšlíte nad kabelkou jako nad investicí? Nejlíp uděláte, když se bude držet tohoto tria –  Hermés, Chanel a Louis Vuitton. Samozřejmě se dá investovat i do jiných, ale tyhle jsou tutovka.

    Co dělá z kabelek takový klenot? Luxusní provedení a kvalita jsou u takových kousků samozřejmostí, co nás ale může hodně potrápit, je jejich nedostatek. Na kabelku můžete v pořadníku čekat celé roky. A právě nedostupnost dělá z kabelek investici. Ceny se každý rok se zvedají, a to v řádech desetitisíců korun.

    Mezi nejoblíbenější investice patří Birkin a Kelly od značky Hermés. Obě kabelky jsou nadčasové a elegantní. To nám ale nebrání v kombinaci s ležérností. S Kelly si Grace, monacká kněžna, zakrývala těhotenské břicho před fotografy a s „Birkinou“ zase cestuje v soukromých tryskáčích Kris Jenner. Ceny těchto klenotů módního světa se pohybují od 200 tisíc do pěti milionů korun.

    Foto: Hermès

    Dalšími úžasnými kousky jsou Chanel kabelky. První je nestárnoucí klasika s číslem 2.55. Tu navrhla sama Gabrielle. Druhá je ikonická Flap Bag, jejíž tvorbu má na svém kontě Karl Lagerfeld. Ceny se pohybují od 100 tisíc do 400 tisíc korun, ale opět – každoročně rostou. 

    Chanelky jsou také ozdobou mnoha celebrit, mohli jsme je vidět třeba na Princezně Dianě nebo na Nicki Minaj. To je krásný příklad nadčasovosti a kombinovatelnosti. Hodí se zkrátka ke každému.

    Foto: Chanel

    Posledním investičním grálem je Louis Vuitton. Tady najdeme více kabelek, do kterých se vyplatí investovat. Určitě se vám budou líbit ty, jejichž autorem je Takashi Murakami, japonský umělec, který kabelky od Vuittona oživuje svými barevnými malbami.

    Foto: Louis Vuitton

    Druhá Vuittonka nese název Neverfull. Její cena za pět let vzrostla o 50 %. Jde prakticky o nezničitelnou kabelku! Probíhají u ní zátěžové zkoušky a skvěle se hodí na jakýkoli business meeting nebo k mamince s kočárkem. Pokud byste chtěli investovat do této, doporučovali bychom moc neotálet. Aktuálně její cena začíná na 60 tisících korunách.

    Foto: Louis Vuitton

    Pro opravdové fajnšmekry jsme se podívali do aukční síně Sotheby’s, jaké zajímavé kabelky tu teď máme k dostání. Nejvíc nás zaujala Hermés Mimosa Crocodile Porosus Birkin 25 Palladium Hardware z roku 2021. Je to sen všech sběratelů umění a luxusních předmětů. Tuhle Birkinu dělá unikátní především materiál, ze kterého je vyrobena – jde o krokodýlí kůži většinou z Asie a Austálie.

    Foto: Hermès

    Díky tomu je poměrně pevná a bytelná. To ovšem jejího majitele nemusí nějak zvlášť zajímat, protože Birkinu si do města jen tak nevezmete, třeba tato stojí totiž 79 000 amerických dolarů. I celebrity by nejspíš tuhle Birkinu jen málokdy vynesly na červený koberec, jedná se o opravdu sběratelský kousek.

    Nezapomeňte vyladit cestování do posledního detailu. I tenhle doplněk může být neodolatelný

    0
    Zavazadla Rimowa
    Zavazadla Rimowa

    Také nemáte rádi pocit, když už jste na letišti, máte na sobě pečlivě vybraný outfit a celý look vám kazí obyčejné zavazadlo? Mám pro vás pár tipů, kde pořídit zavazadla, která váš outfit nenaruší. Naopak.

    Já osobně nedám dopustit na zavazadla Rimowa. Butik mají na Pařížské, takže není problém kufr nebo cestovní tašku vyzkoušet. Typicky hliníkový vzhled působí futuristicky, ale zároveň umírněně. Proto s těmito zavazadly budete na letišti nepřehlédnutelní. Pokud se i při cestování rádi cítíte jako doma, máte vyhráno. Velká část zavazadel Rimowa se totiž vyrábí v Pelhřimově, kde má jednu ze svých výroben.

    Foto: Rimowa

    Pro příznivce kůže a decentní logománie je jako stvořený Maison Goyard. Všechna zavazadla zdobí typický propletený vzor a lze si vybrat z celé škály barev. Bohužel u nás Maison Goyard ještě není. Musíte tedy na výlet do Paříže, nebo objednat přes oficiální stránky.

    Foto: Goyard

    Pokud chcete vypadat jako Paris Hilton a máte rádi klasiku, můžete zainvestovat do Louis Vuitton zavazadel. Nikdy nás neomrzí a i přesto, že je to dlouholetý trend, tak se cítíme výjimečně.

    Foto: Louis Vuitton

    Mimo zavazadla můžete u Vuittona nakoupit i jiné doplňky k cestování, například canvasové obaly na parfémy, kosmetické tašky a v neposlední řadě krásné Guide books, ze kterých si na památku můžete udělat sbírku, kde všude jste byli. Doma na stolku či poličce pak vypadají velmi stylově.

    V hlavní roli originalita a nadsázka. Královna alternativní módy Vivienne Westwood nezklamala

    0

    29. září odstartoval tradiční Paris Fashion Week, módní událost roku, na kterou se sjíždějí celebrity z celého světa. Svoji novou kolekci, jejímž autorem je Andreas Kronthaler, zde předvedla i značka Vivienne Westwood a rozhodně splnila očekávání – nikdy nevíme co od ní očekávat.

    Vivienne Westwood předvedla kolekci z řady „Andreas Kronthaler for Vivienne Westwood“ na jaro/léto 2023 a ani tentokrát nezklamala. Modely vznikly pod taktovkou návrháře Andrease Kronthalera, Viviennina současného manžela. Kontroverzní, netradiční, velmi pestré, barevné a odvážné. Tak se dá představení nové kolekce, které završila Bella Hadid, oblíbená topmodelka, o kterou se módní návrháři takřka perou, popsat. Měla na sobě mohutné krémové šaty s nařasenými rukávy, připomínající sako spojené s krátkou sukní. Obula vysoké robustní podpatky a na rukou měla boxerské rukavice. Vše ve stejné barvě.

    Zdroj: YouTube

    Tenhle outfit ale není zdaleka jediným top kouskem, look-book pro tuto kolekci je mnohem pestřejší! Pro představu jsme vybrali pár kousků…   

    První look se nese v duchu „věk je jenom číslo“. Temně smaragdové šaty v kompozici s vysokou platformou vypadají prostě stylově. Podkolenky dodávají celému fitu úplně jiný ráz, ve spojení s elegantními šaty tvoří pocit streetové módy.

    Foto: Vivienne Westwood

    Druhý look znovu nadchne. Jde o krásný příklad toho, že není nutno se bát barev. Pokud oblékneme jakoukoliv nevýraznou barvu, můžeme ji obohatit o barevné doplňky nebo šperky. Vysoké platformy stále zůstávají trendem, jak u mužů, tak u žen. 

    Foto: Vivienne Westwood

    Vivienne nám stále připomíná, že outfitem vyjadřujeme svou nezávislost, individualitu a vůbec celou osobnost. Neměli bychom se bát vystoupit z davu a projevit své emoce a pocity oblečením. Jednoduše není třeba se držet zajetých módních trendů, abychom vypadali stylově. 

    Zdroj: YouTube / FF Channel

    Topmodelka Elsa Hosk uvádí na trh svou vlastní značku Helsa

    0
    Topmodelka Elsa Hosk uvádí na trh svou vlastní značku Helsa
    Topmodelka Elsa Hosk uvádí na trh svou vlastní značku Helsa

    Po letech v modelingové branži a pózování před kamerou mění své působení a přesouvá se za objektiv jako kreativní ředitelka kampaně a designérka svého nového labelu Helsa.

    Nová debutová kolekce Elsy Hosk obsahuje 48 minimalistických kousků, které dokonale odrážejí topmodelčin styl a společně vytváří kapsulový šatník. Launch nové značky ve spolupráci se společností Revolve Group obsahuje saka na vrstvení, kašmírové svetry, maxi sukně, šaty, kabáty, kalhoty i dokonale velké halenky s knoflíky.

    Elsa, původem ze Stockholmu, se rozhodla pojmenovat značku Helsa inspirovanou švédským slovem zdraví (hälsa) a vytvořit platformu pro komunikaci své vize založené na dědictví, téměř dvě desetiletí trvající modelingové kariéře, zkušenostech z cestování a přesvědčení v samu sebe.

    „Helsa je mým milostným dopisem ke Skandinávii a stylu, architektuře a přírodě, ve které jsem vyrůstala,“ uvedla modelka ke své nové značce.

    Louis Vuitton se vrací k Yayoi Kusama. Její ikonické puntíky rozjasňují oblíbené modely

    0
    Louis Vuitton se vrací k Yayoi Kusama
    Louis Vuitton se vrací k Yayoi Kusama

    Deset let po společném globálním projektu Louis Vuitton zahajuje druhou kapitolu partnerství s japonskou umělkyní Yayoi Kusama. Nová kolekce se dostane do butiků po celém světě v lednu 2023.

    Již od svého založení v roce 1854 je módní dům Louis Vuitton pevně provázán s uměleckým světem. Má za sebou spolupráci s bezpočtem umělců, kteří obohatili svět značky Louis Vuitton o svou jedinečnou vizi. Výsledkem těchto propojení byly často radikální variace ikonických produktů domu Louis Vuitton. Obecně během nich došlo i k úplnému přepsání pravidel kreativních kolaborací mezi luxusními značkami a umělci.

    Spolupráce s Yayoi Kusama v roce 2012 byla širokospektrálně zaměřená, zahrnovala umělecké výstavy, produktový design i návrh jedinečných výloh butiků. Jejich součástí byla figurína v životní velikosti, velmi věrně zobrazující umělkyni samotnou.

    Yayoi Kusama

    Yayoi Kusama, narozená v březnu 1929, je avantgardní umělkyní, která svou perspektivu vyjadřuje širokou plejádou technik – skulpturami, malbami, instalacemi, kinematografií, fotografií, ale nadto i happeningy a různými styly psaní. Je považována za předchůdkyni pop-artu a minimalistického umění, i když její rozmanité umělecké dílo lze jen stěží konkrétně zařadit.

    Umělecká práce Yayoi Kusamy vychází z halucinací, jako kdyby vzor rudých květů z ubrusu na kuchyňském stole začal nekontrolovaně přecházet na zdi, podlahu a dokonce i umělkyni samotnou.

    Na oslavu 10letého výročí první spolupráce módního domu s umělkyní byl na přehlídce kolekce Cruise 2023 uměleckého ředitele dámských kolekcí Nicolase Ghesquièra, která se uskutečnila v Salk Institute v San Diegu, v premiéře představen výběr kožených doplňků.

    Variace ikonického vzoru puntíků

    Tyto exkluzivní kabelky zdobí nová variace ikonického vzoru puntíků, které rozjasňují oblíbené modely i zajímavé novinky. Jedná se o první upoutávku všestranně zaměřené spolupráce, která v lednu 2023 zaplaví celý módní dům. 

    Ikonická kabelka Fendi Baguette oslavila 25 let velkolepou show v New Yorku

    0
    Ikonická kabelka Fendi Baguette oslavila 25 let
    Ikonická kabelka Fendi Baguette oslavila 25 let

    Módní dům FENDI oslavil 25. výročí své ikonické kabelky Baguette jubilejní akcí v New Yorku, které se zúčastnilo množství zvučných jmen.

    Umělečtí ředitelé módního domu spojili své síly s Marcem Jacobsem, Tiffany & Co, Sarah Jessicou Parkerem a Porterem, aby vzdali hold ikonické kabelce a městu, ve kterém má své místo. Součástí velkolepé show byla také supermodelka a tvář nejnovější kampaně Fendi, Linda Evangelista, která módní show ohlásila svůj velký comeback.

    IT-bag se zapsala do historie popkultury

    Mimořádnou kolekci, kterou pro FENDI navrhlo duo Silvia Venturini Fendi a Kim Jones, si v New Yorku v první řadě mohli vychutnat Marc Jacobs, Tiffany & Co, Porter a Sarah Jessica Parker, která také spojila své síly s Fendi, aby debutovala svým předělaným kouskem – kabelky Baguette. Vzory jsou vyšívané flitry a kombinované paletou odstínů fialové, baby růžové a jemné modré. Tato It-bag se koncem 90.let a začátkem 20. století zapsala do historie popkultury díky postavě Carrie Bradshaw ze seriálu Sex ve městě, kterou si zahrála herečka Sarah Jessica Parker.

    Na oslavě zazářily hvězdy současné módní kultury

    Na oslavu 25. výročí ikonické kabelky Baguette přišli také věrní přátelé módního domu, jako jsou Kim Kardashian či americká televizní osobnost La La. Mezi dalšími hosty se objevily umělkyně a umělci, herci a herečky, hudební hvězdy a celosvětové ikony ze všech oblastí života.

    Tiffany X Fendi

    Slavná newyorská instituce Tiffany přetváří ikonickou kabelku Baguette v jejích nejcennějších formách pomocí mincovního stříbra, smaltu, bílého zlata a diamantů. V kolekci si všimnete jasného modrého odstínu na oblečení a doplňcích. Pro speciální crossover vložila značka luxusních šperků svůj rozpoznatelný odstín Tiffany modré do kombinézy, pánské bundy, slunečních brýlí, klobouků a tašek Baguette.

    Korunovačným klenotem byla taška vyrobená výlučně ze stříbra, kterou řemeslníci z Tiffany ručně vyráběli čtyři měsíce – na doplňku jsou vyryty lilie a růže (národní květina Itálie a státu New York). Jednu ze zmíněných tašek měla na závěr módní show na sobě i supermodelka Linda Evangelista, která vystoupila na molo v modrém plášti-barvě typické pro Tiffany.

    Marc Jacobs X Fendi

    Kolekce, která je odrazem třpytivého a drsného panoramatu města New York, obsahuje klasické prvky domu viděné objektivem Marca Jacobse. Vliv Jacobsova designu na připravované produkty Fendi lze vidět v celé sestavě. Modelky kráčely po přehlídkovém molu v nadrozměrných kloboucích, které zdánlivě připomínají jeho kolekci podzim/zima 2012, a měly obuté vysoké boty na platformě – což je obuv, kterou Jacobs miluje.

    Na oslavě nechyběly topmodelky

    Výročí kabelky Fendi Baguette oslavily i ikonické modelky z 90. let Kate Moss nebo Christy Turlington s dcerou Grace Burns. V prvních řadách prestižní show nechyběla ani topmodelka Karlie Kloss a mnohé další.

    Nová kolekce kabelek Panthère de Cartier kombinuje kůži s panterem

    0
    Nová kolekce kabelek Panthère de Cartier kombinuje kůži s panterem
    Nová kolekce kabelek Panthère de Cartier kombinuje kůži s panterem

    Není to jen kabelka, je to životní postoj. Trojrozměrná definice stylového vyjádření svého kočovného i městského já. Nová kabelka Panthère de Cartier kombinuje kůži s panterem, emblematickým zvířetem domu Cartier, a v dokonalé souhře propojuje kožedělnou práci se šperkařským savoir-faire značky za využití hry s kontrastními prvky legendární šelmy.

    KŘIVKY A OBJEM
    Je to především smyslnost a zakřivení, které dodávají kolekci kabelek velkorysý objem a připomínají pružnost pantera v pohybu. Žádné ostré hrany, žádné viditelné švy. Vše je vnímáno ve smyslu plynulosti, křivek a měkkosti. 

    SPONA V PODOBĚ PANTEŘÍ HLAVY 
    Divoká a nespoutaná, spona uzavírající kabelku je vyvedena ve výrazném designu hlavy pantera. Jasný podpis Cartier, rozpoznatelný na první pohled, panteří hlava byla vytvořena ve spolupráci s oddělením vysokého šperkařství domu. Architektonicky výjimečně navržený šperk zdobí na svých rovných plochách jedenáct kožených vsadek, které vytvářejí hloubku a perspektivu. Stažením klopy směrem dolů se spona uvolní a odhalí vnitřek kabelky s charakteristickou kapsou se zrcátkem.

    DRAHOCENNÉ DETAILY 
    Řetízek kabelky navazuje na estetiku šperku. Jeho jednotlivé články jsou broušené jako drahý kámen. Je univerzální a umožňuje dva způsoby nošení: přes tělo nebo přes rameno s dvojitým řetízkem. Pokovený zlatem ve žluté nebo palladiem v bílé variantě, řetízek je vybaven koženým ramenním popruhem, jehož šířka připomíná smyslné křivky kabelky, navržený tak, aby zajišťoval maximální pohodlí. Každý detail je pečlivě promyšlený, až po příjemný zvuk cinkání článků o sebe.

    ZRNITÁ KŮŽE A INTENZIVNÍ BARVY
    Nové kabelky Panthère de Cartier vznikly pod vedením umělecké ředitelky oddělení designu doplňků a koženého zboží Marlin Yuson, která pro kolekci vybrala zrnitou texturu a ty nejjemnější kůže. Kabelka je k dispozici v malé nebo mini verzi a barevná paleta je zářivá a pestrá: černá, tmavě modrá, červená, světle žlutá, krémově bílá, béžová nebo petrolejově modrá.

    „Je to právě šperkařská spona, ve které dochází ke střetu mezi divokým a vzácným. Propojuje kombinované odborné znalosti šperkařství a kožedělnictví a prostřednictvím dialogu řemeslníků nám umožňuje prohlubovat naše chápání kožených doplňků. Jako jakési prodloužení ženskosti, náročné a rafinované.“ dodává Marlin Yuson. 

    KOČKOVITÉ ŠELMY A KABELKY CARTIER 
    Panter je symbolickým zvířetem, které prostupuje všemi kreacemi domu Cartier – od hodinek, přes šperky, až po kožené doplňky. Poprvé se šelma v portfoliu značky objevila v roce 1914 v podobě skvrnitého motivu na dámských hodinkách a postupně se dostala i do světa koženého zboží, kde umocnila jeho půvab a styl. Ať už figurální, nebo abstraktní, panter se stal emblematickým námětem návrhů, které obsahovaly šperkařskou práci a kombinovaly, mimo jiné, diamanty, onyx a safíry.

    V roce 1925 Cartier představil elegantní kabelku se sponou se skvrnitým panteřím vzorem. Na jiném modelu z roku 1960 ze zlatého lamé je kočkovitá šelma znázorněna v podobě safírových a diamantových hlav pantera rozmístěných na koncích zlatého a platinového zapínacího systému.

    V následujícím roce Barbara Hutton pověřila Jeanne Toussaint, kreativní ředitelku společnosti Cartier, aby vytvořila kabelku zdobenou trojrozměrnou tygří sponou a diamantovým písmenem N, iniciálou její nové majitelky, princezny Niny Mdivani. Pozoruhodně elegantní dílo, které vyzdvihuje dlouholetou vášeň domu Cartier pro divoká zvířata.