Více
    Redakce
    Domů Blog Strana 192

    Švýcarským hodinkám se daří čím dál více. Jejich vývoz vzrostl v únoru o 12,2 procenta

    0
    Vývoz švýcarských hodinek vzrostl v únoru o 12,2 procenta.
    Vývoz švýcarských hodinek vzrostl v únoru o 12,2 procenta.

    Růst vývozu švýcarských hodinek z loňského roku pokračuje i v tom letošním. V únoru se totiž navýšil o 12,2 procenta. Nejvíce chtěné jsou luxusní doplňky i nadále ve Spojených státech amerických. Vývozu ale pomohla také zlepšující se ekonomická situace Číny.

    Prodeji luxusních švýcarských hodinek v zahraničí se daří i navzdory ekonomice zatížené hned několika problémy. Jejich vývoz tak vzrostl napříč trvající inflaci, nestabilním akciovým trhům nebo kolapsu kryptoměn. Po nadčasovém doplňku navíc zatoužili zákazníci ze všech nejdůležitějších světových trhů. V úterý to oznámila Federace švýcarského hodinářského průmyslu. Za únor totiž export švýcarských hodinek vyšplhal o 12,2 procenta.

    Za uplynulý měsíc tak jejich výrobcům hodinky vydělaly na 2,3 miliardy dolarů, tedy 50 miliard korun. Oproti lednu proto vývoz navýšil o 8,6 procenta. „K únorovému úspěchu přispěly všechny možné materiály,“ doplnila pak nejnovější data federace. O něco méně se ale přeci jen dařilo hodinkám vyrobených z oceli nebo těm „bimetalickým“, tedy modelům vytvořených ze dvou druhů kovu. „Růst v největších trzích zdaleka předčil ty o něco menší,“ vysvětlila dále federace.

    Nejvíce chtěné jsou totiž hodinky ve Spojených státech amerických. Jedná se tedy o pokračování trendu z loňského roku. Analytici si výsledky vysvětlují tím, že se americkým zákazníkům podařilo přes období světové pandemie našetřit. Nyní si tak mohou dovolit více utrácet za luxusní zboží. Druhým největším příjemcem luxusních doplňků je Čína. Tamní poptávka po hodinkách se vrátila po čtyřech měsících trvajícího propadu. Důvodem zlepšující se ekonomické situace je zrušení čínské strategie „nulového koronaviru“.

    Průmysl hodinářství se potýká s vysokými cenami energií i nedostatkem pracovní síly

    Dalšími trhy toužícími po luxusním švýcarském zboží je Hong Kong, Japonsko, Singapur, Jižní Korea nebo Spojené arabské emiráty. Vývozu hodinek se ovšem nadále daří také v Evropě. Nejvíce chtěné jsou ve Francii, Německu a Velké Británii. Současný úspěch tak navazuje na ten z minulého roku. Loni totiž export švýcarských hodinek navýšil o 11,4 procenta. Jednalo se především o růst na hodnotě, počet prodaných doplňků zůstal totiž relativně podobný tomu z přecházejícího roku.

    Ekonomové odhadují, že se rovná o důkaz obnovy trhu po světové pandemii. Není tedy překvapením, že trend pokračuje i letos. Hodinářský průmysl se ovšem bude potýkat také s několika problémy. Trápit ho budou vysoké ceny energií nebo materiálů, jako je ocel a měď. Čelit bude také výzvě v podobě nedostatku zaměstnanců. „I když je automatizace čím dál častější, nejkvalitnější hodinky stále vyžadují lidské know-how,“ okomentoval situaci generální ředitel Asociace zaměstnavatelů švýcarského hodinářského průmyslu Ludovic Voillat.

    Zdroj: WWD, Forbes, Swiss Info, Twitter, Instagram

    Šatníky nových módních ikon. Objevte hvězdné spolupráce seriálových hrdinů

    0
    Pedro Pascal
    Pedro Pascal

    Doby, kdy nové módní ikony vytvářel televizní program Disney channel, jsou pryč. Dnes má nové tváře na svém kontě Netflix a HBO. Některé hvězdy se kromě velké oblíbenosti můžou chlubit módními kampaněmi i spolupracemi s nejrůznějšími módními domy či návrháři. Ty nejnovější si dnes probereme!

    Nová módní ikona Pedro Pascal

    S pojmem módní ikona si není radno zahrávat. Je to totiž někdo, kdo má velmi vytříbený styl, a přesto s ním dokáže ovlivnit masy. Pedro Pascal sice hraje více než deset let, ale na vrchol hollywoodského žebříčku ho katapultovaly jeho nedávné výkony ve filmech The Last of Us a The Mandalorian. Pascal je se svou podmanivou osobností, láskou ke svým fanouškům a nyní s velkým nadšením pro módu největším It-boyem Hollywoodu. Naposledy se předvedl na červeném koberci s herečkou Salmou Hayek.

    @mtvuk but I would never be able to walk away from #PedroPascal the way #SalmaHayek did 🤣❤️ #oscars #oscars2023 #theoscars #mtvceleb ♬ original sound – mtvuk

    Při příležitosti premiéry dalšího oblíbeného seriálu The Mandalorian vynesl look z aktuální kolekce Acne Studios. Jak vidno, herec si našel oblibu v knoflíkových kardiganech. Červené kalhoty celému outfitu dodaly ten správný vibe.

    Manu Rios – The Elite

    Oblíbený seriálový herec se v módním prostředí pohybuje na denní bázi. Na evropských týdnech módy nechyběl snad nikde. Jeho poslední spolupráci má na svém listu belgická návrhářka Ann Verhelst, známá pod uměleckým jménem Ann Demeulemeester. Je členkou tzv. Antverpské šestky, což je uskupení nejvýznamnějších místních designérů. Na Vanity Fair Oscar’s party pro Riose navrhla černý oblek s asymetrickou bílou košilí. Look poté doplnila koženými boots, vysokými až po kolena.

    Carlacia Grant – Outer Banks

    Do širšího měřítka povědomí se dostala díky seriálu Outer Banks. Americká herečka mimo jiné účinkovala i v Greenleaf, Game of Silence nebo Roots. Naposledy se spojila s módním domem Max Mara. Pastelově modrý komplet vynesla na předávání Oscarů.

    Ashley Park – Emily in Paris

    Kdo by neznal nejlepší přítelkyni legendární Emily? Asijská zpěvačka se čerstvě stala tváří třetí největší obuvnické značky v USA – Skechers. O svých nejoblíbenějších teniskách zazpívala v klipu, který se odehrává v divadelním prostředí. Kromě aktuální kolekce předvedla i úžasný tanec.

    Jenna Ortega – The Wednesday

    Seriál, který se v prvních příčkách oblíbenosti držel několik měsíců. Mladou a talentovanou herečku si zabral brand Adidas. Jennu si zvolili kvůli mladistvosti. Její individualismus a všestrannost podle domu Adidas doslova kopírují message celé kolekce. Podrobnosti o této kampani si přečtěte zde.

    Foto: Adidas

    Zdroj: TikTok, Instagram

    Jeremy Scott opouští Moschino. Zanechal po sobě dekádu plnou pop kultury a inovace

    0
    Návrhář Jeremy Scott opouští po 10 letech pozici kreativního ředitele značky Moschino.
    Návrhář Jeremy Scott opouští po 10 letech pozici kreativního ředitele značky Moschino.

    Módní značka Moschino bude hledat nového kreativního ředitele. Návrhář Jeremy Scott v pondělí oznámil po 10 letech svůj odchod. Za uplynulou dekádu vytvořil nespočet návrhů zachycujících pop kulturu, jeho jedinečnou představivost i všudypřítomný nádech ironie.

    Návrhář Jeremy Scott je známý svými překvapivými návrhy plnými hravých tónů i střihů a inovativních nápadů. V minulosti například nechal po molu procházet modelky s šaty ověšenými nafukovacími kruhy na plavání a lehátky do vody. Jindy se zase inspiroval papírovými panenkami nebo róbami slavné Marie Antoinette. Pokaždé však do kolekcí nechal proniknout lásku pro pop kulturu, která je pro Moschino tak typická.

    Po 10 letech tvorby ovšem Scott z pozice kreativního ředitele společnosti odchází. Jak firma, tak samotný návrhář to v pondělí oznámili na svých instagramových profilech. „Děkuju za možnost vést tento ikonický módní dům. Na uplynulé roky budu vzpomínat jako na nádhernou oslavu kreativity a představivosti,“ popsal svůj odchod Scott. Zatím sice své další plány neoznámil, fanouškům ale vzkázal, že je ohledně své nové kapitoly „zcela nadšený“.

    Americký návrhář do Moschina nastoupil po módní návrhářce Rosselle Jardini, která u společnosti působila jako kreativní ředitelka po asi dvě dekády. Oba tak úspěšně navázali na dědictví návrháře Franco Moschino, který firmu založil roku 1983 a zemřel roku 1994. Tehdy se zaměřil právě na pop kulturu i ironii, kterou s sebou nese. Tou se Scott nechal inspirovat také u své první kolekce pro módní dům roku 2014. Tehdy se svým sociálním komentářem snažil poukázat na „roli módy ve světě umění a konzumu“.

    Návrhy Scotta milovaly také celebrity. Oblékal Katy Perry, Miley Cyrus i Nicki Minaj

    Známý je Scott také svými originálními partnerstvími. V minulosti spolupracoval například se značkou Mattel na panence Barbie. Vytvořil také kolekci virtuálního oblečení pro postavičky počítačové hry The Sims. Pozdvižení vyvolal také inovativním návrhem tenisek značky Adidas z roku 2008. Tehdy nechal na boty připevnit pár andělských křídel. „Měl jsem to štěstí, že jsem mohl pracovat s kreativní sílou, jakou je Jeremy Scott,“ okomentoval pak odchod návrháře ředitel mateřské společnosti Moschino zvané Aeffe Massimo Ferretti.

    Do povědomí veřejnosti dostal návrhář Moschino také pomocí svých návrhů pro slavné osobnosti. V roce 2015 například oblékl zpěvačku Katy Perry na její vystoupení při příležitosti Super Bowl. Pro nedávné předávání cen Oscar navrhl šaty také pro Angelu Bassett a Tessu Thompson. Spolupracoval ale také s Cardi B, Gwen Stefani, Miley Cyrus, Nicki Minaj nebo Megan Thee Stallion. Jeho poslední kolekcí pro Moschino se pak stala ta pro podzim 2023, kterou před měsícem představil v Miláně.

    Zdroj: WWD, CNN Style, People, Instagram, Twitter

    Podzimní kolekce pánské módy se topily v sukních. Překročí ale hranice runwaye?

    0
    Návrháři do pánské módy čím dál častěji zahrnují různé střihy sukní.
    Návrháři do pánské módy čím dál častěji zahrnují různé střihy sukní.

    Sukně mají na přehlídkách pánské módy své místo už několik let. V nejnovějších kolekcích pro podzim 2023 se ovšem objevovaly ještě častěji, a to v nejrůznějších střizích, materiálech a stylech. Zůstává ovšem otázkou, zda v nich zalíbení najdou nejen návrháři, ale také zákazníci.

    I když je nošení sukní mezi muži mnohem více normalizované než kdy dříve, úplná samozřejmost to zatím není. Různorodé návrhy klasického kousku na uplynulých módních přehlídkách tak i nadále překvapují. Do svých kolekcí pro nadcházející podzim je zahrnuli například návrháři jako Ximon Lee, Songizo, Family First, Givenchy, Gucci, Dior nebo Charles Jeffrey Loverboy. Zahrnovaly všechny možné střihy, od extravagantních mini návrhů po na zem sahající maxi sukně.

    Data módního serveru Tagwalk pak ukázala, že téměř 65 procent značek do letošních kolekcí zařadilo alespoň jeden look s označením „sukně“. Jejich využívání je tak na vzestupu. Už dříve se přitom objevovaly v tvorbě například Rick Owens, Givenchy, Riccardo Tisci nebo Jean Paul Gaultier. Po uplynulých přehlídkách to ovšem vypadá, že sukně nebudou jen niche záležitostí, ale novým mainstreamovým trendem.

    Alespoň takového dojmu můžete nabýt při sledování nejnovějších pánských kolekcí. Obchodníci ovšem usuzují, že tolik oblíbené pánské sukně mezi zákazníky nebudou. „Vsadila bych si možná na kilt nebo kombinaci šortek a sukně. Sukni by mohli pánové nosit také jako druhou vrstvu přes kalhoty a nepoužívat ji jako samostatný kousek,“ vyjádřila se k trendu šéfka módní italské firmy Rinascente Federica Montelli. Na vlnu sukní tak podle ní zatím muži připraveni nejsou.

    Sukně se mohou uchytit v New Yorku i Los Angeles, záleží ale na obchodech

    Prodej sukní závisí také na lokaci jednotlivých obchodů. Zákazníci z větších měst, jako je Paříž, New York nebo Los Angeles jsou totiž ochotnější vyzkoušet i méně obyčejné kousky. Podobně „odvážnější“ jsou také například milovníci módy z Číny. Vše se ale bude odvíjet od toho, zda sukně do svých kolekcí zařadí více dostupné obchodní řetězce jako například Zara. Do povědomí přitom vnesly sukně nedávno také celebrity jako Robert Pattinson, Brad Pitt nebo Harry Styles.

    Mezi kousky představené na nejnovějších přehlídkách patřily například dlouhé tartanové a vlněné sukně Etro. Podobného stylu, připomínajícího kilt, se držela také společnost Gucci. Například Martine Rose zase představila úzké sukně z denimu nebo klasické proužkované sukně po kolena zkombinované se sportovními bundami. Značka JordanLuca pro změnu na molo nechala vejít modely s extrémně krátkými sukněmi z různých materiálů. Pokud se tedy muži rozhodnou sukní nebát, budou mít rozhodně z čeho vybírat.

    Zdroj: WWD, i-D, NSS Magazine, Twitter, Instagram

    Móda se svědomím. Jak charitativní jsou velké módní domy?

    0
    Louis Vuitton
    Louis Vuitton

    Móda je jedním z nejvlivnějších průmyslových odvětví na světě, ale bohužel také jedním z nejmarnivějších a nejméně šetrných k životnímu prostředí. Jako spotřebitelům se vám jakýkoli dopad na tak mamutí výrobu může zdát mimo vaši kontrolu. Máte ovšem možnost začít nakupovat etičtějším způsobem a podporovat značky, které se snaží společnosti něco vracet. Podívali jsme na charitativní činnost třech módních domů, které v minulém roce generovaly nejvyšší zisky.

    Pokud vedle sebe postavíme tři nejziskovější módní domy v roce 2022 (1. Louis Vuitton, 2. Gucci, 3. Chanel) a tři nejekologičtější (1. Chanel, 2. Hermès, 3. Dior), zjistíme, že se neshodují. Proto se zaměříme na to, jakým způsobem LV, Gucci a Chanel vracejí část svých zisků společnosti. Jestliže vás zajímá podrobnější srovnání luxusních módních značek, najdete jej tady.

    UNICEF together with Louis Vuitton

    V roce 2016 se Louis Vuitton spojil s UNICEF na podporu dětí po celém světě. Cílem tohoto globálního partnerství je získat finanční prostředky a pomoci dětem, které jsou vystaveny konfliktům, nemocem, přírodním katastrofám a dalším situacím, které ohrožují jejich bezpečnost a pohodu.

    Foto: UNICEF

    Za šest let tohoto partnerství získala společnost Louis Vuitton prostřednictvím své celosvětové sítě obchodů a zákazníků 18 milionů dolarů na podporu programů UNICEF. To se podařilo především díky kolekci šperků Silver Lockit, speciálně navrženou pro tyto dobročinné účely. Za každý zakoupený přívěsek nebo náramek Silver Lockit bylo věnováno až 200 USD organizaci UNICEF, přičemž nová verze náramku byla uvedena na trh každý rok od roku 2017. Prodej byl ovšem v loňském roce ukončen a zákazníci netrpělivě čekají, zda letos vyjde nová verze náramku a budou moci na sociálních sítích pokračovat s #makeapromise nebo zda LV přijde s charitativní novinkou.

    #MAKEAPROMISE

    V rámci tohoto partnerství zve Louis Vuitton lidi, aby se připojili ke svému slibu pomoci dětem tím, že spojí malíčky s milovanou osobou. Toto gesto je inspirováno samotnými dětmi. Když něco slíbí, berou to velmi vážně a zpečetí to „malíčkovým slibem“. Dominantou šperků je ikonický zámek, který v roce 1890 vynalezl Georges Vuitton, aby chránil nejcennější věci zákazníků. Silver Lockit je tedy emblém ochrany a byl vybrán jako symbol zpečetění slibu Louis Vuitton pomoci dětem v naléhavé nouzi.

    CHIME FOR CHANGE by Gucci

    Nadaci GUCCI EQUILIBRIUM založila v roce 2013 společnost Gucci společně se Salmou Hayek Pinault a Beyoncé Knowles-Carter. Cílem této celosvětové kampaně je především svolat, sjednotit a posílit hlasy prosazující rovnost pohlaví.

    Během deseti let získala tato nadace 20 milionů dolarů na podporu stovek projektů po celém světě. Nejčastěji se jednalo o organizace a hnutí vedená a sloužící ženám barevné pleti, domorodým ženám a dívkám, mladým feministkám, zdravotně postiženým ženám a dívkám, transgender a genderově expanzivním ženám a dalším skupinám, které byly historicky marginalizovány.

    Alessandro Michele, bývalý kreativní ředitel Gucci, prohlásil: „Mým cílem je vyslat jasnou a hlasitou zprávu o skutečnosti, že celá komunita Gucci se shromáždila a podporuje rovnost pohlaví.“

    Aby módní dům dále posílil a oslavil komunitu globálních hlasů prosazujících genderovou rovnost a sebevyjádření, začal v roce 2019 vydávat časopis CHIME. Edituje jej známý komunitní organizátor Adam Eli a najdete v něm příspěvky od aktivistů a umělců z celého světa. Digitální verze všech aktuálních čísel si můžete prohlédnout a stáhnout tady.

    CHANEL Foundation

    Od roku 2011 spolupracuje Fondation CHANEL se svými neziskovými partnery na vytváření podmínek pro ženy a dívky, aby mohly svobodně utvářet svůj vlastní osud. Velmi aktivně podporuje organizace zlepšující život ženského pohlaví převážně v nejméně rozvinutých zemích světa. Konkrétní výši podpory však nezveřejňuje.

    V Evropě se nadace zaměřuje na oblast Řecka. Tam zajišťuje, aby se migrantky a uprchlice, nejčastěji ze Sýrie a Afghánistánu, cítily jako doma, bez ohledu na to, kde se v budoucích letech usadí. Na africkém kontinentu se jedná o významnou pomoc farmářkám v Senegalu. V Asii podporuje organizace, které pomáhají ženám v získání rovnoprávnosti a jejich začlenění do rozhodování, zejména v Japonsku. Právě rovnoprávnost žen a pomoc ženám v nouzi je ústřední linií pomoci i na dalších částech naší planety. Chanel nezapomíná na žádný z kontinentů.

    Foto: Chanel

    Zdroj: UNICEF, Louis Vuitton, Gucci, Chanel, Brand Finance

    Psychedelické pobyty s wellness procedurami znamenají nový luxus

    0
    psychedelické

    Už od samých počátků lidstva máme sklony k porušování pravidel. Vzpomeňte na Adama a Evu, kteří ochutnali jablko ze stromu poznání a navěky skončili za zdmi ráje. A ani člověk moderní se nezměnil, jen porušování pravidel oblékl zlatý háv a začal zapovězené plody prodávat jako luxusní pobyt.

    Střediska si začínají uvědomovat, jak je rozšiřování mysli a sebepoznání atraktivní, takže daly hlavy dohromady a rozhodly se tomu jít naproti. Výsledkem je, že vy už se nemusíte hnát do džungle, abyste tam našli vševědoucího šamana, který vám namíchá podivuhodný lektvar z neznámých kořínků a listí, co vás pošle na ”trip”. Jedná se o takzvané pobyty, které kombinují psychedelické terapie a luxusní wellness procedury.

    Drogy pro všechny

    Psychotropní látky už nejsou vyhrazené jen pro experimentální hippies večírky a horká letní odpoledne. Teď, pokud máte peníze, jsou snadno dostupné v rámci komfortní dovolené. Spolehlivý a inovativní způsob, jak zlepšit duševní pohodu, hlásají daná střediska.

    Už pravěké nástěnné malby ve Francii, Španělsku a Alžírsku naznačují, že třeba takové obřadní užívání psilocybinu, který se nachází v různých druzích hub, má dlouhou historii. Mnohé domorodé komunity po celém světě v těchto tradicích pokračují dodnes a předávají je z generace na generaci.

    Uvolněte se, prosím

    Důvod, proč si kombinace léčivých duchovních zážitků a moderních relaxačních vymožeností našla místo v prvotřídních resortech, je prostý. Už jen přítomnost v příjemném a krásném prostředí nás dokáže uvolnit. Psychedelická terapie bývá náročná a velmi intenzivní. Podpůrný prostor však může pomoci tento nekomfort překonat, prolomí bariéry obranného mechanismu a vytvoří jakousi bezpečnou náruč, zatímco se vaše tělo vydává za hlubokým a trýznivým sebepoznáním. A spojení s vnitřními emocemi svého já hodně často bolí.

    Uklidňující je nepochybně i fakt, že nejste někde sami v pralese mezi lidmi, které neznáte a nerozumí vám, vy zase jim, ale dohlíží na vás školený personál. Pomůže vám se v daném zážitku lépe zorientovat, porozumět mu. Probere s vámi emoce a vše co se dere na povrch. Prozradí vám něco o substancích, které se chystáte pozřít a všude okolo jsou zdravotníci, jenž v případě nouze zasáhnou. Takže kde je to ale?

    Kde je háček?

    Když už chcete rozmazávat dělící čáru mezi party zábavou a ceremoniální rostlinnou medicínou, měli byste brát v potaz, jakkoliv to celé zabalíte do hezkého papíru s lesklou mašlí, pořád to nemění nic na tom, že do vás někdo napumpuje psychotropní látky. O jakých drogách je řeč? Nejčastěji mluvíme o již zmiňovaném psilocybinu, nachází se třeba v lysohlávkách. Setkat se na těchto retreatech ale můžete i s DMT, LSD, MDMA, ibogainem vyskytujícím se v africké rostlině iboga, a v neposlední řadě i s mnohokrát skloňovanou ayahuascou. Už jen trochu znalému jedinci musí být jasné, že vás čekají napínavé zážitky.

    Foto: Mushroom Tao

    Psychedelika ve veřejné sféře prošla v posledních letech rovněž hlubokou změnou, někdy označovanou jako houbový boom. Najednou je začínáme vnímat jako terapeuticky přínosné. Přesto je tu ten varovný vykřičník neustále. Psychedelika mohou i zdravému jedinci odemknout v hlavě něco, co nebylo v plánu. Nebo přinejmenším způsobit dlouhodobé duševní problémy. Podobné pobyty přitom vyhledávají už tak křehcí jedinci, kteří mají různé formy deprese či úzkostí. Z toho důvodu stojí tamní personál před opravdu složitým scénářem a ne všichni a všude mají vždy na paměti jen vaše zdraví a blaho. Nechceme tím ověřená luxusní střediska znehodnocovat, jen upozornit na to, že ne všichni noví hráči na trhu mají stejné cíle.

    V neposlední řadě je nutné zmínit, že na většině míst světa jsou tyto látky stále nelegální, jakkoliv na ně začínáme měnit svůj pohled. Nicméně nejčastější místa, kde vám je legálně nadávkují, jsou Jamaica, Nizozemsko, Kostarika nebo Kanada. Ceny se různí, ale nejčastěji se pohybujeme mezi 5 až 10 tisíci dolary za 7 dní.

    Foto: Mushroom Tao

    Poslední dílek puzzle

    Každá osobnost i mysl je jiná. Je klidně možné, že právě kombinace psychedelické terapie a luxusních relaxačních procedur, je přesně ten klíč, co vám chyběl k vlastnímu nitru. Stejně jako, že vám to nesedne nebo že jste do této fáze zkrátka ještě nedošli. Sebepoznání na metafyzické bázi je vzrušující i děsivé zároveň, jste na něj připraveni?

    Zdroj: The Luxe Insider, Bloomberg, Insider, The New York Times

    Společnost Amiri jmenovala Adriana Ward-Rees novým výkonným ředitelem

    0
    Amiri
    Amiri

    Adrian Ward-Rees se od 1. dubna 2023 stává výkonným ředitelem vzkvétající značky Amiri. Přichází z britské značky Burberry, kde poslední tři roky zastával funkci viceprezidenta.

    Adrian Ward-Rees se od 1. dubna postaví do čela velmi rychle rostoucí značky Amiri. Vystřídá tak zakladatele Mikea Amiriho, který zastával funkci kreativního i výkonného ředitele. Zakladatel s íránskými kořeny prozradil, že si Adriana vybral právě díky jeho dlouholetým zkušenostem v oblasti podnikání. Ward-Rees je velmi ostřílený manažer, který se může pochlubit více než 30 lety zkušeností v oblasti módy a luxusního zboží. Očekává se od něj, že posílí a upevní stávající části podniku a také zajistí nové příležitosti.

    „Adrian má silné a ucelené zkušenosti ve všech oblastech podnikání. Jeho promyšlený pohled na luxusní sektor v kombinaci s moderním přístupem z něj udělal nejlepšího kandidáta pro další růst společnosti Amiri,“ sdělil Mike Amiri.

    „Jeho vizí je zachovat kalifornskou luxusní identitu Amiri a zároveň zvýšit celosvětové povědomí. Bude se snažit vybudovat kulturu pomocí inovace a elegance, která se promítne do všech oblastí podnikání,“ uvedl dům v tiskové zprávě.

    Ward-Rees přichází do Amiri po tříleté kariéře jako viceprezident společnosti Bluberry, kde měl na starosti strategický rozvoj značky. Jeho dlouholeté zkušenosti v oblasti módního průmyslu a vedení týmu mu poskytují silné schopnosti k dalšímu růstu Amiri. Není to však jediná světoznámá značka, ve které působil. Ještě předtím byl generálním ředitelem ve společnosti Dior Home.

    „Jsem nadšený, že se mohu připojit ke společnosti Amiri. Mike vybudoval neuvěřitelnou značku se skutečným vztahem ke kultuře mládeže a modernímu luxusu. Těším se na další rozvoj firmy, budování její maloobchodní přítomnosti a kategorií v pečlivém souladu s vesmírem Amiri,“ sdělil Ward-Rees.

    Značka rychle expandovala a otevřela butiky v nejrůznějších světových destinacích. Obchod potkáte například v Chicagu, Dubaji nebo v Aoyama v Tokiu. V roce 2023 se dokonce značka představila na pařížském týdnu módy, kde kolekce Mikea Amiriho byla inspirována jeho hudebním hrdinou DJPremier, který na přehlídce vystoupil.

    Amiri je značkou známou svými kvalitními a exkluzivními produkty v oblasti módy, zejména džínového zboží a rockových stylů. Je těžké nevšimnout si této módní značky, která se stala jednou z nejvýznamnějších na trhu. Adrian Ward-Rees je odhodlán pokračovat v této tradici a vést Amiri k novým úspěchům.

    Zdroj: Fashiounited, Fashionnetwork, Instagram

    Kde jinde si zahrát na detektiva než v jednom z nejznámějších britských vlaků?

    0
    Kde jinde si zahrát na detektiva než v jednom z nejznámějších britských vlaků?
    Kde jinde si zahrát na detektiva než v jednom z nejznámějších britských vlaků?

    Chtěli jste někdy vstoupit do detektivních románů Agathy Christie? Hledáte nový zážitek, do kterého byste se letos ponořili? Chcete zažít dobrodružství? Pokud ano, račte nastoupit, odjíždíme z londýnského nádraží Victoria v 11 hodin.

    Belmond, titán v oboru pohostinství, právě představil nový zážitek se záhadnou vraždou na palubě vlaku British Pullman. Během cesty malebnou anglickou krajinou Kentu čeká hosty opulentní oběd o pěti chodech s porcí napínavého představení v podání herců z Private Drama Events.

    Dead on Time – „Jeden vlak. Pět chodů. Deset podezřelých“ – je propracovaná inscenace, v níž fiktivní prostředí odpovídá tomu skutečnému. Ocitnete se ve vlaku, který vás přenese zpět do roku 1951, konkrétně na britský festival. Když se usadíte v čalouněném křesle se sklenkou bublinek, začne se odvíjet příběh „vraždy“.

    Během cesty se po vagonech prochází deset dokonale oblečených „podezřelých“, kteří vám poskytnou střípky informací o zločinu. Každá z postav je pojmenovaná podle jednoho z vagonů Pullmanu. Díky tomu, že je představení interaktivní, můžete uplatnit své detektivní schopnosti a vést rozhovory s jednotlivými postavami a kdo ví? Třeba právě vy případ rozlousknete. Motivací vám může být zvláštní cena pro nejlepšího detektiva.

    Navíc další nápovědy a úkoly pro procvičení vašich mozkových závitů dostanete ve vtipně pojmenovaném časopise LocoMotives.

    Do pětice všeho dobrého

    Řešení vraždy však není jediný zajímavý aspekt této cesty. Hostina o pěti chodech, kterou pro vás přichystá šéfkuchař Jon Freeman, nabídne čerstvé sezónní produkty nejen z Kentu.

    Ústředním jídlem bude pomalu vařená jehněčí plec s hráškovo-mátovým pyré, dušenými bramborami a jehněčí omáčkou. Mezi další lákadla patří britský sýrový talíř a drobné chuťovky od Pump Street Chocolate. Těšit se můžete i na výborné víno.

    Foto: belmond.com

    Do poslední maličkosti

    Interiér vlaku ve stylu art deco vzbuzuje pocit, že jste se ocitli ve zlatém věku. Můžete se kochat bohatými látkami, leštěnými intarziemi či zdobeným nádobím. Vagony pocházejí z 20. a 30. let minulého století a přepravovaly britské královské rodiny, zahraniční vůdce i státní pohřební rakve. Obzvlášť působivý je vůz Cyngus se stříbrně orámovaným růžovým stropním panelem a intenzivní zelenou na podlaze i čalounění, který v roce 2021 zrenovoval režisér Wes Anderson. A ačkoli ho teď možná nepoznáte, kočár byl použit ve filmu Agatha z roku 1979 o zmizení Christie.

    Foto: belmond.com

    Že to všechno zní lákavě? S tím rozhodně souhlasíme. Nic neříká „miluji cestování“ tak jako výlet vlakem do nikam.

    Zdroje: Robb Report, The Times, Instagram

    Glenn Martens se vrací k Jean Paul Gaultier. Pro módní dům navrhl kolekci plnou iluzí

    0
    Návrhář Glenn Martens zahájil už druhou spolupráci s módním domem Jean Paul Gaultier.
    Návrhář Glenn Martens zahájil už druhou spolupráci s módním domem Jean Paul Gaultier.

    Módní dům Jean Paul Gaultier si už po druhé jako hostujícího návrháře své ready to wear kolekce vybral Glenn Martens. Své návrhy se tentokrát rozhodl věnovat optickým klamům a iluzím. Za pomocí různých materiálů a střihů jich tak v jednom kousku oblečení proplétá hned několik.

    Belgický návrhář Glenn Martens není u značky Jean Paul Gaultier úplným nováčkem. Minulý rok v lednu totiž pro společnost jako hostující kreativní ředitel navrhl vlastní haute couture kolekci. Letos se ovšem vrací s originálními ready to wear kousky. Ve svých návrzích se rozhodl věnovat hned několika střihům a materiálům najednou. Vytváří proto optické klamy a iluze, které vás donutí zpochybnit váš první dojem.

    Martens představil například svetry, které se ovšem vydávají za džínové bundy a námořnická pruhovaná trička. Na úzké sukně zase aplikoval seprané džíny připomínající 80. léta. Zmatou vás také úzké šaty propletené s krajkovaným spodním prádlem. Kromě toho využil návrhář také různé průřezy, barvící techniky nebo způsoby vrstvení. K dostání bude kolekce na oficiálních stránkách Jean Paul Gaultier v pátek.

    Zakoupit ale budete moct nejnovější kousky i na webu Martensovi vlastní značky Y/Project. Kolekce zahrnuje rovněž pánskou módu. Vybrat si můžete z triček s potiskem pásku a džínů nebo kabátů „odhalujících“ spodní prádlo i nahé nohy. K iluzím se pak belgický návrhář neobrátil poprvé. Už dříve navrhl ready to wear kolekci, která zahrnovala návrhy plné různých částí těla, nečekaně potisknutých na různých kusech oblečení.

    Gaultier je zvědavý na přístup nových návrhářů, při tvoření jim nechává volnou ruku

    Belgický návrhář je rovněž známý pro svou lásku ke kombinaci různých stylů. Nebojí se dohromady „slepit“ street wear a vysokou módu nebo historické návrhy. Do svého módního domu si ho pak Gaultier pozval jako jednoho z dočasných kreativních ředitelů. Po svém odchodu v lednu 2020 se totiž rozhodl na každou sezónu do vedení značky dosadit jiného návrháře. Byl totiž zvědavý na to, jak zkombinují jeho módní dědictví s vlastní kreativitou.

    Ve své haute couture kolekci se tak loni Martens rozhodl představit například vlastní pojetí korzetových šatů s obří nadýchanou sukní. Znovu interpretoval například také slavné iluzorní trompe-l’oeil návrhy z roku 1995. Gaultier pak belgickému návrháři při tovření nechal absolutně volnou ruku. Kolekci tak viděl poprvé s návštěvníky samotné přehlídky. „Na začátku spolupráce jsme měli oběd, pak nás ale nechal dělat cokoli jsme chtěli,“ okomentoval svou zkušenost Martens.

    Zdroj: WWD, HypeBae, Dazed Digital, Twitter, YouTube

    Módní scénu zasáhl návrat do nultých let. Velký průvodce Y2K stylem

    0

    Jistě jste onen velký trend zaznamenali. Celosvětová pandemie módy z přelomu tisíciletí válcuje nejen týdny módy, sociální sítě, ale i ulice všech měst. V #y2k si libují celebrity, influenceři i široká veřejnost. A není divu! Klíčovým prvkem všech looků je totiž pohodlí a komfort. Co je totiž pohodlnější než baggy džíny a „obyčejné“ sneakers? Pohodlně se usaďte, pusťte si Britney Spears a nechte se unést vlnou nezkrotitelné Y2K obsese.

    @ronhiree Last outfits >>> #y2k #y2koutfits #fyp #mostviralvideo ♬ Players – DJ Smallz 732 – Jersey Club Remix – Coi Leray

    Jak jsme již zmínili, tajnou přísadou nesmrtelného stylu je pohodlí. Pokud se v outfitu cítíte dostatečně komfortně, nic pro vás nebude překážkou. Baggy kalhoty, oversized svršky, sexy topy a futuristické tenisky nesmí chybět v žádném looku.

    Globální mash-up v nultých letech prolínal vintage styly a etnické aspekty s celým spektrem hudebních kultur. Y2K zprvu ovlivňovala hip-hopová scéna. Nejvíce si však styl oblíbila začínající popová éra. Setkáte se s ním v téměř každém hudebním klipu.

    @andy.00s Qué tal el outfit 🔥 #y2k #outfity2k ♬ In Da Club – 50 Cent

    Dost bylo vysvětlování! Jak tuto klasiku užít v praxi? S tím vám pomohou sociální sítě. Inspirace je tedy víc než dost. Největšími průkopníky Y2K jsou módní domy Diesel, Balenciaga nebo Alexander Wang. Jednotlivé kousky pak najdete u většiny high-end brandů. Značky, tak na vracející se módní výstřelky reagovaly velmi rychle. Hledáte-li ale label, který se na Y2K doslova zaměřuje, budete unešení kolekcemi Juicy Couture.

    TOP 5 must – have trendů, které v šatníku nesmí chybět

    Představujeme vám kousky, které jsou pro ovládnutí staronového stylu nezbytné. Y2K je genderově neutrální, proto považujeme většinu kousků za unisex. Fantazii se meze nekladou, jakkoliv se tedy neomezujte.

    Baggy pants

    Balenciaga to jistí. Má velmi pestrý výběr jak barev, tak  materiálů.

    Foto: Balenciaga

    Top

    Velkým hitem se stal legendární top, který má na svém kontě módní dům Diesel v čele s Glennem Martensem.

    Foto: Diesel

    Sneakers

    Zde přijde vhod kolaborace Miu Miu X New Balance. Čistě devadesátkový vzhled celému looku dodává ten správný dojem.

    @mbisxo miu miu x new balance #fyp #viralvideo ♬ original sound – 🧛🏿

    Hoodie

    Po mikině se doporučujeme poohlédnout u Maison Margiela.

    Foto: Maison Margiela

    Bag

    Look dotáhnete k dokonalosti s jakoukoliv vintage Saddle Bag. Online ji seženete na webu Farfetch.

    @break.archive Which one would you pick? All available to shop online now 🫶🏻 #vintagehandbag #vintagedior #diorsaddle ♬ original sound – break.archive

    Veškeré outfity můžete doplnit výraznými šperky. Vhod přijdou chains i korále typu Vivienne Westwood. U pokrývek hlavy se meze nekladou, sázka na jistotu jsou kšiltovky Adidas X Gucci. Nezapomeňte na sluneční brýle! Důležitý je pouze sportovní vzhled. Pokud stále hledáte nějaký extra doplněk, volně si uvažte kravatu. Bude to vypadat perfektně. Nakonec přidáváme instagramový profil německého influencera, který jakoby z nultých let utekl.

    Zdroj: Instagram, TikTok