Více
    Redakce
    Domů Blog Strana 52

    TikTok pohltil nečekaný comeback. Pánskou módu dobývá Hedi Boy

    0
    Celine fall 2023
    Celine fall 2023

    Již od začátku letošního roku je jasné, že je nostalgie jeho synonymem. Na módní scénu se totiž vrací řada trendů, které mnozí z nás už dávno považovali za zapomenuté. Do popředí platformy TikTok se proto nenápadně vkradl rovněž styl definující počátky milénia a vycházející ze stylu návrháře Hedi Slimane. Pánskou módu ovládl takzvaný Hedi Boy.

    Jméno návrháře Hedi Slimane možná nezná každý, jeho módní dědictví se ovšem dotknulo každého z nás. Byl to totiž právě on, kdo začátkem milénia zpopularizoval skinny jeans a s nimi související siluetu. Prosadil ji především během své éry v čele Dior Homme. Znatelná už ale byla i v jeho předchozí tvorbě pro módní dům Saint Laurent, do kterého se později navrátil v roce 2012.

    I když Hedi Slimane skinny siluetu nikdy doopravdy neopustil, své místo na módním výsluní si navždy neudržela. S příchodem generace Z ji postupně vystřídaly široké nohavice a nízko posazený pas. Zdá se ovšem, že letošní rok jí přeje. Nejen, že se do popředí prodírají skinny džíny, sociální síť TikTok pomalu dobývá trend s názvem Hedi Boy. Jedná se o styl inspirovaný tvorbou Slimane.

    Zdroj: Dolce & Gabbana, Gucci

    V jeho středu stojí muž připomínající indie rockovou hvězdu. Do jeho šatníku patří kromě skinny džínů, nebo klidně obepnutých kožených kalhot, také kožená bunda, upnuté sako, úzká košile a klasické pilotky, které zásadně nesundává. Výsledný look může doplnit o kovbojské boty nebo Chelsea boots. Perfektně padnoucí džíny pak nesmí zapomenout doplnit o výrazný a cvočky posetý pásek.

    Zdroj: Brioni, Balenciaga

    Bez správného postoje Hedi Boy nevytvoříte. Podtrhněte ho cigarety a černou kávou

    Návrat stylu inspirovaného návrhářem a současným kreativním ředitelem Celine, Hedi Slimane, odhalila na platformě TikTok influencerka Emma Winder. Ve svém videu vyzpovídala zástupce Hedi Boy a neváhala jejich návrat nazvat „invazí“. Estetiku připomínající dávno zapomenutou dobu ovšem netvoří jen módní kousky. Její důležitou součástí je rovněž jakýsi životní postoj, či spíše nadhled.

    @sebastian.konrad bringing back slim jeans #bootcutjeans #slimjeans #hedislimane #slimane #fashiontiktok #hediboy #levisjeans ♬ original sound – EX7STENCE™

    Hedi Boy by měl působit jako někdo, kdo má u sebe neustále balíček cigaret a pije pouze černou kávu. Jednat by se mělo o jakéhosi rebela, který se nezajímá o to, jak působí na ostatní. Naopak, možná ho trochu těší, že je téměř rozčiluje. Ať už kvůli svému neomalenému chování, nebo extra upnutým skinny jeans. Vždy ve vás ale vyvolá pocit, navzdory vnitřním protestům, že je zkrátka „cool“.

    Zdroje: Indy 100, Esquire, The Fashionography, The Business of Fashion, TikTok, Instagram

    Mikiny v revolučním hávu. Díky správné kombinaci získáte elegantní outfit

    0
    Miu Miu mikina
    Miu Miu mikina

    Ačkoliv tepláky už snad navždy zůstanou kouskem oblečení, jehož místo je kdekoliv mimo zrak široké veřejnosti, mikiny se probojovávají do městských outfitů. Netřeba je rovnou odsuzovat, se správným kombinováním umí vytvořit i elegantní vzhled. Důležité je dbát na správný střih a doplňky. Pro inspiraci přitom nemusíte chodit daleko.

    S nástupem obliby athleisure módy přichází do hry také velice podceňovaný kousek šatníku. Mikiny většinou slouží jako oblečení do posilovny, na venkovní procházky či na doma, dají se ale zakomponovat i do elegantních outfitů? Odpověď je ano, jen to vyžaduje o trochu víc přípravy. Se základními pravidly docílíte dostatečně uhlazeného looku, aniž byste museli obětovat pohodlí.

    V pochybách volte crewneck. Eleganci dodáte zajímavými kalhotami i sukní

    Půvabnosti snáze docílíte s mikinou bez kapuce a vlajících šňůrek. Samozřejmě i ty se dají vkusně nastylizovat, lépe to ale půjde s jednoduchými střihy. Takzvané crewneck mikiny s kulatým výstřihem až ke krku považujte za variabilní kousek. Jsou totiž naprosto ideální k vrstvení. Oblíbeným způsobem nošení je nechat zpod mikiny vykukovat límeček košile, což jí okamžitě dodá elegantní ráz.

    Zdroj: Ralph Lauren

    Vrstvení pak udělá skvělou službu jak pod mikinou, tak na ní. Zkombinujte kousek s dlouhým trenčkotem a ležérní šálou pro jarní nadčasovost. Rovněž kožená bunda zastane velký kus práce. Pro spodní část těla volte zajímavější prvek než skinny džíny. Ideální budou skládané kalhoty s puky, případně hedvábná midi sukně. Mikinu můžete vepředu zastrčit, ale také doplnit páskem.

    Obrovským pomocníkem vám budou rovněž doplňky. Právě u těchto pohodlných, leckdy spíš sportovních outfitů, dokážete vykřesat to nejlepší díky zdánlivým drobnostem. Zlaté náušnice, zajímavé hodinky a strukturovaná kabelka udělají z líného looku úplně nový model. Nebojte se ani výrazných prstenů a přidejte klidně i nízké podpatky. Uvidíte, po ležérnosti nebude ani stopy.

    Mikiny nemusí být z nouze ctnost. Umí si pohrát i s módními výstřelky

    Velkým pomocníkem v dosahování elegance je také zip. Na rozdíl od kapuce a klokaní kapsy totiž dodá pocit kousku šitého na míru a vytvoří potřebnou dimenzi. Oblíbený je poslední roky hlavně zip ke krku, který můžete nechat rozepnutý a docílíte tím výstřihu „do véčka“. S ohrnutými rukávy a kotníkovými chelsea boots vynesete outfit v duchu aktuálně populárního jezdeckého stylu.

    Zdroj: Sporty & Rich, Profimedia

    Pro nadčasovou inspiraci si zajděte k módním návrhářům. The Garment, Zegna, Balmain, Ralph Lauren. Jen namátkový výběr značek, v jejichž kolekcích najdete nejrůznější způsoby kombinování mikin. Nabídnou vám průnik do hlubších spojitostí a načerpání nápadů, které byste v ulicích jen těžko hledali. Vytáhněte si z nich proto cokoliv, co vás zaujme a nebojte se především experimentovat.

    Zdroj: Valentino, Balenciaga

    Zdroje: Instagram

    Snímek I’m Still Here navrátil 70. léta. K životu probudil i tehdejší módu

    0
    Fernanda Torres I'm Still Here
    Fernanda Torres I'm Still Here

    Cenu Oscar za nejlepší mezinárodní počin si letos ze slavnostního předávání odvezl snímek I’m Still Here. Film založený na skutečné události pojednává o brutálních podmínkách brazilského diktátorského režimu ze 70. let minulého století. Umně ale propojuje tragédii v centru dění s nezlomným optimismem, atmosférou a módou tehdejší doby.

    Nejlepší filmová tvorba umí diváky naplno pohltit, rozesmát je, ale zároveň v nich vyvolat ty nejhlubší emoce. Přesně takový zážitek se na plátně povedlo vykouzlit tvůrcům brazilského snímku I’m Still Here, v překladu Navždy s vámi. Není proto divu, že si z letošního předávání cen Oscar po získání tří nominací odvezli cenu za nejlepší mezinárodní počin. Film vás totiž chytne a už nepustí.

    I’m Still Here zachycuje příběh rodiny Paivas založený na skutečné události. Odehrává se v Brazílii v 70. letech minulého století, tedy v době tehdejšího brutálního diktátorského režimu, který skončil až v roce 1985. Rodina se tehdy musí vyrovnat s nuceným zmizením hlavy rodiny, tedy bývalého kongresmana Rubense Paiva, jenž byl režimem odstraněn kvůli svým „revolučním“ aktivitám.

    Zdroj: Capital Pictures / Film Stills / Profimedia

    Matka rodiny, Eunice, se tak musí vypořádat se zmizením svého manžela a vytvořit pro sebe a svých pět dětí nový život. Snímek ovšem nenabízí pouze bezmeznou tragédii. Naopak ukazuje rodinu i v jejích nejšťastnějších chvílích, vynikajících na pozadí energické a optimistické atmosféry 70. let. Tvůrci tak k životu opět přivedli tehdejší architekturu, kulturu, hudbu, ale rovněž módu.

    Móda jako filmový prvek. Energickou atmosféru 70. let zachytily i kostýmy

    Režisér Walter Salles pracoval na snímku I’m Still Here sedm let. Důvodem bylo mimo jiné čekání na nového prezidenta, jenž by natáčení, na rozdíl od nedávno vládnoucího Jaira Bolsonaro, povolil i v ulicích Ria de Janeiro. Tvůrce filmu si navíc přál věrně napodobit atmosféru tehdejší doby. Reflektoval ji v detailech, jako je umění visící na zdech rodinného domu či volejbalová síť na písečné pláži.

    Energická 70. léta, která se v Brazílii projevila navzdory tvrdému režimu, na diváky křičí i z perfektně vybraných kostýmů. Široké kalhoty do pasu, perfektně padnoucí bavlněné košile a plavky jemně padající z ramen jsou jen pár příkladů z umně zvoleného šatníku hlavní postavy. Film I’m Still Here opět dokazuje, jak důležitá je móda i ve vyprávění příběhů, které by jí nemohly být víc vzdálené.

    Zdroje: Condé Nast Traveler, Austin Chronicle, BBC, Instagram, YouTube

    Orámované rty slaví úspěch. Důkazem jsou perfektně sladěná lip comba

    0
    Unsplash orámované rty
    Unsplash orámované rty

    Beauty trendy si v poslední době vzaly pod křídla výrazně orámované rty. Konturky samozřejmě nejsou žádnou novinkou, avšak nedávno se začaly objevovat i jako samostatný prvek líčení. Není divu, při vhodně zvoleném odstínu vypadají rty precizně vytvarované a strhnou na sebe všechnu pozornost. Stejný efekt má ale rovněž osobité lip combo.

    Trendy v líčení rtů už zažily všechno. Matné či tekuté rtěnky, lesky, lip tints, každá éra byla stejně významná jako ta předchozí. Aktuálně jsou v kurzu společně s lip stains i obyčejné tužky na rty. Nemají ale sloužit jako vymezení plochy rtů pro následné nanesení rtěnky ve stejné barvě, ale stát jako dominantní prvek. Možnosti, jak toho dosáhnout, jsou téměř nekonečné.

    Lip combo pro princeznu. O kousek hezčí rty můžete mít téměř bez práce

    V první řadě se před zkoušením nových odstínů zaměřte na kýžený výsledek. Láká-li vás především nude a přirozený look, sáhněte po tužce na rty v o kousek tmavším odstínu, než jsou vaše rty. Bude působit přirozeně, ale zároveň vylepší vaše rysy. Tento základ bude vypadat skvěle sám o sobě, na vyšší úroveň ho ale povýšíte světle růžovým nebo průhledným leskem pro dokonale čistý efekt.

    Zdroj: Charlotte Tilbury, Dior

    Podobné lip combo se perfektně hodí na každodenní nošení. Skvělou službu udělá outfitu složenému z bílé hedvábné košile a béžových kalhot se záhyby, doplněnému o jemné zlaté šperky. Na zbytek obličeje si vystačíte s jemně růžovou krémovou tvářenkou, prosvětlenými vnitřními koutky očí a přirozeně učesaným obočím. Ideální na pracovní snídani či oběd s kamarádkou.

    Vnímejte rty jako módní doplněk. Umí sjednotit outfit, ale i upoutat pozornost

    Další ze zajímavých kombinací je návrat do devadesátek. Warm brown paleta působí žensky a svůdně, aniž by šlo o prvoplánově laciný dojem. O něco tmavší hnědá konturka na rty bude lépe vypadat na ústech, které mají samy o sobě o trochu výraznější pigment. Pokud jste spíše světlejší typ, doplňte ji raději matnou rtěnkou v růžovo-nude odstínu. Docílíte tím klasicky elegantního looku.

    Zdroj: Make Up For Ever, MAC

    Stylově toto lip combo výborně zkompletuje oversized trenčkot v teplém odstínu, úzké tmavé džíny a černý rolák. Mokasíny se zlatou sponou a precizně vykonturované tváře dodají looku nádech luxusu. Kombinovat se bude skvěle i s bronzovými očními stíny. Výsledný make-up vynesete snadno třeba na formální kulturní událost, večerní rande nebo koktejl s přáteli.

    Zdroj: Fenty Beauty, Huda Beauty

    Oblíbenost v poslední době zaznamenávají i takzvaná ombré lip comba. Tmavší orámování rtů se světlým vnitřkem vyvolává dojem esteticky upravených rtů, avšak bez přehnaného invazivního zásahu. Použít nemusíte pouze lesk nebo rtěnku, ale klidně také další krémové produkty z vaší make-up sbírky. Zajímavý finiš dodáte přetřením lesku s extra mokrým efektem.

    @hannahmsophia sometimes the random lip combos really do look so good 🩷 i love using this shade of mac squirt gloss on top of pink lip combos to neutralise it and make it more wearable for everyday 💕 products used: @e.l.f. Cosmetics @e.l.f. Cosmetics UK cream glide lipliner ‘mauve aside’ @Makeup Revolution jelly blush ‘cherry red’ @maccosmetics squirt plumping lipgloss ‘like squirt’ #elfcosmetics #makeuprevolution #maccosmetics #lipcombo #jellyblush #lipandcheektint #liptint #glossylips #liptutorial #lipswatch ♬ No One Else X Loveeeeeee Song – reavesaudios

    Zdroje: TikTok, Instagram

    Spolupráce s návrháři a koncert Charli XCX. Uniká H&M své pověsti fast fashion řetězce?

    0
    H&M x Magda Butrym
    H&M x Magda Butrym

    Řetězec H&M šlápnul na plyn. Dle nové strategie usiluje nejen o zatraktivnění značky pro širší okruh zákazníků, ale i vymezení jedinečné pozice mezi konkurencí, jako je Zara a Shein. V posledních měsících proto zorganizoval koncerty se zpěvačkou Charli XCX a představil prémiovou designerskou kolekci. Stačí však zvučná jména v kampaních a lákavé akce na odpoutání pozornosti od fast fashion hříchů?

    Vize do budoucna je jasná. Změna strategie má přinést větší zisk

    Ambiciózní vizi oděvního giganta H&M poprvé představil jeho nový generální ředitel Daniel Ervér loni v srpnu. Jádrem „rebrand“ strategie je snaha zbavit se ostudné nálepky fast fashion řetězce. Ervér si navíc stanovil za cíl nakopnout stagnující profit a zatraktivnit značku pro širší spektrum zákazníků, ať už těch, kteří si chtějí koupit tričko za pár korun, nebo touží po „prémiových“ kouscích.

    Změna strategie se dotkla značky na všech frontách. Ve snaze dohnat své konkurenty, Zaru a Shein, jejichž ziskynaopak rostou, modernizuje H&M své prodejny, aby měly prestižnější ráz, a zefektivňuje proces navrhování a výroby . Divokou kartou „rebrandingu“ jsou rovněž promyšlené marketingové triky, které mají chytře přetvořit její dosavadní veřejný obraz a zamaskovat smutnou realitu.

    Doechii na pódiu pro H&M. Řetězec se snaží posílit vazby s hudebním průmyslem

    Společnosti H&M se v minulosti dařilo odlišit také díky spolupracím s módními značkami a návrháři, jako jsou Karl Lagerfeld, Versace nebo Mugler. Naposledy dostala příležitost vytvořit společnou kolekci s touto značkou polská designérka Magda Butrym. Na prezentaci limitované kolekce se pak navíc objevily internetové it-girls, jako je modelka Amelia Gray nebo influencerka Nara Smith.

    Zdroj: H&M Group

    Svou image chce H&M vylepšit rovněž skrz přesah do popkultury a hudby. Řetězec proto nedávno v Los Angeles uspořádal hudební festival, který byl součástí uvedení kolekce pro jaro a léto 2025. Vstupenku mohl získat každý, kdo se zaregistroval prostřednictvím sociálních sítí. Spektáklu pak vévodila rapperka Doechii, která je aktuálně na světové hudební scéně žhavou tváří.

    H&M se přiživuje na popkulturních senzacích. Výjimkou není ani fenomén brat summer

    Řetězec také chytře naskočil na vlnu jednoho z největších popkulturních momentů loňského roku, a to brat summer. Módní a lifestylová estetika, deklarovaná zpěvačkou Charli XCX, a to na základě jejího alba Brat, ovládla sociální sítě. Společnost H&M tohoto pobláznění využila a zpěvačku oslovila, aby se stala jednou z tváří její podzimní kampaně pro rok 2024.

    Zdroj: H&M Group

    Vrcholem spolupráce tak byla série koncertů ve světových metropolích, například na newyorském Times Square nebo během Londýnského fashion weeku. Zpěvačku Charli XCX a její rozhodnutí propagovat fast fashion následně veřejně kritizovala další populární popová zpěvačka, Chappell Roan. V rozhovoru pro magazín Rolling Stone uvedla, že H&M nemá v dnešním světě místo.

    Generace Z jen tak snadno neodpouští. Kritizuje především greenwashing

    Změnit image značky v očích mladých spotřebitelů je ovšem tvrdý oříšek. Generace Z totiž snáze prokoukne strategické marketingové triky a jejich apetit po nakupování fast fashion oblečení rovněž klesá. Podle deníku Wall Street Journal jsou její zástupci například ke zmíněným snahám o zvýšení atraktivity prostřednictvím populární zpěvačky Charli XCX skeptičtí.

    Nepomáhá ani nechvalná minulost řetězce spojená s praktikami takzvaného greenwashingu a greenhushingu. Kromě kritiky recyklačních programů čelila značka navíc i několika žalobám za zavádění zákazníků, zejména v souvislosti s kolekcí Conscious Choice. Ta měla údajně obsahovat udržitelnější kousky.

    Ačkoli se snaha o rebranding cení, otázkou zůstává, nakolik známé tváře, prémiové kolekce a atraktivní akce přispívají k očištění H&M od největších neduhů módního průmyslu, jako je rozsáhlé znečišťování planety nebo vykořisťování levné pracovní síly ze zemí třetího světa.

    Zdroje: Business of Fashion, Wall Street Journal, Rolling Stone, The Guardian, Instagram

    Ferragamo opět rezonuje. Výkřik relevance přinesla letní řada i Kylie na Met Gala

    0
    Kylie Jenner
    Kylie Jenner

    Značka, která kdysi stála v závětří módního světa, se opět dostává do popředí. Ferragamo poslední dobou nezní jen na přehlídkových molech. Rezonuje i v zákulisí nejslavnějších událostí. Důkaz? Supermodelka Kylie Jenner oblečená do Ferragamo na nedávném Met Gala. Těžko hledat hlasitější výkřik relevance. Návrhář Maximilian Davis tak činí z Ferragamo brand působící kultivovaně a zároveň sebevědomě.

    Módní dům Ferragamo, kdysi synonymum precizního řemesla, se na trhu módy potýkal již delší dobu s výzvami. Navzdory bohaté historii a kvalitnímu zpracování zaznamenal v roce 2023 pokles tržeb o několik desítek procent, a to především kvůli oslabení poptávky v Asii. Přestože nadále zůstal významným hráčem na poli obuvi a koženého zboží, bylo zřejmé, že je třeba nového směru a energie. Nástup mladého kreativního ředitele Maximiliana Davis v roce 2022 přinesl svěží vítr a ambici oslovit mladší generaci zákazníků. Jeho řady, včetně té pro letošní jaro a léto, ukazují, že Ferragamo je znovu připraveno zářit.

    Ferragamo SS25 jako manifest nové éry. Maximilian Davis dokonale formuje módní dům

    Inspirací pro řadu SS25 se stal balet. Nikoli jako kýčovitá stylizace, ale jako přirozená součást DNA značky. Ferragamo již ve 30. letech obouval tanečnici Katherine Dunham, v 80. letech zase vytvořil baleríny pro Rudolfa Nurejev. Modely tak oslavují punčochy, šaty z hedvábí i objemné pláště. Měkkost střihů kontrastuje s ostrými doplňky, výraznými kabelkami, botami s geometrickými liniemi a pásky až ke kolenům. Každý look tak vychází z pohybu, ne z pózy.

    Zdroj: Ferragamo

    Do vizuálně tlumené palety pronikly rovněž vlivy Davisovy karibské krve. Mezi odstíny tělové, šedé a takzvané ballet pink najednou vybuchly fragmenty modré, žluté i vínové. Tento kontrast však nebourá, ale rytmizuje. Měkké linie organzy, nylonu a kůže dostávají podprahový beat. Kolekce není tancem jen inspirovaná, ale sama se jím stává. Nechyběly navíc ani večerní modely s dávkou dramatu.

    Zdroj: Ferragamo

    Cesta zpět na vrchol? V čele s aktuálním kreativním ředitelem je to možné

    Ještě před pár lety by málokdo čekal, že Ferragamo bude opět hýbat světem luxusní módy. Značka měla pevné místo v historii, ale v aktuálním dění zaostávala. Chyběla jí vize, chyběla jí energie. Nyní se ale vše mění. Když Kylie Jenner oblékne Ferragamo na Met Gala, tedy večer, kdy módní průmysl sleduje celý svět, nejde jen o stylový look. Jde o fakt, že Ferragamo je zpět ve hře.

    Díky rafinovanému vedení současného kreativního ředitele značka znovu získává pozici, kterou kdysi ztratila. Ferragamo nepřekřičí konkurenci virálními momenty nebo logy, ale dokáže přesvědčit přesností, elegancí a tou správnou dávkou odvahy. Ještě není u cíle, ale pokud bude společnost dál růst tímto tempem, může se brzy znovu zařadit mezi absolutní elitu. A bylo by to zasloužené.

    Zdroje: WWD, Dazed, New York Times, BOF, Instagram

    Gucci se vrací domů. Show Cruise 2026 uspořádá v historickém archivu

    0
    Palazzo Settimanni Gucci
    Palazzo Settimanni Gucci

    Koncem dubna odstartoval módní dům Chanel kolotoč letošních cruise kolekcí. V těsném závěsu na něj však brzy naváže Gucci. Společnost totiž odhalila přesné datum i lokaci nadcházející přehlídky. Tentokrát se rozhodla navrátit ke svým kořenům, tedy do Florencie. Show proto dne 15. května uspořádá ve svém historickém archivu v Palazzo Settimanni.

    Speciální cruise kolekce nejsou jen představením luxusního dovolenkového šatníku. Slouží také jako jakýsi příběh, který si přeje daná značka vyprávět. I proto jsou související přehlídky často pořádány na specifických místech, ukrývajících hlubší význam. Výjimkou není ani lokace letošní show Cruise 2026 z dílny italského módního domu Gucci. Tentokrát totiž zamíří zpět ke kořenům.

    Značka oznámila, že očekávanou přehlídku odhalí dne 15. května ve svém historickém archivu v srdci Florencie, tedy v Palazzo Settimanni. Nachází se v tamním distriktu Oltrarno, proslulého lokálními umělci a různými řemeslníky. Návrhář Guccio Gucci založil svou značku roku 1921 právě ve Florencii a budovu současného archivu odkoupil v roce 1953. Dříve však sloužila pro jiné účely.

    Zdroj: Gucci

    Módní společnost ji využívala jako továrnu, showroom nebo workshop. Archiv v ní sídlí teprve od roku 2021. Volba lokace tedy značí nejen uměleckou volbu, ale také něco o současném směřování značky. Módní dům Gucci chce nejspíše v kontextu výměny svého kreativního ředitele světu sdělit, že se nemusí bát žádné revoluce. Navzdory změnám ve vedení hodlá zůstat věrný svému dědictví.

    Gucci zásadní změny nechystá. Lokace Cruise 2026 slouží jako uklidnění

    Designér Sabato De Sarno totiž opustil vedení značky letos v únoru. Měsíc poté oznámili zástupci Gucci jeho nástupce, který je považován za poměrně kontroverzní volbu. Jedná se totiž o návrháře Demnu Gvasalia, tedy současného kreativního ředitele Balenciaga. Mnozí módní nadšenci si nedokáží jeho temný a často drsný styl představit v podobě zcela odlišné estetiky typické pro Gucci.

    O show Cruise 2026 se proto prozatím postará tým interních designérů. Gvasalia odhalí svou poslední kolekci pro Balenciaga 9. července a krátce poté odejde do vedení Gucci. „Naše rozhodnutí potvrzuje propojení s naším kulturním a uměleckým dědictvím, které nás definuje,“ okomentoval show ředitel Gucci Stefano Cantino. Nezbývá tedy než počkat, kam bude značka opravdu směřovat.

    Zdroje: The Fashion Network, WWD, Hypebeast, YouTube, Instagram

    Beyoncé navázala na tradici. Na Cowboy Carter Tour nešetří na designovém šatníku

    0
    Beyoncé Diesel
    Beyoncé Diesel

    Zpěvačka Beyoncé nepatří pouze mezi královny hudebního, ale také módního světa. Důkazem jsou její jedinečné kostýmy z dílny luxusních značek, kterými již tradičně ohromuje návštěvníky svých koncertů. Výjimkou není ani nedávno odstartovaná Cowboy Carter Tour, jež nabídla kousky z dílny módních domů, jako je Mugler, Loewe či Diesel.

    Plánované tour Cowboy Carter se nemohli dočkat nejen fanoušci Beyoncé, ale také módní nadšenci. Zpěvačka má totiž zvykem do svých ohromujících čísel zapojit rovněž světové luxusní značky. Jinak tomu není ani u její nejnovější série koncertů, kterou odstartovala koncem dubna. Hned na první zastávce své tour proto stihla odhalit jedinečné kousky z dílen několika proslulých designérů.

    Zdroj: Profimedia

    Většina kostýmů pak přirozeně reflektovala téma alba. Na pódiu proto nechyběly looky inspirované country nebo americkou módou. Například módní dům Mugler navrhl pro Beyoncé stylové a zářivě bílé body s hlubokým výstřihem a typickými „kovbojskými“ třásněmi. V podobném stylu ovšem pracovaly rovněž značky jako Dolce & Gabbana, Burberry, Coperni, Roberto Cavalli, Moschino, Diesel či Loewe.

    Loewe nabídl kovbojskou klasiku. Třpytivé body uzemnil kostkovanou sukní

    Není žádným překvapením, že na kostýmech Beyoncé pro nejnovější tour spolupracovala rovněž značka Loewe. O její šatník se totiž postarala již dříve. Tentokrát zvolila look, který perfektně spojuje vše, co zpěvačka a její nové album představují. Výrazné stříbrné a třpytivé body vycházející ze střihu kovbojské košile totiž doplnilo o jednoduchou kostkovanou sukni s ladicí sponou.

    Výsledek podtrhly vysoké kozačky s červenými plameny. Outfit tak umně spojil extravaganci s více klidnou „country“ energií. Módní dům Loewe tak přesně ví, co Beyoncé potřebuje. Na tvorbě jejích kostýmů se podílel již při její poslední tour k albu Renaissance. Tehdy zpěvačce navrhl například nyní již ikonický overal s potiskem černých rukou, doplněný o stejně vyhlížející černé rukavice.

    Zdroj: Loewe

    Značka Anrealage opět ohromila. Překvapila inovativními LED šaty

    Mezi stále spolupracovníky hudební královny patří rovněž futuristická japonská značka Anrealage. Při příležitosti tour Renaissance totiž pro Beyoncé vytvořila na první pohled jednoduchou róbu, která ale následně překvapila. Pod světly se jednotlivé trojúhelníčky, ze kterých se plášť připomínající papežský háv skládal, zabarvily do různých odstínů, připomínajících zabarvené skleněné tabulky.

    Zdroj: Anrealage

    Pozadu nezůstala japonská značka ani na Cowboy Carter Tour. Pro Beyoncé totiž vyrobila další inovativní kostým. Tentokrát se jednalo o speciální LED šaty, jež umožňovaly promítání hned několika obrazců a světelných motivů, a to včetně americké vlajky. Slavná zpěvačka tak opět dokázala, že stojí za to ji sledovat, ať už její hudbě fandíte, či nikoli. A kdo ví, jaké outfity má letos ještě v rukávu.

    @beys.life this dress is so stunning. #cowboycartertour #CC #cowboycarter #fyp #foryoupage #tour #bey #xyzabc #beyonce #beyonce ♬ DAUGHTER – Beyoncé

    Zdroje: WWD, W Magazine, Instagram, TikTok

    Ambasador může být víc než hezká tvář. Značky do parfémů míchají i duše celebrit

    0
    Chanel Timothée Chalamet Martin Scorsese ambasador úvodka parfémy
    Chanel Timothée Chalamet Martin Scorsese ambasador úvodka parfémy

    Součástí marketingu luxusních značek bývá často ambasador. Tedy slavná osobnost reprezentující konkrétní produkt či daný brand, primárně s cílem navnadit potenciální zákazníky. Možná vás tak překvapí, že váš parfém používá i oblíbená celebrita. Ne vždy jde ale jen o výhodnou spolupráci, někdy je to opravdu „match made in heaven“.

    Šperky, auta, móda či jídlo. Ve všech odvětvích najdeme firmu, jejíž hlavní zdroj podnikání promuje ambasador. Zda daná osobnost produkty opravdu používá, je předmětem jiné debaty, ovšem někdy z těchto spojení vzniknou milé příběhy. Svět parfémů není výjimka, a dokonce se tak děje i u těch nejznámějších kousků. Možná budete překvapeni, kdo je tváří vaší oblíbené každodenní vůně.

    Ambasador má ztělesnit hlavní princip značky. Olivii Rodrigo snad parfém ušili na míru

    Kosmetická značka Lancôme slaví nejnovější přírůstek do své rodiny. Jednou z tváří společnosti se stala také oblíbená zpěvačka Olivia Rodrigo. Připojila se tak ke jménům jako Zendaya, Julia Roberts či Emma Chamberlain. Lancôme má v nabídce produkty od řasenek přes rtěnky po pleťová séra, ovšem Olivia Rodrigo zazářila převážně v reklamním spotu na jednu z řad oblíbeného parfému Idôle.

    Reklama na tento produkt má zdůraznit témata nejistoty, růstu a triumfu. Není proto divu, že se značka rozhodla spolupracovat právě se zpěvačkou, jejíž alba jsou postavena přesně na těchto hodnotách. Značka parfém popisuje jako vůni pro ty, kteří berou svůj osud do vlastních rukou a vzepřou se stanoveným pravidlům. I z toho důvodu se Olivia Rodrigo rozhodla ambasadorství přijmout.

    Hodnoty vyšší než hezký flakonek. Důvodem spolupráce může být obdiv či feminismus

    Podobný „match made in heaven“ nalezneme i u módního domu Chanel. Parfém Bleu de Chanel si na svůj účet může připsat marketingovou kampaň spojenou se jménem Timothée Chalamet. Willy Wonka a Paul Atreides v jednom propůjčil svoji tvář vůni s tóny grapefruitu, máty, jasmínu, kadidla a dalších líbivých ingrediencí. Pro herce jde dokonce o jeho první spolupráci s beauty značkou.

    Zdroj: Chanel

    Tento fakt sám o sobě vzbudil velkou pozornost. Svým způsobem ukazuje určitou nezaprodanost známého hereckého jména. Timothée Chalamet navíc hrdě přiznal, že hlavním důvodem uzavření spolupráce byl Martin Scorsese, jenž video ke kampani režíroval. Jeden z nejoceňovanějších tvůrců se totiž kromě Chanel reklamy může pyšnit Vlkem z Wall Street či Prokletým ostrovem.

    Uměleckému propojení fandí i Prada. Parfém Paradoxe je neodmyslitelně spjat s Emmou Watson. Herečka je nejen tváří parfému, ale také reklamní spot zrežírovala. Kampaň zdůrazňuje ženské paradoxy. Být silná a jemná zároveň, nezávislá a zranitelná. Parfém je navíc udržitelně doplnitelný. Pokud filmovou Hermionu trochu znáte, je vám jasné, proč se právě ona stala ambasadorem.

    V dnešní době se může zdát, že roli ambasadorů zastoupí influenceři. Synonyma to ovšem nejsou. U předních tváří značek, navíc pokud se jedná o vytížené celebrity, bývá zvykem se prvně ztotožnit s myšlenkou celé společnosti, a až potom na propojení kývnout. Spojit své jméno s výrobkem může být pro hvězdu osudové, o to důkladněji se proto rozhoduje, zda spolupráce stojí opravdu za to.

    Zdroje: GQ, YouTube, Instagram

    Paris Hilton opět pronikla do světa skin care. Představila značku Parívie

    0
    Paris Hilton skin care line
    Paris Hilton skin care line

    Neexistuje snad žádné odvětví, ve kterém by jedna z nejznámějších osobností světa, Paris Hilton, nezkusila štěstí. Od modelingu přes zpěv po herectví, zdá se, že jí nic není cizí. Není proto žádným překvapením, že své jméno v uplynulých letech spojila také s řadou beauty produktů. Nyní tak opět proniká do světa skin care, a to s novou značkou Parívie.

    Modelka, influencerka a podnikatelka Paris Hilton spojila se svým jménem přes 20 značek a produktových řad. Snad nejznámější jsou její parfémy, kterých vytvořila na 30. Vůně však nejsou jediným beauty odvětvím, do něhož Hilton zatoužila proniknout. Již v roce 2018 spustila vlastní skin care řadu s názvem Pro D.N.A., kterou ovšem následně ukončila. Nyní ovšem opět zkouší své štěstí.

    Influencerka totiž ve středu odhalila svůj nejnovější beauty projekt, a to skin care značku Parívie. Ta spadá pod společnost 11:11 Beauty, tedy nový společný podnik firmy 11:11 Media, kterou vlastní Hilton, a Guthy-Renker, pod níž spadají rovněž další značky celebrit, například JLo Beauty nebo Meaningful Beauty. V srdci Parívie pak stojí inovativní kombinace látek inPHinite Youth Technology.

    Zdroj: Parívie

    Speciální složení má obsahovat antioxidanty, probioticky fermentované extrakty či inovativní peptid, který odhalila umělá inteligence. Společně mají za cíl postavit se stresorům moderní doby, jako je environmentální znečištění nebo škodlivé světlo obrazovek. „Jde o inovaci, která funguje, krásu, která vrací, a snahu pomoct vám cítit se sebevědomě, oslnivě a autenticky,“ popsala Hilton.

    Paris Hilton vložila do Parívie vlastní zkušenosti. Řada reflektuje její luxusní život

    Fanoušci Paris Hilton si mohou již od středy 7. května objednat speciální taštičku obsahující všech šest nových skin care produktů. Jednotlivé kousky budou moct zakoupit až od 19. května. Součástí řady, zabalené do pro Paris Hilton typicky růžového a třpytivého obalu, jsou klasické skin care „základy“. Najdete v ní proto například Radiant Daily Purifying Cleanser s BHA kyselinami a ceramidy.

    @parishilton Skincare has always been my way to slow down, recharge, and reconnect with myself 🥰 The Sliving Spa in my house is my personal sanctuary — a space where I create rituals that help me feel grounded, confident, and beautiful. That sense of calm and care is what inspired Parívie ✨ As Founder & CEO, I’ve spent the past two years building this brand from the inside out. Every formula is deeply personal and rooted in the care I’ve always given to my skin. This isn’t just another beauty line — it’s the result of a lifetime of loving skincare and a commitment to doing it right💖We’re starting with something truly special — a limited-edition kit dropping May 7🗓️ Follow @ParivieBeauty on Instagram and sign up at the link in my bio for behind-the-scenes, launch updates, and exclusive previews💞 I can’t wait for you to experience it 💫 #inPHiniteYouth #StayYoung ♬ original sound – ParisHilton

    Nechybí v ní ale ani dva krémy, tedy denní a noční, které doplňuje treatment na krk s názvem Firm Contouring Neck Treatment. Dostupná jsou rovněž dvě séra, That’s Smooth Skin-Perfecting Elixir a That’s Tight Plumping Vitality. Paris Hilton do své skin care kolekce vložila zkušenosti z cest a návštěv těch nejluxusnějších spa. „Vzala jsem veškeré své vědomosti a vložila je do Parívie,“ vysvětlila.

    Zdroje: The Fashion Network, People, Allure, TikTok, Instagram