S příchodem chladnějších dní se pulz kvalitních svetrů přesouvá do první linie podzimních outfitů. Svetr je klíčovým prvkem sezóny, symbolem komfortu a elegance. Právě volba mezi jemným "králem vláken" kašmírem a lesklým "aristokratem" mohérem představuje klíčovou otázku. Proč sáhnout po jednom, či druhém? Na co si dát pozor při výběru? Poznejte technické parametry, estetické rozdíly i praktickou stránku každého materiálu.
Pestré barvy sluncem nasyceného léta sice zahnaly temnější odstíny burgundy a čokoládově hnědé, to ovšem ještě neznamená, že je populární maximalismus na ústupu. Nadále se totiž projevuje nejen v odvážných kombinacích nebo vzorech, ale především trendy špercích. Není proto divu, že letošnímu podzimu dominují takzvané pendant necklaces.
Zdá se, že jeden z dominantních trendů letošního léta nehodlá ustoupit do pozadí. Capri pants až do nedávna dominovaly především dámským šatníkům. Postupně ale překračují pomyslnou hranici a derou se také na pánskou scénu. Nejčastější je jejich baggy varianta, k vidění jsou ovšem i odvážnější užší siluety. Jde o pokračování trendu, nebo vzestup před pádem?
Pracovně vytíženým ženám se snadno stane, že zatímco přes den jsou potřeba na formálním meetingu a v kanceláři, večer je čeká uvolněná zábava na úrovni. Naštěstí je módní svět příznivý i složitým situacím. Umožňuje proto vytvořit outfit vhodný k celodennímu nošení. K perfektnímu výsledku stačí pouze pár promyšlených kousků a správný styling.
Dosavadní přehlídky světových týdnů módy promluvily jasně. Harémové kalhoty hodlají definovat nadcházející jaro i léto. Na módní mola dorazily v moderní podobě, pohrávající si s různorodými styly a materiály. Jejich kouzlo spočívá ve variabilitě, perfektně je doplní volný svetr, nadčasová košile i vypasovaná kožená bunda. Stačí vybrat, po čem váš šatník touží.
Začala lyžařská sezóna a Gucci není pozadu. Jako správný zástupce Italů přichází se zimní kolekcí Altitude. Od těch předchozích se ovšem liší a to tím, že nabízí nejen luxus, ale i technické vybavení pro vrcholové výkony. Na sněhu se můžete blýsknout oblečením, které spojuje špičkovou technologii, precizní řemeslo a nezaměnitelnou estetiku módního domu.
Na módní scénu opět nastoupilo populární spojení dvou módních vizionářů. Britská návrhářka Martine Rose a americká značka Nike uvádí další spolupráci. Tentokrát vzdávají hold světu e-sportu a gamingu, který v jejich očích ztělesňuje demokracii. To vše zachycuje také nový model sneakers Shox MR4, propojující nadčasovou eleganci se sportovním duchem.
Den, na který čeká téměř každá žena. Od romantického pokleknutí až po velkolepý obřad jde o cestu plnou emocí, očekávání a snů. Vše začíná jediným okamžikem, jiskřivým prstenem, pohledem plným lásky a slovy, která změní celý život. Od té chvíle se rozbíhá cesta plná plánování, představ a detailů, na nichž záleží. Šaty, které oblékají celebrity, pak inspirují miliony nevěst po celém světě, nastavují trendy a dokazují, že elegance a styl jsou nakažlivé. Výběr svatebních šatů bývá totiž momentem, kdy se žena poprvé uvidí jako nevěsta.
Ann Demeulemeester patří mezi nejtajemnější a zároveň nejvlivnější postavy belgické avantgardy. Její jméno se stalo synonymem černé, světla a poezie v oděvní formě. Od debutu v 80. letech kultivuje estetiku temného ticha. Paradoxně jde o avantgardní minimalismus, jenž dýchá hlubokou emocí. Vytváří šaty, pohybující se mezi měkkostí a autoritou, mezi kůží a hedvábím, mezi Leonardem Cohen a punkem. Každá kolekce je spíše pomyslným žalozpěvem než módním statementem.
Nedávný Bridal Fashion Week v New Yorku promluvil. Deklaroval trendy podzimu 2026 a potvrdil to, co mnozí očekávali. Svatební šaty budoucí sezóny čerpají z uplynulých i teprve připravovaných svateb slavných ikon. Značky reflektují šaty Seleny Gomez, Charli XCX a odhadují, jaké oblékne Taylor Swift. To vše doplňuje záplava krajky a volánů ve stylu Marie Antoinette.
Značka Coperni ví, jak vytvořit virální moment a posunout hranice nemožného. Ať už to byly šaty modelky Belly Hadid ve spreji, nebo robotičtí psi na módní přehlídce. Tentokrát se však její zakladatelé Sébastien Meyer a Arnaud Vaillant rozhodli vydat komerčnějším směrem a představit kolekci oděvů napuštěných synbiotickou směsí, jež byste jinak našli ve své ledničce.
Letošní lavina trendy přívěsků nabírá na obrátkách. Zatímco létu dominovaly virální plyšáci Labubu nebo hravé doplňky, podzimu vévodí takzvané beauty charms. Jedná se o miniaturní verze základních pomocníků z tradičních kosmetických taštiček. Na současné scéně signalizují nejen trvající vládu maximalismu, ale také touhu milovníků módy ukázat svůj status.
Rok 2025 se nese v duchu proměny krásy v jeden z nejvýraznějších pilířů globálního luxusního trhu. Beauty segment získává status klíčového motoru růstu a mění obchodní mapu velkých značek. Akvizice, nové řady a strategické vstupy do kosmetiky posouvají společnosti do sféry, kde se psychologie potkává s výkonem. V luxusním světě dnes vítězí to, co dokáže být osobní, a právě krása tuto rovnováhu ztělesňuje.
Rýže se stává hvězdou moderní parfumerie. Pudrová, a přitom překvapivě všestranná, otevírá prostor pro neotřelé kompozice, jež kombinují smyslový komfort se sofistikovanou esencí. Parfuméři využívají rýži k dosažení hloubky, která výsledek dělí od komerčních vůní. Masivní popularita vonných produktů s rýží dokazují, že food složky definují aktuální "estetiku" luxusních parfémů.
Paříž opět ukázala, že účes může nést stejně silné sdělení jako couture šaty. Nejvýrazněji se do podvědomí uplynulého týdne módy zapsaly dvě ženy, které redefinují pojem "ikonická proměna". Kim Kardashian a Pamela Anderson. Každá z nich uchopila krátké vlasy jako nástroj vyjádření nové éry krásy a osobní síly. Jejich účesy se staly vizuálními odrazy ženské autonomie, estetické preciznosti i smyslu pro okamžik. Paříž tak zrodila dva účesy, jež určitě vstoupí do kadeřnických salonů.
Luxusní nakupování nabývá nových rozměrů. Návštěva obchodních center už dávno není jen o výběru vysněných kousků, jedná se o unikátní zážitek. Přesně to slibuje nejnovější projekt společnosti Majid Al Futtaim, která v Dubaji vybuduje první tamní lesní nákupní centrum. Proroste ho totiž na více než milion stromů, ochlazujících často nesnesitelně horké prostředí.
Nová funkce Pinterest Assistant přetváří způsob, jakým nakupujeme online. Vizuální AI průvodce redefinuje nákupní digitální prostor a mění každou interakci s platformou Pinterest v osobní dialog s estetickou vizí. Uživatel vstupuje do prostředí, kde technologie chápe jeho vkus stejně citlivě jako lidský poradce. Personalizace probíhá okamžitě a každé doporučení rezonuje s individuálním stylem. Pomocník proměňuje scénu digitálního nakupování v prostor, kde estetika a praktičnost splývají.
Francouzský rapper Rilès proměnil vydání svého nového alba THE 25th HOUR ve vizuální událost, jakou Paříž dlouho nezažila. V galerii Ellia Art Gallery usedl na 24 hodin a 42 minut k pásu, po němž plynuly tisíce prázdných vinylových obalů. Každý z více než 20 tisíc kusů označil otiskem své ruky potřené červenou barvou, čímž je proměnil v limitovanou edici i symbol lidské vytrvalosti. Tento akt navazuje na jeho dřívější performanci, kdy uběhl přes 200 kilometrů na pásu během jednoho dne.
Jemenská modelka Intissar al-Hammadi je po téměř pěti letech opět na svobodě. O víkendu o tom reportovala agentura AFP. Pětadvacetiletá žena byla uvězněna v roce 2021 vojenskou skupinou Hútíové, jež od roku 2015 vládne části země. Jako důvod pro její zatčení tehdy uvedla "porušování lokálních morálních kódů", což lidskoprávní organizace označují za nepodložené.
V době, kdy klub Studio 54 diktoval noční rytmus a cigareta v ruce symbolizovala štíhlosti, vznikl fenomén, jenž dnes působí jako z groteskního snu. Magazín Vogue přinesl "crash dietu". Režim, slibující eleganci a tělo jako z ateliéru Richarda Avedon. Luxusní zoufalství zabalené do lesklých stránek. Styl měl váhu dogmatu a káva s vejcem byla víc než snídaně, byla to víra.
Módní dům Saint Laurent slaví. Vyšplhal se na vrchol žebříčku platformy Lyst a stal se nejvíce "hot" značkou posledního čtvrtletí. Oslavy chystá i Anok Yai, jež bude na letošních Fashion Awards 2025 jmenována modelkou roku. Selfridges pak poctí Vánoce spolu s Disney a Dr. Martens vydává první voděodolnou obuv. Dakota Johnson září ve své první Valentino kampani.
Vždy, když se zdá, že módní kolotoč změny kreativních ředitelů skončil, objeví se další náhlá změna. Tentokrát ze své vedoucí pozice odchází čtyřicetiletý návrhář Olivier Rousteing. Francouzský módní dům Balmain opouští po 14 letech v jeho čele. Za své působení dokázal značku propojit s popkulturou, zapojit ji do světa nových technologií a vytvořit vlastní Balmain Army.
Nastal čas, na kteří se někteří těší celý rok a jiní jeho příchod spíše oplakávají. Blížící se Vánoce totiž neznamenají pouze okamžiky radosti a potěšení, ale i stresu. Módní značky těží z touhy podobnému tlaku uniknout a nabízejí kampaně, umožňující krátký útěk před svátečním shonem. Odkazují na sílu lásky, jedinečného talentu či jednoduchého potěšení.
New York přivítal v pondělí večer jednu z nejdůležitějších událostí roku. CFDA Awards totiž představují módní protiklad Oscarů a slouží jako významné ocenění amerických designérů. Cenu si tentokrát domů odnesli návrháři Ralph Lauren, Thom Browne, Donatella Versace nebo sestry Olsenovy. Ocenění módní ikony zase od Anny Wintour převzal rapper A$AP Rocky.
Módní svět opustila významná návrhářská ikona, designérka Marina Yee. Zemřela dne 1. listopadu po boji s rakovinou, a to ve věku 67 let. Známá byla především jako členka proslulé skupiny Antverpská šestka, která koncem 80. let přepsala pravidla tehdejší módy. Většinu své kariéry však strávila mimo světla módních reflektorů, a to jako učitelka renomovaných univerzit.
S příchodem chladnějších dní se pulz kvalitních svetrů přesouvá do první linie podzimních outfitů. Svetr je klíčovým prvkem sezóny, symbolem komfortu a elegance. Právě volba mezi jemným "králem vláken" kašmírem a lesklým "aristokratem" mohérem představuje klíčovou otázku. Proč sáhnout po jednom, či druhém? Na co si dát pozor při výběru? Poznejte technické parametry, estetické rozdíly i praktickou stránku každého materiálu.
Pestré barvy sluncem nasyceného léta sice zahnaly temnější odstíny burgundy a čokoládově hnědé, to ovšem ještě neznamená, že je populární maximalismus na ústupu. Nadále se totiž projevuje nejen v odvážných kombinacích nebo vzorech, ale především trendy špercích. Není proto divu, že letošnímu podzimu dominují takzvané pendant necklaces.
Zdá se, že jeden z dominantních trendů letošního léta nehodlá ustoupit do pozadí. Capri pants až do nedávna dominovaly především dámským šatníkům. Postupně ale překračují pomyslnou hranici a derou se také na pánskou scénu. Nejčastější je jejich baggy varianta, k vidění jsou ovšem i odvážnější užší siluety. Jde o pokračování trendu, nebo vzestup před pádem?
Pracovně vytíženým ženám se snadno stane, že zatímco přes den jsou potřeba na formálním meetingu a v kanceláři, večer je čeká uvolněná zábava na úrovni. Naštěstí je módní svět příznivý i složitým situacím. Umožňuje proto vytvořit outfit vhodný k celodennímu nošení. K perfektnímu výsledku stačí pouze pár promyšlených kousků a správný styling.
Dosavadní přehlídky světových týdnů módy promluvily jasně. Harémové kalhoty hodlají definovat nadcházející jaro i léto. Na módní mola dorazily v moderní podobě, pohrávající si s různorodými styly a materiály. Jejich kouzlo spočívá ve variabilitě, perfektně je doplní volný svetr, nadčasová košile i vypasovaná kožená bunda. Stačí vybrat, po čem váš šatník touží.
Začala lyžařská sezóna a Gucci není pozadu. Jako správný zástupce Italů přichází se zimní kolekcí Altitude. Od těch předchozích se ovšem liší a to tím, že nabízí nejen luxus, ale i technické vybavení pro vrcholové výkony. Na sněhu se můžete blýsknout oblečením, které spojuje špičkovou technologii, precizní řemeslo a nezaměnitelnou estetiku módního domu.
Na módní scénu opět nastoupilo populární spojení dvou módních vizionářů. Britská návrhářka Martine Rose a americká značka Nike uvádí další spolupráci. Tentokrát vzdávají hold světu e-sportu a gamingu, který v jejich očích ztělesňuje demokracii. To vše zachycuje také nový model sneakers Shox MR4, propojující nadčasovou eleganci se sportovním duchem.
Den, na který čeká téměř každá žena. Od romantického pokleknutí až po velkolepý obřad jde o cestu plnou emocí, očekávání a snů. Vše začíná jediným okamžikem, jiskřivým prstenem, pohledem plným lásky a slovy, která změní celý život. Od té chvíle se rozbíhá cesta plná plánování, představ a detailů, na nichž záleží. Šaty, které oblékají celebrity, pak inspirují miliony nevěst po celém světě, nastavují trendy a dokazují, že elegance a styl jsou nakažlivé. Výběr svatebních šatů bývá totiž momentem, kdy se žena poprvé uvidí jako nevěsta.
Ann Demeulemeester patří mezi nejtajemnější a zároveň nejvlivnější postavy belgické avantgardy. Její jméno se stalo synonymem černé, světla a poezie v oděvní formě. Od debutu v 80. letech kultivuje estetiku temného ticha. Paradoxně jde o avantgardní minimalismus, jenž dýchá hlubokou emocí. Vytváří šaty, pohybující se mezi měkkostí a autoritou, mezi kůží a hedvábím, mezi Leonardem Cohen a punkem. Každá kolekce je spíše pomyslným žalozpěvem než módním statementem.
Nedávný Bridal Fashion Week v New Yorku promluvil. Deklaroval trendy podzimu 2026 a potvrdil to, co mnozí očekávali. Svatební šaty budoucí sezóny čerpají z uplynulých i teprve připravovaných svateb slavných ikon. Značky reflektují šaty Seleny Gomez, Charli XCX a odhadují, jaké oblékne Taylor Swift. To vše doplňuje záplava krajky a volánů ve stylu Marie Antoinette.
Značka Coperni ví, jak vytvořit virální moment a posunout hranice nemožného. Ať už to byly šaty modelky Belly Hadid ve spreji, nebo robotičtí psi na módní přehlídce. Tentokrát se však její zakladatelé Sébastien Meyer a Arnaud Vaillant rozhodli vydat komerčnějším směrem a představit kolekci oděvů napuštěných synbiotickou směsí, jež byste jinak našli ve své ledničce.
Letošní lavina trendy přívěsků nabírá na obrátkách. Zatímco létu dominovaly virální plyšáci Labubu nebo hravé doplňky, podzimu vévodí takzvané beauty charms. Jedná se o miniaturní verze základních pomocníků z tradičních kosmetických taštiček. Na současné scéně signalizují nejen trvající vládu maximalismu, ale také touhu milovníků módy ukázat svůj status.
Rok 2025 se nese v duchu proměny krásy v jeden z nejvýraznějších pilířů globálního luxusního trhu. Beauty segment získává status klíčového motoru růstu a mění obchodní mapu velkých značek. Akvizice, nové řady a strategické vstupy do kosmetiky posouvají společnosti do sféry, kde se psychologie potkává s výkonem. V luxusním světě dnes vítězí to, co dokáže být osobní, a právě krása tuto rovnováhu ztělesňuje.
Rýže se stává hvězdou moderní parfumerie. Pudrová, a přitom překvapivě všestranná, otevírá prostor pro neotřelé kompozice, jež kombinují smyslový komfort se sofistikovanou esencí. Parfuméři využívají rýži k dosažení hloubky, která výsledek dělí od komerčních vůní. Masivní popularita vonných produktů s rýží dokazují, že food složky definují aktuální "estetiku" luxusních parfémů.
Paříž opět ukázala, že účes může nést stejně silné sdělení jako couture šaty. Nejvýrazněji se do podvědomí uplynulého týdne módy zapsaly dvě ženy, které redefinují pojem "ikonická proměna". Kim Kardashian a Pamela Anderson. Každá z nich uchopila krátké vlasy jako nástroj vyjádření nové éry krásy a osobní síly. Jejich účesy se staly vizuálními odrazy ženské autonomie, estetické preciznosti i smyslu pro okamžik. Paříž tak zrodila dva účesy, jež určitě vstoupí do kadeřnických salonů.
Luxusní nakupování nabývá nových rozměrů. Návštěva obchodních center už dávno není jen o výběru vysněných kousků, jedná se o unikátní zážitek. Přesně to slibuje nejnovější projekt společnosti Majid Al Futtaim, která v Dubaji vybuduje první tamní lesní nákupní centrum. Proroste ho totiž na více než milion stromů, ochlazujících často nesnesitelně horké prostředí.
Nová funkce Pinterest Assistant přetváří způsob, jakým nakupujeme online. Vizuální AI průvodce redefinuje nákupní digitální prostor a mění každou interakci s platformou Pinterest v osobní dialog s estetickou vizí. Uživatel vstupuje do prostředí, kde technologie chápe jeho vkus stejně citlivě jako lidský poradce. Personalizace probíhá okamžitě a každé doporučení rezonuje s individuálním stylem. Pomocník proměňuje scénu digitálního nakupování v prostor, kde estetika a praktičnost splývají.
Francouzský rapper Rilès proměnil vydání svého nového alba THE 25th HOUR ve vizuální událost, jakou Paříž dlouho nezažila. V galerii Ellia Art Gallery usedl na 24 hodin a 42 minut k pásu, po němž plynuly tisíce prázdných vinylových obalů. Každý z více než 20 tisíc kusů označil otiskem své ruky potřené červenou barvou, čímž je proměnil v limitovanou edici i symbol lidské vytrvalosti. Tento akt navazuje na jeho dřívější performanci, kdy uběhl přes 200 kilometrů na pásu během jednoho dne.
Jemenská modelka Intissar al-Hammadi je po téměř pěti letech opět na svobodě. O víkendu o tom reportovala agentura AFP. Pětadvacetiletá žena byla uvězněna v roce 2021 vojenskou skupinou Hútíové, jež od roku 2015 vládne části země. Jako důvod pro její zatčení tehdy uvedla "porušování lokálních morálních kódů", což lidskoprávní organizace označují za nepodložené.
V době, kdy klub Studio 54 diktoval noční rytmus a cigareta v ruce symbolizovala štíhlosti, vznikl fenomén, jenž dnes působí jako z groteskního snu. Magazín Vogue přinesl "crash dietu". Režim, slibující eleganci a tělo jako z ateliéru Richarda Avedon. Luxusní zoufalství zabalené do lesklých stránek. Styl měl váhu dogmatu a káva s vejcem byla víc než snídaně, byla to víra.
Módní dům Saint Laurent slaví. Vyšplhal se na vrchol žebříčku platformy Lyst a stal se nejvíce "hot" značkou posledního čtvrtletí. Oslavy chystá i Anok Yai, jež bude na letošních Fashion Awards 2025 jmenována modelkou roku. Selfridges pak poctí Vánoce spolu s Disney a Dr. Martens vydává první voděodolnou obuv. Dakota Johnson září ve své první Valentino kampani.
Vždy, když se zdá, že módní kolotoč změny kreativních ředitelů skončil, objeví se další náhlá změna. Tentokrát ze své vedoucí pozice odchází čtyřicetiletý návrhář Olivier Rousteing. Francouzský módní dům Balmain opouští po 14 letech v jeho čele. Za své působení dokázal značku propojit s popkulturou, zapojit ji do světa nových technologií a vytvořit vlastní Balmain Army.
Nastal čas, na kteří se někteří těší celý rok a jiní jeho příchod spíše oplakávají. Blížící se Vánoce totiž neznamenají pouze okamžiky radosti a potěšení, ale i stresu. Módní značky těží z touhy podobnému tlaku uniknout a nabízejí kampaně, umožňující krátký útěk před svátečním shonem. Odkazují na sílu lásky, jedinečného talentu či jednoduchého potěšení.
New York přivítal v pondělí večer jednu z nejdůležitějších událostí roku. CFDA Awards totiž představují módní protiklad Oscarů a slouží jako významné ocenění amerických designérů. Cenu si tentokrát domů odnesli návrháři Ralph Lauren, Thom Browne, Donatella Versace nebo sestry Olsenovy. Ocenění módní ikony zase od Anny Wintour převzal rapper A$AP Rocky.
Módní svět opustila významná návrhářská ikona, designérka Marina Yee. Zemřela dne 1. listopadu po boji s rakovinou, a to ve věku 67 let. Známá byla především jako členka proslulé skupiny Antverpská šestka, která koncem 80. let přepsala pravidla tehdejší módy. Většinu své kariéry však strávila mimo světla módních reflektorů, a to jako učitelka renomovaných univerzit.
Novou tváří luxusní kolekce Tiffany Lock se stala herečka Florence Pugh.
Světově proslulá značka šperků Tiffany & Co. oznámila novou ambasadorku pro svou speciální řadu Lock. Stala se jí herečka a módní ikona Florence Pugh. Přidala se tak k ostatním hvězdným tvářím, jako je Rosé, Jimin nebo Nancy Ajram. Kolekce šperků má připomínat pevné a jedinečné pouto lásky.
Herečka Florence Pugh známá svými oslnivými kreacemi z červených koberců se rozhodla spolupracovat s luxusní značkou Tiffany & Co. Stala se totiž jednou z celebrit představujících její nejnovější řadu Tiffany Lock. „Ambasadoři propagují v kampani designy inspirované symbolem lásky, který provází naši společnost už od jejího založení roku 1837,“ vysvětlila myšlenku za blyštivými návrhy světově proslulá firma.
Řada je totiž inspirovaná visacím zámkem z roku 1883. Jedná se totiž o znázornění jedinečného řemesla i dědictví značky. „Message, kterou kolekce má, je jednoduchá, ale přesto nesmírně silná. Jedná se o oslavu lásky a pout, která ve svém životě vytváříme,“ okomentovala svou novou roli herečka Florence Pugh. Mezi další hvězdy kampaně patří například zpěvák Jimin nebo zpěvačky Rosé ze skupiny Blackpink a Nancy Ajram.
Herečka Florence Pugh je známá například svou rolí v hororovém filmu Midsommar. V současnosti je ovšem populární také díky novému snímku Oppenheimer. Mezi její připravované filmy patří například druhý díl velice oceňovaného snímku Duna. Nejnovější kampaň pak šperkařská společnost zveřejnila v úterý. Pugh k ní mimo jiné dodala, že v době jejího focení ještě schovávala své na krátko ostříhané vlasy. K jejich zkrácení přistoupila kvůli tehdejšímu natáčení filmu We Live In Time.
Kousky kolekce Tiffany Lock jsou provedené jak v bílém a žlutém, tak i růžovém zlatě
Kolekce Lock je pak určená jak pro muže, tak ženy. Její součástí jsou tedy náušnice, prstýnky, náramky, ale i řetízky a náhrdelníky v různých odstínech. Návrhy jsou totiž dostupné v bílém, žlutém i růžovém zlatě s 18 karáty. Doplněné jsou o plné i poloviční pavé diamanty nebo celokovové designy. Součástí řady je také zbrusu nový náramek z bílého zlata s 18 karáty s polovičními pavé a „baguette“ diamanty.
Kolekce Tiffany Lock je nadčasová především proto, že znázorňuje nezlomná pouta a významná propojení, která si v průběhu života vytváříme. Připomínat nám má tedy lásku, kterou cítíme ke svým nejbližším. Zároveň se ovšem jedná o ukázku výjimečného a jedinečného řemesla a designu. Na fotografiích ke kampani pak Pugh propaguje především elegantní náramky a prstýnky, které má na sobě nenuceně navrstvené.
Chladnější sezóna se kalendářně i pocitově nezadržitelně blíží. Po horkých letních večerech strávených ve volně vlajících šatech přichází období, kdy si pro jistotu vezmeme do ruky bundu, nebo dokonce šál. Zdánlivě melancholické podzimní a zimní dny si však můžeme zpříjemnit stylovými outfity pro každý den. Do butiků začínají přicházet přechodné kolekce i ty na podzim a zimu 2023/2024, které rozjasní i ty nejpochmurnější mraky na obloze. Pojďte se spolu s námi podívat na výběr těch nejlepších kousků, které si rozhodně zařaďte na svůj nákupní seznam pro nadcházející sezónu.
Šaty na zimu pro trochu nostalgie za létem
Šaty a chlad nejdou moc dohromady, ale nemusí to být vždy pravidlem. Je třeba jen outfit pořádně promyslet. Mohou být na zimu to pravé, pokud přes ně přehodíte hřejivou bundu, vyberete ty z bohatého a teplého materiálu nebo zvolíte model s prodlouženou délkou či rukávy. Tu správnou volbu do nepříjemného počasí v kombinaci s rafinovaným taktizováním mají ve svých nejnovějších kolekcích Bottega Veneta, Loewe nebo Louis Vuitton.
Zdroj: Bottega Veneta, Loewe, Louis Vuitton
Žádné obavy, tyto svetry vás zahřejí kdekoli
Jestli je v mrazivém počasí něco příjemného, pak jsou to svetry, do kterých se můžeme zabalit a zvládnout všechny nástrahy dne. Právě takovým společníkem vám mohou být ty od Acne Studios, Alexander McQueen nebo Off-White.
Zdroj: Acne Studios, Alexander McQueen, Off-White
Elegantní kabáty pro novou sezónu
Kabáty a bundy hrají klíčovou roli při pozvednutí vašeho outfitu a mohou ho zcela změnit. Podle nálady si můžete vybrat u Dior, ale také Prada a Yves Saint Laurent.
Zdroj: Dior, Prada, Yves Saint Laurent
Černé boty a mokasíny jsou nutností!
Krásné a kvalitní černé mokasíny a boty. To jsou kousky, se kterými nebudete ve svém šatníku ničeho litovat. Vsadit můžete na udržitelné Alohas s metalickou a zajímavou špičkou, vysoké svůdné boty od Valentino nebo minimalistické mokasíny od The Row.
Zdroj: Alohas, Valentino, The Row
Zlepšete si náladu hravými kabelkami
Každý ponurý den je hned lepší s krásně zpracovanou barevnou kabelkou! Pro look laděný do neutrálních tónů je ideální Gucci Horsebit 1955 Mini. Pro trochu lhostejnější jiskru se hodí flitrová Bagette od Fendi nebo Numéro Neuf Mini od Polène v šeříkových tónech.
Španělská značka Balenciaga oznámila své dva první ambasadory v historii.
Španělská módní společnost Balenciaga se odhodlala vybrat si své první dva ambasadory. Stanou se jimi francouzská herečka Isabelle Huppert a thajský herec i zpěvák PP Krit Amnuaydechkorn. Značka si na nich cení především jejich kreativní práce, hodnot a přístupu k životu.
V minulosti se v kampaních luxusní španělské značky Balenciaga objevily různé slavné tváře, od Kim Kardashian, Nicole Kidman, Belly Hadid po Justina Bieber. Žádný z nich se přesto nestal oficiálním ambasadorem společnosti. K takovému kroku se její zástupci odhodlali až nyní. Oznámili totiž, že se tvářemi Balenciaga stávají francouzská herečka Isabelle Huppert a thajský herec a zpěvák PP Krit Amnuaydechkorn.
„Oba reprezentují moderní komunitu Balenciaga,“ vysvětlilo vedení firmy. Ocenilo rovněž jejich kreativní práci, hodnoty a přístup k životu. „Vždy jsem věřila tomu, že móda je formou umění. Jsem proto nadšená, že se mohou stát součástí tohoto příběhu,“ popsala Huppert. Herečka se přitom „partnerkou“ módního domu stala už v roce 2021. Objevila se také v jedné z jeho haute couture přehlídek.
Kromě toho se zúčastnila například i kampaně pro zimní kolekci v roce 2023 nebo té s Kim Kardashian v roce 2022. Herečka se přitom může chlubit velice oslnivou kariérou. Za svůj život hrála ve více než 130 filmech a televizních seriálech. Za své výkony také vyhrála na 11 ocenění, a to včetně Zlatého glóbu z roku 2017. Rovněž je držitelkou rekordu v počtu filmů, které se kvalifikovaly do soutěže filmového festivalu v Cannes.
Jsem poctěný, že ve své vzrušující cestě mohu pokračovat jako ambasador Balenciaga, míní PP Krit
„Balenciaga získala moji pozornost svou kreativitou a etickou vizí,“ okomentoval pro změnu svou novou roli Amnuaydechkorn. „Dovolila mi vyjádřit mé autentické já a individualitu,“ dodal. Čtyřiadvacetiletý herec je známý především ze seriálového drama s názvem My Ambulance nebo novějšího seriálu z roku 2020 I Told Sunset About You. Za svůj talent si vysloužil ocenění Asian Star spadající pod Mezinárodní drama ceny Soulu.
Kromě herectví se ovšem věnuje i modelingu a zpěvu. Zálibu ovšem našel také v módě. Založil si proto vlastní módní značku s názvem Colors Culture, která zachycuje jeho lásku pro barevné kombinace. „Jsem poctěný a nadšený, že mohu ve své vzrušující cestě pokračovat zrovna jako ambasador Balenciaga,“ doplnil. Jeho instagramový účet pak v současnosti sleduje asi 3,9 milionu uživatelů.
S přechodovým obdobím se neblíží pouze sychravé počasí a nízké teploty, přichází totiž ten náročný moment, kdy raffia tašky i lněné kalhoty na zbytek roku sklouznou do zapomenutí. Ale nezoufejte! Než vás, jako každý rok, překvapí nečekaný útok studeného počasí, máme pro vás pestrou paletu neodolatelných vrstvených kombinací i letošních trendů, zakomponovaných do podzimních outfitů. Připravte se na stylový podzim s dostatečným předstihem a nepanikařte v obchodech, jak se říká za pět dvanáct!
Převezměte kontrolu nad denimem
Denim doslova mává celým rokem. Přispěl k tomu jak Rick Owens, Glenn Martens tak i asijští designéři a nakonec i oděvní řetězce. I když se jedná o snad nejnadčasovější materiál v celé historii oblékaní, je tu stále jistá míra nedostatků, kterým je potřeba se vyvarovat. Ať už jde o nekvalitní denim nebo o špatné střihy. Pozorujte kvalitně zpracované švy a atypické modely. Pokud jste šikovní a zvládnete základní práci s šicím strojem, máte vyhráno! Sociální sítě se customizovanými kousky hemží bez přestání. Netroufnete-li si na takovou riskantní práci, poohlédněte se u české značky Telvachi, která se velkého spuštění dočká již příští týden! Za hřích budou stát i dokonalé korzety.
Foto: Telvachi
Největší plus denimových kousků? Jednoznačně kombinovatelnost. Podle aktuálních trendů můžete denimové odstíny kombinovat, jak se vám zamane. Stylově vypadají kousky, které disponují velkými kapsami, ty letos nesmírně trendují. Comeback zažívají i skify džíny s nízkým pasem.
Foto: Diesel
Kostky na jakýkoliv způsob a kdekoliv
Trend, který se objevil jak blesk na čistém nebi. Kostky a klasické vzory jsou tu s námi od počátku věků, ale jejich znovuzrození nejspíš vzniklo při obnovení tváře britského Burberry, alespoň od té doby jejich návrat sledujeme. Potvrzením se samozřejmě stala i seriálová hrdinka Carrie Bradshaw, která klasické vzory nakombinovala a poskládala tak, jak si žíznivý módní svět žádá. Ať už se kostky rozhodnete zakomponovat kamkoliv, ověřte si jejich kompatibilitu s ostatními kousky, které máte právě na sobě. Nejlépe ostatní barvy přizpůsobte barvě kostek. Odvážnější kombinace zvažte.
Foto: Pexels
Nedbalá formální elegance
Uniformové oblékaní jsme hojně spatřili již na přehlídkách pro letošní jaro a léto. Trvat bude i na podzim. Zvolte spíše ostré linie klop a nebojte se ani lehce nabíraných ramen. Dodat takovému outfitu ten správný šmrnc můžete díky kravatám. Volte spíše velké velikosti. Krásnou a nadčasovou nabídku má ve svém online obchodě módní dům Vivienne Westwood.
Foto: Pexels
Kožený remix
Dalo by se namítnout, že kůže je v kurzu neustále. Letošní podzim bude ale v trochu jiném kabátě. Kůži volte okořeněnou o zajímavé vzory a printy. Objevte zvýrazněné detaily i nekonečný výběr u všech módních domů. Pro větší kontrast vyneste ryze dámské siluety a linie, stejně jako italská Prada.
Foto: Prada
Kožený remix oslavuje i brand Chloé. Lehce industriální a přesto elegantní kožené kousky značku letos vynesou do oblak. Pokud šaty nosíte celoročně, našli jsme pro vás verzi, ve které s vhodným svrškem neumrznete a stále budete vypadat chic, jako nikdy předtím. Dalším trendy kouskem jsme ve stejné kolekci shledali kožený komplet, který mixuje směs zemitých barev, do kterých se tento podzim zahalte co nejvíce.
Foto: Chloé
Okouzlete okolí žhavým saténem
Satén – svůdný, lesklý materiál, který nás ponořuje do náručí luxusu a elegance! Je to jako kdybychom si oblékli záblesk hvězdného nebe. Saténové kousky jsou nejen neodolatelně hebké na dotek, ale také nám přidávají sebevědomí a zároveň působí sofistikovaně. Letos satén předvedly značky jako například Ganni nebo Raey Panelled. Okouzlující kousky pořídíte u designérky Patricie Emingerové.
Francouzská módní značka předvedla první přehlídku v Číně, Balenciaga chystá show v Kalifornii a Burberry i Louis Vuitton představily nové ambasadory.
Nový týden přináší další módní novinky. Společnost Burberry odhalila ambasadorku vůně Goddess, kterou se stala herečka Emma Mackey. Louis Vuitton zase do svých řad přijal plavce Léona Marchand. Značka Balenciaga oznámila, že v prosinci představí svou show v Los Angeles. Kenzo uspořádalo první přehlídku v Číně a Victoria’s Secret propaguje nový dokument.
ZnačkaLouis Vuitton dál podporuje Olympijské hry. Za ambasadora si vybrala plavce Léon Marchand
Plavec Léon Marchand se postavil po bok ostatních sportovců podporovaných módní společností Louis Vuitton. Patří mezi ně například tenisoví hráči Carlos Alcaraz a Naomi Osaka nebo lyžařka Eileen Gu. Luxusní firma tím následuje oznámení mateřské společnost LVMH o sponzorství Olympijských her 2024, konaných v Paříži. Léon Marchand se proslavil prolomením individuálního rekordu na Mistrovství světa ve vodním sportu v Japonsku.
Novou tvář má i Burberry. Herečka Emma Mackey bude propagovat vůni Goddess
Módní společnost Burberry vydává svoji první vůni v balení, které se dá po vyprázdnění snadno doplnit. Parfém Goddess hodlá značka odhalit v úterý, společně s hlavní tváří kampaně, herečkou Emmou Mackey. Známá je především ze seriálu Sex Education a populárního filmu Barbie. Vůni pak firma vytvořila společně s Coty. „Chceme podpořit naše zákazníky, aby činili více environmentálně zaměřená rozhodnutí,“ vysvětlila obchodní ředitelka Coty Carolie Andreotti.
Balenciaga vymění Evropu za slunečnou Kalifornii. V prosinci představí show v Los Angeles
Francouzský módní dům Balenciaga oznámil, že svou kolekci pro podzim 2024 představí 2. prosince v Los Angeles. Bližší informace o lokaci nebo tematice show ale prozatím nezveřejnil. Jedná se už o druhý poněkud netradiční krok, při kterém se firma rozhodla místo v Evropě ukázat světu své návrhy ve Spojených státech amerických. Naposledy tak učinila v květnu roku 2022, kdy zorganizovala show v New Yorku.
Společnost Kenzo sklidila úspěch s premiérou v Číně. Show uspořádala na břehu řeky v Šanghaji
V pátek převedla francouzská značka Kenzo v Číně svoji první přehlídku v historii. Jednalo se o jarní a letní kolekci pro rok 2024, kterou už dříve ukázala v Paříži. Nejnovější show ovšem obsahovala i upravené kousky tak, aby „reflektovala střet mezi Západem a Východem“. Modelky se procházely po břehu řeky v Šanghaji, tedy improvizovaném mole, které divákům darovalo jedinečný výhled na panoráma města.
Victoria’s Secret chystá dokument. Ukázat má světu proměnu světoznámé značky
Od 26. září budou moct diváci služby Prime Video zhlédnout nejnovější dokument s názvem The Victoria’s Secret World Tour. Jedná se o film, ve kterém chce proslulá značka ukázat svoji proměnu. Roku 2019 byla totiž její světoznámá show zrušená kvůli sílící kritice týkající se nedostatečné různorodosti jejích modelek. Jednat se proto bude zároveň o „vylepšenou“ variantu této přehlídky.
Rtěnka - Královna krásy od Starověku do současnosti
Od slavných filmových hvězd až po módní ikony, rtěnka vždy vystupovala jako symbol síly a elegance. Tento ikonický kosmetický produkt si získal oblibu po celá staletí a stále zůstává nezbytnou součástí ženského líčení, bez ohledu na zvolenou barvu. Připravte se na fascinující výlet do minulosti a objevte historii tohoto kultovního kosmetického prvku, který se stal módním fenoménem.
Zpátky do starověku
Pro starověké civilizace nebylo líčení jen prostředkem pro zdůraznění krásy, ale také léčebný rituál. Za první uživatele rtěnek můžeme považovat obyvatele sumerské civilizace, kteří barvu získávali z přírodních látek, jako je ovoce, henna nebo dokonce i hmyz. Mezopotámské ženy pak upřednostňovaly luxusní odstíny z rozemletých drahokamů, které dodaly rtům zářivou barvu a lesk.
Ve starém Egyptě pak rtěnka zažila opravdový boom. Egypťané si oblíbili výrazné odstíny, jako je fialová a černá, které získávali z karmínového barviva pocházejícího z rozemletého hmyzu. Dokonce se traduje, že slavná královna Kleopatra sama používala rtěnku vyrobenou z karmínových brouků a mravenců. Tato rtěnka nejen zdůrazňovala její výrazné rty, ale také jim poskytovala ochranu před nepříznivými pouštními podmínkami. Tajemná královna se tak stala nejen módní ikonou, ale také důvtipnou uživatelkou kosmetiky, která věděla, jak si uchovat svou nezaměnitelnou krásu.
Zakázaná krása středověku
S nástupem křesťanství a puritánského přesvědčení bylo používání rtěnky a jakéhokoli líčidla odmítáno církví. Červené rty byly spojovány s uctíváním Satana a ženy, které si je zdůrazňovaly, byly podezřívány z čarodějnictví a démonických praktik. Kromě prostitutek si žádná vážená dáma nedovolila mít barvené rty. Avšak touha po kráse a půvabu nepomíjela, a tak si ženy vytvářely tajné recepty na balzámy na rty, které byly dobovými normami přijímané. Taktika byla prostá – přidávaly barvu do balzámů nebo využívaly různé triky a látky, aby dosáhly zářivé červené. Zápas o krásu se tak stal zakázaným dobrodružstvím, které ženy podstoupily ve jménu půvabu a lákavosti.
Královna Alžběta v 16. století
Za vlády anglické královny Alžběty I. se rtěnka znovu prosadila a stala se populární mezi urozenými dámami a herci a herečkami. Královna Alžběta zpopularizovala módu bledě bílé pleti a červených rtů, přestože byla tato luxusní kombinace dostupná jen vybranému společenskému okruhu.
Foto: Pixabay
20. léta: Revoluce rtěnek a síla feminismu
Ve 20 letech si rtěnka vybojovala své místo v každodenním životě žen. James Bruce Mason Jr. nám v roce 1923 představil otočnou tubu rtěnky, která změnila hru a dala nám moderní rtěnku, jak ji známe dnes. Filmové hvězdy němé éry se staly módními ikonami, jejich temné rty rozpoutaly nový trend.
Švestkové, lilkové, třešňové, tmavě červené a hnědé barvy byly velmi populární a dostupné pro všechny. Časopisy lákaly ženy k nošení stylových barev, což ony s nadšením přijímaly.
Helena Rubenstein přišla s inovativním aplikátorem ve tvaru Cupid Bow, slibujícím dokonalý tvar rtů. Ženy používaly šablony, aby dosáhly tohoto požadovaného vzhledu.
V 20. letech 20. století se rovněž rozpoutala první vlna feminismu a rtěnky se staly významným symbolem boje za ženská práva, včetně práva volit.
A ještě nekončíme. V této době francouzský chemik Paul Baudercroux vynalezl rtěnku Rouge Baiser, která byla „odolná proti polibkům“, ale ženy se jí těžko zbavovaly, proto byla brzy stažena z prodeje. Společnosti jako Chanel, Guerlain, Elizabeth Arden a Estée Lauder se také pustily do výroby rtěnek, svět krásy a módy tak začal být ještě pestřejší.
Odvážná krása uprostřed války
V období druhé světové války ženy statečně působily na válečných frontách vedle mužů, ač čelily mnohým nebezpečím. Materiály byly omezené, což se projevilo i v jejich líčení. Kovové tuby rtěnek ustoupily plastovým a papírovým variantám. Kreativita se stala nezbytností. V této těžké době ženy našly radost v nošení nejžhavějších červených odstínů rtěnek, které povzbuzovaly morálku a dodávaly odvahy v ponurém válečném období. Mezi nejoblíbenějšími byl odstín American Beauty od značky Besame.
50. léta: Hollywoodské krásky a rtěnky
Byla to doba, kdy legendární herečky jako Grace Kelly, Audrey Hepburn a Elizabeth Taylor určovaly trendy rtěnek po celém světě. Ženy toužily vypadat jako jejich oblíbené filmové hvězdy, a to vedlo ke vzestupu popularity rtěnek bezprecedentním způsobem. Tyto ikonické herečky společně přispěly k rozšíření módního stylu zářivých červených rtů, které se staly symbolickým znakem 50. let. Jedním z nejoblíbenějších odstínů byla například rtěnka Envious od značky Estee Lauder. Průzkumy ukázaly, že v té době nosilo rtěnku až 60 % dospívajících dívek, a éra rtěnek tak byla v plném proudu!
Foto: Unsplash
70. léta: Umění, móda a příchuť
Rtěnky v 70. letech čerpaly inspiraci z umění a populární kultury, takže na módní scéně se objevovaly a zase zmizely různé odstíny. Každý si tak našel něco, co mu vyhovovalo. V roce 1973 Bonnie Bell představila průlomovou „Lip Smackers“ – rtěnku s příchutí, která se okamžitě stala hitem mezi mladými lidmi. Mezi ikonické odstíny té doby patřily například rtěnka AERIN Rose Balm Lipstick in Pretty nebo korálová rtěnka Orange Danger od značky Maybelline. Byla to doba, kdy se rtěnky staly zábavným a expresivním prvkem v líčení.
80. léta: Lesk, třpytky a žhavě růžové barvy
V osmdesátých letech byly rtěnky plné lesku a třpytek. Výrazné červené rty byly opět v kurzu a sladění barvy rtů s oblečením bylo na denním pořádku. Žhavě růžové rtěnky se staly módním hitem a tvořily dokonalou kombinaci s taneční kulturou té doby.
90. léta: Zaostřeno na ekologii
Byla to éra „grunge“ a líčení bylo jednoduché. Lidé se stále více zaměřovali na ekologii a rostla poptávka po rtěnkách bez chemických látek, které byly zcela přírodní. Tetování nebo polopermanentní barvení rtů se stávalo oblíbeným. Ale pokud vzpomínáme na devadesátá léta, je to především jako na éru konturování rtů. Nic nevystihuje devadesátá léta víc než tmavé kontury rtů s jasnější rtěnkou. Značky jako Mac a Urban Decay se staly populárními.
Vraťme se zpět do současnosti
Po vkročení do nového milénia se svět rtěnek dočkal skutečného rozkvětu. Od výrazných a sytých barev, které ovládly módní scénu, až po nude odstíny, které následovaly trend „méně je více“. Tekuté rtěnky s matným efektem se staly oblíbeným hitem, ale později se vrátily i rtěnky s lesklým nebo polomatným vzhledem.
Značky jako Mac, Urban Decay, Anastasia Beverly Hills, a mnoho dalších přišly s inovativními produkty, které naplnily potřeby a přání žen po celém světě. Rtěnka se stala nejen způsobem sebevyjádření ale i módním a kosmetickým prvkem, který si každá žena může přizpůsobit svému osobnímu stylu.
I přesto, že pandemie COVID-19 po dlouhou dobu zakrývala ženám ústa za rouškami, nezastavila jejich lásku ke zvýrazňování rtů. A tak rtěnka nadále prochází vývojem a přináší neustále nové trendy a možnosti pro každou ženu, která touží vyjádřit svou osobnost a půvab skrze nádherně nalíčené rty. Ať už si vyberete výrazné červené, jemné nude nebo něco zcela unikátního, rtěnka bude vždycky symbolem krásy a ženskosti, který nás provází celou historií a bude nás provázet i do budoucna. Každý má svůj vlastní vkus a styl, a právě v rtěnce si každá žena najde to své.
Sezóna dovolených a přímého pálícího slunce představuje pro vlasy období té největší zátěže. Často se stává, že po létě si všimneme větší suchosti, krepatění a chybějící esence života doplněné o přirozený lesk. TikTok je v současné době studnicí moudrosti, která se zaměřuje na různé způsoby, jak navrátit vlasům jejich zdraví. Představíme vám dva hlavní trendy z oblasti péče, které mohou být pro vás to pravé ořechové.
Hair cycling
Jedním z nejvýraznějších termínů letošního roku v oblasti péče se stal tzv. hair cycling. Jeho přirozeným předchůdcem byl původně skin cycling zaměřený na pleť. Vlasy však nejsou výjimkou. Primárním principem se stává přizpůsobování produktů na základě období, kterými si vlasy procházejí. Jde například o hormonální změny, kdy se pokožka hlavy může více mastit, nebo právě o střídání ročních období, když nastane zima a nás trápí lupy a svědění hlavy. Zásadním krokem je jednoduše nepoužívat stále stejné produkty, ale pravidelně je střídat podle toho, po čem vaše vlasy touží.
Univerzální motto: „Detox, posílení a dokonalý styling!“
V praxi je zapotřebí si ujasnit, na jaké problémy se chcete zaměřit a na základě toho sestavit rutinu. Pokud si myjete vlasy například třikrát týdně, použijte princip cykličnosti a pro každé mytí zvolte jiný typ šamponu a doplňkových produktů v závislosti na cílových problémech. Pokud hledáte alespoň základní inspiraci, v prvním cyklu je dobré soustředit se na detoxikaci a používat například čisticí šampon a kondicionér pro obnovení hydratace. Ve druhém na posílení a ve třetím na přípravu vlasů k dosažení požadovaného stylingu.
Zdroj: Grown Alchemist, Olaplex, Morrocanoil
I pokožka hlavy si zaslouží vaši plnou pozornost
Pokožka hlavy je tichým společníkem ve vztahu se zdravými vlasy. Je stejně důležitá, ale často opomíjená. Začíná však získávat zaslouženou slávu. Jde o jednoduchou rovnici. Zdravá pokožka hlavy rovná se silnější a vitálnější vlasy. Při výběru je důležité mít na paměti, že většinu ošetřujících přípravků je třeba nechat působit delší dobu, ideální je tedy aplikovat je před mytím nebo před spaním. Velkým fenoménem se v této oblasti stává také exfoliace, která zabraňuje tvorbě lupů, zbavuje nahromaděných nečistot a zanechává příjemný pocit. Pro výživu a zklidnění podrážděné pokožky může být skvělé také speciální sérum nebo olej.
Objevte luxusní design udržitelného nábytku vyrobeného z mořských řas, algae, bakterií i recyklovaného odpadu.
Nejudržitelnější podobou nábytku je ten starý, poděděný a už roky používaný. Pokud ale toužíte po nových kouscích, můžete podpořit designerská studia vytvářející inovativní a „eco-friendly“ návrhy. Vyrábí totiž nábytek z mořských řas, mušlí, kávových zrn, recyklovaného plastu nebo potravinového odpadu.
Designová studia se snaží vyjít vstříc zákazníkům, kteří se čím dál více orientují na ochranu životního prostředí. Přejí si proto vytvářet domovy, ve kterých budou moct jejich klienti odpočívat s „čistým svědomím“. Ti už zároveň mají z čeho vybírat. Pod „eco-friendly“ nábytkem si totiž nemusí představit pouze recyklovaný plast nebo ekologicky vypěstované dřevo. Možností je nespočet.
Vybrat si můžete z doslova „kávových“ stolků, židlí z recyklovaného plastu nebo snadno opravitelného nábytku
Mezi nejnovější inovace patří například využívání mořských řas nebo odpadu z mořských živočichů. Materiály se tak dají vyrobit i z ulit mušlí, ústřic nebo humrů. „V současnosti se nacházíme v dekádě oceánu a mnozí z nás proto hledají způsoby, jak využít chaluhy nebo řasy,“ okomentovala situaci viceprezidentka agentury Fashion Snoops Jaye Anna Mize. Odkazovala tím na iniciativu Organizace spojených národů.
Ta totiž roku 2021 vyhlásila Dekádu pro oceánskou vědu a udržitelný rozvoj, která má trvat až do roku 2030. Kromě toho je často využívaným materiálem také korek. Slouží totiž jako veganská a více udržitelná náhrada kůže. Často se do výroby nábytku zahrnuje také potravinový odpad jako listy ananasu, kaktusy, kokosové slupky a další. Mnohem běžnější je také hledání přírodních a neškodlivých barviv.
Například designerka Julia Moser a firma Vienna Textile Lab představily projekt s názvem Living Pigments. Jeho hlavním konceptem je využívání bakterií pro obarvení různých látek. Dánská značka Mater se zase zaměřila na využívání slupek od kávových zrn. Vyrábí proto stolek s názvem Bowl vytvořený ze zbytků kávy nebo pilin, doplněných o recyklovaný plast. Další designovou společností využívající recyklovaný plast pro tvorbu židlí je například italská Actiu.
S o něco kreativnější variantou přišla značka Interesting Times Gang. Její židle s názvem Kelp v zářivě zelené barvě je totiž vytvořená z recyklovaných rybářských sítí. Ty kombinuje s certifikovanými dřevěnými vlákny a společně je dotvoří za pomocí 3D tisku. Další společnosti, jako například ta s názvem Takt, se zase zaměřují na to, aby jejich nábytek dlouho vydržel. Produkují proto židle, jejichž různé součástky jsou buď opravitelné, nebo snadno nahraditelné.
Zdroje: WWD, Dezeen, The Good Trade, YouTube, Instagram
Dokonce i jídla v letadlech mají svoji luxusní podobu, objevte kulinářsky zaměřené letecké společnosti.
Luxusní letecké společnosti se čím dál častěji zaměřují na prožitek, jaký si jejich zákazníci z letů s nimi odnesou. Nepopsatelnou hmotu a ovoce zabalené v igelitu proto vyměnily za pokrmy připravené šéfkuchaři oceněnými hvězdou Michelin. Odráží navíc lokální a regionální tradice domácích i cílových destinací.
VistaJet využívá na 7 tisíc dodavatelů z celého světa
Plátky divokého lososa ve whisky z Isle of Skye podávané s německou pěnou z modrého sýra Cambozola, francouzský jehněčí guláš nebo mořský okoun z Chile. I takové luxusní pokrmy si můžete vychutnat, pokud se rozhodnete využít služeb letecké společnosti VistaJet. Soukromá firma má navíc partnery s více než stovkou soukromých šéfkuchařů nebo michelinských restaurací. Využívá navíc na 7 tisíc světových dodavatelů.
Každé tři měsíce ochutnáte jinou regionální kuchyni. Stačí letět se Swiss Air
Letecká společnost Swiss Air se na luxusní jídelníček zaměřuje už po dvě dekády. Patří proto mezi první firmy, které napadlo z jídla v letadle vytvořit unikátní zážitek. Každé tři měsíce proto vytváří nové menu. Pokaždé se ovšem zaměří na jinou kuchyni z 26 švýcarských kantonů. Například při představení Bernu mohou pasažéři ochutnat gazpacho z řepy a jahod. Na menu pak spolupracují šéfkuchaři jako Laurent Eperon nebo Maximillian Muller.
Čerstvou chuť lokálních kuchyní nabízí Emirates i Turkish Airlines
Například letecká společnost Emirates ale mění své menu každý měsíc. Podává totiž jak pokrmy z cílové destinace, tak té původní. Její nabídku vystihuje nejen kulinářský tým pracovníků z 60 různých států, ale také excelentní veganská nabídka. Firma Turkish Airlines zase nabízí to nejčerstvější z vlastní kuchyně. Cestující tak mohou ochutnat černý čaj z Rize, med z východní provincie Erzincan nebo delikatesu připomínající smetanu s názvem kajmak.
Učiňte svou cestu oblaky přímo nebeskou. Doplňte ji o luxusní francouzské pokrmy
Pozadu pak v nejnovějším trendu nezůstala ani společnost Air France. Jednoduše se totiž rozhodla své nejvyhlášenější restaurace přesunout „do oblak“. Spolupracuje proto například s šéfkuchařem Michel Roth, který připravuje sezónní a lokální pokrmy s vajíčky, mléčnými výrobky a masem pouze z Francie. S luxusní linkou pak pracuje také šéfkuchař Arnaud Lallement, který získal tři hvězdy ocenění Michelin.
Lokální kantonskou kuchyní se chtěla cestujícím pochlubit i společnost Cathay Pacific
Hong Kong je proslavený mixem svého jídelníčku, ve kterém míchá britské, kantonské i jihovýchodní asijské pokrmy. Společnost Cathay Pacific se proto rozhodla tamní vyhlášené speciality nabídnout i svým pasažérům. Jídlo pro ně přichystá michelinská restaurace Dudell’s. K podobným krokům se pak kromě výše jmenovaných odhodlaly také firmy jako NetJets, Flexjet nebo Virgin Atlantic.
Díky nedávné premiéře Barbie se může zdát, že se internet zahalil do růžové, a ať se hnete kamkoli, slovu Barbie se jen tak nevyhnete. Možná jste již nový film, momentálně trhající rekordy, viděli a nyní hledáte ten správný způsob, jak vnést trochu té nezaměnitelné Barbie energie (a možná i Ken energie!) do každodenního života. Pojďte se s námi podívat, jak se můžete připojit k oslavě tohoto legendárního popkulturního okamžiku spolu s rozmanitými kolaboracemi, které mají jedno společné – jsou nepřehlédnutelně růžové a stylové.
Kitsch x Barbie pro dokonalý spánek a vlasy
Barbie má vždy perfektní den a za to do značné míry může její dokonalý spánek. To se sice nedá vždycky stoprocentně zaručit, ale díky saténovému povlečení na polštář Kitsch máte alespoň jistotu menšího lámání vlasů a přívětivějšího povrchu pro váš obličej při spánku. V kolekci najdete mimo jiné také doplňky pro úpravu vlasů ve stylu módní ikony od Mattel.
Zdroj: Kitsch
Aldo x Barbie jako zbraň proti nohám na zemi
Díky hravému designu od Aldo se jistě vyhnete plochým nohám na zemi, které představují ve filmu hororový moment. Vybírat můžete z několika stylů na vysokém i nízkém podpatku, výjimkou jsou jediné bílé tenisky v celé kolekci, pokud jste snad zrovna naladěni na Weird Barbie. Svůj outfit můžete doplnit veselými kabelkami Aldo přes rameno nebo ve stylu cross-body.
Zdroj: Aldo
Béis x Barbie pro výlety do reálného světa
Jestli se chce filmová Barbie dostat do skutečného světa, čeká ji dlouhá cesta přes hory a oceány zakončená cílovou rovinkou, kterou již překonává na kolečkových bruslích. Z nějakého důvodu na to žádné zavazadlo nepotřebuje, to je ovšem světlá výjimka. Pokud si chcete oživit chvíle na cestách, nezapomeňte se zastavit u Béis od herečky Shay Mitchell. Na výběr je vše od víkendových tašek až po elegantní růžové kufry a obaly na doklady.
Zdroj: Béis
Dopřejte si české džbánky Klimchi přímo z filmu!
Vyzdobit si kuchyň nebo jídelnu jako z filmového natáčení už nemusí být jen fantazie. České sklářské studio Klimchi nemá společnou kolekci s Barbie, nicméně se objevilo rovnou ve filmu! Stojí přímo v kuchyni za Margot Robbie a může stát i v té vaší. Konkrétně jde o nádherné a detailně propracované modely z kolekce Hobnail, které budou středem pozornosti, kamkoli je postavíte.