Více

    ― Reklama ―

    Začátkem podzimu se Milán opět pustí do toho, co umí nejlépe, tedy prezentace nejnovějších návrhů luxusních módních značek. Tentokrát je jeho týden módy plný dlouho očekávaných novinek. Hned několik návrhářů totiž od úterý 19. až do pondělí 25. září představí své první kolekce.

    Sabato de Sarno otevře novou kapitolu značky Gucci

    Kreativním ředitelem společnosti Gucci se Sabato de Sarno stal už v lednu. Od té doby ovšem módnímu světu ještě neodhalil vlastní kolekci. Na tu si fanoušci značky musí počkat až na týden módy v Miláně. V pozici de Sarno nahradí Alessandro Michele, který směr Gucci zásadně změnil. Podobný krok se očekává také od jeho nástupce, i když ten své plány prozatím neprozradil. Při nové práci ale rozhodně využije třináctileté zkušenosti u módního domu Valentino.

    V čele Tom Ford zazáří na Milánském týdnu módy poprvé Peter Hawkings

    Dámskou kolekci pro jaro 2024 značky Tom Ford představí poprvé na blížícím se týdnu módy v Miláně její nový kreativní ředitel. Do své pozice byl Peter Hawkings dosazený na místo samotného Toma Forda už v dubnu, neměl ale dosud příležitost své řemeslo ukázat. „Italská tvorba a její excelence jsou inspirací pro naše mnohé kolekce,“ okomentoval nadcházející událost návrhář. Pro značku přitom pracuje už po 17 let, často proto také spolupracoval i přímo s Fordem.

    Společnost Fiorucci se vrací domů. Své nové já poprvé ukáže v Miláně

    Další vysoce očekávanou událostí je návrat módní firmy Fiorucci do Milána. Nová majitelka, ředitel i kreativní ředitelka se totiž rozhodli společnost kompletně přeměnit. Její novou podobu tak poprvé spatří návštěvníci Milánského týdne módy. Švýcarská investorka Dona Bertarelli totiž zatoužila navrátit společnost k italským kořenům. Roku 1967 ji totiž založil vizionářský návrhář Elio Fiorucci. Po jeho smrti se ovšem dostala do rukou britských podnikatelů.

    Diesel se opět rozhodl pro inkluzi. Módní přehlídku otevře široké veřejnosti

    Velkou novinkou nadcházejícího týdne módy je také nedávné rozhodnutí společnosti Diesel. Opět totiž oznámila, že hodlá umožnit přístup na svou přehlídku i veřejnosti. Dne 6. září tak otevře online registrační formulář, skrze který si budou moct její fanoušci koupit vstupenku. Show plánuje značka také streamovat. Podobný formát už sice vyzkoušela na jaře, pořád se ale ve světě módy jedná o poměrně čerstvou novinku. Přehlídku společnost naplánovala na 20. září v devět hodin večer.

    Týden módy přivítá i ostatní luxusní značky. Moschino oslaví 40. výročí

    Italská módní komora prozatím nezveřejnila přesný harmonogram Milánského týdne módy. Přesto už je nyní jasné, že se ho zúčastní také tradiční luxusní značky jako Prada, Fendi, Giorgio Armani nebo Dolce & Gabbana. Očekávaným bodem programu má být také oslava 40. výročí značky Moschino, která pro takovou příležitost naplánovala speciální show s hostujícími návrhářkami. Za úkol budou mít poctít památku „otce“ společnosti Franca Moschino.

    Zdroje: The Guardian, WWD, Wallpaper, Instagram, YouTube

    Autor článku:
    Kateřina Hlaváčková
    Kateřina Hlaváčkováhttps://fashionup.cz/author/katerina-hlavackova/
    Kateřina je šéfredaktorkou a editorkou FashionUP. Své články věnuje aktuálním zprávám, ale i bizarním TikTok trendům, které s nadhledem hodnotí. Baví ji analýza kostýmů populárních filmů nebo debaty nad tím, do čela jakého módního domu zamíří ikoničtí návrháři tentokrát. Do světa médií vkročila v 16 letech, kdy psala pro studentský magazín. Od té doby zkusila vše od psaní módních komentářů přes práci v newsroomu po překlad lidskoprávních reportů.

    ― Reklama ―

    Milánský týden módy už teď praská ve švech novinkami. Představí hned několik debutů

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Začátkem podzimu se Milán opět pustí do toho, co umí nejlépe, tedy prezentace nejnovějších návrhů luxusních módních značek. Tentokrát je jeho týden módy plný dlouho očekávaných novinek. Hned několik návrhářů totiž od úterý 19. až do pondělí 25. září představí své první kolekce.

    - Reklama -

    Sabato de Sarno otevře novou kapitolu značky Gucci

    Kreativním ředitelem společnosti Gucci se Sabato de Sarno stal už v lednu. Od té doby ovšem módnímu světu ještě neodhalil vlastní kolekci. Na tu si fanoušci značky musí počkat až na týden módy v Miláně. V pozici de Sarno nahradí Alessandro Michele, který směr Gucci zásadně změnil. Podobný krok se očekává také od jeho nástupce, i když ten své plány prozatím neprozradil. Při nové práci ale rozhodně využije třináctileté zkušenosti u módního domu Valentino.

    V čele Tom Ford zazáří na Milánském týdnu módy poprvé Peter Hawkings

    Dámskou kolekci pro jaro 2024 značky Tom Ford představí poprvé na blížícím se týdnu módy v Miláně její nový kreativní ředitel. Do své pozice byl Peter Hawkings dosazený na místo samotného Toma Forda už v dubnu, neměl ale dosud příležitost své řemeslo ukázat. „Italská tvorba a její excelence jsou inspirací pro naše mnohé kolekce,“ okomentoval nadcházející událost návrhář. Pro značku přitom pracuje už po 17 let, často proto také spolupracoval i přímo s Fordem.

    Společnost Fiorucci se vrací domů. Své nové já poprvé ukáže v Miláně

    Další vysoce očekávanou událostí je návrat módní firmy Fiorucci do Milána. Nová majitelka, ředitel i kreativní ředitelka se totiž rozhodli společnost kompletně přeměnit. Její novou podobu tak poprvé spatří návštěvníci Milánského týdne módy. Švýcarská investorka Dona Bertarelli totiž zatoužila navrátit společnost k italským kořenům. Roku 1967 ji totiž založil vizionářský návrhář Elio Fiorucci. Po jeho smrti se ovšem dostala do rukou britských podnikatelů.

    - Reklama -

    Diesel se opět rozhodl pro inkluzi. Módní přehlídku otevře široké veřejnosti

    Velkou novinkou nadcházejícího týdne módy je také nedávné rozhodnutí společnosti Diesel. Opět totiž oznámila, že hodlá umožnit přístup na svou přehlídku i veřejnosti. Dne 6. září tak otevře online registrační formulář, skrze který si budou moct její fanoušci koupit vstupenku. Show plánuje značka také streamovat. Podobný formát už sice vyzkoušela na jaře, pořád se ale ve světě módy jedná o poměrně čerstvou novinku. Přehlídku společnost naplánovala na 20. září v devět hodin večer.

    Týden módy přivítá i ostatní luxusní značky. Moschino oslaví 40. výročí

    Italská módní komora prozatím nezveřejnila přesný harmonogram Milánského týdne módy. Přesto už je nyní jasné, že se ho zúčastní také tradiční luxusní značky jako Prada, Fendi, Giorgio Armani nebo Dolce & Gabbana. Očekávaným bodem programu má být také oslava 40. výročí značky Moschino, která pro takovou příležitost naplánovala speciální show s hostujícími návrhářkami. Za úkol budou mít poctít památku „otce“ společnosti Franca Moschino.

    Zdroje: The Guardian, WWD, Wallpaper, Instagram, YouTube

    ― Reklama ―

    Léto ve znamení zelené. Barevným trendům vévodí „koprový“ odstín

    Sociální síť Pinterest vydala svůj tradiční report trendů. Na základě vyhledávání uživatelů určila rovněž barvu, jež povládne letošnímu létu. Nad "butter yellow" a "cherry red" tentokrát vyhrála takzvaná dill green. Koprový odstín zelené zároveň představuje návrat k přírodě, offline detox a touhu po autenticitě, vzdálené světu sociálních sítí.

    Marc Jacobs potvrdil svůj rukopis. Na molo vrátil snové oversized siluety

    Pondělní večer v New Yorku se nesl ve znamení Marca Jacobs. Návrhář představil svou kolekci pro rok 2026, a to v již dříve využitých prostorách Newyorské veřejné knihovny. Jeho 19 umně zpracovaných looků potvrdilo rukopis, který designér buduje již několik sezón. Opět totiž nabídl strukturované a oversized siluety připomínající panenky.

    Old money, balet a F1. Letní obuv sází na nadčasovost

    Léto každoročně volá po lehkých a pohodlných botách, které vás budou ve stylu provázet horkými dny. Letos spatříme na nohou jak novinky, tak staré dobré kousky, které známe už od dětství. Všechnu letošní trendy obuv ale spojuje jedno, a to ambice propojit pohodlí a styl.

    Méně scrollování, více života. Trend anti-rot summer nutí ke zpomalení

    Pokud už jste unavení z nekonečného scrollování na sociálních sítích, ztrácíte motivaci a cítíte, že máte zahlcenou mysl, pravděpodobně na vás doléhá „brainrot“. Nemusíte ale zoufat, trend „anti-rot summer“ přichází s tipy, jak v létě zpomalit a konečně se nadechnout. Den offline, seznam radostí i příprava letních „snacks“ mají jedno společné, pomohou vám zpomalit a znovu naplno vnímat svět kolem sebe.

    Milán zatáhl módní oponu. Pánská móda putuje do Paříže

    Milánský menswear týden módy skončil několika vysoce očekávanými přehlídkami. I když samotný Giorgio Armani nemohl na odhalení své kolekce dorazit, přesto přihlížející více než ohromilo. Dojem zanechala také show z dílny britské značky Dunhill a pánská řada Vivienne Westwood. Milán tak předal štafetu Paříži, kde týden módy pokračuje.

    Na prstech lžičky, na krku nesourodé perly. V létě zazáří šperky s historií

    Letos v létě se tradice setká s individualitou. Čím větší příběh se za šperkem skrývá, tím lépe. V popředí stojí kousky spojené s bohatou historií, ať už jde o původně zásnubní prsteny ze lžiček, perly staré několik tisíciletí, nebo výrazné náramky inspirované starověkými civilizacemi. S letošními trendy šperky podpoříte udržitelnost, ale zároveň najdete prostor pro hravost a doplnění osobitého stylu. 

    Výstup z komfortní zóny. Make-up tutoriály nabourají zavedenou rutinu

    Zavedená rutina má své kouzlo. Ale stejně jako máme s nově přicházející sezónou tendence obměnit šatník, i kosmetická taštička si občas žádá čerstvý impulz. Na stálicích není nic špatného, ale make-up často nabízí víc, než na co jsme byly celé ty roky zvyklé. S vystoupením z komfortní zóny pomohou drobnosti, ale také trendy TikTok video.

    Milán zaplavila pánská móda. Ohromila Prada, Dolce & Gabbana i Armani

    Pánská móda zná trendy příštího roku. Koncem minulého týdne odstartoval v Miláně menswear fashion week a nabídl módní scéně hned několik dechberoucích přehlídek. Módní domy jako Prada, Dolce & Gabbana a Emporio Armani nabídly vhled do roku 2026. Budoucí léto vidí jako kombinaci sporty chic, italské elegance a nadčasových střihů.

    Dovolená bez kompromisů. Objevte stylové a bezpečné destinace pro sólo cestovatelky

    Sedíte na terase s výhledem na oceán, na kůži vás hřejí sluneční paprsky a nikdo po vás nic nechce. Sólo cestování se stává nejen mezi ženami stále oblíbenějším. Jde totiž o cenný čas, který trávíte vlastním tempem a máte možnost napojit se znovu sami na sebe. Zároveň je to ale velký krok, který vyžaduje odvahu vystoupit z komfortní zóny. Pohodlnosti se ale vzdávat nemusíte. Pokud vyberete správnou destinaci, dovolená bude naplněna pohodou, klidem a pocitem bezpečí.

    Hydratace s elegancí. Zažeňte žízeň trendy letními drinky

    Horké letní dny s sebou nenesou pouze vysněné momenty u pláže či bazénu, ale také nepříjemnosti spojené s rychle stoupajícími teplotami. Zpříjemněte si teplé měsíce trendy drinky, které kromě hydratace ukrývají i další výhody. Ochlaďte se domácí kombuchou, zmraženými zázvorovými "panáky" nebo koktejly, ukrývajícími elektrolyty.

    Montblanc pronikl do světa filmu. Naverboval režiséra Wese Anderson

    Luxusní značka Montblanc rozšiřuje své portfolio. V nejnovější kampani totiž objevuje filmovou scénu. Ve čtvrtek odhalila spolupráci se světově uznávaným režisérem Wesem Anderson. Ten pro značku vytvořil speciální krátký film, doplněný také o fotografie, a to za asistence svých oblíbených herců. Režisér se v kampani dokonce sám objevuje.

    Má nový Harry Potter šanci? Chystaný seriál budí kontroverze

    Kouzelnický svět Harryho Pottera se opět probouzí k životu. Sociální sítě křižují vášnivé diskuze o chystaném seriálu, založeném na sedmi původních knihách, jenž má na televizní obrazovky dorazit koncem roku 2026. Nedávné informace o castingu pak rozvířily pochyby o tom, zda má nejnovější projekt z dílny HBO u věrných fanoušků vůbec šanci.

    Marni má volný trůn. Módní dům oznámil odchod návrháře Francesca Risso

    Zdá se, že kolotoč výměny kreativních ředitelů ještě nekončí. Ticho, které na módní scéně nastalo po dosazení Jonathana Anderson do vedení všech sekcí Dior, skončilo. Přerušilo ho nečekané oznámení módního domu Marni. Po téměř 10 letech se loučí se svým kreativním ředitelem, Francescem Risso. Kdo ho nahradí je prozatím neznámé.

    Krása střídá nádheru. Praktické SPF balzámy maskují ochranu za elegantní líčení

    Více produktů v jednom je vždy praktická volba. Ne vždy sice takový výrobek nutně znamená perfektní účinek na všech frontách, SPF balzámy se ale rozhodně řadí mezi svaté grály léta. Vylepší každodenní kosmetickou rutinu nejen ochranou proti slunci, zároveň nabídnou buď decentní zabarvení, nebo dokonce podmanivé zvýraznění rtů.

    Proč byste měli znát umělkyni Lisu Jahovic? Přetváří předměty na kinetické sochy

    Věci, které většina lidí přehlédne, ona pozoruje se zneklidňující intenzitou. Lisa Jahovic, britská umělkyně působící v Londýně, se nespecializuje na monumentální plátna, ani výkřiky instalací. Její disciplína se těžko zařazuje. Osciluje mezi fotografií, filmem a sochařstvím, a přitom zůstává osobitá. Zatímco jiní umělci hledají inspiraci ve výjimečných událostech, Jahovic se obrací k obyčejnosti.

    Móda v kostce: Carolina Herrera vítá nový parfém a Max Mara láká na cruise 2026

    Italský módní dům Max Mara představil ve své cruise kolekci pro rok 2026 vrchol italské elegance. Překvapivě nenucenou resort řadu vydal pro Valentino také návrhář Alessandro Michele. Carolina Herrera uvádí nový parfém La Bomba a Emma Chamberlain spolupracuje s platformou Pinterest. Manolo Blahnik sponzoruje výstavu o Marii Antoinette.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―