Více
    Redakce

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Je naprosto přirozené, že se zajímáme o to, co je nejlepší a nejúspěšnější. Základním ukazatelem úspěchu je zisk a hodnota majetku. Čísla mluví jasně, jsou srozumitelná a dají se snadno doložit. Jde ovšem generování příjmů ruku v ruce s popularitou, ekologií a důvěryhodností? Přinášíme vám aktuální srovnání luxusních brands z různých úhlů pohledu.

    Nejvyšší zisky

    Ve světě tvrdých čísel si každý přeje být v čele tohoto žebříčku. Pořadí je totiž závislé na celkovém ročním výdělku.

    7 nejziskovějších luxusních módních značek podle Brand Directory

    1. Louis Vuitton (23,4 miliard dolarů)
    2. Gucci (18,1 miliard dolarů)
    3. Chanel (15,2 miliard dolarů)
    4. Hermès
    5. Dior
    6. Coach
    7. Burberry

    Převaha módního brandu Louis Vuitton nad ostatními je značná. U Generace Z, jejíž kupní síla se neustále zvyšuje, však mezi exkluzivními značkami v popularitě jasně vede Gucci. LV je v tomto žebříčku popularity na druhém místě, mladším zákazníkům se ale snaží více přiblížit. Důkazem je například přijetí Pharrella Williams na pozici kreativního ředitele pánské módy, který se zaměří na prolnutí světa luxusu s uvolněnějším „streetwear“.

    Oblíbenost v online prostředí

    Nákupy v kamenných buticích mají své kouzlo, online prostředí se ovšem brzy stane nejhodnotnějším prodejním kanálem i pro honosné značky. Očekává se, že již do roku 2025 bude 30 % celosvětového prodeje luxusního zboží probíhat online. Millennials a Gen Z jsou totiž motorem růstu tohoto odvětví. Společně by tyto dvě generace bohatých nakupujících měly tvořit 70 % všech luxusních prodejů do roku 2025. 

    7 nejoblíbenějších luxusních módních značek online podle Luxe Digital

    1. Gucci
    2. Dior
    3. Chanel
    4. Louis Vuitton
    5. Hermès
    6. Prada
    7. Versace

    Foto: Gucci

    Ekologie a udržitelnost

    Ekologická šetrnost je něco, čím se planeta zabývá více než kdy dříve. Tudíž i zákazníci při nákupu činí více eco-friendly rozhodnutí. To může přímo ovlivnit tvorbu příjmů nejen přepychových značek. Které z nich reagovaly tak, že produkovaly udržitelnější zboží?

    7 nejekologičtějších luxusních módních značek podle Statista

    1. Chanel
    2. Hermès
    3. Dior
    4. Burberry
    5. Celine
    6. Louis Vuitton
    7. Gucci

    Foto: Chanel

    Důvěryhodnost

    Není pochyb o tom, že každá značka musí tvrdě pracovat na vybudování důvěry svých zákazníků a poté v kultivaci této důvěry pokračovat, aby si v průběhu let udržela jejich loajalitu. Podle publikace Harvard Business Review, kdy se HBR dotazovala 1 000 zákazníků, více než 80 % z nich uvedlo, že důvěra byla jedním z nejdůležitějších faktorů, které určují jejich nákupní rozhodnutí.

    7 nejdůvěryhodnějších luxusních módních značek podle Statista

    1. Hermès (7,7 %)
    2. Chanel (7,6 %)
    3. Louis Vuitton (7,4 %)
    4. Dior (6,9 %)
    5. Burberry (6,9 %)
    6. Ralph Lauren (6,8 %)
    7. Prada (6,8 %)

    Fakt o tom, že pro vytváření důvěryhodnosti hraje velkou roli tradice, potvrdilo umístění nejstaršího módního domu Hermès, jehož historie sahá až do roku 1837, na prvním místě. V tomto rankingu naopak nenajdeme číslo jedna Gen-Z, tedy brand Gucci. Skončil na 8. místě se 6,7 %. Jak ovšem můžete vidět, míra spolehlivosti jedné značky ke druhé je velmi, velmi blízko, obvykle s rozpětím pouhých několika procentních bodů.

    Co dělá značku důvěryhodnou?

    Transparentnost. Velké módní domy staví transparentnost na příbězích, které sahají hluboko do jejich historie nebo nabízejí pohledy do zákulisí módních linií a výroby zboží. Jedná se o odhrnutí pomyslného závěsu a poskytnutí zákazníkům jedinečný pohled na to, co ji dělá jedinečnou.

    Kvalita. Čím vyšší je kvalita zboží, které značka prodává, tím více jí lidé věří, protože jsou na tento standard zvyklí. Jednoduché.

    Udržitelnost. V dnešní době velmi důležitá veličina, která pomáhá u zákazníků budovat pocit jistoty.

    Upřímnost. Otevřenost, sdělování pravdivých informací a případné převzetí odpovědnosti za chyby. To je další z důležitých bodů, na kterém brands staví svou věrohodnost.

    Zdroj: Statista, Brand Finance, Luxe Digital, Mediaboom

    Autor článku:

    ― Reklama ―

    Ranking luxusních módních značek. Jsou příjmy opravdu to nejdůležitější?

    Je naprosto přirozené, že se zajímáme o to, co je nejlepší a nejúspěšnější. Základním ukazatelem úspěchu je zisk a hodnota majetku. Čísla mluví jasně, jsou srozumitelná a dají se snadno doložit. Jde ovšem generování příjmů ruku v ruce s popularitou, ekologií a důvěryhodností? Přinášíme vám aktuální srovnání luxusních brands z různých úhlů pohledu.

    Nejvyšší zisky

    Ve světě tvrdých čísel si každý přeje být v čele tohoto žebříčku. Pořadí je totiž závislé na celkovém ročním výdělku.

    7 nejziskovějších luxusních módních značek podle Brand Directory

    1. Louis Vuitton (23,4 miliard dolarů)
    2. Gucci (18,1 miliard dolarů)
    3. Chanel (15,2 miliard dolarů)
    4. Hermès
    5. Dior
    6. Coach
    7. Burberry

    Převaha módního brandu Louis Vuitton nad ostatními je značná. U Generace Z, jejíž kupní síla se neustále zvyšuje, však mezi exkluzivními značkami v popularitě jasně vede Gucci. LV je v tomto žebříčku popularity na druhém místě, mladším zákazníkům se ale snaží více přiblížit. Důkazem je například přijetí Pharrella Williams na pozici kreativního ředitele pánské módy, který se zaměří na prolnutí světa luxusu s uvolněnějším „streetwear“.

    Oblíbenost v online prostředí

    Nákupy v kamenných buticích mají své kouzlo, online prostředí se ovšem brzy stane nejhodnotnějším prodejním kanálem i pro honosné značky. Očekává se, že již do roku 2025 bude 30 % celosvětového prodeje luxusního zboží probíhat online. Millennials a Gen Z jsou totiž motorem růstu tohoto odvětví. Společně by tyto dvě generace bohatých nakupujících měly tvořit 70 % všech luxusních prodejů do roku 2025. 

    7 nejoblíbenějších luxusních módních značek online podle Luxe Digital

    1. Gucci
    2. Dior
    3. Chanel
    4. Louis Vuitton
    5. Hermès
    6. Prada
    7. Versace

    Foto: Gucci

    Ekologie a udržitelnost

    Ekologická šetrnost je něco, čím se planeta zabývá více než kdy dříve. Tudíž i zákazníci při nákupu činí více eco-friendly rozhodnutí. To může přímo ovlivnit tvorbu příjmů nejen přepychových značek. Které z nich reagovaly tak, že produkovaly udržitelnější zboží?

    7 nejekologičtějších luxusních módních značek podle Statista

    1. Chanel
    2. Hermès
    3. Dior
    4. Burberry
    5. Celine
    6. Louis Vuitton
    7. Gucci

    Foto: Chanel

    Důvěryhodnost

    Není pochyb o tom, že každá značka musí tvrdě pracovat na vybudování důvěry svých zákazníků a poté v kultivaci této důvěry pokračovat, aby si v průběhu let udržela jejich loajalitu. Podle publikace Harvard Business Review, kdy se HBR dotazovala 1 000 zákazníků, více než 80 % z nich uvedlo, že důvěra byla jedním z nejdůležitějších faktorů, které určují jejich nákupní rozhodnutí.

    7 nejdůvěryhodnějších luxusních módních značek podle Statista

    1. Hermès (7,7 %)
    2. Chanel (7,6 %)
    3. Louis Vuitton (7,4 %)
    4. Dior (6,9 %)
    5. Burberry (6,9 %)
    6. Ralph Lauren (6,8 %)
    7. Prada (6,8 %)

    Fakt o tom, že pro vytváření důvěryhodnosti hraje velkou roli tradice, potvrdilo umístění nejstaršího módního domu Hermès, jehož historie sahá až do roku 1837, na prvním místě. V tomto rankingu naopak nenajdeme číslo jedna Gen-Z, tedy brand Gucci. Skončil na 8. místě se 6,7 %. Jak ovšem můžete vidět, míra spolehlivosti jedné značky ke druhé je velmi, velmi blízko, obvykle s rozpětím pouhých několika procentních bodů.

    Co dělá značku důvěryhodnou?

    Transparentnost. Velké módní domy staví transparentnost na příbězích, které sahají hluboko do jejich historie nebo nabízejí pohledy do zákulisí módních linií a výroby zboží. Jedná se o odhrnutí pomyslného závěsu a poskytnutí zákazníkům jedinečný pohled na to, co ji dělá jedinečnou.

    Kvalita. Čím vyšší je kvalita zboží, které značka prodává, tím více jí lidé věří, protože jsou na tento standard zvyklí. Jednoduché.

    Udržitelnost. V dnešní době velmi důležitá veličina, která pomáhá u zákazníků budovat pocit jistoty.

    Upřímnost. Otevřenost, sdělování pravdivých informací a případné převzetí odpovědnosti za chyby. To je další z důležitých bodů, na kterém brands staví svou věrohodnost.

    Zdroj: Statista, Brand Finance, Luxe Digital, Mediaboom

    ― Reklama ―

    LVMH loví talenty, Kering loví značky. Oba velikáni formují budoucnost luxusu

    LVMH i Kering vstupují do nové etapy růstu. Skupiny formující tvář globálního luxusu posouvají portfolia směrem k budoucnosti. LVMH sází na čerstvé talenty a řemeslné mistrovství. Kering buduje investiční jednotku, jež mapuje značky, technologie i subkulturní směry. Oba giganti sledují proměnu zákazníka a reagují s vizí přesahující hranice tradičního luxusu.

    Šaty už nestačí. Elie Saab přetváří sny v luxusní rezidence z betonu a zlata

    Značka Elie Saab rozšiřuje svůj vytříbený estetický svět. Představila projekt Stellar by Elie Saab, první značkový rezidenční komplex na ostrově Yas v Abú Dhabí. Tímto krokem navazuje na svou globální expanzi do segmentu luxusních nemovitostí. Stopy její značky lze nalézt po celém světě, od Karibiku přes Maledivy až po švýcarské Alpy, stejně jako na nedávno uvedené debutové jachtě Elie Saab.

    Příběh touhy a vzdoru. Vivienne Westwood probouzí k životu mangu NANA

    Milovnící anime a módy, nastal váš čas. Vivienne Westwood si nachystala podzimní překvapení plné mangy. Značka spolu s Ai Yazawa vytvořila kolekci, jež se inspirovala slavnými japonskými manga komiksy. Spolupráce, která propojuje melancholii tokijských nocí s nezkrotným britským duchem, oživuje šperky, látky i siluety, jež v manze vypráví o svobodě, touze a vzdoru.

    Maison Margiela přepisuje anonymní DNA. Přizpůsobuje se éře virálů

    Říká se, že starého psa novým kouskům nenaučíš. V módě, kde rychle se měnící dynamika může zaskočit i nejsilnější hráče, to však neplatí. Pravidlům hry se musel podřídit i Maison Margiela. Zakladatel značky vybudoval byznys model na ideji brandu bez jména. Kreativní ředitel Glenn Martens ho ale pomalu přetváří. Uvádí ho do současnosti, kde vítězí relevance a pozornost.

    Versace překračuje milník. Prada značku v prosinci přivítá pod svá křídla

    Luxusní skupina Prada Group letos v dubnu překvapila módní svět, když oznámila svou koupi módního domu Versace. Dohoda za 1,25 miliardy eur následovala krátce poté, co z pozice kreativní ředitelky značky odešla Donatella Versace. Teprve v úterý 2. prosince však společnost plně vstoupí do vesmíru Prada. Čeká ji nová éra kombinující její legendární historii a inovaci.

    REFY přináší chromový launch. Nová kolekce svítí sama o sobě

    REFY je značka, která evokuje dokonale upravené obočí. Každá žena si ji spojuje s její krásnou zakladatelkou a jejím netypickým vzhledem, jenž proměnila ve svou přednost. Vytvořila značku, jejímž posláním je dodat ženám sebevědomí, především v oblasti obočí. Při příležitosti výročí existence značky REFY představuje limitovanou edici Chrome Collection.

    Róby Alžběty II. znovu září. Velká výstava odhaluje příběhy jejího stylu

    Výstava věnovaná Alžbětě II. představuje desítky jejích ikonických rób i doplňků, které dlouho formovaly vizuální podobu britské monarchie. Návštěvníci mohou nahlédnout do zákulisí stylu Alžběty II., jeho symboliky i vývoje napříč dekádami. Expozice odhaluje nejen propracované detaily oděvů, ale také příběhy návrhářů, tradic a událostí, jež se do nich otiskly.

    Greenpeace našel nebezpečné látky v oblečení Shein. Překračují limity EU

    Fast fashion řetězec Shein čelí v Evropě další kauze. Německá odnož neziskové organizace Greenpeace odhalila nejnovější report, dle kterého v jeho oblečení našla nebezpečné látky. Jejich množství přitom přesahuje hranice předepsané Evropskou unií. Potenciálně toxické chemikálie pak mohou vést k řadě onemocnění, poškozují ovšem také životní prostředí.

    Paříž dobývá čerstvý designový skvost. Café Nuances otevírá novou pobočku

    Nová pobočka Café Nuances v Paříži se mění v magnet pro generaci, která vyhledává design s naprostou vizuální razancí. Le Marais získává prostor, jenž pracuje s intenzivní estetikou a přitahuje pozornost rychlostí virálního postu. Atmosféra vibruje kovovým leskem, červeným světlem a podmanivým minimalismem. Kavárna posouvá běžný rituál do sféry, kde se design stává zážitkem. Zapisuje se mezi lokace, jež sdílení podporují jako součást své identity.

    Magazín Complex zveřejnil seznam módních ikon. Je ale opravdu relevantní?

    Magazín Complex zveřejnil seznam 25 módních ikon 21. století a potvrdil tím svou fascinaci popkulturními stálicemi. Výběr sestavený ze jmen, která vládnou globálním trendům a obálkám časopisů, zvýrazňuje sílu mainstreamu. Žebříček prezentuje osobnosti s obří mediální gravitací a odhodláním tvořit vlastní vizuální jazyk. Reflektuje současnou touhu po ikonách, jež dokáží okamžitě rezonovat s publikem. Zapomíná ale, že módní scéna dýchá i jinými barvami a touží po nových tvářích.

    Po stopách módních ikon: Jak Nicolas Ghesquière zachránil módní dům Balenciaga

    Bylo mu pětadvacet let, pracoval z vypůjčené kanceláře a navrhoval oblečení s přesností, jež působila spíš jako plán než módní skica. Nicolas Ghesquière převzal téměř zapomenutý dům Balenciaga a proměnil ho v nejprogresivnější laboratoř moderního luxusu. Zázemí skromné, ambice neomezené. Definoval novou epochu elegance, v níž se experiment stává jazykem nové éry. S odstupem čtvrtstoletí se na jeho začátek vzpomíná jako na jeden z nejdůležitějších momentů módy.

    Krása je jeho jazykem. Tom Ford ji přenesl z módy na filmové plátno

    Tom Ford, původně uznávaný módní návrhář a bývalý kreativní ředitel značek Gucci a Yves Saint Laurent, se stal jedním z mála designérů, kterým se podařilo úspěšně proniknout také do světa filmu. Svou preciznost, smysl pro detail a estetickou vytříbenost přenesl z přehlídkových mol na filmové plátno, kde zaujal snímky A Single Man nebo Nocturnal Animals. 

    Když pouliční styl vzývá luxus. Pharrell Williams čerpá ze skateboardové obuvi

    Skateboardová obuv zaznamenává výrazný návrat na módní scénu, a právě na tento trend reaguje i Pharrell Williams. Pro Louis Vuitton představil model LV Tilted, který spojuje pouliční estetiku s luxusem francouzské značky. Nové pánské tenisky vycházejí z vintage nízkých skateboardových bot z přelomu milénia, jejichž siluetu reinterpretují v moderním duchu.

    Zima se neúprosně blíží. Jak se stát ledovou královnou letošní sezóny?

    Pomalu nám venku přituhuje a všichni už oprašujeme kabáty a kožichy na letošní zimu. Pokud chcete vládnout sněhovému počasí, zapomeňte na minimalismus a šeď. Prosviťte mráz a tmu třpytem, metalickými tóny, zvířecími vzory a elegancí hodné královny. Ať už si zvolíte look městské bohyně, nebo princezny mrazu, nebojte se svého půvabu a síly vlastního stylu.

    Louis Vuitton a Assouline vydali knihu. Vypráví 150 let historie módního domu

    Vydavatelství Assouline ve spolupráci s Louis Vuitton uvádí knihu From Louis to Vuitton. Sleduje vývoj módního domu od jeho založení až po současnost. Autor Arthur Dreyfus zpracoval 406 stran a 320 obrazových materiálů do formy vizuální kroniky značky, jež definuje francouzský luxus. Předmluvu napsal prezident a CEO Louis Vuitton Pietro Beccari. Kniha již vyšla a okamžitě se stala jedním z nejdiskutovanějších titulů letošní módní knihovny.

    Luxury Insights: Sen pouště na obzoru. Saúdská Arábie plánuje první luxusní vlak

    Saúdská Arábie posouvá hranice lokálního luxusu. Koncem příštího roku přivítá svůj první luxusní vlak s názvem The Dream of the Desert. Na cestě dlouhé až 1300 kilometrů představí klenoty země, a to jak za okny, tak uvnitř vytříbeného interiéru. Veřejnost koncem října dostala možnost spatřit první návrhy exkluzivního projektu slibujícího nezapomenutelné zážitky.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―