Více
    Redakce

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Už tři měsíce drží módní žezlo barva roku v odstínu Mocha Mousse. Možná je ale na čase podívat se, jestli ho drží dostatečně pevně. Klidná barva v sobě nese nádech luxusu, zároveň však trochu evokuje nudu. Kritici v ní ovšem vidí i mnohem horší věci. Jisté zatím je, že více zabodovala u interiérových designérů než u módních návrhářů.

    Když Pantone na konci roku 2023 vyhlásilo za barvu dalšího roku jemný broskvový odstín Peach Fuzz, měl symbolizovat něhu, optimismus a uklidňující atmosféru. Jenže realita na přehlídkových molech a v interiérovém designu nakonec vypadala úplně jinak. Místo broskvových tónů se do popředí dostaly hluboké zemité odstíny, připomínající mech, olivovníky nebo bažiny. A právě ty nejspíše připravily půdu pro volbu barvy roku 2025, tedy Mocha Mousse.

    Teplý odstín hnědé, který evokuje kávu, čokoládu nebo podzimní listí však nebudí pouze nadšení. Někteří kritici ho vnímají spíš jako barvu bahna, rozkladu či nevzhledného starého listí, což vrhá na jeho „trendy“ status stín pochybností. Stejně jako v roce 2024 se proto nabízí otázka: Bude to skutečně barva roku, nebo jde jen o marketingovou predikci, kterou realita přebarví po svém?

    Trenduje útulnost a teplé barvy. Na Mocha Mousse sázejí interiéroví designéři

    Na základě toho, jak se vyvíjejí trendy, můžeme prozatím říct, že se Mocha Mousse pomalu začíná prosazovat v různých oblastech designu a módy. Její vliv je patrný zejména v interiéru, do kterého přináší pocit útulnosti a elegance. Designéři odstín často kombinují s přírodními materiály, jako je například dřevo a kámen, čímž vytvářejí harmonické a uklidňující prostory. ​

    Zdroj: Etsy

    Hnědé tóny jsou totiž v kurzu, zákazníci se letos po vlně šedých a studených interiérů vracejí k teplejším a o něco více přírodním odstínům. Tapety, nábytek, textilie i doplňky v Mocha Mousse jsou v současnosti podle interiérových expertů skvělou volbou pro opravdu útulný, ale zároveň sofistikovaný domov.

    Runwaye jsou zatím opatrné. Sytější odstíny stále vedou

    Z módní perspektivy sice některé luxusní značky, jako je Gucci, Fendi nebo Acne Studios, zařadily trendy odstín do svých kolekcí, určitě ale není na přehlídkových molech dominantním trendem. V módě pořád převažují sytější odstíny hnědé, tedy čokoládová či karamelová, nebo naopak neutrální béžová. Mocha Mousse zůstává spíš doprovodnou barvou než hlavním tahounem sezóny.

    Zdroj: Max Mara, Gucci

    Sázka na luxusní křehkost nevyšla. Módní svět loni toužil po stabilní zelené

    Nabízí se tedy srovnání s již zmiňovanou barvou loňského roku Peach Fuzz. Její měkká a snová energie působila jako luxus, který si v době plné globálních konfliktů nemůžeme dovolit. Když se svět otřásá v základech, křehkost ustupuje stranou a barvy symbolizující stabilitu, odolnost a připravenost na výzvy přebírají hlavní roli. Proto se rok 2024 nakonec neobarvil do pastelové broskvové, ale do zemité zelené, která lépe odrážela náladu společnosti.

    Zdroj: Missoni, Patou

    Paradoxně je zelená spojována nejen s válkou, ale i obnovou, regenerací a přírodou. Může tak reprezentovat kontrast k destrukci a touhu po míru, což jí v době konfliktů dává ještě hlubší význam. Historicky se zelená barva často objevovala v dobách ekonomických krizí či politické nestability, a to jako protipól negativních událostí. Zdá se tedy, že osud Peach Fuzz byl předem zpečetěn.

    Zdroj: Gucci

    Modrá přinášela naději. V rozhoupaných časech se cenila klasika

    Pokud bychom chtěli najít příklad barvy roku, která naopak danému období absolutně sedla, vzpomeňme si na náročný rok 2020. Classic Blue byla vyhlášena odstínem s poselstvím klidu, jistoty a důvěry. Jen o pár měsíců později svět vstoupil kvůli pandemii do období bezprecedentní nejistoty. Nadčasový a stabilní charakter barvy nečekaně získal nový význam. V době, kdy se vše náhle měnilo, se modrá stala symbolem čehosi pevného a neměnného.

    Zdroj: Boss, Marco de Vincenzo

    Pokojovky, vertikální zahrady a zářivá Greenery. V roce 2017 se zrodila hvězda

    Další povedenou volbou byl odstín roku 2017 s názvem Greenery. V té době se zrychlila diskuse o klimatické změně, rostla popularita udržitelné módy a minimalismu. Lidé stále častěji hledali přírodní prvky v interiérovém designu, objevila se vlna pokojových rostlin, vertikálních zahrad a návratu k eco-friendly materiálům. Zelenkavá Greenery proto dokonale zapadla do tohoto trendu.

    Greenery totiž nebyla jen módní barvou. Odrážela širší společenský pohyb směrem k udržitelnosti, přírodě a zdravému životnímu stylu. Ve světě zahlceném digitálními technologiemi a stresem nabízela zářivá zelená pocit svěžesti, restartu a propojení s okolním světem. I proto dominovala nejen v módě, ale i interiérovém designu, kde symbolizovala návrat k „přírodním“ hodnotám.

    Barva doby? Mocha Mousse bude spíš příjemný doplněk než královna roku

    Ale zpět k původní otázce. Bude letošní Mocha Mousse následovat osud Peach Fuzz a zůstane spíš v pozadí, zatímco jiný odstín ovládne módní realitu? Nebo se stane pro rok 2025 tím, čím byla Classic Blue pro rok 2020, tedy barvou, která dokonale zapadne do své doby a zůstane v ní už navždy nesmazatelně otisknutá?

    Zdroj: Hommes.studio

    Pokud bychom si měli vsadit, vypadá to, že Mocha Mousse bude patřit do stejného tábora jako Peach Fuzz. Je příjemná, uklidňující a dobře zapadá do trendů, ale postrádá sílu stát se barvou, která definuje éru. V módě si nenašla dominantní postavení, a i když se v interiérech ujala, představuje jen pokračování přírodního trendu. Bude tedy spíš nenápadným tónem na pozadí než barvou, která bude navždy symbolizovat rok 2025.

    Zdroje: People, Fashionista, The Times, InStyle, The Guardian, Pantone, YouTube, Instagram

    Autor článku:
    Lucie Vavriková
    Lucie Vavrikováhttps://fashionup.cz/
    Lucie se ve svých textech věnuje módním jevům s analytickým přesahem, zkoumá estetiku aktuálních trendů, jejich symboliku i společenské souvislosti. Sleduje přehlídky, červené koberce i kostýmy v seriálech, ale nejvíc ji zajímá, co nám móda říká o světě, ve kterém žijeme. Je vystudovaná novinářka, začínala ve zpravodajské redakci, věnovala se zejména zdravotnickým a sociálním tématům.

    ― Reklama ―

    Jak si stojí barva roku Mocha Mousse? Zatím je spíš Popelkou než královnou přehlídek

    Už tři měsíce drží módní žezlo barva roku v odstínu Mocha Mousse. Možná je ale na čase podívat se, jestli ho drží dostatečně pevně. Klidná barva v sobě nese nádech luxusu, zároveň však trochu evokuje nudu. Kritici v ní ovšem vidí i mnohem horší věci. Jisté zatím je, že více zabodovala u interiérových designérů než u módních návrhářů.

    - Reklama -

    Když Pantone na konci roku 2023 vyhlásilo za barvu dalšího roku jemný broskvový odstín Peach Fuzz, měl symbolizovat něhu, optimismus a uklidňující atmosféru. Jenže realita na přehlídkových molech a v interiérovém designu nakonec vypadala úplně jinak. Místo broskvových tónů se do popředí dostaly hluboké zemité odstíny, připomínající mech, olivovníky nebo bažiny. A právě ty nejspíše připravily půdu pro volbu barvy roku 2025, tedy Mocha Mousse.

    Teplý odstín hnědé, který evokuje kávu, čokoládu nebo podzimní listí však nebudí pouze nadšení. Někteří kritici ho vnímají spíš jako barvu bahna, rozkladu či nevzhledného starého listí, což vrhá na jeho „trendy“ status stín pochybností. Stejně jako v roce 2024 se proto nabízí otázka: Bude to skutečně barva roku, nebo jde jen o marketingovou predikci, kterou realita přebarví po svém?

    Trenduje útulnost a teplé barvy. Na Mocha Mousse sázejí interiéroví designéři

    Na základě toho, jak se vyvíjejí trendy, můžeme prozatím říct, že se Mocha Mousse pomalu začíná prosazovat v různých oblastech designu a módy. Její vliv je patrný zejména v interiéru, do kterého přináší pocit útulnosti a elegance. Designéři odstín často kombinují s přírodními materiály, jako je například dřevo a kámen, čímž vytvářejí harmonické a uklidňující prostory. ​

    - Reklama -

    Zdroj: Etsy

    Hnědé tóny jsou totiž v kurzu, zákazníci se letos po vlně šedých a studených interiérů vracejí k teplejším a o něco více přírodním odstínům. Tapety, nábytek, textilie i doplňky v Mocha Mousse jsou v současnosti podle interiérových expertů skvělou volbou pro opravdu útulný, ale zároveň sofistikovaný domov.

    Runwaye jsou zatím opatrné. Sytější odstíny stále vedou

    Z módní perspektivy sice některé luxusní značky, jako je Gucci, Fendi nebo Acne Studios, zařadily trendy odstín do svých kolekcí, určitě ale není na přehlídkových molech dominantním trendem. V módě pořád převažují sytější odstíny hnědé, tedy čokoládová či karamelová, nebo naopak neutrální béžová. Mocha Mousse zůstává spíš doprovodnou barvou než hlavním tahounem sezóny.

    Zdroj: Max Mara, Gucci

    Sázka na luxusní křehkost nevyšla. Módní svět loni toužil po stabilní zelené

    Nabízí se tedy srovnání s již zmiňovanou barvou loňského roku Peach Fuzz. Její měkká a snová energie působila jako luxus, který si v době plné globálních konfliktů nemůžeme dovolit. Když se svět otřásá v základech, křehkost ustupuje stranou a barvy symbolizující stabilitu, odolnost a připravenost na výzvy přebírají hlavní roli. Proto se rok 2024 nakonec neobarvil do pastelové broskvové, ale do zemité zelené, která lépe odrážela náladu společnosti.

    Zdroj: Missoni, Patou

    Paradoxně je zelená spojována nejen s válkou, ale i obnovou, regenerací a přírodou. Může tak reprezentovat kontrast k destrukci a touhu po míru, což jí v době konfliktů dává ještě hlubší význam. Historicky se zelená barva často objevovala v dobách ekonomických krizí či politické nestability, a to jako protipól negativních událostí. Zdá se tedy, že osud Peach Fuzz byl předem zpečetěn.

    Zdroj: Gucci

    Modrá přinášela naději. V rozhoupaných časech se cenila klasika

    Pokud bychom chtěli najít příklad barvy roku, která naopak danému období absolutně sedla, vzpomeňme si na náročný rok 2020. Classic Blue byla vyhlášena odstínem s poselstvím klidu, jistoty a důvěry. Jen o pár měsíců později svět vstoupil kvůli pandemii do období bezprecedentní nejistoty. Nadčasový a stabilní charakter barvy nečekaně získal nový význam. V době, kdy se vše náhle měnilo, se modrá stala symbolem čehosi pevného a neměnného.

    Zdroj: Boss, Marco de Vincenzo

    Pokojovky, vertikální zahrady a zářivá Greenery. V roce 2017 se zrodila hvězda

    Další povedenou volbou byl odstín roku 2017 s názvem Greenery. V té době se zrychlila diskuse o klimatické změně, rostla popularita udržitelné módy a minimalismu. Lidé stále častěji hledali přírodní prvky v interiérovém designu, objevila se vlna pokojových rostlin, vertikálních zahrad a návratu k eco-friendly materiálům. Zelenkavá Greenery proto dokonale zapadla do tohoto trendu.

    Greenery totiž nebyla jen módní barvou. Odrážela širší společenský pohyb směrem k udržitelnosti, přírodě a zdravému životnímu stylu. Ve světě zahlceném digitálními technologiemi a stresem nabízela zářivá zelená pocit svěžesti, restartu a propojení s okolním světem. I proto dominovala nejen v módě, ale i interiérovém designu, kde symbolizovala návrat k „přírodním“ hodnotám.

    Barva doby? Mocha Mousse bude spíš příjemný doplněk než královna roku

    Ale zpět k původní otázce. Bude letošní Mocha Mousse následovat osud Peach Fuzz a zůstane spíš v pozadí, zatímco jiný odstín ovládne módní realitu? Nebo se stane pro rok 2025 tím, čím byla Classic Blue pro rok 2020, tedy barvou, která dokonale zapadne do své doby a zůstane v ní už navždy nesmazatelně otisknutá?

    Zdroj: Hommes.studio

    Pokud bychom si měli vsadit, vypadá to, že Mocha Mousse bude patřit do stejného tábora jako Peach Fuzz. Je příjemná, uklidňující a dobře zapadá do trendů, ale postrádá sílu stát se barvou, která definuje éru. V módě si nenašla dominantní postavení, a i když se v interiérech ujala, představuje jen pokračování přírodního trendu. Bude tedy spíš nenápadným tónem na pozadí než barvou, která bude navždy symbolizovat rok 2025.

    Zdroje: People, Fashionista, The Times, InStyle, The Guardian, Pantone, YouTube, Instagram

    ― Reklama ―

    Není modeling jako modeling. Na co si dát pozor před vstupem do agentury?

    Modeling je pro mnoho lidí lákavý svět plný lesku, cestování a tváří na obálkách časopisů. Za blyštivými fotografiemi se ale často skrývá tvrdý byznys, ve kterém se nováčci mohou snadno spálit. Než tedy kývnete na nabídku první agentury, je dobré vědět, co je standard, co už je podezřelé a na jaké detaily se ve smlouvě zaměřit. Správná příprava a informovanost vám mohou ušetřit nejen peníze, ale i nervy a reputaci.

    Armani Beauty ovládne Benátky. Filmové hvězdy přivítá v Cinema Club

    Beauty odnož módního domu Giorgio Armani už po osmé dorazí do Benátek jako oficiální sponzor tamního filmového festivalu. I letos si přichystala několik vysoce očekávaných událostí. Poprvé mezi ně patří také luxusní Cinema Club, tedy prostor, kde se hvězdy a přátelé značky mohou potkávat mezi zastávkami na červeném koberci.

    Čas si vybavit podzimní šatník. Přidejte volány a okořeňte ho kožešinou

    Jestliže nadšeně vyhlížíte back to school nákupy, pomalu se blíží váš čas. Pokud váš podzimní šatník potřebuje nový vítr, inspirujte se u nejslavnějších značek. Letos přináší trendy z minulosti i horké novinky, razící si cestu do městských ulic. Jestli na vás nakupovací nálada nepřišla, nezoufejte. Většinu poskládáte i z kousků, které již vlastníte.

    S podzimem přichází Slavic Girl estetika. Masivní trend vznikl na TikToku

    Podzim má zvláštní schopnost vyvolat nostalgii a touhu po něčem intenzivnějším, a právě v tomhle období na TikToku opět exploduje fenomén Slavic Girl. Trend evokuje módu, ale i atmosféru. Představte si zasněžené ulice, lampy s oranžovým světlem a ženu zahalenou v dlouhém kožichu, která se pohybuje, jako by patřila k filmovým ikonám staré Moskvy či Varšavy. Působí drsně, ale zároveň neodolatelně.

    Podzimní svatby jsou v kurzu. Dovolte si dekadentní barvy a počasí se nebojte

    Podzimní svatby mají své nezaměnitelné kouzlo. Zatímco letní oslavy sází na lehkost a vzdušnost, ty podzimní nabízejí hlubší tóny, bohatší textury a zatím neokoukanou atmosféru. Být hostem na takové svatbě ovšem znamená skloubit slavnostní náladu s proměnlivým počasím a najít rovnováhu mezi pohodlím a žádanou elegancí. Dovolí vám to ale rovněž luxusní detaily, které by v létě působily možná "až moc".

    Aleksandre Akhalkatsishvili dobývá svět módy. Neznáme sebejistější rukopis

    Z Tbilisi se už pár let line nová vlna módy, jež má v sobě něco syrového, architektonického a svůdného. Jedním z jejích nejvýraznějších hlasů je návrhář Aleksandre Akhalkatsishvili, který dokázal propojit dekonstruovaný minimalismus s ženskou sebejistotou a svým jedinečným gruzínským akcentem. Jeho řady jsou jako dobře vyprávěný příběh, každý model je kapitola, ale dohromady tvoří silný celek.

    Podzimní trendy konečně myslí na normální pleť. Vrací se ale i obávané concealer lips

    Ať už patříte mezi milovníky léta, nebo nadšeně vyhlížíte podzim, barevné roční období je v módě důležitým časem. Pozadu však není ani beauty průmysl. Letošní podzimní trendy už pomalu klepou na dveře a nabízí opravdu originální portfolio make-up novinek. Vypadá to, že nás čeká jak návrat do minulosti, tak překvapivé nové styly líčení.

    Pinterest předpovídá trendy podzimu. Kraluje jim láska k second handům

    Platforma Pinterest odhalila report předpokládající trendy letošního podzimu. Založený je především na vyhledávání jejích Gen Z uživatelů. Ti si zamilovali především nakupování z druhé ruky a vintage kousky. Na scénu ovšem vrací také preppy styl nebo módu 60. let. Zalíbení našli rovněž v outfitech inspirovaných jejich oblíbenými kofeinovými nápoji.

    Pravý luxus nemá logo. Nadčasová „logoless“ móda je stále nejlepší investicí

    V módním světě plném křiklavých log a výrazných monogramů stojí na opačném konci spektra hnutí, jenž si nepotřebuje dokazovat svou hodnotu. Logoless styl, tedy luxus bez loga. Mluví kvalitou materiálů, dokonalým střihem a pečlivými detaily. Navzdory trendy maximalismu zůstává pevně zakotvený v nadčasové eleganci, kterou trendy neovlivní.

    Znáte pohnutou pověst Dolce & Gabbana? Kontroverze střídá výsměch

    Italské duo návrhářů Dolce & Gabbana vytvořilo jednu z nejvýraznějších značek luxusní módy posledních dekád. Její estetika je odvážná, teatrální a hluboce zakořeněná v italské kultuře. Jenže vedle zlatých brokátů, krajkových rób a ikonických kabelek se na povrch opakovaně dostávají provokativní skandály. Módní dům Dolce & Gabbana se tak ocitá v unikátní pozici, je totiž obdivována i nenáviděna zároveň.

    My Oxford Year vzbudil módní vlnu zájmu. Preppy styl však není novinkou

    Jakmile Netflix ohlásí nový film s romantickou zápletkou v univerzitním prostředí, vypukne panika. Na filmech s podkresem britských vysokých škol a zapovězenou láskou zkrátka něco je. Není proto divu, že i módní kousky využité v těchto snímcích se pravidelně derou na vrchol oblíbenosti. Nadčasový anglický preppy styl je tak opět v popředí.

    Módní značky přivítaly podzim. Na pomoc si pozvaly známé tváře

    Blíží se podzim a spolu s ním se do popředí derou čerstvé módní kampaně. Značky si pro propagaci nových kolekcí opět přizvaly známé tváře. Skims, společnost z dílny Kim Kardashian, odhalila spolupráci se zpěvákem Post Malone. Tváří podzimní řady Michael Kors je zpěvačka Suki Waterhouse a u Alexandra McQueen září modelka Alex Consani.

    Všechno nejlepší, Coco. Ikonická kabelka Chanel 2.55 zdobí módní scénu už 70 let

    Někdy se celý svět vleze jen do jedné kabelky. Od roku 1955 se právě takovou taškou stal ikonický model 2.55 od Chanel, který i o 70 let později imponuje kupujícím svou nadčasovostí. Praktičnost se spojila s luxusem a Coco Chanel ženám po celém světě dala přesně to, co potřebovaly. Jednoduše proto, že ji unavovalo nosit kabelku v ruce.

    Elegance a pohodlí v jednom. Loafers budou u pánů bodovat i příští rok

    Z rybářských vesnic v Norsku přes univerzitní kampusy až na přehlídková mola. Klasické loafers přinášejí do každého outfitu elegantní a uhlazený vzhled a zároveň pomáhají zachovat nenucený šarm. Dokazují, že jednoduché a nadčasové slip-on boty mají sílu obstát opravdu v každé době. V pánské módě proto zůstanou i příští rok.

    Louis Vuitton píše novou kapitolu. Uvádí svou první make-up řadu

    Další ze slavných módních domů vkročí na pole luxusní kosmetiky. Louis Vuitton oznámil plány na vydání vlastní make-up řady La Beauté před půl rokem. Koncem srpna však odhalí své první produkty, na kterých spolupracoval s věhlasnou maskérkou Pat McGrath. Patří mezi ně na 55 odstínů rtěnek, 10 hydratačních balzámů a osm paletek očních stínů.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―