Více

    Sledujte nás na Instagramu

    Módní svět i nadále pociťuje dopad post-pandemického ekonomického zpomalení. Nejvíce jsou jeho negativní následky znát v Číně. Luxusní značky proto na tamním trhu mění svou dosavadní strategii. Místo střední třídy se zaměřují na nejbohatší zákazníky. O něco větší výzvě pak bude v nadcházejícím období čelit také módní společnost Burberry.

    Luxusní módní společnosti mění tváří v tvář současné ekonomické krizi své marketingové strategie. Nadále totiž musí bojovat s negativními dopady způsobenými světovou pandemií. Prvotní boom prodeje po uvolnění karantén totiž opadl. Nyní se zákazníci snaží naopak šetřit, a to i kvůli trvající inflaci. Snad nejsilněji takové následky pociťuje Čína. Zároveň se totiž vyrovnává s vysokou nezaměstnaností a krizí na trhu s nemovitostmi.

    Vedení módních značek se proto na tamním trhu rozhodlo z kdysi poměrně bohaté střední třídy přeorientovat na nejbohatší zákazníky. Takzvaní velice důležití klienti jsou totiž lidé, kteří si mohou i nadále dovolit utrácet. Příkladem je podnikatelka Diana Wang, která pravidelně nakupuje v obchodech jako Cartier, Tiffany nebo Chopard. Podobné zákazníky, jako je ona, pak společnosti nalákají na speciální zážitky.

    Příkladem je třeba exkluzivní gala večeře, jejíž součástí je také představení nejnovějších produktů. „Cítíte se privilegovaní. Je to velká část toho, proč u těchto značek nakupuji,“ popsala samotná Wang. Mezi další podobné akce patří soukromé setkání se slavnými návrháři. Podle analytiků z firmy HSBC je asi pět procent spotřebitelů luxusního zboží zodpovědných za 35 procent jejich prodeje v Číně.

    Společnost Burberry je v mimořádně složité pozici. V ekonomické krizi se musí znovu uchytit

    Konec post-pandemického boomu pak o něco více dopadá na společnost Burberry. Oproti ostatním luxusním značkám proto bude nadcházející sezónu čelit těžší výzvě. Vedení společnosti totiž minulý týden varovalo, že se mu nejspíše nepodaří dostát roční prognóze příjmů. Například analytici firmy JPMorgan rovněž prohlásili, že Burberry je v porovnání se svými konkurenty v „mimořádně složité pozici“.

    Důvodem je nelehký úkol pozvednout marketing značky na vyšší úroveň ve chvíli, kdy se mnozí zákazníci snaží luxusním nákupům spíše vyvarovat. Značka totiž začátkem roku zažila značnou proměnu, a to s nástupem nového kreativního ředitele Daniela Lee. I když je jeho vedení prozatím hodnoceno pozitivně, obdiv na sociálních sítích nestačí. Společnost potřebuje navýšit především počet klientů, kteří si s sebou skutečně z luxusní pobočky nějaký produkt odnesou.

    Zdroje: Fashion Network, Reuters, Instagram, YouTube

    Módní business novinky: Konec post-pandemického boomu trápí luxusní značky v Číně i vedení Burberry

    Tichý luxus zůstává v minulé sezóně. MBPFW proměnil Tyršův dům na avantgardní runway

    Na letošním Mercedes Benz Prague Fashion Week nás příjemně překvapil výběr perfektní lokace, která zaujala osobitým designovým prostředím. Potěšila nás také přehlídka návrháře Tomáše Němce, při jejíž tvorbě se inspiroval Sicílií. V soutěži VAN GRAAF Junior Talent zase zazářila studentka Hana Valtová. A co víc, značka Tobias Equipment poprvé upustila od své obvyklé stylizace s elfíma ušima.

    Ne všechny trendy si jsou rovné. Hity, které letos na jaře raději vynecháme

    Kromě dlouhodobě oblíbených stylů se svět módy tradičně plní také různými bleskovými mikro trendy. Některé z nich dokáží pozvednout outfit na vyšší úroveň a snadno zapadnou do téměř každého looku. Jiné jsou ovšem pouze povrchní, nepraktické, zbytečné a ne příliš estetické. Vybrali jsme proto pět jarních "anti-trendů".

    Módní novinky v kostce: Zegna převzal Piazza Duomo, Karl Lagerfeld proniká do sportu a Tod’s láká na výstavu

    Nový týden přinesl čerstvé módní novinky. Šperkařský dům Swarovski otevřel vlajkovou prodejnu v Miláně. Ve stejném městě na Piazza Duomo pak Zegna odstartoval speciální projekt. Značka Tod's mezitím zahájila výstavu věnovanou benátským umělcům. Karl Lagerfeld zase propojuje módu se sportem a Paris Hilton vydala spolu s Tan-Luxe nový samoopalovací produkt.

    Darujte domovu jarní proměnu. Vylepšete ho o top biohacking doplňky

    Principy takzvaného biohackingu narůstají na oblíbenosti a začínají proto pronikat také do světa domácností. Způsoby, jak zlepšit imunitu, spánek nebo třeba duševní zdraví je totiž užitečné aplikovat i z pohodlí našich domovů. Při jarní proměně interiéru se proto můžete odměnit top doplňky, zlepšujícími kvalitu vašeho života.