Více
    Redakce
    Domů Blog Strana 20

    Podzim podle Ann Demeulemeester. Nabízí neorganizovaný chaos

    0
    Ann Demeulemeester
    Ann Demeulemeester

    Kreativní ředitel Ann Demeulemeester, Stefano Gallici, v kolekci FW25 ukazuje, že nové období může být temné, rozcuchané a zprvu neuspořádané. Přesto v sobě však nese zvláštní krásu. Ať už jde o vrstvy otrhané látky, kůži, nebo kabáty s asymetrickými liniemi. Černá absorbuje emoce a dává jim konkrétní tvar, zatímco světlo proniká skrze bílé akcenty, objevující se jako záblesk naděje.

    Zatímco jiné značky představují spíše uhlazenější modely, Ann Demeulemeester pracuje s nedokonalostí. Vrstvy se tříští, okraje jsou roztřepené a materiály nesou stopy opotřebení. Kožešina se objevuje v drsné, téměř divoké podobě, nikoli jako symbol luxusu, ale jako organická součást temné estetiky. Do toho všeho vlají dlouhé stuhy, které vytvářejí dojem neustálého pohybu.

    Zdroj: Ann Demeulemeester

    Síla vrstev a nádech temnoty. Ann Demeulemeester opět předvádí svůj rukopis

    Podzimní silueta podle Ann Demeulemeester není minimalistická, ani uhlazená. Kabáty se vrství přes sebe, kalhoty jsou volné a boty vypadají, jako by vypadly z botníku detektiva. Nadměrné vrstvení tu ale neznamená chaos, spíš pocit útočiště, do kterého se člověk může schovat. Švy působí drsně, tkaniny se překrývají a vytvářejí dojem, že oblečení není dokončené. Právě proto však působí autenticky a podtrhuje rukopis značky. Tvorba kreativního ředitele Stefana Gallici tak perfektně odpovídá DNA značky.

    Zdroj: Ann Demeulemeester

    Základní barevnost kolekce zůstává černá, ale právě díky tomu vynikají bílé detaily, které ji protínají jako ostré světelné paprsky. Najdeme je na košilích, lemování nebo v podobě dlouhých šál. Výrazný kontrast mezi temnotou a světlem posouvá kolekci mimo čistou gotiku, stává se spíš vizuální ódou podzimu a chvílím, kdy i v nejtemnějších dnech prosvitne světlo. Modely z nejnovější kolekce dokonale zrcadlí jak temnou, tak světlou stránku módního světa a vzniká mezi nimi úžasný hybrid.

    Kolekce FW25 tedy vůbec nehraje na půvab, ani snadnou eleganci. Jedná se o podzimní šatník, který si říká o pozornost svou syrovostí. V něčem působí chaoticky, nedokonale a drsně, ale přesně to mu dodává jistou poezii. Módní dům Ann Demeulemeester opět ukazuje, že i roztrhaný okraj může být symbolem krásy a vrstvy opotřebovaných materiálů dokážou vyprávět silnější příběh než ten nejlépe vyžehlený luxusní outfit.

    Zdroje: WWD, Dazed, Instagram, YouTube

    Móda v kostce: Tom Ford naverboval Tildu Swinton a Pomellato chystá výstavu

    0
    Tilda Swinton Haider Ackermann
    Tilda Swinton Haider Ackermann

    Giorgio Armani promluvil o budoucnosti svého módního domu a naznačil plán pro svůj odchod. Značka Brunello Cucinelli oznámila slibné výsledky z prvního pololetí a Tom Ford naverboval Tildu Swinton pro propagaci vůně Black Orchid Reserve. Exhibice Louvre Couture zase dosáhla milníku milionu návštěvníků a Pomellato chystá výstavu.

    Brunello Cucinelli slaví. Odhalil slibné výsledky z prvního pololetí

    Italská značka Brunello Cucinelli zveřejnila své výsledky z prvních šesti měsíců letošního roku. Slavit tak může jak zvyšující se zisk, tak prodeje. Zástupci společnosti vidí úspěch především v „exkluzivitě“, kterou se módnímu domu podařilo zachovat. „Až příliš často nahrazuje exkluzivitu žádanost. Například iPhone může být přitažlivý, ale není jedinečný,“ popsala pak značka.

    Black Orchid Reserve má novou tvář. Tom Ford naverboval Tildu Swinton

    Módní dům Tom Ford propaguje parfém Black Orchid Reserve, který vychází z původní ikonické vůně z roku 2006 s názvem Black Orchid. Jeho tváří se stala herečka Tilda Swinton, kterou vybral kreativní ředitel značky Haider Ackermann. „Je to obrovská čest, že mohu hrát roli v historii legendárního parfému Toma Forda Black Orchid,“ popsala svou pozici Tilda Swinton.

    Zdroj: Tom Ford

    Pomellato chystá první solo exhibici. Věnuje ji fotografovi Helmutu Newton

    Šperkařský dům Pomellato odhalil plány na sovu první solo výstavu. Hodlá pomocí ní představit ikonickou kampaň z 80. let, kterou pro italskou značku nafotil Helmut Newton. Konkrétně se má jednat o fotografie publikované mezi lety 1982 a 1984. „Kampaně jsou brilantním ukazatelem času, krystalizují náladu momentu,“ popsala pak ředitelka Pomellato Group Sabina Belli.

    Výstava Louvre Couture překonala milník. Oslavila milion návštěvníků

    Proslulé francouzské muzeum Louvre chtělo svou první módní výstavou Louvre Couture: Art and Fashion přilákat novou generaci návštěvníků. A to se mu více než povedlo. Exhibice totiž nedávno oslavila milník milionu návštěvníků. Jedná se o skoro stejný počet, kterého dosáhla nejnavštěvovanější exhibice v historii muzea, tedy show Leonardo da Vinci z roku 2019.

    Zdroj: Reuters

    Giorgio Armani nastínil plán svého odchodu. Chce se vyhnout šoku

    Jednadevadesátiletý ikonický designér Giorgio Armani odhalil první obrysy svého odchodu. V pátečním rozhovoru pro Financial Times totiž popsal, že chce značku předat postupně a vyhnout se tak přílišnému šoku. Svěřit ji tak hodlá své pravé ruce, návrháři Leu Dell’Orco, ale rovněž členům své rodiny a nejbližšímu pracovnímu týmu. Armani založil svou společnost již v roce 1975.

    @nssmagazine Today, the designer addressed his absence from his recent shows with a heartfelt message shared on social media: ‘It wasn’t easy for me not to hear your applause in person. Thank you from the bottom of my heart. See you in September.’ #fashiontiktok #tiktokfashion #giorgioarmani #armani #fashion #birthday #emporioarmani #armaniprivé ♬ lovers’ carvings – Bibio

    Zdroje: The Fashion Network, WWD, Instagram, TikTok

    Ze schůzky rovnou do baru. Prostorná kabelka pojme celé království

    0
    Bottega Veneta kabelka
    Bottega Veneta kabelka

    Den strávený v kanceláři často neladí s balením nalehko. Notebook, diář, krabička s obědem, kosmetická taštička a případný drobný nákup se nevlezou do každé trendy tašky. Prostorná kabelka je proto must have pro všechny ženy, které chtějí vypadat přes den stylově, ale zároveň mít za každé situace vše důležité neustále po ruce.

    Luxusní kabelka už dávno není jen bezvýznamným doplňkem. V době kariérního shonu se stává funkčním celodenním společníkem, propojujícím praktické potřeby pracovního dne s vytouženou večerní elegancí. Ranní porada a večerní drink se často střetávají v jeden den a k tomu je zapotřebí více než kvalitní vybavení.

    Tichý luxus nade vše. Prostorná kabelka poslouží ve dne i v noci

    Ikonická kabelka Le 5 à 7 z dílny Saint Laurent je ztělesněním pařížského chic stylu. Minimalistické linie jí dodávají na sofistikovanosti, a tak se neomrzí ani při každodenním pracovním nasazení. Prostorná taška, do které se vleze vše potřebné, tak dostála svému názvu, který v překladu znamená „od pěti do sedmi“ a podrží vás po celou dobu náročného dne.

    Ačkoliv patří taška mezi ty prostornější, stále si zachovává ženskost a subtilnost, díky které povznese na vyšší úroveň kdejaký kancelářský outfit. Také ve večerních hodinách, kdy je čas na přátelské posezení u sklenky vína, ale udělá skvělou službu. Měkké tvary navíc zajistí lepší přizpůsobení se celkovému objemu a decentní logo se postará o třešničku na dortu.

    Nebojte se barev. Khaki, šedá, či burgundy zpestří pracovní den

    Jestliže vás už nudí uniformní hnědá a černá, nabízí se sáhnout po trendy barvě posledních několika podzimů. Burgundy navzdory svému uhrančivému podtónu nejspíš nikdy nevyjde z módy a pozoruhodně se hodí téměř k jakémukoliv oblečení. Kabelka The New York od značky DeMellier kromě krásy splňuje i prostorné místo pro všechny vaše pracovní nezbytnosti.

    Zdroj: DeMellier, Valextra

    Příjemnou změnou by mohla být i šedá prostorná kabelka z řady Valextra V-Line. Její tvary jsou na rozdíl od předchozích modelů spíše pevné, oceníte ji tak především pokud s sebou nosíte notebook, sešity a pevné diáře. Také lépe ochrání křehký obsah kabelky, jako jsou různé kosmetické produkty nebo brýle.

    Méně tradiční tvary potom nabízí Bottega Veneta a The Row. Prostorná kabelka Ciao Ciao od italského módního domu se navíc vyrábí i v úchvatné khaki barvě, se kterou budete středem pozornosti jak v kanceláři, tak později večer v restauraci. Diskrétní model The India od druhé zmíněné značky zase podtrhne minimalistické outfity a dodá jim ten správný šmrnc.

    Zdroj: Bottega Veneta, The Row

    Zdroje: Autorský článek

    Luxusní průmysl se vrací ke kořenům. Cílí jen na nejbohatší

    0
    luxusní průmysl
    luxusní průmysl

    Poslední roky se zdálo, že se luxusní průmysl otevřel širšímu publiku. Značky se soustředily na zákazníky z řad Gen Z a na ty, kteří si chtěli jednou za čas dopřát kabelku nebo boty s ikonickým logem. Pravidla se však mění. Zpomalující trh a ochlazení poptávky přinutily módní domy přehodnotit strategii. Pozornost patří opět těm, pro něž luxus není jen občasným zážitkem, ale běžnou rutinou.

    Změna luxusního průmyslu je patrná již v marketingu módních domů. Tam, kde dříve dominovaly kabelky za dostupných 25 tisíc, se dnes ukazují modely, jejichž cenovka se blíží k šestimístným částkám. Luxusní průmysl opět objevuje sílu exkluzivity a jasně dává najevo, že nejde o to lákat každého, ale oslovit ty, kteří rozhodují o tržbách. Místo snových příběhů pro mladé se nově buduje svět, do něhož mají vstup jen vyvolení.

    Od Gen Z zpět k elitě. Luxusní průmysl se kvůli ekonomice mění

    Ještě před pár lety se zdálo, že klíčem k růstu luxusního průmyslu je mladší publikum. Značky zaplavily TikTok, hledaly spolupráce s influencery a cílily na občasné nákupy „mladých snílků“. Realita roku 2023 ale ukázala, že tito zákazníci jsou první, kdo začne šetřit, když se zpomalí ekonomika. Proto se luxusní společnosti vrací ke svým kořenům. K lidem, jejichž rozpočty se nezastaví ani v čase krize a jsou vůči ní imunní.

    Zdroj: Totême

    Strategická změna je vidět i v tom, jak značky komunikují. Už nejde o „luxus pro každého“, ale o jasný signál, že tento svět není otevřený všem. V kampaních přibývají šperky s unikátními drahokamy, kabelky v limitovaných edicích a módní shows, kde se prezentují kousky, jež běžný zákazník ani neuvidí v obchodě. Luxus se znovu definuje ne dostupností, ale výjimečností.

    Neveřejné přehlídky, soukromé schůzky. Luxus se přesouvá za zavřené dveře

    Značky kolem sebe staví neviditelné zdi. Gucci, Louis Vuitton nebo Cartier posilují privátní salony a individuální služby, kde je vstup podmíněn nejen velikostí peněženky, ale i osobními vztahy. Luxusní retail se nyní proměňuje ve svět soukromých schůzek, neveřejných přehlídek a zažitého luxusu, který běžná reklama ani nezachytí. Nadneseně řečeno, to, co se kdysi ukazovalo ve výlohách, se v současnosti odehrává za zavřenými dveřmi.

    Hlavní hodnotou se v luxusním průmyslu stává pocit výjimečnosti. Pro nejnáročnější klienty už nestačí mít kvalitní švy na kabelce. Chtějí prožitek, autenticitu a příběh. Luxusní značky proto investují do událostí, které nelze koupit. Nabízejí například privátní večeře s návrháři, cestování na míru či kolekce prezentované jen pro vybrané klienty. Právě emoce a osobní vztahy se stávají měnou, která rozhoduje o loajalitě.

    Luxusní trh se tak znovu polarizuje. Potenciální zákazníci zůstávají důležití, ale nejsou těmi, kdo určuje směr. O budoucnosti rozhodují ti nejbohatší, jež podle The Business of Fashion vytváří až 40 procent celkových tržeb. Značky jim jdou stále více naproti. Produktem, ale i zkušeností, která zůstává nedosažitelná pro všechny ostatní. Luxus už není snem pro masy, ale stává se realitou pro ty, kteří si mohou dovolit neomezenost.

    Zdroj: The Business of Fashion, YouTube, Instagram

    Podzimní chmury zažene relax. Utečte do luxusních vinařských hotelů

    0
    víno podzim
    víno podzim

    Konec léta nemusí nutně znamenat konec odpočinku. Pokud se obáváte podzimních chmur, zažeňte je perfektní dovolenou v jednom z nejlepších evropských vinařských hotelů. Nejen, že vás čeká relax daleko od rušných měst, přivítá vás také sklenka delikátního vína, a často i útulné prostory specializovaných spa a michelinských restaurací.

    I když je s dovolenou spojováno především léto a prosluněné pláže, neznamená to, že by byl snad podzim méně vhodným časem na vytoužený relax. Ať už jste si přes prázdniny dostatečně neodpočali, nebo jen chcete zahnat podzimní chmury, s otevřenou náručí a sklenkou vína vás zcela jistě přivítají jedny z nejluxusnějších vinařských hotelů ze všech koutů Evropy.

    Zdroj: Unsplash

    Vinařský zážitek žádá i luxusní pokrm. Vychutnejte si michelinskou Itálii

    Pokud milujete italské víno, ohromí vás hotel s názvem Rosewood Castiglion Del Bosco. Nachází se jen 90 minut jízdy autem od Florencie a ukrývá na 20 dechberoucích apartmánů v restaurovaných vilách ze 17. a 18. století. Kromě delikátního vína vás čeká i michelinská restaurace pracující s organickou zeleninou nebo uchvacující nekonečný bazén a luxusní spa.

    Zdroj: Rosewood Castiglion Del Bosco

    Cesta do minulosti. Uvelebte se v historickém zámku

    Historie na vás dýchne rovněž ve francouzském hotelu v Bordeaux s názvem Château Lafaurie-Peyraguey Lalique. Jedná se totiž o zámek z 13. století, jehož plodné vinice však zakořenily až později, a to v roce 1618. Pokud zrovna nebudete vychutnávat sladké víno Sauternes, můžete si dopřát v michelinské restauraci z dílny šéfkuchaře Jérôme Schilling, která se vínem inspiruje.

    Zdroj: Château Lafaurie-Peyraguey Lalique

    Místo lisu na olivy postel. Ustlat si můžete i na staré farmě

    Úchvatné vinice pak ukrývá rovněž Portugalsko. Například region Alentejo nabízí dechberoucí rustikální hotel Sâo Lourenço do Barrocal, který vznikl již před 200 lety jako zemědělský statek. Stodoly a budovy na lisování oliv však nyní hostí luxusní hotelové apartmány nebo lákavé spa. I když vás exteriér vtáhne do minulosti, interiér nabídne vyhřívané podlahy a chladivé bazény.

    Zdroj: São Lourenço do Barrocal

    Kapli zaskládaly sudy s vínem. Historii nabídne i Španělsko

    Útulný interiér vás přivítá rovněž ve španělském hotelu Hacienda Zorita Wine Hotel & Spa. Také on však tají dávnou historii, místo zámku nebo farmy ovšem dříve ukrýval klášter. Tamní kaple tak nyní nabízí lahodnou tekutinu, jež pomáhají uchovat dubové sudy. Ať už si tedy vyberete jakýkoli hotel, zcela jistě vás přivítá notná dávka historie, lahodných jídel a ještě delikátnějších vín.

    Zdroj: Hacienda Zorita Wine Hotel & Spa

    Zdroje: Michelin Guide, The Times

    Film Marty Supreme zpečetil trend 50. let. Z módy však nikdy nevyšel

    0
    Marty Supreme
    Marty Supreme

    Klasická 50. léta a chystaný snímek Marty Supreme dokazují, že návraty do minulosti nikdy nevyjdou z trendu. Móda miluje nostalgii a uplynulé roky ukázaly, že retro vlnu lze vždy reinterpretovat. Trend „Eclectic Grandpa“ přinesl pletené svetry, široké kalhoty a dandy estetiku starosvětských dědečků. Styl tak otvírá dveře k hlubší inspiraci, a to i díky filmu s Timothée Chalamet.

    Kultivovaný návrat 50. let umocňuje očekávaný film Marty Supreme, ve kterém Timothée Chalamet ztvárňuje pingpongovou legendu Martyho Reisman. Kostýmy navržené pro tento snímek představují plisé kalhoty s vysokým sedem, saka se širokými klopami, úpletové vesty i důraz na přesnost detailu. Vizuál filmu se stal poctou retro době, ale i katalyzátorem módního trendu, který posouvá vintage eleganci zpět do centra pozornosti.

    50. léta stále v kurzu. Nový nádech jim dává film Marty Supreme

    Nostalgie 50. let přináší do současné módy pevnost siluet a vybranou eleganci, která působí aktuálně právě díky své nadčasovosti. Strukturované kousky, brože a doplňky evokující doby, kdy každodenní oděv vyjadřoval důstojnost a kulturu, začínají pronikat na přehlídková mola i do street stylu. Filmová estetika Marty Supreme se přirozeně napojuje na trendy proud a vytváří kontrast mezi světem kinematografie a streetwear.

    Chalametův šatník ve filmu ukazuje, jak lze styl 50. let přetavit do současné podoby. Plisované kalhoty získávají nový výraz díky kombinaci s vestami, retro brýle pak dodávají looku hloubku a výrazné klopy působí jako symbol dobové, ale nadčasové elegance. Stylové detaily z doby Marilyn Monroe a Jamese Dean se tak stávají živou inspirací, nikoliv archivním odkazem.

    Zdroj: Prada

    Návrháři na vlnu reagují citlivým oživením archivních střihů. Odhalují kabáty s kulatými rameny, pouzdrové šaty, hedvábné košile s širokými límci i áčkové sukně. Proud formují značky jako Miu Miu, Prada či Ferragamo, které ve svých kolekcích propojují jemnou nostalgii s moderní energií. Pánská móda se zase inspiruje krejčovinou s důrazem na proporce a práci s materiálem a ukazuje, že šarm 50. let se přizpůsobí i současnému rytmu.

    Jak na správné kombinace? Mixujte staré s novým

    Nositelnost je u trendu 50. let klíčová a dá se snadno aplikovat i v dnešní době. Plisé kalhoty s moderními teniskami, úpletová vesta přes bílou košili či pouzdrové šaty doplněné o jednoduché šperky. Podobné prvky propojují retro charakter s přítomností, čímž vzniká estetika, která má sílu působit dlouhodobě.

    Zatímco Eclectic Grandpa ukázal, jak zábavně se dá pohrávat s dědictvím nedávné minulosti, comeback 50. let dodává módě mnohem pevnější základy. Do šatníků vnášejí eleganci, která se stává spíše investicí do osobního stylu než pomíjivým trendem.

    Zdroje: Dazed, Fashion Network, IMDb, YouTube, Instagram

    Cristiano Ronaldo překvapil zásnubním prstenem. Posouvá hranice luxusu

    0
    cristiano ronaldo ring profimedia
    cristiano ronaldo ring profimedia

    O prstenu, kterým požádal Cristiano Ronaldo partnerku Georginu Rodríguez o ruku, mluví celý svět. Oválný diamant o váze až 45 karátů s odhadovanou hodnotou v milionech dolarů nejen symbolizuje jejich téměř desetiletou lásku, ale také posouvá hranice luxusu. Šperk vznikl v dílně španělského klenotníka Damaso Martínez.

    Cristiano Ronaldo požádal o ruku partnerku Georginu Rodríguez ikonickým prstenem, který vyvolal bouřlivou debatu na sociálních sítích. Hodnota obřího diamantového šperku se totiž odhaduje zhruba na 10 milionů dolarů. Po téměř 10 letech vztahu tak fotbalová hvězda stvrdila svou lásku řádnými zásnubami.

    Samotný Ronaldo hodnotu prstenu neprozradil, odborníci ji však dokážou odhadnout i z fotografie, kterou jeho partnerka po zásnubách zveřejnila na svém Instagramu. Šperk zdobí oválný diamant, diskutovaný především pro svou mimořádnou velikost.

    Šperk je vyroben z platiny nebo bílého zlata. Diamant doplňují z obou stran další menší kameny o váze jeden až dva karáty, které prstenu dodávají symetrii a blyštivou záři. Hlavní kámen drží osazení typu „double claw“, jenž prstenu zajišťuje maximální stabilitu a zároveň podtrhuje jeho více než precizní zpracování.

    Odborníci odhadují, že hlavní diamant spadá podle světově uznávané klasifikace hodnocení drahých kamenů do nejvyšší kategorie D–F. Tam spadají nejžádanější „colorless“ kameny s nejvyšším stupněm čistoty, bez jakéhokoliv náznaku žlutého odstínu. Váha diamantu je 30 až 45 karátů. Jeho cena se tak může pohybovat od dvou do 10 milionů dolarů, možná i více.

    Nenápadný butik na severu Španělska. Kdo stojí za prstenem, který pobláznil svět?

    Před pár dny vyšlo najevo, kde nechal Cristiano Ronaldo zásnubní prsten vyrobit. Šperk pochází z dílny klenotníka Damasa Martíneze ze španělského Bilbaa. Jde o jeden z nejvýznamnějších klenotnických domů ve Španělsku, který je proslulý propojením tradice a moderního pojetí šperků.

    Zdroj: Damaso

    Šperkařský dům vznikl v roce 1970 a brzy získal na popularitě i na mezinárodní scéně. Dnes najdeme jeho butik na ulici María Díaz de Haro v Bilbau, ale jeho pověst dávno přesáhla hranice Španělska. Mezi klientelu značky patří královské rodiny, hollywoodské celebrity i sportovci, jako je právě Ronaldo.

    Nejde přitom o jediný dar od Ronalda pro Rodríguez. Už letos v dubnu obdaroval partnerku diamantovým prstenem v hodnotě čtyř milionů dolarů, tentokrát se smaragdem o 20 karátech. Jeho luxusní vzhled podtrhoval robustní platinový kroužek.

    @lucyconlanxx no bcos that is a ROCKKKK 💎🪨 #proposal #wedding #engagementring #diamond #christianoronaldo #fyp ♬ OH MA GAWD – 𝘮𝘦𝘨𝘢𝘯🍸

    Hned dva šperky takové hodnoty v jednom roce jsou jasným důkazem Ronaldovy oddanosti. Zásnubní prsten nesymbolizuje pouze vyznání citů, ale také standard prosperity a luxusu. Cristiano tak zvedl laťku a s ní i standardy žen po celém světě, které budou teď od svých snoubenců vyžadovat více luxusu.

    Zdroje: Tatler, Be In Sports, Gia, Instagram, TikTok

    Znáte módní mistryni Sarah Burton? Značkám dává extrémní estetickou sílu

    0
    Givenchy
    Givenchy

    Sarah Burton je módní fenomén, který působí téměř magicky. Umí přenášet tradici do přítomnosti s takovým citem, že zaujme odborníky i ty, kteří by jinak módní svět neřešili. Síla její práce nespočívá v efektních dozvucích, ale preciznosti, emocích a tajné alchymii mezi minulostí a budoucností. Nyní módní dům Givenchy nevěřícně sleduje, jaká tajemství vyplouvají z jejího rukopisu na povrch.

    Cesta Sarah Burton nezačala v pařížských salonech, ale v ateliéru, kde vládla syrová romantika a geniální chaos Alexandra McQueen. V něm se Sarah Burton učila, jak tvořit módu, která je zároveň bolestně krásná i nesmlouvavě dramatická. Roky vedle mistra jí daly schopnost chápat střih jako poezii a látku jako plátno pro emoce. Když pak módní dům McQueena „osiřel“, dala mu novou tvář. Méně destruktivní, ale o to silnější. Nyní se zdá, že hodlá tuhle schopnost využívat i v čele Givenchy.

    McQueenova pravá ruka. Sarah Burton převzala otěže značky se vší parou

    Sarah Burton nastoupila do McQueenova studia již v roce 1996 a rychle se stala jeho nejbližší spolupracovnicí. Zatímco on tvořil výbuchy extravagance, ona k nim dodávala strukturu. Kdo sledoval jejich souhru, věděl, že výsledná práce funguje jako alchymie. Radikalita McQueena a detailní citlivost Burton se doplňovaly jako dva póly jednoho magnetu. Když talentovaný designér v roce 2010 tragicky odešel, módní svět se bál, že jeho značka zhasne. Ale právě Burton ji udržela při životě.

    Zdroj: Alexander McQueen

    Jako nová kreativní ředitelka značky převzala kormidlo s pevným respektem a silou. Její kolekce byly poctou zesnulému návrháři, ale zároveň otevřely značku novým klientům. Ta už tak nenabízela jen temnou poezii plnou ostrých kontrastů. Návrhářka přinesla ženskost, jemnost a schopnost rezonovat s tradiční ženou. Vrcholem se stal okamžik, kdy navrhla svatební šaty pro Kate Middleton. Moment, který značku posunul do úplně jiné ligy.

    Přechod do Givenchy. V čem tkví kouzlo geniální ikony?

    V roce 2023 Sarah Burton oznámila odchod od Alexandera McQueen. Zatímco mnozí čekali, že si odpočne, přišla další velká zpráva. Stala se kreativní ředitelkou Givenchy. Její debut byl návratem k archivům z 50. let, kdy Hubert de Givenchy budoval svou éru. Burton opět ukázala, že její schopnost napojit se na tradici funguje. Hourglass siluety, minimalistické uzly a čisté linie se vrátily v moderním šatníku. Značka Givenchy dostala novou tvář, jež respektuje historii, a přitom působí současně.

    Zdroj: Givenchy

    Co ale spojuje éru Burton u McQueena a její první kroky v Givenchy, je cit pro balanc mezi dramatem a nositelností. Umí se ponořit do archivu a vytáhnout z něj to, co potřebujeme i dnes. U McQueena přetavila brutální romantiku v ženskou přímočarou eleganci, u Givenchy minimalistický chic do éterické síly. 

    Designérka už v éře McQueena experimentovala s 3D tiskem, který použila k vytvoření detailů připomínajících přírodní struktury, od kostí až po mořské organismy. Miluje folklorní motivy a často se inspiruje britskými tradicemi, třeba krajkami z Nottinghamu, jež přenesla do haute couture. Překvapivě se vyhýbá okázalému vystupování a médiím. Její tvorba mluví za ni. A i když navrhla jedny z nejslavnějších svatebních šatů světa, sama preferuje jednoduchost a nenápadnou eleganci.

    Zdroje: WWD, Instagram, Grazia, L’OFFICIEL, The Independant, YouTube

    Kofein pronikl do módy. Oblečte espresso martini či matchu

    0
    Reformation šaty
    Reformation šaty

    Hutné aroma právě uvařené kávy, hluboké odstíny hnědé a drobná tečka ovesného mléka. Přesně takový dojem vyvolávají outfity inspirované populárními kofeinovými nápoji. Jejich trend oznámil ve svém nejnovějším reportu Pinterest. Ponořte se na podzim do looků připomínajících odvážné espresso martini nebo o něco jemnější matchu.

    Pokud vám letos na podzim při vytváření outfitů bude chybět inspirace, žádné strachy. Studna plná nápadů se nachází blíže, než si myslíte. Populární platforma Pinterest ve svém nedávném reportu předpokládajícím podzimní trendy pojmenovala nový módní fenomén s názvem „Caffeine Clothing“. Jedná se o looky vycházející z oblíbených kávových, ale také matcha nápojů.

    Klíčem k úspěchu je hravost. Trend nezná pravidla

    Mezi jedny z nejčastěji vyhledávaných klíčových slov na sociální síti Pinterest ve spojení s kofeinovým oblečením patří takzvaný espresso martini outfit. Look vychází z trendy drinku, který se chlubí hlubokými hnědými tóny i krémovou pěnou. Mezi nejčastější kombinaci proto patří bílé či jemně béžové mini šaty s hnědou koženou bundou nebo měkkým semišovým sakem.

    Zdroj: Reiss, Arket

    Pokud však nepatříte mezi fanoušky šatů nebo sukní, můžete stejný efekt vytvořit rovněž za pomocí dlouhých širokých kalhot a bílého trika, halenky či košile. Výsledný look nezapomeňte podtrhnout ladícími doplňky, jako jsou hnědo-bílé sneakers, temně hnědá kabelka a stejně barevné sluneční brýle. Součástí trendu je ale rovněž vlastní interpretace kofeinových nápojů.

    Zdroj: & Other Stories, Reformation

    Nebojte se proto experimentovat a vytvořit outfit, který dle vás nejlépe vystihuje váš milovaný go-to drink. Zachytit můžete i to, v jaký ve vás zanechává dojem. Obléknete odvážné šaty odrážející espresso martini, nebo spíše pohodlný svetr a volné džíny reflektující perfektně našlehané cappuccino? Právě díky své flexibilitě slaví kofeinem inspirované oblékání takový úspěch.

    Zdroj: Bottega Veneta, Jimmy Choo

    Trendu vládne hnědá. Své místo má však i zelenkavá matcha

    I když „Caffeine Clothing“ proslavily především bohaté hnědé tóny, pod kofeinové drinky spadá i matcha. Pokud fandíte spíše tomuto krémovému zelenkavému nápoji, nebojte se ho zapracovat do svého příštího outfitu. Stačí jemný prvek světle zelené, který rozbije jinak jednolitý bílý či krémový look. Tento trend milujeme i proto, že nevyžaduje zběsilé nákupy, pravděpodobně si totiž vystačíte jen s kousky ze svého šatníku.

    @kaitlynforyou let’s go grab some *matcha outfit 🍵 skirt from @WConcept 🤍 #ootd #styling #wconcept #wmuse #kuhoplus ♬ Coffee Outfit – Drew Joiner

    Zdroje: Pinterest, Instagram, TikTok

    Maison Margiela má první hvězdnou tvář. Značku oblékla Miley Cyrus

    0
    Maison Margiela Miley Cyrus
    Maison Margiela Miley Cyrus

    Proslulý návrhář Martin Margiela postavil svůj módní dům na anonymitě. Vyhýbal se rozhovorům a po své smrti přenechal chod své společnosti neznámému týmu designérů. Také proto značka až dosud nikdy nenajala hvězdnou tvář. Zdá se ovšem, že doba se mění. První ambasadorkou Maison Margiela se stala Miley Cyrus.

    I když módní dům Maison Margiela podlehl všeobecnému trendu a najal svou první ambasadorku, učinil tak po svém. Fotografie zveřejněné ve čtvrtek 28. srpna z dílny Paola Roversi totiž stále ukrývají cosi ze záhady a anonymity, které značku již od jejího počátku obklopovaly. Přesto je ovšem více než jasné, že první hvězdnou tváří známé společnosti je zpěvačka Miley Cyrus.

    V čerstvé kampani oblékla kousky z letošní podzimní kolekce. Na některých fotografiích však na sobě nemá nic víc než jen ikonické Tabi boots. „Akty od Paola jsou tak ikonické a typické pro jeho umění. Stát nahá pro módní kampaň byl neskutečný pocit,“ popsala svůj zážitek dle serveru WWD Miley Cyrus. Fotky pak ukrývaly výrazný odkaz na tradici talentovaného návrháře.

    Zdroj: Maison Margiela

    Podtrhly například jeho touhu zůstat v anonymitě a nechat mluvit značku samu za sebe. Designér totiž málokdy vystupoval na veřejnosti a po jeho smrti vedl studio tým anonymních návrhářů. Miley Cyrus se ale navíc na aktech odhaluje pokrytá bílou barvou. Jedná se o referenci na techniku „bianchetto“, při které Margiela pokryl své studio, oblečení a různé objekty zářivě bílou barvou.

    Miley Cyrus oblékla pomuchlané návrhy. Značka tím uctívá milované kousky

    Bílá barva má ve zmíněné metodě „bianchetto“, ale i v nejnovější kampani, představovat jakýsi symbolický závoj destilující esenci formy a materiálu. „Cyrus byla zachycena v novém světle, svlečená a ponořená do klíčových kódů a archetypů našeho domu,“ vysvětlili zástupci značky. Další vrstvu významu pak ukrývala rovněž samotná kolekce, odkazující na plynutí času.

    @maisonmargiela Maison Margiela Autumn-Winter 2025 featuring @Miley Cyrus ♬ original sound – Maison Margiela

    Návrhy totiž vypadají pomuchlané, vyšisované nebo opravené. Značka tím vzdala hold oblečení, které s námi vydrží dlouhé roky a dědí se z generaci na generaci. Naše nejoblíbenější kousky totiž často ukazují ty největší známky obnošení. Zůstává otázkou, zda Maison Margiela odhalí i další hvězdné tváře, z reakce na sociálních sítích se však zdá, že je Miley Cyrus správnou volbou.

    Zdroje: WWD, Dazed, The Cut, Instagram, TikTok