Více
    Redakce
    Domů Blog Strana 190

    Módní novinky v kostce: V New Yorku začal týden módy, tváří Fila se stala Hailey Bieber a L’Oreal ohromuje novou reklamou

    0
    Khloé Kardashian zveřejnila novou spolupráci s firmou Fabletics, L'Oreal ohromuje novou reklamou a v New Yorku začal týden módy.
    Khloé Kardashian zveřejnila novou spolupráci s firmou Fabletics, L'Oreal ohromuje novou reklamou a v New Yorku začal týden módy.

    Pomalu končící pracovní týden neznamená, že se v módním světě neděje nic zajímavého. Ve čtvrtek začal v New Yorku očekávaný týden módy. Společnost Fila oznámila, že se Hailey Bieber stala novou ambasadorkou. Firma Fabletics zase zveřejnila novou kolekci ve spolupráci s Khloé Kardashian. Pantone zveřejnilo nové barvy pro nadcházející jaro a L’Oreal ohromuje nečekanou reklamou.

    Společnost Fabletics spolupracuje s Khloé Kardashian. Vydají kolekci inspirovanou pouští

    Nová kolekce s názvem Fabletics x Khloé má odrážet především osobní styl a estetiku Khloé Kardashian. Obsahuje například sportovní kousky jako legíny nebo podprsenky vytvořené v barvách inspirovaných tématem pouště. Módní fanoušci se proto budou moct těšit na teplé odstíny, jako je korálová, světle zelená nebo terakotová. „Být aktivní, posilovat a starat se o moje zdraví, to jsou moje priority a to, co mě udržuje silnou a vytrvalou,“ popsala Kardashian.

    Značka Fila má novou globální ambasadorku. Stala se jí modelka Hailey Bieber

    Známá modelka Hailey Bieber spolupracovala se společností Fila už v minulosti. Nyní se ovšem stala její globální ambasadorkou. Zároveň se hodlá podílet na sportovní kolekci, kterou značka zveřejní na podzim následujícího roku. „Oceňuji italské dědictví firmy a všechny éry módy Fila, které mě i nadále inspirují,“ vyjádřila se k nové roli modelka. Stala se také součástí nejnovější kampaně, ve které se objevila spolu s tenistou Reilly Opelka.

    New York přivítal další sezónu týdne módy. Objeví se na něm Ralph Lauren, Helmut Lang i Victoria’s Secret

    Očekávaná sezóna týdne módy v New Yorku začala. Její součástí je tentokrát na 71 přehlídek a prezentací. „Každou hodinu máme jednu show,“ okomentoval událost ředitel Rady amerických módních návrhářů Steven Kolb. Šestidenní akce se zúčastní také Ralph Lauren, Phillip Lim nebo Helmut Lang. Mezi vysoce očekávanou přehlídku patří také ta od Victoria’s Secret, která se na týden módy vrací po předchozí pauze.

    Značka L’Oreal Paris zveřejnila nečekanou reklamu. Pro její tvorbu využila umělou inteligenci

    Fanoušci kosmetické značky L’Oreal Paris jsou nadšení z její nejnovější kampaně. Pro propagaci své matné odolné rtěnky totiž vytvořila za pomocí umělé inteligence nečekanou reklamu. Objevilo se v ní vintage auto značky Citroën, na jehož střeše je umístěna obří rtěnka. Při průjezdu pařížskou ulicí Avenue de l’Opéra pak za sebou zanechává červenou stopu. „Zapásejte se a připravte se na jízdu,“ okomentovala kampaň prezidentka L’Oreal Délphine Viguier-Hovasse.

    Pantone vydal seznam barev pro Newyorský týden módy na jaro 2024. Připomínají přírodu i balanc

    Nejnovější popis trendů společnosti Pantone obsahuje deset vedoucích barev a pět základních. Odrážet mají Newyorský týden módy pro jaro 2024. Uklidňující odstíny vystihují především balanc, přírodu, sebevyjádření a potřebu utéci z města do přírody. „Představené barvy budou rozhodně inspirující i pro průmyslový design,“ prohlásila ředitelka Pantone Leatrice Eiseman. Mezi trendy odstíny patří červeno-hnědá, jemně oranžová, olivově zelená nebo meruňková.

    Zdroje: WWD, Fashion Network, Footwear News, YouTube, X

    Britská módní rada zveřejnila nominace letošních The Fashion Awards. Patří mezi ně Simone Rocha i Kim Jones

    0
    Simone Rocha se stala jednou z návrhářek nominovaných na Fashion Awards za nejlepší návrhy dámské módy.
    Simone Rocha se stala jednou z návrhářek nominovaných na Fashion Awards za nejlepší návrhy dámské módy.

    I když jsou letošní britské The Fashion Awards naplánované až na začátek prosince, vydala už nyní Britská módní rada seznam svých favoritů. Zveřejnila totiž jména nominovaných na modely a modelky roku nebo nejlepší návrháře a návrhářky pánské i dámské módy.

    Letošní seznam nominovaných britského ocenění The Fashion Awards vytvořila Britská módní rada společně s odborníky z oboru. Favority vybrala za pomoci zástupců módního tisku nebo investorů. O výhercích pak následně rozhodne takzvaná Hlasovací komise složená z tisícovky „předních členů průmyslu“. Výherce kategorie model nebo modelka roku ovšem tentokrát poprvé vybere veřejnost.

    Slavnostní vyhodnocení The Fashion Awards (TFA) je letos naplánováno na 4. prosince. Konat se bude v Royal Albert Hall v Londýně. „Speciální na letošním ročníku nominovaných je to, že jsou všichni z nich pravou reprezentací britské kreativní energie a ztělesněním toho, jaký dopad má na globální módní průmysl,“ okomentovala zveřejnění seznamu ředitelka Britské módní rady Caroline Rush.

    Většina nominovaných totiž pochází z Británie, nebo v ní má alespoň umístěné své hlavní sídlo. Někteří z nich se také objevili na posledním Londýnském týdnu módy. V minulosti přitom britští návrháři museli často v TFA soutěžit s mezinárodními jmény spadajícími pod velké evropské luxusní korporace. Ocenění zároveň tradičně funguje jako finanční sbírka pro Britskou módní radu.

    Nominace na obecnou kategorii návrháře roku zveřejní Britská módní rada až v listopadu

    Mezi jednotlivé kategorie ocenění patří například britská návrhářka nebo návrhář roku pro dámskou módu. Nominovanými se stali například Erdem Moralıoğlu, Maximilian Davis, Nensi Dojaka, Roksanda Ilinčić nebo Simone Rocha. Pánskou módu pak zastoupí Grace Wales Bonner, Kiko Kostadinov, Kim Jones, mertine Rose nebo Steven Stokey-Daley. Nominované na návrháře roku pak Britská módní rada oznámí v listopadu.

    Novými kategoriemi se pak letos stalo ocenění nových podniků, které se v módě čerstvě angažují. Rovněž zastoupí návrháře jak pánské, tak dámské módy. Mezi modely a modelky roku patří Alton Mason, Anok Yai, Kai-Isaiah Jamal, Liu Wen, Mona Tougaard nebo Paloma Elsesser. Dalšími kategoriemi je například ocenění za výjimečný úspěch nebo zvláštní uznání Britské módní rady.

    Zdroje: WWD, Fashion Network, Fashion United, Instagram, YouTube

    Ear seeding: starobylá metoda, která bojuje s neduhy (a vypadá jako šperk!)

    0

    Ear seeding neboli aurikuloterapie je dávné čínské učení založené na teorii akupresurních bodů. V čem spočívá jeho podstata, jak jej přenést do moderní doby a co nejlépe využít pro sebe?

    Vybalancování své čchi (životní energie)

    Při zkoumání našich znalostí o čínské medicíně se nejprve objevuje základní představa o akupunktuře. Samozřejmě, zahrnuje jehly. Ty možná působí odstrašující energií na všechny potenciální zájemce o tuto holistickou metodu. Pokud i vy toužíte vyvážit svou čchi bez zbytečného strachu z jehel, skvělou zprávou je, že je to více než možné. Odpovědí může být takzvaný ear seeding, přezdívaný také aurikuloterapie. Stejnou pointou zůstává stimulace určitých bodů korespondujících s různými orgány a soustavami v našem těle. Tentokrát však díky stylově vypadajícím semínkům. Že by se jednalo o snad nejvíce módní způsob, jak se zbavit stresu?

    Zdroj: Acu Seeds

    Bytostná harmonie jako žádoucí vedlejší efekt

    Nyní nastal ten správný okamžik položit si rozhodující otázku. Proč byste měli zařadit ear seeding do své wellness rutiny? Pokud se neobejdete bez svého oblíbeného gua sha kamene, ozdobení vnějšího ucha kovovými semínky může vaše beauty rituály inspirované moudrostí starověké Číny posunout na vyšší úroveň. Tyto nalepené miniaturní kuličky totiž dokážou díky působení na strategických pozicích vykouzlit zázraky. Můžete se zaměřit na potíže s konkrétními orgány nebo na problémy obecnějšího rázu, jako je únava, stres, úzkost. Benefity v podobě fyzické a duševní harmonie, více energie, relaxace a úlevy od bolesti jsou neopomenutelnou součástí.

    Jak na to?

    Při správném používání se aurikuloterapie může prokázat jako úspěšný nástroj v boji proti nepohodě, oslabené imunitě a dalším starostem souvisejícím s hektickým životním tempem. Manuál pro domácí aplikaci se nese v jednoduchém duchu. Především je třeba dbát na to, aby bylo vnější ucho čisté a suché. Hlavním krokem je správná identifikace jednotlivých akupresurních bodů dle vaší potřeby. Následně je třeba vzít pinzetu a nalepit semínka lepivou stranou na určená místa. První polovina úspěchu! Nyní stačí, když je budete masírovat krouživými pohyby třikrát až pětkrát denně po dobu několika minut. Můžete s nimi fungovat tři až pět dní, poté si dopřát doporučenou alespoň jednodenní pauzu. Mnohé z nich často po několika dnech samy odpadnou, což je naprosto v pořádku. Nástup účinků je u každého velmi individuální. Někdy je potřeba několik pravidelných aplikací, jindy se dostaví během prvního dne nošení.

    Šperk i terapie

    Design semínek propojuje krásné s užitečným. Tradičně se v čínské medicíně používaly ty z rostliny zvané Vaccaria. Postupem času získali vizuální ozvláštnění v podobě semínek posetých krystalky Swarovski nebo pozlacených 24karátovým zlatem.

    Na akupresurní body spoléhají i hvězdy

    Jejich nespornou výhodou je snadné maskování. K zahlédnutí byly ovšem zejména u Naomi Campbell a Gwyneth Paltrow. Aurikuloterapii do popředí vynesla Campbell ve svém videu z doby covidové, kde vysvětluje, jak se chrání před onemocněním. Wellness guru Gwyneth jim zase věnovala stanoviště na svém Goop summitu. Při velké dávce soustředění byste našli semínkové konstelace na uších Penelope Cruz nebo Matta Damon.

    Zdroje: Healthline, University of Miami Health System, Forbes, Acu Seeds, Allure, InStyle

    Sociální sítě jako epicentrum módního dění: Camila Coelho a Wisdom Kaye nás baví

    0
    Camila Coelho
    Camila Coelho

    V dnešní době, kdy sociální sítě ovládají náš každodenní život, nejsou módní influenceři jen pouhými tvářemi na internetu. Jsou to vášniví průvodci světem módy, kteří nám přinášejí jedinečný a inspirativní pohled na styl a estetiku. V konečném důsledku jsou to ti, kteří nastavují a přinášejí nové trendy. Dnes se vám proto postaráme o denní dávku inspirace, a to jak pro ženy, tak pro muže.

    Camila Coelho

    Bezchybné outfity i bezchybný make-up. To je brazilská módní ikona Camila Coelho (35). Začínala jako beauty influencerka na platformě YouTube, odkud z ní následně „vyrostla“ další světová módní ikona. Dokonale balancuje mezi streetovými looky i classy outfity. Úžasnou inspiraci přináší v podobě kabelek. Často vás překvapí zajímavými a nekonvenčními barvami. Nedávno se pochlubila například holografickou multicolor kráskou GCDS nebo rubínově červenou Chanelkou. Když zabloudíte do jejího šatníku, zjistíte, že kousky, které vynáší jsou běžně nositelné. Nejde pouze o róby a celé runway outfity. Inspiraci můžete čerpat jak na outfit do kanceláře, tak i na bujarý večírek.

    Wisdom Kaye

    Model a módní influencer Wisdom Kaye (22) nás i dalších dva a půl milionů fanoušků na Instagramu zaujal svými dokonalými barevnými kombinacemi a perfektním vrstvením. Nicméně, proč ho sledovat? Na sociální síti TikTok získal své sledující díky zábavným videím, kde mu jsou inspirací pohádkové a filmové postavy. Mezi jedno z videí s největším počtem zobrazení patří spot, kde high fashion outfity tvoří podle pohádkového seriálu Phineas a Ferb. Kromě toho vždy uvede, z jaké designérské dílny dané jednotlivé kousky jsou. Inspirace u něj tedy najdete opravdu požehnaně.

    Dalším oblíbeným a hojně sledovaným konceptem jsou unboxingy. Nemusíte mít strach, že by vás nezaujaly, věci, které rozbaluje, mají s nudou totiž málo společného. Takřka vždy se jedná o originální a crazy kousek. Žhavé virální trendy také nebere na lehkou váhu. Objeví-li se na sociálních sítích nový trend, Wisdom ho ihned vezme do vlastních rukou a dotáhne jej k naprosté dokonalosti.

    @wisdm8

    $1000 for a flower is crazy

    ♬ original sound – Wisdom Kaye

    Zdroj: Instagram, TikTok

    Nejlepší boty pro letošní podzim. Vykročte do nové sezony se správnou obuví

    0

    S příchodem září již pomalu mizí ležérní sandály a na řadu přicházejí především kotníkové boty a teplejší uzavřená obuv, připravená postarat se o nás během sychravých dnů. Současné trendy nabízejí opravdu bohatý výběr, přičemž mnohé z nich oživují dávné obuvnické hity, avšak zároveň je s lehkostí halí do jemně modernějšího roucha. Přinášíme vám seznam nejžádanější obuvi pro letošní podzim, která si najde čestné místo v každém botníku.

    Vysoké kozačky na podpatku

    Zdá se, že nadčasovost kozaček na vysokém podpatku je skutečně nesmrtelná, neboť se vracejí každý podzim. Pro svou eleganci v kombinaci s kvalitním materiálovým zpracováním jsou ideální volbou pro chladnější dny. Kompromis mezi sukní nebo šaty a nízkými teplotami také není nutný díky jejich výšce po kolena (případně i nad!). Pro tuto sezónu se těší mimořádné oblibě modely s rovným a přiléhavým střihem. Pokud nejste příznivci kůže, Jimmy Choo má krásnou semišovou verzi v odstínu taupe, který je někde na půli cesty mezi bílou a šedou. Oblíbené kožené stálice spolehlivě najdete u Bottega Veneta nebo Alohas.

    Zdroj: Jimmy Choo, Bottega Veneta, Alohas

    Sandálky na podpatku s otevřenou patou

    Lodičky, ale tentokrát s odhalenou patou a páskem, označované také jako slingbacks. Lodičky hravě překonají zub času, je to investice, které budete jen vzácně litovat. Otevřená pata jim dodává trochu více vizuální svůdnosti. Luxusní a zdobené mašlí v sytě purpurovém odstínu najdete u Amina Mauddi. Gucci nabízí experimentální kombinaci s nízkým podpatkem a dalším letošním obrovským trendem, mesh (síťovinovým materiálem). Velmi elegantní a nadčasový bílý model představuje Miu Miu.

    Zdroj: Amina Mauddi, Gucci, Miu Miu

    Kozačky ve stylu „Y2K Slouch“

    Během přehlídek pro nadcházející sezónu se na molech hojně objevovaly kozačky jako vystřižené z počátku milénia. Na první pohled však působily poněkud neforemně a padavě, u Loewe dokonce s jistou dávkou cíleného humoru. Mnohé z nich sahaly až nad kolena. Ty kotníkové nebo v délce do poloviny lýtek však mohou být méně nápadným, nositelnějším oživením botníku pro první podzimní dny. Odvážlivci si možná troufnou na poněkud avantgardně působící od Loewe. Obzvlášť pestrý „slouchy“ výběr má v nabídce značka Paris Texas. Rag & Bone má zase krásný a výrazný model ve fuchsiovém provedení.

    Zdroj: Loewe, Paris Texas, Rag & Bone

    Černé lodičky

    Univerzální černé lodičky nesmí chybět v žádném botníku, proto může být začátek nové sezóny ideální příležitostí k nalezení vysněného páru. Mistrem odvážné francouzské elegance je Saint Laurent. Snad ani nemusíme připomínat, že za ikonickou červenou podrážkou stojí Christian Louboutin. Tato klasika nechybí ani u italského obuvnického giganta Ferragamo.

    Zdroj: Saint Laurent, Christian Louboutin, Ferragamo

    Baleríny

    Balerínky si zajistily svou vedoucí pozici v žebříčku trendů ještě před začátkem letní sezóny a zdá se, že si svůj status quo udrží i během babího léta. Ty designově nejjednodušší prodává The Row. Simon Porte Jacquemus je přetvořil trochu po svém a přidal červenou. Velmi decentní verzi v tělové barvě vhodnou ke všemu najdete u Stuart Weitzman.

    Zdroj: The Row, Jacquemus, Stuart Weitzman

    Módní novinky v kostce: Lancôme oslavuje krásu v Louvre, Louis Vuitton chystá obří pobočku a Gucci otevřel nový butik v Londýně

    0
    Společnost Lancôme odhalila novou spolupráci s pařížskou galerií Louvre.
    Společnost Lancôme odhalila novou spolupráci s pařížskou galerií Louvre.

    Jednou z největších novinek letošního týdne je nejnovější spolupráce beauty společnosti Lancôme. Do své kampaně totiž zapojila nejen známé osobnosti, ale také proslulou galerii Louvre. Louis Vuitton zase ohromil oznámením o odkoupení obrovského sídla na Avenue des Champs-Élysées. Značka Gucci zase otevřela nový butik v Londýně.

    Společnost Lancôme se inspiruje sochami. Novou kolekci propojila s galerií Louvre

    Limitovaná editace skincare a makeup produktů značky Lancôme odkazuje na slavnou pařížskou galerii Louvre. Kreativní ředitelka společnosti Lisa Eldridge se při její tvorbě inspirovala devíti sochami, které ukrývá. Patří mezi ně například Echo, Corine nebo Nymfa a škorpion. Kampaň zároveň představila své ambasadorky, jako je Zendaya, Aya Nakamura, Amanda Seyfried nebo He Cong.

    „Krásu chápeme jako živé umění, jako osobní rituál, pomocí kterého vyjadřujeme sami sebe,“ vysvětlil myšlenku za novou kolekcí generální ředitel Lancôme Françoise Lehmann. Jednat se má zároveň o rozhovor mezi tradiční francouzskou značkou a jednou z nejvíce ikonických francouzských budov. „V této kolekci se kultura a civilizace potkávají mimo prostor a čas,“ popsal zase prezident muzea Louvre Laurence des Cars.

    Louis Vuitton se pustil do obnovy obří budovy na Avenue des Champs-Élysées. Detaily ale tají

    Známá módní společnost zahájila renovaci budovy umístěné na jedné z nejznámějších pařížských ulic. Značka Louis Vuitton označila obnovu za „nový projekt módního domu“. Jeho detaily ovšem prozatím upřesnit odmítá. Už nyní je ale jasné, že prostory využije pro nadcházející přehlídku dámské kolekce pro jaro 2024. Konat se má dne 2. října při příležitosti Pařížského týdne módy.

    Stavbu na Avenue des Champs-Élysées pak původně plánovala odkoupit značka Dior. Nový majitel proto nyní odstraňuje bílou plachtu, která doposud budovu zakrývala. Místo toho ji Louis Vuitton nahradí svou vlastní, která zobrazuje ikonický kufr s logem slavné značky. Nové prostory jsou zároveň umístěné kousek od historické vlajkové pobočky módní společnosti na Champs-Élysées, kterou otevřela roku 2005.

    Gucci odhalil nový luxusní butik. Londýnská budova pochází z počátku 20. století

    Italská luxusní značka se rozhodla vylepšit svou pobočku v Londýně. Z Old Bond Street se proto přestěhovala na New Bond Street, a to do budovy dvakrát větší velikosti. Jedná se o původní uměleckou galerii z roku 1913. K dispozici má nyní značka pět pater. Zaplnit je hodlá nejen nabídkou svých nejnovějších kolekcí a doplňků, ale také uměleckými díly. Nejvyšší patro je pak určené pouze pro VIP hosty. Jeho vzhled se tak bude měnit dle jednotlivých návštěv.

    Zdroje: Fashion Network, WWD, Premium Beauty News, YouTube, X

    Giorgio Armani zamířil s událostí One Night Only do Benátek. Přehlídku věnoval své Privé kolekci

    0
    Návrhář Giorgio Armani uspořádal další ze svých One Night Only událostí, tentokrát v Benátkách.
    Návrhář Giorgio Armani uspořádal další ze svých One Night Only událostí, tentokrát v Benátkách.

    Známé osobnosti přilákal v sobotu večer do Benátek nejen tradiční filmový festival, ale také jedinečná show One Night Only. Uspořádal ji návrhář Giorgio Armani, aby opět představil svou Privé haute couture kolekci. Její o něco odlišnou verzi odhalil totiž už letos v lednu na Pařížském týdnu módy.

    Návrhář Giorgio Armani se tentokrát rozhodl svou jedinečnou akci One Night Only uspořádat v Benátkách. V minulosti s ní cestoval například do Londýna, Tokia, Pekingu, Říma, Paříže nebo Dubaje. Návštěvníkům sobotní přehlídky ukázal upravenou verzi své letošní Privé haute couture kolekce pro jaro a léto. Poprvé ji v lednu představil na Pařížském týdnu módy.

    Tentokrát ovšem přidal nebo upravil drobné detaily tak, aby „ladily s duchem města“. Návrhy kolekce jsou totiž částečně inspirovány právě Benátkami. Jejich hlavním motivem je diamantový, neboli harlekýnový vzor, mimo jiné převzatý také z děl známého malíře Picassa. Objevuje se nejen na dlouhých třpytivých šatech, ale také bomber bundách, různých topech nebo jednotlivých doplňcích.

    Většinu kousků kolekce navrhl Armani v černé a bílé barvě. Na mole ovšem občas probleskly také zářivé barvy, jako je růžová, modrá nebo tyrkysová. Jeden top, jako by poskládaný z mozaiky, pak na sobě nesl natištěný jeden ze slavných portrétů návrháře. „Věnuju hodně pozornosti a času detailům. Prosím vás proto, abyste se na show dívali, jako byste se náhle a nečekaně zamilovali,“ okomentoval přehlídku Armani.

    Kromě své přehlídky uspořádal Armani také luxusní koktejlovou party

    Sobotní luxusní událost se pak nenesla pouze v duchu haute couture, jednalo se rovněž o oslavu samotného návrháře. Osmadevadesátiletý návrhář je totiž v Itálii považován za národního hrdinu a „prezidenta stylu“. Obdivovaný je rovněž za to, že si na rozdíl od dalších módních značek nadále udržuje nezávislost na nadnárodních společnostech. Návrhář pak večer před přehlídkou uspořádal na své jachtě koktejlovou party.

    Na ní dorazila řada slavných osobností, které se rovněž účastnily filmového festivalu. Beauty část Armaniho firmy se přitom stala už pošesté sponzorem známé filmové akce. Na luxusní loď se pak dostavil i starosta Benátek Luigi Brugnaro. „Už od své první návštěvy Benátek jsem jimi unešený. Je to snový ráj,“ popsal pak známý návrhář proslulé italské město. Návrhář se tak i proto rozhodl kompenzovat veškeré emise, které jeho akce vytvořila.

    Zdroje: Fashion Network, WWD, Forbes, Instagram, YouTube

    Připravte nosánky a chuťové pohárky: Jak poznat kvalitní víno. Jednoduchý test odhalí silné i slabé stránky

    0
    víno

    „Dá sa pít” nebo „Nedá sa pít”? Obvykle se spokojíme s tím, zda nám podávané víno chutná, či nikoliv. Jestli vám ale není úplně jedno, co máte ve skleničce, prozradíme si, jak poznat kvalitní víno, aniž byste museli mít vytrénovaný sommelierský jazýček.

    Říct o vínu, že je dobré, je většinou otázkou vkusu a osobních preferencí. Někomu chutí sladké, jinému suché, další si potrpí na mírnou kyselinku. Jsme však stále u subjektivního hodnocení, takže se klidně může stát, že vám nebude chutnat víno, které má od expertů jedničku s hvězdičkou a nikdo s vaším názorem nehne. Jak vám lahodí v ústech je totiž ve výsledku i to nejzásadnější a pro běžné pití to stačí. Ale víno je umění i věda zároveň, objevování jeho tajemství může být nekonečně zajímavé a odměňující. Takže si nalijte skleničku a vydejte se s námi na nekonečné vinice, kde se mísí vůně slunce, ranní rosy a šťavnatých hroznů.

    Zapojte smysly

    Zorientovat se v současné nabídce vín není snadné, je čím dál rozmanitější. Když ale zapojíte tři základní smysly – zrak, čich a chuť, dokážete posoudit, jak kvalitní či nekvalitní víno před vámi stojí.

    Foto: Unsplash

    Barva

    Dobré víno bude mít vždy intenzivní a zářivou barvu. Všímejte si čistoty, průzračnosti moku. Bílé je od světle zelenkavé přes žlutou, až po zlatou žlutou, u červeného se barevné tóny pohybují od světle rubínových po temně rudou. Barva prozradí i stáří. U červeného platí, že čím oranžovější, více do cihlové, je odstín, tím starší to bude ročník. Jasné a spíše fialové, nachové, bude mladší. Čím zralejší bílé, tím zlatavější je. Samozřejmě se pigmenty odvíjí i od odrůdy.

    Odradit by vás měla barva šedá, nahnědlá. Ta zejména u bílých vín značí oxidaci – zkažení vína. Černá v případě červeného znamená příliš mnoho železa. Pokud je vše v pořádku a víno je ”jiskrné”, je čas přivonět.

    Vůně

    Vůně – nebo též buket – o kvalitě vína napoví hodně. Musí být čistá a harmonická, třebaže to zrovna není váš šálek. Pakliže při prvním ovonění ucítíte nepříjemné pachy, štiplavé a dráždivé, značí to vysoký obsah těkavých látek. Určitě nepijte víno, které je cítit po octu, acetonu, síře či dokonce plísni!

    Nakloňte hlavu nad sklenku a čichněte. Jaký je váš ”le premier nez”? Doslova první nos. Je-li víno dost otevřené, ucítíte ovocné, květinové nebo třeba minerální aroma. Když se vám nedaří odhalit žádnou vůni, může být ještě tzv. zavřené. V tom případě ho musíte nechat nadechnout, provzdušnit. Zakružte sklenicí a čichněte znovu. Je to lepší? Jdeme konečně degustovat!

    Čím komplexnější víno, tím více vrstev bude jeho vůně mít. Takové aroma vás bude vyloženě bavit, budete ho chtít objevovat. 

    Chuť

    Degustace to rozhodne. Během ní si potvrdíte první dojmy a chuťový profil. Chuť může být skutečně různorodá, od svěží ovocné, přes jemně kyselou, až po kořeněnou a těžkopádnou. Některá vína mohou evokovat i čokoládu a vanilku. V žádném případě by neměla být kovová (vysoký obsah železa nebo mědi) či příliš kyselá (nadbytek kyseliny octové). Musí vám hrát na jazyku v jedné vyvážené melodii. Hledáte rovnováhu mezi sladkostí a kyselostí.

    Víno se liší také délkou v ústech, jež se počítá v kaudáliích. Jedna kaudálie se rovná jedné vteřině. Když polknete, může vám v ústech setrvat dochuť, což nazýváme délkou vína, a ta průměrná se u kvalitního vína pohybuje mezi třemi až devíti kaudáliemi. Jen tak pro zajímavost, velmi dobré víno se může vyšplhat až na dvacet.

    Jednoduchý test vína

    Čím více vín ochutnáte, tím větší mistr se z vás stane. Začněte klidně s vínem, co máte doma na takové to běžné popíjení, třeba u filmu. Nalijte do sklenky asi půl deci, přičichněte a ochutnejte. Pak nechte skleničku patnáct minut ladem. Víno zteplá a díky tomu odhalí své silné a slabé stránky.

    Po uplynutí čtvrt hodinky k vínu znovu čichněte a ochutnejte. U vína nižší kvality bude víno horší než na začátku. Takové doporučujeme vychladit a rychle vypít. Víno příjemné na hezké večery bude stejně dobré jako na začátku. V takovém případě máte v lahvi dobrý poměr ceny a kvality, který nezklame vás ani návštěvu. A nyní už určitě tušíte, že kvalitní víno bude po opětovném koštu ještě lepší. Otevře vám nový rozměr chuti a vůně, budete si užívat jeho noblesy. Určitě s ním na vás čekají krásné zážitky.

    Foto: Pexels

    Co pít, a co už ne?

    Aby byl váš požitek z vína maximální, je důležité ho i správně skladovat, nejen před podáváním, ale i po otevření, protože doma po práci si většinou nedáte celou lahev. Tady platí, že šumivé byste měli spotřebovat do druhého dne. Bílé skladujte v lednici s korkovou zátkou a spotřebujte do 3 až 5 dnů. Růžové je možné konzumovat i týden po otevření. Červené zazátkujte, ale do lednice ho nedávejte, místo toho mu najděte tmavé, chladné místo, kde vydrží max. pět dní.

    Když lhůtu o den dva přetáhnete a víno se stále jeví pitelné, ještě nemusí skončit vylité do dřezu. Co takhle si připravit famózní beef bourguignon?

    Zdroj: Oceněná vína, Víno s příběhem, Moje lahve

    Nákupní seznam na září: Kousky pro babí léto a nabité pracovní dny

    0

    Oficiální příchod září udělal za oddechem pomyslnou tlustou čáru, nastal čas back to school, back to business. Devátý měsíc v pořadí bývá pro mnohé (nejen v oblasti módy) jedním z nejrušnějších v roce a vyznačuje se příjemným, ale nepředvídatelným babím létem. Pojďte se s námi podívat, jaké kousky nesmí chybět ve vašem šatníku pro toto přechodné a hektické období.

    2v1: kabát se šálou pro dostatečné zahřátí

    Kabáty a objemné šály očividně dominují nové sezóně, tak proč je nezkombinovat? Dlouhé a odvážné šály měly na letošních přehlídkách své čestné místo na molech, často byly dokonce spojeny s kabáty jako hravý detail. Extrémně populární se na sociálních sítích stal kousek značky TOTEME, The Row opět nabízí své mistrovské minimalistické provedení, Isabel Marant má model à la pařížská elegance.

    Zdroj: TOTEME, The Row, Isabel Marant

    Business core ve znamení saka

    Spolu se smrští nenápadného luxusu se vrátila i touha po elegantním oblečení do práce v korporátním stylu, který ztělesňuje zejména sako. Tvoří jakýsi protipól ke stejně všudypřítomnému Y2K. Pro letošní sezónu se ho mnoho značek rozhodlo kombinovat se siluetou přesýpacích hodin a širokými rameny. Stačí si vybrat u Versace, Balmain nebo Bottega Veneta a dokonalý outfit pro úspěšný pracovní den je na světě!

    Zdroj: Versace, Balmain, Bottega Veneta

    Punčocháče trochu jinak

    Babí léto dokáže být trochu matoucí, když přijde na počasí a patřiční outfit. Rozumným krokem je rozhodně vrstvení. Svou roli v tom hrají i punčocháče, které se opět vracejí do módy a díky značkám jako Miu Miu už nejsou zaškatulkovány jako „zastaralé“. Velkolepý návrat zažívají také díky souvisejícímu trendu opravdu krátkých šortek, ke kterým se punčocháče skvěle hodí. Gucci se vydal jemně hravou a zelenou cestou, ty s monogramem najdete u Tory Burch a Saint Laurent má velmi elegantní večerní verzi.

    Zdroj: Gucci, Tory Burch, Saint Laurent

    Přichází fenomén zvaný clutch

    Kabelka ve stylu clutch se může zdát nepraktická, ale je dokonalým detailním doplňkem každého outfitu. Na přehlídkách jsme ji měli možnost vidět v rukou mnoha modelek a modelů. Tu typickou s motivem Intreccio má Bottega Veneta. Spíše denní verzi v zajímavém odstínu guimauve nabízí Loewe, naopak večerní a společenskou pak Valentino.

    Zdroj: Bottega Veneta, Loewe, Valentino

    Zdroje: Who What Wear

    Módní novinky v kostce: Gabriela Hearst odhalila první parfémy, Paříž objevuje design a JW Anderson vzdává hold Londýnu

    0
    Londýn čeká nová výstava návrháře JW Andersona, Paříž se ponoří do světa designu a Gabriela Hearst zveřejnila své první parfémy.
    Londýn čeká nová výstava návrháře JW Andersona, Paříž se ponoří do světa designu a Gabriela Hearst zveřejnila své první parfémy.

    S koncem týdne přicházejí další módní novinky. Gabriela Hearst oznámila vytvoření prvních parfémů, inspirovaných jejím životem. Victoria’s Secret se pro změnu vyrovnává s poklesem prodeje. Paříž se chystá na designový týden a na druhé straně světa se Los Angeles těší na veganský týden módy. Londýn vyhlíží výstavu JW Andersona.

    Druhé čtvrtletí Victoria’s Secret nepřálo. V posledních měsících značce poklesly prodeje

    Známý výrobce spodního prádla oznámil v pátek výsledky týkající se druhého čtvrtletí letošního roku. Dle nich prodeje značky poklesly oproti stejnému období loňského roku o 11 procent. Jedná se tedy o čistou ztrátu v hodnotě milionu dolarů. Zástupci firmy ovšem upozornili na to, že se jedná o statistiky ze Severní ameriky. Mezinárodnímu podnikání se tak i nadále daří, jelikož jeho prodeje vzrostly o 25 procent.

    Paříž se chystá na týden designu. Hlavním tématem je kultivace optimismu a požitků

    Od 7. do 16. září se návštěvníci Pařížského týdne designu budou moct ponořit do světa optimismu, hédonismu a jemnosti. Takové je totiž letošní téma očekávané události. Do ulic Paříže se má na jeho konání sjet až 100 tisíc návštěvníků. Touží totiž objevovat především nejnovější trendy ze světa nábytku, interiéru, dekorací, ale i krásy nebo wellness. Těšit se mohou například na značky Huages, Seletti, Poltrona Frau nebo L’Objet.

    JW Anderson představí svůj pohled na Londýn. Do nové výstavy zapojí i holubí kabelky

    Návštěvníci galerie Offer Waterman se mohou těšit na výstavu oslavující moderní a současné umění i město Londýn. Připravil ji návrhář Jonathan Anderson, který se zároveň rozhodl vyzdvihnout britskou esenci své značky JW Anderson. Na výstavě nazvané On Foot proto představí vlastní návrhy s instalacemi vzdávajícími hold různým aspektům Londýna. Zapojí proto mimo jiné také slavnou kabelku kopírující podobiznu holuba.

    Gabriela Hearst slaví voňavou premiéru. Oznámila vydání prvních dvou parfémů

    Společnost Fueguia 1833 se rozhodla poprvé spolupracovat s návrhářkou Gabrielou Hearst. Vytvořila s ní proto dva parfémy, které připomínají její život. Odkazovat totiž mají na její dětství v Uruguayi, ale i dospělý život v New Yorku. Známá designérka přitom nikdy předtím vlastní vůně nevydala. Parfémy mají zákazníkům připomínat exotiku a rostliny jihoamerického státu i noc a světla New Yorku.

    Los Angeles opět očekává úspěšný veganský týden módy. Zaměří se na téma harmonie

    Organizátoři veganského týdne módy pořádaného v Los Angeles prozatím nezveřejnili detaily o jeho lokaci. Přesto už se jeho fanoušci těší na jeho další ročník, který by se měl konat od 9. října. Tématem akce je tentokrát harmonie. Klade si totiž za cíl „zdůraznit propojení lidí, zvířat a planety“. Zároveň chce pomoci vytvořit harmonickou existenci doplněnou o udržitelnou módu.

    Zdroje: Fashion Network, Fahion United, WWD, Instagram, YouTube