Více

    ― Reklama ―

    Sociálním sítím vládnou už několik let neustále se rodící nové mikro trendy. Určitě si vzpomenete na barbiecore, cottagecore nebo balletcore. Všechny, byť rozdílné, styly pak spojuje přípona „core“, která dominuje nejen našim šatníkům, ale také peněženkám. Vypudila tak bez našeho vědomí z módního světa osobní styl?

    Na fenomén všemožných „core“ stylů už si většina z nás zvykla. Záplava barbiecore, tenniscore, cottagecore, gorpcore nebo kidcore nás už natolik otupila, že se nad příchodem dalšího mikro trendu s příponou „core“ ani nepozastavíme. Jedná se ovšem o zvyk, který módnímu světu prospívá, nebo spíše škodí? Někteří uživatelé sociálních sítí začínají poukazovat na to, že není tak nevinný, jak se může zdát.

    Přípona „core“ se na první pohled jeví jako milý způsob, jak pojmenovat populární a trendy estetiku. Zároveň však vytváří nepřirozený dojem toho, že každý z nás musí do podobné škatulky patřit. Rovněž jasně definuje, jaké módní kousky kam patří. Pokud tak do outfitu zařadíte například bílou maxi sukni, buďte připravení na to, že vás mezi sebou okamžitě přivítají zastánci cottagecore.

    Nabízí se tedy otázka, zda si společnost neprochází jistou krizí identity. Proč už nestačí mít vlastní osobní styl, který nutně nikam nezapadá? Je na vině nekončící touha zaškatulkovat se a patřit do určité skupiny, kterou sociální sítě ještě zesilují? Anebo se jedná o další z vedlejších účinků kapitalismu? Pokud totiž někdo z nekončící řady mikro stylů těží, pak jsou to módní a beauty společnosti.

    „Core“ trendy mají život jepice. Jsou ovšem i stejně neškodné

    Pokud si totiž jeden z „core“ stylů oblíbíte, nestačí vám nákup jednoho trendy kousku. Většinou musíte do svého šatníku zařadit hned několik klíčových prvků. Neplatí to ale pro všechny estetiky, například ta s názvem dark academia diktuje spíše určitý vkus nebo životní styl. Nelze ovšem pominout fakt, že mnohé z „core“ zaniknou stejně rychle jako vznikly. A vytvoří tak prostor pro další. Nákupy.

    Tím se také současné mikro trendy liší od dřívějších subkultur. Na rozdíl od nich měly nejen delší životní cyklus, ale také hlubší myšlenku. Zapojit se do dnešních „core“ trendů je navíc o dost jednodušší. Naše algoritmy v nás totiž často vytváří pocit, že podobný styl následuje každý. Není proto potřeba sbírat tolik odvahy se k „alternativnímu“ stylu přidat. Máme totiž mylný dojem, že jde o mainstream.

    Většina z vyjmenovaných „core“ estetik je přitom proslavená jen mezi úzkou skupinkou na TikToku nebo Instagramu. Pokud se jim dostane větší slávy, mohou za to většinou masová média, která jejich popularitu značně přeženou. Pozitivní je na podobných mikro trendech ovšem fakt, že jsou značně neškodné. Jediné, co tak mohou s jistotou poškodit je „jen“ váš jedinečný módní vkus. A nejspíše peněženka.

    Zdroje: USA Today, Fashioning Life, Instagram, YouTube

    ― Reklama ―

    Foto:Pexels

    Ztratil osobní styl význam? Přípona „core“ ovládá módní scénu

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Sociálním sítím vládnou už několik let neustále se rodící nové mikro trendy. Určitě si vzpomenete na barbiecore, cottagecore nebo balletcore. Všechny, byť rozdílné, styly pak spojuje přípona „core“, která dominuje nejen našim šatníkům, ale také peněženkám. Vypudila tak bez našeho vědomí z módního světa osobní styl?

    - Reklama -

    Na fenomén všemožných „core“ stylů už si většina z nás zvykla. Záplava barbiecore, tenniscore, cottagecore, gorpcore nebo kidcore nás už natolik otupila, že se nad příchodem dalšího mikro trendu s příponou „core“ ani nepozastavíme. Jedná se ovšem o zvyk, který módnímu světu prospívá, nebo spíše škodí? Někteří uživatelé sociálních sítí začínají poukazovat na to, že není tak nevinný, jak se může zdát.

    Přípona „core“ se na první pohled jeví jako milý způsob, jak pojmenovat populární a trendy estetiku. Zároveň však vytváří nepřirozený dojem toho, že každý z nás musí do podobné škatulky patřit. Rovněž jasně definuje, jaké módní kousky kam patří. Pokud tak do outfitu zařadíte například bílou maxi sukni, buďte připravení na to, že vás mezi sebou okamžitě přivítají zastánci cottagecore.

    Nabízí se tedy otázka, zda si společnost neprochází jistou krizí identity. Proč už nestačí mít vlastní osobní styl, který nutně nikam nezapadá? Je na vině nekončící touha zaškatulkovat se a patřit do určité skupiny, kterou sociální sítě ještě zesilují? Anebo se jedná o další z vedlejších účinků kapitalismu? Pokud totiž někdo z nekončící řady mikro stylů těží, pak jsou to módní a beauty společnosti.

    - Reklama -

    „Core“ trendy mají život jepice. Jsou ovšem i stejně neškodné

    Pokud si totiž jeden z „core“ stylů oblíbíte, nestačí vám nákup jednoho trendy kousku. Většinou musíte do svého šatníku zařadit hned několik klíčových prvků. Neplatí to ale pro všechny estetiky, například ta s názvem dark academia diktuje spíše určitý vkus nebo životní styl. Nelze ovšem pominout fakt, že mnohé z „core“ zaniknou stejně rychle jako vznikly. A vytvoří tak prostor pro další. Nákupy.

    Tím se také současné mikro trendy liší od dřívějších subkultur. Na rozdíl od nich měly nejen delší životní cyklus, ale také hlubší myšlenku. Zapojit se do dnešních „core“ trendů je navíc o dost jednodušší. Naše algoritmy v nás totiž často vytváří pocit, že podobný styl následuje každý. Není proto potřeba sbírat tolik odvahy se k „alternativnímu“ stylu přidat. Máme totiž mylný dojem, že jde o mainstream.

    Většina z vyjmenovaných „core“ estetik je přitom proslavená jen mezi úzkou skupinkou na TikToku nebo Instagramu. Pokud se jim dostane větší slávy, mohou za to většinou masová média, která jejich popularitu značně přeženou. Pozitivní je na podobných mikro trendech ovšem fakt, že jsou značně neškodné. Jediné, co tak mohou s jistotou poškodit je „jen“ váš jedinečný módní vkus. A nejspíše peněženka.

    Zdroje: USA Today, Fashioning Life, Instagram, YouTube

    ― Reklama ―

    Přestaňte si stěžovat, vzkazuje TikTok. Nový trend odhaluje každodenní privilegia

    Zdá se, že se platforma TikTok, proslulá generováním často škodlivých trendů, snaží s blížícím se koncem roku začít novou kapitolu. Na čistou stránku otočila pomocí čerstvého konceptu, upozorňujícího na privilegia mnohých z nás. Autoři krátkých videí totiž poukazují na banálnost zdánlivě otravných problémů běžných dní.

    Kariéra supermodelky a vysněný šatník k tomu. Jasmine Tookes představuje vrchol módní inspirace

    Jasmine Tookes si možná pamatujete jako stálici Victoria's Secret shows, kam se vrátila i minulý měsíc. Kariérní portfolio modelky se však rychle rozrůstá, buduje vlastní oděvní značku a užívá si statusu hvězdy sociálních sítí. Věrné fanoušky si získala zejména inspirativními videy o líčení a péči o pleť, ale také elegantními outfity z červeného koberce.

    Kabelky, na kterých postavíte celý outfit. Odhalte it bags letošního podzimu

    Trendy podzimního outfitu dosáhnete nespočtem způsobů. Jedním ze zaručených taktik je investice do jedné z mnoha populárních kabelek, takzvané it bag. Váš look okamžitě pozvedne na vyšší úroveň a zaručí tak nejen stylový podzim. Objevte top tašky letošního podzimu, kterým kralují modely Brooklyn a Arcadie.

    Chlad nemá šanci. Podzimní dovolená láká na spa i útulnou atmosféru

    Vytoužený odpočinek nemusíte nechávat pouze na sluncem prosycené a teplé dny. Každé roční období nabízí typ útěku, který vás zláká na svá specifika. Podzimní dovolená vás zláká na útulnou atmosféru, definovanou praskajícím krbem, starým nábytkem či luxusním spa. S takovou výbavou nemá nepříjemný venkovní chlad šanci.

    Skandinávská móda ukrývá klíč ke stylové zimě. Dánky umí zůstat v teple s grácií

    Promyšlené outfitové kombinace často v zimě trpí na úkor tepla a pohodlí. Dlouhé rozjímání před skříní ve finále nahradí ten nejteplejší svetr a neladící bunda, jen aby hlavně nepropustila studený vítr či nedej bože sníh. Dánky však toto prokletí naprosto popírají, a to nenucenou kombinací elegance a praktičnosti.

    Chci otevřít nůžky, definující normálnost. Prádlo je nástroj pro sebeobjevování, míní Karolína Černá z Sheio

    Erotické spodního prádlo Sheio odkrývá nejen rozkrok, ale také zatvrzelá společenská tabu. Návrhářka Karolína Černá začala své crotchlessky prodávat proto, že na českém trhu nemohla najít produkt, ve kterém by se cítila sama sebou. Rozhodla se proto vytvořit nabídku dokazující, že sexy prádlo nemusí být projevem vulgárnosti, ale nástrojem pro intimitu a sebepoznání.

    Z hor a běžeckých tratí do ulic. Obuv našich tatínků oslovuje generaci Z i Alfa

    Obuv, která dříve sloužila především pro outdoorové aktivity a náročné sportovní výkony, v současnosti dobývá ulice metropolí. Značky jako Salomon a Asics, které jsme kdysi vnímali hlavně jako praktické volby našich rodičů, se nyní těší oblibě mezi generacemi Z a Alfa. 

    Buďte o krok napřed. S fashion YouTube kanály získáte titul módního experta

    Scrollování na Instagramu může kromě estetického potěšení přinést i povědomí o nejnovějším módním dění. Jen těžko se na něm však dozvíte hlubší myšlenky nebo poodkryjete složitější koncepty. Pro prohloubení módního vzdělání jsou ideální spíše trendy komentátorské YouTube kanály, specializující se na rozlišná témata.

    Značky Prada i Adidas vyhrály nad nepřející ekonomikou. Moncler však ztrácí prodeje

    Současná ekonomická situace se kvůli stagnující poptávce v Číně příliš nelepší. Některým značkám se ovšem podařilo nad nepřejícími podmínkami vyhrát. Růst tak v uplynulém čtvrtletí zaznamenala módní skupina Prada i německá společnost Adidas. O část prodejů ovšem v posledních třech měsících přišel Moncler.

    Nestárnoucí historické beauty rutiny. Kosmetické rituály slavných žen inspirují dodnes

    Ačkoliv historie nebyla k ženám vždy spravedlivá, najdeme v ní spoustu ikonických jmen, ze kterých dodnes čerpáme inspiraci. Obzvlášť v oblasti self care slouží beauty rutiny slavných žen jako klíčová předloha. Marilyn Monroe, Elizabeth Taylor či dokonce Kleopatra nedaly dopustit na své kosmetické postupy, zaručující perfektní vzhled.

    Svět designu válcuje kvalitní sklo. Láme první příčky interiérových trendů

    Sklo se v letošním roce stává nezbytným prvkem moderního designu. Průhlednost, lesk a eleganci tohoto materiálu využívají největší světoví designéři, přetvářející obyčejné prostory v umělecké galerie. Propojení estetiky a funkčnosti je klíčem k důvodu, proč sklo dominuje současným interiérovým trendům. 

    Vánoce už visí ve vzduchu. Značky vydávají první sváteční kampaně

    I když jsou oslavy Halloweenu teprve před námi, známé módní značky už obracejí svou pozornost k Vánocům. Společnosti jako Skims, Miu Miu, Swarovski, David Yurman či Bloomingdale's tak ve svých nejnovějších kampaních zachycují ducha blížících se svátků. Každý je však vnímá trochu jinak, od sexy sněžných hrátek až po třpytivou party.

    Udržte se v teple s aktuálními trendy. Podzim 2024 definují eklektické šály

    Šála patří společně s pumpkin spice latte a huňatými svetry mezi nejzásadnější podzimní pomocníky. Praktický doplněk však každý rok zásadně ovlivní současné módní trendy. Letos jim dominuje eklektický styl, zahrnující různorodé modely. Zazáříte proto s dlouhou Acne Studios klasikou, ale i více nezvyklými variantami.

    Značka Abercrombie & Fitch v centru dění. Její bývalý šéf čelí obvinění z obchodování se sexem

    Módní svět upírá pozornost na známou americkou značku Abercrombie & Fitch. Důvodem však není zajímavá kampaň, ani nová kolekce, nýbrž zločin. Bývalý dlouholetý šéf firmy Mike Jeffries byl totiž obviněný z obchodování se sexem a organizování mezistátní prostituce. Samotná značka ovšem spojitost odmítá.

    Hollywood přivítal čtvrtý ročník Academy Gala. Večeru dominoval couture a archivní looky

    Filmové muzeum v Los Angeles letos opět otevřelo své brány prestižní benefiční akci Academy Gala. Na majestátním červeném koberci se objevily významné osobnosti, a to v ještě majestátnějších outfitech. Dech nám vyrazila jak modelka Kaia Gerber, v archivní kreaci Givenchy, tak herec Colman Domingo, s netradiční kabelkou.

    Zapomeňte na ohrané Y2K. Současné trendy ovládá futuristická estetika Y3K

    Styl z počátku 21. století, známý také jako Y2K, ovládl v posledních měsících nejen módní průmysl. Zdá se ovšem, že se na scéně objevila jeho vážná konkurence. Na oblibě totiž narůstá estetika s názvem Y3K. Jedná se o futuristický trend, odrážející pokrok moderních technologií, umělou inteligenci i dystopickou budoucnost.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―