Více
    Redakce
    Domů Blog Strana 40

    Dries Van Noten, Yohji Yamamoto i Rick Owens. Pařížský týden módy nekončí

    0
    Dries Van Noten Summer Men 2026
    Dries Van Noten Summer Men 2026

    Paříž zaplavila móda a nikam se nechystá. Tamní týden pánské módy ještě nekončí. Řadu pro jaro a léto roku 2026 představil například Rick Owens, který modely v dekonstruovaných návrzích nechal projít vodou. Dries Van Noten odhalil první pánskou kolekci nového kreativního ředitele Juliana Klausner a Yohji Yamamoto zreflektoval současné dění.

    Yohji Yamamoto odráží současné dění. Poukazuje na potřebu změny

    Kolekce z dílny japonského návrháře Yohji Yamamota nesla jasný vzkaz. Designér pomocí návrhů apeloval na potřebu změny. Modelové vynesli saka nebo košile s nápisy odkazujícími na klimatickou změnu nebo trvající války. „Lidé se musí spojit. A politici musí být chytřejší, jinak náš svět brzy skončí,“ prohlásil jednaosmdesátiletý návrhář o své řadě plné tmavých a ponurých odstínů.

    Julian Klausner zazářil. Odhalil první pánskou kolekci pro Dries Van Noten

    Návrhář Dries Van Noten opustil vedení své značky loni v létě. Do své pozice dosadil designéra Juliana Klausner, který po jeho boku pracoval několik let. Soustředil se ovšem především na dámské kolekce a tak Paříž před odhalením jeho první pánské řady zatajila dech. Třiatřicetiletý návrhář ovšem dokázal, že je na správném místě. Nabídl návrhy překračující hranice genderu i stereotypů.

    Zdroj: Dries Van Noten

    Již samotný Dries Van Noten totiž tradičně tvořil pánské kolekce mírně ženské a dámské více maskulinní. Julian Klausner do kolekce zapracoval i další tradiční prvky značky, jako jsou výrazné barvy a eklektické potisky. Inspirací mu sloužily muži na koncích večírků nebo svatbách, kdy „vyhrnou své rukávy a popustí kravatu“. Stejně uvolněnou a hravou atmosféru tak odrážela i samotná kolekce.

    Rick Owens opět překvapil. Modely nechal projít vodou

    Další očekávanou přehlídkou Pařížského týdne módy byla ta z dílny návrháře Ricka Owens. Do nejnovější řady zapojil hned několik prvků ze svých archivů. Odrážel tím retrospektivu, jež nabízí jeho výstava Temple of Love, kterou veřejnosti odhalí v sobotu. Ta se zaměřuje na jeho kariéru a představuje tvorbu z dřívějších ikonických kolekcí. Návrhář přesto nabídl i prvek překvapení.

    Modely totiž nechal projít po dočasné konstrukci umístěné nad fontánou, kterou následně prošli. Před tím, než opět vystoupali nahoru, se do vody rovněž zcela ponořili. Někteří z nich se následně za stavbu přichytili stříbrnými karabinami. „Chtěl jsem glamour, eleganci a kůži,“ prohlásil designér. Mezi klíčové prvky kolekce patřily dekonstruované pleteniny, kožené bundy a vysoké kozačky.

    Zdroje: The Fashion Network, WWD, Instagram, YouTube

    Pánové, sandály jsou povoleny. Dokonce i s ponožkami

    0
    Hermès sandals
    Hermès sandals

    Letní sezóna 2025 přináší pro pánská chodidla jednu jasnou zprávu. Ukazovat prsty je naprosto v pořádku. Z červených koberců mizí lakované polobotky, místo nich nastupují páskové sandály, Birkenstocks, a dokonce i žabky od luxusních značek. Jonathan Bailey se v Londýně ukázal v minimalistických flip flops od The Row, zatímco Simon Baker si v Sardinii vystačil s Birkenstock Kyoto. 

    Zatímco v minulosti byly sandály pro muže považovány za příliš „domácí“, letos je módní průmysl přetváří ve statusový symbol. Designéři sázejí na kvalitní materiály, důmyslné střihy a tlumené odstíny. Velkým hitem jsou především fisherman sandály. Jedná se o uzavřenější modely s robustní konstrukcí, které kombinují letní lehkost s městskou elegancí. Oblibu si získávají také semišové varianty s překříženými pásky, ideální ke lnu nebo denimovým šortkám.

    Sandály s ponožkami? V kurzu více než kdy dříve

    Nejnovější letní trend se však nezastavil u bosých nohou. Možná překvapivě, ale módní domy, včetně Hermès nebo Dries Van Noten, letos daly zelenou i kombinaci sandálů a ponožek. Nejde však o bílé sportovní kousky ze supermarketu, nýbrž o pečlivě zvolené strukturované ponožky v tónu ladícím s vybranou obuví. Barevné kontrasty a uhlazený styling jsou tedy klíčem k úspěchu. Celek musí působit záměrně, nikoli jako nouzové řešení na chalupu.

    Pokud se chcete do této letní revoluce zapojit, nejdřív zvažte příležitost. K vodě nebo na neformální oběd klidně nazujte plátěné sandály s anatomickou stélkou. Do města sáhněte po kožených variantách v neutrálních barvách. Rovněž hnědá, olivová nebo černá fungují skvěle. A ponožky? Ideálně z kvalitní bavlny nebo tenkého úpletu, ve stejném duchu jako je zbytek vašeho outfitu. Méně je více, ale to neznamená, že musí být výsledný look nuda.

    Zdroj: Hermès

    Nyní je tedy už stoprocentně jasné, že pánská letní obuv se v roce 2025 v podstatě přestala bát emocí. Je uvolněná, výrazná a nebojí se jít proti zavedený, konvencím. Sandály už dávno nejsou jen o prodyšnosti, jsou spíše symbolem toho, že móda může být pohodlná, ale zároveň promyšlená. Takže ano, pánové. Sandály jsou letos povoleny. A když to cítíte správně, klidně i s ponožkami.

    Zdroje: Instagram, Esquire

    Sardinky dobývají pevninu. Staly se nejnovější obsesí letošního léta

    0
    sardinky trend
    sardinky trend

    Sociální síť TikTok vytvořila další trend inspirovaný jídlem. Letošní léto však tentokrát nepohltí roztomilé ovoce nebo zelenina, ale sardinky. Postupně se začaly objevovat na plakátech, obalech telefonů, plážových taškách i oversized tričkách. Ukazují nejen trvající oblibu „coastal“ a „fisherman“ estetik, ale rovněž touhu po osobitosti a letní hravosti.

    Drobné sardinky se prodraly z oceánu na přední příčky letošních letních trendů. S hravou elegancí tak dokazují, že obsese internetu s přetvářením jídla na populární módní prvky není ještě zdaleka u konce. Uplynulým létům dominovalo ovoce jako jahody nebo třešně. Letošní nadšení pro takzvanou fisherman estetiku a trvající obliba „coastal“ stylu však do popředí vynesly drobné rybky.

    Sardinky proplouvají značkami. Odstartovaly však u Bottega Veneta

    Sardinky se na internetové scéně objevily již v roce 2023. Tehdy je uživatelé sociálních sítí Pinterest nebo TikTok sdíleli především ve spojení se Středomořím a pro něj typickou kulturou. Drobné rybky se však z inspirativních obrázků nabízejících inspiraci pro letní večeře postupně přesunuly rovněž do světa módy. Influenceři proto letos dokonce vyhlásili takzvané „sardine girl summer“.

    Zdroj: H&M, Annis View

    To kromě očividného potisku sardinek zahrnuje rovněž jistou formu hravosti. Představuje touhu milovníků módy po hravosti, osobitosti a autenticitě. Sardinky totiž nepůsobí příliš uhlazeně, spíše naopak, vytvářejí dojem nenucenosti. V současnosti nabízí kousky s populárními rybkami většina módních značek, spoustu možností ale naleznete také na stránkách s ručními výrobky, jako Etsy.

    Zdroj: Isle of Boho, Staud

    Původně ovšem sardinky využila jedna z nejznámějších high fashion značek. Italská společnost Bottega Veneta vytvořila kabelku Sardine bag pro svou podzimní kolekci již v roce 2022. Z hravé tašky se původně stala jedna ze současných „it bags“. Mezi další virální „sardinkové“ kabelky pak patří Staudine Tommy Bag z dílny značky Staud. Vlastní verze má ale také Zara či J. Crew.

    Zdroj: Bottega Veneta

    Roztomilé rybky umí zlákat. Za obrovské investice však nestojí

    Současný trend ovšem berte s rezervou. Pokud sardinky patří mezi vaše oblíbené rybky, kousek s nimi již vlastníte, nebo ho naleznete za přívětivou cestu, pak vám v cestě nic nestojí. Vyvarujte se ovšem drahých investic, které se s velkou pravděpodobností nevyplatí. Již nyní módní znalci předpovídají další vlnu populárních potisků, například s ančovičkami nebo polevou politými donuty.

    @dtcnewsletter Tinned fish is having a moment, apparently. 🐠⁠ ⁠ From canned fish recipes online to sardine-printed fashion, tinned fish is being romanticized like never before.⁠ ⁠ What's this all about? Well, let's be real: there's always a trending motif that gets printed on everything: remember when it was mustaches in 2012? 😬⁠ ⁠ But this trend is a little different. It's not just the shirts with fish printed on them, people are actually eating sardines.⁠ ⁠ When luxury feels out of reach, we turn to affordable "luxuries", even if that means giving new life to an otherwise boring (and maybe gross?) food item.⁠ ⁠ The question is: are sardines just trendy… or is this another "recession indicator?" 🐟📉🎣 #marketing #marketingtrends #socialmedia #marketingtiktok #socialmediamarketing #sardines #tinnedfish ♬ original sound – DTC Newsletter 📦

    Zdroje: WWD, L’Officiel, Opulence, Instagram, TikTok

    Móda v kostce: Skims sní o Euro Summer a Mugler naverboval Sharon Stone

    0
    Skims Roberto Cavalli
    Skims Roberto Cavalli

    Léto je v plném proudu a značka Skims nezůstává pozadu. Letošní kolekci plavek vytvořila ve stylu „Euro Summer“ spolu s Robertem Cavalli. Rick Owens chystá výstavu v Paříži a Fendi pokračuje v hledání nového vedení. Mugler vydal speciální kampaň s Sharon Stone a Meghan Markle odhalila nové letní produkty z dílny své společnosti As Ever.

    Skims touží po Evropě. Značka vytvořila plavky ve spolupráci s Robertem Cavalli

    Populární značka Skims, z dílny modelky a influencerky Kim Kardashian, odhalila nejnovější spolupráci. Letošní léto vítá spolu s italským módním domem Roberto Cavalli. Inspiraci čerpá z takzvaného Euro Summer, tedy vysněných prázdnin v Evropě. Výsledkem je kolekce plavek z typických Skims materiálů a klasických vzorů italské značky, tedy potiscích Fagianella, Light Zebra nebo Tiger Face.

    Zdroj: Skims

    Mugler hledí do minulosti. Reinterpretuje ikonické looky s Sharon Stone

    Módní dům Mugler v současnosti čeká na tvorbu svého nového kreativního ředitele, Miguele Castra Freitas. Čekání si proto zkrátil ohlédnutím do minulosti. Vydal totiž speciální kolekci s názvem Re/Edit obsahující 24 looků, inspirovaných jeho archivem z let 1985 až 2000. Do čela kampaně pak dosadil ikonickou herečku Sharon Stone, která se proslavila svou rolí ve snímku Základní instinkt.

    Rick Owens poctí svou kariéru. V Paříži odhalí retrospektivní výstavu

    Pařížské muzeum Palais Galliera přivítá exkluzivní výstavu návrháře Ricka Owens s názvem Temple of Love. Veřejnost bude mít možnost spatřit ji od 28. června a nalezne v ní nejen ikonické kousky úspěšného designéra. Její součástí totiž budou i další instalace, například napodobenina pokoje z Los Angeles, ve kterém Owens bydlel se svou ženou Michèle Lamy v začátcích své kariéry.

    Zdroj: Palais Galliera 

    Fendi pokračuje v honbě za novým vedením. Zvažuje i Willyho Chavarria

    Italská značka Fendi je další z řady módních společností, které mění své vedení. Na rozdíl od své konkurence ovšem stále ještě nezná svou novou tvůrčí tvář. V současnosti se ovšem spekuluje o tom, že uvažuje rovněž o návrhářovi Willym Chavarria. Již dříve měla zahájit rozhovory s designéry, jako je John Galliano nebo Maria Grazia Chiuri. Posledním kreativním ředitelem byl Kim Jones.

    Meghan Markle vítá léto. Její značka As Ever nabízí čerstvé novinky

    Bývalá americká herečka a vévodkyně ze Sussexu, herečka Meghan Markle, patří mezi známé osobnosti, pyšnící se vlastní značkou. Její lifestyle společnost As Ever nyní přináší letní novinky. Odhalila například luxusní marmeládu s názvem Apricot Spread a med s citrusovými tóny Orange Blossom Honey. Mezi nové letní produkty patří rovněž exkluzivní růžové víno s názvem As Ever Rosé.

    Zdroj: As Ever

    Zdroje: The Fashion Network, WWD, Instagram

    Peklo nejspíše zamrzlo. Demna se údajně loučí s oversized střihy

    0
    Balenciaga Summer 24
    Balenciaga Summer 24

    Oversized silueta, která během poslední dekády dominovala módním přehlídkám i městským ulicím, zřejmě přichází o jednoho ze svých nejvlivnějších zastánců. Návrhář Demna Gvasalia, přední tvůrce této estetiky, totiž naznačuje, že se od objemných tvarů odklání. Nejde přitom o náhlý rozmar, ale o promyšlený posun. Svět módy je totiž cyklický, a co bylo kdysi revoluční, se dnes stává konformním.

    Na sociálních sítích se rozjela lavina reakcí. Nejde o oficiální potvrzení konce éry, ale spíše o jemně vyslaný signál. V rozhovoru pro německý deník Die Zeit návrhář Demna Gvasalia naznačil, že ho oversized forma už neláká tak jako dřív. Předvídatelný trend, který kdysi šokoval, se podle něj proměnil ve samozřejmost a právě tam, kde módní prvky přestávají překvapovat, ztrácí svou sílu.

    Z objemu k formě. Demna vytvoří nový inovativní rukopis

    Rozhodně ale není pravda, že by byl známý designér vězněm jediného střihu. Už v minulosti pracoval s úzkými liniemi, elastickými tvary a propracovanou krejčovinou. Oversized střihy pro něj byly způsob, jak změnit rytmus doby. Dnes, když ho napodobují téměř všichni, přichází chvíle posunout se dál. Ne směrem ke skinny siluetám, ale k větší vyváženosti, možná i střídmosti.

    Zdroj: Profimedia

    Očekávaná spolupráce s Gucci by tak mohla představovat návrat ke struktuře a k proporcím, které obepínají, nikoliv zahlcují. Neznamená to popření minulosti, ale její překročení. Estetika Demny bude stále současná, ale méně teatrální. Místo nadměrných ramen a nohavic může pro změnu objevit důraz na pohyb, střih a dialog mezi tělem a látkou.

    Móda totiž nestojí na jednom nápadu. A Demna, i přes svou ikonickou minulost v čele módního domu Balenciaga, ví, že skutečná relevance spočívá ve schopnosti měnit směr v ten pravý čas. Pokud se jeho odklon od oversized střihů potvrdí, nepůjde o módní kapitulaci. Naopak, možná nás čeká dosud nejzralejší kapitola talentovaného návrháře.

    Oversized střihy pod kontrolou. Rok 2025 jim dává stopku

    Ještě před pár lety dominovaly přehlídkám kalhoty tak široké, že zakrývaly obuv, bundy s rameny většími než samotné modely a mikiny, ve kterých tělo mizelo jako v kukle. Oversized se stal vizuálním symbolem celé generace návrhářů, ale v roce 2025 přichází zlom. Nadměrnost ustupuje novému typu siluety. Takovému, který tělo respektuje, ale nenechává ho zcela zmizet.

    Zdroj: Balenciaga

    Značky jako Louis Vuitton, Loewe či Prada ukazují, že oblečení může působit výrazně, aniž by bylo třikrát větší než konfekční velikost. Místo toho přichází s proporcemi, které zdůrazňují postoj, ne objem. Kalhoty se zkracují a zužují, saka sledují linii těla a kabáty už nejsou navrženy tak, aby působily jako přístřešek. Objem zůstává, ale je rozvržen jinak, cíleně, architektonicky, dokonce sochařsky. U značky Balenciaga můžeme změnu pozorovat již nyní.

    Zdroje: HighSnobiety, Dazed, Instagram

    Make-up ovládla znamení zvěrokruhu. Léto diktuje hravé experimenty

    0
    astrology make-up
    astrology make-up

    Generace Z prahne po autenticitě, personalizaci a individuálních zážitcích. Její potřeby odráží rovněž současné trendy, například v podobě hravých přívěsků. Touha po jedinečnosti ovšem prostoupila i do světa make-upu. Není proto překvapením, že létu povládne takzvaný astrology make-up, tedy look odkazující na znamení zvěrokruhu.

    Nezáleží na tom, zda patříte mezi otřelé znalce znamení zvěrokruhu, či náhodné milovníky horoskopů. Současný make-up trend nabízí letní experimenty v podobě hravé personalizace. Právě ta totiž vládne jak beauty, tak módní scéně. Zástupci generace Z touží po autentických zážitcích, které si mohou přizpůsobit dle vlastních přání. Také proto milují i nyní tak trendy přívěsky a ozdoby.

    Takzvaný astrology make-up pak umožňuje právě tu individualitu, která diktuje aktuální trendy. Looky totiž stojí na stejném principu, tedy znamení zvěrokruhu, výsledek ale závisí rovněž na vaší osobnosti a preferencích. Nemusíte se tedy obávat toho, že na ulicích potkáte vlastní klony. K letnímu experimentování vám stačí pouze bohatá dávka inspirace a znalost vašeho znamení a ascendentu.

    Podklad vybíráte sami. Make-up diktuje hvězdné i stoupající znamení

    Někteří fanoušci „astrology make-up“ look zakládají na skupině, do kterého patří jejich „hlavní“ nebo „hvězdné“ znamení. Jiní ale beauty inspiraci čerpají z jejich ascendentu, tedy „stoupajícího“ znamení. Právě to formuje dojem, který na zanecháváte na ostatních a to, jak sami následně vnímáte své okolí. Pokud ho neznáte, snadno si ho vykalkulujete na internetu pomocí místa a času narození.

    Zdroj: Rare Beauty, R.e.m. Beauty

    Jelikož takzvaný astrology make-up spočívá na personalizaci, nenajdete nikde přesnou šablonu toho, jak by měl váš look vypadat. Také proto se většina milovníků beauty trendů uchyluje na platformu Pinterest. Na ní naleznete spoustu tipů na to, co vaše znamená definuje. Není tak divu, že populární platforma zahrnula „zodiac sign make-up“ do reportu trendů pro letošní léto.

    Zdroj: Dior, R.e.m. Beauty

    Dejte prostor hravosti. Cílem není kopie přesného návodu

    Až najdete inspiraci pro své znamená, stačí si vybrat z nespočtu nabízených prvků. Rozhodně neplatí, že musíte využít vše, co na fotkách uvidíte. Můžete si zkusit pohrát jen s novým odstínem očních stínů, výraznější rtěnkou nebo neobvykle třpytivou tvářenkou. Cílem totiž není zkopírovat předem vymyšlený tutorial, ale naplno se ponořit do make-up hry, ve které je vše dovoleno.

    @stylewithsarah Absolutely love the way this Capricorn inspired going out makeup turned out😍 it’s like a cooler toned Smokey eye! Products: @Hourglass Cosmetics skin tint / concealer @Kosas cloud set powder @rhode skin sleepy girl blush / twisted lip liner / toasted lip peptide @Patrick Ta Beauty eyeshadow pallet @Anastasia Beverly Hills eyebrow pencil @L’Oréal Paris telescopic mascara #creatorsearchinsights #zodiacmakeupchallenge #doingmymakeuplikemysunsign #capricornmakeup #goingoutmakeup #greenscreen ♬ original sound – Sarah

    Zdroje: L’Officiel, Hola!, Glamour, TikTok, Instagram

    Paříž přebírá štafetu. Fashion week odstartoval Louis Vuitton i Saint Laurent

    0
    Louis Vuitton Summer 2026 Men
    Louis Vuitton Summer 2026 Men

    Po Milánském týdnu pánské módy přichází na řadu Paříž. Francouzská metropole se v úterý zaplnila milovníky módy, vyhlížejícími hned několik očekávaných přehlídek. Fashion week odstartoval mimo jiné módní dům Louis Vuitton, jenž tentokrát čerpal inspiraci z Indie. Úspěšnou show plnou lákavé palety barev představil také Saint Laurent.

    Louis Vuitton čerpá z Indie. Paříž zbarvil do hlubokých barev

    Nejnovější kolekce z dílny kreativního ředitele pánské sekce Louis Vuitton, Pharrella Williams, se tentokrát vydala neobvyklým směrem. Na rozdíl od předchozích návrhů totiž upozadila pro designéra tak typický streetwear a nahradila ho orientální elegancí. Návrhář totiž při tvorbě návrhů pro příští jaro a léto vyrazil do Indie. Zpět do Paříže přivezl nečekanou paletu hlubokých odstínů.

    „Nečekejte tuniky, ani nic podobného. Co nás v Indii inspirovalo, byly barvy,“ okomentoval Williams nejnovější kolekci. Návrhy proto protkal odstíny připomínajícími koření i čerstvě namletou kávu. Nechyběly proto ani tóny vyvolávající dojem skořice či kurkumy. Výsledná řada se přesto nesla v jemně uvolněném duchu, který vyvolávaly hlavně sportovní a outdoorové kousky.

    Zdroj: Reuters

    Indie pak sloužila jako inspirace rovněž při designu samotné lokace. Pharrell Wiliams totiž molo proměnil ve stolní hru Hadi a žebříky, která původně vznikla právě v Indii. Na očekávanou přehlídku pak dorazilo hned několik hvězd. Do první řady usedla zpěvačka Beyoncé, raper A$AP Rocky či herec Bradley Cooper. Nechyběli ani návrháři Nicolas Ghesquière a nový šéf Dior, Jonathan Anderson.

    Anthony Vaccarello pokračuje v tradici. Saint Laurent definuje výraznými odstíny

    Pařížský týden pánské módy však odstartoval rovněž módní dům Saint Laurent. Kreativní ředitel značky Anthony Vaccarello navázal na svou poslední tvorbu a představil kolekci plnou nepřehlédnutelné palety barev. Zapojil do ní totiž sofistikované odstíny mátové, khaki nebo tmavě modré. Barvy dohromady vytváří hravý, avšak stále elegantní celek, který doslova křičí Saint Laurent.

    Zdroj: Reuters

    „Méně tmavé, více světlé, více smyslné, zkrátka více hravé,“ prohlásil designér. Klíčovým kouskem řady pro nadcházející jaro a léto se staly lehké košile různorodých střihů, odkazující na klasické tvary 80. let minulého století. Anthony Vaccarello tentokrát show uspořádal v muzeu Bourse de Commerce. Součástí lokace se staly rovněž bazény, kontrastující se samotnými návrhy.

    Zdroje: The Fashion Network, WWD, Instagram, YouTube

    Jeden velký festival. Outfity na letní koncerty vybízí k hravosti

    0
    Festival úvodka Gucci
    Festival úvodka Gucci

    Festivalový dress code se za poslední roky výrazně posunul. Klasické šortky a květinové věnečky svoji slávu už zažily, přesto pořád platí, že festival je místo pro vyjádření kreativity. Naštěstí existuje mnoho různých stylů, kterými se inspirovat, aniž by bylo nutno slevovat třeba i z nároků na pohodlí. Stačí si vybrat pro vás perfektní estetiku.

    Velké hudební akce jsou místem zábavy a osobních prožitků. Romantické duše, minimalističtí estéti i sportovní typy se potkávají na jednom nejen hudebním, ale také módním poli. Pryč jsou sociálními sítěmi nařízené outfity, největším uměním je nejen vypadat skvěle, ale vybírat kousky tak, aby odpovídaly počasí a osobním preferencím. Balanc funkce a estetiky je proto klíčovým.

    Festival praktičnosti. Vyzrajte na nepohodlí módními kreacemi

    Každou boho duši obměkčí dlouhé rozevláté šaty s podšívkou. Průsvitný tyl propojí romantiku s uvolněností, splývavá silueta umožní pokožce dýchat a nemusíte se hlídat ohledně příliš mnoho odhalené kůže. Robustní maxi sandálky perfektně rozbijí jinak něžný look a přitom zajistí tolik potřebné pohodlí. Boty na podpatku jsou sice krásné, ale při druhé kapele jich začnete hořce litovat.

    Zdroj: Prada, Dior, Ralph Lauren, Chloé

    Co by to bylo za festival bez doplňků? Nabízí totiž dokonalé popuštění uzdy fantazie. K boho šatům se skvěle hodí všemožné přívěsky a vrstvené náhrdelníky, čím víc budou cinkat, tím lépe. Kabelku volte už spíše jemnější, ideální volbou budou letos populární slaměné tašky. Crossbody řemínek se potom postará o pohodlné nošení po celou dobu programu.

    Vyhrajte si s materiály. Kombinování bude vaší tajnou zbraní

    Toužíte po glamour looku? Žádný problém. Využijte praktičnosti dvoudílných setů. Bavlna, hedvábí nebo len, všechny lehké materiály vám udělají perfektní službu. Nemusíte si navíc díky setům lámat hlavu s kombinováním, protože vždy budete vypadat upraveně a sladěně. Celý outfit doplníte síťovanými balerínkami a korunu looku nasadí velké množství prstýnků dokazující váš vyladěný vkus.

    Zdroj: Zimmermann, Valentino, Alaïa, Monica Vinader

    Nebojte se výraznějších vzorů na oblečení, doplňky ale volte raději střídmější. Neutrální barvy vás nikdy nezradí a místo přehlušení se dočkáte nenásilného doplnění. Do drobné kabelky se vejde jen to nejnutnější, pozor si ale raději dávejte na tašky bez zapínání. Při divokém tancování vám snadno něco vypadne a nikdo nechce hledat oblíbený lesk na rty v rozdupané trávě.

    Zdroj: Acne Studios, Gucci, Louis Vuitton, Balmain

    Cargo kalhoty budou hrát hlavní roli v téměř každém outfitu. Využijte proto jejich výraznost pro svůj prospěch. Doplnit je stačí černým crop topem, pokud se chcete více odvázat, vsaďte na hedvábný šátek uvázaný kolem hrudi. Zbytek outfitu udržujte praktický. Festival vyloženě volá po ledvince s potřebnou výbavou, doplněné jednoduchou čelenkou držící vlasy na uzdě.

    Opatrnost a zábava nade vše. Nechte outfit mluvit za vás

    Ať bude vaše volba jakákoliv, nenechte se strhnout nepraktickými trendy. Dnešní doba nabízí obrovské množství možností a nic se necení víc než vlastní kreativní iniciativa. Nepodceňujte počasí, nezapomeňte na opalovací krém a pitný režim, ale hlavně se dobře bavte. Oblečení by mělo doplňovat vaši osobnost, nemá proto smysl se trápit nesedícím topem nebo nepohodlnými botami.

    Zdroje: Instagram

    Chcete se oblékat jako princezna Diana? Nikdy to nebylo jednodušší

    0
    princezna Diana
    princezna Diana

    Existují módní ikony, jejichž styl neztrácí dech ani dekády po jejich odchodu. Princezna Diana patří k těm, které se nevpisují jen do historie šlechtických rodů, ale i do šatníků žen napříč generacemi. Její kombinace elegance, odvahy a autenticity nastavila laťku tak vysoko, že dodnes inspiruje módní návrháře, celebrity i milovníky módy. Nyní přichází okamžik, kdy se od inspirace můžete posunout k realitě. Aukční dům Julien’s Auctions nabízí šaty, kabáty a doplňky, kdysi patřící Dianě.

    Princezna Diana dokázala propojit královskou eleganci s nenucenou civilností tak přirozeně, až působila jako žena, která se narodila ve smokingu i v mikině. Její proměna od romantických šatů s volány a kloboučky v 80. letech po jednoduché siluety a ikonické revenge dress v „devadesátkách“ byla odrazem rostoucí sebedůvěry. Uměla si hrát s barvou, nebála se rafinovaných výstřihů, oversize střihů, a přitom nikdy neztratila půvab. V mikině a cyklistických šortkách inspirovala street style stejně jako v róbě od Catherine Walker večerní módu.

    Princezna Diana jako módní obojživelník. Uměla nosit jak streetwear, tak noblesu

    Na stránkách prestižní aukční síně Julien’s Auctions se nyní zázračně otevírá šatník královské legendy. V nabídce se objevují nejen ikonické večerní róby, ale rovněž civilnější kousky, které Diana nosila v běžnější dny svého života. Najdete v ní minimalistické šaty s architektonickým střihem, kabátky se siluetou „devadesátkových“ klasik nebo třeba kabelky, s nimiž sebejistě kráčela ulicemi Londýna. Všechny nesou rukopis jejího nevšedního citu pro módu.

    Zdroj: Julien’s Auctions

    Julien’s Auctions je platformou, která se specializuje na popkulturní ikony. V minulosti prodávala například šaty Marilyn Monroe nebo rukopisy Elvise Presleyho. A když se jejich pozornost zaměří právě na styl princezny Diany, není to jen transakce. Je to zachycení paměti a momentu v čase, který můžete přenést do vlastní skříně. Každý kus je pečlivě dokumentován a doložen.

    Zdroj: Julien’s Auctions

    Získat oděv po princezně Dianě není jen otázkou módy. Jde o vlastnictví příběhu. Každý lem, knoflík nebo záhyb nese vzpomínku. Třeba na vystoupení v Metropolitní opeře, na charitativní večer s Eltonem John nebo na tiché procházky mimo světla reflektorů. V čase, kdy se svět módy neustále vrací k vintage a autenticita vítězí nad trendem, mají tyto kousky skutečnou sílu relikvií.

    Zdroje: Instagram

    Milán zatáhl módní oponu. Pánská móda putuje do Paříže

    0
    Dunhill Summer Men 2026
    Dunhill Summer Men 2026

    Milánský menswear týden módy skončil několika vysoce očekávanými přehlídkami. I když samotný Giorgio Armani nemohl na odhalení své kolekce dorazit, přesto přihlížející více než ohromilo. Dojem zanechala také show z dílny britské značky Dunhill a pánská řada Vivienne Westwood. Milán tak předal štafetu Paříži, kde týden módy pokračuje.

    Giorgio Armani sklidil poklonu „osmdesátkám“. Odkázal na svůj typický rukopis

    Ikonický návrhář Giorgio Armani odhalil hned dvě očekávané kolekce. Po představení řady jeho značky Emporio Armani následovaly návrhy pro módní dům Giorgio Armani. Devadesátiletý designér však nemohl na vlastní přehlídku dorazit, a to kvůli zotavování se ze své „indispozice“, jak vysvětlili zástupci jeho společnosti. Zastoupil ho proto tentokrát šéf pánské módy Leo Dell’Orco.

    Pánská móda příštího léta dle Giorgia Armani ukrývala jeho klasický rukopis. V kolekci odkazoval na své typické prvky, jako jsou široká ramena, lehké vrstvy nebo jemná paleta barev. Řadu definovala rovněž záplava sametu, materiálu, který modelové vynesli v podobě loafers, velkých tašek či nenápadných doplňků. Příští léto se tak v očích Armaniho opět ponese v duchu nadčasové elegance.

    Zdroj: Giorgio Armani

    Britská uhlazenost podala ruku milánskému stylu. Show Dunhill nezklamala

    Další úspěšnou přehlídku nabídla britská značka Dunhill. Jak už má ve zvyku, vycházela především z klasické britské nadčasovosti, definované elegantním preppy stylem. Perfektně se ovšem mísila s italskou uvolněností, patrnou ve sportovních prvcích, například v podobě baseballových čepic, nebo jemně nakřivo uvázaných kravatách. Kolekce tak nabídla to nejlepší z obou světů.

    Zdroj: Dunhill

    Show Vivienne Westwood rozbila italskou jednoduchost. Nabídla hravý britský styl

    Z výčtu úspěšných přehlídek uplynulého Milánského menswear týdnu módy nelze vynechat ani tvorbu značky Vivienne Westwood. O kolekci pro nadcházející léto se postaral kreativní ředitel Andreas Kronthaler, tedy manžel zesnulé ikonické návrhářky. Jako vždy nabídl provokativní návrhy, vycházející z kořenů samotné značky. Rovněž ony umně propojovaly klasický milánský a britský styl.

    Zdroj: Vivienne Westwood

    Očekávanou přehlídku mohli hosté spatřit v proslulé kavárně Bar Rivoli, nacházející se kousek od centrálního milánského náměstí Piazza San Babila. Mezi nejvýraznější prvky kolekce patřily hravé slaměné klobouky, splývavé šaty, vysoké kozačky nebo ladicí sety šortek a sak. „Být stylový pro muže hodně znamená. Nemá to nic společného s módou, ale stylem,“ prohlásil Kronthaler.

    Zdroje: WWD, The Fashion Network, Instagram, YouTube