Více

    Sledujte nás na Instagramu

    Pařížský týden pánské módy se pomalu blíží ke konci. Minulý týden ovšem své nejnovější kolekce stihly představit také známé módní značky, jako je Loewe, Valentino, Kenzo nebo Hermès. I když se každá z nich soustředí na jiné klíčové prvky, spojuje je jeden společný cíl. Společně totiž usilují o to, najít význam nové moderní maskulinity.

    Valentino usiluje o prolomení společenských konvencí. Za zbraň si zvolil barvy

    Svou nejnovější kolekci představil koncem minulého týdne také návrhář Pierpaolo Piccioli. Jednalo se přitom o jeho první pánskou kolekci pro módní dům Valentino po čtyřech letech. Přehlídka mu tak nabídla skvělou příležitost k reflexi současného významu moderní maskulinity. Ke svému rozjímání si pak návrhář přizval na pomoc barvy.

    Většina jeho nové řady byla totiž ponořená do modré barvy, která je s maskulinitou často spojovaná. V očích slavného návrháře ovšem symbolizuje také svobodu. Pro hlubší konverzaci pak proti sobě Piccioli postavil výrazné odstíny, jako růžovou, zelenou nebo oranžovou, a typicky pánské obleky nebo dlouhé elegantní kabáty.

    Zdroj: Reuters

    Loewe se nebojí experimentů. Jonathan Anderson pronikl do hlubin umění

    O něco experimentálnější chápání současné maskulinity pak představila módní značka Loewe. Návrhář Jonathan Anderson se totiž nebál pohrát si nejen se střihy, ale také barvami svých návrhů. Vytvořil proto směs kousků, které se do sebe nenápadně proplétají. Džíny tak zdobila například jen čtvrtina pásku, vykukující zpoza krátké bundy.

    Sportovní ponožky zase návrhář pevně propojil s ladícími teniskami. Kromě toho prolnul kolekci výraznými barvami, bez pochyby inspirovanými tvorbou amerického umělce Richarda Hawkinse. Jeho obrazy totiž zdobily jinak bílé zdi luxusního mola. Anderson tedy vytvořil mix umění, sportu i samotné módy.

    Hermès nechal do svých kolekcí proniknout sport. Smísil ho se svou elegancí

    Inspirace sportem pak neminula ani další z luxusních módních značek, představujících své kolekce na Pařížském týdnu módy. Návrhářka Veronique Nichanian, stojící v čele módního domu Hermès, totiž představila kousky propojující sport a klasickou pařížskou eleganci. Sama přitom svou nejnovější kolekci definovala jako „dandy-chic“.

    Její součástí byly například kabáty do deště, sportovní bundy s velkými kapsami i polovičním zipem nebo teplé sportovní vesty. Doplňovaly ovšem elegantní kožené i klasické bavlněné kalhoty, lesklé lakýrky a velké kožené cestovní tašky. Hermès rovněž využil čím dál více oblíbené barvy, jako je citrínová nebo olivová.

    Módní dům Kenzo popustil uzdu své fantazie. Oslavil inovaci i kulturní diverzitu

    Nejnovější kolekci značky Kenzo lze nejjednodušeji definovat jako ódu na protiklady. Japonský módní návrhář Nigo se totiž rozhodl vytvořit mix proti sobě stojících prvků. Chtěl tím především vzdát hold inovaci i kulturní diverzitě. Smíchal proto například elementy vlastní pro japonské kulturní dědictví se západními vlivy.

    Kromě toho se pustil také do kombinace historických a futuristických prvků. Pohrál si například s tradičními japonskými kimony a snovými sci-fi uniformami. Výsledkem je tak třeba kabát ve tvaru kimona, doplněný o kapuci jako stvořenou pro vesmírného hrdinu. Dalším příkladem jsou plisované šaty připomínající bojový plášť.

    Zdroje: WWD, Hypebeast, Fucking Young, Instagram, YouTube, Reuters

    Foto:Hermès

    Paříž přivítala další kolekce. Loewe, Valentino, Kenzo a Hermès hledají význam moderní maskulinity

    Luxusní hotel Lowell vítá jaro čajovým dýchánkem. Na pomoc si přizval módní dům Dior

    Značka Dior je známá nejen svými dech beroucími návrhy, ale také jedinečnými sety špičkového nádobí. Ve svých jarních čajových dýcháncích je nyní hodlá využít luxusní newyorský hotel Lowell. Zaměří se na kolekci Lily of the Valley, odkazující na oblíbenou květinu Christiana Dior.

    Náboženství jako nesmrtelný zdroj inspirace. Návrhářům nedává spát křesťanství, ani starověká symbolika

    Ačkoliv byste se divili, móda a náboženství si jdou ruku v ruce. Bylo tomu tak ještě několik generací zpět. Církev a jiná náboženská centra určovaly "trendy" takřka ve všem, tedy i v dobovém odívání. V novodobých dějinách jsme ale náboženskou tematiku uchopili zcela jinak. Ukrýváme v ní symboliku, vyjadřujeme skrze ni kontroverzi a vyvoláváme ovace i rozepři. 

    Jaro vítá nové luxusní produkty. Patří mezi ně sluneční brýle, kabelky i Espresso Martini

    Známé značky oslavují příchod jara novými produkty. Teplejší dny tak můžete přivítat se slunečními brýlemi Dior Cannage. Doplnit je můžete o trendy Colby kabelku od Michael Kors. Pro speciální příležitost si nechte šperky z nové Blue Book kolekce Tiffany & Co. a na konci dne se odměňte Espresso Martini od Emmy Chamberlain a Kendall Jenner.

    Nejpopulárnější letošní tenisky jsou Samba od Adidas. Módní svět je z nich však už otrávený

    Obuvnický gigant Adidas teprve nedávno optimisticky zvýšil celoroční prognózu svého provozního zisku o 200 milionů eur. Důvodem je enormní poptávka po takzvaných "terrace" teniskách, kterým spolehlivě vévodí trendy model Samba. Módní svět však začíná být z jeho obrovské popularity poněkud otrávený.