Více

    ― Reklama ―

    Jídlo a pití jsou dvě části jednoho zážitku. Patří k sobě jako tvíd k Chanel, červená podrážka k podpatkům Louboutin nebo mikádo k Anně Wintour. Ve světě luxusní gastronomie ale nenecháváme nic náhodě. Pečlivě vybrané ingredience totiž rozehrávají symfonii chutí a následný doušek vína ji teprve dotáhne k dokonalosti. Párování je promyšlené umění utvářející nový vesmír harmonie, hloubky, chutí a vrstev.

    Losos s Pinot Noir

    Losos je známý svou jemnou máslovou a zároveň bohatou chutí. Je proto oblíbený v kuchyních po celém světě. Tradičním výběrem k rybám je bílé víno typu Chardonnay nebo Sauvignon Blanc. Ovšem jestli chcete vzít svůj zážitek za jiný chuťový konec, spárujte lososa s červeným Pinot Noir.

    Díky své lehkosti a nízkému obsahu tříslovin je výjimkou. Má jemnou chuť s tóny červeného ovoce, jako jsou jahody a třešně. Taková kombinace z něj činí výbornou volbu, která poskytne párování nový rozměr bez toho, aniž aby „přehlušila“ rybu. Jako alternativu lze zvolit také Gin Fizz, který svými citronovými a bylinnými tóny krásně doplňuje delikátní chuť lososa.

    Kaviár se šampaňským

    I kdyby se na večírku nepodávalo nic jiného, jen šampaňské a kaviár, může se jednat o ten nejlepší večírek ve městě. Obě složky se totiž navzájem skvěle doplňují. Intenzivní slanost a mořská chuť kaviáru s máslovými podtóny zkrátka s hravou perlivostí šampaňského ladí. Kombinace tak perfektně rámuje komplexnost jiker.

    Pokud ale šampaňské není vaší oblíbenou volbou, sáhnout můžete po Chardonnay s tóny jablka, citrusů a vanilky. Pro milovníky koktejlů tvoří klasickou kombinaci s kaviárem rovněž Vodka Martini anebo po vzoru Bonda Vesper Martini.

    Foto: Pexels

    Lanýžové rizoto a Barolo

    Sommelieři říkají, že co roste dohromady, jde dohromady. Typické víno Barolo se vyznačuje aromatem fialek, čokolády a sušených švestek. Spolu s oříškovými a lehce česnekovými chutěmi zemitých lanýžů utvoří nebe v puse. Zvýšený podíl třísloviny navíc skvěle vyváží bohatou krémovost pokrmu. Z koktejlů sáhněte po barové klasice Negroni, se svými hořkými a bylinnými tóny je zajímavou alternativou.

    Humr Thermidor s Viognier

    Ochutnejte krémový a chuťově bohatý profil s nádechem moře. Humr Thermidor je symbolem luxusní kuchyně a podává se při speciálních příležitostech nebo v luxusních restauracích. I díky náročnější přípravě je totiž velice sofistikovaný.

    Výsledný pokrm mísí chutě hořčice a brandy, a proto jej skvěle doplní aromatické bílé víno Viognier s broskvovými, květinovými a minerálními tóny. Alternativou může být koktejl Mojito, jehož svěží mátové a limetkové chutě nabízí příjemný kontrast.

    Foto: Pexels

    Foie gras a Sauternes

    Foie gras je luxusní a zároveň kontroverzní delikatesa spadající do francouzské kuchyně. Je v ní navíc cosi dekadentního, což zřejmě souvisí i s tím, jak tato lahůdka vzniká. Husy nebo kachny se vykrmí za pomocí speciálního procesu zvaného ’gavage’. Aby byl tedy pták velmi tučný a jeho játra extrémně jemná, zažije toho hodně.

    Také proto nemůžete k této pochoutce sáhnout jen tak po ledajakém pití. Vyberte si raději Sauternes. Jedná se o sladké víno s bohatou chutí medu, broskví a karamelu. Pokud byste hledali koktejlovou alternativu, zvolte French 75. Kombinace ginu a šampaňského dodává pokrmu svěží a květinový nádech.

    Čokoládový fondant s Portským

    Fondant je dezert, který vyniká intenzivní čokoládovou chutí a vláčnou texturou. V ideálním případě k němu nalévejte Portské víno. Jeho intenzivní tóny sušeného ovoce, čokolády a koření budou k dezertu skvěle ladit. Jestli si fondant představujete spíše s kávou, dejte si Espresso Martini. Zajistíte vynikající doplněk i tečku luxusní večeře.

    Zdroj: Robb Report, Fraser’s Restaurant

    Autor článku:

    ― Reklama ―

    Jak na (ne)vinné párování. Objevte jídlo a pití v symfonii chutí. Losos a červené? Proč ne

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Jídlo a pití jsou dvě části jednoho zážitku. Patří k sobě jako tvíd k Chanel, červená podrážka k podpatkům Louboutin nebo mikádo k Anně Wintour. Ve světě luxusní gastronomie ale nenecháváme nic náhodě. Pečlivě vybrané ingredience totiž rozehrávají symfonii chutí a následný doušek vína ji teprve dotáhne k dokonalosti. Párování je promyšlené umění utvářející nový vesmír harmonie, hloubky, chutí a vrstev.

    - Reklama -

    Losos s Pinot Noir

    Losos je známý svou jemnou máslovou a zároveň bohatou chutí. Je proto oblíbený v kuchyních po celém světě. Tradičním výběrem k rybám je bílé víno typu Chardonnay nebo Sauvignon Blanc. Ovšem jestli chcete vzít svůj zážitek za jiný chuťový konec, spárujte lososa s červeným Pinot Noir.

    Díky své lehkosti a nízkému obsahu tříslovin je výjimkou. Má jemnou chuť s tóny červeného ovoce, jako jsou jahody a třešně. Taková kombinace z něj činí výbornou volbu, která poskytne párování nový rozměr bez toho, aniž aby „přehlušila“ rybu. Jako alternativu lze zvolit také Gin Fizz, který svými citronovými a bylinnými tóny krásně doplňuje delikátní chuť lososa.

    Kaviár se šampaňským

    I kdyby se na večírku nepodávalo nic jiného, jen šampaňské a kaviár, může se jednat o ten nejlepší večírek ve městě. Obě složky se totiž navzájem skvěle doplňují. Intenzivní slanost a mořská chuť kaviáru s máslovými podtóny zkrátka s hravou perlivostí šampaňského ladí. Kombinace tak perfektně rámuje komplexnost jiker.

    - Reklama -

    Pokud ale šampaňské není vaší oblíbenou volbou, sáhnout můžete po Chardonnay s tóny jablka, citrusů a vanilky. Pro milovníky koktejlů tvoří klasickou kombinaci s kaviárem rovněž Vodka Martini anebo po vzoru Bonda Vesper Martini.

    Foto: Pexels

    Lanýžové rizoto a Barolo

    Sommelieři říkají, že co roste dohromady, jde dohromady. Typické víno Barolo se vyznačuje aromatem fialek, čokolády a sušených švestek. Spolu s oříškovými a lehce česnekovými chutěmi zemitých lanýžů utvoří nebe v puse. Zvýšený podíl třísloviny navíc skvěle vyváží bohatou krémovost pokrmu. Z koktejlů sáhněte po barové klasice Negroni, se svými hořkými a bylinnými tóny je zajímavou alternativou.

    Humr Thermidor s Viognier

    Ochutnejte krémový a chuťově bohatý profil s nádechem moře. Humr Thermidor je symbolem luxusní kuchyně a podává se při speciálních příležitostech nebo v luxusních restauracích. I díky náročnější přípravě je totiž velice sofistikovaný.

    Výsledný pokrm mísí chutě hořčice a brandy, a proto jej skvěle doplní aromatické bílé víno Viognier s broskvovými, květinovými a minerálními tóny. Alternativou může být koktejl Mojito, jehož svěží mátové a limetkové chutě nabízí příjemný kontrast.

    Foto: Pexels

    Foie gras a Sauternes

    Foie gras je luxusní a zároveň kontroverzní delikatesa spadající do francouzské kuchyně. Je v ní navíc cosi dekadentního, což zřejmě souvisí i s tím, jak tato lahůdka vzniká. Husy nebo kachny se vykrmí za pomocí speciálního procesu zvaného ’gavage’. Aby byl tedy pták velmi tučný a jeho játra extrémně jemná, zažije toho hodně.

    Také proto nemůžete k této pochoutce sáhnout jen tak po ledajakém pití. Vyberte si raději Sauternes. Jedná se o sladké víno s bohatou chutí medu, broskví a karamelu. Pokud byste hledali koktejlovou alternativu, zvolte French 75. Kombinace ginu a šampaňského dodává pokrmu svěží a květinový nádech.

    Čokoládový fondant s Portským

    Fondant je dezert, který vyniká intenzivní čokoládovou chutí a vláčnou texturou. V ideálním případě k němu nalévejte Portské víno. Jeho intenzivní tóny sušeného ovoce, čokolády a koření budou k dezertu skvěle ladit. Jestli si fondant představujete spíše s kávou, dejte si Espresso Martini. Zajistíte vynikající doplněk i tečku luxusní večeře.

    Zdroj: Robb Report, Fraser’s Restaurant

    ― Reklama ―

    Montblanc pronikl do světa filmu. Naverboval režiséra Wese Anderson

    Luxusní značka Montblanc rozšiřuje své portfolio. V nejnovější kampani totiž objevuje filmovou scénu. Ve čtvrtek odhalila spolupráci se světově uznávaným režisérem Wesem Anderson. Ten pro značku vytvořil speciální krátký film, doplněný také o fotografie, a to za asistence svých oblíbených herců. Režisér se v kampani dokonce sám objevuje.

    Má nový Harry Potter šanci? Chystaný seriál budí kontroverze

    Kouzelnický svět Harryho Pottera se opět probouzí k životu. Sociální sítě křižují vášnivé diskuze o chystaném seriálu, založeném na sedmi původních knihách, jenž má na televizní obrazovky dorazit koncem roku 2026. Nedávné informace o castingu pak rozvířily pochyby o tom, zda má nejnovější projekt z dílny HBO u věrných fanoušků vůbec šanci.

    Marni má volný trůn. Módní dům oznámil odchod návrháře Francesca Risso

    Zdá se, že kolotoč výměny kreativních ředitelů ještě nekončí. Ticho, které na módní scéně nastalo po dosazení Jonathana Anderson do vedení všech sekcí Dior, skončilo. Přerušilo ho nečekané oznámení módního domu Marni. Po téměř 10 letech se loučí se svým kreativním ředitelem, Francescem Risso. Kdo ho nahradí je prozatím neznámé.

    Krása střídá nádheru. Praktické SPF balzámy maskují ochranu za elegantní líčení

    Více produktů v jednom je vždy praktická volba. Ne vždy sice takový výrobek nutně znamená perfektní účinek na všech frontách, SPF balzámy se ale rozhodně řadí mezi svaté grály léta. Vylepší každodenní kosmetickou rutinu nejen ochranou proti slunci, zároveň nabídnou buď decentní zabarvení, nebo dokonce podmanivé zvýraznění rtů.

    Gustaf Westman daroval Mercedesu pastelovou duši. Model CLA obohatil i o stan

    Když se řekne ikona skandinávského designu, vybaví se vám možná nábytek nebo interiéry s nádechem minimalismu. Ale Gustaf Westman, švédský mistr hravých proporcí, právě rozbil další klišé. Ve spolupráci s Mercedes-Benz totiž přetvořil model CLA do podoby, kterou automobilový svět ještě nezažil, a která se u automobilky jednoznačně stane dominantou roku 2025.

    Móda v kostce: Gigi Hadid nasadí Moon Boot a Louis Vuitton vítá Real Madrid

    Konec týdne přinesl nečekané novinky. Modelka Gigi Hadid hodlá skrze svou značku Guest in Residence spolupracovat s Moon Boot. Návrhář Haider Ackermann odhalil speciální kolekci pro Canada Goose a Louis Vuitton odstartoval partnerství s Real Madrid. Společnost L'Oréal vydá novou udržitelnou kampaň a Zegna představil kolekci pro léto 2026.

    Chanel odhalil recyklační program Nevold. Na vyřešení nadprodukce však nestačí

    Módní dům Chanel učinil krok směrem k udržitelnější budoucnosti. Představil komplexní recyklační program Nevold, zaměřený na efektivní zpracování textilního odpadu, nevyužitých materiálů a neprodaného zboží. Pro Chanel představuje řešení, jak bojovat s nedostatkem vzácných materiálů, jako je kašmír, hedvábí a kůže. Kritici ale namítají, že recyklace nevyřeší největší problém módního světa, tedy nadprodukci.

    Sarah Burton vydala další debut. Pro Givenchy představila první kampaň

    Nová kreativní ředitelka Givenchy, návrhářka Sarah Burton, odhalila svou premiérovou přehlídku letos v březnu. Po odhalení kolekce pro podzim letošního roku tak nyní vydává svou první kampaň. Do hlavních rolí dosadila modelku a herečku Kaiu Gerber a herečku, režisérku a fotografku Halinu Reijn, jež má na kontě i populární snímek Babygirl.

    Designerský kolotoč změn je u konce. Z korunování však vynechal ženy

    Již od loňského roku zažívala módní scéna zdánlivě nekončící změny ve vedení nejznámějších módních značek. Netrpělivé sledování dlouho očekávaných novinek je však u konce. Většina z dříve uvolněných vedoucích pozic byla tedy úspěšně zaplněna. Nelze si ovšem nevšimnout, že na vysněných módních trůnech chybí hlavně ženy.

    Nostalgie se opět hlásí o slovo. Oživila zapomenuté anklets

    Další z aktuálních letních trendů potvrdil, že nostalgie ovládá letošní módní scénu. Modelky i it-girls navrátily dávno zapomenuté anklets. Náramky na kotníky si mnozí z nás spojují spíše s radostným dětstvím a letními tábory než elegantním doplňkem. Současné varianty kdysi populárního šperku ovšem slibují vše od hravosti až po nadčasovost.

    Louis Vuitton naverboval další hvězdu. V kampaních zazáří Jeremy Allen White

    Módní dům Louis Vuitton rozšířil svůj casting ambasadorů. Novou tvář tentokrát vybral z řady herců, zastupovat ho proto bude Jeremy Allen White. Značka potvrdila spekulace, jež vznikly poté, co ho oblékla na letošní ročník Met Gala. Jedná se postílení hercova rostoucího vlivu v módním světě, který odstartoval již loňskou kampaní pro Calvin Klein.

    Letní doplňky podléhají maximalismu. Výrazné brýle doplní tradiční perly

    Léto odrážející se v lesku doplňků. Přesně to bude hlavním cílem letošní prázdninové módy. Trendy nikdy nespí, a tak je z uplynulých přehlídek i aktuální nabídky návrhářů jasné, co se bude v létě nosit. Maximalismus se míchá s klasikou a někteří z oblíbenců pronikají na scénu již od jara. Letní doplňky nabízí divokou jízdu, nechte se proto svézt na její vlně.

    TikTok vybízí k opravdovému odpočinku. Propaguje ho trendy cozymaxxing

    Sociální síť zodpovědná za nespočet nebezpečných, nebo minimálně neužitečných, trendů a tipů obrátila. TikTok aktuálně propaguje koncept cozymaxxing, představující výzvu k opravdovému, vědomému a promyšlenému odpočinku. Za cíl má přimět uživatele populární platformy, aby zpomalili a naučili se relaxovat bez rozptýlení a spěchu.

    Gucci v proměnách času. Kdo psal nejstylovější módní kapitolu?

    Gucci. Slovo, které evokuje italskou eleganci, sebevědomí, teatrálnost i nekonečnou proměnlivost. Módní instituce vznikla ve Florencii jako malá brašnářská dílna, pod rukama kreativních ředitelů ale vyrostla ve značku formující aktuální trendy. Každý z kreativních lídrů, od svůdného Toma Forda po výstředního Alessandra Michele, zanechal na společnosti stopu, jež přetvořila šatníky i představu toho, co znamená být Gucci.

    Konec rozhodovací paralýzy. Na dovolenkové outfity stačí šest kousků

    Ať už bojujete s místem v kufru, nebo si nechcete na dovolené lámat hlavu s outfity, klíčem je chytré plánování. Ne nadarmo se říká, že kdo je připraven, není překvapen. Možná ale budete překvapeni vy, jakými různými způsoby lze využít oblíbené oblečení. S jednoduchými šesti kousky jste totiž schopni vykouzlit šatník na celou dovolenou.

    Letní znevýhodnění. Proč pánská móda stále přešlapuje v kruhu?

    Zatímco dámské kolekce léta hýří barvami, tvary i možnostmi, muži zůstávají znevýhodnění. Móda se sice každou sezónu posouvá, ale pro pánský šatník, jako by to neplatilo. Rok co rok, s příchodem teplejších dnů, oprašujeme stejný archetyp, tedy kraťasy, košile a mokasíny. Znovu a znovu. A když už se někde zableskne naděje, zpravidla má cenovku jako ojetý vůz a visí pod logem luxusního módního domu.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―