Více
    Redakce
    Domů Blog Strana 178

    Módní business novinky: Konec post-pandemického boomu trápí luxusní značky v Číně i vedení Burberry

    0
    Luxusní značky se v Číně obracejí čím dál více na vybrané VIP zákazníky.
    Luxusní značky se v Číně obracejí čím dál více na vybrané VIP zákazníky.

    Módní svět i nadále pociťuje dopad post-pandemického ekonomického zpomalení. Nejvíce jsou jeho negativní následky znát v Číně. Luxusní značky proto na tamním trhu mění svou dosavadní strategii. Místo střední třídy se zaměřují na nejbohatší zákazníky. O něco větší výzvě pak bude v nadcházejícím období čelit také módní společnost Burberry.

    Luxusní módní společnosti mění tváří v tvář současné ekonomické krizi své marketingové strategie. Nadále totiž musí bojovat s negativními dopady způsobenými světovou pandemií. Prvotní boom prodeje po uvolnění karantén totiž opadl. Nyní se zákazníci snaží naopak šetřit, a to i kvůli trvající inflaci. Snad nejsilněji takové následky pociťuje Čína. Zároveň se totiž vyrovnává s vysokou nezaměstnaností a krizí na trhu s nemovitostmi.

    Vedení módních značek se proto na tamním trhu rozhodlo z kdysi poměrně bohaté střední třídy přeorientovat na nejbohatší zákazníky. Takzvaní velice důležití klienti jsou totiž lidé, kteří si mohou i nadále dovolit utrácet. Příkladem je podnikatelka Diana Wang, která pravidelně nakupuje v obchodech jako Cartier, Tiffany nebo Chopard. Podobné zákazníky, jako je ona, pak společnosti nalákají na speciální zážitky.

    Příkladem je třeba exkluzivní gala večeře, jejíž součástí je také představení nejnovějších produktů. „Cítíte se privilegovaní. Je to velká část toho, proč u těchto značek nakupuji,“ popsala samotná Wang. Mezi další podobné akce patří soukromé setkání se slavnými návrháři. Podle analytiků z firmy HSBC je asi pět procent spotřebitelů luxusního zboží zodpovědných za 35 procent jejich prodeje v Číně.

    Společnost Burberry je v mimořádně složité pozici. V ekonomické krizi se musí znovu uchytit

    Konec post-pandemického boomu pak o něco více dopadá na společnost Burberry. Oproti ostatním luxusním značkám proto bude nadcházející sezónu čelit těžší výzvě. Vedení společnosti totiž minulý týden varovalo, že se mu nejspíše nepodaří dostát roční prognóze příjmů. Například analytici firmy JPMorgan rovněž prohlásili, že Burberry je v porovnání se svými konkurenty v „mimořádně složité pozici“.

    Důvodem je nelehký úkol pozvednout marketing značky na vyšší úroveň ve chvíli, kdy se mnozí zákazníci snaží luxusním nákupům spíše vyvarovat. Značka totiž začátkem roku zažila značnou proměnu, a to s nástupem nového kreativního ředitele Daniela Lee. I když je jeho vedení prozatím hodnoceno pozitivně, obdiv na sociálních sítích nestačí. Společnost potřebuje navýšit především počet klientů, kteří si s sebou skutečně z luxusní pobočky nějaký produkt odnesou.

    Zdroje: Fashion Network, Reuters, Instagram, YouTube

    Trend Girl Math: Chytrý nákupní pomocník, nebo finanční katastrofa?

    0

    Možná jste někdy v obchodě vrátili nějaký kousek oblečení a dostali tak peníze zpět. V rámci filozofie a TikTok trendu Girl Math jste si právě vydělali a můžete proto tyto peníze utratit za něco jiného, a to bez pocitu viny. Zdá se vám to absurdní? Pojďte se s námi podívat, co se skrývá za trendem takzvané dívčí matematiky.

    Co je podstata Girl Math?

    Populární a vtipný trend původem z TikToku funguje na principu zdůvodnění zdánlivě iracionálního nákupu produktů, které leží mimo náš rozpočet. Pravidla takzvané dívčí matematiky můžete uplatnit při koupi zbytečně předražených nápojů, lístků na koncert, věcí do domácnosti nebo zkrátka při placení v hotovosti.

    Do tohoto trendu spadá hned několik názorných pravidel:

    1) Pokud platíte v hotovosti, je váš nákup v podstatě zadarmo.
    2) Je-li nějaký produkt zlevněn o více než 50 procent, nekoupit ho by byla ztráta peněz.
    3) Když něco stojí méně než pět dolarů, tedy něco málo přes 100 korun, je to zdarma.
    4) Pokud si vámi vyhlídnutý kousek nekoupíte, protože stojí například 50 dolarů, vydělali jste peníze a můžete je utratit za něco jiného.
    5) Jestli jdete na koncert nebo akci, máte událost zadarmo, protože jste si lístky koupili už dávno, a tudíž se taková útrata nepočítá.
    6) Pokud si koupíte něco například za 47 dolarů, ve skutečnosti to stálo jen 40 dolarů. Vždy platí zaokrouhlení směrem dolů.

    Možná si právě říkáte, že jsme se v redakci zbláznili. Uznáváme, že některá pravidla „dívčí matematiky“ jsou receptem na finanční katastrofu. Kde ale leží hranice tohoto? Filozofie Girl Math má totiž jak svá pozitiva, tak úskalí.

    Absurditu dívčí matematiky berte s dávkou nadsázky

    Dívčí matematika nabízí šanci cítit se součástí širší komunity. Nikdo není dokonalý. Jednou za čas se všichni ocitneme v situaci, kdy si vyhodíme z kopýtka nebo si dopřejeme. Je to v pořádku a zasloužíme si to. Tento trend nám připomíná, že jsme všichni jenom lidé. Zároveň se díky němu můžeme s ostatními ztotožnit a necítit se provinile kvůli svým ne úplně chytrým finančním rozhodnutím.

    Musíme ovšem podotknout, že důležitou roli hraje také humor. Mnoho virálních videí „dívčí matematiky“ vzniká zkrátka za účelem pobavení. S nástupem tohoto trendu se ovšem na sociálních sítích začala šířit také kritická videa. Absurdita některých pravidel je opravdu zábavná. Pro jejich pochopení potřebujete dávku nadsázky a nedělat z trendu zbytečně velkou vědu.

    Dává trend opravdu smysl?

    Logika „dívčích“ výpočtů se však zdá být přijatelná při nákupu opravdu kvalitních a drahých věcí. Například pokud je vám líto utratit finance za vytoužený produkt, ale víte, že vám nějakým způsobem zlepší kvalitu života. Třeba proto, že vám opravdu dlouho vydrží. Pak si nákup stačí rozpočítat. Možná se vám nakonec opravdu vyplatí.

    Experty na podobné rozpočítávání jsou i moderátoři podcastu Fletch, Vaughan & Hayleyna, kteří působí na iHeartRadio. Do svého pořadu totiž zařadili humorný segment věnovaný zdůvodňování drahých nákupů svých posluchačů. Opět tedy můžeme vidět, že se jedná o snahu pobavit.

    Neměli bychom nahradit termín Girl Math?

    Problematickým se ovšem zdá název trendu, tedy Girl Math. Podporuje obecnou představu o finanční negramotnosti žen a jejich utrácení za zbytečnosti, jako je oblečení, kosmetika a péče o sebe. Občasné nerozumné nákupy se přitom týkají všech, nejen žen. Dokonce ani nemusí být iracionální. Utrácení je soukromou záležitostí a nemusí mít žádnou hodnotící nálepku.

    Filozofie Girl Math rozhodně není dlouhodobě úspěšným receptem na hospodaření s financemi. Někdy však může být užitečným pomocníkem při specifických nákupech. Když nic jiného, trend alespoň představuje úsměvnou připomínku společné touhy udělat si život krásnější, jakýmkoliv způsobem to jde.

    @caitlinwiig

    the girl math was working overtime on @Studio Blue Illustration’s new bag purchase 💅🏻

    ♬ original sound – Caitlin Wiig

    Zdroje: TikTok, CNN, The Cut, Washington Post

    Jak na (ne)vinné párování. Objevte jídlo a pití v symfonii chutí. Losos a červené? Proč ne

    0
    jídlo a pití

    Jídlo a pití jsou dvě části jednoho zážitku. Patří k sobě jako tvíd k Chanel, červená podrážka k podpatkům Louboutin nebo mikádo k Anně Wintour. Ve světě luxusní gastronomie ale nenecháváme nic náhodě. Pečlivě vybrané ingredience totiž rozehrávají symfonii chutí a následný doušek vína ji teprve dotáhne k dokonalosti. Párování je promyšlené umění utvářející nový vesmír harmonie, hloubky, chutí a vrstev.

    Losos s Pinot Noir

    Losos je známý svou jemnou máslovou a zároveň bohatou chutí. Je proto oblíbený v kuchyních po celém světě. Tradičním výběrem k rybám je bílé víno typu Chardonnay nebo Sauvignon Blanc. Ovšem jestli chcete vzít svůj zážitek za jiný chuťový konec, spárujte lososa s červeným Pinot Noir.

    Díky své lehkosti a nízkému obsahu tříslovin je výjimkou. Má jemnou chuť s tóny červeného ovoce, jako jsou jahody a třešně. Taková kombinace z něj činí výbornou volbu, která poskytne párování nový rozměr bez toho, aniž aby „přehlušila“ rybu. Jako alternativu lze zvolit také Gin Fizz, který svými citronovými a bylinnými tóny krásně doplňuje delikátní chuť lososa.

    Kaviár se šampaňským

    I kdyby se na večírku nepodávalo nic jiného, jen šampaňské a kaviár, může se jednat o ten nejlepší večírek ve městě. Obě složky se totiž navzájem skvěle doplňují. Intenzivní slanost a mořská chuť kaviáru s máslovými podtóny zkrátka s hravou perlivostí šampaňského ladí. Kombinace tak perfektně rámuje komplexnost jiker.

    Pokud ale šampaňské není vaší oblíbenou volbou, sáhnout můžete po Chardonnay s tóny jablka, citrusů a vanilky. Pro milovníky koktejlů tvoří klasickou kombinaci s kaviárem rovněž Vodka Martini anebo po vzoru Bonda Vesper Martini.

    Foto: Pexels

    Lanýžové rizoto a Barolo

    Sommelieři říkají, že co roste dohromady, jde dohromady. Typické víno Barolo se vyznačuje aromatem fialek, čokolády a sušených švestek. Spolu s oříškovými a lehce česnekovými chutěmi zemitých lanýžů utvoří nebe v puse. Zvýšený podíl třísloviny navíc skvěle vyváží bohatou krémovost pokrmu. Z koktejlů sáhněte po barové klasice Negroni, se svými hořkými a bylinnými tóny je zajímavou alternativou.

    Humr Thermidor s Viognier

    Ochutnejte krémový a chuťově bohatý profil s nádechem moře. Humr Thermidor je symbolem luxusní kuchyně a podává se při speciálních příležitostech nebo v luxusních restauracích. I díky náročnější přípravě je totiž velice sofistikovaný.

    Výsledný pokrm mísí chutě hořčice a brandy, a proto jej skvěle doplní aromatické bílé víno Viognier s broskvovými, květinovými a minerálními tóny. Alternativou může být koktejl Mojito, jehož svěží mátové a limetkové chutě nabízí příjemný kontrast.

    Foto: Pexels

    Foie gras a Sauternes

    Foie gras je luxusní a zároveň kontroverzní delikatesa spadající do francouzské kuchyně. Je v ní navíc cosi dekadentního, což zřejmě souvisí i s tím, jak tato lahůdka vzniká. Husy nebo kachny se vykrmí za pomocí speciálního procesu zvaného ’gavage’. Aby byl tedy pták velmi tučný a jeho játra extrémně jemná, zažije toho hodně.

    Také proto nemůžete k této pochoutce sáhnout jen tak po ledajakém pití. Vyberte si raději Sauternes. Jedná se o sladké víno s bohatou chutí medu, broskví a karamelu. Pokud byste hledali koktejlovou alternativu, zvolte French 75. Kombinace ginu a šampaňského dodává pokrmu svěží a květinový nádech.

    Čokoládový fondant s Portským

    Fondant je dezert, který vyniká intenzivní čokoládovou chutí a vláčnou texturou. V ideálním případě k němu nalévejte Portské víno. Jeho intenzivní tóny sušeného ovoce, čokolády a koření budou k dezertu skvěle ladit. Jestli si fondant představujete spíše s kávou, dejte si Espresso Martini. Zajistíte vynikající doplněk i tečku luxusní večeře.

    Zdroj: Robb Report, Fraser’s Restaurant

    Rozjasněte Vánoce dokonalým šperkem. Odhalte elegantní i roztomilé kolekce luxusních značek

    0

    Ať už hledáte perfektní dárek, nebo chcete potěšit sami sebe, s kvalitním šperkem nešlápnete vedle. Nechte se inspirovat ikonickými kolekcemi luxusních značek. Cartier nabízí vánoční svět plný zlata a třpytících se diamantů. Společnost Bulgari zase naláká na řadu plnou rudých a smaragdových odstínů. Tiffany & Co. pak rozzáří úsměv na tváři roztomilou kolekcí inspirovanou Pokémony. U Roberto Coin najdete nestárnoucí klasiku.

    S Cartier pocítíte vánoční atmosféru. Vyberte si z klasických hodinek i diamantových prstýnků

    Jednou ze značek, které se rozhodly vytvořit speciální vánoční kampaň, je Cartier. Představila totiž koncept kouzelného butiku. Propojila ho hlavně se svými nejklasičtějšími kousky. „Jedná se o pozvánku na let hvězdnou oblohou na palubě skvostného butiku, na imaginární cestu,“ popsalo reklamu vedení společnosti.

    Vybrat si tedy můžete například z řady náramků, které najdete jak v bronzové, stříbrné, tak zlaté variantě. O něco extravagantnější jsou prsteny posázené diamanty. Pokud hledáte opravdu nadčasový dárek, rozhodně šáhněte po hodinkách. Model od Cartier totiž zůstane trendy už napořád.

    Zdroj: Cartier

    Vykouzlete úsměv na tváři roztomilým dárkem. Pokémon kolekce Tiffany & Co. rozzáří každý zimní den

    Pokud nejste milovníci klasiky, ale hledáte o něco jedinečnější dárek, inspirujte se nejnovější řadou z dílny Tiffany & Co. Značka totiž ve spolupráci s americkým umělcem Danielem Arsham vytvořila kolekci oslavující známé postavičky Pokémon. Známý umělec tím chtěl propojit šperkařství, umění, ale také pop kulturu, která ho samotného formovala.

    Zhmotnil proto šest postaviček Pokémona, tedy Pikachu, Charmander, Squirtle, Jigglypuff, Cubone a Mew. Největší hvězdou se ovšem stal právě ikonický Pikachu. Vyrobený je jak ve zlaté, tak tmavě šedé verzi. Místo klasických červených tváří má pak umístěné slavné krystaly. Na roztomilosti přidává také krabička ve tvaru Poké Ball, vyhotovená v klasických Tiffany barvách.

    Zdroj: Tiffany & Co.

    Šperky Bulgari přinesou skutečný luxus. Osloví vás elegantní smaragdy i ikonický had

    Do centra vánoční kampaně se společnost Bulgari rozhodla postavit svou globální ambasadorku a herečku Anne Hathaway. Na fotografiích proto předvádí hned několik kousků, které mohou skončit i pod vaším stromečkem. Pokud hledáte o něco extravagantnější šperk, zaujme vás náhrdelník se smaragdy zasazenými v platině, zkombinovanými s bílými diamanty.

    Značka se při jeho tvorbě inspirovala dávnými šperky, které se na oslavu nosily ve starověkém Římě. Luxusní náhrdelník můžete doplnit také ladícími náušnicemi. Vyberete si ale i v případě, že hledáte elegantní, ale méně nápadný model. Stříbrný řetízek Serpenti připomínající ikonického Bulgari hada plní přesně taková očekávání.

    Nadčasovou eleganci najdete u Roberto Coin. Prožijte sváteční sezónu s minimalistickými, ale luxusními šperky

    Toužíte po ještě méně výrazných kouscích? Pak hledejte v nabídce Roberto Coin. Je totiž plná jemných řetízků s drobnými přívěsky, decentních prstýnků nebo jednoduchých náramků. Ovšem i zde najdete o něco extravagantnější kousky. Častým motivem je totiž symbol květiny, který ale značka vyrobila v různých verzích. Najdete ji proto jak posetou diamanty, tak ve zlatých, ale i zářivě barevných odstínech.

    Zdroj: Roberto Coin

    Zdroje: WWD, Cartier, Tiffany & Co., Bulgari, Roberto Coin, Instagram

    It bags jako investice: Které modely od Jacquemus se vyplatí?

    0

    Kampaně a marketing francouzské značky Jacquemus v poslední době válcují módní svět. Jejich kabelky se zdánlivě prohánějí po Paříži jako součást dopravy, plují po jezeře Como nebo se nafukují na moři na jihu Francie. Dobrou zprávou je, že se mohou ocitnout i ve vašem šatníku. Které konkrétní modely by neměly chybět ve vaší sbírce?

    Le Bambimou

    Čerstvým přírůstkem do ikonické rodiny kabelek Le Bambino je model Le Bambimou. Jak ho odlišit od Le Bambino? Poznáte ho podle nadýchanějšího a objemnějšího vzhledu. Kabelka má lichoběžníkový tvar a najdete ji v kožené, nylonové, saténové nebo denim verzi.

    Navíc má odnímatelný popruh a lze ji nosit na rameni nebo křížem přes tělo. Uvnitř má hlavní přihrádku a kapsu, nacházející se také na zadní vnější stěně. Kabelka se pak jednoduše uzavírá magnetickou klopou.

    Le Bambimou můžete zakoupit ve dvou velikostech. Kromě té základní je k dispozici rovněž menší verze s názvem petit. Barevná škála je pestrá a sahá od béžové přes neonově růžovou až po černou. Cena se pohybuje v závislosti od varianty a velikosti, a to od 18 tisíc do 34 tisíc korun.

    Zdroj: Jacquemus

    Verdikt?

    Nadýchané a měkké kabelce Le Bambimou je těžké odolat. Vejdou se do ní všechny nezbytnosti a ještě něco navíc. Stane se proto ideálním společníkem pro běžný den, kdy s sebou nemusíte nosit spoustu věcí najednou. Kabelku jsme spatřili v podobě nepřehlédnutelného pop-up butiku Jacquemus v Soulu ve tvaru této kabelky. Před časem ji vynesla také designérka Amina Muaddi.

    Le Bisou

    Kabelka Le Bisou nám ukradla srdce už při svém loňském debutu. Má minimalistický obdélníkový tvar a uvnitř jednu hlavní přihrádku na zip. Nápaditost kreativního ředitele Simona Porte Jacquemus je u tohoto modelu patrná v tom nejlepším slova smyslu. Kabelka má totiž mnoho vizuálně zajímavých a chic variant.

    Jednou z nich je jistě Le Bisou Perle se dvěma „perlami“ na popruhu. K dostání je především v neutrálních barvách. V nejnovější vánoční kolekci „Guirlande“ ovšem září v krásném zlatém nebo smaragdově zeleném odstínu. Le Bisou Perle má navíc kvalitní nastavitelný kožený popruh.

    Další nepřehlédnutelnou verzí je Le Bisou mousqueton. Zachovává si v podstatě všechny základní prvky Le Bisou. Zvláštnost se objevuje pouze v podobě zlaté kovové rukojeti se zapínáním na karabinku. Na webových stránkách Jacquemus ji najdete v limetkově zelené, fialové a hnědé barvě.

    Za zmínku stojí rovněž Le Bisou Ceinture s opaskovým detailem nebo kožešinová Le Bisou doux. Všechny verze luxusní tašky jsou prozatím k dispozici v jedné velikosti. Cena se pak liší v závislosti na modelu, ale například Le Bisou Perle vás vyjde zhruba na 13 tisíc korun.

    Zdroj: Jacquemus

    Verdikt?

    Pokud hledáte menší a cenově dostupnou kabelku s nádechem lehké hravosti a elegance, Le Bisou je ta pravá. Vejdou se do ní téměř všechny nezbytnosti, které potřebujete na večer strávený ve městě. Zajisté s ní také obdržíte velké množství komplimentů. Všimli jsme si jí na Instagramu influencerky Leonie Hanne nebo na TikToku zpěvačky Kali Uchis.

    @kaliuchis

    to all old friends family anyone that got cut anyone that hates me i wish you roses out now everywhere🌞

    ♬ I Wish You Roses Kali Uchis – Kali Uchis

    Zdroje: Jacquemus, Instagram

    Odhalte trendy následujících sezón. Nabízíme módní predikce na rok 2024

    0

    Dostáváme se do období roku, kdy se můžete ponořit do módních predikcí na příští rok. A je oč stát, následující sezóny budou opravdu vyprávět různorodé příběhy. Ať už se bude jednat o officecore, návrat vykrojených pasů, nebo o květinový potisk, příští rok bude nezapomenutelný. Vycházíme z kolekcí na rok 2024 i trendy videí na sociálních sítích.

    Definujte pas. Dolce&Gabbana, Dior i Valentino obdivují ženskou siluetu

    Na přehlídkových molech předních módních návrhářů se stává výrazným trendem oslavovat křivky prostřednictvím vypasovaných kousků. Módní velikáni nešetří na vytříbených sakách, kabátech i dalších kouscích, které nejen, že zdůrazňují ženskou siluetu, vytvářejí také dojem extrémní elegance a sebejistoty. Většina designérů preferuje zdůraznění postavy pomocí pásku, který podobně a umně tvaruje linie těla. 

    Foto: Dior, Valentino, Dolce&Gabbana

    Smyslné odhalovaní. Od průhledných materiálů se posuneme ke krajce

    Nechme se unést čistotou a andělským půvabem šatů, které nám představily domy jako Gabriela Hearst, Dolce&Gabbana nebo Valentino. Tyto mistrovsky navržené kousky představují nejlepší tradice haute couture, ale také zhmotňují spojení elegance a něhy. Jsou to šaty, které se stanou nezbytnou letní položkou v šatníku každé moderní ženy, zářící čistotou a jednoduchostí.

    Foto: Valentino, Gabriela Hearst, Dolce&Gabbana

    Officecore nabírá na síle. Zdůrazněte s ním svou nezávislost

    Officecore se tentokrát vymaní z tradičních mantinelů a osloví jak v ležérním, tak nadmíru sofistikovaném provedení. Například Prada se vrací s oversized kousky, které doslova křičí styl, zatímco značka Bottega Veneta se odvážně pustila do vykrojených pasů a nabraných ramen. Vytvořila tím dokonalou rovnováhu mezi kancelářskou elegancí a seriózním vzhledem. Přesto se nám nejvíce líbí Fendi, officecore totiž předvádí ve skvělých barevných kombinacích.

    Foto: Prada, Fendi, Bottega Veneta

    Olympijskou módní medaili získává „metal“. Kousky s kovovým vzhledem budou trendy víc než kdy dříve

    Zlato a stříbro, dva kovové materiály, které můžeme kombinovat podle vlastní chuti a vkusu. O tom nás přesvědčily mnohé nedávné kolekce. Příští rok nám ale přinese doslova explozi těchto osobitých kovů. Módní návrháři se totiž pustili do tvorby s nebývalou vášní, přičemž ze zlata a stříbra učinili výrazné protagonisty, kteří jasně definují nadcházející sezóny příštího roku.

    Foto: Rabanne, The Attico, Alexander McQueen

    Co by na to řekla Miranda Priestly? Vše nasvědčuje tomu, že jaro ovládnou květiny

    Květiny a květinové vzory ožily na molech módních domů jako Balmain, Simon Rocha či Rolf Ekroth. Zda se v nadcházejícím období stane jejich triumfálním návratem, necháme prozatím nezodpovězené. Ačkoliv květiny byly v poslední době trochu opomíjené, stále v nich rezonuje určité kouzlo, a dle aktuálních prezentací můžeme potvrdit, že letošní interpretace květinových motivů dosáhla excelentní úrovně.

    Zdroj: Instagram

    Svět módy propadl sportu. Sportovní hvězdy vylepšují značkám marketing

    0
    Sportovní hvězdy jsou v posledních letech čím dál více propojené s módním světem a jeho marketingem.
    Sportovní hvězdy jsou v posledních letech čím dál více propojené s módním světem a jeho marketingem.

    Čím dál častěji můžeme v luxusních kampaních známých módních značek spatřit také hvězdy ze světa sportu. Do svého marketingu je totiž zapojují společnosti jako Dior, Louis Vuitton nebo Fendi. Z čeho taková posedlost sportem plyne? Sportovci a sportovkyně mají o nejnovější módní trendy často sami zájem. Zároveň za nimi ale stojí silná skupina fanoušků, a tedy potenciálních zákazníků.

    Nedá se tvrdit, že by módní společnosti neměly o sportovce nikdy v historii módy zájem. Propojení módního a sportovního světa je ovšem v současnosti mnohem viditelnější než kdy dříve. Posedlost luxusních značek sportem pramení nejen z blížících se letních Olympijských her 2024, ale také úspěšného marketingu. Sportovní hvězdy totiž skvěle zvládají také roli influencerů. Stojí za nimi navíc velká skupina fanoušků.

    Sportovní nadšenci tak slouží jako nová skupina zákazníků, která byla předtím značkám jako Dior, Louis Vuitton nebo Fendi nedostupná. Například podle výzkumu organizace PwC má letos sportovní sponzorský trh dosáhnout hodnoty 109 miliard dolarů. Průzkum firmy Deloitte zase ukázal, že na 80 procent fanoušků z generace Z sleduje profily profesionálních atletů. Na sportovce a sportovkyně je tak zároveň vytvářen tlak, aby vypadali stylově.

    Často jsou tak viděni v luxusních outfitech po cestě na trénink nebo klíčový zápas. Takový návyk zase vytváří skvělou příležitost pro módní společnosti. Jedná se tedy o skvělou symbiózu. Značky si vylepší svůj marketing a sportovní hvězdy si zase zaručí příjem mimo jejich sportovní kariéru, vyznačující se tím, že netrvá věčně. Příklad sportovců propojených se světem módy je závodník Lewis Hamilton nebo lyžařka Eileen Gu.

    Módu a sport perfektně propojuje především Serena Williams. Získala ocenění CFDA Fashion Icon

    Skvělým příkladem je ale také tenista Jannik Sinner, který na Wimbledonu zazářil svou taškou Gucci. Jednalo se totiž o první případ, kdy se na hřišti objevila podobně luxusní značka. Módu a sport pak dokonale propojuje také tenistka Serena Williams. Nedávno proto také získala cenu CFDA, označující ji za letošní Fashion Icon. Jedná se o první sportovkyni v historii, která takový titul od komise ocenění dostala.

    Ohromný vliv na čím dál častější spolupráce mezi sportovci a módními značkami mají také chystané letní Olympijské hry 2024. Jejich sponzorem se totiž stal největší módní konglomerát LVMH. Značky jako Dior nebo Louis Vuitton proto okamžitě do svých řad ambasadorů přijaly slavné sportovce a sportovkyně. Vše prozatím ovšem naznačuje tomu, že symbióza obou světů přežije i vysoce očekávanou sportovní událost.

    Zdroje: Business of Fashion, The Guardian, Grazia Magazine, Instagram, YouTube

    Módní novinky v kostce: Karlie Kloss odkoupila i-D, Tiffany & Co. má novou ambasadorku a Balmain objevuje virtuální svět

    0
    Modelka Karlie Kloss odkoupila se svou společností magazín i-D, Balmain nabízí novou virtuální funkci a v Paříži se chystá nová módní výstava.
    Modelka Karlie Kloss odkoupila se svou společností magazín i-D, Balmain nabízí novou virtuální funkci a v Paříži se chystá nová módní výstava.

    Polovina týdne s sebou přináší novinky ze světa módy. Tou největší je zaručeně odkoupení magazínu i-D supermodelkou Karlie Kloss. Společnost Tiffany & Co. zase oznámila novou ambasadorku. Značka Balmain představila virtuální funkci na zkoušení oblečení. Burberry odhalilo novou řadu speciálních šál. V Paříži se pak chystá nová výstava zachycující módu i kulturu prvních 20 let 20. století.

    Značka Tiffany & Co. rozšířila řadu ambasadorů. Přivítala francouzskou herečku Camille Cottin

    Známá šperkařská společnost Tiffany & Co. chtěla opět vyzdvihnout své propojení s Francií. Alespoň to jmenovala jako jeden z důvodů, proč si za svou novou ambasadorku vybrala právě francouzskou herečku Camille Cottin. Kromě toho vedení značky prohlásilo, že obdivuje její „výjimečný talent, skvělý vkus a vrozený humor“. Prozatím ovšem neoznámilo žádnou kampaň, ve které by se měla objevit.

    Známý magazín i-D má novou majitelku. Stala se jí supermodelka Karlie Kloss

    Společnost Vice Media prodala svůj magazín i-D. Získala ho firma Bedford Media, kterou vede supermodelka a podnikatelka Karlie Kloss. Jedná se o časopis, který roku 1980 založil bývalý umělecký ředitel Vogue Terry Jones. Původně se soustředil především na punk a post-punk éru Velké Británie. V současnosti ovšem cílí především na globální mladistvou kulturu. Známá modelka pak oznámila, že má pro magazín „vlastní vizi“.

    Společnost Burberry vydala speciální řadu šál. Oslavují zahrady Highgrove krále Karla III.

    Britská luxusní značka Burberry odhalila limitovanou edici šál. Rozhodla se totiž spolupracovat s umělcem Sammi Lynch, který vystudoval Královskou školu kreslení. Jedinečné hedvábné kousky totiž pokryl svými originálními ilustracemi zachycujícími zahrady Highgrove. Jedná se o soukromou rezidenci britského krále Karla III. Čtyři produkty pak umně odrážejí jednotlivá roční období.

    V muzeu Petit Palais se chystá nová výstava. Zachytit má módní a kulturní vývoj prvních 20 let minulého století

    Od úterý 14. listopadu do 14. dubna budete mít možnost navštívit v pařížském muzeu Petit Palais výstavu s názvem Modern Paris, 1905-1925. Soustředí se totiž na vývoj módy, umění a kultury v tomto slavném období. Zachycuje tak nejen umění, módu a fotografii, ale také architekturu nebo luxusní nábytek. Mezi představenou tvorbu patří také kousky z dílny návrhářů Paul Poiret nebo Jeanne Lanvin. Své místo mají ale také první návrhy domu Cartier.

    Balmain se ponořil do virtuálního světa. Nabídne 3D možnost zkoušení nových luxusních kousků

    Chystáte se pořídit nový kousek od Balmain, ale nejste si jistí, jak vám sedne? Vedení známé značky má pro vás řešení. Zahájilo totiž spolupráci s technologickou firmou Bods. Přidalo proto na své stránky funkci, která vám umožní si outfity vyzkoušet virtuálně. Vytvořit si totiž můžete vlastního 3D avatara s vašimi rozměry. Prozatím si tímhle způsobem můžete obléci sedm ready-to-wear designů, dvě kabelky a jeden pár bot.

    Zdroje: WWD, Fashion Network, The Hollywood Reporter, Instagram, YouTube

    Pořiďte mladému pánovi k Vánocům „killer footwear“. Ohromí denim verze Nike Air Jordan i futuristické Asics

    0

    Vánoce jsou za rohem a s nimi otázka všech otázek: Co darovat mladému muži, který je buď ve fázi „mám všechno“, nebo „ani nevím, co chci“? Zapomeňte na nudné dárky, letos s námi najdete to správné překvapení. Pod stromeček nadělte nové tenisky, které nejen, že při rozbalování vykouzlí úsměv, ale také dodají styl na každém kroku. Ať už je to streetwear rebel, minimalistický elegán, nebo barevný individualista, naše tipy ocení každý „teenage boy“. 

    Nike Air Jordan definují všechny teenage botníky. Radost uděláte i denim verzí

    Žádnému náctiletému šatníku nemohou chybět Nike Air Jordan. Zkrátka a „laicky“ řečeno, nosí je především oblíbení rappeři. Od světových celebrit, jako je například Cardi B přes Bhad Bhabie po českého Dollar Prync. Vlastnit pár takzvaných Jordanů se tak stává nezbytností, srovnatelnou s ikonickými Converse.

    Jak se ale vyhnout trapasu a předejít nechtěnému shodnému dárku se spolužákem? Vyhledejte originální barevné variace a netradiční materiály. Naším tipem jsou Jordan 1 v denim provedení, které jasně vystupují z davu. Zároveň reflektují perfektní spojení ikonického designu a originálního materiálu.

    Foto: Farfetch

    Po New Balance 550 se v regálech vždy zapráší. S nákupem proto neotálejte

    Ikonické „N“ vidíme poslední dobou téměř všude. Nejoblíbenější model s ikonickou nášivkou je z řady 550. Po teniskách se díky příznivé ceně v obchodech vždy zapráší. Vy se ale na Vánoce připravujete včas, proto máte dostatek času poohlédnout se i po jiných barevných variantách. Doporučujeme například model s decentním zásahem trendy červené nebo světlou klasiku s odstíny bílé, šedé a krémové.

    Foto: New Balance

    Adidas X Y-3 odráží trend minimalismu. Model se nechal ovlivnit japonskou módní scénou

    Luxusní spolupráce mezi Adidas a Yohji Yamamoto přináší minimalistický model známých tenisek. Okořeněný je však o zajímavé prvky ztělesňující japonské módní dějiště. Ať už je to materiál, skoro neviditelné šňůrky, nebo jednolitost, všechny tyto prvky z bot dělají kousek, který se hodí k džínům a stylové hoodie. Mladý pán je ale hravě zkombinuje i s elegantním lookem.

    Foto: Adidas

    Směs retro posedlosti a futurismu. Tento mix přináší značka Asics

    Japonskou značku tenisek Asics možná znáte ze sportovních akcí. Jedná se totiž o skvělou sportovní obuv. Letos ale brand přišel také s modelem Gel-Kayano. Po této obuvi se stejně jako u New Balance okamžitě strhla lavina poptávky. Skvěle doplní oblíbené streetwearové a mladistvé outfity. Vliv futurismu je v tomto odvětví navíc velice žádoucí a Asics přichází s dostupným řešením pro všechny.

    Foto: Asics

    Chcete pořídit opravdový luxus? Vyberte pár tenisek z dílny módního domu Lanvin

    Lanvin je módní dům, který všichni známe, ale většina z nás od něj nic nevlastní. Což je velká chyba a je nutno ji napravit. Lanvin přichází s ikonickými teniskami jménem Curb. Jejich cena se již několikrát zvedla. Pokud se vám tedy tento kousek líbí, doporučujeme neotálet. Příští rok se totiž může opět znatelně lišit. Tenisky jsme zahlédli i na několika celebritách a módní dům definují už několik sezón.

    Foto: Lanvin

    Čím potěšit teen dívky na Vánoce? Inspirujte se luxusním beauty wishlistem

    0

    Máte problém najít ideální vánoční dárek pro dospívajícího beauty nadšence? Výběr může být skutečným oříškem, jelikož dárek musí být trendy a zároveň mít i správné složení. Pokud nejste beauty experti, může to být ještě složitější. Nemějte obavy, máme pro vás řešení. Připravili jsme seznam nejoblíbenějších kosmetických značek a jejich limitovaných edic, které rozhodně vykouzlí úsměv na tváři.

    Darujte “čistou“ skincare nebo exotickou péči o tělo

    Jestliže chcete pro své beauty maniaky sehnat kvalitní a bezpečnou péči o pleť, zvolte například Florence by Mills. Kosmetická značka založená britskou herečkou Millie Bobby Brown nabízí “čisté“ a snadno použitelné produkty vhodné pro mladou pleť. Specializuje se na totiž na veganskou péči a make-up určený pro generaci Z. Letos přichází s limitovaným setem JUST FOR YOU: YOU’RE THE BEST, ve kterém najdete základní péči o pleť i kousky z dekorativní kosmetiky.

    Rádi vám doporučíme rovněž značku Sol de Janeiro, o kterou je opravdu dost vysoký zájem. Přes léto nadchla poměrně dost beauty nadšenců, a to díky svému ikonickému tělovému spreji BRAZILIAN CRUSH CHEIROSA 62. Jedná se o skutečně návykovou vůni vanilky se slaným karamelem. Není tedy divu, že značka vytvořila “vánoční“ balení OBSESSION, obsahující pět nejoblíbenějších oceněných produktů z řady BUM BUM na péči o tělo.

    Foto: Florence by Mills, Sol de Janeiro

    Nic nezkazíte ani dárkovým balením miniatur ikonických kosmetických kousků. Spousta populárních značek každý rok vyšle na trh nespočet miniaturních a roztomilých setů. Přes zimu je navíc potřeba hydratovat rty alespoň každé dvě hodiny, aby nevypadaly popraskaně a bez života. Také proto skoro každá značka uvedla na zimu 2023 mini sady s oleji, balzámy nebo maskami na rty.

    Foto: Laneige, Fenty Skin, Gisou

    Dopřejte dívkám hvězdný luxus s zrcadlem Jeffree Star Cosmetics

    Základem každého dokonalého vzhledu je kvalitní zrcadlo. Nemůžete si proto pořídit jen tak ledajaké. Potřebujete takové, které vás pouhým pohledem do něj donutí se nalíčit. Takové, které dokonale podtrhne váš finální look a dá vám pocit, že jste hvězda. Nic proto neokouzlí víc, než kolekce hvězdných zrcadel od značky Jeffree Star Cosmetics. Můžete vybírat z několika barev, ať už ve verzi do ruky, nebo s držákem na stůl.

    Foto: Jeffree Star Cosmetics

    Rozveselte Vánoce s paletkou stínů nebo make-up setem

    Známá luxusní značka Too Faced nás opět nezklamala a nadělila nám moc hezkou vánoční nadílku. Jedná se o multifunkční paletky s perfektními barvami a pigmentací. LET IT SNOW GLOBES je balení tří palet s osmi stíny a jedním multifunkčním odstínem na tvář. Druhá paletka, s názvem MERRY MERRY, je o něco větší a obsahuje spoustu třpytivých barev, tvářenku, bronzer a rozjasňovač. Pro milovnici make-upu jde tedy o přímo ideální dárek.

    Foto: Too Faced

    Tvářenka je obrovským trendem, který vládne každému zimnímu období. Nic není lichotivější než make-up, ve kterém hlavní kontrast tvoří rty a tváře. Značky jako Rare Beauty, Nars Cosmetics a Charlotte Tilbury proto takový trend potvrzují i letos. Jejich miniaturní make-up sety jsou totiž plné nejvirálnějších tvářenek za rok 2023. Darujte dárek, který nejen potěší, ale zaručeně potvrdí, že se vyznáte v trendech beauty světa.

    Foto: Rare Beauty, Charlotte Tilbury, Nars Cosmetics

    Zdroje: Florence by Mills, Sol de Janeiro, Fenty Beauty, Fenty Skin, Gisou, Laneige, Rare Beauty, Nars Cosmetics, Charlotte Tilbury, Jeffree Star Cosmetics