Více

    ― Reklama ―

    Objevit se na veřejnosti v pravé kožešině je v módním světě už dlouhá léta tabu. Mnoho módních společností proto oficiálně upustilo od jejich využívání. Uplynulá sezóna týdnů módy však navrátila kožešiny zpět do světla reflektorů. Na oblibě rostou především díky generaci Z, která se zamilovala do jejich vintage verzí, umožňujících „morální propustku“.

    Mohlo se zdát, že je diskuze ohledně využívání pravých kožešin v módním světě u konce. Nedávná sezóna světových týdnů módy však oficiálně potvrdila, že je zpět ve hře. Kolekce pro nadcházející podzim a zimu zaplavily kožešiny, ať už faux nebo pravé. Do svých řad je zařadily módní domy jako Gucci, Prada, Fendi, Simone Rocha, Chloé či Giorgio Armani. Odrážejí totiž aktuální přání generace Z.

    Právě ta se do kožešin na sociálních sítích jako TikTok a Instagram opět zamilovala. K nelibosti luxusních značek však propadla především jejich vintage variantám. Díky historické nechuti k pravým kožešinám se jimi totiž second hand nebo speciální vintage obchody jen hemží. Kromě toho jejich návrat popohnal i loňský bleskový trend „Mob Wife“ či současná „Boom Boom“ estetika.

    Zdroj: Giorgio Armani

    Vliv na rostoucí popularitu kožešin měl rovněž oscarový snímek Anora, ve kterém hlavní hrdinka Ani pobíhá v načechraném luxusním kožešinovém kabátu. Vynesly je rovněž „it girl“ jako Kendall Jenner, Hailey Bieber či miláček módní scény Kelly Rutherford. Není proto divu, že svou šanci na nedávných shows chtěly zkusit také luxusní značky, potýkající se s nelehkou ekonomickou situací.

    Zdroj: Prada

    Generace Z našla „morální“ skulinku. Vintage kožešiny staví nad plastové náhražky

    Důvod pro znovu objevenou lásku k vintage kožešinám ze strany generace Z není zcela známá. Vliv může mít sílící konzervativní politika, zastiňující více „woke“ způsoby konzumu. Zároveň se může zkrátka jen jednat o nový pohled na dlouholetou problematiku, předpokládající, že nákup již vyrobeného kožichu, byť ze zvířete, nemorální není. Názory na tuto pozici se však nadále rozcházejí.

    @palinavii 📍 Trödelmarkt Str. des 17.Juni Comment your fav option: 1/2 or 3?🥰❤️ #berlinshopping #vintagefur #fleamarketfinds #fleamarketberlin #shoppingtips ♬ original sound – ci

    Jisté však zatím je, že i se zvyšující se popularitou kožešin nevzrůstá, alespoň prozatím, počet zabíjených zvířat, a to právě díky zmíněnému „vintage“ boomu. Módní značky navíc usilovně pracují na udržitelnějších materiálech, aby tak nemusely pro trendy kožichy sahat po syntetických, ale pro přírodu více přátelštějších přírodních látkách. Vychází tak vstříc požadavkům generace Z.

    Zdroje: New York Post, The Guardian, Business of Fashion, Instagram, TikTok

    ― Reklama ―

    Foto:Fendi

    Kožešiny shodily nepříjemné stigma. Comeback jim zařídila generace Z

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Objevit se na veřejnosti v pravé kožešině je v módním světě už dlouhá léta tabu. Mnoho módních společností proto oficiálně upustilo od jejich využívání. Uplynulá sezóna týdnů módy však navrátila kožešiny zpět do světla reflektorů. Na oblibě rostou především díky generaci Z, která se zamilovala do jejich vintage verzí, umožňujících „morální propustku“.

    - Reklama -

    Mohlo se zdát, že je diskuze ohledně využívání pravých kožešin v módním světě u konce. Nedávná sezóna světových týdnů módy však oficiálně potvrdila, že je zpět ve hře. Kolekce pro nadcházející podzim a zimu zaplavily kožešiny, ať už faux nebo pravé. Do svých řad je zařadily módní domy jako Gucci, Prada, Fendi, Simone Rocha, Chloé či Giorgio Armani. Odrážejí totiž aktuální přání generace Z.

    Právě ta se do kožešin na sociálních sítích jako TikTok a Instagram opět zamilovala. K nelibosti luxusních značek však propadla především jejich vintage variantám. Díky historické nechuti k pravým kožešinám se jimi totiž second hand nebo speciální vintage obchody jen hemží. Kromě toho jejich návrat popohnal i loňský bleskový trend „Mob Wife“ či současná „Boom Boom“ estetika.

    Zdroj: Giorgio Armani

    - Reklama -

    Vliv na rostoucí popularitu kožešin měl rovněž oscarový snímek Anora, ve kterém hlavní hrdinka Ani pobíhá v načechraném luxusním kožešinovém kabátu. Vynesly je rovněž „it girl“ jako Kendall Jenner, Hailey Bieber či miláček módní scény Kelly Rutherford. Není proto divu, že svou šanci na nedávných shows chtěly zkusit také luxusní značky, potýkající se s nelehkou ekonomickou situací.

    Zdroj: Prada

    Generace Z našla „morální“ skulinku. Vintage kožešiny staví nad plastové náhražky

    Důvod pro znovu objevenou lásku k vintage kožešinám ze strany generace Z není zcela známá. Vliv může mít sílící konzervativní politika, zastiňující více „woke“ způsoby konzumu. Zároveň se může zkrátka jen jednat o nový pohled na dlouholetou problematiku, předpokládající, že nákup již vyrobeného kožichu, byť ze zvířete, nemorální není. Názory na tuto pozici se však nadále rozcházejí.

    @palinavii 📍 Trödelmarkt Str. des 17.Juni Comment your fav option: 1/2 or 3?🥰❤️ #berlinshopping #vintagefur #fleamarketfinds #fleamarketberlin #shoppingtips ♬ original sound – ci

    Jisté však zatím je, že i se zvyšující se popularitou kožešin nevzrůstá, alespoň prozatím, počet zabíjených zvířat, a to právě díky zmíněnému „vintage“ boomu. Módní značky navíc usilovně pracují na udržitelnějších materiálech, aby tak nemusely pro trendy kožichy sahat po syntetických, ale pro přírodu více přátelštějších přírodních látkách. Vychází tak vstříc požadavkům generace Z.

    Zdroje: New York Post, The Guardian, Business of Fashion, Instagram, TikTok

    ― Reklama ―

    Jacob Elordi vrátil na scénu knihy. Stal se z nich sexy módní doplněk

    Některé celebrity vědomě usilují o pozici "it girl" či světově proslulého "trendsettera". Jiné nemusí mít o podobnou roli zájem, přesto se jim ale daří své fanoušky silně ovlivňovat. Podobný efekt má na uživatele sociálních sítí i herec Jacob Elordi. Stačilo, aby odhalil svou lásku ke knihám a nevědomky stvořil trendy doplněk, dobývající módní scénu.

    Dior už má jasno. Pánské kolekce převezme Jonathan Anderson

    Úspěšný návrhář Jonathan Anderson má novou roli. Dle očekávání a spekulací módního světa povládne pánským kolekcím u francouzského módního domu Dior. Zástupci značky to oznámili ve čtvrtek. V pozici nahradí designéra Kima Jones, který od společnosti nedávno odešel. První řadu pro jaro 2026 chce Anderson odhalit v Paříži na konci června.

    Rebelka a vizionář. Herečka Florence Pugh a návrhář Harris Reed redefinují módní normy

    Hollywoodská herečka Florence Pugh otevřela dechberoucí show módního návrháře Harrise Reed na Londýnském týdnu módy neméně strhujícím způsobem. Její pojetí vlastní existence na módní scéně přesně odpovídá stylu fluidního experimentátora. Spolu nekompromisně zpochybňují zavedené normy. A dělají to zábavně a inspirativně.

    Vintage klasika získala moderní punc. Letošní teplou sezónu pohltí puntíky

    Módní scénu roku 2025 definuje návrat hned několika ikonických trendů. Kromě zvířecích vzorů nebo nízko posazených pasů tak letošní teplé sezóně hodlají kralovat rovněž puntíky. Klasický potisk zažil svůj vrchol v historii módy již několikrát. Tentokrát se ovšem vrací ve své moderní podobě, definované inovativními střihy či průhlednými látkami.

    Večeře v metru i na stromě. Světové restaurace vás pohostí na nejpodivnějších místech

    Cestování a jídlo patří mezi jedny z nejoblíbenějších koníčků. Naštěstí se dají skvěle kombinovat. Slavné i méně známé restaurace se proto často předhání v nevšednosti a turisty vítají s otevřenou náručí. Jestliže čas od času zatoužíte po jedinečném zážitku spojeném s gastronomií, vyberte si svoji příští destinaci právě podle těchto neobvyklých míst.

    Ani žlutá, ani zelená. Odstín Chartreuse obarvil jarní trendy

    Zdá se, že loňský "brat summer" odstín zcela nezanikl. Jen se po zimním spánku přeměnil do o něco umírněnější varianty, tedy barvy s názvem Chartreuse. Jedná se o tóny pronikavě žluté a zelené, které se proplížily rovněž do kolekcí pro současné jaro a nadcházející léto. Jejich výhodou je především jednoduchá kombinovatelnost a okamžitý "it girl" efekt.

    Prada píše historii. Po měsících jednání odkoupí módní dům Versace

    Na italskou módní scénu vstupuje nový vládce. Mateřská společnost značky Prada, tedy Prada Group, ve čtvrtek oficiálně oznámila odkoupení Versace. Stalo se tak po měsících spekulací o tom, zda vůbec a za jakou cenu by se mohl prodej uskutečnit. Svět módy nyní napjatě čeká, jak bude sesterství dvou největších italských značek vypadat.

    Adolescence zvedl Netflix z popela. Seriál vrací platformu na výsluní

    Britský limitovaný seriál Adolescence dorazil na platformu Netflix před necelým měsícem. Přesto si získal pozornost nejen diváků známé streamovací služby, ale také uživatelů sociálních sítí, řady známých osobností, a dokonce politiků. Po delším "suchém" období tak opět navrátil Netflix do výsluní. Jak dlouho ale pozornost platformě vydrží?

    Elegantní vestičky boří stereotypy. Naučte se je nastylizovat podle typu postavy

    Původně mužský kousek oděvu ze středověku zažívá v poslední době nevídaný boom. A co víc, změnil dokonce gender a s velkou slávou se objevil i v dámských kolekcích. Není divu, charismatické vestičky perfektně balancují mezi autoritou a svůdností. Jestliže jste tomuto trendu doposud odolávaly, stojí za to ponořit se do něj po hlavě.

    Móda v područí celebrit. Outfity hvězd manifestují jejich vysněné role

    Zdá se, že volby rób slavných osobností skrývají mnohem více než jen dechberoucí módu. Jednat by se mohlo o nápovědu ohledně jejich vysněných rolí. Šatník hereček jako Millie Bobby Brown nebo Ariany Grande vyzařuje v poslední době energii Britney Spears a Audrey Hepburn, tedy osobností, které by si toužily ztvárnit na filmovém plátně.

    Luxusní značky daly sbohem zimě. Jejich kampaně protkaly jarní paprsky

    Jaro se pomalu ale jistě vplížilo také do kampaní luxusních značek. S čím dál častějšími slunečními paprsky daly oficiálně sbohem zimě a naplno obrátily svou pozornost k letošní teplé sezóně. Tu pak v jejich pojetí definují ikonické kabelky i pestrobarevné šperky. Jako červená nit ji ale protkává rovněž nádech retro nostalgie a boho romantismu.

    Rozhraní mezi dekonstrukcí, kubismem a punkem. Junya Watanabe opět v akci

    Junya Watanabe letos znovu dokazuje, že móda může být vizuálním uměním i inženýrskou disciplínou. Designér mísí punkovou rebelii s geometrickou přesností a vytváří kolekci, která je v podstatě matematickým experimentem, ale i manifestem futuristického oděvu. Navíc se přidává do skupiny návrhářů, jež jako textilii používá vlasy.

    Kam nechodí slunce, tam chodí lékař. Některé účinné látky ale před zářením schovejte

    Staré rčení o potřebě slunce, které léčí všechny neduhy, je pravdou jen z části. Sluneční paprsky sice pomáhají tělu vytvářet vitamin D a blahodárný účinek mají rovněž na psychiku. To vše ale platí jen s dostatečnou ochranou před škodlivým UV zářením. A pokud ve své skin care rutině používáte účinné látky, platí to pro vás dvojnásob.

    Móda v kostce: Chanel spojil síly s Angèle a Swarovski dorazil do Milána

    Módní svět nepřestává překypovat novinkami. Značka Chanel představí spolu se zpěvačkou Angèle nový parfém. Balenciaga pro změnu spojil síly s výrobcem bot Scholl a novou tváří L'Orèal Paris je herečka ze seriálu Emily In Paris Philippine Leroy-Beaulieu. Swarovski dorazil do Milána na tamní design week a Prada se blíží k odkoupení Versace.

    Designové střípky u vás doma. Usaďte jarní květiny do luxusní vázy

    Jaro s sebou kromě teplejších dnů přináší i záplavy květin. Nejeden dům umí tento živý doplněk rozzářit a v interiéru tak vypadá vždycky skvěle. Umístit kytici ale může být občas oříšek, jelikož ne do každé vázy se svazek hodí. Pokud proto u vás nastal čas na pořízení pořádné výbavy, vyberte si z kvalitních produktů. Závidět vám bude každá návštěva.

    Milánský design week protnul dva světy. Akce spojuje luxusní interiér a módu

    Milán představuje nejen jedno z hlavních měst módy, ale také metropoli sdružující špičky ze světa kultury, architektury a luxusních interiérů. Symbolem propojení různých scén je Milánský design week, jehož se tradičně účastní i světové módní domy. Vlastní výstavy nebo prezentace tentokrát odhalily značky jako Gucci, Loro Piana, Loewe či Louis Vuitton.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―