Více

    Sledujte nás na Instagramu

    Svérázná Miranda Priestly ve filmu Ďábel nosí Pradu během svého minutového monologu o blankytně modré dokonale vystihla řetězec módních trendů. Tento jednoduchý vzorec však již nelze tak snadno aplikovat. Mezi návrháře, celebrity, modelky a it-girls, kteří donedávna určovali chod módy, se do rovnice zamotaly sociální sítě, influenceři a generace Z. Jak moc kontrastní a relevantní je vliv módních ikon a známých osobností na to, co je aktuálně v kurzu, ve srovnání s předchozími dekádami?

    Určování trendů v předinfluencerské éře

    V minulosti to bylo jednoznačné. Designéři představili na přehlídkových molech svou vizi pro nadcházející sezónu, která se postupně prostřednictvím časopisů dostala k širší veřejnosti a profiltrovala do běžných obchodů. Ještě lépe, když získala podporu hvězd. Ty v době bez sociálních sítí představovaly jeden z hlavních nástrojů marketingu a úspěšného prodeje. V éře před influencery byly modelky, herečky a zpěvačky hlavními trendsettery. Prostředí celebrit bylo více „elitní“ a méně přístupné veřejnosti. Skvělým příkladem je kabelka City (dříve nazývaná Motocycle) od Balenciaga. V roce 2001 ji uvedl Nicolas Ghesquière a pomyslně ji schválila Kate Moss nošením na veřejnosti. Sestry Olsenovy ji následovaly a tato kabelka se stala jedním z definujících momentů desetiletí.

    Ikony v prvních dekádách 21. století

    V éře kalhot s nízkým pasem a teplákových souprav měly hlavní slovo celebrity jako Sarah Jessica Parker, sestry Olsenovy, Lindsay Lohan a Paris Hilton. Po zlatých 90. letech a jménech typu Naomi Campbell a Linda Evangelista nastoupila nová generace supermodelek. Adriana Lima, Candice Swanepoel nebo Doutzen Kroes byly v centru pozornosti jako andílci Victoria’s Secret. V pozdějším období vynikala Rihanna nebo sestry Kardashianovy.

    Vzestup sociálních sítí

    S popularizací sociálních sítí prošel klasický model formování trendů radikální transformací. Najednou se lidé mimo rozhraní klasického showbyznysu stali slavnými díky své pravidelné aktivitě na těchto platformách. Byli autentičtí, více na dosah, otevřeně sdíleli své soukromí. Zákazníci měli vyšší tendenci koupit si produkt na základě důvěry, pokud ho viděli u influencera. Hvězdy se takovému marketingu rychle přizpůsobily. Ukázat svou osobnost bylo najednou in. V době pandemie, kdy velké produkce kampaní luxusních značek nebyly možné, nezbývalo celebritám nic jiného než naskočit na vlnu influencerů, natočit kampaň z domova, upravit ji a přidat na svůj profil.

    TikTok… místo pro generaci Z

    TikTok je se svou současnou naprostou dominancí úplně jinou kapitolou. Stal se domovem pro svobodné vyjádření generace Z a zároveň epicentrem mikrotrendů. Den co den se na platformě objevují nové a masově oblíbené hashtagy z oblasti módy a krásy. Posledních několik měsíců se neslo ve znamení quiet luxury, normcore, tomato girl, latte makeup, blueberry milk nails a nekonečného množství dalších.

    @water.fl0wer

    which ones next?🌠 #aesthetic #aesthetics #pinterest #thisis4u #romantizinglife #coquette #coquetteaesthetic #coconutgirl #coconutgirlaesthethic #darkacademia #darkacademiaaesthetic #foryourpage #foryou #fyp #fy #viral

    ♬ son original – chillow ꭗ𝘰 🐢

    Kdo tedy vládne?

    Dynamické TikTok trendy jsou v určitých kruzích označovány za vrchol estetické absurdity, ovšem aktuálně jsou bezpochyby hlavním zdrojem všeho, co je v módě. V případě duelu celebrity vs. influenceři to není jednoznačné. Hlad po sebevyjádření a autenticitě stírá jasně vytyčené hranice. Herečky, modelky, zpěvačky a celebrity se stávají influencery a influenceři se naopak stávají celebritami.

    Zdroje: Who What Wear, Business of Fashion, WWD, BBC, Bright Side, Nylon

    Módní ikony, modelky a trendsetteři kdysi a dnes: Kdo stojí na vrcholu módy?

    Kašmírová elegance v éře rychlé módy: Váš ultimátní průvodce luxusem a kvalitou

    Kašmírové pleteniny jsou synonymem luxusu, avšak jejich vzestup v populárních fast fashion řetězcích přináší dilema: jak rozpoznat opravdovou kvalitu mezi zdánlivě výhodnými nabídkami? Ne všechno zlato se třpytí a nejvyšší cena neznamená automaticky to nejlepší. Připravte se na cestu za pravým kašmírovým luxusem, kde cena není jediným ukazatelem hodnoty.

    Nakoukněte do zákulisí LVMH, jedné z nejprestižnějších společností světa

    Vydejte se na cestu do historie luxusního konglomerátu LVMH, kde se prolínají příběhy dvou ikonických značek, tedy Louis Vuitton a Moët Hennessy. Jejich spojení není pouze obchodní aliance, ale fascinující kapitola, která definovala nový standard ve světě luxusu a módy.

    I odpad z hroznů může tvořit luxus. Dokazuje to nová spolupráce Stelly McCartney a Veuve Clicquot

    Návrhářka Stella McCartney je známá pro svou kreativitu, kterou využívá na tvorbu módních, ale udržitelných produktů. Tentokrát se rozhodla vytvořit novou verzi veganské kůže. Na pomoc si přizvala luxusní značku šampaňského Veuve Clicquot. Z jejího hroznového odpadu a korků vyrobila elegantní řadu kabelek a chic sandálků na platformě.

    Jak dosáhnout i zdánlivě nemožného? Několik rad, na které nesmíte zapomenout při nákupu své první kabelky od Hermès

    Mít ve své sbírce neodolatelný kousek z dílny Hermès je jako výhra v kabelkové loterii. Bezpochyby se jedná o modely, které se dědí z generace na generaci. Pro mnoho zájemců je ovšem nemožné takový kousek získat. Proto přinášíme několik užitečných rad, které vám mohou pomoci na cestě za vaší vyvolenou kabelkou.