Více

    Sledujte nás na Instagramu

    Pařížský týden módy hned druhý den odhalil přehlídky dvou legendárních módních domů. Kreativní ředitelka Dior Maria Grazia Chiuri v nejnovější kolekci oslavila práci návrháře Marca Bohan. Vzdala proto hold módě 60. let minulého století. Anthony Vaccarello zase v návrzích pro Saint Laurent perfektně vyzdvihl koncept křehkosti i transparentnosti.

    Dior oslavil módní revoluci 60. let 20. století. Odkázal i na svou první ready-to-wear kolekci

    Druhá polovina 60. let minulého století představovala pro značku Dior důležité období. Její tehdejší kreativní ředitel Marc Bohan se totiž rozhodl pro radikální krok. V roce 1967 vytvořil první ready-to-wear kolekci slavného módního domu. Přehlídka s názvem Miss Dior tak zásadně změnila historii. Vysokou módu totiž učinila dostupnější. Zároveň ale uvolnila představy o tehdejší dámské módě.

    Zdroj: Reuters

    Těmto zásadním změnám se ve své nejnovější kolekci rozhodla vzdát hold současná kreativní ředitelka Dior, Maria Grazia Chiuri. „Dle mého je vliv a talent Marca Bohan často podceňovaný. Jeho tvorba byla přitom feministická dávno před tím, než ženy začaly pálit své podprsenky,“ okomentovala svůj záměr podle The Fashion Network. Některé její návrhy proto nesly nápis Miss Dior, odkazující na zmíněnou revoluční show.

    Mezi další kousky Dior přehlídky patřily také klasické trenčkoty, šaty v „áčkovém“ střihu i sukně po kolena. Většina kolekce se navíc nesla v béžových a pískových odstínech. Chiuri tím odkazovala na práci umělkyně Gabrielly Crespi, která s Bohanem spolupracovala. Na přehlídce pak nechyběla ani řada celebrit. Zastavila se na ní například i herečka a ambasadorka značky Jennifer Lawrence.

    Saint Laurent věnoval kolekci křehkosti. Zachytil ji pomocí dech beroucích transparentních návrhů

    Zcela úchvatnou přehlídku představil také módní dům Saint Laurent. Jeho kreativní ředitel Anthony Vaccarello ji věnoval především dvěma konceptům, a to transparentnosti a křehkosti. Shodou náhod tím nejnovější show propojil i se současnou výstavou YSL s názvem Transparencies. V Paříži ji pak od jejího otevření na začátku února navštívilo na 14 tisíc návštěvníků.

    Zdroj: Reuters

    Úspěch průhledných materiálů je tedy více než zřejmý. Není tak překvapením, že návštěvníky Pařížského týdne módy oslovila i Vaccarello poslední tvorba. Většina z modelek pak předvedla košile, topy, šaty nebo pouzdrové sukně z průhledného a jemného materiálu. Kousky vytvářely skvělý kontrast s výraznými obrovskými kabáty a kožichy.

    Zdroje: The Fashion Network, WWD, Instagram, YouTube

    Foto:Reuters

    PFW: Dior vzdal hold módní revoluci 60. let a Saint Laurent zachytil transparentní křehkost

    Šperkovnice jako výstava maximalistických objektů. Úpadek tichého luxusu potvrzuje Simone Rocha i Jil Sander

    Pokud řešíte otázku šperků na léto, máme pro vás odpověď. Světoví designéři se shodli na letní absenci tichého luxusu. Nejen v oblasti ready-to-wear, ale i v přihrádce se šperky. Maximalismus se nás bude držet několik sezón, nemusíte se tedy obávat přemrštěných investic. V kurzu jsou navíc alternativní materiály, jaké předvedla například Simone Rocha.

    Luxusní hotel Lowell vítá jaro čajovým dýchánkem. Na pomoc si přizval módní dům Dior

    Značka Dior je známá nejen svými dech beroucími návrhy, ale také jedinečnými sety špičkového nádobí. Ve svých jarních čajových dýcháncích je nyní hodlá využít luxusní newyorský hotel Lowell. Zaměří se na kolekci Lily of the Valley, odkazující na oblíbenou květinu Christiana Dior.

    Náboženství jako nesmrtelný zdroj inspirace. Návrhářům nedává spát křesťanství, ani starověká symbolika

    Ačkoliv byste se divili, móda a náboženství si jdou ruku v ruce. Bylo tomu tak ještě několik generací zpět. Církev a jiná náboženská centra určovaly "trendy" takřka ve všem, tedy i v dobovém odívání. V novodobých dějinách jsme ale náboženskou tematiku uchopili zcela jinak. Ukrýváme v ní symboliku, vyjadřujeme skrze ni kontroverzi a vyvoláváme ovace i rozepři. 

    Jaro vítá nové luxusní produkty. Patří mezi ně sluneční brýle, kabelky i Espresso Martini

    Známé značky oslavují příchod jara novými produkty. Teplejší dny tak můžete přivítat se slunečními brýlemi Dior Cannage. Doplnit je můžete o trendy Colby kabelku od Michael Kors. Pro speciální příležitost si nechte šperky z nové Blue Book kolekce Tiffany & Co. a na konci dne se odměňte Espresso Martini od Emmy Chamberlain a Kendall Jenner.