Více
    Redakce

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Hlavní italské město módy přivítalo kolekce pro jaro a léto 2025. Milán tak dostal šanci zhlédnout nejnovější návrhy módních domů, jako je Fendi, Prada, JW Anderson nebo Dolce&Gabbana. Slavné značky se pak zdá se shodly na tom, že se teplé období příštího roku ponese v duchu optimismu a hravosti.

    Fendi představil kolekci protkanou nostalgií. Pohrál si se svými ikonickými kódy

    Jednou ze slavných značek, kterou o víkendu Milán přivítal, byl módní dům Fendi. Jeho kreativní ředitelka pánské módy Silvia Fendi se tentokrát zaměřila na jeho historii. Svou nejnovější kolekci totiž protkala nostalgií. Využila tradiční kódy společnosti, jakým je například prošívání zvané Selleria.

    Zdroj: Fendi

    Kromě toho ale návrhářka upravila také klasický Fendi erb, do kterého zapracovala pro značku ikonické tvary. Kolekce pak působila jako pozvánka do luxusního gentlemanského klubu, jehož uniformou je luxusní Fendi outfit. Jeho jedinou podmínkou je přitom zapojení teplých odstínů a typických střihů vysoké módy.

    Na letní vlnu naskočil módní dům Dolce&Gabbana. Do hlavní role dosadil rafii

    O něco uvolněnější, i když neméně kvalitní, kolekci odhalila společnost Dolce&Gabbana. Vytvořila řadu, která na příchozí návštěvníky přímo křičela létem. Hlavním materiálem kolekce se totiž stala rafie, tedy tradiční slaměná tkanina, známá pro svou vzdušnost a luxusní nádech.

    Zdroj: Dolce&Gabbana

    Na mole se objevila v podobě lehkých svetrů a topů, ale i espadrilek. V nejnovější řadě nechyběly ani pestré vzory, perfektně se hodící pro sluncem nasycenou letní dovolenou. Návrhy tedy znamenaly pro Dolce&Gabbana krok do nového teritoria, směrem k optimismu v nelehké době.

    Prada vzdala hold mladistvému optimismu. Přestala návrhy „overthinkovat“

    Mezi hravé kolekce uplynulých dní se zařadila také ta z dílny módního domu Prada. Návrhářka Miuccia Prada a její kolega Raf Simons se totiž rozhodli přestat svou práci „overthinkovat“, tedy nad ní příliš přemýšlet. Kreativní duo se inspirovalo myslí mladistvých, kteří zkrátka „dělají“.

    Zdroj: Reuters

    „Řadu jsme proto poskládali poměrně jednoduchým a naivním způsobem,“ vysvětlili známí návrháři. Kolekce je proto protkaná nejen pestrými barvami, ale také mírně zmenšenými verzemi svetrů, košil nebo topů. Nechybí ani výrazná grafická trička nebo pro Pradu typické mírně oversized sluneční brýle.

    JW Anderson opět potěšil svou iracionalitou. Zamilujete si obří prošívané bundy i airbag mikinu

    Hravost ztělesňovala také kolekce návrháře JW Andersona. U něj se ovšem nejedná o žádné překvapení. Je už totiž proslulý svými iracionálními návrhy, s lehkostí překračující hranice konvence, genderu i módy. Tentokrát odhalil řadu, zaměřující se především na oversized looky.

    Její součástí jsou proto například obrovské prošívané bundy, v běžné velikosti populární už několik sezón. Mezi o něco neobvyklejší návrh patří například gigantická kravata, sahající téměř na zem, XXL denim vesty nebo mikiny s detaily na bocích, připomínající ochranné airbagy.

    Zdroje: The Fashion Network, WWD, Instagram, YouTube

    Autor článku:
    Kateřina Hlaváčková
    Kateřina Hlaváčkováhttps://fashionup.cz/author/katerina-hlavackova/
    Kateřina je šéfredaktorkou a editorkou FashionUP. Své články věnuje aktuálním zprávám, ale i bizarním TikTok trendům, které s nadhledem hodnotí. Baví ji analýza kostýmů populárních filmů nebo debaty nad tím, do čela jakého módního domu zamíří ikoničtí návrháři tentokrát. Do světa médií vkročila v 16 letech, kdy psala pro studentský magazín. Od té doby zkusila vše od psaní módních komentářů přes práci v newsroomu po překlad lidskoprávních reportů.

    ― Reklama ―

    Foto:Fendi

    Milán objevuje pánskou módu příštího jara a léta. Překypuje hravostí i optimismem

    Hlavní italské město módy přivítalo kolekce pro jaro a léto 2025. Milán tak dostal šanci zhlédnout nejnovější návrhy módních domů, jako je Fendi, Prada, JW Anderson nebo Dolce&Gabbana. Slavné značky se pak zdá se shodly na tom, že se teplé období příštího roku ponese v duchu optimismu a hravosti.

    - Reklama -

    Fendi představil kolekci protkanou nostalgií. Pohrál si se svými ikonickými kódy

    Jednou ze slavných značek, kterou o víkendu Milán přivítal, byl módní dům Fendi. Jeho kreativní ředitelka pánské módy Silvia Fendi se tentokrát zaměřila na jeho historii. Svou nejnovější kolekci totiž protkala nostalgií. Využila tradiční kódy společnosti, jakým je například prošívání zvané Selleria.

    Zdroj: Fendi

    Kromě toho ale návrhářka upravila také klasický Fendi erb, do kterého zapracovala pro značku ikonické tvary. Kolekce pak působila jako pozvánka do luxusního gentlemanského klubu, jehož uniformou je luxusní Fendi outfit. Jeho jedinou podmínkou je přitom zapojení teplých odstínů a typických střihů vysoké módy.

    - Reklama -

    Na letní vlnu naskočil módní dům Dolce&Gabbana. Do hlavní role dosadil rafii

    O něco uvolněnější, i když neméně kvalitní, kolekci odhalila společnost Dolce&Gabbana. Vytvořila řadu, která na příchozí návštěvníky přímo křičela létem. Hlavním materiálem kolekce se totiž stala rafie, tedy tradiční slaměná tkanina, známá pro svou vzdušnost a luxusní nádech.

    Zdroj: Dolce&Gabbana

    Na mole se objevila v podobě lehkých svetrů a topů, ale i espadrilek. V nejnovější řadě nechyběly ani pestré vzory, perfektně se hodící pro sluncem nasycenou letní dovolenou. Návrhy tedy znamenaly pro Dolce&Gabbana krok do nového teritoria, směrem k optimismu v nelehké době.

    Prada vzdala hold mladistvému optimismu. Přestala návrhy „overthinkovat“

    Mezi hravé kolekce uplynulých dní se zařadila také ta z dílny módního domu Prada. Návrhářka Miuccia Prada a její kolega Raf Simons se totiž rozhodli přestat svou práci „overthinkovat“, tedy nad ní příliš přemýšlet. Kreativní duo se inspirovalo myslí mladistvých, kteří zkrátka „dělají“.

    Zdroj: Reuters

    „Řadu jsme proto poskládali poměrně jednoduchým a naivním způsobem,“ vysvětlili známí návrháři. Kolekce je proto protkaná nejen pestrými barvami, ale také mírně zmenšenými verzemi svetrů, košil nebo topů. Nechybí ani výrazná grafická trička nebo pro Pradu typické mírně oversized sluneční brýle.

    JW Anderson opět potěšil svou iracionalitou. Zamilujete si obří prošívané bundy i airbag mikinu

    Hravost ztělesňovala také kolekce návrháře JW Andersona. U něj se ovšem nejedná o žádné překvapení. Je už totiž proslulý svými iracionálními návrhy, s lehkostí překračující hranice konvence, genderu i módy. Tentokrát odhalil řadu, zaměřující se především na oversized looky.

    Její součástí jsou proto například obrovské prošívané bundy, v běžné velikosti populární už několik sezón. Mezi o něco neobvyklejší návrh patří například gigantická kravata, sahající téměř na zem, XXL denim vesty nebo mikiny s detaily na bocích, připomínající ochranné airbagy.

    Zdroje: The Fashion Network, WWD, Instagram, YouTube

    ― Reklama ―

    Retailboss hlásí návrat k detailu. Brože jako symbol dostupného luxusu 

    Server Retailboss potvrzuje, že brože vstoupily do své renesance s energií, která proměňuje módní trh. Z doplňku, kdysi vnímaného jako odkaz na minulost, se stává klíčový symbol současného stylu. Statistiky ukazují růst tržeb o více než 200 procent za poslední tři měsíce. Tento skok vyjadřuje hlubokou proměnu vztahu mezi módou a emocí. Brož se mění v tichý luxus, který paradoxně vypráví příběh o maximalismu.

    Rijád přivítá fashion week. Otevře dveře i světovým módním domům

    I když série klasických týdnů módy skončila, není všem přehlídkám konec. Vlastní fashion week totiž od 16. října přivítá rovněž Rijád. Jeho teprve třetí edice pak překročí dosavadní hranice. Poprvé se ho zúčastní rovněž světové módní domy. Odstartuje ho speciální show z dílny Vivienne Westwood a do zdárného konce akci dovede Stella McCartney.

    Shein míří do Paříže. Plány na kamenný obchod vyvolaly protesty

    Nedávné rozhodnutí fast fashion řetězce Shein otevřít v Paříži svůj první kamenný obchod vyvolalo silné reakce. Usídlit se totiž hodlá v obchodním domu BHV Marais z roku 1856. Některé značky proto v reakci nákupní centrum opouští, zatímco jeho zaměstnanci uspořádali v pátek 10. října protest. Shein dle nich poškozuje jméno francouzského módního průmyslu.

    Alaïa zkoumá nový minimalismus. Nabízí hybrid tichého luxusu

    Pieter Mulier představil v Paříži kolekci Alaïa SS26. Každý krok modelek plynul s přesností, která diktovala novou formu minimalistického klidu. V prostoru naplněném odlesky zrcadel se zrodila móda, jež dýchá vlastním rytmem. Pomalým, přesným a podmanivým. Pieter Mulier vytváří architekturu oděvu, v níž se dekonstrukce a třásně stávají jazykem ženskosti. Alaïa se opět ukázal jako módní dům, který nepotřebuje senzaci, aby zaujal.

    Oscar Isaac čeří vody internetu. Překvapil elegantní módní otočkou

    Sociální sítě po nedávném filmovém festivalu v Benátkách zaplavily komentáře uživatelů, kteří si všimli nečekané proměny. Překvapil je styl herce Oscara Isaac, který ztvárnil hlavní postavu v očekávaném snímku Frankenstein. Na červený koberec totiž přinesl perfektní rovnováhu mezi žádanou elegancí a hravou uvolněností, posouvající jeho look na vyšší úroveň.

    Móda v kostce: Swarovski slaví 130 let a Polo Bar putuje do Londýna

    I když série světových fashion weeků skončila, módní scénu nadále zaplavují další novinky. Fenty Skin vydává debutovou kolekci na tělo a Ralph Lauren míří do Londýna. V roce 2028 v něm hodlá otevřít Polo Bar. Vivienne Westwood poprvé odstartuje Riyadh Fashion Week a Swarovski slaví 130 let. Tom Ford jmenoval svou první make-up umělkyni, Lucy Bridge.

    Luxury Insights: Světové butiky proslulých značek berou dech designem i detaily

    Světová móda ukazuje, že prodává nejen kvalita, ale i zážitek a vizuální vjem. Butikové výlohy už dávno neslouží jen k prodeji. Transformují se v dechberoucí zkušenost a stávají se exkluzivním chrámem designu. Zákazníkům se tak otevírají příběhy značky, spojené s konkrétními produkty, zatímco je obklopuje luxusní atmosféra jedinečného architektonického díla.

    Marc by Sofia klouže po povrchu. Film definuje třpyt, nikoli hloubka

    Režisérka Sofia Coppola rozčeřila filmové vody, když na letošním ročníku filmového festivalu v Benátkách odhalila svůj první dokument. Snímek s názvem Marc by Sofia věnovala svému blízkému příteli a slavnému návrháři Marcu Jacobs. Film sice sklidil úspěch, nečekejte od něj však hluboký vhled za oponu. Jedná se spíše o třpytivý obraz módní ikony.

    Matthieu Blazy míří až ke hvězdám. Chanel vdechl nový život

    Paříž se včera stala svědkem posledního očekávaného debutu, jenž okamžitě vyšplhal na vrchol seznamu uplynulých módních premiér. Matthieu Blazy odhalil svou vizi Chanel, kterou módnímu domu vdechl nový život. Ukázal značku v novém světle, které nikdo nečekal, ale všichni ho milují.

    Sbohem, diverzito! Plus size modelky nenápadně mizí z fashion světa

    Plus size modelek je na molech rok od roku čím dál méně. Kritici spekulují, že snaha o diverzitu v módním světě možná nikdy nebyla myšlená upřímně. Smrtelnou ránu jí ovšem nedávno zasadilo masivní rozšíření léku na hubnutí s názvem Ozempic. Prohlásit světové hnutí body positivity za neúspěch by ovšem bylo až příliš unáhlené.

    Podzim patří okurkám. Sociální sítě získala pickle girl

    Beauty a fashion scénu v posledních sezónách ovládají trendy inspirované populárním jídlem. Zatímco v létě slavily svou popularitu sardinky, podzim patří kyselým okurkám. Sociální sítě získala takzvaná pickle girl. Jedná se o estetiku, která žádá nejen bezbřehou lásku k nakládané zelenině, ale rovněž módní kousky v zelených odstínech trendy pochutiny.

    Balenciaga má novou tvář. Pierpaolo Piccioli odhalil svůj debut

    Sobotní večer v Paříži zaznamenal další očekávanou módní premiéru. Tentokrát svůj debut představil návrhář Pierpaolo Piccioli, nový kreativní ředitel značky Balenciaga. Designérův první počin si vysloužil potlesk ve stoje a není se čemu divit. V kolekci pro nadcházející jaro a léto umně propojil vlastní rukopis plný struktur a výrazných barev s tradicí módního domu.

    Další trend na obzoru. Příští jaro povládnou harémové kalhoty

    Dosavadní přehlídky světových týdnů módy promluvily jasně. Harémové kalhoty hodlají definovat nadcházející jaro i léto. Na módní mola dorazily v moderní podobě, pohrávající si s různorodými styly a materiály. Jejich kouzlo spočívá ve variabilitě, perfektně je doplní volný svetr, nadčasová košile i vypasovaná kožená bunda. Stačí vybrat, po čem váš šatník touží.

    Generace Alpha má svou skin care. Stojí za ní poradci Rhode a třináctiletá slečna

    Generace Alpha pomalu roste. Důkazem je trh, který neúprosně začíná cílit na zákazníky narozené roku 2013 a později. Skin care brandy nezahálí a již v říjnu se objeví čerstvý hráč. Yes Day vytvořila třináctiletá Coco Granderson a míří vysoko. Není divu, za vývojem produktů stojí externí poradce pro populární značku Rhode, založenou Hailey Bieber.

    Žít jako v pohádce. Evropské hrady a zámky nabízí luxusní ubytování pro náročné

    Stát se královnou či králem bylo zbožným přáním nejednoho dítěte. Hrad s velkou bránou a rozlehlé zámecké sály evokují bohatství a kouzelný život. Naštěstí, dospělí mají své možnosti. Vydejte se na luxusní dovolenou a vyzkoušejte si, jaké to je bydlet v podobném panství. Budete se cítit jako v pohádce, a navíc o vás bude královsky postaráno.

    Pánské parfémy sezóny překvapí. Rozvoní citrusy i luxusní koňak

    Podzim kromě nových módních inspirací přináší i parfémové novinky a dlouho očekávané twisty zajetých klasik. Nejen dámy, ale také pánové se mají na co těšit. Letošní vůně se drží dřevitých a jantarových tónů, často ale s překvapivým závěrem. Ať se jedná o citrus, nebo koňak, jisté je, že si muži vyberou svého favorita jak do kanceláře, tak na formální večeři.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―