Více

    Je naprosto přirozené, že se zajímáme o to, co je nejlepší a nejúspěšnější. Základním ukazatelem úspěchu je zisk a hodnota majetku. Čísla mluví jasně, jsou srozumitelná a dají se snadno doložit. Jde ovšem generování příjmů ruku v ruce s popularitou, ekologií a důvěryhodností? Přinášíme vám aktuální srovnání luxusních brands z různých úhlů pohledu.

    Nejvyšší zisky

    Ve světě tvrdých čísel si každý přeje být v čele tohoto žebříčku. Pořadí je totiž závislé na celkovém ročním výdělku.

    7 nejziskovějších luxusních módních značek podle Brand Directory

    1. Louis Vuitton (23,4 miliard dolarů)
    2. Gucci (18,1 miliard dolarů)
    3. Chanel (15,2 miliard dolarů)
    4. Hermès
    5. Dior
    6. Coach
    7. Burberry

    Převaha módního brandu Louis Vuitton nad ostatními je značná. U Generace Z, jejíž kupní síla se neustále zvyšuje, však mezi exkluzivními značkami v popularitě jasně vede Gucci. LV je v tomto žebříčku popularity na druhém místě, mladším zákazníkům se ale snaží více přiblížit. Důkazem je například přijetí Pharrella Williams na pozici kreativního ředitele pánské módy, který se zaměří na prolnutí světa luxusu s uvolněnějším „streetwear“.

    Oblíbenost v online prostředí

    Nákupy v kamenných buticích mají své kouzlo, online prostředí se ovšem brzy stane nejhodnotnějším prodejním kanálem i pro honosné značky. Očekává se, že již do roku 2025 bude 30 % celosvětového prodeje luxusního zboží probíhat online. Millennials a Gen Z jsou totiž motorem růstu tohoto odvětví. Společně by tyto dvě generace bohatých nakupujících měly tvořit 70 % všech luxusních prodejů do roku 2025. 

    7 nejoblíbenějších luxusních módních značek online podle Luxe Digital

    1. Gucci
    2. Dior
    3. Chanel
    4. Louis Vuitton
    5. Hermès
    6. Prada
    7. Versace

    Foto: Gucci

    Ekologie a udržitelnost

    Ekologická šetrnost je něco, čím se planeta zabývá více než kdy dříve. Tudíž i zákazníci při nákupu činí více eco-friendly rozhodnutí. To může přímo ovlivnit tvorbu příjmů nejen přepychových značek. Které z nich reagovaly tak, že produkovaly udržitelnější zboží?

    7 nejekologičtějších luxusních módních značek podle Statista

    1. Chanel
    2. Hermès
    3. Dior
    4. Burberry
    5. Celine
    6. Louis Vuitton
    7. Gucci

    Foto: Chanel

    Důvěryhodnost

    Není pochyb o tom, že každá značka musí tvrdě pracovat na vybudování důvěry svých zákazníků a poté v kultivaci této důvěry pokračovat, aby si v průběhu let udržela jejich loajalitu. Podle publikace Harvard Business Review, kdy se HBR dotazovala 1 000 zákazníků, více než 80 % z nich uvedlo, že důvěra byla jedním z nejdůležitějších faktorů, které určují jejich nákupní rozhodnutí.

    7 nejdůvěryhodnějších luxusních módních značek podle Statista

    1. Hermès (7,7 %)
    2. Chanel (7,6 %)
    3. Louis Vuitton (7,4 %)
    4. Dior (6,9 %)
    5. Burberry (6,9 %)
    6. Ralph Lauren (6,8 %)
    7. Prada (6,8 %)

    Fakt o tom, že pro vytváření důvěryhodnosti hraje velkou roli tradice, potvrdilo umístění nejstaršího módního domu Hermès, jehož historie sahá až do roku 1837, na prvním místě. V tomto rankingu naopak nenajdeme číslo jedna Gen-Z, tedy brand Gucci. Skončil na 8. místě se 6,7 %. Jak ovšem můžete vidět, míra spolehlivosti jedné značky ke druhé je velmi, velmi blízko, obvykle s rozpětím pouhých několika procentních bodů.

    Co dělá značku důvěryhodnou?

    Transparentnost. Velké módní domy staví transparentnost na příbězích, které sahají hluboko do jejich historie nebo nabízejí pohledy do zákulisí módních linií a výroby zboží. Jedná se o odhrnutí pomyslného závěsu a poskytnutí zákazníkům jedinečný pohled na to, co ji dělá jedinečnou.

    Kvalita. Čím vyšší je kvalita zboží, které značka prodává, tím více jí lidé věří, protože jsou na tento standard zvyklí. Jednoduché.

    Udržitelnost. V dnešní době velmi důležitá veličina, která pomáhá u zákazníků budovat pocit jistoty.

    Upřímnost. Otevřenost, sdělování pravdivých informací a případné převzetí odpovědnosti za chyby. To je další z důležitých bodů, na kterém brands staví svou věrohodnost.

    Zdroj: Statista, Brand Finance, Luxe Digital, Mediaboom

    ― Reklama ―

    Ranking luxusních módních značek. Jsou příjmy opravdu to nejdůležitější?

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Je naprosto přirozené, že se zajímáme o to, co je nejlepší a nejúspěšnější. Základním ukazatelem úspěchu je zisk a hodnota majetku. Čísla mluví jasně, jsou srozumitelná a dají se snadno doložit. Jde ovšem generování příjmů ruku v ruce s popularitou, ekologií a důvěryhodností? Přinášíme vám aktuální srovnání luxusních brands z různých úhlů pohledu.

    - Reklama -

    Nejvyšší zisky

    Ve světě tvrdých čísel si každý přeje být v čele tohoto žebříčku. Pořadí je totiž závislé na celkovém ročním výdělku.

    7 nejziskovějších luxusních módních značek podle Brand Directory

    1. Louis Vuitton (23,4 miliard dolarů)
    2. Gucci (18,1 miliard dolarů)
    3. Chanel (15,2 miliard dolarů)
    4. Hermès
    5. Dior
    6. Coach
    7. Burberry

    Převaha módního brandu Louis Vuitton nad ostatními je značná. U Generace Z, jejíž kupní síla se neustále zvyšuje, však mezi exkluzivními značkami v popularitě jasně vede Gucci. LV je v tomto žebříčku popularity na druhém místě, mladším zákazníkům se ale snaží více přiblížit. Důkazem je například přijetí Pharrella Williams na pozici kreativního ředitele pánské módy, který se zaměří na prolnutí světa luxusu s uvolněnějším „streetwear“.

    Oblíbenost v online prostředí

    Nákupy v kamenných buticích mají své kouzlo, online prostředí se ovšem brzy stane nejhodnotnějším prodejním kanálem i pro honosné značky. Očekává se, že již do roku 2025 bude 30 % celosvětového prodeje luxusního zboží probíhat online. Millennials a Gen Z jsou totiž motorem růstu tohoto odvětví. Společně by tyto dvě generace bohatých nakupujících měly tvořit 70 % všech luxusních prodejů do roku 2025. 

    - Reklama -

    7 nejoblíbenějších luxusních módních značek online podle Luxe Digital

    1. Gucci
    2. Dior
    3. Chanel
    4. Louis Vuitton
    5. Hermès
    6. Prada
    7. Versace

    Foto: Gucci

    Ekologie a udržitelnost

    Ekologická šetrnost je něco, čím se planeta zabývá více než kdy dříve. Tudíž i zákazníci při nákupu činí více eco-friendly rozhodnutí. To může přímo ovlivnit tvorbu příjmů nejen přepychových značek. Které z nich reagovaly tak, že produkovaly udržitelnější zboží?

    7 nejekologičtějších luxusních módních značek podle Statista

    1. Chanel
    2. Hermès
    3. Dior
    4. Burberry
    5. Celine
    6. Louis Vuitton
    7. Gucci

    Foto: Chanel

    Důvěryhodnost

    Není pochyb o tom, že každá značka musí tvrdě pracovat na vybudování důvěry svých zákazníků a poté v kultivaci této důvěry pokračovat, aby si v průběhu let udržela jejich loajalitu. Podle publikace Harvard Business Review, kdy se HBR dotazovala 1 000 zákazníků, více než 80 % z nich uvedlo, že důvěra byla jedním z nejdůležitějších faktorů, které určují jejich nákupní rozhodnutí.

    7 nejdůvěryhodnějších luxusních módních značek podle Statista

    1. Hermès (7,7 %)
    2. Chanel (7,6 %)
    3. Louis Vuitton (7,4 %)
    4. Dior (6,9 %)
    5. Burberry (6,9 %)
    6. Ralph Lauren (6,8 %)
    7. Prada (6,8 %)

    Fakt o tom, že pro vytváření důvěryhodnosti hraje velkou roli tradice, potvrdilo umístění nejstaršího módního domu Hermès, jehož historie sahá až do roku 1837, na prvním místě. V tomto rankingu naopak nenajdeme číslo jedna Gen-Z, tedy brand Gucci. Skončil na 8. místě se 6,7 %. Jak ovšem můžete vidět, míra spolehlivosti jedné značky ke druhé je velmi, velmi blízko, obvykle s rozpětím pouhých několika procentních bodů.

    Co dělá značku důvěryhodnou?

    Transparentnost. Velké módní domy staví transparentnost na příbězích, které sahají hluboko do jejich historie nebo nabízejí pohledy do zákulisí módních linií a výroby zboží. Jedná se o odhrnutí pomyslného závěsu a poskytnutí zákazníkům jedinečný pohled na to, co ji dělá jedinečnou.

    Kvalita. Čím vyšší je kvalita zboží, které značka prodává, tím více jí lidé věří, protože jsou na tento standard zvyklí. Jednoduché.

    Udržitelnost. V dnešní době velmi důležitá veličina, která pomáhá u zákazníků budovat pocit jistoty.

    Upřímnost. Otevřenost, sdělování pravdivých informací a případné převzetí odpovědnosti za chyby. To je další z důležitých bodů, na kterém brands staví svou věrohodnost.

    Zdroj: Statista, Brand Finance, Luxe Digital, Mediaboom

    ― Reklama ―

    Chybějící dílek perfektního looku. Luxusní pánské parfémy dokáží divy

    Pánské parfémy mohou být ošemetnou kategorií. Pokud jejich výběr podceníte, můžete riskovat, že za sebou budete zanechávat ohromující závan levných a přehnaně sytých tónů. Nic ale není horší než investice do vůně, kterou ucítíte jen pár minut po použití. Inspirujte se proto u nejslavnějších luxusních značek, které ví, jak na kvalitní parfémy.

    Nejdražší kůže a kožešiny na světě. K některým budete potřebovat pas

    Na světě existuje luxus, který překračuje hranice běžného vkusu, a to doslova. Kůže a kožešiny z nejexkluzivnějších materiálů nelze volně převážet bez speciální dokumentace. Ať už jde o kůži aligátora z Mississippi, pštrosa z jižní Afriky, či vzácnou himálajskou kozí srst, v módním průmyslu existují materiály, u nichž zlatá karta nestačí.

    Nadčasová móda, která uklidňuje i dusí. Seriál Severance vrátil do hry korporátní styl

    Sterilní a minimalistické outfity v neutrálních barvách. Žádné překvapení, ani sex-appeal. Popírání individuality. Přesně tak působí kostýmy v seriálu Severance z dílny Apple TV. Pro seriálové hrdiny a hrdinky je nudná móda dalším nástrojem korporátního útlaku. Zajímavé je, že prvky přítomné v seriálu se objevují i na módních molech.

    Giorgio Armani slaví naplno. Své 20. výročí v haute couture poctí výstavou

    Ikonický návrhář Giorgio Armani nebere letošní rok na lehkou váhu. Představuje pro něj totiž hned dvě významná výročí. Slavit hodlá nejen 50. narozeniny vlastní značky, ale také 20. výročí v haute couture. Druhé důležité události hodlá věnovat vlastní výstavu. Exhibice s názvem Giorgio Armani Privé 2005-2025 odstartuje 20. května v Miláně.

    Dvoufázové čištění pleti. Revoluce ve skincare, nebo zbytečný krok?

    Dvoufázové čištění pleti si mezi beauty nadšenci získalo opravdu kultovní status. První krok představuje olejový cleanser na rozpuštění SPF a make-upu. Druhý krok zase zbaví pleť nečistot a zbytků předchozího produktu. Zatímco jedni tvrdí, že jde o klíč ke zdravé pleti, jiní varují, že může narušit ochrannou bariéru. Kde je tedy pravda?

    Štěstí ukryté v outfitu. Odemkněte sílu dopamine dressing

    Již Miranda z ikonického filmu filmu Ďábel nosí Pradu ukázala na příkladu blankytně modrého svetru důležitost barev v módním světě. Jejich význam však sahá daleko za hranice estetičnosti. Důkazem je takzvaný dopamine dressing, tedy tvorba outfitů vyvolávajících příjemné pocity. V potaz pak musíte vzít jak barvu, tak styl a texturu.

    Pomíjivé pozlátko, či seriózní investice? Designerské hodinky šlapou na paty tradičním značkám

    Hodinky bezesporu patří mezi klasické módní doplňky. Jedná se ale také o komoditu, představující pro mnoho lidí na světě důležitý investiční potenciál. Zde se tedy názory tříští. Na jedné straně krásné modely od luxusních módních domů, na té druhé tradiční značky vyrábějící produkty uchovávající hodnotu. Mohou si ale vzájemně konkurovat?

    Vpusťte na balkon jaro. Proměnu zařídí závěsy i nová podlaha

    S delšími dny se prodlužují také naše chvilky strávené venku. Balkon tak představuje ideální kompromis mezi domácím pohodlím a touhou vychutnat si příjemné počasí. Darujte mu proto po zimním spánku jarní proměnu, kterou vykouzlíte za pomocí pár snadných kroků. Nový dech mu darují závěsy, světýlka, skládací stolek či další vychytávky.

    Zamávejte nudnému prostoru. Oživit vlastní bydlení zvládnete i svépomocí

    Čas od času už nám vlastní bydlení může přijít trochu nuda. Nic na něm není vyloženě špatně, chybí mu však jistá jiskra. Jestliže někdy zatoužíte po oživení bytu či domu, ale nechcete se pouštět do přílišných úprav, využijte snadno dostupné vychytávky. Zvládnete je bez cizí pomoci, s minimem práce a nijak tím neponičíte ani pronajatý prostor.

    Spojení vysoké módy a fine dining. Pro generaci Z je jídlo symbolem luxusu

    V době, kdy jsou pro mladou generaci nedosažitelné cíle, jako je vlastní bydlení nebo nové auto, se pozornost přesouvá k menším, ale intenzivnějším formám potěšení. Proto na scénu přichází fine dining. Ne jako obyčejná nutnost, ale nový symbol statusu. Generace Z, která vyrůstala v digitálním světě a zažila pandemii i ekonomické turbulence, si začala cenit každodenních radostí, jež jsou dostupné, ale výjimečné. 

    Jacob Elordi vrátil na scénu knihy. Stal se z nich sexy módní doplněk

    Některé celebrity vědomě usilují o pozici "it girl" či světově proslulého "trendsettera". Jiné nemusí mít o podobnou roli zájem, přesto se jim ale daří své fanoušky silně ovlivňovat. Podobný efekt má na uživatele sociálních sítí i herec Jacob Elordi. Stačilo, aby odhalil svou lásku ke knihám a nevědomky stvořil trendy doplněk, dobývající módní scénu.

    Dior už má jasno. Pánské kolekce převezme Jonathan Anderson

    Úspěšný návrhář Jonathan Anderson má novou roli. Dle očekávání a spekulací módního světa povládne pánským kolekcím u francouzského módního domu Dior. Zástupci značky to oznámili ve čtvrtek. V pozici nahradí designéra Kima Jones, který od společnosti nedávno odešel. První řadu pro jaro 2026 chce Anderson odhalit v Paříži na konci června.

    Rebelka a vizionář. Herečka Florence Pugh a návrhář Harris Reed redefinují módní normy

    Hollywoodská herečka Florence Pugh otevřela dechberoucí show módního návrháře Harrise Reed na Londýnském týdnu módy neméně strhujícím způsobem. Její pojetí vlastní existence na módní scéně přesně odpovídá stylu fluidního experimentátora. Spolu nekompromisně zpochybňují zavedené normy. A dělají to zábavně a inspirativně.

    Vintage klasika získala moderní punc. Letošní teplou sezónu pohltí puntíky

    Módní scénu roku 2025 definuje návrat hned několika ikonických trendů. Kromě zvířecích vzorů nebo nízko posazených pasů tak letošní teplé sezóně hodlají kralovat rovněž puntíky. Klasický potisk zažil svůj vrchol v historii módy již několikrát. Tentokrát se ovšem vrací ve své moderní podobě, definované inovativními střihy či průhlednými látkami.

    Zapomeňte na neladící mikiny. Na teplé večery vytáhněte trendy vrstvy

    Pozdní jaro a barevné léto mají v oblasti módy důležité místo. Ačkoliv není vždy snadné vymyslet perfektní outfit s minimálním počtem kousků oblečení, teplé měsíce otvírají prostor pro poklady skryté v zimním šatníku. Na milované jarní a letní večery tak čekají chic vrstvy. Dejte sbohem nevzhledným mikinám, na scénu přichází vyladěné svršky.

    Luxusní módní domy na nic nečekají. Dior a Valentino vyhlíží letošní podzim

    Módní svět je vždy o krok napřed. Důkazem jsou luxusní značky, které navzdory rozkvétajícímu jaru hledí směrem k nadcházejícímu podzimu. Kreativní ředitelka Dior Maria Grazia Chiuri odhalila v Kjótu svou pre-fall ready-to-wear řadu. Návrhář Alessandro Michele pro změnu u módního domu Valentino představil pre-fall kampaň volající po zpomalení.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―