Více
    Redakce
    Domů Blog Strana 22

    Když touha po odlišnosti vytvoří uniformu. Popularita Crocs bohužel neumírá

    0
    Crocs Official x Ollipop
    Crocs Official x Ollipop

    Pohodlí je ceněným módním prvkem, občas však přesáhne hranice vkusu. Plastová bota, původně vyrobená pro rybáře, se v průběhu let stala viditelným trendem. Crocs jsou roztomilé na dětech a praktické na zahradě, již delší dobu se ale objevují také na módních molech, ve sbírkách celebrit i v limitovaných a rychle vyprodaných edicích.

    Většina slávy značky Crocs nejspíše pramení z touhy se odlišit. Zákazníci adorují mírně kontroverzní kousky, protože běžná móda jim nezaručí tolik zájmu od okolí. Přihoďte k tomu navíc možnost personalizace za pomocí výrazných barevných cvočků a na daný produkt se budou stát fronty. A přesně tak se z dalšího „já jsem jiný“ hnutí stal univerzální masový trend.

    Originální nemohou být všichni. A právě v tom leží kámen úrazu

    Módní svět i sociální sítě dávají prostor paradoxu. Svět začíná určité kousky nosit proto, aby se odlišil a vyjádřil, ale výsledkem je zas a znovu ta stejná jednotná masa. Nyní navíc obutá do pastelových plastových bot s dírami. Jibbitz, ozdobné Crocs komponenty, tomu dodávají korunu. Dospělí lidé je sbírají a vyměňují, to vše ve snaze ukázat ostatním, jak jsou hraví.

    Zdroj: Crocs, G-Shock

    Samotná módní značka má ovšem skvělou strategii. Dokazuje to i spolupráce s předními světovými hvězdami. Jména jako Simone Rocha či Justin Bieber si mohou gratulovat k propojení s Crocs. Svoje boty mají dokonce The Beatles nebo G-Shock, tedy výrobce hodinek, a to i s vtipným detailem opravdového ciferníku na kotníku. Nechybí ale ani Barbie, Disney či Juicy Couture.

    Crocs ukazují lidskou touhu po odlišnosti. Ošklivost je nový trend

    Otázkou ale zůstává, co je vlastně cílem nákupu údajně jedinečného produktu. Ve chvíli, kdy se všichni nositelé „originální“ obuvi pyšní svojí jinakostí, se ona jinakost vytrácí. Crocs skvěle odráží dnešní posedlost individualitou. Být zajímavý za každou cenu jde ruku v ruce s potřebou šokovat. Tvrzení „já mám odvahu si vzít něco tak příšerného, až to ze mě dělá cool módního nadšence“ se ale postupně ztrácí v uniformní „ošklivosti“ zahlcující nejen sociální sítě, ale i ulice.

    Crocs nejsou pochopitelně jediným příkladem. Sneakers culture se může pochlubit podobnou touhou po unikátním páru limitovaných tenisek. Ve finále se tak stojí fronta na tytéž modely, které mají deklarovat jedinečnost. Typické „dad sneakers“ od značky Balenciaga měly původně provokovat, nyní jsou součástí pouliční módy. Birkenstocks donedávna vyhrazené zdravotníkům pronikají do běžných botníků.

    Zdroj: Crocs

    Čím dál častěji se negativní názor na podobné trendy považuje za módní upjatost a svádí se na neporozumění umění. Kde je ale hranice? Crocs jako jedna z výrazných značek nastavuje zrcadlo době, ve které se individualita měří schopností naskočit co nejrychleji na trend, ať je sebevíc absurdní. Populární plyšáci Labubu by o této posedlosti mohli vyprávět.

    Zdroje: Hypebae, WWD, Crocs, G-Shock, Simone Rocha, Mastershoe, Instagram

    Není modeling jako modeling. Na co si dát pozor před vstupem do agentury?

    0
    Corset pants Dolce&Gabbana
    Corset pants Dolce&Gabbana

    Modeling je pro mnoho lidí lákavý svět plný lesku, cestování a tváří na obálkách časopisů. Za blyštivými fotografiemi se ale často skrývá tvrdý byznys, ve kterém se nováčci mohou snadno spálit. Než tedy kývnete na nabídku první agentury, je dobré vědět, co je standard, co už je podezřelé a na jaké detaily se ve smlouvě zaměřit. Správná příprava a informovanost vám mohou ušetřit nejen peníze, ale i nervy a reputaci.

    Začít kariéru v modelingu neznamená jen postavit se před fotoaparát. Je to vstup do odvětví, kde se mísí umění, obchod i tvrdá pravidla smluvních závazků. A právě ta mohou být pro nováčky kamenem úrazu. Zvlášť, pokud jim nerozumíte, nebo si je jen dostatečně neprověříte. Před první spoluprací je proto důležité mít jasno v tom, co od agentury čekáte a co od vás může očekávat ona.

    Modeling je rozporuplný byznys. Neignorujte varovné signály

    Jedním z prvních varovných signálů jsou v modelingu vstupní poplatky. Seriózní modelingové agentury vydělávají na provizích z reálně získaných zakázek, nikoli na tom, že si účtují tisíce korun za registraci nebo zařazení do portfolia. Pokud po vás někdo chce peníze ještě před tím, než začnete pracovat, je to důvod k velké opatrnosti. Stejně tak platí další železné pravidlo. Nikdy neposílejte intimní fotografie, ani nezačínejte spolupráci bez osobního setkání v kanceláři agentury.

    Zdroj: Profimedia

    Důležitou roli hraje také typ smlouvy. Může jít o jednorázovou dohodu na konkrétní zakázku, exkluzivní kontrakt (kdy smíte pracovat jen pro jednu agenturu), nebo „mother agency“ smlouvu, kdy vás domácí agentura zastupuje i v zahraničí a má podíl z provize dalších agentur. Naopak neexkluzivní smlouvy umožňují spolupracovat s více subjekty, což je běžné v komerčním modelingu. Každá varianta má své plusy i minusy, proto je klíčové vědět, do čeho jdete.

    Nebojte se poradit s právníkem. Rozsah práce musí být pevně stanoven

    Smlouva by měla jasně uvádět rozsah práce, délku trvání a podmínky výpovědi. Standardem je závazek na jeden až tři roky s možností vypovězení v řádu několika týdnů. Nezapomeňte si ověřit, kdo vlastní práva k vašim fotografiím a jak mohou být využity. To platí i pro reklamní kampaně a sociální sítě. Důležitou součástí bývá také doložka o důvěrnosti a vymezení odpovědnosti obou stran. I když pak smlouva vypadá profesionálně, vždy se vyplatí ji ukázat právníkovi.

    Existují i typické „red flags“, které by vás měly zarazit. Patří mezi ně přehnané provize nad 25 procent, nátlak na okamžité podepsání či sliby, že vám agentura zajistí práci „na jistotu“. Opatrní buďte u smluv, jež obsahují dlouhé závazky bez možnosti ukončení a u poplatků skrytých v malém písmu. Například za povinné školení nebo focení, které budete muset absolvovat pouze u společností vybraných agenturou. Tyto kontroverzní praktiky jsou častým způsobem, jak z nováčků tahat peníze.

    Modeling tedy ve výsledku nabízí řadu příležitostí, ale i nástrah. Pokud znáte varovné signály a víte, jak fungují férové podmínky, můžete se rozhodovat s větší jistotou. Informovanost vám dá nejen sebevědomí, ale především bezpečí, díky kterému budete mít svou kariéru pevněji ve vlastních rukou.

    Zdroje: Backstage, Allure, My Model Reality, Model Scouts, YouTube, Instagram

    Armani Beauty ovládne Benátky. Filmové hvězdy přivítá v Cinema Club

    0
    Cate Blanchett Armani Beauty
    Cate Blanchett Armani Beauty

    Beauty odnož módního domu Giorgio Armani už po osmé dorazí do Benátek jako oficiální sponzor tamního filmového festivalu. I letos si přichystala několik vysoce očekávaných událostí. Poprvé mezi ně patří také luxusní Cinema Club, tedy prostor, kde se hvězdy a přátelé značky mohou potkávat mezi zastávkami na červeném koberci.

    Filmový festival v Benátkách rovněž letos doplní řada doprovodných programů. Na svědomí je bude mít mimo jiné již po osmé beauty odnož italského módního domu Giorgio Armani. Značka je totiž dlouhodobým oficiálním sponzorem očekávané události, která odstartuje již ve středu 27. srpna a potrvá do soboty 6. srpna. Tentokrát ovšem přinese jistou novinku.

    Odstartuje totiž takzvaný Cinema Club, tedy místo, kde se mohou potkávat herci, přátelé značky a influenceři, a to mezi promítáním snímků nebo zastávkami na červeném koberci. Interiér hotelu Venice Venice Hotel proto čeká proměna ve stylu luxusního kinosálu. Objeví se v něm především ambasadoři módního domu jako herečky Sadie Sink nebo Sydney Sweeney.

    Zdroj: Armani Beauty

    Armani Beauty však zpropagují také herečky Cate Blanchett, Madisin Rian, Sofia Carson, Riley Keough a Nathalie Emmanuel nebo herec Aaron Taylor-Johnson. „Naše přítomnost je důrazné potvrzení našeho kulturního vlivu a svědectví o hlubokém dialogu Giorgia Armani s filmem,“ prohlásil pak o chystané akci podle serveru WWD globální prezident Armani Beauty Richard Pinabel.

    Armani letos na programu nešetří. Značka totiž slaví 50. výročí

    Cinema Club však není jediná událost, kterou si značka Armani Beauty přichystala. Návštěvníky festivalu pozve rovněž hned první večer na al fresco večeři, a to po světové premiéře filmu La Grazia, z dílny italského režiséra Paola Sorrentino. Milovníky Armani čeká i masterclass talentované make-up umělkyně Hiromi Ueda či řada videí z backstage světového filmového festivalu.

    @armanibeauty A Few Days in Venice. Get ready to step behind the velvet rope with Armani beauty's Ambassadors and Friends of the House as they take you on a cinematic journey throughout Venice. Watch more at the link in bio. #GiorgioArmani @LaBiennalediVenezia Credits: @LoicPrigenttiktok #Armanibeauty #ArmanibeautyStars #AFewDaysInVenice #LiliReinhart #CamilaMendes #ChaseStokes #ChrisBriney #IsabelaMerced #ClaraGalle #JulioPena #BeatriceVendramin #JacksonYee #MuhannadHamdi ♬ original sound – Armani beauty

    O něco exkluzivnější bude letošní doprovodný program Armani Beauty také proto, že Giorgio Armani slaví 50. výročí své značky. Módní dům z toho důvodu chystá také jedinečnou výstavu zachycující archivní návrhy, a to v prostorách Pinacoteca di Brera Museum v Miláně, kterou odhalí 24. září, tedy jen pár dní před představením kolekce pro jaro a léto příštího roku, a to 28. září.

    Zdroje: WWD, Instagram, TikTok

    Čas si vybavit podzimní šatník. Přidejte volány a okořeňte ho kožešinou

    0
    Ralph-Lauren-podzimní-šatník
    Ralph-Lauren-podzimní-šatník

    Jestliže nadšeně vyhlížíte back to school nákupy, pomalu se blíží váš čas. Pokud váš podzimní šatník potřebuje nový vítr, inspirujte se u nejslavnějších značek. Letos přináší trendy z minulosti i horké novinky, razící si cestu do městských ulic. Jestli na vás nakupovací nálada nepřišla, nezoufejte. Většinu poskládáte i z kousků, které již vlastníte.

    Každá sezóna se pojí s vyhlížením nových módních objevů. Ať už na ně rádi pouze koukáte, nebo se třesete na obměnu šatníkového arzenálu, světoví návrháři si pro vás připravili hned několik trendů pro podzimní inspiraci. Na své si přijde snad každý, neboť se v nich mísí temnější a možná i kreativnější nádech s mírně konzervativní, avšak léty ověřenou tradicí.

    Buď chlupáč, nebo vycpaná ramena. Ani s jedním to ale nepřehánějte

    Letošnímu podzimu a zimě vládnou kožešiny. Zejména značky jako Gucci a Fendi představují svršky obohacující podzimní šatník o statement piece. Umělá kožešina je etickou volbou, avšak nová generace začíná sahat i po vintage kožešinách. Modely ze starších kolekcí se navíc chlubí perfektní kvalitou. Tak či tak očekávejte opětovnou oblibu těchto výrazných kousků.

    Zdroj: Prada, Balenciaga

    Pro některé pohroma, pro dalšího výhra. Vycpaná ramena jsou zpět. Saka inspirovaná dobou 80. let zaútočí tentokrát v moderním střihu a slibují si autoritu a eleganci přidanou do každého outfitu. U takového trendu ale pravděpodobně hrozí poměrně rychlý propad na stupnici oblíbenosti, buďte proto opatrní s impulzivním nákupem.

    Vyšperkujte si podzimní šatník k dokonalosti. Nebojte se definovat váš styl

    Očekávejte také zvýšený výskyt romantických looků s temným nádechem. Módní domy Alexander McQueen či Valentino přinesly do kolekcí krajku a tmavé odstíny, kombinované s dekadentními detaily lehce připomínajícími gotiku. Jestliže svůj podzimní šatník nechcete ladit do upířího stylu, skvělou službu udělá i krajková halenka povýšená na eleganci pomocí černého kabátu.

    Zdroj: Alexander McQueen, Zimmermann

    Popularitu si získá i znovuobjevená boho estetika, i když nikdy zcela neodešla. Není se ale čemu divit. Rozevláté maxi sukně a cinkající šperky připomínají nomádskou bezstarostnost na pláži. Nosit se budou také výšivky, třásně, a hlavně přírodní materiály. Výzvou bude prvky zakomponovat do zimních outfitů, třeba třásňové kozačky však pozvednou každý večerní look.

    Na první příčky trendů vyšplhala rovněž estetika Heritage Prep. Kdyby anglický venkov potkal luxus Ivy League univerzit, přetvořil by se právě do tohoto stylu. Pokud váš podzimní šatník přímo volá po košilích vykukujících zpod svetru, ovšem okořeněných barevnou a uvolněnou baseballovou bundou, jste u nejnovějšího podzimního trendu správně.

    Zdroj: Hermès, Ralph Lauren

    Zdroje: Who What Wear, Velvet Image Lab, Faces Magazine

    S podzimem přichází Slavic Girl estetika. Masivní trend vznikl na TikToku

    0
    Miu Miu
    Miu Miu

    Podzim má zvláštní schopnost vyvolat nostalgii a touhu po něčem intenzivnějším, a právě v tomhle období na TikToku opět exploduje fenomén Slavic Girl. Trend evokuje módu, ale i atmosféru. Představte si zasněžené ulice, lampy s oranžovým světlem a ženu zahalenou v dlouhém kožichu, která se pohybuje, jako by patřila k filmovým ikonám staré Moskvy či Varšavy. Působí drsně, ale zároveň neodolatelně.

    Kouzlo trendy Slavic Girl spočívá v kombinaci síly a tajemného chladu, který je pro podzimní dny jako stvořený. Kořeny populárního looku sahají do estetických vizí východní Evropy, ať už skutečných, nebo zidealizovaných. V módní podobě se projevuje výraznými kousky. Příkladem jsou mohutné kožešinové kabáty, leopardí print na sukních či kabátech, hedvábné šátky uvázané pod bradou, kozačky nad kolena a zlaté šperky, které zachytí světlo na každém kroku.

    Slavic Girl vytvořil TikTok. Hashtagy s tímto trendem mají statisíce zhlédnutí

    Na sociálních sítích, jako je TikTok a Instagram, se objevují stovky videí s popiskem Slavic Doll nebo Slavic Baddie, ve kterých mladé ženy z celého světa zkouší replikovat tuto dramatickou energii. Někdy věrně, jindy s nadsázkou. Je to směsice kultury, nostalgie a drzého šarmu. Kombinace, která na videu působí stejně hypnoticky jako v reálu.

    Slavic Girl estetika se spojuje s obrazem ženy, která kombinuje jemnou ženskost s nespornou mocí. Typické jsou siluety zvýrazňující pas či vrstvení oblečení s výraznými texturami a barvami. Od hluboké červené a vínové přes smaragdovou až po klasickou černou. Leopardí print nebo kůže působí jako symbol dominance a odvážného vkusu.

    Zdroj: Dolce & Gabbana

    Slavic krásu střídá kontroverze. Kamenem úrazu je romantizace nezdravých návyků

    Trend má ovšem i své kontroverze. Kritici upozorňují, že někdy sklouzává k přehnaným stereotypům, kdy je slovanská žena vykreslena jako ultra štíhlá, perfektně nalíčená a luxusně oblečená „panenka“. Na TikToku se dokonce objevuje termín Slavic Girl diet, spojený s extrémně nízkokalorickými jídelníčky, zahrnující hlavně cigarety. Média varují i před romantizací patriarchálních prvků, které jsou s regionem spojovány. Mnoho žen ale bere trend jako prostředek, jak si vzít nejlepší prvky kulturní identity a transformovat je do moderní verze.

    Zdroj: Shoreditch Ski Club, Prada

    Podzimní návrat Slavic Girl estetiky však není náhodný. Zatímco léto přeje lehkosti, podzim volá po dramatu. Tedy po vrstvení, po kabátech, které za vámi vlají ve větru, po botách, jež dělají jasný zvuk na mokrém chodníku a odrážejí se o zdi nedalekých panelových domů. Leopardí kabát přehozený přes černý rolák, zlaté kruhové náušnice, silné oční linky a v ruce kožená kabelka, to vše působí, jako byste právě vystoupili z východoevropského filmu 90. let 20. století. Nespočet inspirace pak samozřejmě najdete také na Pinterestu.

    @thelinaaz #trending#trend#viral#viralvideo#goingviral#fashion#fashiontiktok#aesthetic#mode#style#life#lifestyle#vogue#pinterest#outfits#girlssupportgirls#teamwork#beauty#makeup#skincare#haircare#confidence#slavic#slavicdolls#russian#fur#marmelade ♬ оригінальний звук – тгк: musicdemm!

    Zdroje: TikTok, Instagram

    Sarah Burton staví do popředí ženy. Poctila je v nové kampani pro Givenchy

    0
    Givenchy Fall 2025 campaign
    Givenchy Fall 2025 campaign

    Stále ještě čerstvá kreativní ředitelka módního domu Givenchy Sarah Burton odhalila další kampaň. Tentokrát do ní zapojila nejen známé modelky, ale také svou crew. Před kameru se tak postavila make-up umělkyně nebo stylistka, se kterými návrhářka dlouhodobě spolupracuje. Designérka opět dokazuje, že ve své práci staví do popředí hlavně ženy.

    Módní dům Givenchy vydal nejnovější kampaň pro rychle se blížící podzim. Jeho kreativní ředitelka Sarah Burton ji věnovala tomu, na co se snaží myslet rovněž při tvorbě svých návrhů, tedy ženám. „Krása všech žen mě inspiruje, včetně mého týmu,“ popsala designérka. „Chtěla jsem zachytit brilantní ženy, se kterými pracuji, tedy reálné momenty se všemi spolupracovníky,“ dodala.

    Za objektiv se tentokrát postavila fotografka Collier Schorr. Kolekci pro letošní podzim a zimu však nezachytila pouze na modelkách. Před kameru se postavily také členky týmu Sarah Burton, například make-up umělkyně Lucie Pieroni nebo stylistika Camilla Nickerson, se kterými návrhářka pracuje dlouhá léta. Obě pak oblékly černý outfit, tedy pomyslnou uniformu členů módní crew.

    Zdroj: Reuters

    V kampani ovšem nechyběly ani známé tváře, například modelky Eva Herzigová, Liu Wen, Adut Akech, Nyadoula Gabriel, Vittoria Ceretti nebo Kaia Gerber, která se stala hlavní tváří předchozí kampaně z dílny Givenchy. Ženy na fotografiích působí uvolněně a zachycené jsou v přirozených pózách a s nenucenými gesty, jako by byly vyfotografovány uprostřed živé a příjemné konverzace.

    Sarah Burton má jasnou vizi. Návrhy staví na multigeneračním ženství

    Cílem kampaně bylo nejen uctít ženy, včetně těch usilovně pracujících v zákulisí, ale rovněž zachytit vizi „multigeneračního ženství“. Právě kolem ní totiž postavila Sarah Burton rovněž svou debutovou kolekci pro Givenchy, kterou odhalila letos na jaře. Umně v ní propojila mladistvé a více odvážné prvky s nadčasovou elegancí, spojenou spíše s vyspělou a nenucenou sofistikovaností.

    Designérka Sarah Burton přitom vstoupila do světa Givenchy poměrně nedávno. Do roku 2023 pracovala pro značku Alexander McQueen, do jejíhož čela vkročila již v roce 2010. Za svou práci pro britský módní průmysl získala rovněž roku 2012 ocenění Řádu britského impéria. Svou kariéru přitom odstartovala v roce 1997, kdy úspěšně ukončila prestižní univerzitu Central Saint Martins.

    Zdroje: The Fashion Network, WWD, Instagram, YouTube

    Virgil Abloh a jeho nesmazatelná stopa. Znáte život a kariéru slavného vizionáře?

    0
    Virgil Abloh
    Virgil Abloh

    Virgil Abloh patřil mezi tvůrce, kteří dokázali změnit vnímání luxusu a zasadit svou tvorbu do popkultury. Architekt vzděláním, vizionář srdcem a vypravěč generace, jež chtěla luxus cítit, ne jen obdivovat. Byl prvním Afroameričanem, který usedl do čela pánských kolekcí Louis Vuitton a mužem, jenž s lehkostí překládal jazyk ulice do slovníku vysoké módy. V pouhých 41 letech odešel, ale jeho odkaz zůstal nesmrtelný.

    Móda mu byla laboratoří, kde testoval možnosti, jak prolnout světy, které si do té doby málokdo dovolil propojit. V jeho rukou se tenisky stávaly muzejními exponáty, nábytek z Ikea sběratelskými kousky a klasické kufry Rimowa objekty touhy. Návrhář Virgil Abloh byl v podstatě kulturní inženýr, jenž dokázal posunout hranice tradiční módy a změnit vnímání celého módního průmyslu.

    Génius s velkým „G“. Virgil Abloh patří mezi nejuznávanější vizionáře

    Virgil Abloh vyrůstal daleko od módních metropolí, v americkém státě Illinois, ale už na univerzitě ho fascinovalo spojení struktury a estetiky. Vystudoval stavební inženýrství a architekturu. Kombinace mu dala do vínku unikátní pohled. Módu nevnímal jako povrch, ale konstrukci prostoru i identity. V Chicagu nasával rytmus ulice, v akademii disciplínu a z obojího vystavěl vlastní estetiku.

    Zdroj: Profimedia – Virgil Abloh | Kanye West

    Do světa módy vstoupil skrze hudbu. Jako blízký spolupracovník Kanyeho West se podílel na vizuálním směřování jeho labelu i na obalu alba Watch the Throne. Už tehdy bylo jasné, že Abloh vidí svět jinak. Umně propojoval architekturu, grafiku, hudbu a streetwear. V roce 2013 představil vlastní značku Off-White, jež rychle redefinovala pojem streetwear luxusu. Její ikonické uvozovky, diagonální pruhy a průmyslové pásky se staly univerzálním jazykem nové generace.

    Zdroj: Off-White

    Právě značka Off-White ho vynesla mezi velikány. Virgil Abloh dokázal to, o co se jiní pokoušeli marně, vzít autenticitu ulice a přenést ji na pařížské molo, aniž by cokoli ztratila. Jeho kolekce rezonovaly s mladými, ale zároveň si získaly respekt módních kritiků i historických domů. Značka se stala symbolem doby, kdy luxus přestal být o hedvábí a perleti, ale o schopnosti reflektovat současnost.

    Virgil Abloh v čele Louis Vuitton. Inovace střídaly ikonické spolupráce

    Zlomovým okamžikem však bylo jmenování do čela pánské řady Louis Vuitton v roce 2018. Designér se stal prvním černošským uměleckým ředitelem v historii značky a jeho debutová přehlídka v Paříži vešla do dějin. Duhová runway na nádvoří Palais Royal symbolizovala inkluzi a otevřenost. Když se na finále objal s Kanyem, fotografie obletěly svět jako okamžik nové éry. Pro studenty, které pozval do první řady, to byla lekce. Luxus není o uzavřených dveřích, ale o sdílení. Což ale s momentálním stavem módního průmyslu moc nerezonuje.

    Vedle Louis Vuitton si Abloh podmanil i svět spoluprací. Jeho kolekce Nike The Ten rozebrala ikonické tenisky na součástky a složila je znovu jako sochy každodenního života. S Ikea představil sérii Markerad, která proměnila obyčejné bytové doplňky v kultovní kousky a s Rimowa ukázal, že i kufr může být průhledným artefaktem. Spolupráce s Mercedes-Benz, Evian či Pioneer DJ dokazovaly, že jeho myšlení překračuje módu a funguje napříč disciplínami.

    LVMH si Abloha vážil více než kohokoliv jiného. Snovou kariéru přerušila zákeřná nemoc

    V roce 2019 přišla retrospektivní výstava Figures of Speech, jež odstartovala v chicagském Museum of Contemporary Art a později dorazila také do Brooklynu. Shrnula jeho dráhu od grafických návrhů přes Off-White až po Louis Vuitton a ukázala, že Ablohovo dílo je vizuální kronika generace. Koncern LVMH mezitím odkoupil majoritní podíl v Off-White a otevřel mu dveře k ještě širším projektům.

    Zdroj: Brooklyn Museum, Footshop

    Bohužel, kariéru talentovaného návrháře přerušila zákeřná nemoc. Dne 28. listopadu 2021 zemřel na vzácnou formu rakoviny, kterou dlouho tajil. Svět ho oplakal, ale zároveň oslavil. Jeho poslední řady pro Louis Vuitton se staly oslavou života, hudby a barev, nikoli tichým rekviem. Návrhářův odkaz žije v současnosti v každém detailu, který nese jeho rukopis. V uvozovkách, v průmyslovém pásku, a hlavně v myšlence, že móda má spojovat, ne rozdělovat.

    Zdroje: GQ, The Guardian, New York Times, L’OFFICIEL, Instagram, YouTube

    Podzim oživí správná manikúra. Uspějete s aura nehty i rudými odstíny

    0
    rudé nehty
    rudé nehty

    V sychravém podzimním počasí jsou často drobné detaily to jediné, co nám dokáže spravit náladu. Pokud hledáte způsoby, jak pokořit blížící se chmury spojené s mizejícím sluníčkem, zachrání vás aktuální trendy manikúra. Diktuje totiž odstíny, se kterými rozhodně smutnit nebudete. Vyzkoušejte hravý aura look, nebo se vraťte k nadčasově rudým tónům.

    Inspirace čeká na nečekaných místech. Napodobte své oblíbené ovoce

    Pokud toužíte po prolomení chmurných podzimních dnů, naději vám přinesou trendy ovocné nehty. Neděste se, nejde o kýčovité miniatury ovoce nebo dětské nálepky. Populární look napodobuje slupku ovoce elegantním a estetickým způsobem. Oblíbený je například vzhled vycházející z fíků nebo jablka. Obojí doplní podzimní atmosféru, která volá po tlumenějších a zemitějších tónech.

    Klasika trochu jinak. Francouzská manikúra už se nechce nudit

    Dalším trendem, který beauty světu kraluje již několik měsíců, je vylepšená francouzská manikúra. Princip zůstává stejný, barvy však nikoli. Uhlazené bílé špičky nahrazují všemožné odstíny. Na volbě nezáleží, jistě však zabodujete s tradičními podzimními tóny, jako je burgundy či smaragdová. Vyzkoušet můžete i dvojitou verzi, kdy místo průhledného laku použijete na základ další barvu.

    Zdroj: Pexels, Unsplash

    Klasika je opět na scéně. Nadčasově rudá vás vytrhne z nepohody

    Do seznamu trendů se letos na podzim vrací také nesmrtelná klasika. Jasně rudé nehty doplní outfity v neutrálních barvách a vytrhnou vás z případného smutku. U populárního odstínu však platí, že kvalita laku a preciznost aplikace jsou dvakrát tak důležité. Ošoupaný výrazný lak, jehož nedokonalosti ještě více vyniknou, vám náladu rozhodně nespraví. Hledejte například u Chanel nebo Dior.

    Zdroj: Chanel, Dior

    S trendy odstíny se roztrhl pytel. Zabodujete s lesní zelenou nebo zlatou

    V případě, že nejste fanoušky svítivě rudé, nezoufejte. Podzim si přichystal celou řadu dalších trendy odstínů. Vyniká mezi nimi například lesní či smaragdově zelená. Z módy však nevychází ani od jara populární metalické odstíny, jako je zlatá nebo stříbrná. Pokud naopak toužíte po výraznějším výsledku, doplnit můžete lesklé laky drobnými kamínky, nálepkami, nebo dokonce přívěsky.

    Zdroj: Manucurist, Chanel

    Nostalgie dorazila v plné síle. Aura nehty slaví comeback

    Módní a beauty scénu letos naplno ovládla nostalgie. Do módy vrací kousky a prvky nejen z 20. století, ale také přelomu milénia. Jedním z trendů y2k byly rovněž takzvané aura nehty. Jedná se o kombinaci podobných barev, které se do sebe jemně vpíjejí. Look je populární mimo jiné i proto, že ho snadno vytvoříte z domova. Stačí si pořídit houbičku, natřít ji vybranými laky a obtisknout na nehty.

    @glossytipped Plum nails have my whole heart🍷🍇 Using @Lights Lacquer • scorpio • figgy delight • cubana Link in bio, code ‘glossytipped’ to save* Cleanup brush @Olive & June Rings @Indigo Lune _____ #auranails #plumnails #cherryred #nailtrends #nailinspo #nailtutorial #ombrenails ♬ Dirty Cash (Money Talks) – Sold Out 7 Inch Mix – Adventures Of Stevie V

    Zdroje: Glamour, Instagram, TikTok

    Je libo syrová treska za 55 dolarů? Značka David mění protein v luxusní zážitek

    0
    cod david unsplash
    cod david unsplash

    Značka David dělá z obyčejné ryby symbol statusu a testuje, kam až sahá ochota zákazníků zaplatit za čisté bílkoviny a vizuálně atraktivní balení. Společnost na trh kromě svých proteinových tyčinek nedávno uvedla také mraženou tresku za 55 dolarů. Zákazníci jsou však stále připravení si připlatit. Proč je nezarazí ani přehnaně vysoká cenovka?

    Značka David, známá svými proteinovými tyčinkami v lesklých zlatých obalech, se rozhodla rozšířit svou působnost i mimo protein bars a uvést na trh nový produkt, tedy syrovou tresku obecnou. Cílem je podpořit hlavní poslání brandu, tedy výrobu potravin s vysokým obsahem bílkovin a co nejnižším počtem kalorií.

    Každé balení „Pacific Cod“ obsahuje čtyři filety z aljašského lovu o hmotnosti 170 gramů, jež jsou bez kostí, kůže a rychle zmražené. Cena je však překvapivě vysoká, tedy 55 dolarů za balení. V přepočtu stojí balení zhruba 1 160 korun. V supermarketech za stejné množství produktu zaplatí přitom zákazníci mezi 270 a 350 korunami, u více prémiových variant pak maximálně 450 korun.

    Treska jako symbol prestiže. Proč jsme ochotni platit za rybu majlant?

    Jednou z odpovědí na otázku, proč jsou zákazníci schopni za mraženou tresku utratit tolik, je pojem „affordable affluence“. Jde o situaci, kdy si spotřebitel dopřává drahé produkty, například zdravé či trendy potraviny, aby signalizoval vysoký společenský status, přestože nejde o skutečný luxus. Rozdílné sociální vrstvy se od sebe odlišovaly podle výběru potravin už dávno v minulosti.

    Zdroj: David Protein

    I v současnosti jsou některé potraviny vnímány jako prestižní a jejich konzumace vyjadřuje socioekonomický status. Pro firmu, jež dosud nabízela sladké proteinové tyčinky s velkým množstvím ingrediencí, jde o nečekaný krok. Dle ředitele Petera Rahal je ale motivace jasná. Zákazníci hledají jednoduché způsoby, jak do jídelníčku dostat kvalitní bílkoviny, což není vždy snadné.

    @davidprotein

    Our commitment to protein has led us to a strange place. Boiled cod. We're selling it now.

    ♬ original sound – David Protein

    Zároveň je tento krok i cestou, jak potěšit kritiky. Rahal tvrdí, že když uváděl proteinové tyčinky na trh, čelil kritice ze strany zastánců „přírodních potravin“. Nabídnout rybu jako čistý a jednosložkový zdroj bílkovin je řešením pro odpůrce tyčinek. Nutriční hodnoty produktů David jsou velmi podobné, ať už jde o tyčinku, či rybu. Treska obsahuje 23 gramů bílkovin, žádný cukr a 100 kalorií, zatímco proteinová tyčinka ukrývá 28 gramů bílkovin, 150 kalorií a žádný cukr.

    Zdroje: David Protein, Food and Wine, New York Post, Taylor & Francis, Instagram, TikTok

    Nový módní trend na obzoru. Heritage Prep spojuje slušňáky s modernou

    0
    Celine SS26 heritage prep úvodka
    Celine SS26 heritage prep úvodka

    Bohatá letní sídla a tichý luxus potkávají život na statku a ledabyle uvázaný cop. Řeč je o Heritage Prep, estetice, která kombinuje to nejlepší z obou světů. Módní návrháři začali kousky v tomto stylu pašovat do letošních přehlídek. Vše proto nahrává scénáři, ve kterém se uhlazené, avšak moderní kousky hojně dostanou i do podzimních ulic.

    Pokud máte pocit, že se nemůžete rozhodnout mezi volnočasovou módou hraničící s athleisure stylem a univerzitní preppy estetikou, pak přesně pro vás vznikl styl Heritage Prep. Nabízí kvalitní a nadčasové kousky bez přehnaných log. Zároveň ale dovoluje experimenty v jinak pro někoho zkostnatělých outfitech. Krása v něm není na úkor pohodlí, a přesně to na něm milujeme.

    Na první pohled „miš maš“, na druhý promyšlená kombinace

    Heritage Prep se během posledních let stal středem pozornosti velkých módních domů. Pánské molo Dior SS26 nabídlo odkaz na klasickou Ivy League estetiku, kterou návrhář Jonathan Anderson doplnil nečekanými prvky, jako jsou oversized mikiny a cargo kalhoty. Modelky a modelové značky Celine zase vynesli třeba elegantní topy s moderními volnými kalhotami.

    Zdroj: Dior, Celine

    Například módní dům Burberry pak v zimní kolekci 2025 uchopil své nestárnoucí tradiční trenčkoty a tartanový vzor v moderním „miš maš“ pojetí. Kombinace jsou v Heritage Prep klíčové. Upnutá košile pod rolákem s trenčkotem a chinos, rugby košile pod blejzrem s denimem či spacákový kabát přes hrubě pletený svetr. Estetika sice čerpá ze základních barev, umí se ale i dostatečně odvázat.

    Klasický univerzitní styl doplňují výstřelky. Pořád se ale jedná o tichý luxus

    Pokud tápete v hledání konkrétních kousků pro váš Heritage Prep look, základem vám bude klasika. Dobře padnoucí blejzr, košile a kalhoty rovného střihu. Nebojte se ani riflí. Populární jsou teď rovněž baseballové bundy a svetry s univerzitním erbem, stejně jako elegantní mokasíny. V zimě poslouží nadčasový dvouřadý kabát, hlavně v navy nebo béžové barvě.

    Zdroj: Ralph Lauren, Coach

    Oblíbenost Heritage Prep roste především díky své univerzálnosti a svým způsobem i jisté nadčasovosti. Ačkoliv si půjčuje z moderních trendů, drží se stále tichého luxusu a jeho typické estetiky. Navíc umožňuje vyjádřit individualitu. Někdo ji projevuje divoce vzorovanými ponožkami, jiný se zase drží klasiky, ozvláštněné jen barevnou kabelkou.

    @itslizzidobbs If you suffer from this split style then you may be a Heritage Prep. Follow along for more style, interiors, recipes, and other wholesome heritage content #ralphlaurenaesthetic #nancymeyersaesthetic #heritageprep #heritagefashion ♬ fulfill the prophecy – paige🔮

    Zdroje: TikTok