Vzhledem k rostoucí kupní síle této generace a jejímu apetitu po módě se výzkumný a analytický tým BoF zaměřil na nejuznávanější značky mezi mladými zákazníky nakupujícími módu.

Pokud by bylo třeba dokázat, jak účinná může být spolupráce při rozšiřování zákaznické základny, pak je to spojení Gucci s Robloxem v roce 2021. Pod dohledem tehdejšího kreativního ředitele Alessandra Michele byla spolupráce italského domu s online herní platformou součástí širší strategie navázání kontaktu s různými demografickými skupinami. Pomohla tak upevnit Gucci jako oblíbenou značku pro Gen-Z (generaci ve věku od 12 do 25 let), která tvoří přibližně 25 % světové populace.

V nedávném průzkumu, který provedla společnost BoF Insights ve spolupráci s Juv Consulting mezi téměř 1 000 americkými spotřebiteli z Generace Z, byli respondenti požádáni, aby uvedli svou oblíbenou značku. Ačkoli zdaleka nejoblíbenější značkou byla Nike, na druhém místě se umístila Gucci, která předstihla Adidas a jako jediná luxusní značka se dostala do první desítky.

Zdroj: BOF

Společnost Nike si získala přízeň Generace Z díky kombinaci ležérního, ale stylového designu oblečení a obuvi, kreativní spolupráce, dostupné ceny a výrazných marketingových kampaní zaměřených na sociální témata.

Přesto i značka jako je Gucci si našla přízeň Generace Z, přestože její drahé výrobky jsou pro většinu mladých spotřebitelů nedostupné. Snahou domu je zaujmout mladší spotřebitele experimenty, jako jsou NFT drops a virtuální prostory v Robloxu, stejně jako produkty a spolupráce zaměřené na streetwear a sportovní oblečení.

Generace Z však také tíhne ke značkám rychlého a středního segmentu, jako jsou H&M, Zara a Levi’s. Shein na 10. místě je jedinou značkou ultra rychlé módy, která se objevila v první dvacítce, přičemž naši respondenti z Generace Z poznamenali, že se tomuto segmentu věnují především kvůli cenové dostupnosti a četnosti nových trendových produktů.

Zároveň se vyjádřili, že chtějí také podporovat udržitelné a nedostatečně zastoupené značky. Přesto je cenová dostupnost pro tuto generaci důležitá. 66 % respondentů průzkumu uvedlo, že cena je jedním ze tří nejdůležitějších faktorů při nákupu módní značky, následovaná stylem značky a udržitelností.

Zdroj: businessoffashion.com

Foto:Gucci

Gucci se umístil na druhém místě mezi nejoblíbenějšími módními značkami Generace Z, vede Nike

Před inflací utíkají lidé do obchodů. Nakupování vnímají jako terapii

Procházení se po obchodech, hledání nejvýhodnější ceny a ulovení posledního kousku. Přesně k takovým aktivitám se snaží lidé utíkat ve stresujících obdobích. K nakupování se proto obrátili také při stále trvající inflaci. Ukázala to studie platformy Klaviyo.

Zapomeňte na bad hair day. Stylové klobouky vše vyřeší za vás

Máte pocit, že vašemu stylu něco chybí? Zkuste ho osvěžit kloboukem! Klobouky a pokrývky hlavy nejsou jen praktické, ale mohou být také zábavným způsobem, jak vyjádřit svou osobnost a rozšířit své módní hranice. Pokud si myslíte, že vám klobouky ani jiné pokrývky hlavy nesedí, jste na omylu, netušíte jak jednoduché je najít ten správný. Vydejte se s námi na cestu k neuvěřitelnému stylu!

Světoznámý obchod Tiffany & Co. v New Yorku se dočkal opravy. Společnost ho otevře koncem dubna

Už za měsíc spatří newyorčané dlouho očekávané odhalení. Firma Tiffany & Co. totiž oznámila, že koncem dubna otevře zrenovovaný vlajkový obchod na rohu 57. ulice a Páté Avenue. Svět se do něj poprvé zamiloval spolu s filmem Snídaně u Tiffanyho.

Kolekce inspirovaná hudebním albem. Představujeme Balmain x Beyoncé

Couture je už sama o sobě velice žádaná. Občas může být obtížně dostupná i skutečně exkluzivním klientům. Ale kolekce, které se dotkla ruka samotné Beyoncé? V podobě limitované edice? Módní dům Balmain představil unikátní spojení.