Více

    ― Reklama ―

    Další italská značka se ocitla pod dohledem Milánského soudu. Tentokrát se jedná o módní dům Loro Piana, jenž je podezřelý ze zneužívání pracovníků ve svém dodavatelském řetězci. Značka měla spolupracovat s výrobci, kteří zaměstnancům neumožnili bezpečné pracovní prostředí. Společnost prohlásila, že si toho nebyla vědomá.

    Italská luxusní značka Loro Piana čelí obvinění ze zneužívání pracovníků ve svém dodavatelském řetězci. Ocitla se proto pod soudním dohledem Milánského soudu, který by měl její chod kontrolovat po dobu následujícího roku. Módní dům prohlásil, že na vině je jeden z jeho dodavatelů, jenž neoznámil existenci dalších výrobců. Právě ti se měli dotyčného vykořisťování zaměstnanců dopustit.

    „Vedení Loro Piana se o existenci subdodavatelů dozvědělo 20. května a následně s nimi přerušilo veškeré kontakty, a to za méně než 24 hodin,“ vysvětlili zástupci značky. Milánský soud prohlásil, že společnost selhala v adekvátním dozoru na své dodavatele, a to za „účelem vyšších zisků“. Případ zneužívání zaměstnanců vyšel na povrch v květnu při investigaci italské policie.

    Zdroj: Loro Piana

    Ta totiž zatkla čínského majitele dílny nacházející se na předměstí Milána. Následně zjistila, že továrna produkovala kašmírové produkty Loro Piana. Jejích 10 zaměstnanců, z toho několik nelegálních imigrantů, bylo nuceno pracovat každý den až 90 hodin týdně. Jejich plat přitom dosáhl na pouhá čtyři eura za hodinu. Pracovníci navíc spali v nelegálně vystavěných prostorách uvnitř dílny.

    Loro Piana prodává kašmírové kabátky za 3 tisíce eur. Dle médií však výroba stojí 100 eur

    „Loro Piana zásadně odmítá nelegální praktiky a potvrzuje svou neochvějnou podporu lidských práv,“ prohlásila dále značka. Pokud se jí podaří své praktiky sladit se zákonnými požadavky, mohl by soudní dohled skončit dříve než za rok. Média však nyní reportují o tom, že kašmírové kabátky, jež Loro Piana prodává za 3 tisíce eur mají hodnotu pouhých 100 eur. Společnost však tvrzení popírá.

    @forbesmiddleeast Loro Piana, LVMH’s luxury cashmere brand, has been placed under court control following revelations of labor exploitation in Milan, including 90-hour workweeks, low wages, and illegal living conditions. #forbes #forbesmiddleeast #lvmh #فوربس #فوربس_الشرق_الأوسط ♬ original sound – Forbes Middle East

    Italský módní dům pak není první firmou, která se musí s problémy spojenými s netransparentními dodavatelskými řetězci potýkat. Již dříve čelily podobné kontroverzi značky Dior, Giorgio Armani, Alviero Martini a Valentino. „Zkušenosti z minulých vyšetřování ukazují, že kompletní oursourcing procesů průmyslové výroby slouží výhradně ke snížení nákladů,“ prohlásil o případu Milánský soud.

    Zdroje: WWD, Reuters, Business of Fashion, Instagram, TikTok

    Autor článku:
    Kateřina Hlaváčková
    Kateřina Hlaváčkováhttps://fashionup.cz/author/katerina-hlavackova/
    Kateřina je šéfredaktorkou a editorkou FashionUP. Své články věnuje aktuálním zprávám, ale i bizarním TikTok trendům, které s nadhledem hodnotí. Baví ji analýza kostýmů populárních filmů nebo debaty nad tím, do čela jakého módního domu zamíří ikoničtí návrháři tentokrát. Do světa médií vkročila v 16 letech, kdy psala pro studentský magazín. Od té doby zkusila vše od psaní módních komentářů přes práci v newsroomu po překlad lidskoprávních reportů.

    ― Reklama ―

    Na Loro Piana dohlíží soud. Značka čelí podezření ze zneužívání pracovníků

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Další italská značka se ocitla pod dohledem Milánského soudu. Tentokrát se jedná o módní dům Loro Piana, jenž je podezřelý ze zneužívání pracovníků ve svém dodavatelském řetězci. Značka měla spolupracovat s výrobci, kteří zaměstnancům neumožnili bezpečné pracovní prostředí. Společnost prohlásila, že si toho nebyla vědomá.

    - Reklama -

    Italská luxusní značka Loro Piana čelí obvinění ze zneužívání pracovníků ve svém dodavatelském řetězci. Ocitla se proto pod soudním dohledem Milánského soudu, který by měl její chod kontrolovat po dobu následujícího roku. Módní dům prohlásil, že na vině je jeden z jeho dodavatelů, jenž neoznámil existenci dalších výrobců. Právě ti se měli dotyčného vykořisťování zaměstnanců dopustit.

    „Vedení Loro Piana se o existenci subdodavatelů dozvědělo 20. května a následně s nimi přerušilo veškeré kontakty, a to za méně než 24 hodin,“ vysvětlili zástupci značky. Milánský soud prohlásil, že společnost selhala v adekvátním dozoru na své dodavatele, a to za „účelem vyšších zisků“. Případ zneužívání zaměstnanců vyšel na povrch v květnu při investigaci italské policie.

    Zdroj: Loro Piana

    - Reklama -

    Ta totiž zatkla čínského majitele dílny nacházející se na předměstí Milána. Následně zjistila, že továrna produkovala kašmírové produkty Loro Piana. Jejích 10 zaměstnanců, z toho několik nelegálních imigrantů, bylo nuceno pracovat každý den až 90 hodin týdně. Jejich plat přitom dosáhl na pouhá čtyři eura za hodinu. Pracovníci navíc spali v nelegálně vystavěných prostorách uvnitř dílny.

    Loro Piana prodává kašmírové kabátky za 3 tisíce eur. Dle médií však výroba stojí 100 eur

    „Loro Piana zásadně odmítá nelegální praktiky a potvrzuje svou neochvějnou podporu lidských práv,“ prohlásila dále značka. Pokud se jí podaří své praktiky sladit se zákonnými požadavky, mohl by soudní dohled skončit dříve než za rok. Média však nyní reportují o tom, že kašmírové kabátky, jež Loro Piana prodává za 3 tisíce eur mají hodnotu pouhých 100 eur. Společnost však tvrzení popírá.

    @forbesmiddleeast Loro Piana, LVMH’s luxury cashmere brand, has been placed under court control following revelations of labor exploitation in Milan, including 90-hour workweeks, low wages, and illegal living conditions. #forbes #forbesmiddleeast #lvmh #فوربس #فوربس_الشرق_الأوسط ♬ original sound – Forbes Middle East

    Italský módní dům pak není první firmou, která se musí s problémy spojenými s netransparentními dodavatelskými řetězci potýkat. Již dříve čelily podobné kontroverzi značky Dior, Giorgio Armani, Alviero Martini a Valentino. „Zkušenosti z minulých vyšetřování ukazují, že kompletní oursourcing procesů průmyslové výroby slouží výhradně ke snížení nákladů,“ prohlásil o případu Milánský soud.

    Zdroje: WWD, Reuters, Business of Fashion, Instagram, TikTok

    ― Reklama ―

    Pinterest vydal první report pro muže. Odhalil jejich měnící se maskulinitu

    Mileniálové a generace Z přepisují, co znamená maskulinita. Naznačuje to nedávno vydaný report platformy Pinterest. Vydala totiž první studii popisující nejčastější vyhledávání jejích mužských uživatelů. Ti se čím dál více zajímají o self care, wellness a zdravý životní styl. Zajímá je ale také móda, DIY a moderní technologie nebo jak být lepším rodičem.

    Nuda není možnost. Když estetiku quiet luxury uchopíte správně

    Že luxus nemusí křičet víme už dlouho. Na scéně je proto čím dál oblíbenější quiet luxury, tedy nejen módní, ale především životní styl. Odpověď na přehlcenost trendy a sezónními výstřelky leží v diskrétní eleganci. Pozor, nemusí ovšem znamenat unylou nudu. Promyšlený tichý luxus umí osvěžit šatník a otáčet hlavy kolemjdoucích.

    Back to basics. Protein vrací na scénu živočišnou stravu

    Wellness a beauty odvětví zaznamenalo významnou změnu. Zdá se, že živočišná strava se vrací z vyhnanství a po letech přebírá místo trendy rostlinných alternativ. Děkovat za to může nedávno vzniklé obsesi proteinem, kterého se najednou uživatelé sociálních sítí nemohou nabažit. Na scénu proto opět proniká kravské mléko i hovězí lůj.

    Móda v kostce: Schwarzkopf vládne Lindsay Lohan a z Pharrella Williams je rytíř

    Kreativní ředitel pánské sekce u Louis Vuitton Pharrell Williams obdržel nejvyšší civilní uznání Francie, titul rytíře Řádu čestné legie. Společnost Schwarzkopf pak jmenovala Lindsay Lohan novou ambasadorkou. Slavné značky Adidas a Louis Vuitton vydaly nové hvězdné kampaně a firma Kourtney Kardashian Lemme odhalila nové trendy vitamíny.

    Pánové, létu vévodí pyžamo. Pohodlí konečně dostává nový rozměr

    Italské slunce, městské ulice i plážové promenády mají letos jedno společné. Pyžamo. Ne, nejedná se o omyl při ranním venčení psa, ale o jeden z nejvýraznějších trendů letošního Milánského týdne módy. Dolce & Gabbana ve své pánské kolekci pro jaro a léto 2026 udělala z noční uniformy hlavní denní look. Kdo by si kdy pomyslel, že klasický proužkovaný set do postele se stane symbolem moderního stylu?

    Co spojuje Rihannu, holuby a zeleninu? Zásadní momenty Jonathana Anderson

    Málokdo dnes v módě překvapuje tak rafinovaně jako Jonathan Anderson. Irský návrhář, jenž opustil Loewe a přechází do čela módního impéria Dior, za sebou zanechává sbírku momentů, které se vryly do paměti módních fanoušků i internetu. Jeho tvorba je plná ironie, symboliky a balancování mezi uměním a nositelností. Právě to dělá Andersona jedním z nejzásadnějších návrhářů poslední dekády.

    Michael Rider vstoupil do záře reflektorů. Odhalil debut pro Celine

    Další ze slavných módních domů se dočkal nové kapitoly. Nový kreativní ředitel Celine, Michael Rider, odhalil v neděli odpoledne svou debutovou kolekci. Umně v ní spojil tradici značky, její předchozí éry i špetku vlastního stylu. Jedná se o vydařený začátek návrháře, který pro společnost pracoval již dříve, a to pod taktovkou ikonické Phoebe Philo.

    Provoní domov a vyčistí hlavu. Vůně přinášející spirituální zážitek

    Některé vůně dokážou víc než jen provonět domov. Vonné tyčinky, vykuřovadla nebo esenciální oleje zároveň slibují zklidnění mysli a očištění od negativní energie. Jejich používání má kořeny v duchovních tradicích celého světa. Navíc vám doma zastoupí designový doplněk v podobě aroma lampy nebo stylového stojánku.

    Tiché a trvalé zneklidnění. V Praze začala výstava Davida Lynche Up in Flames

    Od konce června můžete v pražském DOXu navštívit výstavu amerického umělce Davida Lynche s názvem Up in Flames. Jde o první souhrnné představení jeho děl v České republice. Těšit se můžete na Lynchovy kresby, fotografie, litografie, akvarely i krátké experimentální a animované filmy plné melancholie a tajemství, a to až do února.

    Beauty svět má novou hvězdu. Sperma z lososa slibuje trendy glass skin

    Sociální síť TikTok objevila další beauty trend. Tentokrát se ovšem nejedná o náhodný experiment, ale osvědčenou ingredienci korejské kosmetiky. Nově objevenou hvězdou beauty scény je sperma z lososa. Látka z něj extrahovaná, známá jako PDRN, napomáhá k pevnější a hydratované pleti. Přispívá tak k vysněnému looku "glass skin".

    Utečte před vedrem do kin. Léto nabízí potenciální filmové hity

    Horké letní dny bohužel nelze všechny strávit na pláži, jen kousek od chladivých vln průsvitného moře. Pokud toužíte po útěku od vlezlého vedra, schovejte se do kin, kde na vás čekají potenciální hity letošního léta. Nabídka chystaných filmů má vše, co si můžete přát, od napínavých hororů přes klasické thrillery až po hravé komedie.

    Jonathan Bailey pobláznil internet. Boduje na filmové i módní scéně

    Hvězda seriálu Bridgerton a muzikálu Wicked Jonathan Bailey je novou módní ikonou. Herec si získal přízeň internetu již díky svému charisma a úspěšným rolím. V poslední době na sebe ovšem strhává pozornost také kvůli překvapivým outfitům. Zabodoval díky žabkám a kšiltovce na červeném koberci, ale i brýlím z nového snímku Jurassic World Rebirth.

    Ohlédnutí za Prada menswear SS26. Nepovedená kolekce, nebo návrat k tradici?

    Módní dům Prada se na Milánském týdnu módy rozhodl šeptat, zatímco jiní křičí. Jeho pánská kolekce pro jaro a léto 2026 představila posun od okázalé síly k introspektivnímu klidu. Jenže někdy se i šepot může zdát hlučný. Hlavně, když od něj čekáte něco víc. Reakce na řadu jsou spíše rozporuplné a my popravdě nevíme, na jakou stranu se přiklonit. 

    Donatella opouští svůj trůn. S Versace se rozloučila poslední kampaní

    Italský módní dům Versace již na jaře oznámil to, co už bylo dlouho jasné. Dosavadní kreativní ředitelka značky Donatella Versace se rozhodla odejít ze své pozice. Místo toho zaujme roli globální ambasadorky a svůj trůn přenechá talentovanému návrháři Dariu Vitale. Designérka se nyní oficiálně loučí, a to pomocí poslední kampaně.

    Módní svět jásá. Jonathan Anderson vrátil Dior původní logo

    V módě bývají změny často vnímány jako důkaz pokroku. Ale někdy se nejodvážnější krok vpřed skrývá v návratu zpět. Přesně to pochopil i návrhář Jonathan Anderson, nový kreativní ředitel značky Dior, když ve své debutové kolekci pro módní dům představil nenápadný, ale o to zásadnější detail. Návrat původního loga ikonické společnosti Dior.

    Ovocné pobláznění pokračuje. Letošní léto voní jako guava

    V současné době už nikoho nepřekvapí, že make-up trendy pravidelně diktují různé druhy ovoce. Jinak tomu není ani letošní léto, jenž se ponese v duchu exotické guavy. Ovoce láká nejen na svou jemně růžovou barvu, ideální pro odstíny tvářenek a šťavnatých lesků na rty, ale také nezaměnitelnou čerstvou vůni prosluněných letních dní.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―