Více

    Sledujte nás na Instagramu

    Vzhledem k rostoucí kupní síle této generace a jejímu apetitu po módě se výzkumný a analytický tým BoF zaměřil na nejuznávanější značky mezi mladými zákazníky nakupujícími módu.

    Pokud by bylo třeba dokázat, jak účinná může být spolupráce při rozšiřování zákaznické základny, pak je to spojení Gucci s Robloxem v roce 2021. Pod dohledem tehdejšího kreativního ředitele Alessandra Michele byla spolupráce italského domu s online herní platformou součástí širší strategie navázání kontaktu s různými demografickými skupinami. Pomohla tak upevnit Gucci jako oblíbenou značku pro Gen-Z (generaci ve věku od 12 do 25 let), která tvoří přibližně 25 % světové populace.

    V nedávném průzkumu, který provedla společnost BoF Insights ve spolupráci s Juv Consulting mezi téměř 1 000 americkými spotřebiteli z Generace Z, byli respondenti požádáni, aby uvedli svou oblíbenou značku. Ačkoli zdaleka nejoblíbenější značkou byla Nike, na druhém místě se umístila Gucci, která předstihla Adidas a jako jediná luxusní značka se dostala do první desítky.

    Zdroj: BOF

    Společnost Nike si získala přízeň Generace Z díky kombinaci ležérního, ale stylového designu oblečení a obuvi, kreativní spolupráce, dostupné ceny a výrazných marketingových kampaní zaměřených na sociální témata.

    Přesto i značka jako je Gucci si našla přízeň Generace Z, přestože její drahé výrobky jsou pro většinu mladých spotřebitelů nedostupné. Snahou domu je zaujmout mladší spotřebitele experimenty, jako jsou NFT drops a virtuální prostory v Robloxu, stejně jako produkty a spolupráce zaměřené na streetwear a sportovní oblečení.

    Generace Z však také tíhne ke značkám rychlého a středního segmentu, jako jsou H&M, Zara a Levi’s. Shein na 10. místě je jedinou značkou ultra rychlé módy, která se objevila v první dvacítce, přičemž naši respondenti z Generace Z poznamenali, že se tomuto segmentu věnují především kvůli cenové dostupnosti a četnosti nových trendových produktů.

    Zároveň se vyjádřili, že chtějí také podporovat udržitelné a nedostatečně zastoupené značky. Přesto je cenová dostupnost pro tuto generaci důležitá. 66 % respondentů průzkumu uvedlo, že cena je jedním ze tří nejdůležitějších faktorů při nákupu módní značky, následovaná stylem značky a udržitelností.

    Zdroj: businessoffashion.com

    Foto:Gucci

    Gucci se umístil na druhém místě mezi nejoblíbenějšími módními značkami Generace Z, vede Nike

    Nejpopulárnější letošní tenisky jsou Samba od Adidas. Módní svět je z nich však už otrávený

    Obuvnický gigant Adidas teprve nedávno optimisticky zvýšil celoroční prognózu svého provozního zisku o 200 milionů eur. Důvodem je enormní poptávka po takzvaných "terrace" teniskách, kterým spolehlivě vévodí trendy model Samba. Módní svět však začíná být z jeho obrovské popularity poněkud otrávený.

    Skupina Ermenegildo Zegna hlásí úspěšné prodeje. Gucci a Valentino však strádají

    Módní značky v současnosti čelí nepříznivým ekonomickým podmínkám. Překonat se je ovšem podařilo skupině Ermenegildo Zegna. V prvním letošním čtvrtletí totiž dosáhla úspěšného růstu, i když mírně zpomaleného. Naopak módní domy Gucci a Valentino zažívají o něco méně radostné chvíle.

    Diesel představil nový dokumentární seriál. Chce ukázat, že udržitelnost není nuda

    Módní značky v poslední době čím dál více usilují o to, aby svým zákazníkům dokázaly svůj závazek k větší udržitelnosti. Také proto oznámila společnost Diesel vydání nového dokumentárního seriálu. Zaměřit se má na životní cyklus denimu, od jeho zrození v továrnách až po usazení ve výkladních skříních.

    Tichý luxus zůstává v minulé sezóně. MBPFW proměnil Tyršův dům na avantgardní runway

    Na letošním Mercedes Benz Prague Fashion Week nás příjemně překvapil výběr perfektní lokace, která zaujala osobitým designovým prostředím. Potěšila nás také přehlídka návrháře Tomáše Němce, při jejíž tvorbě se inspiroval Sicílií. V soutěži VAN GRAAF Junior Talent zase zazářila studentka Hana Valtová. A co víc, značka Tobias Equipment poprvé upustila od své obvyklé stylizace s elfíma ušima.