Více

    ― Reklama ―

    Streetwear ještě nedávno pulsoval energií. Lidé stáli hodiny ve frontách na značku Supreme, boty Yeezy způsobily kolaps internetových obchodů a každý nový kousek od Palace byl okamžitě vyprodán. Kdy naposledy jste ale opravdu pocítili elektrizující napětí z nového „dropu“? Jedno je jisté, něco se změnilo a streetwear scéna začíná ztrácet svou auru.

    Hlavním důvodem propadu kdysi populární streetwear je přesycenost trhu. Každý, kdo měl alespoň trochu kapitálu a odvahy, začal zakládat svou vlastní „hype“ značku. Co kdysi bylo symbolem moderní exkluzivity, se dnes rozmělnilo na stovky tuctových nabídek. Designy se opakují a motivace návrhářů často představuje spíše rychlý zisk než skutečné vyjádření specifického názoru.

    Přechod mílovými kroky do mainstreamu. Zkrátka to není to, co dříve

    Další klíčový faktor úpadku streetwear spočívá v posunu stylu do mainstreamu. Co bylo dříve underground subkulturou, dnes ovládá trh s luxusem. Louis Vuitton spolupracoval s Virgil Ablohem, Dior uvedl spolupráci s Nike a módní dům Balenciaga udělal z tenisek Triple S kult. Posun sice otevřel dveře streetwear do vysoké módy, zároveň ale způsobil ztrátu autenticity.

    Zdroj: Farfetch

    Změna ovšem nespočívá jen v designu či exkluzivitě. Svou roli hraje i technologie. Resale platformy jako StockX a GOAT přeměnily každý drop na spekulativní trh. Zákazníci nekupují streetwear, aby ho nosili, ale aby na něm vydělali. Zájem o jednotlivé kolekce se tak posunul od původní radosti z originálního stylu k cynickému obchodování s módními kousky.

    A jak to bude dál? Jistě není všem dnům konec

    Streetwear nicméně zcela neumírá, stále existuje naděje. Značky, které si uchovávají svou nezávislost a autenticitu, dokazují, že streetwear může stále rezonovat. Jde pouze o návrat ke kořenům, kultuře, umění a příběhům. Spolehnout se můžete také na trendsettery, jako je třeba královna streetwearu Kim Jones. Záleží ale, jakým způsobem budou posouvat svou tvorbu.

    Možná streetwear zkrátka potřebuje pauzu. Něco jako reset, který by odfiltroval přebytečný mainstream, a nechal prostor pro nové myšlenky a návrhy. Zdá se tak, že je čas obrátit pozornost na lokální scénu, zapomenuté značky a začínající tvůrce, kteří neměli prostor vyniknout právě kvůli masivně oblíbeným brandům.

    Vinu nese hlavně neutuchající resale. Streetwear pohřbili jeho největší fanoušci

    Streetwear nezničila pouze nadprodukce či posun do mainstreamu, ale právě ti, kteří ho kdysi nejvíce oslavovali. Resale platformy a touha po rychlém zisku vytvořily trh, kde není podstatné, co kousek symbolizuje. Místo komunity, sdílející nadšení z nových kolekcí, tak vznikl prázdný a nic neříkající byznys. Doufáme však, že i přes jeho trvající popularitu už dlouho fungovat nebude.

    Již zmíněné značky jako Supreme nebo Off-White se tak staly oběťmi svého vlastního úspěchu. Každý drop je okamžitě vykoupen novými prodejci, kteří ho bezmyšlenkovitě za několikanásobnou cenu vrhají zpět na trh. Takový přístup likviduje autenticitu a odrazuje opravdové módní fanoušky, pro které streetwear znamenal víc než jen vysokou cenovku.

    Zdroje: HighSnobiety, HypeBeast, Hypebae, YouTube, Instagram

    ― Reklama ―

    Foto:Gucci

    Kdy jste se naposledy těšili na streetwear drop? Hypebeast kultura je již za námi

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Streetwear ještě nedávno pulsoval energií. Lidé stáli hodiny ve frontách na značku Supreme, boty Yeezy způsobily kolaps internetových obchodů a každý nový kousek od Palace byl okamžitě vyprodán. Kdy naposledy jste ale opravdu pocítili elektrizující napětí z nového „dropu“? Jedno je jisté, něco se změnilo a streetwear scéna začíná ztrácet svou auru.

    - Reklama -

    Hlavním důvodem propadu kdysi populární streetwear je přesycenost trhu. Každý, kdo měl alespoň trochu kapitálu a odvahy, začal zakládat svou vlastní „hype“ značku. Co kdysi bylo symbolem moderní exkluzivity, se dnes rozmělnilo na stovky tuctových nabídek. Designy se opakují a motivace návrhářů často představuje spíše rychlý zisk než skutečné vyjádření specifického názoru.

    Přechod mílovými kroky do mainstreamu. Zkrátka to není to, co dříve

    Další klíčový faktor úpadku streetwear spočívá v posunu stylu do mainstreamu. Co bylo dříve underground subkulturou, dnes ovládá trh s luxusem. Louis Vuitton spolupracoval s Virgil Ablohem, Dior uvedl spolupráci s Nike a módní dům Balenciaga udělal z tenisek Triple S kult. Posun sice otevřel dveře streetwear do vysoké módy, zároveň ale způsobil ztrátu autenticity.

    Zdroj: Farfetch

    - Reklama -

    Změna ovšem nespočívá jen v designu či exkluzivitě. Svou roli hraje i technologie. Resale platformy jako StockX a GOAT přeměnily každý drop na spekulativní trh. Zákazníci nekupují streetwear, aby ho nosili, ale aby na něm vydělali. Zájem o jednotlivé kolekce se tak posunul od původní radosti z originálního stylu k cynickému obchodování s módními kousky.

    A jak to bude dál? Jistě není všem dnům konec

    Streetwear nicméně zcela neumírá, stále existuje naděje. Značky, které si uchovávají svou nezávislost a autenticitu, dokazují, že streetwear může stále rezonovat. Jde pouze o návrat ke kořenům, kultuře, umění a příběhům. Spolehnout se můžete také na trendsettery, jako je třeba královna streetwearu Kim Jones. Záleží ale, jakým způsobem budou posouvat svou tvorbu.

    Možná streetwear zkrátka potřebuje pauzu. Něco jako reset, který by odfiltroval přebytečný mainstream, a nechal prostor pro nové myšlenky a návrhy. Zdá se tak, že je čas obrátit pozornost na lokální scénu, zapomenuté značky a začínající tvůrce, kteří neměli prostor vyniknout právě kvůli masivně oblíbeným brandům.

    Vinu nese hlavně neutuchající resale. Streetwear pohřbili jeho největší fanoušci

    Streetwear nezničila pouze nadprodukce či posun do mainstreamu, ale právě ti, kteří ho kdysi nejvíce oslavovali. Resale platformy a touha po rychlém zisku vytvořily trh, kde není podstatné, co kousek symbolizuje. Místo komunity, sdílející nadšení z nových kolekcí, tak vznikl prázdný a nic neříkající byznys. Doufáme však, že i přes jeho trvající popularitu už dlouho fungovat nebude.

    Již zmíněné značky jako Supreme nebo Off-White se tak staly oběťmi svého vlastního úspěchu. Každý drop je okamžitě vykoupen novými prodejci, kteří ho bezmyšlenkovitě za několikanásobnou cenu vrhají zpět na trh. Takový přístup likviduje autenticitu a odrazuje opravdové módní fanoušky, pro které streetwear znamenal víc než jen vysokou cenovku.

    Zdroje: HighSnobiety, HypeBeast, Hypebae, YouTube, Instagram

    ― Reklama ―

    Balet pronikl do trendy obuvi. Navrátil na scénu stuhy i šněrování

    Letošní rok je teprve na začátku, a tak ho jako vždy čeká hned celá řada trendy obuvi. Kromě dřevěných pantoflí, vysokých tenisek nebo klasických loafers tak bude jedním z nejvýraznějších prvků roku 2025 baletní obuv. Nejedná se ovšem o klasické cvičky, ale jimi inspirované modely. Na scénu nastoupily jak v podobě sandálků, tak edgy boots.

    Hydratace u obličeje nekončí. Na tyhle části těla možná v zimě zapomínáte

    S postupující zimou by měla být hydratace klíčovým slovem v každém slovníku. Ať už jste na projevy mrazem postižené kůže citliví, či nikoliv, pravdou zůstává, že nízké teploty umí pokožce dlouhodoběji uškodit. Kromě běžné skin care je proto vhodné věnovat zvýšenou péči i dalším částem těla, které ovšem spousta z nás zanedbává.

    Vítejte v šatníku seriálové divy Gaby Solis. Zoufalé manželky jako módní Y2K učebnice

    Pokud jste se narodili před rokem 2000, nejspíše jste Zoufalé manželky sledovali v televizi. Pokud ne, je ten správný čas objevit nejen drama z Wisteria Lane, ale i ikonický styl nultých let. Postava Gaby Solis, bývalá modelka s nespornou slabostí pro luxus, je ztělesněním všeho, co na Y2K období milujeme. Blýskavost, přehnaný sexappeal i sebevědomí.

    Minimalismus, funkčnost i historický romantismus. Paříž určuje směr pánské módy

    Pokračující Pařížský fashion week odhalil pánské kolekce, diktující trendy pro letošní podzim a zimu. Yohji Yamamoto zaměřil svou tvorbu především na funkčnost, ovšem s jeho klasickým chic nadhledem. Módní dům Dries Van Noten čerpal z historie a s ním spojeného romantismu a Rick Owens propojil své typické siluety se zásadovým minimalismem.

    V noci ošklivá, ráno krásná. Morning shed pobláznil milovníky beauty triků

    I když se beauty trend s názvem morning shed poprvé zrodil loni v létě, sociální sítě TikTok se drží i v novém roce. Jedná se o proceduru, která slibuje noční proměnu. Diktuje totiž použití řady produktů a pomocníků, ve kterých beauty nadšenci stráví noc, byť poměrně "oškliví". Ráno je však dle jejich vlastních slov přivítá nová a "krásnější" verze.

    Spacákové bundy zaplavily ulice. Jejich neforemnost snadno přetvoříte v módní prvek

    Plíživě se dostaly do luxusních butiků i běžných obchodů. A už tam zůstaly. Řeč je o dlouhých puffer jackets, bundách připomínajících spací pytel víc než cokoliv jiného. Komu před dvěma lety přišly trapné, ten je dnes urputně shání a jakmile je vyzkouší, nechce zpět. Nastylizovat je ale může být trochu oříšek. Zkuste proto osvědčená módní pravidla.

    Další udržitelný trend dobývá TikTok. Project Pan bojuje s nadměrným konzumem

    První týdny nového roku dokazují, že ani v letošním roce neztratila internetová udržitelná hnutí své kouzlo. Nadále ovlivňují i beauty trendy sociálních sítí. Takzvaný Project Pan tentokrát bojuje proti nadměrnému konzumu a plýtvání. Dle jeho pravidel nesmíte koupit produkt z určité kategorie, dokud jste z ní nespotřebovali kousky, které už vlastníte.

    Věštění z módních přehlídek startuje. Jaké kabelky budou v letošním roce na vrcholu trendů?

    Kabelka, to je nepostradatelná součást šatníku každého milovníka módy. Málokdo má ale jen jednu a na každou příležitost se pochopitelně hodí jiná. Jaké z nich ale budou vládnout trendům letošního roku? Fashion gurus se slitovali, vypadá to totiž, že letošní modely kombinují praktičnost i estetiku a výběr tak bude více než slibný.

    Snímek The Room Next Door mění pravidla. Tichou módu ponořil do barevné exploze

    Nejnovější film slavného španělského režiséra Pedra Almodóvar The Room Next Door začíná ovládat nejen světová kina, ale také módní scénu. Jeho kostýmy totiž umně odrážejí charakter postav a posouvají tichou módu na novou úroveň. Místo klasických tlumených tónů ji totiž ponořily do kontrastních pestrých odstínů, které vás jen tak nepustí.

    Tenký šátek vévodí trendům roku 2025. Svědčí o tom Gucci i Saint Laurent

    Móda je o detailech a v roce 2025 to platí dvojnásob. Na přehlídkách pro zimní i jarní sezónu jsme si nemohli nevšimnout specifického prvku. Tenký šátek, nebo-li "tiny scarf", balancuje mezi formálností a svěžím vkusem. Gucci, Saint Laurent a další módní domy ukázaly, že drobný, ale signifikantní doplněk bude hrát hlavní roli na molech i v šatnících.

    Značka MM6 dorazila do Florencie. Na Pitti Uomo odhalila vlastní vizi moderního muže

    Pitti Uomo představuje speciální týden pánské módy, tradičně prostupující ulicemi Florencie. Událost proslula především svými hostujícími designéry, mezi které letos patřila také značka MM6. Ve slavném italském městě odhalila vlastní pojetí moderního muže, definovaného mixem výrazných feministických i maskulinních prvků.

    Zásadní Y2K trend slaví návrat. Šaty přes kalhoty se ale dnes nosí jinak

    Už je to jisté, další výrazný trend ze začátku milénia slaví comeback. Sukně nebo šaty přes kalhoty, oblíbený styl žen a dívek z přelomu tisíciletí, opět kreativně adoptovala mladá generace. Linie se změnily, stále však jde o vyjádření individuality, mírné rebelství proti zavedeným normám a hravost. Nově se ale přidává akcent udržitelnosti.

    V hlavní roli kortizol. TikTok hodlá porazit stres dalším „zázračným“ koktejlem

    Povědomí o negativních dopadech stresu se rok od roku zvyšuje. Značky nabízejí lákavé suplementy, slibující klidnější spánek i lepší náladu. Chytré aplikace zase upozorňují na sebemenší zvýšení úrovně stresu. Není proto divu, že se z kortizolu, tedy "stresového hormonu", stalo na TikToku nové buzzword slovo, spojené i s vlastním mocktailem.

    Móda v kostce: Proenza Schouler dává sbohem svým zakladatelům a módní scéna vítá jaro

    Otcové módního domu Proenza Schouler oznámili, že opustí jeho kreativní vedení. Ostatní luxusní značky mezitím vítají jaro. Kampaně pro nadcházející sezónu představil Louis Vuitton či Vivienne Westwood. Herec Penn Badgley se pro změnu objevil v reklamě pro Moncler. Diane von Furstenberg a David Beckham obdrží ocenění Crystal Awards.

    Autenticita jako základ úspěchu. Co dělá módní kampaň nezapomenutelnou?

    Vítejte ve světě, kde módní kampaň ovládá paddleboard i žehlička na prádlo a v němž CCTV kamery dokážou prodat více než nejdražší fotoaparát. Rok 2024 opět ukázal, že autenticita je královnou marketingu, a že úspěšná kampaň nespočívá jen v luxusních kulisách. Záleží také na příbězích, které dokážou rezonovat s naší realitou.

    Versace má nového nápadníka. O odkoupení konkurenta uvažuje módní dům Prada

    Italská luxusní značka Versace hledá nového majitele. Dle reportu italského deníku Il Sole 24 Ore by se jím mohl stát i jeho konkurent, módní dům Prada. Spolupracuje totiž s americkou bankou Citi na vyhodnocení případné nabídky. Módní svět na nečekaný zvrat okamžitě vyjádřil svůj názor a zdá se, že do fanklubu "Pradace" asi nevstoupí.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―