Více
    Redakce

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Analytikové začátkem letošního roku očekávali návrat luxusního průmyslu ke stabilnímu růstu. Koncem prvního čtvrtletí však museli své původní odhady přehodnotit. Sílící nacionalistické politiky, převážně ve Spojených státech amerických a Číně, totiž ohrožují také svět luxusu. Kromě trvající nestabilní ekonomiky tak musí čelit také rostoucím clům.

    První měsíce letošního roku se na poli ekonomiky staly svědky sílících nacionalistických politik. Americký prezident Donald Trump nastoupil do úřadu spolu s plánem navýšit cla na dovoz zboží z Kanady, Číny, ale také Evropy. Rozpoutal tím jak odvetu ze strany obchodních partnerů, tak potencionální hrozby globálnímu obchodování. Dopadům proto neunikl ani luxusní průmysl.

    Analytici společnosti Bernstein vydali koncem března prohlášení, ve kterém varovali před zpomalením růstu luxusních značek. Už dlouhodobě totiž čelí nepříznivým ekonomickým podmínkám, způsobeným mimo jiné trvající inflací a dopady světové pandemie. Hrozba v podobě zpřísňujících se cel proto pro slavné módní domy znamená ještě vážnější prohloubení trvajících globálních problémů.

    Zdroj: Gucci

    Nejkritičtější jsou především importy do Spojených států amerických (USA). Firma McKinsey ve svém nedávném reportu odhadla, že by případná cla mohla snížit „luxusní“ útraty v USA o nejméně 46 a nejvíce 78 miliard dolarů. Pro světové značky přitom americký trh představuje jednu z nejvýdělečnějších lokalit. Připravit se proto musí nejen na těžké období, ale také záložní plány.

    Analytici nabízejí únikové cesty. Pomoct mohou nové pobočky i neobjevené destinace

    Analytici luxusním společnostem radí hned několik postupů. Jedním ze způsobů, jak se propadu prodejů vyhnout, je vypravit se na nové trhy. Některé značky proto nedávno zavítaly například do Indie. Další taktikou je naopak posílit působení na klíčových trzích, třeba právě v USA. Módní domy proto postupně otevírají nové pobočky i mimo velkoměsta, jako je New York či Los Angeles.

    Zákazníci mohou jejich zboží nově najít rovněž v metropolích jako Detroit, Austin, St. Louis nebo Nashville. Vyplácí se rovněž investice do globálních partnerství, spojených například se sportem. Příkladem je loňská spolupráce koncernu LVMH na letních olympijských hrách. Ať už značky zvolí jakoukoli metodu, je prozatím jisté, že je letos na jaře čeká poměrně turbulentní období.

    Zdroje: The Fashion Network, WWD, Instagram, YouTube

    Autor článku:
    Kateřina Hlaváčková
    Kateřina Hlaváčkováhttps://fashionup.cz/author/katerina-hlavackova/
    Kateřina je šéfredaktorkou a editorkou FashionUP. Své články věnuje aktuálním zprávám, ale i bizarním TikTok trendům, které s nadhledem hodnotí. Baví ji analýza kostýmů populárních filmů nebo debaty nad tím, do čela jakého módního domu zamíří ikoničtí návrháři tentokrát. Do světa médií vkročila v 16 letech, kdy psala pro studentský magazín. Od té doby zkusila vše od psaní módních komentářů přes práci v newsroomu po překlad lidskoprávních reportů.

    ― Reklama ―

    Foto:Reuters

    Módní průmysl na rozcestí. Svět luxusu čelí hrozbě rostoucích cel

    Analytikové začátkem letošního roku očekávali návrat luxusního průmyslu ke stabilnímu růstu. Koncem prvního čtvrtletí však museli své původní odhady přehodnotit. Sílící nacionalistické politiky, převážně ve Spojených státech amerických a Číně, totiž ohrožují také svět luxusu. Kromě trvající nestabilní ekonomiky tak musí čelit také rostoucím clům.

    - Reklama -

    První měsíce letošního roku se na poli ekonomiky staly svědky sílících nacionalistických politik. Americký prezident Donald Trump nastoupil do úřadu spolu s plánem navýšit cla na dovoz zboží z Kanady, Číny, ale také Evropy. Rozpoutal tím jak odvetu ze strany obchodních partnerů, tak potencionální hrozby globálnímu obchodování. Dopadům proto neunikl ani luxusní průmysl.

    Analytici společnosti Bernstein vydali koncem března prohlášení, ve kterém varovali před zpomalením růstu luxusních značek. Už dlouhodobě totiž čelí nepříznivým ekonomickým podmínkám, způsobeným mimo jiné trvající inflací a dopady světové pandemie. Hrozba v podobě zpřísňujících se cel proto pro slavné módní domy znamená ještě vážnější prohloubení trvajících globálních problémů.

    Zdroj: Gucci

    - Reklama -

    Nejkritičtější jsou především importy do Spojených států amerických (USA). Firma McKinsey ve svém nedávném reportu odhadla, že by případná cla mohla snížit „luxusní“ útraty v USA o nejméně 46 a nejvíce 78 miliard dolarů. Pro světové značky přitom americký trh představuje jednu z nejvýdělečnějších lokalit. Připravit se proto musí nejen na těžké období, ale také záložní plány.

    Analytici nabízejí únikové cesty. Pomoct mohou nové pobočky i neobjevené destinace

    Analytici luxusním společnostem radí hned několik postupů. Jedním ze způsobů, jak se propadu prodejů vyhnout, je vypravit se na nové trhy. Některé značky proto nedávno zavítaly například do Indie. Další taktikou je naopak posílit působení na klíčových trzích, třeba právě v USA. Módní domy proto postupně otevírají nové pobočky i mimo velkoměsta, jako je New York či Los Angeles.

    Zákazníci mohou jejich zboží nově najít rovněž v metropolích jako Detroit, Austin, St. Louis nebo Nashville. Vyplácí se rovněž investice do globálních partnerství, spojených například se sportem. Příkladem je loňská spolupráce koncernu LVMH na letních olympijských hrách. Ať už značky zvolí jakoukoli metodu, je prozatím jisté, že je letos na jaře čeká poměrně turbulentní období.

    Zdroje: The Fashion Network, WWD, Instagram, YouTube

    ― Reklama ―

    Capri pants překračují hranice šatníků. Vstupují i do pánské módy?

    Zdá se, že jeden z dominantních trendů letošního léta nehodlá ustoupit do pozadí. Capri pants až do nedávna dominovaly především dámským šatníkům. Postupně ale překračují pomyslnou hranici a derou se také na pánskou scénu. Nejčastější je jejich baggy varianta, k vidění jsou ovšem i odvážnější užší siluety. Jde o pokračování trendu, nebo vzestup před pádem?

    Fendi má nové vedení. Do čela značky nastoupí Maria Grazia Chiuri

    Bývalá kreativní ředitelka Dior, Maria Grazia Chiuri, se vrací ke svým kořenům. Nastoupí totiž do čela Fendi, tedy značky, u které před téměř 36 lety odstartovala svou kariéru. Tentokrát se ovšem chopí vedení dámských, pánských, ale také haute couture kolekcí. Nahradí Silvii Venturini Fendi, jež svou finální kolekci odhalila na nedávném Milánském týdnu módy.

    Pivo jako stylová inspirace. House of Guinness zkoumá odstíny černé a nenudí

    První sérii fanoušci zhltli jako dobře natočeného Guinnesse a už volají po druhé rundě. Na úspěchu seriálu House of Guinness z produkce Netflix se do velké míry podílí atraktivní vizuál. Tvůrci se nenechali chytit do historické pasti a na 19. století se cíleně dívají dnešníma očima. Propojení minulosti a současnosti v jejich podání funguje skvěle.

    Retailboss hlásí návrat k detailu. Brože jako symbol dostupného luxusu 

    Server Retailboss potvrzuje, že brože vstoupily do své renesance s energií, která proměňuje módní trh. Z doplňku, kdysi vnímaného jako odkaz na minulost, se stává klíčový symbol současného stylu. Statistiky ukazují růst tržeb o více než 200 procent za poslední tři měsíce. Tento skok vyjadřuje hlubokou proměnu vztahu mezi módou a emocí. Brož se mění v tichý luxus, který paradoxně vypráví příběh o maximalismu.

    Značka Schiaparelli opět potvrdila své místo. Runway uzavřela Kendall Jenner

    V Paříži se opět odehrála jedna z nejočekávanějších přehlídek každé sezóny. Daniel Roseberry odhalil kolekci Schiaparelli SS26 a potvrdil, že značka dál určuje tón současného umění na úrovni luxusu. V sále Centre Pompidou vládl klid, jenž se v módě objeví jen zřídka. Jak jsme u módního domu zvyklí, každý model dokazoval, že přesnost a vize jsou klíčovým prvkem krejčovského umu. Přehlídka působila jako pomyslná módní studie, nikoliv jako tradiční runway.

    Burberry připomíná své dědictví. Oslavuje ho i Olivia Colman

    Britský módní dům Burberry zakládá marketing na propojení svého více než 150 let starého dědictví a moderní energie. Nabízí proto tradiční kostkované trenčkoty a dlouhé kabáty, to vše v inovativním hávu nových materiálů. Směřování luxusní značky odráží rovněž její nejnovější kampaň It's always Burberry Weather. Zazáří v ní mimo jiné také herečka Olivia Colman.

    Po stopách ikon: Bochum Welt dokresluje identitu Jil Sander

    Hudba umí rozšířit prostor kolekce stejně přesně jako čistý střih kabátu. Bochum Welt přináší do módy zvuk, jenž vytváří atmosféru i vizuální rytmus. Spolupráce s Jil Sander ukazuje, že minimalismus má vlastní akustický tvar. Zvuk už není doprovodem, stává se součástí identity značky. Vzniká nová rovina luxusu, jež působí na smysly ze všech stran.

    Oscar Isaac čeří vody internetu. Překvapil elegantní módní otočkou

    Sociální sítě po nedávném filmovém festivalu v Benátkách zaplavily komentáře uživatelů, kteří si všimli nečekané proměny. Překvapil je styl herce Oscara Isaac, který ztvárnil hlavní postavu v očekávaném snímku Frankenstein. Na červený koberec totiž přinesl perfektní rovnováhu mezi žádanou elegancí a hravou uvolněností, posouvající jeho look na vyšší úroveň.

    Móda v kostce: Swarovski slaví 130 let a Polo Bar putuje do Londýna

    I když série světových fashion weeků skončila, módní scénu nadále zaplavují další novinky. Fenty Skin vydává debutovou kolekci na tělo a Ralph Lauren míří do Londýna. V roce 2028 v něm hodlá otevřít Polo Bar. Vivienne Westwood poprvé odstartuje Riyadh Fashion Week a Swarovski slaví 130 let. Tom Ford jmenoval svou první make-up umělkyni, Lucy Bridge.

    Luxury Insights: Světové butiky proslulých značek berou dech designem i detaily

    Světová móda ukazuje, že prodává nejen kvalita, ale i zážitek a vizuální vjem. Butikové výlohy už dávno neslouží jen k prodeji. Transformují se v dechberoucí zkušenost a stávají se exkluzivním chrámem designu. Zákazníkům se tak otevírají příběhy značky, spojené s konkrétními produkty, zatímco je obklopuje luxusní atmosféra jedinečného architektonického díla.

    Marc by Sofia klouže po povrchu. Film definuje třpyt, nikoli hloubka

    Režisérka Sofia Coppola rozčeřila filmové vody, když na letošním ročníku filmového festivalu v Benátkách odhalila svůj první dokument. Snímek s názvem Marc by Sofia věnovala svému blízkému příteli a slavnému návrháři Marcu Jacobs. Film sice sklidil úspěch, nečekejte od něj však hluboký vhled za oponu. Jedná se spíše o třpytivý obraz módní ikony.

    Matthieu Blazy míří až ke hvězdám. Chanel vdechl nový život

    Paříž se včera stala svědkem posledního očekávaného debutu, jenž okamžitě vyšplhal na vrchol seznamu uplynulých módních premiér. Matthieu Blazy odhalil svou vizi Chanel, kterou módnímu domu vdechl nový život. Ukázal značku v novém světle, které nikdo nečekal, ale všichni ho milují.

    Sbohem, diverzito! Plus size modelky nenápadně mizí z fashion světa

    Plus size modelek je na molech rok od roku čím dál méně. Kritici spekulují, že snaha o diverzitu v módním světě možná nikdy nebyla myšlená upřímně. Smrtelnou ránu jí ovšem nedávno zasadilo masivní rozšíření léku na hubnutí s názvem Ozempic. Prohlásit světové hnutí body positivity za neúspěch by ovšem bylo až příliš unáhlené.

    Podzim patří okurkám. Sociální sítě získala pickle girl

    Beauty a fashion scénu v posledních sezónách ovládají trendy inspirované populárním jídlem. Zatímco v létě slavily svou popularitu sardinky, podzim patří kyselým okurkám. Sociální sítě získala takzvaná pickle girl. Jedná se o estetiku, která žádá nejen bezbřehou lásku k nakládané zelenině, ale rovněž módní kousky v zelených odstínech trendy pochutiny.

    Další trend na obzoru. Příští jaro povládnou harémové kalhoty

    Dosavadní přehlídky světových týdnů módy promluvily jasně. Harémové kalhoty hodlají definovat nadcházející jaro i léto. Na módní mola dorazily v moderní podobě, pohrávající si s různorodými styly a materiály. Jejich kouzlo spočívá ve variabilitě, perfektně je doplní volný svetr, nadčasová košile i vypasovaná kožená bunda. Stačí vybrat, po čem váš šatník touží.

    Generace Alpha má svou skin care. Stojí za ní poradci Rhode a třináctiletá slečna

    Generace Alpha pomalu roste. Důkazem je trh, který neúprosně začíná cílit na zákazníky narozené roku 2013 a později. Skin care brandy nezahálí a již v říjnu se objeví čerstvý hráč. Yes Day vytvořila třináctiletá Coco Granderson a míří vysoko. Není divu, za vývojem produktů stojí externí poradce pro populární značku Rhode, založenou Hailey Bieber.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―