Více
    Redakce
    Domů Blog Strana 174

    Nepovedené módní momenty roku: Od balancování na hranici maximalismu až po ručníkovou sukni Balenciaga

    0
    Prohlídka Etro jaro/léto 2024.
    Prohlídka Etro jaro/léto 2024.

    Nastal čas udělat si módní bilanci za letošní rok. Opět jsme byli svědky okouzlujících kolekcí a hvězdných okamžiků. Neobešlo se to však ani bez kontroverzí a nepříjemných událostí, které tento rok rovněž definovaly. Přinášíme proto seznam největších přehlídkových přešlapů i vtipných momentů ze světa módy.

    Rok 2023 nám ukázal, že i maximalistický outfit má své limity

    Některé kolekce na letošních týdnech módy otevřeně bojkotovaly všudypřítomný nenápadný luxus. Místo toho se mnoho značek vydalo cestou energického maximalismu, a to v tom nejlepším slova smyslu.

    Vytvořit dokonale vyladěný maximalistický look je ovšem umění. Takový počin vyžaduje precizní estetické cítění a schopnost balancovat na tenkém ledě. Outfit s příliš mnoha barvami a vzory totiž může snadno přerůst z maximalistického do nevkusného.

    Zdroj: Chanel, Collina Strada, Louis Vuitton

    V průběhu letošního roku jsme i přesto byli svědky mnoha skvělých kolekcí, které reprezentovaly maximalistické mistrovství návrhářů. Některé se ale kvůli už zmíněným důvodům spíše nepovedly. Musíme však podotknout, že takové módní omyly byly většinou, a naštěstí, ojedinělé.

    Jemně rušivé kombinace vzorů a barev jsme spatřili například v kolekci Chanel pro jaro/léto 2024. Nevhodnou kombinaci károvaného vzoru, krajky a měděné barvy zvolila Collina Strada pro podzim/zimu 2023.

    Příliš přesyceně působí i look z přehlídky Louis Vuitton pro podzim/zimu 2023. Obrovskému množství vzorů rozhodně nepomohly ani futuristické svítící brýle.

    Miranda Priestly z filmu Ďábel nosí Pradu by se zhrozila. Ne všechny květiny ohromí

    U maximalismu z trochu jiného soudku ještě zůstaneme. Přehlídkám totiž výrazně dominovaly také květinové vzory. Mnohé z nich nám vyrazily dech, jiné nás ale překvapily spíše v tom negativním smyslu.

    Takový dojem v nás zanechala například kombinace různých vzorů s květinovým kabátem, která se objevila u Missoni na přehlídce podzim/zima 2023. Po barevné stránce nemáme žádné výhrady, ale jednotlivé vzory spolu příliš neladí.

    Zdroj: Missoni, Simone Rocha, Molly Goddard

    Neztotožnili jsme se ani s šaty z kolekce Simone Rocha podzim/zima 2023. Jejich hlavním prvkem jsou tři rozdílné látky sešité dohromady. Z hlediska barevnosti to opět není žádná tragédie, ale drastické přechody z jedné látky do druhé jsou až příliš do očí bijící.

    Nepříjemně nás překvapil také look s květinovou sukní z kolekce Molly Goddard pro jaro/léto 2024. Působí chaoticky a jednotlivé kousky k sobě vůbec nepasují. Vypadají, jako by byly kombinovány náhodně, nikoli promyšleně.

    Otázka roku: Až jakému nebezpečí jsou návrháři schopni vystavit své modelky?

    Návrhář Christian Cowan se při své přehlídce jaro/léto 2024 postaral o vtipný a zároveň pobuřující moment. Na molo poslal modelku oblečenou jako obří chlupatou černou kouli. Outfit ale přirozeně znemožňoval modelce jakoukoli schopnost vidět a orientovat se v prostoru.

    Potulovala se proto zmateně po molu, dokud celý incident nevyeskaloval, když narazila do první řady plné užaslých hostů. Nakonec jí proto musel pomoct organizační tým, který ji bezpečně odvedl do zákulisí.

    Ručníková sukně a boty připomínající lidské nohy se navzdory všemu staly hitem sociálních sítí

    Kromě vypíchnutí nepovedených kousků, ale musíme letos ocenit také smysl pro humor některých francouzských módních domů. Například Balenciaga představila sukni z ručníku s cenovkou zhruba 18 tisíc korun. Téměř nemusíme dodávat, že se samozřejmě ihned stala internetovou senzací.

    Zdroj: Balenciaga

    Dalším podobně humorným kouskem byly kozačky z dílny Louis Vuitton, připomínající lidskou nohu s ponožkou a lodičkou. Pro změnu za ně v přepočtu zaplatíte asi 51 tisíc korun. Není se ale čemu divit, boty totiž vzdávají hold surrealismu skutečně geniálním způsobem.

    Zdroj: Louis Vuitton

    Milovníky módy letos pobavila také Jennifer Lawrence a její páskový incident

    Na odlehčení přidáváme také veselou nehodu, která se udála nedávno při zahajovacím ceremoniálu světelné show a sváteční výlohy Dior v obchodním domě Saks. S projevem na něm vystoupila také známá herečka Jennifer Lawrence.

    V jednu chvíli se jí však rozepnul opasek a spadl na zem. Celá situace byla komická především proto, že reakce Lawrence byla k nezaplacení. My můžeme jen dodat, že podobně nám všem budou praskat opasky i v době nadcházejících vánočních svátků.

    Zdroje: Instagram, YouTube

    Beauty Inc zná favority roku 2023. Patří mezi ně parfém Burberry, všestranná paletka i produkty Prada

    0
    Prada letos zazářila svou beauty řadou, vytvořenou ve spolupráci s L'Oreal.
    Prada letos zazářila svou beauty řadou, vytvořenou ve spolupráci s L'Oreal.

    Platforma Beauty Inc každoročně nabízí seznam svých oblíbenců za uplynulý rok. Letos jsme z výherců vybrali pět z nich, které rozhodně stojí za to sledovat. Patří mezi ně například všestranná paletka hnědých a béžových odstínů Danessa Myricks, luxusní parfém od Burberry, nová beauty řada značky Prada, ale také aktivační sérum od Westman Atelier i veškeré produkty RMS Beauty.

    Vstupte do nového roku s perfektní péčí. Zajistí ji aktivační sérum od Westman Atelier

    Sérum s názvem Skin Activator vytvářela luxusní značka Westman Atelier pět let. Na pomoc si totiž přizvala také dermatologa Rymonda Park. Společně tak letos představili emulzi, která umně napodobuje strukturu kůže a obsahuje na 15 aktivních složek.

    Patří mezi ně například čtyři různé kyseliny hyaluronové. Jedná se přitom o první produkt spadající do kategorie „péče“, kterou kreativní duo Westmanových zveřejnilo. Není tak divu, že od Beauty Inc získalo cenu produkt roku ze světa skin care.

    Zdroj: Westman Atelier

    Průlomovou značku letošního roku je RMS Beauty. Jedná se o organickou a elegantní volbu

    Porotce z Beauty Inc oslovila také make-up společnost RMS Beauty. Stala se totiž letošním průlomovým brandem. Už v roce 2009 ji založila make-up umělkyně Rose-Marie Swift. Od té doby si stanovila za cíl vytvářet produkty s organickými ingrediencemi. Postupem času a velmi dobře zvolenou kampaní na sociálních sítích se jí nakonec podařilo dosáhnout úspěchu. V současnosti tak nabízí snad veškeré make-up klasiky, které si jen může (eco)beauty milovník přát.

    Cenu za nejlepší make-up produkt si odnesla Danessa Myricks. Zazářila se svou multi-funkční paletkou

    Jednou z nejvíce sledovaných kategorií na Beauty Inc Awards 2023 byla samozřejmě ta týkající se make-upu. Letos si první místo v ní vydobyla společnost Danessa Myricks Beauty. Stejnojmenná majitelka značky totiž vytvořila paletku 10 neutrálních odstínů Groundwork Defining Neutrals. Speciálně je především tím, že se dá použít jak na oči, tak obličej, tváře nebo rty. Sloužit má hlavně pro kreativní hru se stínováním, ale také jako pomoc s tvarováním požadovaných rysů.

    Zdroj: Danessa Myricks

    Titul parfém roku získala společnost Burberry. Ohromila svou vůní Goddess

    Parfém Goddess od Burberry možná znáte díky kampani, ve které se v srpnu objevila herečka Emma Mackey. Letos na sebe upoutala pozornost především díky filmu Barbie. Známá je ale hlavně ze seriálu Sex Education. Cenu parfém roku však luxusní produkt získal hlavně kvůli svým perfektním ingrediencím. Jeho hlavní složkou je totiž vanilka, která se letos těšila velké oblibě. Kromě toho se jedná o první parfém licencovaný firmou Coty, jehož lahvička se dá znovu doplnit.

    Miuccia Prada ani tentokrát nešlápla vedle. Beauty řadou s L’Oréal si zajistila jasný úspěch

    Za nejvíce prestižní řadu letošního roku označila platforma Beauty Inc spolupráci mezi Pradou a L’Oréal. Značky totiž společně vytvořily kolekci skin care i make-up produktů. Jak kreativní ředitelka Miuccia Prada, tak její partner Raf Simons si totiž přáli vytvořit výrobky, které budou „reprezentovat osobnost, svobodu i sebe vyjádření“ zákazníků. Vedení L’Oréal tak jejich přání vyslyšelo a propojilo ho s texturami, vzory i barvami z archivů módního domu Prada.

    Zdroj: Prada

    Zdroje: WWD, Instagram, YouTube

    Jak na zimní all-white outfity? Dejte hlavní slovo sofistikovaným doplňkům a béžovému nádechu

    0
    Například Valentino nabízí monochromatické looky v bílé.
    Například Valentino nabízí monochromatické looky v bílé.

    Zima je sice poněkud svazující, ale ve světě módy neocenitelná. Můžete vrstvit, jak jen je libo i nosit výraznější prvky. S trochou štěstí zakryjete i vše, co vás celé léto deprimovalo. Bílá představuje čistotu a sterilnost, proto v ní budete vždy vypadat senzačně, nadčasově a zároveň elegantně. Zároveň je základní barvou, takže vaše doplňky se v bílých outfitech konečně dočkají zasloužené pozornosti.

    V elegantním podání se držte správných střihů. Jednoduchost ozvláštní doplňky

    Pokud chcete, aby váš look vypadal elegantně, zaměřte se na skvěle padnoucí velikosti a střihy. V tomto případě jsou pro vytvoření dech beroucího wow efektu klíčové. Pokud tak neučiníte, celý dojem bude působit spíše lacině než sofistikovaně. Stavebním kamenem outfitu a zároveň naším favoritem jsou padnoucí kabáty. V bílé barvě totiž vypadají naprosto nebesky. Pokud k nim přidáte hravé doplňky, máte vyhráno a můžete vyrazit na pracovní schůzku, formální večeři, ale třeba i na dlouhé nákupy s kamarádkou.

    Outfit no. 1 – kabát: Magda Burtym, svetr: Loro Piana, sukně: Max Mara, boty: Jimmy Choo, kabelka, brýle: Loewe, náušnice: Jil Sander | Outfit no. 2 – kabát: Dolce&Gabbana, kalhoty: Dion Lee, svetr: COS, rukavice: Saint Laurent, kabelka: Hermés (Farfetch), boty: Alexander McQueen, brýle: Bottega Veneta, náušnice: Sterling King

    Streetstyle patří do města i hor. Zkuste navrstvit kalhoty se sukní

    Klíčovým prvkem obou příkladových outfitů je navrstvení kalhot a sukně. Tedy stylizace, kterou na módních molech vidíme stále častěji. Kombinace je totiž navíc praktická, protože vás mnohem více zahřeje. Což je při tvoření zimních looků maximálně žádoucí. Nebojte se proto mixovat materiály a textury jednotlivých kousků. Skvěle vypadá například tvídová atypická bunda, pletená balaclava i punčocháče. Strach z překombinování monochromatických kousků řešit nemusíte.

    Outfit no. 1 – bunda: Goen J., sukně: Jil Sander, svetr: Toteme, punčochy: Wolford, balaclava: Miu Miu, boty: JW Anderson, kabelka: Alexnader McQueen, brýle: Sanit Laurent | Outfit no. 2 – kožich: The Attico, top: Acne Studios, džíny: Salavtore Ferragamo, sukně: Jacquemus, boty: Jil Sander, kabelka: The Attico, brýle: Saint Laurent

    Čistotu a eleganci zhmotňuje Jil Sander. Její aktuální lookbook je přehlídkou bílé barvy

    Jil Sander, proslulá svým minimalistickým a sofistikovaným šarmem, představila letos několik outfitů v elegantní bílé barvě. Stejně jako my, i ona k nim zvolila doplňky a boty v kontrastní černé barvě. Její inspirativní looky nejsou k dispozici jen k prohlédnutí, můžete si je i rovnou pořídit. Bez obav můžete experimentovat se stylizacemi, ať už jde o vrstvení mikiny na šaty nebo sukně pod ně. Nakonec pak looky dodávají vibe uniformy, který je letos v kurzu.

    Foto: Jil Sander

    Fear Of God monochromatickými outfity prolil celou kolekci. Ze zimního vrstvení brand dostává výbornou

    V zimě je vrstvení nejžhavějším módním tématem. Občas ale může být obtížné udržet jednotlivé kousky pod kontrolou a dosáhnout požadovaného výsledku. Inspirujte se proto řadou Collection 8 od značky Fear of God. Vrstvy jednobarevných outfitů představují stěžejní prvek této kolekce a jsou základem pro vytváření skvělých kombinací. Kromě toho nás zaujaly i nadměrně velké kabáty, které i přes svůj zdánlivý název skvěle padnou. 

    Zdroj: Instagram

    Módní novinky v kostce: Červená přebila růžovou, Saint Laurent otevřel největší pobočku na světě a Dior odhalil luxusní dezerty

    0
    V letošním roce přebila tmavě červená barva oblíbenou Barbie růžovou.
    V letošním roce přebila tmavě červená barva oblíbenou Barbie růžovou.

    Módní svět je opět plný novinek. Například Saint Laurent o víkendu slavnostně otevřel svůj největší obchod na světě, a to na na Champs-Élysées. Značka Swarovski zase odhalila novou pobočku na 5th Avenue. Společnost Dior zahájila spolupráci s šéfkuchařkou Anne-Sophie Pic a Louis Vuitton přivítal nové ambasadory. Platforma Stylight pak zrekapitulovala aktuální trendy.

    Fashion Recap 2023 odhalil aktuální trendy. Červená zvítězila nad růžovou, baggy jeans nad cargo kalhoty

    Platforma Stylight odhalila svůj report s názvem Fashion Recap 2023. Jeho cílem bylo shrnout trendy uplynulého roku a porovnat je s těmi současnými. Poukázal tak například na to, že „Barbie“ růžovou nahradila červená. Trendy je především její tmavší a burgundy odstín. Například baggy jeans zase zvítězily nad dlouho oblíbenými cargo kalhoty. Populární kovbojské kozačky pak ustoupily klasickým biker boots.

    Swarovski odhalil svůj dosud největší obchod. Najdete ho na slavné 5th Avenue

    Minulý pátek otevřela luxusní značka Swarovski svou dosud největší vlajkovou pobočku. Nachází se na věhlasné newyorské ulici 5th Avenue. Klíčovým prvkem dech beroucího designu je především ikonický Swarovski krystal, známý jako Octagon. Objevuje se například hned vedle vstupu, jako dekorace na zdech nebo kouzelném schodišti. Součástí obchodu je také kavárna, ve které mohou návštěvníci popíjet z luxusního Swarovski nádobí Rosenthal China.

    Módní dům Dior objevuje svět dezertů. Spolupracuje s nejlepší šéfkuchařkou světa

    Luxusní tvorbu značky Dior si nyní budete moct doslova vychutnat. Její vedení se totiž domluvilo na jedinečné spolupráci s šéfkuchařkou Anne-Sophie Pic. Na kontě má přitom nejvíce michelinských hvězdiček ze všech kuchařek na světě. Nyní tak povede novou Monsieur Dior restauraci v japonské Osace. Otevřít se má ovšem až roku 2025. Do té doby můžete její speciální Dior dortíky ochutnat na mezinárodním letišti Kansai, poblíž Osaky.

    Louis Vuitton přivítal další ambasadory ze světa K-pop. Značku zastoupí skupina RIIZE

    Společnost Louis Vuitton má další hvězdné ambasadory, kteří ji budou nadále zastupovat. V jejich kampaních se tak objeví členové nově populární K-pop skupiny RIIZE. Vedení známé značky vyzdvihlo především jejich jedinečný styl, osobnosti i hudbu. Svůj debut přitom skupina světu představila teprve před třemi měsíci. Obrovský úspěch mělo především jejich první album s názvem Get A Guitar.

    Také Saint Laurent se překonal. Na slavné Champs-Élysées odhalil svou zatím největší pobočku

    Značka Swarovski není jediná, která staví na odiv svůj úspěch skrze ohromné pobočky. Ke stejnému kroku se odhodlala také značka Saint Laurent. V sobotu totiž otevřela svůj největší obchod na světě. Najdete ho na proslulé 123 Avenue des Champs-Élysées v Paříži. Jedinečný je například tím, že společnost na jeho design použila dech beroucí kameny, které se objevily na přehlídce pro jaro 2024. Ta se odehrála pod ikonickou Eiffelovou věží.

    Zdroje: Fashion Network, WWD, Allkpop, Instagram, YouTube

    Kozačky a černé punčocháče: Neporazitelná trendy kombinace na zimu

    0
    Kampaň značky Jimmy Choo pro zimu 2023.
    Kampaň značky Jimmy Choo pro zimu 2023.

    Vymanit se z koloběhu zimního oblékání může být obtížné. Někdy se zdá, že jedinou možností pro chladné počasí jsou kalhoty, ale opak je pravdou. V tomto období můžete své outfity povýšit na jinou úroveň díky vysokým kozačkám a punčocháčům. Ukážeme vám, jak vytvořit dechberoucí look právě pomocí těchto dvou kousků.

    Alfou a omegou jsou výjimečné a kvalitní kozačky

    Výběr a nákup dokonalých kozaček bývá někdy docela oříšek. Musí být pohodlné, zvládnout extrémy mrazivého počasí a přitom vypadat skvěle a ideálně i vydržet několik sezón.

    Na trhu je na výběr nekonečné množství druhů, ale chcete-li s punčochami vytvořit stylový vzhled, sáhněte po kozačkách po kolena. V chladném počasí vás jistě zahřejí, ale zároveň budou stále působit elegantně.

    Volba stylu nebo platformy je na vás. Vsadit můžete na klasické a pevné kozačky v jezdeckém stylu na nízké platformě od Dior. Pokud jsou podpatky vaším nejlepším přítelem, určitě se zastavte u Saint Laurent, kde najdete na pohled neodolatelné modely.

    Cenově dostupnější značkou, díky níž vaše obuv vynikne v davu, je Vagabond. Nám se obzvlášť líbí model Ansie s hranatou špičkou a zajímavými blokovými podpatky.

    Zdroj: Dior, Saint Laurent, Vagabond

    Chic kozačky perfektně doplní černé punčocháče

    V tomto případě hrají černé punčocháče klíčovou roli nejen vizuálně, ale i funkčně. V zimě byste totiž měli sáhnout po kouscích, které jsou zateplené a ochrání vás před chladem.

    Komfort a luxus na první pohled se snoubí v punčochách značky Wolford. Trik spočívá v tom, že jsou vyrobeny z vlny Merino. Ovčí vlna vás nenechá na holičkách a zahřeje vás například venku na vánočních trzích (spolu s punčem) nebo na procházce v idylických horských městečkách.

    Pokud se chystáte look s kozačkami nosit v interiéru, můžete sáhnout i po klasických tenčích punčocháčích. Na firemní vánoční večírek nebo na silvestrovský večer se ozdobte punčochami Calzedonia posetými kamínky. Zářit budete také díky modelu s monogramovým vzorem od Gucci, který je protkán stříbrnou nití.

    Zdroj: Wolford, Calzedonia, Gucci

    Jak dotáhnout takový outfit k dokonalosti?

    Kombinace kozaček a punčocháčů vám dává prostor k nošení oblečení, které obvykle považujeme za letní. Proto do hry vstupují také minisukně a nám se obzvlášť líbí plisovaný model značky Prada.

    Pro odvážlivce se nabízí možnost jít cestou takzvaného No-Pants Look, který kraloval letošním trendům. Specialistou na experimenty bez kalhot je právě značka Miu Miu.

    Pokud se necítíte na letní kousky, můžete zvolit midi nebo maxi sukně z hrubých či pletených materiálů. Minimalistickú verzi ve stylu nenápadného luxusu si ulovíte u Simkhai.

    Zdroj: Prada, Miu Miu, Simkhai

    Pradasphere II pohltila Šanghaj. Návštěvníky láká na to nejlepší z luxusního světa Prada

    0
    Společnost Prada zahájila svou výstavu Pradasphere II v Šanghaji.
    Společnost Prada zahájila svou výstavu Pradasphere II v Šanghaji.

    Čím dál více luxusních značek cílí na trh v Číně. Jednou z nich je italská společnost Prada, která ve čtvrtek v Šanghaji zahájila exkluzivní výstavu Pradasphere II. Nabízí jedinečný zážitek, který návštěvníky vtáhne do jinak nedosažitelného světa slavného módního domu. Na vlastní oči tak spatří nejen slavné oblečení, ale také architekturu, sport a umění.

    Společnost Prada se ve své jedinečné výstavě Pradasphere II ohlíží do minulosti. Dělá to ovšem s moderním nadhledem. Svou exhibici proto umístila do futuristických prostor Start Musem v Šanghaji. Kreativní ředitelé módního domu Miuccia Prada a Raf Simons přitom Pradasphere II navrhli tak, aby návštěvníky postupně vtahovala do jinak nepřístupného luxusního světa. Krok po kroku tak objeví 110 let starou historii značky.

    Výstava proto nabízí přes více než 400 fyzických i digitálních artefaktů. Zastoupený ovšem není jenom módní průmysl, ale také svět umění, architektury, kultury nebo sportu. Na konci dech beroucí návštěvy pak na všechny příchozí čeká luxusní kavárna i dárkový obchod. Exhibici, která navazuje na první Pradasphere z roku 2014, můžete navštívit do 21. ledna příštího roku. A rozhodně se máte na co těšit.

    Hned na začátku výstavy vás přivítá místnost zvaná magazzino. Jedná se o italský název pro sklad. Právě jeho napodobenina pak skrývá okolo 200 modelů z různých uplynulých sezón. Poukázat má především na to, že Prada ready-to-wear kolekce vytváří už od roku 1988. První „uvítací“ prostor tak nastavuje základ pro další specializované místnosti, které se věnují jednotlivým kategoriím a produktům.

    Na výstavě Pradasphere II si to své najde každý. Místnosti zlákají svým jedinečným kouzlem

    Například místnost s názvem Fratelli Prada má představovat napodobeninu původního obchodu Prada v Miláně. Sekce Prada A Milano zase návštěvníkům nabízí fotografie od Alberta Watsona. Najdou v ní také kousky z kolekce Miuccia Prada známé jako Nylon. Například část nazvaná Green Store zase zobrazuje kousky ikonického výlohy luxusního obchodu. Místnost Cinema je pak věnovaná spolupráci s režiséry.

    Zdroj: Prada

    Nechybí ale ani prostory věnované pouze architektuře nebo sportu. Místnost s názvem Materiality pak odhaluje sukně, které slavní návrháři vytvořili speciálně pro výstavu v Šanghaji. Italská společnost exhibici slavnostně zahájila ve čtvrtek 7. prosince. Na akci proto dorazily také hosté ze světa kultury, módy, umění, architektury, filmu i financí. Důležitá byla především přítomnost múzy módního domu a herečky Hunter Schafer.

    Zdroje: South China Morning Post, L’Officiel, Fashionista, Instagram, YouTube

    Přehlídka Chanel Métiers d’art vzdala hold Manchesteru. Vyzdvihla jeho historii i hudební ikony

    0
    Společnost Chanel odhalila svou přehlídku Métiers d'art v Manchesteru.
    Společnost Chanel odhalila svou přehlídku Métiers d'art v Manchesteru.

    Velkolepá show Métiers d’art letos provázala značku Chanel s průmyslovou i hudební historií Manchesteru. Kreativní ředitelka Virginie Viard vzdala hold hvězdám jako Joy Division, New Order, The Smiths nebo Oasis. Pochmurné britské město pak rozzářila kolekcí v jasných barvách červené, zelené nebo oranžové. Zpracovala je především do kousků s nádechem 60. let minulého století.

    Britské město Manchester převzala na tři dny plné módy i pop kultury francouzská značka Chanel. Luxusní akce ve čtvrtek vyvrcholila dlouho očekávanou přehlídkou Métiers d’art. Přirozeně se rovněž točila kolem města s hlubokými průmyslovými, ale i hudebními kořeny. Kreativní ředitelka společnosti Virginie Viard se totiž rozhodla městu ve svých návrzích vzdát hold. Uctít chtěla i jeho propojení s Chanel.

    Do města totiž zakladatelku módního domu a návrhářku Coco Chanel zavedl její milenec, vévoda z Westminsteru. Nejnovější návrhy rovněž vysvětlují původ lásky slavné návrhářky k tvídu. Tedy materiálu, který často používala na své slavné kostýmky. Látku si totiž poprvé přivezla právě z Británie, když v ní trávila čas se svým milým. Postupně se ovšem dostala až do samotného srdce luxusní společnosti.

    Zdroj: Reuters

    Viard ovšem chtěla svou tvorbou poukázat na Manchester jako takový. Do svých návrhů proto vepsala i hudbu, kterou jsou ulice města protkané. Modelky proto nosily kabelky ve tvaru vinylových desek. Předvedly i přívěsky ve tvaru hudebních nástrojů. Vliv rock and rollu byl znát také v černých kabátcích s širokými rameny a ladících lesklých sukních. V Manchesteru konec konců vznikly hvězdy jako Joy Division, New Order, Oasis nebo The Smiths.

    Přehlídce vládly tvídové kostýmky. Zazářily v pestře červené, modré nebo oranžové barvě

    Nejvíce se ale v nejnovějších módních kouscích projevoval vliv 60. let minulého století. Modelky oblékly kostýmky výrazných barev, především v modré, červené, oranžové nebo růžové. Doplněné byly o takzvané „newsboy“ čepice a ladící pásky. Každý z kostýmků se něčím lišil od těch ostatních. Ať už vyšitou květinou, ozdobnými kapsami a knoflíčky nebo véčkovým výstřihem. Spárované byly také s hřejivými a extra dlouhými barevnými šálami.

    Přehlídka se pak odehrála na ulici, kterou známá značka nechala přikrýt skleněnou střechou. Uchránit tím své hosty chtěla před nevlídným britským počasím. Mezi slavné návštěvníky pak patřila například herečka Kristen Stewart nebo módní ikona Caroline de Maigret. Přítomné byly ale i známé místní hudební osobnosti jako rapper Aitch nebo R&B zpěvačka Victoria Jane. Místní pak Chanel zapojil i do související foto kampaně.

    Zdroje: WWD, Fashionista, Coco Chanel, The Guardian, Reuters, YouTube

    Ponořte se o svátcích do zaslouženého beauty spánku. Odměňte se luxusním povlečením, vyživující kosmetikou nebo relaxující vůní

    0
    Dovolte si o svátcích prožít ten opravdu nejluxusnější spánek.
    Dovolte si o svátcích prožít ten opravdu nejluxusnější spánek.

    Kromě přeplněného svátečního stolu a kouzelných pohádek se všichni celý rok těšíme na svátky ještě z dalšího důvodu. Nemůžeme se dočkat vytouženého odpočinku a klidu. Podobný relax zaručí především kvalitní spánek. Odměňte se proto letošní vánoční sezónu luxusním povlečením, hedvábnou maskou na oči, pořádnou matrací nebo nočními séry a aromatickými oleji.

    Klíčem je kvalitní základ. Objevte pohodlí a kouzlo těch nejluxusnějších matrací

    Jednou z největších změn, ke které se letošní Vánoce můžete odhodlat, je výměna vaší matrace. Pokud se k podobnému kroku rozhoupete, stojí za to zvolit opravdový luxus. Vybrat si můžete například z nabídky Stearns & Foster, která vás už od pohledu donutí cítit se přímo královsky. Osloví vás nejen zajímavý design, ale také několik funkčních a promyšlených vrstev. Pro podobnou kvalitu v organické variantě zavítejte do světa firmy Avocado.

    Zdroj: Stearns & Foster, Avocado

    Zachumlejte se do jemného obláčku. Se správným povlečením si vychutnáte zasloužený spánek na plno

    Pokud jste se svou matrací spokojení, můžete si dovolit odměnit se například novým povlečením. S nadýchanou peřinou tak vytvoří dokonalý základ pro snovou noc. Luxusně bude zaručeně vypadat například set od značky Parachute. Její produkty jsou nejčastěji vyráběné z organické bavlny nebo lnu. Zajímavá je ale také více zdobená, i když stále jednoduchá, verze povlečení. Jako ze zapadlého italského městečka se můžete cítit například s povlečením od Pratesi.

    Zdroj: Parachute, Pratesi

    Pro dobrý spánek je potřeba tma. Zaručte si ji elegantní a pohodlnou maskou na oči

    Zkuste problémy s usínáním o svátcích porazit s tou perfektní maskou na oči. Když zvolíte tu správnou, zabráníte nepříjemnému škrábání nebo jejímu otravnému posouvání. Pro co nejpříjemnější pocit zvolte ten nejlepší materiál, tedy hedvábí. Například společnost Brooklinen vyrábí hedvábné masky v hned několika roztomilých odstínech. Speciální je pak verze od firmy Lunya. Je totiž vyplněná recyklovatelnými korálky pro lepší zatížení.

    Zdroj: Brooklinen, Lunya

    Udělejte si pohodlí už před spaním. Nechejte se zrelaxovat vánočními aroma olejíčky

    Pro perfektní spánek je důležité vytvořit si správnou atmosféru ještě před tím, než se pokusíte ve své dokonalé posteli usnout. Zatímco si budete před spaním číst, nechte si provonět pokoj relaxujícím aroma. Využijte nespočet aroma olejíčků a automatický difuzér, který nebudete muset hlídat. Designovou variantu nabízí například Rituals. Společnost Mytheresa pak vytvořila tradičnější variantu aroma lampy. Vložit do ní můžete vonný vosk dle vaší volby.

    Zdroj: Rituals, Mytheresa

    Nezapomeňte na svou pleť. Nechejte ji přes noc hýčkat pořádně vyživující kosmetikou

    Pravý beauty spánek si vyžaduje také správnou volbu skin care. Vyberte si z nespočtu nočních krémů, masek nebo sér. Opravdu luxusní variantou je například exkluzivní noční produkt z dílny Chanel. Jeho hlavním cílem je přes noc obživit vaši unavenou pleť. Péči si ovšem nezaslouží pouze váš obličej. Dopřejte zbytku těla potřebnou odměnu v podobě retinolu. Pomůže vám bojovat například s tmavými skvrnkami i jizvami.

    Zdroj: Chanel, Nécessaire

    Zdroje: Forbes, WWD, Allure, Town & Country

    Aktuální módní scéna jako odraz nostalgie. Módní recyklaci oslavujeme více než kdy dříve

    0
    Rabanne X H&M oslavuje sedmdesátá léta.
    Rabanne X H&M oslavuje sedmdesátá léta.

    Nostalgie zjemňuje atmosféru celého vánočního období. Co přesně ale nostalgie znamená? Je to intenzivní touha po něčem minulém či ztraceném. Ačkoliv si to možná neuvědomujeme, nostalgie nás provází každý den. S tímto termínem je však neoddělitelně spojen i fenomén módní recyklace, který v současné době hraje pro módní scénu klíčovou roli, možná více než kdy jindy.

    Mileniálové si opakovaně vychutnávají všechny epizody Harryho Pottera, teenageři nově objevují svět ságy Stmívání a na večírcích se často setkáváme s hity z éry Y2K nebo 90. let minulého století. Takové počínání je, dámy a pánové, projevem nostalgie. Toužíme po starých časech, které nám připadají tak milované. Sentiment však není omezen jen na náš osobní život, designeři ve světě módy jej rovněž hojně využívají. Mnohdy si tak ani neuvědomujeme, že i současné trendy čerpají inspiraci z poměrně vzdálené minulosti.

    Přesouváme se do královských dvorů. Royal outfity předvedl řetězec H&M a Rabanne

    Letos byly runwaye opravdu pestré. Právě royal taste byl na nich velice zásadní. Nejvíce se však projevil v limitované edici H&M X Rabanne. Celou kolekci prolnul vliv dávného španělského královského dvora. Výsledkem spojení sil obou značek se tak stala řada modelů oslavujících 60. léta 20. století na španělské módní scéně. Setkali jsme se s komplety, které připomínají Napoleona nebo řadu evropských panovníků. V souladu s aktuálními novými trendy tak vznikla nezapomenutelná podívaná.

    Foto: H&M

    V módním propadlišti nezapadla ani obliba iluzí. Beyoncé se stala virální doslova v rukou Loewe

    Snad každý uživatel sociálních sítí alespoň jednou zahlédl na své for you page zpěvačku Beyoncé v bodysuit od Loewe. Během své tour po Evropě tento skvostný look předvedla v největší britské metropoli, tedy v Londýně. Avšak málokdo už si vzpomíná, že trend iluzionistických looků známe už z raných „devadesátek“. Tento trend přitom v současnosti ovládl jak špičkové módní domy, tak streetwearové značky.

    Popularitu mu zajistily módní ikony a celebrity, které se s ním objevily na červených kobercích, v hudebních videoklipech a na coverech časopisů. Návrháři přinášejí trend zpět do moderní módy, přičemž ho často obohacují o současné prvky. Tím vytvářejí nadčasovou avantgardní klasiku ve spojení s, troufáme si říct, éterickou moderní vlnou. Pokud si žádné takové momenty nevybavujete, vzpomeňte si třeba na zpěvačku Lady Gaga, jejíž looky jsou iluzemi často opředené.

    Foto: Loewe

    Propínací kalhoty s bočními knoflíky představují estetickou nezbytnost „devadesátek“ i současnosti

    Kousek, který v éře konce minulého století vlastnil každý milovník streetwearu. Do popředí se však dostává i v posledních letech. Pamatujeme si dokonce dobu, kdy byly tyto kalhoty k nesehnání, asi tři roky zpět. Až s onou zvýšenou poptávkou je do aktuálních kolekcí zařadil také sportovní velikán Adidas. Od té doby se s nimi setkáváme jak na runwayích streetwearových značek, tak i v běžných fast fashion řetězcích.

    Foto: Adidas, Khaite

    Dlouhou dobu jsme zapomínali také na baleríny. Miu Miu a Jacquemus si v nich ale opět libují

    Letos se velkému návratu těší také dlouho opomíjené baleríny. V minulosti byly součástí každého botníku, na několik let se na ně ale zapomnělo. Baleríny za sebou mají obrovský vývoj, nosily se totiž déle než jedno století. S velkou popularizací streetwearu a tenisek však následně upadly do zapomnění. Naštěstí je do svých rukou vzali populární designéři a my tak konečně můžeme oslavovat jejich znovuzrození.

    Foto: Miu Miu, Jacquemus

    Skinny džíny nemusí být red flag. Alespoň ne v podání Céline

    Diskuze o skinny džínách by mohla trvat hodiny, jelikož tvoří prakticky samostatnou kapitolu světa módy. Klíčovým aspektem je nicméně zapamatovat si následující. I když žijeme v éře, kdy zdůrazňujeme, že každý by měl nosit, co mu přijde vhodné, skinny džíny představují výjimku. Kalhoty takového střihu musí perfektně ladit s vaší postavou a lichotit vám. Pokud tomu tak není, vypadají vždy poněkud nevhodně.

    Foto: Céline

    Rozhodně zastáváme princip pozitivního vnímání vlastního těla, ale pravdou zůstává, že ne na každého se skinny jeans hodí. Často záleží i na výšce, což je klíčový faktor při jejich nošení. Avšak snažíme se vyvrátit některá tvrzení, která se objevují zejména na sociálních sítích. Tak například, pokud to vaše postava dovolí, můžete skinny džíny dovést k dokonalosti, a to i v mužské verzi. Výtečné kombinace nacházíme například u módního domu Céline. S jistotou tedy můžeme říct, že skinny džíny v módním propadlišti prozatím nejsou.

    Business novinky v kostce: Bernard Arnault opět nakupuje na Les Champs Elysées, EU brojí proti plýtvání a Prada cílí na Čínu

    0
    Společnost Prada se chce v budoucnosti zaměřit na zvýšení byznysu v Číně.
    Společnost Prada se chce v budoucnosti zaměřit na zvýšení byznysu v Číně.

    Módní svět je plný business novinek. Například šéf konglomerátu LVMH Bernard Arnault odkoupil další budovu na slavné Les Champs Elysées. Společnost Prada zase oznámila větší zaměření na Čínu. Evropská unie odsouhlasila zákaz ničení neprodaného oblečení a malé podniky s překvapením zjistily, že nepřitahují mladší generace tak, jak si myslely.

    Prada si brousí zuby na Čínu. Na tamním trhu hodlá zvýšit svůj business

    Čína se v současnosti potýká se zpomalující se poptávkou po luxusním zboží i nepřívětivou ekonomickou situací. Italská společnost Prada přesto ve středu prohlásila, že hodlá na tamním trhu zdvojnásobit svůj business. „Máme zde hodně ambicí,“ popsal ředitel luxusní firmy Gianfranco D’Attis. Doplnil ovšem, že více podnikání neznamená nutně nové pobočky. Jedná se spíše o vylepšení kvality existujících obchodů, lokalizaci produktů nebo zapojení nových kategorií.

    Evropská unie bojuje proti plýtvání. Odsouhlasila zákaz ničení neprodaného oblečení a bot

    Evropský parlament a členské státy Evropské unie v úterý oznámily nová pravidla týkající se odpadu vytvářeného módním průmyslem. Jejich součástí je také souhlas se zákazem ničení neprodaného oblečení a bot. Nebude ovšem platit pro malé podniky. „Nové produkty budou navržené tak, aby prospívaly všem, respektovaly naši planetu a ochraňovaly přírodu,“ popsala nová pravidla europoslankyně Alessandra Moretti.

    Malé podniky překvapily nové průzkumy. Ukázaly, že tolik nepřitahují mileniály a generace Z

    Společnost GoDaddy zveřejnila nové průzkumy, které se zaměřily na malé podniky. Ty dlouhodobě identifikují mladší generace za svou cílovou skupinu. Výsledky dotazníků ovšem odhalily, že pouze 21 procent z nich považuje jejich on-line prostředí za vyhovující. Zástupci mileniálů a generace Z mají zkrátka vyšší očekávání. Asi 73 procent z nich ale zároveň prohlásilo, že by v podobných obchodech nakupovali, pokud by svá on-line prostředí malí podnikatelé vylepšili.

    Bernard Arnault opět vyrazil na nákupy. Vybral si další budovu na slavné Les Champs Elysées

    Luxusní konglomerát LVMH do nedávna vlastnil dvě budovy na slavné pařížské Les Champs Elysées, tedy čísla 101 a 103. První z nich je globální vlajkovou prodejnou Louis Vuitton. Na druhé adrese hodlá stejná značka vybudovat obří obchod i svůj první hotel. K této sbírce ale minulý týden šéf LVMH Bernard Arnault přidal nový přírůstek. Budovu s číslem 150 tak odkoupil za téměř miliardu eur.

    Obrovská částka pak překvapila i profesionály v obchodování s nemovitostmi. Odkoupit měl Arnault budovu minulý pátek. Nákup měl přitom vyjednávat méně než tři měsíce. Prozatím však zůstává záhadou, co s novým nákupem hodlá podniknout. Objevily se ovšem spekulace o tom, že by LVMH mohlo budovu použít na novou vlajkovou pobočku pro módní dům Dior. Učinil by tím z ní její nové hlavní sídlo.

    Zdroje: Fashion Network, Reuters, WWD, X, YouTube