Více
    Redakce
    Domů Blog Strana 182

    Módní svět nestíhá. Hrozí mu zásadní nedostatek udržitelných materiálů

    0
    Módní svět čeká velké dohánění, je pozadu v zásobách udržitelných materiálů.
    Módní svět čeká velké dohánění, je pozadu v zásobách udržitelných materiálů.

    Analytikové varují módní značky před tím, že do roku 2030 budou muset zásadně změnit své návyky. V současnosti totiž nestíhají splnit cíle regulací týkajících se materiálů s nízkým dopadem na životní prostředí. Pokud do svých kolekcí nezapojí například více regenerativní bavlny nebo recyklovaného polyesteru, začnou čelit vysokým pokutám. Ztratit mohou i přístup na některé trhy.

    I když je udržitelnost čím dál silnější buzzword módního světa, některé návyky značek se nadále nemění. Jedním z nich jsou například nedostatečné zásoby materiálů s nízkým dopadem na životní prostředí. Společnosti totiž nadále nakupují spíše levnější suroviny, které jsou ale pro přírodu mnohem nebezpečnější. Na rozdíl poukázaly reporty analytických firem BCG, Textile Exchange a Quantis.

    Jejich výsledky ukázaly, že módní firmy budou muset nedostatečné zásoby napravit do roku 2030. Tehdy totiž začnou platit po celém světě různé regulace spojené s udržitelnými materiály a závazky k dekarbonizaci. V současnosti ovšem módní průmysl čelí nedostatku ve výši 133 milionům tun udržitelného materiálu. Znamená to, že značky budou muset mnohem více investovat například do regenerativní bavlny nebo recyklovaného polyesteru.

    Do roku 2027 má pak přesněji po celém světě začít platit na 35 různých zákonů spojených s udržitelností. Ovlivňovat mají například to, jak bude oblečení produkované, navržené, propagované, ale také likvidované. V případě, že značky regulace nedodrží, budou muset platit vysoké pokuty. Některé státy jim ale také mohou zakázat vstup na svůj trh. Zároveň by tím módní společnosti mohly riskovat značné poškození své pověsti.

    Problém spočívá v závazku firem. S udržitelnými investicemi se pojí i vysoká rizika

    Poptávka po udržitelných materiálech ze strany zákazníků přitom podle analýz firem Textile Exchange a BCG problém není. Oříšek je spíše závazek samotných společností. Do změny svého systému by totiž především ze začátku musely investovat nemalé finance. Současný trh je ovšem orientovaný na krátkodobé cíle, rychlý prodej a levné materiály. Změna směrem k jiné organizační struktuře s sebou navíc nese značná rizika.

    Proto se také velké množství značek nadále orientuje na syntetické materiály, vyrábějící se za pomocí fosilních paliv. Například platforma Vinted, prodávající použité oblečení, se ale snaží reflektovat touhu po udržitelné módě. V současnosti totiž uvažuje o tom, že by začala prodávat své akcie v hodnotě více než 200 milionů eur, tedy téměř pět miliard korun. Litevský startup o této možnosti v současnosti komunikuje s firmou Morgan Stanley.

    Zdroje: Business of Fashion, Financial Times, CBC, Instagram, YouTube

    Trick or Treat! Oblékněte kostým a oslavte Halloween. S Drákulou nebo Heidi Klum

    0
    halloween

    V temných nocích na konci října, kdy se otevírá okno mezi světem živých a říší stínů, může se stát opravdu cokoliv. Halloween je svátek. Pro nekonečnou kreativitu a výrazný styl, který dřímá v srdci každého milovníka módy. Od avantgardních vizáží až po haute couture elegantní kostýmy, máte jedinečnou šanci prozkoumat hranice módy a estetiky. Můžete se stát kýmkoliv a ukázat stránku, která je celý rok skrytá.

    Když přijde na Halloween, necháváme se trochu unést. Po Vánocích se stal druhým nejdražším svátkem. Je to příležitost pro všechny – od módních domů, přes kosmetické firmy, až po rozkošná malá pekařství, aby svou nabídku obohatili o něco nového, speciálního, čím si tento původem keltský svátek zpříjemníte. Pestrý je i výběr společenských událostí, z nichž si tyto zaslouží oproti jiným vypíchnout.

    Heidi Klum’s Halloween Party

    Topmodelka Heidi Klum je známá také jako ”královna Halloweenu”. Tento svátek miluje a svými kostýmy neustále posunuje hranice. Je to snad lepší, než čekání na Ježíška, koukat, s čím přijde tentokrát. Loni se německá kráska oblékla za žížalu a její manžel Tom Kaulitz byl za rybáře. Jen tak pro informaci, v tom klaustrofobickém kostýmu nebyla celý večer. Vždyť by si jako hostitelka ohromné party, kterou pořádá už od roku 2000, nemohla dojít ani na toaletu. Každopádně být jejím hostem je čest a od vás se očekává, že si dáte na kostýmu záležet.

    Zdroj: YouTube

    Fantom opery v Dubaji

    Právě v těchto měsících je Dubaj na návštěvu ideální, a přestože si ve spojitosti s ní vybavíte spíš mrakodrapy a bílé pláže, hostí nejeden halloweensky laděný večírek. Ne, nepůjde o party v plavkách. Loft v Dubajské opeře pořádá velkolepý večírek na oslavu Fantoma opery. Je to taková party s fantomem na střeše. Na hosty čekají gurmánské pokrmy a šance vyhrát láhev něčeho dobrého s bublinkama.

    Strašidelný hotel

    Na ostrově Ibiza, který je proslulý večírky a dlouhými flámy, se nachází The Haunted Hotel Pikes. Je známý luxusním vybavením a řadou slavných hostů a také tím, že se na svátek Halloween mění ve strašidelný dům. Nechybí živá hudba, koktejly, jídlo a hromada nadšených fanoušků tohoto svátku.

    halloween kostým

    Foto: Pikes Ibiza

    Party na hradě

    Tradičnější duše by mohl zaujmout event, který se pravidelně koná v Rumunsku. To není běžná destinace na dovolenou, ale nachází se tu hrad hraběte Drákuly. Nebo přinejmenším můžeme říct, že tento hrad podnítil Brama Stokera k vytvoření této postavy, která je inspirací pro další díla a legendy. Součástí večírku je prohlídka hradu, soutěž o nejlepší kostým a večeře s halloweenskou tematikou. Pro jistotu si s sebou nezapomeňte vzít česnek a dřevěný kůl.

    Halloween v San Franciscu

    Kdybyste se náhodou v období Halloweenu ocitli ve městě, kde je ten slavný červený most, určitě vás nějaká tematicky laděná akce cvrnkne do nosu. Koná se zde hned několik strašidelných bálů, z nich jeden – The Haunted Ball – byl svého času považován za jeden z nejdražších a nejhonosnějších díky produkci, která každoročně vyjde na 75 000 dolarů.

    Pokud vás strašidelné zámky nebo křiklavé večírky zrovna nelákají, co říkáte na koncert při svíčkách, který je přesto halloweensky slavnostní? Ve smyčcové verzi si poslechnete filmové i hudební klasiky, jež k hrůze a děsu neodmyslitelně patří.

    Zdroje: the LUXE diary, Vivo Masks, Timeout

    Módní novinky v kostce: Lanvin slaví nového ambasadora, Prada spolupracuje s Maya Hawke a Louis Vuitton je nejvyhledávanější značkou roku

    0
    Lanvin a Bottega Veneta mají nové ambasadory, tváří Prada se zase stala Maya Hawke.
    Lanvin a Bottega Veneta mají nové ambasadory, tváří Prada se zase stala Maya Hawke.

    Jednou z největších novinek dnešního týdne je kampaň značky Prada. Zazářila v ní totiž herečka Maya Hawke. Společnost Lanvin zase oznámila, že ji bude zastupovat čínský herec Cheng Yi. Bottega Veneta má rovněž novou ambasadorku, stala se jí herečka Shu Qi. Firmy Chloé a Atelier Jolie zase prozradily první detaily o své spolupráci. Louis Vuitton se pak stal nejvyhledávanější módní společností roku.

    Bottega Veneta má novou globální ambasadorku. Vybrala si oceňovanou herečku Shu Qi

    Módní společnost Bottega Veneta hodlá ve čtvrtek odhalit novou kampaň. Její hvězdou pak bude nová globální ambasadorka značky, tedy herečka Shu Qi. Celebrita se minulý měsíc zúčastnila i módní přehlídky Bottega Veneta v Miláně. Na zveřejněných fotkách drží nový model kabelky Gemelli, na sobě má zase bundu vytvořenou za pomocí ikonické Intrecciato techniky. „Oceňuji jejich bohaté dědictví a jedinečnou kreativní vizi,“ prohlásila o značce Qi.

    Nového ambasadora si vybrala také značka Lanvin. Zastupovat ji bude čínský herec Cheng Yi

    Módní dům Lanvin přivítal do své řady globálních ambasadorů nového člena. Stal se jím jeho dlouhodobý spolupracovník, čínský herec Cheng Yi. Kousky značky totiž věrně obléká už několik let. Zúčastnil se proto také módní přehlídky společnosti věnované její podzimní kolekci pro rok 2023. „Yi je hvězda současného čínského zábavního průmyslu. Je součástí nové generace herců, kteří přetvářejí čínskou kulturu na globální úrovni,“ popsali zástupci Lanvin.

    Nejvyhledávanější značkou roku 2023 je Louis Vuitton. Ukázala to data firmy Watch Pilot

    Firma Watch Pilot využívá statistiky vyhledávače Google, aby zjistila, jaké luxusní podniky jsou na internetu nejvyhledávanější. Nyní prohlásila, že dosud nejvíce žádanou značkou roku je Louis Vuitton. Lidé si ji totiž průměrně vyhledali 118 milionkrát. „Jedná se o odraz trvajícího odkazu a žádanosti jejích luxusních kabelek,“ vysvětlili zástupci Watch Pilot. Na druhém místě se umístila módní společnost Gucci. Úspěšné ale byly také značky Dior, Chanel nebo Coach.

    Společnosti Chloé a Atelier Jolie oznámily první detaily chystané spolupráce

    Fanoušci módní značky Chloé i herečky Angeliny Jolie se mohou radovat. Společnosti totiž hodlají už v lednu zveřejnit svou společnou kolekci. Jedná se o první spolupráci značky Atelier Jolie, jejíž založení filmová hvězda oznámila před několika měsíci. Výjimečná má být tím, že se soustředí na propojení žen a posílení jejich práv. Kromě toho ale usiluje o vytvoření příležitostí pro znevýhodněné skupiny. Propojila se proto například s firmou La Fabrique Nomade pracující s uprchlíky a migranty.

    Prada nadále objevuje svět filmu. V její sváteční kampani zazářila herečka Maya Hawke

    Klíčovým prvkem nové sváteční kampaně společnosti Prada je nadživotní verze jejích luxusních vánočních baněk. Do blyštivých stříbrných dekorací pak značka usadila hvězdy, které si pro nejnovější spolupráci vybrala. Jedná se například o herečky Maya Hawke a Kim Tae-Ri. Atmosféra fotografií vzbuzující dojem sci-fi má navíc vytvářet myšlenku jakéhosi útěku z reálného světa. Herečka Maya Hawke se pak už dříve objevila v reklamě Prada na její kolekci šperků.

    Zdroje: WWD, Fashion Network, W Magazine, Instagram, YouTube

    Podzimní magie: Rtěnka jako dokonalý doplněk pro každou příležitost

    0

    Rtěnky jsou kosmetické produkty, které nejenže výrazně zlepšují váš vzhled, ale často mohou zachránit celý váš outfit. S nástupem podzimu a blížící se zimy je klíčové najít to správné „líčící duo“. Vybrat tu pravou rtěnku pro tuto roční dobu může být náročné, protože by měla být odolná a nevysušující. Navíc se blíží Halloween, což je ideální příležitost experimentovat s různými barvami. Můžete si vybrat od neutrálních matných odstínů až po odvážnou „strašidelnou“ červenou.

    Matné rty

    Matnou klasikou nikdy nic nezkazíte! Všichni jistě známe oblíbenou rtěnku od značky Charlotte Tilbury v odstínu “Pillow Talk“. Ano, odstín je perfektní, ale ne každému sedí její lehce oranžový podtón. Proto vám představujeme růžovější sestru v odstínu “Very Victoria“. Lehce studenější barva s matujícím finišem nevysušuje a vytvoří objemnější, přirozený look. Tento odstín byl dokonce pojmenovaný podle známé módní návrhářky Victorii Beckham a stala se i nejoblíbenějším produktem manželky prince Harryho, Meghan Markle.

    Foto: Charlotte Tilbury

    Přirozeně tmavé rty

    Pokud ovšem chcete, aby vaše rty vypadaly co nejpřirozeněji, můžete zvolit jednoduché duo – Huda Beauty konturka v odstínu “Rich Brown“ a Fenty Beauty polo-matná doplňovatelná rtěnka v odstínu “Pose Queen“. Stačí opravdu lehce obtáhnout svůj tvar rtů konturovací tužkou, následně ji jemně rozmazat štětcem a poté aplikovat rtěnku pomocí ťupkavých pohybů. Důležité je spojit konturku a rtěnku tak, aby přechod byl čistý. A můžete vyrazit ven!

    Foto: Fenty Beauty, Huda Beauty

    “Cherry cola“ rty

    Trend “Cherry cola lips“ jste už zaznamenali? Obrovský trend na sociálních sítích a všichni jsou z něho oprávněně nadšení. Lichotící kombinace tmavší barvy s višňovým leskem vytvoří atraktivní vzhled. Nezapomeňte, že líčení by mělo být zábavným a kreativním procesem, kde se můžete inspirovat různými trendy, ale také je upravit tak, aby vyhovovalo vašemu osobnímu stylu.

    Vybrali jsme si pro vás ideální kombo, které k tomuto looku požívá Kylie Jenner. Nikoho nepřekvapí, že používá své vlastní produkty značky Kylie Cosmetics. Jedná se o konturovací tužku v odstínu v odstínu “Leo“, kterou obtáhnete váš tvar rtů, můžete jemně rozetřít prsty směrem dovnitř rtů a poté naneste lesk v odstínu “Rosé and chill“. A to je vše! Šťavnaté a neodolatelné rty, z kterých kolemjdoucí nebudou moc spustit oči.

    Foto: Kylie Cosmetics

    Upíří rty

    Pokud patříte mezi odvážlivce a nebojíte se červené barvy, máme tu pro vás inspiraci i na Halloween. “Vampire lips“ jsou obrovským letošním trendem na TikToku. Černá tužka s červenou rtěnkou tvoří správnou kombinaci pro vytvoření strašidelných upířích rtů. Ačkoliv by se vám toto mohlo zdát až moc odvážné, nebojte se to vyzkoušet! Efekt je skutečně kouzelný.

    Použijte jakoukoliv černou tužku na oči – doporučujeme od značky Fenty Beauty s názvem “Wish you wood“, která se nerozmazává a dokonale udrží rtěnku na svém místě. Poté přidejte jakýkoliv odstín červené barvy. Mějte však na paměti, že by tato červená měla být originální, bez jakéhokoliv růžového či oranžového podtónu. Našim jednoznačným favoritem je MatteTrance značky Pat McGrath v odstínu “Vendetta“. Luxusní tmavě červená, matná barva se ideálně zkombinuje s černou barvou a s přidáním lesku vykouzlí dech beroucí upíří rty.

    Foto: Pat McGrath, Fenty Beauty

    Zdroj: Charlotte Tilbury, Kylie Cosmetics, Pat McGrath, Huda Beauty, TikTok, Instagram

    Lekce stylu: Rozzařte své podzimní outfity k nepoznání s trendy doplňky

    0

    Podzim a zima s sebou nenesou pouze výběr nového kabátu či bundy. Aby tyto složky vypadaly opravdu perfektně, nesmíte zapomenout na doplňky. V tomto ročním období se klíčovými prvky k dokonalému outfitu stávají šály, kravaty, stylové pokrývky hlavy, ale i sluneční brýle. Letos se nemusíte bát sáhnout po nekonvenčních tvarech i experimentálních materiálech, které se letos projevily hlavně v sekci šperků, mezi nimiž dominují velké náhrdelníky i brože. 

    Zachumlejte se!

    Ačkoliv jsme tomu na začátku aktuální sezóny moc nevěřili, na módním dějišti stále více trendují laicky řečeno velké šály, do kterých se doslova zachumláte. Někteří z designérů dokonce takové šály přetvořili v celý komplet s bundou či kabátem. Jil Sander nebo módní dům Toteme si v těchto kouscích libují. Jil dokonce připravil šály, které jsou ve stejném materiálu i barvách jako matchující puffer bundy. Naše doporučení je ale lehce konzervativnější. Přikláníme se spíše ke klasickým vzorům i materiálům. Velice trendy jsou kostky i pruhy. U Burberry pořídíte i praktičtější kousky s kapucí, které oceníte v případě kabátu či bundy bez ní.

    Foto: Burberry

    Vyzkoušejte kravatu

    Kravata dodá pánskému i dámskému looku velký wow efekt. Podtrhne eleganci a zároveň působí sexy, zvláště v dámském podání. Značka Valentino pro dámy připravila dvě minimalistické verze, které lze namixovat s jakýmkoliv elegantním outfitem. Lépe samozřejmě kravaty vyniknou na bílé košili, ale perfektně budou působit i s černou košilí. Vynikne tak zlatý detail, který dodá looku umírněný draze vyhlížející vzhled. Se zavazováním si hlavu lámat nemusíte, oba kousky jsou navrženy tak, aby zapínání bylo co nejsnadnější.

    Foto: Valentino

    Poohlédněte se po stylové ušance

    Ušanku vnímáme jako královnu pokrývek hlavy. Bohužel nutno dodat, že je to záležitost pouze pro některé z nás. Ušanka vám musí sedět a nedeformovat vzhled a proporce obličeje. Pokud si nejste jistí, raději ji vynechte. Pokud vám ušanka nebude slušet, celý outfit tím zastíníte. Ušanku lze pořídit v buticích s kožešinou nebo ve výběrových second handech. Najít tu správnou může trvat dlouho, proto se na ni více zaměřte.

    Klasické tvary slunečních brýlí pro letošek odložte

    Sluneční brýle v posledních letech zaznamenávají velký nárůst atypických tvarů. A neobejde se bez nich i letošní zima. Zaznamenáváme také velkou oblibu sady retro aspektů, které letošní kolekce velmi ovlivňují. Jedny z nejpopulárnějších tvoří Céline, letos jsme je zpozorovali snad u všech fashion influencerek. A protože nás mainstream baví jen částečně, vybrali jsme podobnou variantu v podání značky Gentle Monster. Tyto brýle budou totiž vypadat velice stylově s ušankou i kravatou dohromady!

    Foto: Gentle Monster

    Cool girls nosí pantera

    Nová kolekce šperků od Cartier se vyznačuje exkluzivními motivy zvířat, přičemž největší hvězdou jsou šperky s podobiznami ikonického pantera či elegantní zebry. Bez ohledu na individualitu si zde každý nalezne svůj unikátní kousek, ať už preferuje zlaté nebo stříbrné provedení. Náhrdelníky a náramky z této řady září nejen svou kvalitou, ale i velice draze vyhlížejícím designem, což oceníte zvláště v případě, že se chystáte na jakoukoliv speciální příležitost, kde je stanovený „nudný“ dresscode. Tyto šperky nejenže dotáhnou váš outfit na úplně nový level, ale také dokážou prolomit monotónnost jednolitého outfitu.

    Foto: Cartier

    Zdroj: Instagram

    Výsledky třetího čtvrtletí Kering Group potvrdily trvající trend. Prodej luxusního zboží zpomaluje

    0
    Společnost Kering Group odhalila, že její příjmy klesly ve třetím čtvrtletí o 13 procent.
    Společnost Kering Group odhalila, že její příjmy klesly ve třetím čtvrtletí o 13 procent.

    Většina analytiků už dopředu očekávala propad prodeje luxusních značek. Výsledky firmy Kering Group tak jejich očekávání pouze potvrdily. Ve třetím čtvrtletí totiž její prodeje klesly o 13 procent. Oznámení společnosti tak potvrdilo stávající trend módního světa, tedy snižující se zájem o luxusní produkty. Na vině je především zpomalující světová ekonomika.

    Spolu s nejnovějšími finančními výsledky firmy Kering Group vzrostla také očekávání od nového kreativního ředitele Gucci. Předpokládá se totiž, že Sabato De Sarno pomůže zvýšit prodeje jedné z nejúspěšnějších společností, kterou skupina sdružující různé luxusní značky vlastní. Její vedení totiž koncem října odhalilo statistiky z třetího čtvrtletí letošního roku. Vyplynulo z nich, že prodeje firmy klesly o 13 procent.

    Potvrdily tak trend, který analytikové už dopředu očekávali, tedy snižující se zájem o luxusní zboží. Prodeje značky Gucci klesly o 14 procent a společnosti Yves Saint Laurent zase o 16 procent. Odbyt zboží divize Kering Group sdružující Balenciaga a Alexander McQueen pak klesl o 19 procent. Na vině takového propadu je především zpomalující ekonomika a dlouhodobý propad poptávky v luxusním průmyslu.

    Také proto v následujících měsících společnost Kering Group upře pozornost především na výkon značky Gucci. Loni se totiž postarala o téměř dvě třetiny veškerého jejího příjmu. S odchodem kreativního ředitele Alessandro Michele bude ovšem potřeba, aby Sabato de Sarno zákazníky zaujal vlastním šarmem. Prozatím se je snaží okouzlit minimalistickým a luxusním stylem. Postavit se bude ovšem muset konkurenci, jako je Dior nebo Louis Vuitton.

    Zpomalující ekonomika trápí většinu luxusních značek. Úspěšně jí vzdoruje pouze Hermès

    Ředitel Kering Group François-Henri Pinault pak k výsledkům prohlásil, že se jedná o reakci na „rozhodnutí, která pozvednou naše značky a jejich distribuci“. Dodal, že nová organizace skupiny umožní jejím módním domům opět zaujmout vedoucí pozici na trhu. Jako příklad uvedl nedávné odkoupení firmy Creed, věnující se prodeji luxusních parfémů. Se zpomalující se poptávkou musí ovšem bojovat i ostatní módní společnosti. Výjimkou je ovšem firma Hermès.

    Její prodeje totiž naopak ve třetím čtvrtletí vzrostly. „Navzdory nejistému kontextu zůstávají naše vyhlídky nezměněné,“ prohlásil vedoucí financí Hermès Eric du Halgouet. Slavná značka má totiž dlouhodobou pověst společnosti, která zvládá vzdorovat i nepříznivým ekonomickým podmínkám. V uplynulých třech měsících tak její prodeje v Americe vzrostly o 20 procent. V Evropě pak stouply o 18 procent. Jedním z faktorům ovlivňující takový výsledek je také trvající vysoká návštěvnost zahraničních turistů.

    Zdroje: WWD, Fashion Network, Reuters, Instagram, X

    Týden módy v Los Angeles si pomalu buduje své jméno. Oslavuje různorodost i individualitu

    0
    LA fashion week Profimedia
    BEVERLY HILLS, CALIFORNIA - OCTOBER 19: Models walk the runway during the grand finale wearing Merci Dupre at LA Fashion Week Beverly Hills: The World Trends Shows at Waldorf Astoria Beverly Hills on October 19, 2023 in Beverly Hills, California. Maury Phillips,Image: 815183656, License: Rights-managed, Restrictions: , Model Release: no, Credit line: Profimedia

    V neděli skončil druhý ročník týdne módy v Los Angeles konaného pod záštitou N4XT Experiences. Firma totiž odkoupila projekt loni a od té doby se mu snaží vybudovat lepší jméno. A také se jí to daří. Uplynulé módní přehlídky převážně začínajících nebo menších značek zaujaly svou jedinečností i různorodostí.

    Týden módy v Los Angeles neměl nikdy stejnou věhlasnou pověst jako ty tradičně pořádané v Paříži, Londýně nebo New Yorku. To se ale začíná pomalu měnit. I když událost i nadále nepřilákala známé celebrity nebo velká návrhářská jména, přesto módní svět zaujala. Letos na podzim nabídla pět dní plných nejen módních přehlídek, ale také diskuzních panelů, promítání filmů nebo luxusních party. Akce se konala v NYA Studios v Hollywoodu.

    Od ostatních týdnů módy se pak odlišuje především svým cílem oslavovat různorodost a jedinečnost. Návrháři proto odhalili kolekce reflektující různá náboženství, rasu, gender nebo velikosti. Kromě toho je módní událost více zaměřená na menší nebo začínající podniky. „Náš program zahrnuje talenty z celého světa a každému nabízí něco, co je mu blízké,“ okomentoval její program ředitel vztahů s návrháři týdne módy v Los Angeles Noah Kozlowski.

    Firma N4XT Experiences proto také tentokrát nabídla návrhářům asistenci s castingem, stylingem vlasů, make-upu i nehtů. Kromě toho jim pomáhala také s marketingem a produkcí. „Snažíme se náš týden módy zpřístupnit různým značkám mnohem více než když dříve,“ vysvětlil dále Kozlowski. Jeho společnost proto rovněž založila novou iniciativu zvanou LAFW Society. Za cíl má podporovat začínající talenty a návrháře.

    Diverzitu oslavila například značka Theophilio. Její návrhář zavzpomínal na rodnou Jamajku

    Mezi hlavní prvky uplynulého týdne módy v Los Angeles patřily futuristické kousky a sci-fi připomínající návrhy. Oblíbené byly také sportovní outfity, ale také hedvábné šaty v jemných odstínech reflektující trvající quite luxury trend. Na události své show poprvé představily návrháři jako Theophilio, Sergio Hudson, Luis de Javier, Tombogo, BruceGlen nebo Advisry. Módní společnosti jako Gypsy Sport nebo Demobaza se pak akce účastnily už dříve.

    Příkladem různorodosti je například přehlídka návrháře Edvina Thompson, stojícího v čele značky Theophilio. Pro její tvorbu totiž využil své zkušenosti ze života na Jamajce. Do kolekce zapojil také textury, kresby nebo látky připomínající mu dobu, kdy se poprvé přestěhoval do New Jersey. Jeho návrhy proto skládaly poctu jeho rodné zemi, a to pomocí pestrých žlutých, zelených, červených nebo oranžových odstínů. Časté byly také motivy hadí kůže.

    Zdroje: WWD, Fashionista, Forbes, Instagram, YouTube

    Jean Paul Gaultier a Jimmy Choo vytvořili snovou kolekci. Šest párů bot zachycuje to nejlepší z obou domů

    0
    Jean Paul Gaultier a Jimmy Choo vytvořili dokonalou spolupráci spojující Londýn i Paříž.
    Jean Paul Gaultier a Jimmy Choo vytvořili dokonalou spolupráci spojující Londýn i Paříž.

    Módní značky Jean Paul Gaultier a Jimmy Choo se rozhodly vyzdvihnout své společně zaměření. Vytvořily proto kolekci oslavující ženskost a pop kulturu. Výsledkem je šest párů ikonických bot propojujících obě slavné společnosti. Jejich tváří se stala zpěvačka a dlouholetá fanynka obou firem Kylie Minogue.

    Vedení Jean Paul Gaultier pokračuje ve své sérii spoluprací. V poslední době se totiž zaměřilo na propojování vlastních kolekcí s ostatními tvůrci. Značka proto vydala produkty vytvořené společně s KNWLS, Y/Project nebo Lil Nas X. Její haute couture kolekce rovněž už několikrát po sobě navrhli hostující návrháři. Nejnovější kampaň ovšem vytvořila současná kreativní ředitelka společnosti Florence Tétier.

    Spolupracovala na ní s vedením Jimmy Choo. Obě značky tak propojily své podobné stránky. Tedy touhu zachytit v návrzích nejen ženskost, ale také pop kulturu. Nemohly si tak vybrat lepší modelku, která by jedinečnou kolekci představila veřejnosti. Šest ikonických párů bot totiž v kampani obula zpěvačka a dlouholetá fanynka obou módních domů Kylie Minogue. V minulosti několikrát oblékla návrhy Jean Paul Gaultier pro své koncerty.

    Kreativní ředitelka Jimmy Choo a její blízká přítelkyně Sandra Choi navíc zpěvačce několikrát vytvořila boty na míru. „Jimmy Choo je jako Gaultier světa bot. Propojuje řemeslo s revolucí a vzpourou,“ popsala nejnovější kolekci kreativní ředitelka Jean Paul Gaultier. Kampaň pak nafotil pařížský fotograf Valentin Herfray. O styling jednotlivých outfitů se zase postarala zakladatelka časopisu Perfect Magazine Katie Grand.

    Jedinečné páry bot zachytily ikony Londýna a Paříže i motivy typické pro obě značky

    Mezi šesti jedinečnými páry vynikají například klasické černé lodičky s průhledným podpatkem. V jednom z nich se ukrývá miniatura Eiffelovy věže, v druhé zase Big Ben. Dalším modelem jsou béžové lodičky pokryté ikonickým tetováním Jean Paul Gaultier. Podobný potisk zachytily také elegantní černé kozačky nad kolena. Luxusní lodičky se stužkami zase využily motiv korzetů.

    Další pár bot na podpatku je zase zdobený luxusními řetízky s ladícími ozdobami. Vystihují tak nejen ženské návrhy Jimmy Choo, ale také londýnskou punkovou scénu. Džínové boty nad kolena zase představují ikonický francouzský trompe-l’oeil potisk. Zveřejnění kolekce značky oslavily pomocí party v luxusním londýnském podniku The Twenty Two. Zúčastnily se jí hvězdy jako FKA Twigs, Maya Jama nebo Iris Law.

    Zdroje: Highsnobiety, L’Officiel, The Standard, Instagram, YouTube

    Elodie Russell na Instagramu rozehrává barevnou symfonii, zatímco Erto Demirel vzdává hold Y2K éře. Inspirujte se u nekomerčních influencerů

    0

    Ponořte se s námi do digitálního módního světa, kde se každý snímek stává plátnem pro kreativitu a styl. Řeč bude o nekomerčních influencerech, kteří si pomalu, ale jistě budují cestu k vysokým číslům. Zatím jsou však pod hranicí sto padesáti tisíců sledujících, což ale nikterak neomezuje jejich nápady a kreativitu. Najdete tady tu nejlepší a nejoriginálnější inspiraci. Pro dámy představíme modelku Elodie Russell, která svůj instagramový feed ladí do úžasných barev a pro pány přinášíme dávku oblíbeného Y2K stylu s kombinací punku a steerstylu, tentokrát v podání Erta Demirela.

    Dokonalé barevné kombinace

    Jistě to znáte, stojíte před zrcadlem a nejste si jisti, zda-li můžete své oblíbené kousky namixovat tak, jak si představujete. Proto nezbývá, než se někde „poradit“. Naším oblíbeným profilem, kde jsou barvy doma vlastní influencerka Elodie Russel. Svou původní profesí je Elodie modelkou, která má za sebou úspěšnou sérii přehlídek. Prošla se po runwayi pro MiuMiu, Pradu i Loewe. Se svou popularizací u ní vzrostl ale i zájem o sociální sítě. Barevné kombinace ovládá na výbornou, najdete u ní mix carzy neonových barev, ale i minimalistické a zemité looky. Dále se pak zabývá obsahem pro různé značky a klienty.

    Inspirace pro pány v hlavní roli s Y2K i punkem

    Pánové, představujeme vám influencera Erta Demirela, kterého najdete jak na Instagramu, tak na TikToku. Erto získal značnou popularitu, zejména díky svému vztahu k módnímu domu Balenciaga. Jeho outfitům dominuje styl, který dobře známe od této renomované značky. V jeho obsahu objevíte prvky oblíbené éry Y2K, punkového ducha a vliv módního designéra Ricka Owense. Erto preferuje baggy a oversized střihy, které zahrnuje do všech částí svého šatníku. Jeho kreace často kombinují černou a tmavé odstíny, přičemž věnuje zvláštní pozornost kombinacím materiálů a střihů. Zvláště nás zaujala jeho schopnost perfektně začlenit nošení sukně do mužského stylu. Mezi jeho nejoblíbenější videa patří unboxingy.

    @ertodemirel BIG LUXURY HAUL ALERT!! Which is your favourite piece? #balenciaga #demna #viral #fyp #fashionhaul #haul #luxuryhaul #designerhaul #foryoupage #foryou #luxuryfashion #luxury #unboxing #designer ♬ Calm and easy everyday listening – SOUND BANK

    Zdroj: Instagram, TikTok

    Bílá nepatří jen nevěstám, ukázaly módní show. Trendem jara bude bílý monochromatický look

    0
    Snad nejoblíbenější barevnou kombinací uplynulých přehlídek byl bílý monochromatický look.
    Snad nejoblíbenější barevnou kombinací uplynulých přehlídek byl bílý monochromatický look.

    Jednou z jednoznačně nejpoužívanějších barev uplynulých módních přehlídek byla zářivě bílá. Každý z návrhářů ji ovšem použil z jiných důvodů a rozdílným způsobem. Přesto už je nyní jasné, že se monochromatický čistě bílý look stane trendem nadcházejícího jara. Těšit se můžete na perfektně ladící oblek, dlouhé maxi šaty, i klasické elegantně střižené bílé košile.

    Téměř všichni z nejznámějších módních návrhářů se ve svých posledních kolekcích zamilovali do zářivě bílé barvy. Každý z nich ovšem k monochromatickému looku přistupoval po svém. Například Sabato De Sarno využil bílou jako symbol nového začátku. Odhalil totiž zároveň svůj debut u značky Gucci. Podobně k barvě přistoupil také Louise Trotter u společnosti Carven. Většinou se ovšem jednalo spíše o znamení lehkosti a nositelnosti.

    Zářivě čistými návrhy tak své fanoušky ohromila například Gabriela Hearst, a to ve své poslední kolekci pro Chloé. Wes Gordon se zase při tvorbě pro Carolina Herrera inspiroval návrhářčinou uniformou, tedy bílou košilí a jednoduchou sukní. Rovněž tak vzdal hold elegantní funkčnosti. Značka Proenza Schouler se zase zaměřila na lehké a čistě střižené bílé šaty. Firma Mirror Palais si pak zamilovala dlouhé bílé róby.

    Většina módních značek si rovněž oblíbila bílé elegantní obleky. Do svých kolekcí je zařadila Tory Burch, Coach, Bevza, Fforme, Jonathan Cohen, Khaite nebo Christian Siriano. Dalším oblíbeným kouskem byly také klasické mini bílé šaty. Jejich vlastní verzi představila například společnost Prada, Stella McCartney, Loewe, Jil Sander nebo Akris. Dokázaly tak, že bílá nabízí nestárnoucí všestrannost.

    Kromě bílé přivítala přehlídková mola pastelové barvy, ale i jasně modrou nebo červenou

    Mezi další návrháře, kteří na uplynulých přehlídkách bílou využili, patří také Kate Spade, Tibi, Staud, Wiederhoeft, Theory, Prabal Gurung, Lafayette 148, Dion Lee, Ulla Johnson, ale také Dior. Dokázali tak, že bílá už dávno není jenom pro nevěsty. Zároveň se v poslední době stávají monochromatické krémové nebo bílé outfity i politickým vyjádřením. Znázorňovat mají totiž nejen sílu a upřímnost, ale také jistý záměr.

    Přesto nebyla bílá na nejnovějších show zdaleka jedinou oblíbenou barvou. Mezi další populární odstíny patří například popelavě šedá. Často využívané byly také pastelové barvy jako meruňková, jemně modrá nebo žlutá. Trendy kousky se ale objevily také v zelené, a to jak ve smaragdových, nenápadných, tak výrazných odstínech. Svoje místo si ovšem vydobyla také kontrastní jasně modrá a rudá.

    Zdroje: WWD, Fashionista, L’Officiel, Instagram, YouTube