Více

    ― Reklama ―

    Asie se již dávno stala dominantním hráčem na světovém trhu s luxusním zbožím. Jeho spotřebitelé nakupují na domácích trzích, k růstu odvětví ale významně přispívají také nákupy v luxusních destinacích, jako je New York, Milán či Paříž. Fenomén má své kořeny v jedinečném propojení tradic, kulturních hodnot a současných globálních trendů.

    V regionu, kde tradice a modernita kráčejí ruku v ruce, se luxusní zboží stává nejen symbolem prestiže, ale i mostem mezi minulostí a budoucností. Pro asijské spotřebitele není nákup luxusního produktu jen o vlastnictví, jedná se o rituál, který odráží rodinné hodnoty, respekt k tradici a touhu posílit sociální status své komunity. Tento jedinečný přístup mění samotnou podstatu luxusu.

    Kolektivismus a luxus. Dvě strany jedné mince

    Tradiční hodnoty v mnoha asijských zemích, jako je skromnost, šetrnost a respekt k tradicím, vytvářejí kontrast k rostoucí vášni pro luxusní produkty. Paradox lze vysvětlit hlubokým vlivem kolektivistické kultury, kladoucí důraz na posílení statusu celé skupiny. Zboží zde neznamená jen individuální okázalost, ale i způsob, jak vyjádřit úctu k sociálním vazbám a získat uznání ve společnosti.

    V kolektivistických kulturách je luxusní spotřeba často vnímána jako pozitivní nástroj, který může přinést čest nejen jednotlivci, ale i jeho blízké komunitě. Na rozdíl od západních, více individualistických kultur, kde je okázalost považována spíše za negativní jev, může luxus fungovat rovněž jako prostředek k dosažení sociální prestiže a potvrzení určité žádoucí skupinové identity.

    Ne vše je pouze růžové. Také asijský trh čelí výzvám

    Navzdory obrovskému potenciálu ovšem čelí asijský trh i určitým výzvám. Některé z hlavních ekonomik regionu ovlivnilo ekonomické zpomalení, klesající poptávka či regulace zaměřené na omezení ostentativního bohatství. Přesto, že je například Čína klíčovým hráčem, značky musí reagovat na dynamické změny v chování spotřebitelů. V asijských zemích byl například zpozorován obrovský zájem o propojení módy s uměním, proto v nich můžete objevit i několik ojedinělých výstav.

    Zdroj: Louis Vuitton

    Asijská střední třída se navíc neustále rozšiřuje a posiluje. Personalizace, porozumění místním požadavkům a respekt k regionálním hodnotám proto budou klíčovými budoucími faktory úspěchu. Firmy, které dokážou integrovat asijskou kulturu a hodnoty do svých produktů, budou mít náskok před konkurencí. Louis Vuitton například reaguje otevřením výstavy Escape ve městě Osaka. Dior naopak dává asijským umělcům průchod v projektu Dior Lady Art a soustředí se na asijské ambasadory.

    @dior

    POV: Dior Global Ambassador JISOO stepping into her new Dior Gold House palace.

    ♬ original sound – Dior

    Schopnost asijského trhu spojit tradiční hodnoty se současnými trendy nabízí unikátní pohled na to, například právě v umění, jak se může luxus stát součástí kulturní identity, která je zároveň klasická i moderní. Tato dynamika činí z Asie nejen ekonomického, ale rovněž kulturního lídra v oblasti luxusu. Je jen otázkou, zda se dokáže v novém roce vyrovnat s výše jmenovanými výzvami.

    A jak vidno, módní domy se v tomhle ohledu opravdu činní. Třeba ještě nedávno upadající společnost Lanvin Group, která má své investory v Číně, zaznamenává největší zisky právě v regionu Asie. I když její celosvětové výnosy jsou stále v minusu, je už nyní jasné, že v nadcházejících obdobích bude luxusní společnost spoléhat právě na tuto oblast.

    Zdroje: BOF, Inside Retail Asia, BBC, Jing Daily, Tatler Asia, Statista, Instagram, TikTok

    ― Reklama ―

    Paradox skromnosti a luxusu. Asie jako motor světového trhu s prémiovým zbožím

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Asie se již dávno stala dominantním hráčem na světovém trhu s luxusním zbožím. Jeho spotřebitelé nakupují na domácích trzích, k růstu odvětví ale významně přispívají také nákupy v luxusních destinacích, jako je New York, Milán či Paříž. Fenomén má své kořeny v jedinečném propojení tradic, kulturních hodnot a současných globálních trendů.

    - Reklama -

    V regionu, kde tradice a modernita kráčejí ruku v ruce, se luxusní zboží stává nejen symbolem prestiže, ale i mostem mezi minulostí a budoucností. Pro asijské spotřebitele není nákup luxusního produktu jen o vlastnictví, jedná se o rituál, který odráží rodinné hodnoty, respekt k tradici a touhu posílit sociální status své komunity. Tento jedinečný přístup mění samotnou podstatu luxusu.

    Kolektivismus a luxus. Dvě strany jedné mince

    Tradiční hodnoty v mnoha asijských zemích, jako je skromnost, šetrnost a respekt k tradicím, vytvářejí kontrast k rostoucí vášni pro luxusní produkty. Paradox lze vysvětlit hlubokým vlivem kolektivistické kultury, kladoucí důraz na posílení statusu celé skupiny. Zboží zde neznamená jen individuální okázalost, ale i způsob, jak vyjádřit úctu k sociálním vazbám a získat uznání ve společnosti.

    V kolektivistických kulturách je luxusní spotřeba často vnímána jako pozitivní nástroj, který může přinést čest nejen jednotlivci, ale i jeho blízké komunitě. Na rozdíl od západních, více individualistických kultur, kde je okázalost považována spíše za negativní jev, může luxus fungovat rovněž jako prostředek k dosažení sociální prestiže a potvrzení určité žádoucí skupinové identity.

    - Reklama -

    Ne vše je pouze růžové. Také asijský trh čelí výzvám

    Navzdory obrovskému potenciálu ovšem čelí asijský trh i určitým výzvám. Některé z hlavních ekonomik regionu ovlivnilo ekonomické zpomalení, klesající poptávka či regulace zaměřené na omezení ostentativního bohatství. Přesto, že je například Čína klíčovým hráčem, značky musí reagovat na dynamické změny v chování spotřebitelů. V asijských zemích byl například zpozorován obrovský zájem o propojení módy s uměním, proto v nich můžete objevit i několik ojedinělých výstav.

    Zdroj: Louis Vuitton

    Asijská střední třída se navíc neustále rozšiřuje a posiluje. Personalizace, porozumění místním požadavkům a respekt k regionálním hodnotám proto budou klíčovými budoucími faktory úspěchu. Firmy, které dokážou integrovat asijskou kulturu a hodnoty do svých produktů, budou mít náskok před konkurencí. Louis Vuitton například reaguje otevřením výstavy Escape ve městě Osaka. Dior naopak dává asijským umělcům průchod v projektu Dior Lady Art a soustředí se na asijské ambasadory.

    @dior

    POV: Dior Global Ambassador JISOO stepping into her new Dior Gold House palace.

    ♬ original sound – Dior

    Schopnost asijského trhu spojit tradiční hodnoty se současnými trendy nabízí unikátní pohled na to, například právě v umění, jak se může luxus stát součástí kulturní identity, která je zároveň klasická i moderní. Tato dynamika činí z Asie nejen ekonomického, ale rovněž kulturního lídra v oblasti luxusu. Je jen otázkou, zda se dokáže v novém roce vyrovnat s výše jmenovanými výzvami.

    A jak vidno, módní domy se v tomhle ohledu opravdu činní. Třeba ještě nedávno upadající společnost Lanvin Group, která má své investory v Číně, zaznamenává největší zisky právě v regionu Asie. I když její celosvětové výnosy jsou stále v minusu, je už nyní jasné, že v nadcházejících obdobích bude luxusní společnost spoléhat právě na tuto oblast.

    Zdroje: BOF, Inside Retail Asia, BBC, Jing Daily, Tatler Asia, Statista, Instagram, TikTok

    ― Reklama ―

    Nechte svůj přeplněný šatník nadechnout. Nový rok odstartuje přísná čistka

    I když je spojování nového roku s čerstvým začátkem tak trochu klišé, ukrývá v sobě přeci jen kousek pravdy. Pocit neposkvrněného startu totiž vytváří jistý tlak, který mnohdy potřebujeme. Hodit se bude například v případě rozhodnutí konečně vyčistit přeplněný šatník. Seberte tedy odvahu a nechte ho pořádně se nadechnout.

    Inovativní génius. Matthieu Blazy transformoval Bottega Veneta v italskou módní jedničku

    Značka Chanel otevírá vzrušující kapitolu pod vedením nového kreativního ředitele Matthieu Blazy, zatímco Bottega Veneta oplakává jeho odchod. Za svého působení redefinoval moderní eleganci a spojil nadčasový minimalismus s inovativními detaily. Poznejte proto jeho nejlepší kolekce, které zanechaly trvalou stopu ve světě módy.

    Luxusní použité švýcarské hodinky lákají na nízké ceny. Loni klesly na tříleté minimum

    Ceny luxusních použitých švýcarských hodinek, od značek jako Rolex, Patek Philiipe a Audemars Piguet, nadále klesají. Nejnovější reporty potvrdily, že v uplynulém roce dosáhly nejnižší hodnoty za poslední tři roky. Na vině je především pomalejší růst světové ekonomiky či vysoké úrokové sazby. Zlevňování však prozatím uniká značka Cartier.

    Trvalá patří na řasy. Honbu za perfektní řasenkou nahradil lash lift

    Čas je v současné uspěchané době jednou z nejdůležitějších komodit. Čím dál více beauty nadšenců proto hledá způsob, jak docílit svého vysněného looku s co nejmenší námahou. Nejspíše i proto vzrůstá popularita takzvaného lash lift. Jedná se o "trvalou" na řasy, zaručující viditelnější a natočenější vzhled, posílající kdejakou řasenku do kouta.

    Za hvězdu i na svahu. Lyžařská helma může skrývat stylové účesy a rozkošný make-up

    Lyžování a jízda na snowboardu patří mezi oblíbené zimní aktivity. Pokud se tedy i na svahu chcete cítit upraveně, vsaďte na jednoduché líčení a praktické účesy. Kdykoliv sundáte lyžařské brýle, oslníte svým vzhledem každého lyžaře i lyžařku v okolí. Co je však hlavní, nepotřebujete full glam look, abyste si připadali jako hvězda sjezdovky.

    Rok 2024 přinesl nečekanou ikonu. Módní scénu ovládla Kelly Rutherford

    S oblíbeným stylem 2000s se vrátily nejen populární y2k kousky, ale také tehdejší módní hvězda. V roce 2024 na scénu opět nastoupila herečka Kelly Rutherford, známá spíše pod jménem své postavy ze seriálu Gossip Girl, Lily van der Woodsen. Sledovatele na Instagramu nadchla originálním stylem, zrcadlovými selfies i inspirativními citáty.

    Luxusní značky vítají rok hada. Slibuje moudrost, intuici i transformaci

    Jako každý rok, také letos luxusní značky přichystaly speciální kolekce, oslavující příchod nového lunárního roku. Letos se ponese ve znamení hada, a tak se společnosti nechaly inspirovat jeho motivy i symbolikou. Následující měsíce totiž slibují moudrost, intuici, stabilitu či transformaci. Je jen na vás v jakém kousku tyto kvality přivítáte.

    V zajetí širokých kalhot. Nenechte si novou generací zprotivit skinny jeans

    Souboj mezi generacemi mívá mnoho podob. V módním odvětví se ale rozhodně zužuje na hlavní rozepři. Jsou skinny jeans přijatelnou součástí outfitu? Jestliže tento kousek v šatníku vlastníte a pořád se ho tak zcela úplně nechcete zbavit, nezoufejte. Upnuté džíny mají hned několik vlastností, díky kterým široké nohavice strčí hravě do kapsy.

    Začněte nový rok s čistou tváří. S návratem do reality pomůže extra skin care

    I když vánoční svátky slibují zasloužený odpočinek, často se z jejich oparu probouzíme do nového roku s překvapivě nízkou dávkou energie. Vkročit do nové kapitoly vám však pomůže extra skin care, kterou byste možná jindy nepovažovali za nutnou. Začátkem ledna však dodá potřebnou péči a dodá vám sílu vkročit zpět do reality.

    Móda v kostce: Prada vítá rok hada a New York pohostil 70. ročník International Debutante Ball

    Konec roku neznamená, že si módní svět přestal chystat řadu čerstvých novinek. New York v sobotu přivítal prestižní ples International Debutante Ball. Značka, z dílny Kourtney Kardashian Barker, Lemme vydala nové vitamíny a Prada slaví blížící se rok hada. Donald Trump požádal Nejvyšší soud, aby pozastavil zákon týkající se TikToku.

    Klasika všech klasik. Červené rty noste svůdně a bez starostí

    Červené rty patří mezi klasické make-up trendy. Z módy snad ještě nikdy nevyšly, ačkoliv v průběhu let společnost experimentuje s jejich kompozicí. Rudá rtěnka skvěle doplní nahé líčení i full glam look, možná i díky své variabilitě je tak oblíbená. Příprava je ovšem klíčová. S tím správným produktem a technikou se ale přešlapů bát nemusíte.

    Umělá inteligence mění módní byznys. Podporuje kreativitu a snižuje plýtvání

    Umělá inteligence vtrhla do fashion průmyslu jako velká voda a začala ho zásadně měnit. Velké i menší značky hledají cesty, jak AI co nejlépe využívat ve svůj prospěch. Ukazuje se, že se jedná nejen o cestu k větší efektivitě, ale také způsob jak být společensky zodpovědnější. Zákazníci tak získají spoustu výhod, například snadnější on-line nakupování.

    Rok 2024 uštědřil francouzským miliardářům rekordní ránu. Luxusní značky pokořila nízká poptávka

    Konec letošního roku ukázal, jaký dopad zanechal na největších francouzských miliardářích. Daroval jim totiž rekordní ztrátu jejich kolektivního bohatství. Luxusní firmy podnikatelů Bernarda Arnault, Françoise Bettencourt Meyers a François Pinault utrpěly především kvůli trvající nízké poptávce, ale také krizi francouzské vlády.

    Na tyhle trendy v zimě raději nenaskakujte. Módní výstřelky postrádají smysl i praktičnost

    Máloco se mění tak dynamicky jako trendy v módním odvětví. Některé se ho drží zuby nehty, až má člověk pocit, že na jejich vlnu naskočit musí. U některých z nich však raději ušetřete. Zima je náročné roční období, a proto odhalí nepraktické módní kreace dřív než jiná sezóna. Před koupí nových trendů si svou volbu raději dvakrát promyslete.

    Se zimou přichází plesová sezóna. Nezkazte vysněný outfit neforemným kabátem

    Zima je v plném proudu a s ní začíná i divadelní a plesová sezóna. Jakmile člověk vymyslí, co na sebe za dechberoucí šaty, přichází otázka, čím je doplnit. Pokud od dveří ke dveřím využijete auto, není co řešit. Jestliže vás ale čeká delší cesta, je dobré vymyslet vhodné svršky s předstihem. Byla by škoda, aby znamenitý večírek pokazilo nachlazení.

    Trend underconsumption core čelí vlně kritiky. K nižší spotřebě dle ní nevede

    Letošní virální trend kritizující nadměrnou spotřebu, známý pod názvem underconsumption core, čelí čím dál větší kritice a to hned z několika různých stran. Influenceři propagující nižší spotřebu a minimalismus se podle odpůrců populárního "hnutí" zaměřují výhradně na estetiku a luxus a jsou až příliš povrchní.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―