Více
    Redakce

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Světové týdny módy patří mezi nejprestižnější módní akce. I mezi nimi ale existuje konkurence. Londýnský fashion week tak v poslední době zaznamenal značný pád své popularity. Změnit to nyní hodlá nová ředitelka Britské módní rady, jež událost pořádá, Laura Weir. V Londýně chystá revoluci slibující podporu návrhářů i vyšší zájem veřejnosti.

    Týden módy v Londýně čeká malý převrat. Ve středu to oznámila nová ředitelka organizátora očekávané akce, tedy Britské módní rady, Laura Weir. Ve funkci nedávno nahradila Caroline Rush, už nyní ovšem slibuje příchod nové éry. Britským molům totiž hodlá navrátit jejich zašlou slávu. Uplynulé sezóny zaznamenaly značný propad popularity a úspěšnosti Londýnského týdnu módy.

    Nespokojenost vyjadřovali nejen samotní návrháři, kteří se módní události účastnili, ale také diváci. Módní svět začínal mít pocit, že Londýn už nemá co nabídnout. Svůj zrak proto směřoval směrem k Milánu, Paříži či Berlínu. Zdá se ovšem, že Laura Weir má jasný plán. Již nyní totiž oznámila několik zásadních změn, jež by měly začít platit následující fashion week, tedy letos v září.

    Zdroj: Reuters

    Britští designéři se mohou těšit například na odstranění poplatků, které až do nynějška museli platit za účast na oficiálním kalendáři Londýnského fashion weeku. Britská módní rada rovněž zdvojnásobí investice do mezinárodních hostů, čímž přiláká nejen více potenciálních kupců, ale také žádaný tisk a nové návrháře. Větší podpory se dočkají také začínající designéři skupiny NEWGEN.

    Je čas napsat nový příběh. Laura Weir má pro Londýn jasnou vizi

    „Nastal čas na reset,“ okomentovala chystané změny Weir. „Ztrácíme talent ve prospěch Paříže, Milána a Berlína, a to ne kvůli nedostatku kreativity, ale absenci podpůrné infrastruktury pro naše designéry,“ prohlásila dále nová šéfka Britské módní rady. Dalším z jejích revolučních kroků bude také navýšení finanční podpory pro všechny držitele stipendií, které Britská módní rada uděluje.

    @thefashionnap Has London Fashion Week been saved? Let’s take a look at Laura Weir’s new plans for LFW #lfw #londonfashionweek #bfc #fashionnews #tiktokfashion #londonstyle ♬ original sound – Chani Ra – fashion commentary

    Dalším krokem je rovněž zřízení projektu Fashion Assembly. Jedná se o kreativní edukační iniciativu, jež bude mít za cíl dostat slavné návrháře zpět do jejich starých škol, kde poslouží jako inspirace nové talentované generaci. „Móda není jen o shows a oblečení. Dává nám náhled do další kapitoly naší společnosti. Je na čase napsat společně nový příběh,“ popsala své plány pro Londýn Laura Weir.

    Zdroje: Hypebeast, Fashion United, Instagram, TikTok

    Autor článku:
    Kateřina Hlaváčková
    Kateřina Hlaváčkováhttps://fashionup.cz/author/katerina-hlavackova/
    Kateřina je šéfredaktorkou a editorkou FashionUP. Své články věnuje aktuálním zprávám, ale i bizarním TikTok trendům, které s nadhledem hodnotí. Baví ji analýza kostýmů populárních filmů nebo debaty nad tím, do čela jakého módního domu zamíří ikoničtí návrháři tentokrát. Do světa médií vkročila v 16 letech, kdy psala pro studentský magazín. Od té doby zkusila vše od psaní módních komentářů přes práci v newsroomu po překlad lidskoprávních reportů.

    ― Reklama ―

    Londýnský týden módy čeká revoluce. Vede ji nová šéfka Britské módní rady

    Světové týdny módy patří mezi nejprestižnější módní akce. I mezi nimi ale existuje konkurence. Londýnský fashion week tak v poslední době zaznamenal značný pád své popularity. Změnit to nyní hodlá nová ředitelka Britské módní rady, jež událost pořádá, Laura Weir. V Londýně chystá revoluci slibující podporu návrhářů i vyšší zájem veřejnosti.

    Týden módy v Londýně čeká malý převrat. Ve středu to oznámila nová ředitelka organizátora očekávané akce, tedy Britské módní rady, Laura Weir. Ve funkci nedávno nahradila Caroline Rush, už nyní ovšem slibuje příchod nové éry. Britským molům totiž hodlá navrátit jejich zašlou slávu. Uplynulé sezóny zaznamenaly značný propad popularity a úspěšnosti Londýnského týdnu módy.

    Nespokojenost vyjadřovali nejen samotní návrháři, kteří se módní události účastnili, ale také diváci. Módní svět začínal mít pocit, že Londýn už nemá co nabídnout. Svůj zrak proto směřoval směrem k Milánu, Paříži či Berlínu. Zdá se ovšem, že Laura Weir má jasný plán. Již nyní totiž oznámila několik zásadních změn, jež by měly začít platit následující fashion week, tedy letos v září.

    Zdroj: Reuters

    Britští designéři se mohou těšit například na odstranění poplatků, které až do nynějška museli platit za účast na oficiálním kalendáři Londýnského fashion weeku. Britská módní rada rovněž zdvojnásobí investice do mezinárodních hostů, čímž přiláká nejen více potenciálních kupců, ale také žádaný tisk a nové návrháře. Větší podpory se dočkají také začínající designéři skupiny NEWGEN.

    Je čas napsat nový příběh. Laura Weir má pro Londýn jasnou vizi

    „Nastal čas na reset,“ okomentovala chystané změny Weir. „Ztrácíme talent ve prospěch Paříže, Milána a Berlína, a to ne kvůli nedostatku kreativity, ale absenci podpůrné infrastruktury pro naše designéry,“ prohlásila dále nová šéfka Britské módní rady. Dalším z jejích revolučních kroků bude také navýšení finanční podpory pro všechny držitele stipendií, které Britská módní rada uděluje.

    @thefashionnap Has London Fashion Week been saved? Let’s take a look at Laura Weir’s new plans for LFW #lfw #londonfashionweek #bfc #fashionnews #tiktokfashion #londonstyle ♬ original sound – Chani Ra – fashion commentary

    Dalším krokem je rovněž zřízení projektu Fashion Assembly. Jedná se o kreativní edukační iniciativu, jež bude mít za cíl dostat slavné návrháře zpět do jejich starých škol, kde poslouží jako inspirace nové talentované generaci. „Móda není jen o shows a oblečení. Dává nám náhled do další kapitoly naší společnosti. Je na čase napsat společně nový příběh,“ popsala své plány pro Londýn Laura Weir.

    Zdroje: Hypebeast, Fashion United, Instagram, TikTok

    ― Reklama ―

    Nike vrací legendární spolupráci. S Martine Rose oslavuje e-sport a gaming

    Na módní scénu opět nastoupilo populární spojení dvou módních vizionářů. Britská návrhářka Martine Rose a americká značka Nike uvádí další spolupráci. Tentokrát vzdávají hold světu e-sportu a gamingu, který v jejich očích ztělesňuje demokracii. To vše zachycuje také nový model sneakers Shox MR4, propojující nadčasovou eleganci se sportovním duchem.

    Móda v kostce: Saint Laurent narůstá na oblibě a Anok Yai je modelkou roku

    Módní dům Saint Laurent slaví. Vyšplhal se na vrchol žebříčku platformy Lyst a stal se nejvíce "hot" značkou posledního čtvrtletí. Oslavy chystá i Anok Yai, jež bude na letošních Fashion Awards 2025 jmenována modelkou roku. Selfridges pak poctí Vánoce spolu s Disney a Dr. Martens vydává první voděodolnou obuv. Dakota Johnson září ve své první Valentino kampani.

    Pinterest spustil osobního asistenta. Pomůže s nákupem i psychickou pohodou

    Nová funkce Pinterest Assistant přetváří způsob, jakým nakupujeme online. Vizuální AI průvodce redefinuje nákupní digitální prostor a mění každou interakci s platformou Pinterest v osobní dialog s estetickou vizí. Uživatel vstupuje do prostředí, kde technologie chápe jeho vkus stejně citlivě jako lidský poradce. Personalizace probíhá okamžitě a každé doporučení rezonuje s individuálním stylem. Pomocník proměňuje scénu digitálního nakupování v prostor, kde estetika a praktičnost splývají.

    Rapper Rilès vydal nové album. Zpracování připomíná umělecký rituál

    Francouzský rapper Rilès proměnil vydání svého nového alba THE 25th HOUR ve vizuální událost, jakou Paříž dlouho nezažila. V galerii Ellia Art Gallery usedl na 24 hodin a 42 minut k pásu, po němž plynuly tisíce prázdných vinylových obalů. Každý z více než 20 tisíc kusů označil otiskem své ruky potřené červenou barvou, čímž je proměnil v limitovanou edici i symbol lidské vytrvalosti. Tento akt navazuje na jeho dřívější performanci, kdy uběhl přes 200 kilometrů na pásu během jednoho dne.

    TikTok Highlights: Podzimní trend vrací na scénu lásku k učení

    Sociální síť TikTok letos na podzim pohltil nový trend. Koncept zvaný "personal curriculums" vzbuzuje v uživatelích ztracenou lásku k učení, vzdělávání a rozvíjení sebe sama. V jeho srdci leží jednoduchý předpoklad, tedy vytvoření vlastního rozvrhu libovolných "předmětů". Jednat se může o touhu naučit se lépe vařit, zahradničit nebo konečně pochopit fyzikální zákony.

    Beauty segment posiluje. V roce 2025 poháněla luxusní byznys krása

    Rok 2025 se nese v duchu proměny krásy v jeden z nejvýraznějších pilířů globálního luxusního trhu. Beauty segment získává status klíčového motoru růstu a mění obchodní mapu velkých značek. Akvizice, nové řady a strategické vstupy do kosmetiky posouvají společnosti do sféry, kde se psychologie potkává s výkonem. V luxusním světě dnes vítězí to, co dokáže být osobní, a právě krása tuto rovnováhu ztělesňuje.

    Rýže jako nová „it“ složka parfémů. Svět vůní tíhne k čistotě

    Rýže se stává hvězdou moderní parfumerie. Pudrová, a přitom překvapivě všestranná, otevírá prostor pro neotřelé kompozice, jež kombinují smyslový komfort se sofistikovanou esencí. Parfuméři využívají rýži k dosažení hloubky, která výsledek dělí od komerčních vůní. Masivní popularita vonných produktů s rýží dokazují, že food složky definují aktuální "estetiku" luxusních parfémů.

    Stranger Things míří do finále. Comeback doplní beauty i módní spolupráce

    Konec listopadu přivítá návrat populárního seriálu Stranger Things. Na obrazovky se vrací se svou pátou a poslední sérií, která vyvrcholí poslední den letošního roku. Velké finále si žádá stejně významné oslavy. Na pomoc proto přispěchaly beauty a módní značky, jež nabízejí speciální spolupráce. Do Hawkins vás vtáhnou boty, kabelky, přívěsky nebo tematický make-up.

    Chlupy, bradavky a byznys. Proč SKIMS dráždí veřejnost? 

    Značka SKIMS nedávno vyvolala rozruch novou kolekcí, která oslavuje přirozenost těla. Anebo ne? Na sociálních sítích se strhla bouře názorů, zda Kim Kardashian oslavuje přirozenost ženského těla a bourá tabu kůže bez jediného chloupku, či naopak posiluje nerealistické ideály krásy a tlak na „dokonalé“ tělo. Marketingový tým SKIMS však slaví úspěch, tanga s umělým ochlupením byla během pár dnů vyprodaná. 

    Historie elegance opět září. Pillbox hat slaví návrat na módní scénu

    Nenápadný, a přesto neodolatelně působivý. Klobouk ve tvaru krabičky, ​​známý jako pillbox hat, je symbolem kultivovaného vkusu, překračujícího generace i trendy. Ztělesňuje jednoduchost povýšenou na umění, spojenou s autoritou a jemností, která se nikdy neztrácí v davu. Není jen proto jen ozdobou. Je vyjádřením postoje, odkazem éry půvabu a poctou ženské elegance.

    První Pink Ball oživil Londýn. British Museum sklízí kvůli akci kritiku

    Exkluzivní Pink Ball zbarvil dne 18. října prostory British Museum do všech odstínů růžové. Vůbec první gala večer v tamních prostorách kontrastoval s končící výstavou Ancient India: Living Traditions, jejímž tématem náboženských tradic se rovněž inspiroval. Svět luxusu tak vládl mezi historickými artefakty Londýna, což ovšem vyvolalo také značnou kritiku. 

    LVMH a UNESCO rozšiřují spolupráci. Tiffany & Co. hodlá chránit oceány

    Luxusní skupina LVMH prohlubuje partnerství s UNESCO. Společně hodlají pracovat na dalším pětiletém plánu, tentokrát s názvem For the Beauty of Life. Nově se k němu přidá rovněž šperkařský dům Tiffany & Co., jehož cílem bude podpořit ochranu oceánů. V srdci spolupráce stojí snaha vytvořit udržitelná řešení, jež podpoří především lokální komunity po celém světě.

    Maison Margiela otvírá brány Dubaje. V metropoli nabízí exkluzivní rezidence

    Legendární francouzská značka pokračuje v překračování módních hranic. Maison Margiela tentokrát svou jedinečnou estetiku neaplikoval na dechberoucí návrhy, ale luxusní apartmány. Módní dům odhalil první exkluzivní rezidence, které vybudoval na ostrově Palm Jumeirah v Dubaji. Přidal se tak ke skupině značek, jež redefinují podobu současného luxusního průmyslu.

    Stella McCartney zdolala další milník. Představila první plant-based peří

    Nedávný Pařížský týden módy zažil důležitý debut. Na tamní přehlídková mola dorazily první návrhy z plant-based peří. Na svědomí je má britská návrhářka Stella McCartney, proslulá svým udržitelným a ekologickým přístupem. Inovativní materiál FEVVERS přitom nemá sloužit jako přesná napodobenina peří, jeho cílem je vytvořit podobnou, avšak jedinečnou estetiku.

    Julian Klausner se činí. Rozvíjí populární pánské tenisky Dries Van Noten

    Dries Van Noten vždy oblékal svět do poezie textilních kontrastů. Když ale na konci své kariéry představil nízké semišové tenisky, přidal ke svému odkazu nečekanou kapitolu. Precizní, civilní a zcela současnou podobu pánských bot. Ty se staly jeho tichým podpisem, který rezonoval i po jeho odchodu. Tento příběh nyní pokračuje pod vedením návrháře Juliana Klausner.

    Z holky od vedle je showgirl. Taylor Swift se novými outfity staví mezi legendy

    Už dlouho víme, že značka jménem Taylor Swift obsahuje mnohem víc než jen písničky s chytlavými refrény a chytrými texty. Nové album The Life of a Showgirl ukazuje umělkyni šťastně zamilovanou a pevně usazenou ve světě showbyznysu. Populární zpěvačka si skrze něj nejen hudebním, ale především módním jazykem a za pomocí promyšlené stylizace říká o pozici mezi opravdovými legendami.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―