Více
    Redakce
    Domů Blog Strana 159

    Zrozené z břehů Bali: Plavky reflektující duši ostrova a píšící novou kapitolu udržitelnosti

    0
    plavky Bali
    plavky Bali

    Na ostrově obklopeném tyrkysovým mořem, kde každý den pálí slunce, nutně potřebujete jeden kus oblečení. Ať už plavete, surfujete, opalujete se nebo popíjíte koktejly u bazénu, dokonale padnoucí plavky jsou naprostý základ. Inspirujte se lokálními značkami z Bali.

    Na jakémkoli ostrově, například na Bali, jsou plavky vaším nejlepším přítelem. Představují totiž oděv, který vás může provázet celý den, od oblíbeného plážového klubu až k bazénu ve vile a zase zpátky. Kde jinde tedy nové bikiny pořídit než právě na tomhle dokonalém ostrově?

    Bali je jakožto typická tropická ostrovní destinace plná butiků a značkových obchodů s plavkami nebo surfařskými potřebami. Najdete v nich vše, od elegantních jednodílných kusů až po hravé dvojdílné variace. Abychom vám usnadnili najít ty pravé, vybrali jsme pro vás nejlepší značky, které se zrodily přímo na ostrově.

    Thaikila

    První značku Thaikila si zamilujete především proto, že je o rozmanitosti, kreativitě a ruční výrobě. V současnosti má v nabídce limitovanou edici, tedy plavky ručně malované pravým zlatem. Brand má ale i své bestsellery, které se honosí svým jasným rukopisem. Pokud si ale nevyberete z nich, určitě se zhlédněte v některé z dalších kolekcí.

    Plavky Thaikila nejsou jen originální a propracované do detailů, ale rovněž udržitelné. Navíc představují rafinovaný ženský půvab s náznakem hravosti. Společnost je původem z Paříže, ale svůj domov našla nakonec právě na Bali. Na ostrově proto i všechny kousky vyrábí pod jednou střechou.

    Tigra The Label

    Tigra the Label je značka, která vyznává zásady slow fashion. Založily ji dvě modelky, které moc dobře ví, jak by měly padnoucí plavky vypadat. Všechny bikiny a jednodílné modely navrhují tak, aby zdůraznily tvář i pleť. Každý kus je navíc vyroben s ohledem na kvalitu a udržitelnost.

    Zdroj: Tigra the Label

    Základem výroby této společnosti je použití recyklovaných a upcyklovaných materiálů. Jedná se tedy o nadčasové a postavě lichotivé plavky, v nichž se mísí zemité a neutrální tóny různých střihů tak, aby vyhovovaly všem postavám přijíždějících cestovatelů.

    Cantik Swimwear

    Název další značky se vyslovuje ”chan-tick”, což je indonéský výraz pro ”krásný”. Cantik Swimwear se stala jednou z prvních ostrovních společností, která překonala hranice. Představila totiž své odvážné siluety a drzé střihy nejen na plážích Bali či nedaleké Austrálie, ale i celému světu. Pozornost věnujte hlavně jejich variabilním kusům, které si můžete přizpůsobit podle nálady.

    Zdroj: Cantik Swimwear

    Palm Swimwear

    Plavky navržené v Austrálii, ale vyrobené na Bali. Úžasně ztělesňují podstatu sluncem zalitého pobřeží, života na pláži a je v nich cosi… vintage. Palm Swimwear vytváří jedinečné a luxusní plavky, a to s nadčasovým vzhledem. Základem jsou jednoduché a minimalistické střihy, doplněné nápadnými vzory.

    Zdroj: Palm Swimwear

    Představte si moderní interpretaci klasických plavek s krásnými, jednoduše lemovanými kousky, které v sobě skrývají jemnost a eleganci. Všechny kusy jsou navíc z econylu, tedy speciálního udržitelného materiálu, který přeměňuje odpad na nový krásný i užitečný kousek.

    Sommer Swim

    Hledáte-li něco minimalistického, ale zároveň odvážného a smyslného, co má špičkový design, volte Sommer Swim. Na první pohled nejsou plavky této značky extra jiné, za chvíli vám ale dojde, jak jsou jedinečné.

    Není divu, že se společnost stala kultovní mezi mezinárodní smetánkou. Je totiž určená ženám nové éry. Každý luxusní kousek je vyroben z vysoce kvalitních materiálů přímo na Bali a veškeré kolekce jsou připravené na nejnovější sezonu.

    Zdroj: Sommer Swim

    Zdroje: Honey Combers

    Milostné maličkosti k Valentýnu. Projevte bezchybnou lásku za přijatelnou cenu

    0
    Dostupné dárky k Valentýnu.
    Dostupné dárky k Valentýnu.

    Valentýn je skoro tady a s ním přichází touha vyjádřit lásku a úctu těm, které máme rádi. I když je luxusní šperk nebo exkluzivní kabelka skvělou volbou, nesmíme zapomínat na jednoduché a dostupné radosti, které vyčarují stejný úsměv jako luxusní dárky. Trendy kytice, roztomilí plyšáci a další stylové kousky se stávají ideálními prostředky k vyjádření lásky bez nutnosti absolutně vyčerpat peněženku.

    Je libo svůdné tetování nebo milostný dopis? Nejoriginálnější luxusní dárky pořídíte u The Attico

    O této značce jsme už v souvislosti s Valentýnem psali, ale díky své ceně si zaslouží být zmíněna i v tomto článku. Za 20 eur tu totiž pořídíte jednorázová tetování, podobná těm, která znáte z dětských žvýkaček. Motiv ve tvaru obtisknutých rtů v kombinaci se svůdnými nápisy je pak nezbytností.

    Pro zachování valentýnské tradice nabízí módní značka také set pro vytvoření toho nejstylovějšího milostného dopisu, který jste kdy psali, nebo obdrželi. S takovým psaníčkem si získáte přízeň kohokoliv, na koho si jen vzpomenete. Velmi stylový je rovněž set pro přípravu luxusních koktejlů.

    Zdroj: The Attico

    Růžová je barva lásky. Ozvláštníte s ní monotónní outfit i jakoukoliv domácnost

    Chcete-li podpořit českou módní scénu, rozhodně zabodujete s univerzálním šátkem od značky Vanda Janda. Její šátek lze nosit stejně jako na fotografii, ale také kolem krku. Přivázat ho můžete také na oblíbenou kabelku. Skvěle doplní jednotvárný outfit a dokonale podtrhne krásu růžového stylingu.

    Pro domácnost pak můžete pořídit růžový popelník, který zkrášlí prostor těm, kteří zastávají pevný nekuřácký postoj. Stylový doplněk pak lze navíc využít například i jako malou šperkovnici nebo talířek na odložené drobnosti.

    Zdroj: VANDAJANDA

    Jak zvěčnit valentýnskou kytici? Postavte si ji ze stavebnice LEGO

    Pokud máte chuť zvěčnit valentýnskou kytici způsobem, který přesahuje tradiční květinové aranžmá, pak se určitě obraťte k LEGO stavebnicím. Známá společnost momentálně nabízí několik kreativních stavebnic, které dokáží ozvláštnit každý pokoj. Postavit kytici z LEGA přitom není jen zábavnou a originální alternativou, ale také způsobem, jak trvale zachytit valentýnské poselství v nápadité formě.

    Zdroj: LEGO

    Naučte se vyladit vaše oblíbené jídlo k dokonalosti. Párové vaření je v zahraničí velice trendy

    Znáte to, většina důležitých párových konverzací vzniká při přípravě večeře. Tedy ve chvíli, kdy si po celém dni konečně s partnerem vychutnáváte vaše oblíbená jídla. V posledních letech, jako by se tak z kuchyně stala konferenční místnost.

    Doba, kdy Carrie Bradshaw v troubě skladovala svetry je pryč, momentálně musí každý lifestyle nadšenec ovládat alespoň základy kuchyně. Proto přijde jako nečekaný dárek vhod škola CHEFPARADE, ve které vás naučí každý pokrm připravit na výbornou.

    Zdroj: CHEFPARADE

    Stylový plyšák bude vypadat skvěle i na pohovce. Nesmíte opomenout ani módní dům Ralph Lauren

    Plyšový medvídek neodmyslitelně patří k těm nejpopulárnějším valentýnským dárkům. Vkusnou variantu nabízí právě známá módní společnost Ralph Lauren. Plyšák pak skvěle zjemní atmosféru v ložnici i obývacím pokoji. Kromě roztomilého dárku tak pořídíte rozněžnělý bytový doplněk. Opusťte od nudných lapačů prachu a navštivte nedávno otevřený butik Ralph Lauren v Pařížské ulici.

    Zdroj: Ralph Lauren

    Oddejte se odstínu Peach Fuzz. Barva roku je ve floristice hit

    Barva roku 2024 se v módním světě prozatím moc neodráží, tedy alespoň ne tak, jak by měla. Jemně oranžový odstín tak v letošní módě, ani v nadcházejících kolekcích moc nenajdete. Ve světě floristiky je to ovšem přeně naopak. Letos doporučujeme opustit od klasických rudých růží. Místo toho poproste svou oblíbenou floristku, ať vám připraví Peach Fuzz kytici, se kterou určitě zabodujete.

    Zdroj: Bloom&Wild

    Valentýnský make-up look: Vzhled, který zastaví partnerovi srdce

    0
    Valentýnský make-up look: Vzhled, který zastaví partnerovi srdce
    Valentýnský make-up look: Vzhled, který zastaví partnerovi srdce

    Svátek lásky se blíží, a tak přichází ta správná chvíle vytvořit neodolatelný make-up look pro večerní rande. Oči člověka dokáží odhalit skutečné pocity, i když jeho slova nebo činy naznačují opak. Proto se zaměřme především na získání hlubokého a pronikavého pohledu.

    Linky a matné nude stíny jsou samozřejmě vítány, ale nebojme se tentokrát použít hlavně barvy. Temná červená, ať už na rtech, nebo jen na dotek v černé lince, dodá vašemu vzhledu správnou dávku vášně, která okouzlí a pohltí vašeho partnera. Růžová naopak vytvoří stydlivý a roztomilý efekt, díky kterému se vaše rande nikdy nedozví, zda se kvůli nim červenáte, nebo je váš make-up prostě tak dobrý.

    Romantická červená rtěnka v hlavní roli. Všechny pohledy směřují na rty

    Klasická červená rtěnka je jasnou volbou na Valentýn, obzvlášť pokud máte odstín dokonale pasující k vašemu podtónu pleti. Potom nic neoslní víc než jednoduchý look s výraznými hot červenými rty. Nezbytnou součástí je také zářivý vzhled, vytvořený pomocí tvářenky, na kterou se nikdy nesmí zapomenout.

    Influencerka Leonie Hanne se inspiruje s pomocí produktů Gucci Beauty. Dokazuje tak, že lze vypadat dokonale i pomocí simple líčení. Stačí si korektorem velice jemně zakrýt veškeré nedokonalosti, jemně projasnit oční okolí a decentně aplikovat tvářenku. Ale největší důraz musí být i přesto kladen na precizně aplikovanou červenou rtěnku.

    Růžová pro lichotivý a přirozený vzhled. Rty musí být juicy

    S lehce narůžovělou barvou docílíte elegantního looku během pár minut. Růžová, kterou použijete, by měla být stejného tónu jak na očích, tak na tvářích i rtech. Avšak buďte opatrní s intenzitou barvy, především pokud chcete všechno zanechat přirozenější. Začněte zlehka a postupně přidávejte barvu podle „chuti“.

    Na očích si můžete se zapracováním barvy trochu více pohrát. Přidání hnědého nebo tmavě růžového stínu je tak čistě na osobních preferencích. Rozhodně ale nezapomeňte na třpytivý stín v očním koutku pro projasněný a nevinný pohled. Dokonale šťavnaté rty jsou finálním krokem. Využijte na jejich vykreslení tmavší konturku a lesk ve stejné barvě, jako je tvářenka.

    Milovníci extravagance zvolte hříšnou červenou. Linky s dotekem vášně

    Pronikavého a okouzlujícího pohledu dosáhnete zaručeně s linkami. Nešahejte ale jen tak po ledajakých. Je potřeba se nebát experimentovat a zapojit do hry nejen černou, ale i tmavě červenou barvu. Využijte svoji kreativitu a vyzkoušejte různé tvary linek, které nejlépe pasují k vašemu tvaru očí.

    Například australská Makeup Artist @NeslisMakeupHouse na svém účtu sociální sítě TikTok sdílí úchvatný look, ve kterém vytváří hluboký pohled, sahající až do partnerovy duše. Ve svém videu ukazuje krok za krokem, jak docílit neřestného líčení pomocí červené barvy, zakomponované do očních stínů i rtů. Máte na tento look odvahu?

    Zdroje: Youtube, TikTok, Instagram

    Je čas najít v sobě vnitřního kovboje. Divoký západ dominuje přehlídkovým molům

    0
    Pánská přehlídka Louis Vuitton podzim/zima 2024.
    Pánská přehlídka Louis Vuitton podzim/zima 2024.

    Jednou z vln trendů, které nás zaplavily v loňském roce, byla móda inspirovaná světem kovbojů. Westernová tematika se však i nadále drží přehlídkových mol zuby nehty a zdá se, že jen tak nezmizí. Vpustíte tento odvážný styl do svého šatníku i vy?

    Divoký západ přinesl do Paříže Louis Vuitton

    Minulý měsíc se do trendy klubu kovbojů přidal také návrhář Pharrell Williams, a to se svou pánskou kolekcí podzim/zima 2024 pro Louis Vuitton. Přehlídka se proto nesla v nefalšovaném westernovém duchu.

    Vliv divokého západu na jednotlivé looky byl tedy nepřehlédnutelný. Po molu se za rytmu svižného tematického soundtracku procházely modelové a modelky v kovbojských kloboucích, kabátech s třásněmi a džínových kompletech. Dojem mistrovsky dotvářely také typické kožené pásky a lasa připnutá ke kalhotám.

    Zdroj: Louis Vuitton

    Prvky westernového šatníku byly zároveň promyšleně protkány francouzskou noblesou značky Louis Vuitton. Pharrell pak touto přehlídkou opět potvrdil obrovský vliv domu na směřování pánské módy.

    Kovbojská fantazie dorazila na mola i v podání od Schiaparelli

    Kovbojská móda ve své nejvznešenější podobě nechyběla ani na nedávné přehlídce haute couture pro jaro/léto 2024 módního domu Schiaparelli. Snová kolekce kreativního ředitele Daniela Roseberry spojila zdánlivě nespojitelné, tedy sci-fi a westernovou tematiku.

    Zdroj: Schiaparelli

    Nejzajímavějším prvkem byly jednoznačně uzly z umělých koňských žíní, které zvýrazňovaly jednotlivé siluety. V kolekci se ale objevily i kovbojské boty. Roseberry rovněž využil třásně, především na rukávech, které se ladně pohybovaly spolu s modelkami. Divoký západ připomínaly také vzorované bandany použité místo pásku nebo jako vyšívaný motiv na asymetrické bundě.

    Ve westernové estetice se jako doma cítí i Beyoncé

    Kovbojskou estetiku pak najdeme i v hudebním světě. Například zpěvačka Beyoncé si na své loňské turné připravila honosné a dechberoucí outfity. Mnohé z nich čerpaly inspiraci právě z módy divokého západu.

    Není tedy divu, že se tento styl ve velkém vrací a Beyoncé i nadále zůstává naladěna na vlnu kovbojské estetiky. Důkazem je také look, který zvolila na nedávné předávání cen Grammy.

    Troufnete si na kovbojské boty?

    Otázkou zůstává, jak se můžete na vlnu kovbojské estetiky naladit i vy. Obvykle jsou klobouky a třásně v tomto stylu spíše součástí příležitostných kostýmů než každodenních outfitů do práce nebo na kávu s kamarádkou.

    Například kovbojská obuv se však může stát vděčným kouskem vašeho šatníku. Mnoho návrhářů ji dokonce zařadilo do svých kolekcí ready-to-wear pro nadcházející sezónu. Dokonale si s ní pohrál například Hedi Slimane, kreativní ředitel domu Céline.

    Zdroj: Céline

    Luxusní kožené boty se špičatou špičkou oživí váš look, aniž by ve výsledku působil lacině. Představují tak zajímavou obměnu tradičních modelů s přidanou dávkou elegance. Klasický černý model hledejte u značky Prada. Hravější variace si můžete pořídit u Bronx nebo Dior.

    Zdroj: Prada, Bronx, Dior

    Zdroje: Business of Fashion, WWD, Instagram

    NYFW: Helmut Lang a Proenza Schouler ctí protiklady. Tommy Hilfiger je zpět a Sandy Liang oslnila kolekcí 3v1

    0
    Tommy Hilfiger podzim zima 2024
    Tommy Hilfiger podzim zima 2024

    Od chvíle, kdy minulý týden odstartoval týden módy v New Yorku, je módní svět plný fotografií z nejnovějších přehlídek. V záplavě top shows vynikla především kolekce značek Helmut Lang a Proenza Schouler. Obě totiž ve svých návrzích využily koncept protikladu. Módní událost pak úspěšně po dvou letech odstartoval Tommy Hilfiger. Sandy Liang zase ohromila kolekcí 3v1.

    New York jako město plné chaosu i kontroly. Helmut Lang zachytil obojí

    Typický New York ve své přehlídce zachytila značka Helmut Lang. Její kreativní ředitel Peter Do se totiž rozhodl soustředit na jeho protiklady. Už dříve ho pak vyzdvihl jako město plné chaosu i kontroly. Nejnovější kolekce se proto soustředila na téma „protection vs. projection“.

    Návrhář chtěl proto vytvořit oblečení, které bude jeho zákazníky ve velkoměstě chránit a zároveň je něčím odliší a vytvoří jim určitou personu. Mezi jeho návrhy tak patřily především praktické kousky, jako pracovní kalhoty, oversized svetry nebo mikiny propojené s balaclavou.

    Zdroj: Helmut Lang

    V kolekci Sandy Liang si každý najde to své. Návrhářka odhalila show 3v1

    Jednu z nejúspěšnějších přehlídek opět představila návrhářka Sandy Liang. Tentokrát se mírně odklonila od svého „dívčího“ stylu a vytvořila kolekci, která skrývala tři různé typy oblečení. Prvním z nich byly kousky skvěle se hodící do korporátního světa New Yorku.

    Pouzdrové sukně a ladící obleky ovšem záhy vystřídal pohodlný styl. Vytvořily ho především pletené roláky a dlouhé hedvábné maxi sukně. Přehlídku pak zakončily princeznovské návrhy. A to doslova, Sandy Liang se totiž při jejich tvorbě inspirovala svatebními šaty princezny Diany.

    Proenza Schouler potěší nerozhodné. Její nová kolekce je odvážná i zcela comforting

    S protiklady si pak pohrála také módní společnost Proenza Schouler. Návrháři Jack McCollough a Lazaro Hernandez chtěli totiž vytvořit kolekci, která vyjde vstříc typickým podzimním náladám. Nejednou se totiž v sychravém období stane, že se zatoužíme zachumlat a zůstat doma.

    Zároveň ale i v takových chvílích prahneme po něčem odvážném, co nás z podzimních chmur vytrhne. Nejnovější návrhy Proenza Schouler pak splňují oba požadavky. Kombinují průhledné i hřejivé materiály a mezi teplými vrstvami nechávají proniknout kousek kůže. Cítit se tak můžete jak pohodlně, tak stylově.

    Zdroj: Proenza Schouler

    Tommy Hilfiger se vrátil s úspěchem. Odhalil objemnou preppy kolekci

    Týden módy v New Yorku minulý týden odstartoval návrhář Tommy Hilfiger. Do velkoměsta se přitom vrátil po dvou letech. Jeho návrat proto musel být náležitě velkolepý. Svou kolekci proto odhalil v ikonickém Oyster Bar, nacházejícím se na slavném nádraží Grand Central Station.

    Jeho návrhy pak umně splňovaly vše, co si od praktických outfitů na podzim a zimu slibujeme. Jednalo se především o preppy oversized a objemné kousky. Modelky byly proto zachumlané do obrovských šál a svetrů, nebo schované pod o číslo většími manšestrákovými saky.

    Týden módy v New Yorku pak pokračuje až do středy 14. února. Dohromady představí na 72 přehlídek a 19 prezentací. Po jeho ukončení následují přehlídky pro podzim a zimu letošního roku v Londýně a od 20. do 26. února se můžeme těšit na luxusní show v Miláně.

    Zdroje: Fashion Network, WWD, Instagram, YouTube

    Černá a bílá jako fashion evergreen. Využijte sílu barevných protipólů naplno

    0
    Černobílou kombinaci v jarní kolekci opěvuje i Dolce&Gabbana.
    Černobílou kombinaci v jarní kolekci opěvuje i Dolce&Gabbana.

    Černá a bílá. Barevná kombinace, která nikdy nezklame. Trendy se v módě mění jako dubnové počasí, ale existují stálice, které odolávají proměnlivosti času. Černá a bílá nejsou pouhými odstíny, jsou symbolem harmonie kontrastů, který dokáže propůjčit siluetě a stylu perfektní rovnováhu.

    Šachovnice, zebra, dalmatin nebo filmová klapka. To jsou černobílé objekty a zvířata, která evokují stejnou eleganci jako černobílý Chanel kostýmek. Není tedy divu, že je takové barevné combo naprosto nesmrtelné. Oba odstíny zkrátka tvoří módní Jin a Jang, bez kterého bychom nikdy nenalezli módní rovnováhu. Proto se dnes zaměříme na módní domy a aktuální kolekce, libující si ve světě černé a bílé.

    Alexander Wang se vrací s typickými archivními prvky. Jak jinak než v černobílém provedení

    V jarních kolekcích se s černobílou kombinací hojně setkáváme například u módního domu Alexander Wang. Módní svět je neustálým kolotočem inovací a trendů. Jen málokdo tomuto rytmu rozumí tak jako Alexander Wang. Ve své nadcházející kolekci Resort 2024 proto naznačuje subtilní návrat ke svým kořenům.

    Ty jsou pak synonymem lehké městské elegance s nádechem streetwear. Nicméně takový „comeback“ není pouhým opakováním uplynulé slávy, spíše jde o osvěžení klasických prvků, které dlouho utvářely jedinečný charakter Wangovy tvorby.

    Zdroj: Alexander Wang

    Cesta známého návrháře posledními 10 lety přitom nebyla snadná. Od založení svého prvního butiku až po převzetí značky Balenciaga byl Wang průkopníkem předefinování streetwear s nádechem luxusu. Tento přístup ovšem neunikl pozornosti módní komunity, která se nyní s novým nadhledem obrací k Wangovým kolekcím z doby před érou sociálních sítí.

    Také proto Wang na současnou pozornost zareagoval a vytáhl z archivu několik oblíbených prvků. Příkladem je lehká logománie nebo harness začleněné do různých kousků. Černá a bílá jeho tvorbu doprovází po celou její historii, proto i v aktuální kolekci najdete nekonečnou dvoubarevnou inspiraci. Povšimněte si formálních prvků začleněných do ležérního looku.

    Zdroj: Alexander Wang

    Obdivovatelem černobílé je i Helmut Lang. Jednoduché looky kladou důraz pouze na kontrast

    Pomyslné balení 3v1 nabízí brand Helmut Lang. Spojuje totiž jednoduchost, eleganci a minimalismus. V aktuální jarní kolekci prolíná svůj cit pro městskou módu, přičemž se i nadále drží jednoduchosti. Stylizace těchto kousků je velice variabilní, můžete je navrstvit a pozměnit jakkoliv potřebujete.

    Ačkoliv se to nezdá, většina looků disponuje silnou symbolikou. Za své hovoří třeba citáty aktuálního kreativního ředitele na některých kouscích. Za úkol mají vyjadřovat seberealizaci a nezávislost.

    Zdroj: Helmut Lang

    Zahalte bílou pod černý kabát. The Row představuje balanc mezi čistotou a temnotou

    Popularita módního domu The Row vysoce stoupá, proto jde o skvělý příklad neotřelé barevné kombinace. Pro blížící se jaro se pak značka rozhodla bílou vměstnat pod černou. Košilové šaty i obyčejné triko v bílé barvě pak pod kabátem působí fantasticky. Pokud totiž zanecháte bílý pouze jeden kousek, a to ve spleti těch černých, „rozseknete“ outfit na výbornou.

    Obě varianty v sobě nesou uniformový základ, z něhož vychází odlehčený výsledek, mimo jiné právě díky bílé barvě. Hoodie na první fotce pak z outfitu tvoří typický městský look, doladěný sportovně vyhlížejícími slunečními brýlemi.

    Zdroj: The Row

    Pro inspiraci jedině k @brendahashtag. Milovnice módy, kterou nepotkáte jinak než v černé nebo bílé

    Na závěr si představíme módní milovnici, která na sociálních sítích září pod jménem @brendahashtag. Za touto identitou se skrývá módní redaktorka, majitelka luxusního second handu a moderátorka oblíbeného podcastu. I když není příliš známá v podvědomí široké veřejnosti, je stálicí na všech důležitých sezónních přehlídkách. Kromě toho má blízký vztah s návrhářem Rickem Owens.

    Nejvíce zajímavé na ní ovšem je, že její estetika i jednotlivé outfity jsou striktně omezeny na černou a bílou paletu. Zřídka kdy ji spatříte v jiných barvách. Brilantně experimentuje s texturami a materiály. Ačkoliv se některým může její styl zdát jednotvárný, ve skutečnosti jsou daleko od pravdy. Každý kousek je pečlivě vybírán a kombinován s precizností, která ji podle nás řadí mezi současné módní ikony.

    Zdroje: Instagram

    Trend quiet luxury ustoupil do pozadí. Na jeho místě kraluje loud budgeting

    0
    Quiet luxury ustoupilo do pozadí před loud bugeting.
    Quiet luxury ustoupilo do pozadí před loud bugeting.

    S trendem quiet luxury se loni seznámil snad každý. Jeho cílem je projevovat luxus tichým a nenápadným způsobem. Od začátku roku se však do opozice staví nové styly, jako Mob Wife nebo Eclectic Grandpa. Jeho místo zaujal i nový koncept ve světě TikToku. Jeho uživatelé totiž upřednostňují takzvaný loud budgeting.

    Začíná se čím dál více ukazovat, že quiet luxury je trendem loňského roku. Staví se proti němu nejen nedávné módní přehlídky, ale i nové estetické styly populární na sociálních sítích. Pomyslný hřebík do rakve pak trendu uštědřil influencer a komik Lukas Battle. Vytvořil totiž nový koncept s názvem loud budgeting. I když ho původně zamýšlel jako vtip, uživatelé TikToku si ho okamžitě zamilovali.

    Stal se tak z něj nový populární způsob, jak přistupovat k financím. Influencer ho poprvé popsal ve svém seznamu „ins and outs“ pro rok 2024 na konci loňského roku. Sám ho pak vysvětlil jako protiklad quiet luxury. „Jedná se o novou terminologii, kterou by měli lidé používat, když nechtějí utrácet. Konverzace o penězích tak přestanou být trapné,“ dodal v prvním videu o loud budgeting Lukas Battle.

    Aplikovat pak můžete finanční strategii především ve chvílích, kdy komunikujete s ostatními. Například pokud vás přátelé pozvou na akci, kterou si nemůžete, nebo nechcete, dovolit. „Řeknete jim, že si nepřejete utrácet peníze za benzín jen proto, abyste za nimi dojeli a poslouchali, jak tři hodiny mluví o jejich ex,“ prohlásil s nadsázkou Battle. Jeho koncept pak získal na TikToku na 1,5 milionu zhlédnutí.

    Mluvit o financích je současný trend. Loud budgeting pomůže vám i vašemu okolí

    Z původního vtipu se tak stala užitečná finanční rada. Loud budgeting totiž zlepšuje konverzace o financích a pomáhá lidem pochopit jejich vztah k penězům. Kromě toho je pro ty, kteří se snaží utrácet pouze do výše určitého rozpočtu, mnohem snazší ho dodržet. Přátelé a rodina kolem nich mají navíc možnost pochopit, jaké si jejich blízcí stanovili finanční plány. Umožňuje jim to například plánovat aktivity, které si mohou dovolit všichni.

    @lukasbattle Replying to @operelly ♬ original sound – Lukas Battle

    Zároveň loud budgeting činí z šetření a neutrácení peněz v době ekonomické krize něco „cool“ a přijatelného. Umožňuje také lidem, aby o penězích přemýšleli trochu jinak. „Nejde o to, že na něco nemáte. Ale že peníze za danou věc dát zkrátka nechcete,“ popsal Battle. Nový trend pak zapadá i do období začátku roku, kdy se lidé snaží co nejvíce ušetřit po finančně náročných Vánocích. Vypadá to ovšem, že loud budgeting zůstane populární po celý rok.

    Zdroje: CNN Business, Forbes, CNET, X, TikTok

    Deodorant už nepatří jen do podpaží. Na oblibě narůstá varianta pro celé tělo

    0
    Beauty svět uchvátil deodorant pro celé tělo.
    Beauty svět uchvátil deodorant pro celé tělo.

    Jedním z letošních trendů beauty průmyslu je péče o tělo. Není proto divu, že zákazníky zaujal nejnovější „vynález“ v tomto odvětví. Čím dál větší oblibě se totiž těší deodorant, který už není určený pouze na použití do podpaží. Místo toho ho lze aplikovat na celé tělo. Ukázalo se tak, že zápach trápí lidi více, než se myslelo.

    Deodorant na celé tělo zní jako nápad, který zní zároveň hloupě i geniálně. Ať už je váš názor jakýkoli, jedná se o produkt, který do své nabídky zařazuje čím dál více beauty značek. Reagují tím především na zvyšující se poptávku svých zákazníků. Například nedávný výzkum společnosti Unilever odhalil, že na 15 procent Američanů vyžaduje řešení podobné deodorantu, které by bylo ovšem vhodné pro celé tělo.

    Vyhledávání #FullBodyDeodorant rovněž na sociální síti TikTok dosáhlo více než 23 milionů zhlédnutí. Začíná být tedy jasné, že zápach už dlouho netrápí lidi pouze v podpaží. Touží tedy potom, aby mohli deodorant aplikovat také na hruď, chodidla nebo do oblasti třísel. Bez řešení pro celé tělo jsou nuceni používat různé spreje, parfémy a pudry. Jiní se zase uchylují k několika sprchám denně.

    Zdá se ovšem, že beauty společnosti vynalezly perfektní řešení, tedy zmíněný deodorant pro celé tělo. Nejedná se o naprostou novinku, produkt se však do podvědomí veřejnosti dostal teprve nedávno. Například značka Lumē vlastní verzi vydala už v roce 2017. Od té doby se k jejímu prodeji uchýlily také firmy jako Old Spice, Secret, Native nebo Dove. Jednotlivé varianty se pak od sebe mírně liší.

    Deodorant pro celé tělo neuškodí. Úplně nezbytný ovšem není

    Pořídit si deodorant pro celé tělo můžete v podobě tradičních sprejů a tyčinek, ale také krémů nebo balzámů. Některé z nich jsou „acid-base“ a za cíl mají především porazit bakterie a zápach. Jiné recepty jsou více zklidňující, a jsou proto založené na kokosovém oleji nebo bambuckém másle. Je ovšem nutné dodat, že někteří odborníci o potřebě novinky ve světě deodorantů pochybují.

    Zdroj: Native, Dove

    Poukazují totiž na to, že zápach nevytváří samotný pot, který se samozřejmě objevuje i na jiných částech těla než jen v podpaží. Na vině jsou totiž bakterie, které se vyskytují především v oblasti podpaží nebo slabin. S ostatními místy, jako jsou paže, nohy, obličej nebo hrudník, by si pak měla poradit denní sprcha. Pokud máte pocit, že však i v těchto částech těla vzniká až přílišný zápach, doporučují dermatologové návštěvu specializovaného doktora spíše než drogerie.

    Zdroje: WWD, Allure, Instagram, YouTube

    Boty jako investice: Vyplatí se model Tabi od Maison Margiela?

    0
    Boty Tabi od Maison Margiela.
    Boty Tabi od Maison Margiela.

    Boty Tabi od francouzské značky Maison Margiela jsou jedním z ikonických kousků, které není třeba představovat. Hravě překonávají zub času a jejich poznávacím znamením je především neobvykle rozdělená špička. V uplynulém roce se dočkaly návratu na vrchol žebříčků trendů. Otázkou je, zda se stanou součástí i vašeho šatníku.

    Od pracovní obuvi až po sběratelský módní kousek

    Boty Tabi provázejí značku Maison Margiela už od jejího počátku z roku 1988. Hlavní inspirací při navrhování byla cesta Martina Margiela, tedy návrháře a zakladatele domu, do země vycházejícího slunce. Právě z Japonska totiž pochází původní myšlenka bot s rozdělenou špičkou.

    Silueta s odděleným palcem však není jen estetickou záležitostí. Design odráží principy holistické medicíny, podle kterého přinášejí oddělené prsty harmonii těla i mysli. První ponožky tohoto typu se objevily v Japonsku už v 15. století. Postupně se k nim přidaly podrážky a stala se z nich obuv, kterou dodnes používají při práci zejména pracovníci.

    Legendární model Tabi přesto za více než 30 let své existence rozdělil módní svět na dva tábory. Buď patříte do toho, který se nemůže nabažit jejich podivného, cool a odvážného vzhledu, nebo je naopak považujete za jednu z kreativních bizarností.

    Původně byly boty rozmarem módní elity, která šla proti mainstreamovému proudu. V současnosti, kdy duchu doby a trendům dominuje jistá míra avantgardy, ovšem Tabi nosí i osobnosti jako zpěvačka Dua Lipa, herec Pedro Pascal nebo rapperka Nicki Minaj.

    Tabi Ankle Boots

    Do historie módy se nejvíce zapsaly právě kotníkové boty Tabi. Typicky je model vyráběn z kůže a má oválný podpatek. Nepřehlédnutelným prvkem je samozřejmě rozdělená špička s mezerou mezi prsty, která může jemně připomínat zvířecí kopyta.

    Zdroj: Maison Margiela

    Kromě klasické kožené verze si můžete v současnosti Tabi pořídit také v matném semiši nebo s oslnivým zrcadlovým efektem. Jejich cena se pak většinou pohybuje kolem 26 tisíc korun.

    Verdikt?

    Podle nás jsou tyto pozoruhodné kotníkové boty nutností pro každého, kdo se nebojí experimentovat. V případě obuvi do chladnějšího počasí totiž může být náročné vytvořit zajímavý model, který by se odlišoval od ostatních. Geniálnímu Margielovi se to však podařilo. Pokud tedy chcete ulovit vkusný a minimalistický kousek, který srší neobvyklým luxusem, dejte Tabi šanci.

    Tabi Mary-Janes

    Hlavní hvězdou loňského roku však byl bezesporu model Mary-Janes. Podle Lyst Index se staly nejžhavějším produktem třetího kvartálu. Jejich vyhledávání totiž v září vzrostlo až o 342 procent.

    O extrémní nárůst jejich popularity se opět postaral TikTok. Tentokrát se stal virálním příběh uživatelky @nextlevellexuss. Její pár Mary-Janes jí během společného rande ukradl mladík, kterého potkala na platformě Tinder. Celá sága dostala název Tabi Swiper a dosáhla několika milionů zhlédnutí.

    Zdroj: Maison Margiela

    Sandály Mary-Janes Tabi mají plochou podrážku a prozatím jsou k dostání pouze v koženém provedení. Netřeba ovšem zoufat, na výběr je několik působivých sytých barev. Typické je zapínání pomocí nastavitelného koženého pásku. Zaplatíte za ně přibližně 25 tisíc korun.

    Verdikt?

    Atypické Mary-Janes nejsou pro každého. Rozhodně nepatří mezi na první pohled nejpůvabnější dámské letní sandály. Jsou spíše kouskem pro módní labužníky s vyhraněným stylem. To ovšem nemění nic na tom, že mohou váš outfit posunout na vyšší úroveň.

    @lystapp

    Following the #TabiSwiper saga, searches for MaisonMargiela’s cult shoe spiked 342% in September alone 📈 #maisonmargielatabi #maisonmargielatabimaryjanes #tabimaryjanes #thetabiswiper #thelystindex

    ♬ original sound – S O F I I A🎧

    Zdroje: Maison Margiela, hypebae, Lyst Insights, TikTok, Instagram

    Módní průmysl nadšeně propaguje recyklované produkty. Přesto k záchraně planety nepřispívá

    0
    Módní značky lákají na oblečení z recyklovaných. materiálů, které ve skutečnosti tak "zelené" není.
    Módní značky lákají na oblečení z recyklovaných. materiálů, které ve skutečnosti tak "zelené" není.

    Neziskové organizace i odborníci upozorňují na kampaně módních značek, které se snaží zákazníky přilákat na oblečení z „recyklovaných materiálů“. Podobné výroky o zelené módě ovšem nejsou tak přesné, jak se může na první pohled zdát. Většina z takových produktů je totiž vyrobená z recyklovaného plastu. Výsledné módní kousky už se proto nedají znovu recyklovat.

    Na věšácích i regálech velkých módních značek můžeme čím dál častěji spatřit kousky se zelenou cedulkou. Ta většinou hrdě hlásá, že byl produkt vytvořený z „recyklovaných materiálů“. Podobné výroky se pak jednotlivé společnosti snaží prezentovat jako ekvivalent udržitelné módy. Tak jednoduchá ovšem situace ohledně recyklace oblečení není. Upozorňují na to různé neziskové organizace i odborníci.

    Problém je ten, že až 93 procent těchto „recyklovaných“ kousků je vyrobených z recyklovaných plastových lahví, nikoli starého oblečení. Potvrdila to například nezisková organizace Textile Exchange a firma Changing Markets. Původ produktu je tedy i nadále ve fosilních palivech. Obyčejnou plastovou lahev je přitom možné recyklovat pětkrát až šestkrát. Tričko z recyklovaného polyesteru, a tedy i plastových lahví, už ale znovu recyklovat nelze.

    Co se tedy děje s odpadem textilu, který tak usilovně vytváříme? V Evropě většina z něj putuje na skládky, nebo se pálí. Asi jen 22 procent z něj najde nové využití. Nikoli ale na nové módní kousky. Místo toho se z něj vyrábí izolace, vycpávky do matrací nebo hadry na úklid. „Méně než jedno procento látek použitých na oblečení je recyklováno do nového,“ vysvětlili zpravodajské agentuře AFP zástupci Evropské komise.

    Textil z více než dvou vláken recyklovat nelze. Končí proto na skládkách i přeplněných trzích v Africe a Asii

    Reycklace textilu je proto mnohem komplexnější, než opětovné zpracování materiálů, jako je sklo nebo papír. Oblečení vyrobené z více než dvou vláken proto odborníci považují za nerecyklovatelné. Zpracování kousků, které recyklaci umožňují, je zase poměrně energeticky a cenově náročné. Bavlna pro změnu při recycklaci ztrácí svou kvalitu a musí být proto zkombinována s dalšími vlákny. I čistě bavlněné produkty proto čelí stejnému problému.

    Řešením pak není ani recyklace polyesteru. „Je totiž často nečistý a zkombinovaný s ostatními materiály, jako je elastan nebo lycra, což zabraňuje jakémukoli opětovnému zpracování,“ vysvětlila Lauriane Veillard ze sítě Zero Waste Europe. Také proto různé environmentální skupiny vyžadují, aby se přestal polyester zcela vyrábět. V současnosti tak téměř veškerý textil „západních“ spotřebitelů končí na nefunkčních trzích nebo škodlivých skládkách v Africe či Asii.

    Zdroj: Fashion Network, Euractiv, The Daily Star, X, YouTube