Více
    Redakce
    Domů Blog Strana 47

    Second hand už není plán B. Jeho trh roste rychleji než inflace

    0
    Najděte vysněné kousky snadno a udržitelně v second-handech.
    Najděte vysněné kousky snadno a udržitelně v second-handech.

    Ještě nedávno byl second hand doménou těch, kteří chtěli ušetřit, nebo se oblékali „trochu jinak“. Dnes se z něj stává plnohodnotný módní proud. Podle aktuálního ThredUp Resale Reportu čeká trh s oblečením z druhé ruky velká budoucnost. Za pět let má dosáhnout hodnoty 367 miliard dolarů. Pro představu, to je vyšší číslo než představuje módní průmysl Itálie. A kdo za tímhle růstem stojí? Jednoznačně generace Z.

    Zatímco dřív bylo nakupování z druhé ruky spojováno spíš s kompromisem, dnes se proměňuje v chytrou volbu, která kombinuje osobní styl, etické hodnoty a ekonomickou rozvahu. Resale už dávno není alternativa, je to nový standard, který redefinuje, co znamená nakupovat moderně, vědomě a s přesahem. Potvrdily to rovněž nejnovější výsledky výzkumu z dílny ThredUp Resale Report.

    V první řadě styl a originalita. Udržitelnost hraje vedlejší roli

    Skoro sedm z deseti mladých lidí ve věku 18 až 44 let si letos pořídilo alespoň jeden kousek z druhé ruky. A polovina z nich už ani neztrácí čas klasickými e-shopy, rovnou míří na resale a vintage platformy. Nejde přitom jen o ekologii, i když také ta hraje jistou roli. Hlavním tahákem je originalita, jedinečný styl a kvalita, kterou by nová móda nabídla za až trojnásobnou cenu.

    Dnes si můžete pořídit kabelku Chanel bez nutnosti hypotéky. Nebo ulovit ikonický Y2K top od Diesel dřív, než ho stihne vynosit jakákoliv influencerka. Second hand je nová forma nakupování a redefinuje to, po čem doposud mladá generace v oblasti módy toužila. Jinými slovy, větší zážitek zajistí perfektně „ulovená“ kabelka než džíny z fast fashion řetězce, za které zaplatíte stejně.

    On-line second hand zkrátka jede. Rychleji než jakákoliv oděvní značka

    Digitální resale scéna roste osmkrát rychleji než klasický módní trh. Očekává se, že jen ve Spojených státech amerických bude mít do pěti let hodnotu 40 miliard dolarů. Platformy jako Vinted, Depop, Vestiaire Collective nebo Poshmark fungují skoro jako sociální sítě. Sledujete oblíbené prodejce, lajkujete, tvoříte wishlisty. A nejen, že nakupujete, až 39 procent uživatelů letos i nějaký kousek prodalo.

    Resale tak není jen o šetření a udržitelnosti. Je to způsob, jak si může váš šatník vydělat sám na sebe. Mít skříň, která vás nejen obléká, ale i financuje? Pro mladou generaci naprosto logická věc. Pokud se občas podíváte na četnost recenzí jednotlivých uživatelů, zjistíte, že vás resale klidně může uživit.

    Zdroj: Pexels

    Generace Z zároveň přemýšlí dopředu. Dnes už se nekupuje jen to, co se líbí teď, ale i to, co bude mít hodnotu za pár měsíců. Oblečení už není jen spotřeba, je to investice. A to mění nejen způsob nakupování, ale celý přístup k módě jako takové. Značky začínají chápat, že udržitelnost není prázdný pojem, ale nový byznys model. Zákazníci tak chtějí nejen vypadat dobře, ale i nakupovat chytře.

    Zdroje: Thred Up Resale Report, YouTube, Instagram

    Letní trendy se hlásí o slovo. Otevřete jim dveře svého šatníku

    0
    tílko Miu Miu
    tílko Miu Miu

    Sluncem protkané dny se blíží mílovými kroky, a proto není na co čekat. O naši pozornost začínají bojovat letošní letní trendy. Některé však mohou být trochu oříšek. Nebojte se přesto otevřít jim dveře svého šatníku, uvidíte, že si v něm snadno najdou své právoplatné místo. Stačí je zkombinovat se správným doplňkem či ladícími nadčasovými kousky.

    Letošní léto pohltila celá řada trendů. Patří mezi ně návrat klasické navy estetiky, v současnosti známé jako „fisherman aesthetic“. Na plážích však letos spatříte také záplavu květinových vzorů nebo roztančené třásně. Nevyhnete se ani sportovním lookům, jimž v roce 2025 dominuje retro šusťáková bunda. Vybrali jsme čtyři trendy, kterým se však opravdu vyplatí věnovat pozornost.

    Back to basics. Bílý top letos v létě rozzáří každý outfit

    Jedním z letošních letních trendů, který se ovšem na první pohled může jevit trochu nudně, je klasický bílý top. Se správnou stylizací však dosáhnete přesného opaku a rozzáříte každou pláž i prosluněnou zahrádku kavárny. Nebojte se jednoduchý svršek vyzdobit výraznými šperky či ho doplnit o odvážný kousek, jako je trendy mikro sukně nebo extra nízko posazené šortky.

    Zdroj: COS, Stella McCartney

    Na vrchní knoflíčky zapomeňte. Klasická košile zažívá revoluci

    Dalším tradičním kouskem definujícím letošní léto jsou košile nebo jakékoli blůzy. Tentokrát se ovšem dočkaly jemné revoluce. Modelky je totiž na molech vynesly zásadně nezapnuté. Pokud patříte mezi odvážnější, oblečte košili jen tak, samozřejmě bez jakékoli vrstvy pod ní. Trend bude ale skvěle vypadat i doplněný o bikini, které necháte hravě vykukovat zpod odhalených lemů blůzy.

    Zdroj: COS, Stella McCartney

    Zapomeňte na minimalismus. Letošním doplňkům vládnou výrazné kabelky

    Již od začátku letošního roku bylo jasné, že se ponese v duchu maximalismu. Není proto velkým překvapením, že se vkradl také do doplňků, které proměnil v klíčový prvek každého letního looku. Vyberte si výrazný model, jímž snadno doplníte jakýkoli outfit. Určitě zde neplatí pravidlo „méně je více“. Naopak, dejte prostor především křiklavým barvám, přívěskům, třásním či blyštivým flitrům.

    Zdroj: Miu Miu, Rabanne

    Bubble skirts ze scény neodchází. Doplní je takzvané parachute střihy

    Místo mezi letními trendy si letos uzmula rovněž „bubble skirt“. Jedná se o nabíraný střih, který ve své extra krátké podobě vévodil již předchozím měsícům. V těch nadcházejících ho ale doplní takzvané parachute modely, připomínající sklopený padák. Jednat se může o dlouhé puffy sukně nebo midi kousky s výraznými volány. Hlavní slovo má však vždy objem a nadýchanost.

    @kirstyackermann quick outfit check 🖤🤍 #ootd #bubbleskirt #fashiontiktok #balletpumps ♬ lydia deetz x oblivion grimes – arielle

    Zdroje: Refinery29, Who What Wear, Instagram, TikTok

    Mezi elegancí a ideologií. Když Chanel špehovala pro Říši a Boss šil uniformy SS

    0
    Gabrielle Chanel
    Gabrielle Chanel

    Když procházíte butiky Chanel nebo listujete kampaněmi Hugo Boss, málokdy si vzpomenete na chvíle, kdy se značky zapletly s jedním z nejtemnějších režimů 20. století. Zatímco Coco Chanel za války špehovala v pařížském hotelu Ritz pro nacistickou rozvědku, Hugo Boss oblékal příslušníky SS do pečlivě střižených uniforem. Luxus a moc se propojily s ideologií, která měla devastující následky pro celý svět.

    Móda si ráda hraje s pamětí, ale některé významné kapitoly nejdou jen tak přešít novou kolekcí. Značky Chanel a Hugo Boss v současnosti staví na obrazu perfekcionismu, precizního řemesla a kulturní relevance. Přitom jejich historie ukazuje, že móda není jen o látkách, ale také o loajalitách, které si známé společnosti během klíčových momentů dějin zvolily. Nejde o pomluvu, ale o připomínku, že i v haute couture existují morální švy a ty nejsou vždy rovné.

    Coco Chanel a gestapo. Průběh války sledovala z hotelu Ritz

    Gabrielle Coco Chanel, ikona ženské emancipace a elegance, prožila okupaci Paříže v komfortu hotelu Ritz, obklopená důstojníky Wehrmachtu. Nejednalo se však jen o přežití v těžké době, návrhářka šla nacistům aktivně naproti. Jejím milencem byl Hans Günther von Dincklage, německý důstojník a špión. Spolu měli plán. Chanel, krycí jméno Westminster, měla v tajné operaci Modellhut navázat kontakt s britskými aristokraty a sondovat možné mírové dohody.

    Zdroj: Chanel

    Novinář Hal Vaughan v roce 2011 vydal knihu Sleeping with the Enemy, kde na základě odtajněných francouzských archivů doložil, že Gabrielle Coco Chanel byla skutečně aktivní špiónkou. Po válce jí však hrozil minimální trest, zřejmě díky blízkému vztahu s britským státníkem Winstonem Churchill. Vyšetřována sice byla, ale nikdy obviněna. S temnou stránkou módy se ovšem setkáváme dodnes. Vzpomeňte si například na ne tak dávnou kauzu Johna Galliano.

    Zdroj: Chanel

    Dnes v obklopení celebrit, kdysi v obklopení zločinců. Hugo Boss, krejčí třetí říše

    Návrhář Hugo Boss však neměl tak romantický příběh. Narodil se v roce 1885 v Německu a podnikat začal se spodním prádlem. Během hospodářské krize se jeho firma ocitla na pokraji krachu. V roce 1931 vstoupil do nacistické strany, zřejmě z pragmatických důvodů, a o dva roky později už jeho dílny šily uniformy pro SS, SA a Hitlerjugend. Uniformy, které měly nejen reprezentovat sílu Říše, ale i esteticky zapůsobit. To se jim podařilo, dokonce natolik, že se staly inspirací pro kostýmy ve filmech natočených po válce.

    Méně známým, ale o to temnějším, faktem zůstává využívání nucené práce. V továrnách Hugo Boss totiž pracovali vězni a zajatci, a to často až v nehumánních podmínkách. Po válce byl Hugo Boss klasifikován jako „následovník“ nacistického režimu a zaplatil následně pokutu. Teprve v roce 2011 se ovšem jeho firma oficiálně omluvila za své válečné aktivity a zapojení do nacistické ideologie.

    Dnes patří Chanel i Hugo Boss mezi nejrespektovanější módní značky světa. Oděvy, které kdysi sloužily mocenským ambicím totalitního režimu, dnes symbolizují úspěch, styl a kultivovanost. Jejich minulost se logicky nikde neobjevuje. Doba byla jiná, svět byl jiný a motivace často existenční. Ale přesto tu zůstává otázka, jak se móda mohla stát nástrojem režimu, který systematicky ničil lidskou důstojnost? Nejde o to soudit. Jde o to nezapomínat.

    Zdroje: The New York Times, The Link, BBC, Wikipedia, YouTube, Instagram

    Dior cruise kolekce vzdala hold Římu. Do návrhů vetkala jeho historii

    0
    Dior Cruise 2026
    Dior Cruise 2026

    Kreativní ředitelka Dior Maria Grazia Chiuri se s cruise kolekcí pro rok 2026 navrátila domů. Přehlídku totiž tentokrát odhalila ve svém rodném Římě. Návrhy proto řádně poctila jeho bohatou historii. Zaměřila se ale také na jeho stopu ve světě filmu. Výsledkem se stala jedna z jejích dosud nejpovedenějších show, která by ovšem mohla být její poslední.

    Návrhářka Maria Grazia Chiuri uspořádala naposledy přehlídku ve svém rodném městě, tedy Římě, před 10 lety. Jednalo se o její tvorbu pro módní dům Valentino, těsně před tím, než nastoupila do vedení dámské módy u Dior. Rozhodnutí představit v hlavním městě Itálie letošní cruise kolekci tak symbolizovalo návrat domů. Designérka proto milované město řádně poctila.

    Pomocí svých návrhů reflektovala bohatou historii Říma, od šatů připomínajících antické sochy či gladiátory po róby odkazující na období renesance nebo slavnou éru italského filmu. Jak už má ovšem designérka ve zvyku, historické prvky umně propojila s moderními kousky, jako jsou kožené bundy nebo moderně střižené trenčkoty. O nic méně impozantní nebyla ani samotná lokace show.

    Zdroj: Reuters

    Dior totiž kolekci zasadil do dechberoucích geometrických zahrad Villy Albani Torlonia, tedy komplexu z 18. století. Proslulý je nejen svou architekturou, ale také sbírkou cenných řeckých a románských starožitností. Speciální byla přehlídka rovněž proto, že je za normálních okolností přístup do známé historické vily opravdu těžké získat. Veřejnosti je tedy v podstatě nedostupná.

    Rozloučila se Chiuri s Dior? Mnozí cruise show vnímají jako velkolepé „sbohem“

    Impozantní lokaci a návrhy plné tylu, krajek a jemného hedvábí doplnila umělá mlha a déšť, který koncem přehlídky nenápadně ustal. Grandiózní atmosféru podtrhl také přísný, a poměrně neobvyklý, dress code návštěvníků. Návrhářka totiž nakázala, aby ženy přišly oblečené v bílé barvě a muži v černé. Vytvořila tak opravdu exkluzivní přehlídku, svou organizací připomínající haute couture.

    Zdroj: Reuters

    Mnozí proto nyní ještě bouřlivěji spekulují o tom, že vláda Chiuri u Dior končí. Cruise přehlídku tak vnímají jako její velkolepé rozloučení. Odchodu návrhářky napovídá rovněž oznámení módního domu Dior, že letos v červenci neodhalí vlastní haute couture kolekci. Na místo Chiuri by pak mohl nejspíše usednout návrhář Jonathan Anderson, který nedávno převzal vedení pánských kolekcí.

    Zdroje: The Fashion Network, WWD, Instagram, YouTube

    Léto volá po změně. Pánové vynosí mini šortky i pastelově růžovou

    0
    Chris Hemsworth
    Chris Hemsworth

    S nadcházejícími letními měsíci přichází rovněž čas na změnu. Odložte kožené boty a prošívané bundy na dně šatních skříní. Vneste do svých outfitů čerstvý závan v podobě nejaktuálnějších trendů. Pánské módě mají letos v létě dominovat extra krátké šortky, monochromatické looky a klasická trička s nápisy. Na odvážlivce čeká i pastelově růžová barva.

    Rychle se blížící léto si žádá proměnu zimou prolezlého šatníku. Trendy kousky neminuly ani pánskou módu, a tak máte z čeho vybírat. Do popředí se vedral výrazně zelený „brat“ odstín, hravé záplaty nebo košile odhalující hruď. Vedle nešlápnete ani s klasickým sportovním lookem či gladiátorskou obuví. My jsme si ovšem oblíbili čtyři následující trendy, které stojí za to letos v létě vyzkoušet.

    Žádné šortky nejsou moc krátké. Letošní letní trend si žádá odvahu

    Jedním z nejviditelnějších trendů letošního léta budou extra krátké šortky. A to doslova, jelikož podobné kousky rozhodně jen tak nepřehlédnete. Módní pánské scéně dominovaly již dříve, tentokrát se ovšem objevují nejen ve sporty variacích, ale i v elegantnějších a více preppy verzích. Kraťasy proto zkombinujte s kvalitně ušitou košilí, lehkým padnoucím svetrem nebo retro koženou bundou.

    Zdroj: Auralee, Lululemon

    V jednoduchosti je síla. Na scénu nastupuje monochromatický look

    Přehlídkám pro letošní jaro a léto jednoznačně vládly monochromatické looky. Do svých kolekcí je zařadily značky jako Fendi, Lemaire, Zegna či Gucci. Každý brand je pojal trochu jinak, všechny se však shodly na základním pravidlu. Pokud se do trendu pustíte, dbejte na rozdílnost textur, který look správně rozbije. Rozdíl posuďte na lněném setu z Arket a vhodnější kombinaci od COS.

    Zdroj: Arket, COS

    Vneste do šatníku potřebnou hravost. Letní outfity povýší grafická trička

    Klasický módní kousek se opět vrací do hry. Módní mola pánských kolekcí pro nadcházející teplé měsíce se jen hemžila výraznými nápisy a potisky. Nezáleží přitom na tom, zda pomocí nich chcete sdělit svůj názor, jako učinil například populární herec Pedro Pascal. Zvolit můžete i zdánlivě nesmyslný nebo hravý design, jaký představila značka Bottega Veneta. Popusťte uzdu své fantazie.

    Zdroj: Reuters, Bottega Veneta

    Na statečné čeká růžový trend. Pánskému šatníku dominuje pastelová barva

    Seznam letošních letních trendů by nebyl úplný bez zmínky jemné růžové barvy. Pastelový odstín se totiž vkradl do pánských šatníků a odmítá odejít. Na nedávném filmovém festivalu v Cannes ho vynesl i herec Chris Hemsworth. Obléci ho můžete v podobě již zmíněných krátkých šortek nebo klasické košile s krátkými rukávy. Perfektně tak zachytíte vysněnou letní luxusní eleganci.

    @datahommes The data displayed here is from FW25 shows, what do you think about it? #menswear #menstyle #pastelpink #menoutfits #mensweardaily #mensstyleguide ♬ original sound – Sillage

    Zdroje: GQ, Esquire, Instagram, TikTok

    TikTok vyplodil další trend. Propaguje „zázračné“ chození po trávě

    0
    grounding TikTok
    grounding TikTok

    Výlet do lesa, kochání se uklidňující zelení a procházení se po travnaté louce patří mezi zvyky, které jsou odjakživa považovány za prospěšné. Zdá se ovšem, že populární platforma TikTok v přirozeném počínání našla další virální trend. Její uživatelé totiž sdílí „zázračné“ benefity takzvaného grounding nebo earthing, tedy propojení se s půdou.

    Pozitivní přínosy pobytu v přírodě nejsou žádnou novinkou. To, že nám procházka lesem nebo zaboření se do měkké trávy či lákavého mechu udělá dobře je bráno jako samozřejmost. Už jen proto, že nám podobná činnost umožní odpojit se od často škodlivého prostředí digitálního světa a zářivého světla obrazovek. Zdá se ovšem, že TikTok v této praktice vidí mnohem víc.

    Na oblíbené sociální síti totiž v současnosti dosahuje trendy rozměrů, a to v podobě #grounding nebo #earthing. Jedná se o popis fyzického propojení se zemí. Jeho zastánci se snaží upozornit na to, jak vzdálení jsme v dnešní moderní době půdě, jež nám ovšem nabízí mnohá pozitiva. Mezi ně má dle nich patřit zlepšení nálady a spánku, úleva od bolesti, zmírnění zánětů nebo snížení stresu.

    Zdroj: Unsplash

    Žádný z těchto slibovaných „zázračných“ benefitů však dosud nebyl řádně potvrzen vědeckými studii. Fanoušci #grounding přesto podkládají svá tvrzení tím, že dotek s půdou propojí vodivé lidské tělo s přirozeným elektrickým nábojem Země. Tělo tak následně dle nich absorbuje její elektrony, které využívá pro zlepšení svých funkcí a již zmíněné snížení potencionálních zánětů.

    Tráva uživatelům TikTok nestačí. Obrací se na speciální technologie

    Některým milovníkům #grounding pak procházka po trávě nestačí. Nakupují si proto speciální technologické pomocníky, které slibují stejné účinky. Jedná se například o podložky na nohy, matrace, či dokonce speciální prostěradla. Rovněž u nich ovšem neexistuje garance toho, že vytoužené benefity skutečně přinášejí. Přesto za ně někteří uživatelé sociálních sítí s nadšením utratí až stovky dolarů.

    @earthyvas Hug trees and lay on moss 🫶🏼 #grounding #earthing #walkbarefoot ♬ sudno by molchat doma – 𝔄𝔲𝔡𝔦𝔬𝔰 𝔣𝔬𝔯 𝔈𝔡𝔦𝔱𝔰

    Častější procházky do přírody, chození bosky a odpočívání v trávě rozhodně neskrývá žádná rizika. Podobné praktiky vám, jak selský rozum napovídá, minimálně zlepší náladu a nechají vaše tělo odpočinout od požadavků moderní doby. Nelze ale tvrdit, že se jedná o zázračný lék proto chronickému stresu nebo spánkovým poruchám. Jde zkrátka jen o další z populárních TikTok „výmyslů“.

    Zdroje: The Independent, USA Today, Instagram, TikTok

    Nejcennější luxusní značkou je Porsche. Louis Vuitton předběhl letos Chanel

    0
    Chanel SS25
    Chanel SS25

    Platforma Brand Finance každoročně vydává žebříček nejcennějších luxusních a prémiových značek. Letos seznamu již po osmé vládne společnost Porsche. V těsném závěsu se ovšem umístil módní dům Chanel, který tentokrát o jedno místo předběhl svou konkurenci, Louis Vuitton. Dior pak pro změnu získal titul nejsilnějšího luxusního brandu.

    Zdá se, že luxusnímu průmyslu se daří navzdory nepříznivé ekonomické situaci a trvajícím politickým konfliktům. Dokázaly to rovněž výsledky každoročního žebříčku platformy Brand Finance, seřazujícího prémiové značky dle jejich hodnoty a „síly“, vypočítané na základě speciální indexu. Společná hodnota 50 nejluxusnějších společností světa totiž tentokrát dosáhla na 317 miliard dolarů.

    Téměř polovinu žebříčku pak tvoří francouzské firmy, stojící za 154 miliardami dolarů, neboli 49 procenty výsledné sumy. Druhým nejúspěšnějším státem je Itálie, jejíž značky dosáhly hodnoty 57,6 miliardy dolarů. Dominantním odvětvím luxusního sektoru tak nadále zůstává móda. První místo žebříčku jí však nepatří. Tomu kraluje Porsche, a to již po osmé a navzdory mírnému poklesu hodnoty.

    Zdroj: Chanel

    Hned za ním však na druhém místě vládne Chanel, kterému se tentokrát o jedno místo podařilo předběhnout Louis Vuitton. Hodnota brandu totiž navýšila o 45 procent, jeho konkurenci však vzrostla o pouhá dvě procenta. Důvodů pro úspěch Chanel je hned několik, například posílená důvěra a spokojenost zákazníků. Své však udělalo i jmenování Matthieu Blazy kreativním ředitelem.

    Módní dům Gucci zaznamenal propad. Guerlain však zvládl comeback

    Mezi další úspěšné značky letošního roku patří Hermès nebo Rolex, které se podařilo posunout o dvě místa a usadit se tak na páté příčce. Po ní následuje Dior, Cartier a Ferrari. Oba poslední brandy přitom zaznamenaly významný růst. Naopak módní dům Gucci spadl o čtyři procenta na deváté místo. Důvodem je nejspíše jeho přechodné období, očekávající nástup návrháře Demny Gvasalia.

    Zdroj: Brand Finance

    Naopak značce Guerlain se podařilo uzmout místo v top desítce poprvé od roku 2021. Dalším důležitým indikátorem platformy Brand Finance je „síla“ jednotlivých značek, měřená dle speciálního indexu. Nejúspěšnější společností se v tomhle ohledu stal Dior, který dosáhl 93,5 bodů ze 100. Značky by se pak dle tvůrců žebříčku měly do budoucna připravit na transformaci průmyslu.

    Zdroje: The Fashion Network, Brand Finance, NSS Magazine, Instagram

    Objevte fotoknihu „Julie Bullard“. Nabízí poctu devadesátkovému maloměstu

    0
    Julie Bullard
    Julie Bullard

    Julie Bullard měla kudrnaté blonďaté vlasy, voněla po laku na nehty a stála na prahu snu malé Nadie. Byla její dětskou chůvou a zároveň první ženou, kterou fotografka Nadia Lee Cohen vnímala jako ztělesnění stylu. Právě jí věnovala svou nejnovější knihu „Julie Bullard“. Jde o vizuální poctu devadesátkám, estetice maloměsta a idealizovaným vzpomínkám, které nikdy nebyly zcela skutečné.

    Výjimečný projekt fotografky Nadie Lee Cohen vznikl ve spolupráci s legendou britské fotografie Martinem Parr. Spojení, které na papíře působí jako paradox. Úspěšná fotografka je mistryní stylizovaného kýče, Parr ikonou realismu. A přesto to funguje. Možná právě proto. Julie Bullard je totiž kniha, která míchá dokument s fikcí, sentiment s ironií a realitu s televizním dramatem.

    Fotokniha „Julie Bullard“ otevírá důvěrně známou estetiku. Scény, jako by vypadly z rodinného alba

    V hlavní roli knihy stojí sama Nadia Cohen, tentokrát nikoliv jako autorka za objektivem, ale jako titulní Julie, polosmyšlená postava zasazená do maloměstského života ikonických 90. let. Vedle ní se objevují Scarlett Carlos Clarke jako její sestra Jane a Frankie Park jako matka Sharon. Každý detail je pečlivě inscenovaný. Od umělých nosů po pestrobarevné domácí obýváky, studených švédských stolů po plastové dekorace na narozeninové oslavě.

    Zdroj: Dover Street Market

    A právě v téhle stylizaci vyniká Parrův rukopis. Jeho ikonický blesk, syté barvy a důvěrně známé a až obyčejné rekvizity působí povědomě. Ale tentokrát nejde o dokumentaci skutečného života. Tady se inscenuje vzpomínka, kterou sdílíme, i když není naše. Album, které jako by někdo koupil na eBay. Včetně naducaného falešného koženého obalu a zlatého nápisu, který výtisk knihy umně zdobí.

    Drop fotoknihy přinesl velký úspěch. Nadia nakonec skončila v rakvi

    Fotokniha Julie Bullard vyšla v limitovaném nákladu kusů u nakladatelství IDEA, při příležitosti festivalu Photo London. Sto jedna snímků se řadí jako scény z německého sitcomu, akorát bez dialogů, ale s emocemi, které mluví za vše. Každá fotografie vypadá jako výřez z domácí telenovely, kde si příběh domýšlíme sami.

    A protože jde o Nadiu Lee Cohen, premiéra se neobešla bez teatrálního gesta. Na místě se objevila její socha v otevřené rakvi, zachycená objektivem Martina Parr, která tak surreálním způsobem uzavřela kruh této podivně povědomé fikce. Julie Bullard není jen vizuální projekt. Je to kolektivní „halucinace“ devadesátkového dětství, které známe spíš z vyprávění, televizních reklam a ohraných kazet. A přesto nám připadá důvěrně skutečné.

    Zdroje: Culted, HighSnobiety, Instagram

    Obléká Zendayu i Kendall Jenner. Kdo je Torishéju Dumi?

    0
    Kendall Jenner Met Gala 2025 v Torishéju
    Kendall Jenner Met Gala 2025 v Torishéju

    Některým návrhářům trvá roky, než si získají pozornost módní scény. U jiných, jako je Torishéju Dumi, je to otázka pár měsíců. Talentovaná designérka poprvé zaujala v roce 2023 na Pařížském fashion weeku. O několik měsíců později oblékla herečku Zendayu a nedávno její kreace zazářila na Met Gala, kde její look předvedla modelka Kendall Jenner.

    Divoká karta Pařížského týdne módy. Debutovou show jí otevřela Naomi Campbell

    Britská návrhářka Torishéju Dumi s nigerijsko-brazilskými kořeny se učila od těch nejlepších. Kromě magisterského titulu na prestižní univerzitě Central Saint Martins a bakalářského titulu na London College of Fashion totiž absolvovala stáž u módního domu Céline, a to pod vedením talentované designérky Phoebe Philo. Vyzkoušela si také praxi u prestižní značky Ann Demeulemeester.

    Zdroj: LVMH Prize

    Začátky její vlastní značky byly skromné, ale triumfální. Díky pomoci uznávané módní redaktorky Gabrielly Karefa-Johnson odhalila svůj velký debut rovnou na proslulém Pařížském fashion weeku. Show s názvem Fire on the Mountain v pětihvězdičkovém hotelu Shangri-La zahájila legendární supermodelka Naomi Campbell. Závěrečný look pak vynesla modelka Paloma Elsesser.

    Zdroj: LVMH Prize

    Dumi tak má na kontě sice pouze dvě přehlídky, ale za poměrně krátkou dobu se jí podařilo jasně definovat identitu svého brandu. „Na její práci mě zaujalo, že vytvářela poměrně esoterický, inteligentní a abstraktní design,“ prozradila redaktorka Karefa-Johnson časopisu W Magazine. Návrhářka čerpá inspiraci z duchovna a katolické víry. Fascinují ji proto zejména kněžská roucha.

    Finalistka LVMH Prize a módní návrhářka celebrit. Torishéju Dumi nelze přehlédnout

    Neodmyslitelnou součástí tvorby Torishéju Dumi je také udržitelnost. Vzhledem ke špatným finančním podmínkám, s nimiž se začínající značky obvykle potýkají, je však používání deadstock materiálů pro Dumi v podstatě z nouze ctnost. Silného potenciálu značky si ovšem všímá rovněž módní průmysl, letos se totiž probojovala do finále prestižní soutěže LVMH Prize.

    Její kreace zaujaly také slavné Metropolitní muzeum v New Yorku. Sedm originálních kousků z její speciální kolekce Mami Wata, vydané v roce 2023, bylo zařazeno do jeho stálé sbírky. Dva designy se dokonce staly součástí loňské módní výstavy, spojené s ikonickým Met Gala, s názvem Sleeping Beauties: Reawakening Fashion.

    Nejlepší způsob, jak zviditelnit oděvní značku, je dostat ji na červený koberec. Dumi se této příležitosti několikrát úspěšně chopila. V rámci press tour k filmu Duna: Část druhá ji oslovil stylista Law Roach, aby navrhla šaty pro herečku Zendayu. Výsledek jsme mohli vidět na premiéře v Mexico City. Zendaya vynesla dystopickou róbu inspirovanou lookem číslo 7 z kolekce Torishéju jaro/léto 2024.

    Torishéju se blýskla i na největší módní události roku, Met Gala. Její look vynesla během galavečera věnovaného výstavě Superfine: Tailoring Black Style modelka Kendall Jenner. Šedá róba sestávající ze saka v peplum stylu a maxi sukně s krátkou vlečkou vzdala hold afroamerickému kulturnímu hnutí, známému jako Harlemská renesance a jeho významné představitelce, zpěvačce Gladys Bentley.

    Zdroj: Reuters

    Zdroje: W Magazine, BBC, Dazed, Marie Claire, 10 Magazine, LVMH Prize, Instagram

    Móda v kostce: Hermès má první sluchátka a Burberry čerpá z královské rodiny

    0
    Burberry Highgrove
    Burberry Highgrove

    Značka Hermès uvede svá první designová sluchátka. Módní dům Burberry zase vydal jarní kampaň inspirovanou královskou rodinou, zatímco Rabanne zasadil letní kolekci do srdce Brazílie. Londýn vítá nejvýše umístěnou restauraci v Evropě, a to z dílny kuchaře Gordona Ramsay. A Pařížský týden pánské módy zná svůj oficiální kalendář.

    Hermès objevuje nová odvětví. Nabídne svá první designová sluchátka

    Módní dům Hermès je proslulý především svými ikonickými kabelkami a jemnými zdobenými šátky. Jeho specializovaný luxusní workshop Ateliers Horizons mu ovšem pomáhá zkoumat i dosud nepoznané vody. Na trh proto letos v létě uvede první designová sluchátka z dílny Hermès s minimalistickým vzhledem a jemnými metalickými detaily, odkazujícími na slavnou kabelku Kelly.

    Burberry čerpá inspiraci z královské rodiny. Jarní kolekci zasadil do zahrad Highgrove

    Britská ikonická značka Burberry je s královskou rodinou přirozeně spjatá. Její členové ji pravidelně zařazují do svého šatníku, a tak není divu, že se jí společnost v letošní jarní kolekci rozhodla inspirovat. Související kampaň tak nafotila v královských zahradách Highgrove, tedy na soukromém pozemku monarchy. Na fotografiích pak spolupracovala s umělkyní Helen Bullock.

    Zdroj: Burberry

    Pařížský menswear fashion week zná svůj kalendář. Vrátí se na něj i Saint Laurent

    S rychle ubíhajícím jarem se začíná blížit další sezóna týdnů módy. Fédération de la Haute Couture et de la Mode proto zveřejnila oficiální kalendář očekávaného Pařížského menswear fashion weeku. Po několika sezónách se na něj navrátí také značka Saint Laurent. V minulosti totiž své nejnovější pánské kolekce představovala buď mimo oficiální program, nebo dokonce mimo Paříž.

    Londýn vítá nejvýše položenou restauraci v Evropě. Nabízí ji Gordon Ramsay

    Proslulý šéfkuchař Gordon Ramsay odhalil svůj nejnovější projekt. Jedná se o restauraci s názvem Gordon Ramsay High, nacházející se v budově 22 Bishopsgate, tedy jedné z nejvyšších staveb Londýna. Zároveň se tedy jedná o nejvýše položenou restauraci v Evropě. S pouze 12 místy tak jde o opravdu exkluzivní zážitek. Na stejné lokaci však najdete i Ramsayho další podniky.

    Zdroj: Gordon Ramsay High

    Rabanne vycestoval do Brazílie. Značka dosadila letní řadu do favely Rocinha

    Módní značka Rabanne je známá především svými blyštivými looky, jako jsou zlatá psaníčka, flitry poseté šaty nebo stříbrnými penízky osázené mini sukně. Spojovaná je proto často s divokými party. Jinak tomu proto není ani v její letošní letní kampani.

    Zdroj: Rabanne

    Společnost ji totiž zasadila do brazilské favely Rocinha, nacházející se ve městě Rio de Janeiro. O nafocení kampaně se pak postarala tamní pětadvacetiletá fotografka Melissa da Oliveira, která umně zachytila vše, co tamní nespoutaná energie nabízí.

    @rabanne A night remembered.​ #Rabanne ♬ original sound – rabanne

    Zdroje: WWD, The Fashion Network, TikTok, Instagram