Více
    Redakce

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Erotické spodního prádlo Sheio odkrývá nejen rozkrok, ale také zatvrzelá společenská tabu. Návrhářka Karolína Černá začala své crotchlessky prodávat proto, že na českém trhu nemohla najít produkt, ve kterém by se cítila sama sebou. Rozhodla se proto vytvořit nabídku dokazující, že sexy prádlo nemusí být projevem vulgárnosti, ale nástrojem pro intimitu a sebepoznání.

    Jak bys crotchlessky popsala někomu, kdo o nich nikdy neslyšel? 

    Rozhodla jsem se šít erotické spodní prádlo bez rozkroku a bez vulgarit. Mé kalhotky mají totiž odhalený klín. Snažím se ale dokazovat, že je jde vyrábět opravdu slušně a kvalitně. A že prádlo může být nástroj pro intimitu i pro sebe objevování.

    Co pro tebe znamená, že je něco vulgární?

    Myslím, že jde vždy o kontext, je to takový balíček. Pro mě osobně jde o rovnítko lacinosti. Ne finanční, i levné věci mohou být kvalitní a nevulgární. Ale v tom, že daný objekt vyvolává určitý předsudek ohledně toho, co znamená pojem sexy. Pro mě je prostě vulgárnost nějaká zkratka. Když ten produkt někdo odflákne a nezamýšlí se nad tím, že lidé mají i jinou představu o tom, co je sexy.

    Zdroj: Thu Huong Truong

    Na svých stránkách totiž popisuješ, že je erotické spodní prádlo často vnímáno jako vulgární. Proč jsi se rozhodla to změnit?

    Máme v sobě zakořeněné, že mít sex, chtít ho a mluvit o něm je něco špatného. První reakce na mé prádlo je proto většinou panika. Nemyslím si ale, že je takový postoj naše přirozená podstata, spíše společností vytvořená reakce. Sex se obecně bere jako něco špatného. Prádlo je vnímáno jako vulgární, protože v momentě, kdy se o něj začneme zajímat, dáme okolí signál, že máme sex. Je to veřejné přiznání, že děláme něco, co bychom neměli. 

    Směřují tedy k tvé značce i nějaké negativní reakce?

    Ne, vůbec. Ten šok kolikrát nesouvisí s mou značkou. Jen občas nemám šanci lidem sdělit, že mé prádlo není laciné, ale naopak kvalitní, a že respektuje své nositelky. Když mám čas tvorbu představit, jsou reakce pozitivní. Musím mít tedy prostor si svou značku “obhájit”. 

    Jak by sis přála, aby se majitelky crotchlessek cítily, když je obléknou?

    Samy sebou. Byla jsem zděšená, když jsem zjistila, že jedinou možností je prádlo oblečené na slečně s umělými prsy, velkou pusou a extrémně dlouhými řasami. Někomu to může vyhovovat, ale já jsem se na sebe podívala a řekla si, to přece nejsem já. Přála jsem si umět se postavit za svou sexualitu, ale zároveň být romantická a něžná. To se přece nevylučuje. Každá z nás se však může chtít cítit jinak. Hrát role, pokud je to záměr, je v pořádku. Ale být do nich nacpané, protože jsme na trhu nenašly nic jiného, to ne.

    Zdroj: Thu Huong Truong

    Ještě se vrátím k samotnému názvu Sheio. Jedna z tvých definic je ženské tajemství. Můžeš prozradit, co skrývá?

    Sheio samo o sobě nic neznamená, a tak si k názvu může každý dosadit, co chce. Zachycuje fakt, že kalhotky něco odhalují, ale také skrývají. Je to trochu oxymoron. Ženské tajemství může také evokovat tajné ženské zbraně. Ale taky je tam rovina toho, že jde o něco, o čem se „nemluví“. Ale tak to být nemusí. Schovává se tam více úhlů. 

    Výroba prádla ve výuce návrhářství chybí. Šití jsem si musela odmakat jako každý jiný

    Popsaly jsme, jak Sheio vnímají tvoji zákazníci. Zajímalo by mě ale také, co by na značku řeklo tvé mladší já, které teprve studovalo módní návrhářství?

    Lidé, kteří mě opravdu dobře znali, nebyli mým rozhodnutím Sheio založit vůbec překvapení. Osobně by mě asi víc dostalo to, že nějakou značku vůbec mám. Celou střední a vyšší odbornou školu jsem tvrdila, že firmu nechci. Věděla jsem, že je to strašně náročné, a že člověk většinu času řeší administrativní věci. To prádlo by mě proto asi ani tak nešokovalo.

    Je tvorba spodního prádla něco, co je do výuky módního návrhářství zařazené?

    Ne, vůbec. Studium je hodně zrychlené, a tak spodní prádlo není kolikrát ani v osnovách. Když nás zajímalo, tak nám učitelka ukázala třeba střih na podprsenku. Je to však složité, zvlášť proto, že jsou na prádlo potřeba jiné technologie.

    Zdroj: Sarah Koverová

    Jak ses tedy šití spodního prádla naučila?

    Za pochodu. Samozřejmě mi pomohlo, že nějaké vzdělání mám. Člověk ví, jak model budovat a od čeho se odpíchnout. Díky němu navíc mé střihy zákaznicím opravdu slouží. Nesnažím se ho na ně nacpat, aby se mu přizpůsobily, ale naopak. Když ke mně zákaznice přijde a prádlo si vyzkouší, poznám, jak ho upravit. Ale taky jsem si musela k šicímu stroji sednout a poradit si s tím, že mi chybí určité stroje. To jsem si musela odmakat stejně jako každý jiný.

    Zní to, jako že je tvorba spodního prádla opravdu specifická. Odkud a jakým způsobem sháníš své materiály?

    Ty pro mě představují opravdovou výzvu. Sedím hodiny u počítače a hledám je i v různých jazycích. Nechávám si posílat vzorky a až podle nich je objednávám. Určitě nemůžu nakoupit 30 metrů materiálu jen podle fotky. Měla jsem velkou radost, když jsem v Česku narazila na fabriku, která vyráběla elastické tyly. Bohužel ale po 192 letech letos v lednu skončila. 

    Sleduješ trendy, určující, co se zrovna ve světě spodního prádla nosí?

    Dlouhodobým trendem jsou určitě průsvitné materiály. Oblíbené jsou také harnessy, nemusí se však nutně jednat o BDSM (zkratka pro sadistické erotické představy nebo sexuální chování, pozn. red.). Dříve se totiž vyráběly jen kožené, nyní však jde spíše o doplněk, vytvářený v různých variacích. Pak existují určité mikro trendy, třeba když vyšel seriál Bridgertonovi a všichni se jím inspirovali. U spodního prádla ale není rychlost nových trendů stejná jako u jiných odvětví. 

    O prádlo si říkají i muži. Nechtějí, aby byla partnerka jediná, kdo se do postele hezky obleče

    Kromě crotchlessek vytváříš také třeba harness nebo body. Kam bys chtěla značku posouvat?

    Pro mě je důležité, že značka roste postupně. Možností je ale spoustu. Třeba za 10 let bych mohla začít šít i klasické prádlo. Zatím se mi však pomocí crotchlessek lépe komunikuje můj záměr, a navíc se tím odlišuji od konkurence. Mohla bych nabízet i prádlo pro muže, na které dostávám poptávky docela často.

    Zdroj: Thu Huong Truong

    Uvažovala jsi tedy o tvorbě pro pány? Zvlášť, kdy má v sobě název značky, Sheio, schované jak she (ona), tak he (on).

    Asi by pro něj musela vzniknout oddělená značka. Existují totiž různé motivace. Muž, ať už homosexuální, či heterosexuální, může chtít nosit prádlo pro ženy. Jsou ale také tací, kteří by chtěli jednoduše pěkné pánské prádlo. Aby partnerka nebyla jediná, kdo se do postele hezky obleče. Najednou je tam více rovin, které by se mi špatně komunikovaly společně s těmi ženskými.

    Přijde mi zajímavé, že zmiňuješ i queer zákazníky. Zacílení na ně na českém trhu rovněž chybí.

    U nás se toho asi pořád bojíme. Já bych do něčeho podobného šla ráda, ale vím, že by se mi rozpadla má původní linka, jak už jsem zmiňovala. Pokud by ale moje prádlo chtěla trans žena, tak se s ní samozřejmě ráda domluvím. 

    Máš v hlavě nějakou novinku, kterou bys mohla sdílet?

    Na Valentýna vyjde jak čerstvá kolekce, tak nový produkt. Jsem zvědavá, jestli bude prádlo trefa do černého, nebo ušijeme jen pár kousků.

    Na svém Instagramu kromě fotek sdílíš i svůj pohled na různá sexuální témata. Účet tak bereš jako vlastní komunitu. Proč jsi své sociální sítě takhle uchopila?

    Značka je odrazem mého vnitřního světa a toho, jak bych chtěla, aby reálný svět fungoval. Chci otevřít nůžky, definující pojem normálnosti. Sítě jsou pro mě prostor pro vlastní myšlenky a zpracování blízkých témat. Všechno to dělám tak trochu sobecky, i sama pro sebe (smích). Chtěla bych žít ve světě, kde mateřství neznamená, že jsem přestala být ženou a jsem pouze matkou. Nebo, že v momentě, kdy oslavím 60 let, budu mít pořád touhu zkoušet nové věci. Přála bych si zkrátka, aby byl svět hezčí a otevřenější. 

    Zdroj: Instagram

    Autor článku:
    Kateřina Hlaváčková
    Kateřina Hlaváčkováhttps://fashionup.cz/author/katerina-hlavackova/
    Kateřina je šéfredaktorkou a editorkou FashionUP. Své články věnuje aktuálním zprávám, ale i bizarním TikTok trendům, které s nadhledem hodnotí. Baví ji analýza kostýmů populárních filmů nebo debaty nad tím, do čela jakého módního domu zamíří ikoničtí návrháři tentokrát. Do světa médií vkročila v 16 letech, kdy psala pro studentský magazín. Od té doby zkusila vše od psaní módních komentářů přes práci v newsroomu po překlad lidskoprávních reportů.

    ― Reklama ―

    Chci otevřít nůžky, definující normálnost. Prádlo je nástroj pro sebeobjevování, míní Karolína Černá z Sheio

    Erotické spodního prádlo Sheio odkrývá nejen rozkrok, ale také zatvrzelá společenská tabu. Návrhářka Karolína Černá začala své crotchlessky prodávat proto, že na českém trhu nemohla najít produkt, ve kterém by se cítila sama sebou. Rozhodla se proto vytvořit nabídku dokazující, že sexy prádlo nemusí být projevem vulgárnosti, ale nástrojem pro intimitu a sebepoznání.

    Jak bys crotchlessky popsala někomu, kdo o nich nikdy neslyšel? 

    Rozhodla jsem se šít erotické spodní prádlo bez rozkroku a bez vulgarit. Mé kalhotky mají totiž odhalený klín. Snažím se ale dokazovat, že je jde vyrábět opravdu slušně a kvalitně. A že prádlo může být nástroj pro intimitu i pro sebe objevování.

    Co pro tebe znamená, že je něco vulgární?

    Myslím, že jde vždy o kontext, je to takový balíček. Pro mě osobně jde o rovnítko lacinosti. Ne finanční, i levné věci mohou být kvalitní a nevulgární. Ale v tom, že daný objekt vyvolává určitý předsudek ohledně toho, co znamená pojem sexy. Pro mě je prostě vulgárnost nějaká zkratka. Když ten produkt někdo odflákne a nezamýšlí se nad tím, že lidé mají i jinou představu o tom, co je sexy.

    Zdroj: Thu Huong Truong

    Na svých stránkách totiž popisuješ, že je erotické spodní prádlo často vnímáno jako vulgární. Proč jsi se rozhodla to změnit?

    Máme v sobě zakořeněné, že mít sex, chtít ho a mluvit o něm je něco špatného. První reakce na mé prádlo je proto většinou panika. Nemyslím si ale, že je takový postoj naše přirozená podstata, spíše společností vytvořená reakce. Sex se obecně bere jako něco špatného. Prádlo je vnímáno jako vulgární, protože v momentě, kdy se o něj začneme zajímat, dáme okolí signál, že máme sex. Je to veřejné přiznání, že děláme něco, co bychom neměli. 

    Směřují tedy k tvé značce i nějaké negativní reakce?

    Ne, vůbec. Ten šok kolikrát nesouvisí s mou značkou. Jen občas nemám šanci lidem sdělit, že mé prádlo není laciné, ale naopak kvalitní, a že respektuje své nositelky. Když mám čas tvorbu představit, jsou reakce pozitivní. Musím mít tedy prostor si svou značku “obhájit”. 

    Jak by sis přála, aby se majitelky crotchlessek cítily, když je obléknou?

    Samy sebou. Byla jsem zděšená, když jsem zjistila, že jedinou možností je prádlo oblečené na slečně s umělými prsy, velkou pusou a extrémně dlouhými řasami. Někomu to může vyhovovat, ale já jsem se na sebe podívala a řekla si, to přece nejsem já. Přála jsem si umět se postavit za svou sexualitu, ale zároveň být romantická a něžná. To se přece nevylučuje. Každá z nás se však může chtít cítit jinak. Hrát role, pokud je to záměr, je v pořádku. Ale být do nich nacpané, protože jsme na trhu nenašly nic jiného, to ne.

    Zdroj: Thu Huong Truong

    Ještě se vrátím k samotnému názvu Sheio. Jedna z tvých definic je ženské tajemství. Můžeš prozradit, co skrývá?

    Sheio samo o sobě nic neznamená, a tak si k názvu může každý dosadit, co chce. Zachycuje fakt, že kalhotky něco odhalují, ale také skrývají. Je to trochu oxymoron. Ženské tajemství může také evokovat tajné ženské zbraně. Ale taky je tam rovina toho, že jde o něco, o čem se „nemluví“. Ale tak to být nemusí. Schovává se tam více úhlů. 

    Výroba prádla ve výuce návrhářství chybí. Šití jsem si musela odmakat jako každý jiný

    Popsaly jsme, jak Sheio vnímají tvoji zákazníci. Zajímalo by mě ale také, co by na značku řeklo tvé mladší já, které teprve studovalo módní návrhářství?

    Lidé, kteří mě opravdu dobře znali, nebyli mým rozhodnutím Sheio založit vůbec překvapení. Osobně by mě asi víc dostalo to, že nějakou značku vůbec mám. Celou střední a vyšší odbornou školu jsem tvrdila, že firmu nechci. Věděla jsem, že je to strašně náročné, a že člověk většinu času řeší administrativní věci. To prádlo by mě proto asi ani tak nešokovalo.

    Je tvorba spodního prádla něco, co je do výuky módního návrhářství zařazené?

    Ne, vůbec. Studium je hodně zrychlené, a tak spodní prádlo není kolikrát ani v osnovách. Když nás zajímalo, tak nám učitelka ukázala třeba střih na podprsenku. Je to však složité, zvlášť proto, že jsou na prádlo potřeba jiné technologie.

    Zdroj: Sarah Koverová

    Jak ses tedy šití spodního prádla naučila?

    Za pochodu. Samozřejmě mi pomohlo, že nějaké vzdělání mám. Člověk ví, jak model budovat a od čeho se odpíchnout. Díky němu navíc mé střihy zákaznicím opravdu slouží. Nesnažím se ho na ně nacpat, aby se mu přizpůsobily, ale naopak. Když ke mně zákaznice přijde a prádlo si vyzkouší, poznám, jak ho upravit. Ale taky jsem si musela k šicímu stroji sednout a poradit si s tím, že mi chybí určité stroje. To jsem si musela odmakat stejně jako každý jiný.

    Zní to, jako že je tvorba spodního prádla opravdu specifická. Odkud a jakým způsobem sháníš své materiály?

    Ty pro mě představují opravdovou výzvu. Sedím hodiny u počítače a hledám je i v různých jazycích. Nechávám si posílat vzorky a až podle nich je objednávám. Určitě nemůžu nakoupit 30 metrů materiálu jen podle fotky. Měla jsem velkou radost, když jsem v Česku narazila na fabriku, která vyráběla elastické tyly. Bohužel ale po 192 letech letos v lednu skončila. 

    Sleduješ trendy, určující, co se zrovna ve světě spodního prádla nosí?

    Dlouhodobým trendem jsou určitě průsvitné materiály. Oblíbené jsou také harnessy, nemusí se však nutně jednat o BDSM (zkratka pro sadistické erotické představy nebo sexuální chování, pozn. red.). Dříve se totiž vyráběly jen kožené, nyní však jde spíše o doplněk, vytvářený v různých variacích. Pak existují určité mikro trendy, třeba když vyšel seriál Bridgertonovi a všichni se jím inspirovali. U spodního prádla ale není rychlost nových trendů stejná jako u jiných odvětví. 

    O prádlo si říkají i muži. Nechtějí, aby byla partnerka jediná, kdo se do postele hezky obleče

    Kromě crotchlessek vytváříš také třeba harness nebo body. Kam bys chtěla značku posouvat?

    Pro mě je důležité, že značka roste postupně. Možností je ale spoustu. Třeba za 10 let bych mohla začít šít i klasické prádlo. Zatím se mi však pomocí crotchlessek lépe komunikuje můj záměr, a navíc se tím odlišuji od konkurence. Mohla bych nabízet i prádlo pro muže, na které dostávám poptávky docela často.

    Zdroj: Thu Huong Truong

    Uvažovala jsi tedy o tvorbě pro pány? Zvlášť, kdy má v sobě název značky, Sheio, schované jak she (ona), tak he (on).

    Asi by pro něj musela vzniknout oddělená značka. Existují totiž různé motivace. Muž, ať už homosexuální, či heterosexuální, může chtít nosit prádlo pro ženy. Jsou ale také tací, kteří by chtěli jednoduše pěkné pánské prádlo. Aby partnerka nebyla jediná, kdo se do postele hezky obleče. Najednou je tam více rovin, které by se mi špatně komunikovaly společně s těmi ženskými.

    Přijde mi zajímavé, že zmiňuješ i queer zákazníky. Zacílení na ně na českém trhu rovněž chybí.

    U nás se toho asi pořád bojíme. Já bych do něčeho podobného šla ráda, ale vím, že by se mi rozpadla má původní linka, jak už jsem zmiňovala. Pokud by ale moje prádlo chtěla trans žena, tak se s ní samozřejmě ráda domluvím. 

    Máš v hlavě nějakou novinku, kterou bys mohla sdílet?

    Na Valentýna vyjde jak čerstvá kolekce, tak nový produkt. Jsem zvědavá, jestli bude prádlo trefa do černého, nebo ušijeme jen pár kousků.

    Na svém Instagramu kromě fotek sdílíš i svůj pohled na různá sexuální témata. Účet tak bereš jako vlastní komunitu. Proč jsi své sociální sítě takhle uchopila?

    Značka je odrazem mého vnitřního světa a toho, jak bych chtěla, aby reálný svět fungoval. Chci otevřít nůžky, definující pojem normálnosti. Sítě jsou pro mě prostor pro vlastní myšlenky a zpracování blízkých témat. Všechno to dělám tak trochu sobecky, i sama pro sebe (smích). Chtěla bych žít ve světě, kde mateřství neznamená, že jsem přestala být ženou a jsem pouze matkou. Nebo, že v momentě, kdy oslavím 60 let, budu mít pořád touhu zkoušet nové věci. Přála bych si zkrátka, aby byl svět hezčí a otevřenější. 

    Zdroj: Instagram

    ― Reklama ―

    Po stopách ikon: Ann Demeulemeester servíruje poetickou temnotu

    Ann Demeulemeester patří mezi nejtajemnější a zároveň nejvlivnější postavy belgické avantgardy. Její jméno se stalo synonymem černé, světla a poezie v oděvní formě. Od debutu v 80. letech kultivuje estetiku temného ticha. Paradoxně jde o avantgardní minimalismus, jenž dýchá hlubokou emocí. Vytváří šaty, pohybující se mezi měkkostí a autoritou, mezi kůží a hedvábím, mezi Leonardem Cohen a punkem. Každá kolekce je spíše pomyslným žalozpěvem než módním statementem.

    CFDA rozdala svá ocenění. Tentokrát slaví Ralph Lauren i Thom Browne

    New York přivítal v pondělí večer jednu z nejdůležitějších událostí roku. CFDA Awards totiž představují módní protiklad Oscarů a slouží jako významné ocenění amerických designérů. Cenu si tentokrát domů odnesli návrháři Ralph Lauren, Thom Browne, Donatella Versace nebo sestry Olsenovy. Ocenění módní ikony zase od Anny Wintour převzal rapper A$AP Rocky.

    Nevěsty podzimu 2026 mají jasno. Svatební šaty vlají v rytmu ikon

    Nedávný Bridal Fashion Week v New Yorku promluvil. Deklaroval trendy podzimu 2026 a potvrdil to, co mnozí očekávali. Svatební šaty budoucí sezóny čerpají z uplynulých i teprve připravovaných svateb slavných ikon. Značky reflektují šaty Seleny Gomez, Charli XCX a odhadují, jaké oblékne Taylor Swift. To vše doplňuje záplava krajky a volánů ve stylu Marie Antoinette.

    Coperni přepisuje bodycare. Oblečení napouští prospěšnými bakteriemi

    Značka Coperni ví, jak vytvořit virální moment a posunout hranice nemožného. Ať už to byly šaty modelky Belly Hadid ve spreji, nebo robotičtí psi na módní přehlídce. Tentokrát se však její zakladatelé Sébastien Meyer a Arnaud Vaillant rozhodli vydat komerčnějším směrem a představit kolekci oděvů napuštěných synbiotickou směsí, jež byste jinak našli ve své ledničce.

    Stella McCartney zdolala další milník. Představila první plant-based peří

    Nedávný Pařížský týden módy zažil důležitý debut. Na tamní přehlídková mola dorazily první návrhy z plant-based peří. Na svědomí je má britská návrhářka Stella McCartney, proslulá svým udržitelným a ekologickým přístupem. Inovativní materiál FEVVERS přitom nemá sloužit jako přesná napodobenina peří, jeho cílem je vytvořit podobnou, avšak jedinečnou estetiku.

    Balmain slaví 80. narozeniny. Jeho módní stopu vykreslí nový dokument

    Jedna z nejvýznamnějších značek módní historie slaví významný milník. Módní dům Balmain letos oslaví své 80. narozeniny. Na oslavu si nadělil nejen speciální výstavu One Night, Eight Decades v New Yorku, ale rovněž speciální dokument. Postaral se o něj uznávaný režisér Loïc Prigent, jenž vynesl na povrch archivní záznamy, které veřejnost ještě nikdy nespatřila.

    Julian Klausner se činí. Rozvíjí populární pánské tenisky Dries Van Noten

    Dries Van Noten vždy oblékal svět do poezie textilních kontrastů. Když ale na konci své kariéry představil nízké semišové tenisky, přidal ke svému odkazu nečekanou kapitolu. Precizní, civilní a zcela současnou podobu pánských bot. Ty se staly jeho tichým podpisem, který rezonoval i po jeho odchodu. Tento příběh nyní pokračuje pod vedením návrháře Juliana Klausner.

    Z holky od vedle je showgirl. Taylor Swift se novými outfity staví mezi legendy

    Už dlouho víme, že značka jménem Taylor Swift obsahuje mnohem víc než jen písničky s chytlavými refrény a chytrými texty. Nové album The Life of a Showgirl ukazuje umělkyni šťastně zamilovanou a pevně usazenou ve světě showbyznysu. Populární zpěvačka si skrze něj nejen hudebním, ale především módním jazykem a za pomocí promyšlené stylizace říká o pozici mezi opravdovými legendami.

    Prada odstartovala vánoční shon. Vydala letošní sváteční kampaň

    S postupujícím podzimem se nezadržitelně blíží i letošní sváteční období. Vánoční shon odstartovala mezi světovými módními domy společnost Prada. Koncem října vydala kampaň oslavující svátky s názvem A Winter's Tale. V jejím středu stojí ambasadoři značky, ale také klasický zimní archetyp představující cestu domů zasněženými vrcholky dechberoucích hor.

    Rozhovor: Pokud nevybočíš, nikdo si tě nezapamatuje, míní návrhář Jeremiáš Fürst

    Začínající návrhář Jeremiáš Fürst stojí za kolekcí Dressed To Dream, kterou letos představil na Budapešťském fashion weeku. Jeho tvorba stojí na pomezí klasické pánské krejčoviny a subtilního snění. Zkoumá, jak může muž vypadat, když odloží zbroj a dovolí si být jemný, klidný a přirozený. V rozhovoru mluví designér o nové mužské identitě, rivalitě na české scéně i o tom, proč je návratnost v módě často jen iluzí.

    Film Die, My Love láká na surovost. Jennifer Lawrence popouští uzdu emocí

    Herecké duo Jennifer Lawrence a Robert Pattinson jiskří v novém thrilleru. Snímek Die, My Love, který debutoval na letošním filmovém festivalu v Cannes, napětím přímo přetéká. Film sleduje děj založený na knize z pera Ariany Harwicz, v jehož srdci stojí výbušná, energetická a čím dál více ztracená Grace. Vypráví příběh ženy, jež se naplno poddá své surovosti.

    Móda v kostce: Ugg pojí síly se Sacai a Swarovski spolupracuje s Loop

    Módní svět nabízí nová partnerství. Slavná značka bot Ugg vytvořila po šesti letech speciální kolekci s japonskou společností Sacai. Swarovski pro změnu spolupracuje s výrobcem špuntů do uší Loop. Dior pak slaví 10. výročí projektu Dior Lady Art a Pandora odstartovala vlnu vánočních kampaní. Itálie vítá první výstavu oslavující návrhy z dílny Alaïa a Balenciaga.

    Víte, kdo stojí za vznikem Dior podpatků? Roger Vivier vdechl značce inovaci

    Roger Vivier patří mezi nejvýraznější jména francouzské módy 20. století. Obuvník, který se stal klíčovým partnerem Christiana Dior, dokázal přenést haute couture až k samotné špičce boty. Jeho práce pro Dior proměnila obuv v nedílnou součást módního příběhu. Po letech spolupráce si Roger Vivier vybudoval i vlastní značku, jež dodnes ztělesňuje pařížský luxus s archivní estetikou a rukopisem svého zakladatele.

    Marina Abramović odkrývá nový projekt. Balkan Erotic Epic vypráví dávné rituály

    Srbská umělkyně Marina Abramović, která se na scéně objevila již v 70. letech minulého století, bortí svým umem hranice všednosti. Přestože kdysi začínala jako obyčejná malířka, během svého působení si vysloužila přezdívku „matka performance“. Ve světě umění je totiž proslulá především radikálními a nečekanými počiny, naposledy čtyřhodinovým rituálem Balkan Erotic Epic, jenž diváky provádí folklórem starého Balkánu.

    Front row zážitek z pohodlí gauče. Je Apple Vision Pro budoucností módy?

    Představte si, že sedíte v první řadě na módní přehlídce, aniž byste opustili svůj obývací pokoj. Tato fantazie se nyní stává skutečností, a to díky zařízení Apple Vision Pro, které stírá hranice mezi realitou a digitálním světem. Není tedy překvapením, že módní průmysl si rychle všiml jeho potenciálu. Značky jako Gucci, Balenciaga či Rimowa již experimentují s vlastními aplikacemi a my jsme se rozhodli některé z nich vyzkoušet.

    Barvy hrají bez pravidel. Příští sezóna startuje novou éru vizuální identity

    Barvy se na kolekcích pro sezónu SS26 vrací v plné síle, rozbíjejí monotónnost a formulují nový vizuální jazyk doslova bez pravidel. Na přehlídkových molech se mísí citrusové tóny s pastelovými akcenty a syté odstíny fialové či chartreuse a jejich vrstvení překračuje očekávání. Jejich comeback není o návratu ke klasickému tónu, ale ochotě experimentovat. Barevná odvaha se stala nedílnou součástí nového estetického narativu.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―