Více

    ― Reklama ―

    Oproti minulému roku je letošní pánská designérská nabídka zcela jiná. Pohrává si se zvířecím potiskem, třpytkami i výraznými potisky. Posouvá se k maximalismu, přičemž vždy vyzdvihuje pouze jeden výrazný prvek. Letošní léto v pánské sekci označujeme za balanc, který našel rovnováhu mezi tichým a hlasitým luxusem.

    Na začátek je nutno uvést, že tichý luxus, v čele s jednobarevnými lněnými komplety, kvalitními košilemi a kousky bez potisků, je nadčasový a bezchybný styl. Vyobrazuje minimalismus a čistotu, kterých se však módní nadšenci v minulém roce nabažili až dosyta. Nadcházející léto tedy bude připomínat scénu luxusních letních letovisek a městských bujarých večírků.

    Nebojte se v sobě probudit leoparda. Vyjádříte odvahu a při správném stylingu zachováte status vkusnosti

    Pro mnohé z nás leopardí vzor znamená odvahu, přesun do neprozkoumaných teritorií, a zároveň také určitou dávku kontroverze. Strach z přílišné výraznosti je jako stín, který občas zastíní naši touhu experimentovat. Ovšem přesně v těchto momentech náš osobní styl nachází svou autentičnost. Stačí maličkost, tedy špetka zvířecího vzoru, a outfit okamžitě dostává nový rozměr.

    Zdroj: Saint Laurent

    Správný styling však není o přehlcení, ale o umění míchat jednoduchost s extravagantním. Když leopardí print podtrhnete jemnými a jednoduchými prvky, stává se skvělou kombinací, proti které se nikdo nemůže ohradit. S takovým lookem letos přišel například módní dům Saint Laurent, který styling provedl přesně tak, jak píšeme.

    Na scéně opět září výrazný grafický potisk. Novou oblíbenou variantou je i jeho 3D verze

    V roce 2024, kdy se módní svět rozvíjí v záplavě kreativity a originality, se jednoduchost zcela proměňuje. Grafické potisky jako by nově navazovaly na určitou oblibu logománie, protože nahrazují velká a často i nevkusná loga. Zároveň se je ale také snaží nahradit. Jiným slovy, značky v podstatě soutěží o to, kdo vymyslí více ikonický potisk.

    Zdroj: Prada, Louis Vuitton

    V pánských kolekcích se nově setkáváme i s hojným výskytem 3D potisků. Jde o pomyslné „instalace“ aplikované na nejrůznější místa oděvu. Nejčastěji se setkáváme například s květinami. Příkladový outfit uvedla na trh Prada, která následně zveřejnila, že se jedná o jeden z nejvyhledávanějších looků z jarní a letní kolekce.

    Velkou oblibu těchto kousků zaznamenáváme také v běžných módních řetězcích, které se netají kopírováním od luxusních značek. Minulé léto zaplňovaly regály obchodů minimalistické lněné košile. V současnosti zase ve výlohách pozorujeme právě zmíněné bohaté potisky.

    Kalhoty ve znamení třpytek a lesku. Značky Loewe a Ami Paris se shodly, že patří nejen do dámského šatníku

    Co dodat, třpytivé kalhoty působí zkrátka pohádkově. Rozněžní outfit a přeberou na sebe veškerou pozornost, takže už nemusíte dál komplikovaně „řešit“ zbytek vašeho looku. Na mužích vypadají velmi atraktivně a hodí se jak na běžné nošení, tak pro speciální příležitosti.

    Zdroj: Loewe, Ami Paris

    Skvělé možnosti nabízí například značky Loewe a Ami Paris. Na jejich jarních a letních přehlídkových molech tak velmi dominovaly. Vedle avantgardních kombinéz byly tím nejvýraznějším prvkem.

    K úspěšnému létu vám tedy stačí základní a basic kousky z minulého roku, které pouze okořeníte o výraznější prvek. Třpytivé kalhoty vynesete k průhlednému topu, košile s výrazným printem zase sednou k lněným šortkám. Zvířecí potisk jde pak zakomponovat do jakéhokoliv jednobarevného kompletu.

    Autor článku:
    Marek Wrbik
    Marek Wrbikhttps://fashionup.cz/
    Marek je redaktorem a správcem sociálních sítí FashionUP. Ve svých textech propojuje módu s popkulturou, ekonomikou i společenským kontextem. Zajímá ho, jak se oblečení stává odrazem doby a proč některé značky uspějí, zatímco jiné ztratí lesk. Pravidelně se objevuje na lokálních fashion akcích a sleduje tváře české módní scény. Rád rozkrývá příběhy za značkami i trendy, které zatím českému publiku zůstávají vzdálenější.

    ― Reklama ―

    Foto:Prada

    Za hranicí tichého luxusu. K nápaditému pánskému letnímu šatníku stačí tři základní prvky

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Oproti minulému roku je letošní pánská designérská nabídka zcela jiná. Pohrává si se zvířecím potiskem, třpytkami i výraznými potisky. Posouvá se k maximalismu, přičemž vždy vyzdvihuje pouze jeden výrazný prvek. Letošní léto v pánské sekci označujeme za balanc, který našel rovnováhu mezi tichým a hlasitým luxusem.

    - Reklama -

    Na začátek je nutno uvést, že tichý luxus, v čele s jednobarevnými lněnými komplety, kvalitními košilemi a kousky bez potisků, je nadčasový a bezchybný styl. Vyobrazuje minimalismus a čistotu, kterých se však módní nadšenci v minulém roce nabažili až dosyta. Nadcházející léto tedy bude připomínat scénu luxusních letních letovisek a městských bujarých večírků.

    Nebojte se v sobě probudit leoparda. Vyjádříte odvahu a při správném stylingu zachováte status vkusnosti

    Pro mnohé z nás leopardí vzor znamená odvahu, přesun do neprozkoumaných teritorií, a zároveň také určitou dávku kontroverze. Strach z přílišné výraznosti je jako stín, který občas zastíní naši touhu experimentovat. Ovšem přesně v těchto momentech náš osobní styl nachází svou autentičnost. Stačí maličkost, tedy špetka zvířecího vzoru, a outfit okamžitě dostává nový rozměr.

    Zdroj: Saint Laurent

    - Reklama -

    Správný styling však není o přehlcení, ale o umění míchat jednoduchost s extravagantním. Když leopardí print podtrhnete jemnými a jednoduchými prvky, stává se skvělou kombinací, proti které se nikdo nemůže ohradit. S takovým lookem letos přišel například módní dům Saint Laurent, který styling provedl přesně tak, jak píšeme.

    Na scéně opět září výrazný grafický potisk. Novou oblíbenou variantou je i jeho 3D verze

    V roce 2024, kdy se módní svět rozvíjí v záplavě kreativity a originality, se jednoduchost zcela proměňuje. Grafické potisky jako by nově navazovaly na určitou oblibu logománie, protože nahrazují velká a často i nevkusná loga. Zároveň se je ale také snaží nahradit. Jiným slovy, značky v podstatě soutěží o to, kdo vymyslí více ikonický potisk.

    Zdroj: Prada, Louis Vuitton

    V pánských kolekcích se nově setkáváme i s hojným výskytem 3D potisků. Jde o pomyslné „instalace“ aplikované na nejrůznější místa oděvu. Nejčastěji se setkáváme například s květinami. Příkladový outfit uvedla na trh Prada, která následně zveřejnila, že se jedná o jeden z nejvyhledávanějších looků z jarní a letní kolekce.

    Velkou oblibu těchto kousků zaznamenáváme také v běžných módních řetězcích, které se netají kopírováním od luxusních značek. Minulé léto zaplňovaly regály obchodů minimalistické lněné košile. V současnosti zase ve výlohách pozorujeme právě zmíněné bohaté potisky.

    Kalhoty ve znamení třpytek a lesku. Značky Loewe a Ami Paris se shodly, že patří nejen do dámského šatníku

    Co dodat, třpytivé kalhoty působí zkrátka pohádkově. Rozněžní outfit a přeberou na sebe veškerou pozornost, takže už nemusíte dál komplikovaně „řešit“ zbytek vašeho looku. Na mužích vypadají velmi atraktivně a hodí se jak na běžné nošení, tak pro speciální příležitosti.

    Zdroj: Loewe, Ami Paris

    Skvělé možnosti nabízí například značky Loewe a Ami Paris. Na jejich jarních a letních přehlídkových molech tak velmi dominovaly. Vedle avantgardních kombinéz byly tím nejvýraznějším prvkem.

    K úspěšnému létu vám tedy stačí základní a basic kousky z minulého roku, které pouze okořeníte o výraznější prvek. Třpytivé kalhoty vynesete k průhlednému topu, košile s výrazným printem zase sednou k lněným šortkám. Zvířecí potisk jde pak zakomponovat do jakéhokoliv jednobarevného kompletu.

    ― Reklama ―

    Na Loro Piana dohlíží soud. Značka čelí podezření ze zneužívání pracovníků

    Další italská značka se ocitla pod dohledem Milánského soudu. Tentokrát se jedná o módní dům Loro Piana, jenž je podezřelý ze zneužívání pracovníků ve svém dodavatelském řetězci. Značka měla spolupracovat s výrobci, kteří zaměstnancům neumožnili bezpečné pracovní prostředí. Společnost prohlásila, že si toho nebyla vědomá.

    Pinterest vydal první report pro muže. Odhalil jejich měnící se maskulinitu

    Mileniálové a generace Z přepisují, co znamená maskulinita. Naznačuje to nedávno vydaný report platformy Pinterest. Vydala totiž první studii popisující nejčastější vyhledávání jejích mužských uživatelů. Ti se čím dál více zajímají o self care, wellness a zdravý životní styl. Zajímá je ale také móda, DIY a moderní technologie nebo jak být lepším rodičem.

    Nuda není možnost. Když estetiku quiet luxury uchopíte správně

    Že luxus nemusí křičet víme už dlouho. Na scéně je proto čím dál oblíbenější quiet luxury, tedy nejen módní, ale především životní styl. Odpověď na přehlcenost trendy a sezónními výstřelky leží v diskrétní eleganci. Pozor, nemusí ovšem znamenat unylou nudu. Promyšlený tichý luxus umí osvěžit šatník a otáčet hlavy kolemjdoucích.

    Back to basics. Protein vrací na scénu živočišnou stravu

    Wellness a beauty odvětví zaznamenalo významnou změnu. Zdá se, že živočišná strava se vrací z vyhnanství a po letech přebírá místo trendy rostlinných alternativ. Děkovat za to může nedávno vzniklé obsesi proteinem, kterého se najednou uživatelé sociálních sítí nemohou nabažit. Na scénu proto opět proniká kravské mléko i hovězí lůj.

    Pařížský haute couture week je zpět. Zahájil ho Schiaparelli a Iris Van Herpen

    Paříž v pondělí přivítala další ze svých exkluzivních haute couture týdnů módy. Odstartovala ho přehlídka z dílny Schiaparelli, která dle návrháře Daniela Roseberry představovala konec jedné kapitoly známé značky. Módní dům Iris Van Herpen pro změnu překvapil návrhy připomínajícími podmořský svět. Součástí jedné z rób se dokonce staly živé řasy.

    Pánové, létu vévodí pyžamo. Pohodlí konečně dostává nový rozměr

    Italské slunce, městské ulice i plážové promenády mají letos jedno společné. Pyžamo. Ne, nejedná se o omyl při ranním venčení psa, ale o jeden z nejvýraznějších trendů letošního Milánského týdne módy. Dolce & Gabbana ve své pánské kolekci pro jaro a léto 2026 udělala z noční uniformy hlavní denní look. Kdo by si kdy pomyslel, že klasický proužkovaný set do postele se stane symbolem moderního stylu?

    Co spojuje Rihannu, holuby a zeleninu? Zásadní momenty Jonathana Anderson

    Málokdo dnes v módě překvapuje tak rafinovaně jako Jonathan Anderson. Irský návrhář, jenž opustil Loewe a přechází do čela módního impéria Dior, za sebou zanechává sbírku momentů, které se vryly do paměti módních fanoušků i internetu. Jeho tvorba je plná ironie, symboliky a balancování mezi uměním a nositelností. Právě to dělá Andersona jedním z nejzásadnějších návrhářů poslední dekády.

    Michael Rider vstoupil do záře reflektorů. Odhalil debut pro Celine

    Další ze slavných módních domů se dočkal nové kapitoly. Nový kreativní ředitel Celine, Michael Rider, odhalil v neděli odpoledne svou debutovou kolekci. Umně v ní spojil tradici značky, její předchozí éry i špetku vlastního stylu. Jedná se o vydařený začátek návrháře, který pro společnost pracoval již dříve, a to pod taktovkou ikonické Phoebe Philo.

    Provoní domov a vyčistí hlavu. Vůně přinášející spirituální zážitek

    Některé vůně dokážou víc než jen provonět domov. Vonné tyčinky, vykuřovadla nebo esenciální oleje zároveň slibují zklidnění mysli a očištění od negativní energie. Jejich používání má kořeny v duchovních tradicích celého světa. Navíc vám doma zastoupí designový doplněk v podobě aroma lampy nebo stylového stojánku.

    Tiché a trvalé zneklidnění. V Praze začala výstava Davida Lynche Up in Flames

    Od konce června můžete v pražském DOXu navštívit výstavu amerického umělce Davida Lynche s názvem Up in Flames. Jde o první souhrnné představení jeho děl v České republice. Těšit se můžete na Lynchovy kresby, fotografie, litografie, akvarely i krátké experimentální a animované filmy plné melancholie a tajemství, a to až do února.

    Beauty svět má novou hvězdu. Sperma z lososa slibuje trendy glass skin

    Sociální síť TikTok objevila další beauty trend. Tentokrát se ovšem nejedná o náhodný experiment, ale osvědčenou ingredienci korejské kosmetiky. Nově objevenou hvězdou beauty scény je sperma z lososa. Látka z něj extrahovaná, známá jako PDRN, napomáhá k pevnější a hydratované pleti. Přispívá tak k vysněnému looku "glass skin".

    Utečte před vedrem do kin. Léto nabízí potenciální filmové hity

    Horké letní dny bohužel nelze všechny strávit na pláži, jen kousek od chladivých vln průsvitného moře. Pokud toužíte po útěku od vlezlého vedra, schovejte se do kin, kde na vás čekají potenciální hity letošního léta. Nabídka chystaných filmů má vše, co si můžete přát, od napínavých hororů přes klasické thrillery až po hravé komedie.

    Jonathan Bailey pobláznil internet. Boduje na filmové i módní scéně

    Hvězda seriálu Bridgerton a muzikálu Wicked Jonathan Bailey je novou módní ikonou. Herec si získal přízeň internetu již díky svému charisma a úspěšným rolím. V poslední době na sebe ovšem strhává pozornost také kvůli překvapivým outfitům. Zabodoval díky žabkám a kšiltovce na červeném koberci, ale i brýlím z nového snímku Jurassic World Rebirth.

    Ohlédnutí za Prada menswear SS26. Nepovedená kolekce, nebo návrat k tradici?

    Módní dům Prada se na Milánském týdnu módy rozhodl šeptat, zatímco jiní křičí. Jeho pánská kolekce pro jaro a léto 2026 představila posun od okázalé síly k introspektivnímu klidu. Jenže někdy se i šepot může zdát hlučný. Hlavně, když od něj čekáte něco víc. Reakce na řadu jsou spíše rozporuplné a my popravdě nevíme, na jakou stranu se přiklonit. 

    Postavte letní šatník bez výčitek. Místo trendu oblečte udržitelnost

    Módní svět ovládají již několik let mikro trendy, posilované sociálními sítěmi, kterým lze jen těžko uniknout. Pokud ovšem netoužíte po dalším kousku, jenž brzy zapadne do hlubin skříně, nebo si nemůžete utrácení za pomíjivé virální modely dovolit, obraťte svou pozornost k sustainable značkám. Upřednostněte udržitelnost, jež vydrží déle než jednu sezónu.

    Módní svět jásá. Jonathan Anderson vrátil Dior původní logo

    V módě bývají změny často vnímány jako důkaz pokroku. Ale někdy se nejodvážnější krok vpřed skrývá v návratu zpět. Přesně to pochopil i návrhář Jonathan Anderson, nový kreativní ředitel značky Dior, když ve své debutové kolekci pro módní dům představil nenápadný, ale o to zásadnější detail. Návrat původního loga ikonické společnosti Dior.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―