Více

    RECORDS

    Chanel

    Versace

    Dolce Gabbana

    Loro Piana

    Sledujte nás na Instagramu

    Minulý týden oznámil holywoodský stylista Law Roach svůj odchod do důchodu. Jeho jméno vám možná nic neříká, ale jeho práci jistě důvěrně znáte.

    Tento samozvaný „image architect“ byl kreativním ředitelem největších jmen v oboru. A když tvrdíme největších, myslíme to vážně. Mezi jeho klientky patřily například Zendaya, Céline Dion, Priynka Chopra Jonas, Anne Hathaway, Ariana Grande či Anya Taylor-Joy. Obdivuhodné, že?

    Průkopníkem ve svém oboru

    V roce 2017 se Roach zapsal do historie, když se jako první černošský stylista objevil na obálce výročního vydání časopisu Hollywood Reporter. Byl také porotcem v soutěžích America’s Next Top Model a Legendary. V listopadu loňského roku získal vůbec první ocenění pro stylisty udělované Radou amerických módních návrhářů.

    Stylistovo šokující oznámení, přišlo jen pár dní po udílení Oscarů, na které oblékal celou řadu účastníků. V rozhovoru pro časopis The Cut vysvětlil, že ho k rozhodnutí dovedl rasismus a zjevný nepotismus v tomto odvětví: „Jsem velmi vděčný za to, že jsem se mohl v této branži pohybovat a stoupat… ale nemohu říct, že jsem to dělal bez utrpení.“

    Přestože ze stylistické branže odchází, módu rozhodně nemá v plánu opustit. Ve skutečnosti chce nyní upřednostnit sebe místo svých klientů.

    „Zoe-Bots“

    Roach rozhodně není první, kdo se ze stylisty celebrit sám stal celebritou. Na počátku devadesátých let minulého století se takto proslavila Rachel Zoe. Mezi její klientky později patřily například Lindsay Lohan či Nicole Richie, které v té době vévodily módním magazínům. Díky charakteristickým boho šatům, obřím slunečním brýlím a ještě větším kabelkám, si brzy vysloužily přezdívku „Zoe-Bots“.

    Zoe ztělesňovala styl, který její klientky prosazovaly, a protože je pravidelně doprovázela, začala být fotografována i ona. V roce 2008 ji ke slávě katapultovala reality show The Rachel Zoe Project, díky níž přestala dělat styling ostatním a začala se věnovat vlastnímu podnikání.

    Nechte nás nakouknout

    Kariéru stylistů však skutečně změnil až příchod Instagramu v roce 2010. Ti ze své zákulisní práce umožnili svým sledujícím přístup k celebritám, pro které pracovali. Dělali to způsobem, který tu nikdy předtím nebyl. Celebrity i stylisté si rychle uvědomili, že čím větší vhled poskytnou, tím více sledujících získají a tím více mohou své účty zpeněžit.

    Maeve Reilly, bývalá stylistka Hailey Bieber, má nyní vlastní značku oblečení. Karla Welch, mezi jejíž klienty patří Tracee Ellis Ross a Justin Bieber, spolupracuje se značkami jako Levi’s a pořádá kurzy o tom, jak uspět v oboru. Hudebník Stormzy dokonce vzdává hold své stylistce Melisse Holdbrook-Akposoe ve své písni Mel Made Me Do It, což je odkaz na hashtag, který její fanoušci zveřejňují, když si koupí něco, co navrhla.

    Roach, který má na Instagramu více než milion sledujících a vztahy s návrháři z klíčových módních domů, má silnou pozici pro objevování nových možností. Již pouhých 24 hodin poté, co zveřejnil zprávu o svém odchodu do důchodu, odstartoval svou novou kariéru tím, že se prošel po molu společně s Naomi Campbell na módní přehlídce značky Boss v Miami. A přestože se snažil objasnit, že šlo o dlouhodobý plán, nikoli o PR trik, hashtag přehlídky – #BeYourOwnBoss – nemohl být načasován lépe.

    Zdroj: The Guardian, The Cut, Instagram, YouTube

    Proč stylista hvězd Law Roach skončil na vrcholu své kariéry

    Pod vlivem alternativní módy. Léto jako z kultovního seriálu Sex Education

    Co to vlastně alternativní móda znamená? Jde o módní poselství, které ani z daleka nepodléhá aktuálním trendům. Je to kreativní výraz, vybočující z mainstreamových a konvenčních kreací, přičemž často čerpá z minulosti či nejrůznějších subkultur. Nejzářnějším příkladem je punkový odkaz Vivienne Westwood, nově se sem masově začleňují upcycled kousky, téměř cokoliv háčkovaného, ale i takzvaný goblincore.

    Kolik vody oblékáme? V oblečení se budeme topit, dokud neskončíme na suchu

    Přemýšleli jste někdy nad tím, kolik vody oblékáte? Vlastně v oblečení doslova plaveme, a to možná více doslova, než by vás zprvu napadlo. Voda je zásadní pro všechny formy života na Zemi. Módní průmysl je bohužel obrovským spotřebitelem a znečišťovatelem vodních toků. Největší značky toho přitom většinou v oblasti hospodaření s vodou dělají nejméně.

    S jakými botami naladíte perfektní summer chic? Zaměřte se na pantofle, žabky i mokasíny

    Období dovolených se blíží a těšení se na léto narůstá. Dokonce nás nedávno překvapilo několik téměř tropických teplot. Ani se tak nenadějeme a brzy rovnou přeskočíme z jara do léta. Trendy z přehlídkových mol pak naznačují lehce bohémský vibe. Snad nikdy jsme nezaznamenali tak vkusnou nabídku mokasín, pantoflí nebo žabek. O pohodlí se tedy letos v létě bát nemusíte.

    Mají luxusní značky stále hodnotu? Možná si nekupujete módu, nýbrž iluzi

    Luxusní značky byly dlouhou dobu synonymem prestiže, kvality a exkluzivity. V posledních letech však čelí různým výzvám, které ovlivňují jejich postavení na trhu a význam pro spotřebitele. Položte si otázku, proč si zrovna vy luxusní značky kupujete? Proč za ně platíte? Možná zjistíte, že vaše tužby nejsou tak úplně vaše.