Více
    Redakce

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Ohlédněte se s pomalu končícím rokem za uplynulými měsíci v módním světě. Vybrali jsme pro vás nejdůležitější a nejzásadnější zprávy, o kterých jsme letos reportovali. Jedná se především o návraty, ale i odchody slavných kreativních ředitelů luxusních módních společností nebo zásadní proměny samotných značek.

    Návrhářka Sarah Burton učinila těžké rozhodnutí. Po 25 letech opustila značku Alexander McQueen

    Kolekce pro jaro/léto 2024, kterou návrhářka Sarah Burton odhalila v září, byla její poslední, kterou pro módní dům Alexander McQueen vytvořila. Po 25 letech totiž společnost opustila. Poprvé se s ní seznámila, když u ní pracovala jako stážistka v roce 1996. Po dostudování prestižní školy Central Saint Martins se do ní ovšem navrátila.

    Roku 2010 se tak stala jasnou volbou pro vedení společnosti poté, co návrhář McQueen zemřel. Burton pak byla za svou kariéru ceněná především za svou schopnost následovat dědictví McQueena, ale zároveň značku posouvat směrem k modernizaci. Proslavila se například návrhem svatebních šatů Kate Middleton.

    Gucci vyměnil kreativního ředitele. Na novou cestu se vydal s návrhářem Sabato de Sarno

    Dalším módním domem, který letos zažil značnou změnu, je Gucci. Od listopadu roku 2022 totiž neznal po odchodu Allessandro Michele jméno svého nového kreativního ředitele. Oznámil ho ovšem koncem ledna letošního roku. V září pak návrhář Sabato de Sarno úspěšně odhalil svou první kolekci v nové roli.

    Změna zároveň značí proměnu směřování italské módní společnosti. Od excentrických looků Michele se totiž obrátila k více luxusním a méně výrazným návrhům de Sarna. Značka se totiž chce více zaměřit na své dědictví a ikonické prvky, které za 102 let své existence vytvořila.

    Phoebe Philo se vrátila na scénu. Postarala se o bez pochyby nejvíce ikonický moment roku

    Návrhářka Phoebe Philo letos rozpoutala jednu z největších módních debat. Na scénu se totiž vrátila s elegancí a stylem, který je vlastní snad jenom jí. Místo pompézních reklam nebo kampaní oznámila příchod své tak dlouho očekávané kolekce jednoduchým e-mailem. Fakt, že se její kousky vyprodaly za první dva dny, mluví za vše.

    Módní fanoušky Philo oslovila i tím, že nechala jednotlivé kousky vyrobit pouze v limitovaném počtu. Poukázat tak chtěla také na problém módního průmyslu s ochranou životního prostředí. Samotné designy pak skvěle propojují tichý luxus, dech beroucí kreativitu i smyslný a elegantní styl.

    Zdroj: Phoebe Philo

    Značka Moschino musela čelit nečekané ztrátě. Nový kreativní ředitel Davide Renne zemřel 9 dní po svém nástupu

    V polovině října oznámila společnost Moschino nástup nového kreativního ředitele. Stal se jím italský návrhář Davide Renne. Náhle ovšem zemřel jen 9 dní poté, co do své nové pozice nastoupil. Příčinou jeho smrti bylo nečekané vážné onemocnění. První kolekci měl přitom odhalit v únoru příštího roku.

    Nahradit měl Renne ve vedení Moschino bývalého kreativního ředitele Jeremyho Scotta. Ten totiž stál v čele značky poslední dekádu. „Neexistují žádná slova, která by dokázala popsat bolest, kterou právě prožíváme,“ okomentovalo tehdy vedení společnosti náhlou ztrátu.

    Jeden z největších úspěchů roku patří firmě LVMH. Představila Pharella Williamse i zbrusu novou pobočkou

    Francouzský koncern LVMH za nás letos rozhodně získal cenu za nejúspěšnější firmu roku módního průmyslu. Těšil se totiž ze zisků obdivuhodné řady společností, které pod ní spadají, jako je Dior, Givenchy, Loewe, Céline a další. Největší úspěch jí ovšem zaručila společnost Louis Vuitton.

    Mimo jiné získala více než pozitivní reakce na první kolekci svého nového kreativního ředitele pánské módy, tedy zpěváka Pharrella Williamse. Vysloužila si tím od své mateřské firmy LVMH také novou budovu na slavné pařížské ulici Champs-Élysées. Jednat se má o jednu z největších poboček značky, ale také budoucí luxusní hotel.

    Zdroje: WWD, The Guardian, W Magazine, CNN, Design Week, Instagram

    Autor článku:
    Kateřina Hlaváčková
    Kateřina Hlaváčkováhttps://fashionup.cz/author/katerina-hlavackova/
    Kateřina je šéfredaktorkou a editorkou FashionUP. Své články věnuje aktuálním zprávám, ale i bizarním TikTok trendům, které s nadhledem hodnotí. Baví ji analýza kostýmů populárních filmů nebo debaty nad tím, do čela jakého módního domu zamíří ikoničtí návrháři tentokrát. Do světa médií vkročila v 16 letech, kdy psala pro studentský magazín. Od té doby zkusila vše od psaní módních komentářů přes práci v newsroomu po překlad lidskoprávních reportů.

    ― Reklama ―

    Připomeňte si top fashion zprávy roku 2023. Jsou plné nových kreativních ředitelů i proměn slavných značek

    Ohlédněte se s pomalu končícím rokem za uplynulými měsíci v módním světě. Vybrali jsme pro vás nejdůležitější a nejzásadnější zprávy, o kterých jsme letos reportovali. Jedná se především o návraty, ale i odchody slavných kreativních ředitelů luxusních módních společností nebo zásadní proměny samotných značek.

    - Reklama -

    Návrhářka Sarah Burton učinila těžké rozhodnutí. Po 25 letech opustila značku Alexander McQueen

    Kolekce pro jaro/léto 2024, kterou návrhářka Sarah Burton odhalila v září, byla její poslední, kterou pro módní dům Alexander McQueen vytvořila. Po 25 letech totiž společnost opustila. Poprvé se s ní seznámila, když u ní pracovala jako stážistka v roce 1996. Po dostudování prestižní školy Central Saint Martins se do ní ovšem navrátila.

    Roku 2010 se tak stala jasnou volbou pro vedení společnosti poté, co návrhář McQueen zemřel. Burton pak byla za svou kariéru ceněná především za svou schopnost následovat dědictví McQueena, ale zároveň značku posouvat směrem k modernizaci. Proslavila se například návrhem svatebních šatů Kate Middleton.

    Gucci vyměnil kreativního ředitele. Na novou cestu se vydal s návrhářem Sabato de Sarno

    Dalším módním domem, který letos zažil značnou změnu, je Gucci. Od listopadu roku 2022 totiž neznal po odchodu Allessandro Michele jméno svého nového kreativního ředitele. Oznámil ho ovšem koncem ledna letošního roku. V září pak návrhář Sabato de Sarno úspěšně odhalil svou první kolekci v nové roli.

    - Reklama -

    Změna zároveň značí proměnu směřování italské módní společnosti. Od excentrických looků Michele se totiž obrátila k více luxusním a méně výrazným návrhům de Sarna. Značka se totiž chce více zaměřit na své dědictví a ikonické prvky, které za 102 let své existence vytvořila.

    Phoebe Philo se vrátila na scénu. Postarala se o bez pochyby nejvíce ikonický moment roku

    Návrhářka Phoebe Philo letos rozpoutala jednu z největších módních debat. Na scénu se totiž vrátila s elegancí a stylem, který je vlastní snad jenom jí. Místo pompézních reklam nebo kampaní oznámila příchod své tak dlouho očekávané kolekce jednoduchým e-mailem. Fakt, že se její kousky vyprodaly za první dva dny, mluví za vše.

    Módní fanoušky Philo oslovila i tím, že nechala jednotlivé kousky vyrobit pouze v limitovaném počtu. Poukázat tak chtěla také na problém módního průmyslu s ochranou životního prostředí. Samotné designy pak skvěle propojují tichý luxus, dech beroucí kreativitu i smyslný a elegantní styl.

    Zdroj: Phoebe Philo

    Značka Moschino musela čelit nečekané ztrátě. Nový kreativní ředitel Davide Renne zemřel 9 dní po svém nástupu

    V polovině října oznámila společnost Moschino nástup nového kreativního ředitele. Stal se jím italský návrhář Davide Renne. Náhle ovšem zemřel jen 9 dní poté, co do své nové pozice nastoupil. Příčinou jeho smrti bylo nečekané vážné onemocnění. První kolekci měl přitom odhalit v únoru příštího roku.

    Nahradit měl Renne ve vedení Moschino bývalého kreativního ředitele Jeremyho Scotta. Ten totiž stál v čele značky poslední dekádu. „Neexistují žádná slova, která by dokázala popsat bolest, kterou právě prožíváme,“ okomentovalo tehdy vedení společnosti náhlou ztrátu.

    Jeden z největších úspěchů roku patří firmě LVMH. Představila Pharella Williamse i zbrusu novou pobočkou

    Francouzský koncern LVMH za nás letos rozhodně získal cenu za nejúspěšnější firmu roku módního průmyslu. Těšil se totiž ze zisků obdivuhodné řady společností, které pod ní spadají, jako je Dior, Givenchy, Loewe, Céline a další. Největší úspěch jí ovšem zaručila společnost Louis Vuitton.

    Mimo jiné získala více než pozitivní reakce na první kolekci svého nového kreativního ředitele pánské módy, tedy zpěváka Pharrella Williamse. Vysloužila si tím od své mateřské firmy LVMH také novou budovu na slavné pařížské ulici Champs-Élysées. Jednat se má o jednu z největších poboček značky, ale také budoucí luxusní hotel.

    Zdroje: WWD, The Guardian, W Magazine, CNN, Design Week, Instagram

    ― Reklama ―

    Módní výstavy ve zlaté éře. Vybírat si můžete napříč metropolemi

    Módní výstavy se staly kulturními událostmi, jež přitahují davy návštěvníků stejně silně jako koncerty či premiéry. Galerie a muzea se proměňují v pomyslná pódia, na nichž oděv získává novou dimenzi a stává se symbolem estetiky, inovace i kulturní identity. Letošní rok potvrzuje, že móda vydobyla pevné místo mezi velkými uměleckými disciplínami a neustále přináší nové fascinující projekty.

    „White, hot and horny“. V Hollywoodu opět vedou anti-woke témata

    Být „woke“ už v Hollywoodu a americké popkultuře není in. Po poměrně krátké éře diverzity a inkluze se nyní průmysl vrací k více tradičním narativům. Namísto menšinových hlasů či queer autorů dostávají prostor projekty, které sází na tradiční jistotu, tedy atraktivní, sexuálně nespoutané a většinově bílé charaktery. Důvodem posunu zpět je mimo jiné i současná politika.

    Karl Lagerfeld opět překvapil. Do nové kampaně dosadil Paris Hilton

    O značce Karl Lagerfeld nebylo v posledních měsících příliš slyšet. Nyní na sebe ovšem strhává pozornost módního světa, a to díky čerstvé kampani pro letošní podzim a zimu. Její tváří se totiž stala proslulá podnikatelka a influencerka Paris Hilton. K zesnulému návrháři měla blízko a stejně jako on pomohla definovat celou jednu éru.

    Gap vyhrál denim loterii. Značka slaví úspěch s virální kampaní

    Občas se vyplatí vsadit na starou osvědčenou klasiku. Důkazem je nedávno vydaná kampaň značky Gap. Společnost totiž uspěla s videem představujícím rozmanitou dívčí skupinu Katseye, která zatančila na populární hit Milkshake. Choreografie se okamžitě stala virální a přinesla značce nečekanou pozornost a chválu.

    Móda vkročila do hravé éry. Úzkost schovává za trendy nostalgií

    Šklebící se postavičky Labubu, hravé korálky na kotnících a nespočet přívěsků upoutaných k tkaničkám trendy tenisek. Móda v uplynulých měsících přelila silná vlna nostalgie a touhy po hravějších, snadnějších a nevinnějších časech. Takzvaná kidcore estetika ukazuje, že i pomíjivé trendy ukrývají hlubší pravdu o společnosti a tom, co doopravdy chce.

    Carrie Bradshaw je pro Gen Z nerelevantní. Označuje ji za „pick me girl“

    Carrie Bradshaw se kdysi stala ikonou ženské nezávislosti, New Yorku i nekonečných debat o lásce. Pro jednu generaci byla hlasem, který normalizoval ženská přátelství, sexualitu a touhu po kariéře a luxusu. Jenže pro generaci Z se z Carrie stal spíš relikt, jenž už neodpovídá jejich hodnotám. V očích mladších divaček se proměnila z inspirace v toxickou „pick me girl“, jejíž příběhy působí zastarale až problematicky.

    Nebojte se červenat. Shy Girl make-up look tvářenkou nešetří

    Na beauty scénu dorazil další trend. Tentokrát potěší především ty z nás, které jen s těžkostmi zakrývají své rozpaky, stud nebo nadšení. Ve středu populárního make-up looku totiž stojí honosná vrstva růžové tvářenky. Takzvaný Shy Girl vzhled má za cíl napodobovat romantickou ostýchavost, jež má ve zvyku zabarvovat tváře do sytých odstínů.

    Móda v kostce: Addison Rae navrhla džíny a Post Malone odhalí vlastní brand

    Slavné osobnosti postupují hlouběji do světa módy. Zpěvačka Addison Rae navrhla pro značku Lucky Brand vlastní džíny. Zpěvák Post Malone zase oznámil vlastní brand Austin Post a herečka Cate Blanchett se stala ambasadorkou Uniqlo. Nové kampani Ugg vévodí herečka Sarah Jessica Parker a značka Seleny Gomez, Rare Beauty, vydala spicy novinku.

    Podzimní svatby jsou v kurzu. Dovolte si dekadentní barvy a počasí se nebojte

    Podzimní svatby mají své nezaměnitelné kouzlo. Zatímco letní oslavy sází na lehkost a vzdušnost, ty podzimní nabízejí hlubší tóny, bohatší textury a zatím neokoukanou atmosféru. Být hostem na takové svatbě ovšem znamená skloubit slavnostní náladu s proměnlivým počasím a najít rovnováhu mezi pohodlím a žádanou elegancí. Dovolí vám to ale rovněž luxusní detaily, které by v létě působily možná "až moc".

    Aleksandre Akhalkatsishvili dobývá svět módy. Neznáme sebejistější rukopis

    Z Tbilisi se už pár let line nová vlna módy, jež má v sobě něco syrového, architektonického a svůdného. Jedním z jejích nejvýraznějších hlasů je návrhář Aleksandre Akhalkatsishvili, který dokázal propojit dekonstruovaný minimalismus s ženskou sebejistotou a svým jedinečným gruzínským akcentem. Jeho řady jsou jako dobře vyprávěný příběh, každý model je kapitola, ale dohromady tvoří silný celek.

    Podzimní trendy konečně myslí na normální pleť. Vrací se ale i obávané concealer lips

    Ať už patříte mezi milovníky léta, nebo nadšeně vyhlížíte podzim, barevné roční období je v módě důležitým časem. Pozadu však není ani beauty průmysl. Letošní podzimní trendy už pomalu klepou na dveře a nabízí opravdu originální portfolio make-up novinek. Vypadá to, že nás čeká jak návrat do minulosti, tak překvapivé nové styly líčení.

    Pinterest předpovídá trendy podzimu. Kraluje jim láska k second handům

    Platforma Pinterest odhalila report předpokládající trendy letošního podzimu. Založený je především na vyhledávání jejích Gen Z uživatelů. Ti si zamilovali především nakupování z druhé ruky a vintage kousky. Na scénu ovšem vrací také preppy styl nebo módu 60. let. Zalíbení našli rovněž v outfitech inspirovaných jejich oblíbenými kofeinovými nápoji.

    Pravý luxus nemá logo. Nadčasová „logoless“ móda je stále nejlepší investicí

    V módním světě plném křiklavých log a výrazných monogramů stojí na opačném konci spektra hnutí, jenž si nepotřebuje dokazovat svou hodnotu. Logoless styl, tedy luxus bez loga. Mluví kvalitou materiálů, dokonalým střihem a pečlivými detaily. Navzdory trendy maximalismu zůstává pevně zakotvený v nadčasové eleganci, kterou trendy neovlivní.

    My Oxford Year vzbudil módní vlnu zájmu. Preppy styl však není novinkou

    Jakmile Netflix ohlásí nový film s romantickou zápletkou v univerzitním prostředí, vypukne panika. Na filmech s podkresem britských vysokých škol a zapovězenou láskou zkrátka něco je. Není proto divu, že i módní kousky využité v těchto snímcích se pravidelně derou na vrchol oblíbenosti. Nadčasový anglický preppy styl je tak opět v popředí.

    Módní značky přivítaly podzim. Na pomoc si pozvaly známé tváře

    Blíží se podzim a spolu s ním se do popředí derou čerstvé módní kampaně. Značky si pro propagaci nových kolekcí opět přizvaly známé tváře. Skims, společnost z dílny Kim Kardashian, odhalila spolupráci se zpěvákem Post Malone. Tváří podzimní řady Michael Kors je zpěvačka Suki Waterhouse a u Alexandra McQueen září modelka Alex Consani.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―