Více

    ― Reklama ―

    Módní společnost Louis Vuitton se, stejně jako ostatní luxusní značky, čím dál více zaměřuje na trh v Číně. Není tedy překvapením, že se její kreativní ředitel Nicolas Ghesquière rozhodl odhalit svou pre-fall kolekci Voyager právě v Šanghaji. Při tvorbě návrhů navíc spolupracoval s tamními umělci.

    Kreativní ředitel módního domu Nicolas Ghesquière postavil svou nejnovější pre-fall kolekci pro Louis Vuitton na své inspiraci Čínou. Také proto ji ve čtvrtek odhalil v budově Long Museum v Šanghaji. Při svých osobních cestách loni na podzim se totiž slavný návrhář setkal s uměním Sun Yitian. Oslovily ho její obrazy „nafouknutých“ zvířátek. Umělkyně jimi odkazovala na své dětství v industriálním městě Wen-čou i masovou čínskou produkci.

    Slavný návrhář se tedy rozhodl se Sun Yitian spolupracovat na své pre-fall kolekci nazvané Voyager. Pro umělkyni tak typická zvířátka proto zapracoval do více než 90 produktů své ready-to-wear řady. Králíčci, kachničky, pejsci, leopardi nebo labutě se proto objevili na šatech, kabátcích nebo kabelkách. Ilustrace zvířátek se pak před začátkem show dostaly také na billboardy nebo fasádu obchodního centra.

    Kreativní ředitel Louis Vuitton si na pomoc přizval také další význačnou osobnost. Vytvořil totiž pro svou přehlídku remix songu Bad Kiss N Dreams čínské supermodelky Chu Wong. Ta se později objevila i v samotné show. Důvodem soustředění módního domu Louis Vuitton na Čínu pak ovšem není pouhé umělecké pohnutí Ghesquière. Společnost se rovněž dlouhodobě zaměřuje na čínské zákazníky.

    Pre-fall kolekce kombinovala křiklavé prvky s klasickým francouzským nádechem Louis Vuitton

    Přehlídka se konala v prostorech umělecké galerie Long Museum, shromažďující jak čínské, tak mezinárodní umění. Minimalistická a futuristická lokace tak ještě více podtrhla výraznost nové kolekce. Kombinovala totiž typické prvky francouzského módního domu s lokálním čínským způsobem oblékání, stojícím na principu rovnováhy. Například barevné šaty s květinovým motivem tak doplňovaly pevné „vojenské“ boty.

    Kolekci definovala také jistá strukturální hra. Návrhy tak byly plné širokých ramen, takzvaných bubble šatů nebo sportovních kabátů, připomínajících kukly. Show se pak od prvotních křiklavých kousků přesunula k těm více jemným, jako byly například dlouho kašmírové šaty. Není tedy divu, že Ghesquière na konci přehlídky sklidil ovace ve stoje, a to i od celebrit, jako je herečka Cate Blanchett nebo Jennifer Connelly.

    Zdroje: WWD, Grazia Magazine, Instagram, YouTube

    Autor článku:
    Kateřina Hlaváčková
    Kateřina Hlaváčkováhttps://fashionup.cz/author/katerina-hlavackova/
    Kateřina je šéfredaktorkou a editorkou FashionUP. Své články věnuje aktuálním zprávám, ale i bizarním TikTok trendům, které s nadhledem hodnotí. Baví ji analýza kostýmů populárních filmů nebo debaty nad tím, do čela jakého módního domu zamíří ikoničtí návrháři tentokrát. Do světa médií vkročila v 16 letech, kdy psala pro studentský magazín. Od té doby zkusila vše od psaní módních komentářů přes práci v newsroomu po překlad lidskoprávních reportů.

    ― Reklama ―

    Louis Vuitton vyrazil do Číny. Nicolas Ghesquière odhalil pre-fall Voyager kolekci v Šanghaji

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Módní společnost Louis Vuitton se, stejně jako ostatní luxusní značky, čím dál více zaměřuje na trh v Číně. Není tedy překvapením, že se její kreativní ředitel Nicolas Ghesquière rozhodl odhalit svou pre-fall kolekci Voyager právě v Šanghaji. Při tvorbě návrhů navíc spolupracoval s tamními umělci.

    - Reklama -

    Kreativní ředitel módního domu Nicolas Ghesquière postavil svou nejnovější pre-fall kolekci pro Louis Vuitton na své inspiraci Čínou. Také proto ji ve čtvrtek odhalil v budově Long Museum v Šanghaji. Při svých osobních cestách loni na podzim se totiž slavný návrhář setkal s uměním Sun Yitian. Oslovily ho její obrazy „nafouknutých“ zvířátek. Umělkyně jimi odkazovala na své dětství v industriálním městě Wen-čou i masovou čínskou produkci.

    Slavný návrhář se tedy rozhodl se Sun Yitian spolupracovat na své pre-fall kolekci nazvané Voyager. Pro umělkyni tak typická zvířátka proto zapracoval do více než 90 produktů své ready-to-wear řady. Králíčci, kachničky, pejsci, leopardi nebo labutě se proto objevili na šatech, kabátcích nebo kabelkách. Ilustrace zvířátek se pak před začátkem show dostaly také na billboardy nebo fasádu obchodního centra.

    Kreativní ředitel Louis Vuitton si na pomoc přizval také další význačnou osobnost. Vytvořil totiž pro svou přehlídku remix songu Bad Kiss N Dreams čínské supermodelky Chu Wong. Ta se později objevila i v samotné show. Důvodem soustředění módního domu Louis Vuitton na Čínu pak ovšem není pouhé umělecké pohnutí Ghesquière. Společnost se rovněž dlouhodobě zaměřuje na čínské zákazníky.

    - Reklama -

    Pre-fall kolekce kombinovala křiklavé prvky s klasickým francouzským nádechem Louis Vuitton

    Přehlídka se konala v prostorech umělecké galerie Long Museum, shromažďující jak čínské, tak mezinárodní umění. Minimalistická a futuristická lokace tak ještě více podtrhla výraznost nové kolekce. Kombinovala totiž typické prvky francouzského módního domu s lokálním čínským způsobem oblékání, stojícím na principu rovnováhy. Například barevné šaty s květinovým motivem tak doplňovaly pevné „vojenské“ boty.

    Kolekci definovala také jistá strukturální hra. Návrhy tak byly plné širokých ramen, takzvaných bubble šatů nebo sportovních kabátů, připomínajících kukly. Show se pak od prvotních křiklavých kousků přesunula k těm více jemným, jako byly například dlouho kašmírové šaty. Není tedy divu, že Ghesquière na konci přehlídky sklidil ovace ve stoje, a to i od celebrit, jako je herečka Cate Blanchett nebo Jennifer Connelly.

    Zdroje: WWD, Grazia Magazine, Instagram, YouTube

    ― Reklama ―

    Móda v kostce: Prada čelí skandálu a Gucci opět verbuje Miley Cyrus

    Prada čelí kritice kvůli sandálům z pánské kolekce pro rok 2026. Vychází totiž z tradiční indické obuvi, což ovšem značka zpočátku nepřiznala. Gucci si pro propagaci nového parfému Gucci Flora opět přizval Miley Cyrus a Louis Vuitton v Šanghaji otevřel novou vlajkovou loď, a to doslova. Panenky Bratz odhalily spolupráci s Jean Paul Gaultier.

    Letošní pánské střihy ctí retro. Přesto hrají dle moderních pravidel

    Oblíbené pánské střihy roku 2025 hledají nostalgickou inspiraci u hudebních hvězd z ikonických devadesátek. Účesy, které generace našich rodičů považuje za přežitek, slaví návrat v moderním stylu. „Modcut“, pěšinka uprostřed i „baby mullet“ opět dokazují, že retro může vypadat stylově. V tomto případě stačí jen šikovný kadeřník.

    Jelly sandals opět na scéně. Módní svět pohlcuje hluboká nostalgie

    Už od začátku letošního roku je jasné, jaký vliv definuje letošní trendy. Jistá cykličnost patřila k módnímu světu odnepaměti, rok 2025 však naplno uchvátila nostalgie. Do šatních skříní se vkrádá touha po hravosti, dávné nevinnosti a autenticitě, které spojujeme s již zapomenutými kousky. Důkazem je i návrat klasických jelly sandals.

    Léto ve znamení zelené. Barevným trendům vévodí „koprový“ odstín

    Sociální síť Pinterest vydala svůj tradiční report trendů. Na základě vyhledávání uživatelů určila rovněž barvu, jež povládne letošnímu létu. Nad "butter yellow" a "cherry red" tentokrát vyhrála takzvaná dill green. Koprový odstín zelené zároveň představuje návrat k přírodě, offline detox a touhu po autenticitě, vzdálené světu sociálních sítí.

    Paříž přebírá štafetu. Fashion week odstartoval Louis Vuitton i Saint Laurent

    Po Milánském týdnu pánské módy přichází na řadu Paříž. Francouzská metropole se v úterý zaplnila milovníky módy, vyhlížejícími hned několik očekávaných přehlídek. Fashion week odstartoval mimo jiné módní dům Louis Vuitton, jenž tentokrát čerpal inspiraci z Indie. Úspěšnou show plnou lákavé palety barev představil také Saint Laurent.

    Jeden velký festival. Outfity na letní koncerty vybízí k hravosti

    Festivalový dress code se za poslední roky výrazně posunul. Klasické šortky a květinové věnečky svoji slávu už zažily, přesto pořád platí, že festival je místo pro vyjádření kreativity. Naštěstí existuje mnoho různých stylů, kterými se inspirovat, aniž by bylo nutno slevovat třeba i z nároků na pohodlí. Stačí si vybrat pro vás perfektní estetiku.

    Chcete se oblékat jako princezna Diana? Nikdy to nebylo jednodušší

    Existují módní ikony, jejichž styl neztrácí dech ani dekády po jejich odchodu. Princezna Diana patří k těm, které se nevpisují jen do historie šlechtických rodů, ale i do šatníků žen napříč generacemi. Její kombinace elegance, odvahy a autenticity nastavila laťku tak vysoko, že dodnes inspiruje módní návrháře, celebrity i milovníky módy. Nyní přichází okamžik, kdy se od inspirace můžete posunout k realitě. Aukční dům Julien’s Auctions nabízí šaty, kabáty a doplňky, kdysi patřící Dianě.

    Milán zatáhl módní oponu. Pánská móda putuje do Paříže

    Milánský menswear týden módy skončil několika vysoce očekávanými přehlídkami. I když samotný Giorgio Armani nemohl na odhalení své kolekce dorazit, přesto přihlížející více než ohromilo. Dojem zanechala také show z dílny britské značky Dunhill a pánská řada Vivienne Westwood. Milán tak předal štafetu Paříži, kde týden módy pokračuje.

    Na prstech lžičky, na krku nesourodé perly. V létě zazáří šperky s historií

    Letos v létě se tradice setká s individualitou. Čím větší příběh se za šperkem skrývá, tím lépe. V popředí stojí kousky spojené s bohatou historií, ať už jde o původně zásnubní prsteny ze lžiček, perly staré několik tisíciletí, nebo výrazné náramky inspirované starověkými civilizacemi. S letošními trendy šperky podpoříte udržitelnost, ale zároveň najdete prostor pro hravost a doplnění osobitého stylu. 

    Výstup z komfortní zóny. Make-up tutoriály nabourají zavedenou rutinu

    Zavedená rutina má své kouzlo. Ale stejně jako máme s nově přicházející sezónou tendence obměnit šatník, i kosmetická taštička si občas žádá čerstvý impulz. Na stálicích není nic špatného, ale make-up často nabízí víc, než na co jsme byly celé ty roky zvyklé. S vystoupením z komfortní zóny pomohou drobnosti, ale také trendy TikTok video.

    Milán zaplavila pánská móda. Ohromila Prada, Dolce & Gabbana i Armani

    Pánská móda zná trendy příštího roku. Koncem minulého týdne odstartoval v Miláně menswear fashion week a nabídl módní scéně hned několik dechberoucích přehlídek. Módní domy jako Prada, Dolce & Gabbana a Emporio Armani nabídly vhled do roku 2026. Budoucí léto vidí jako kombinaci sporty chic, italské elegance a nadčasových střihů.

    Dovolená bez kompromisů. Objevte stylové a bezpečné destinace pro sólo cestovatelky

    Sedíte na terase s výhledem na oceán, na kůži vás hřejí sluneční paprsky a nikdo po vás nic nechce. Sólo cestování se stává nejen mezi ženami stále oblíbenějším. Jde totiž o cenný čas, který trávíte vlastním tempem a máte možnost napojit se znovu sami na sebe. Zároveň je to ale velký krok, který vyžaduje odvahu vystoupit z komfortní zóny. Pohodlnosti se ale vzdávat nemusíte. Pokud vyberete správnou destinaci, dovolená bude naplněna pohodou, klidem a pocitem bezpečí.

    Hydratace s elegancí. Zažeňte žízeň trendy letními drinky

    Horké letní dny s sebou nenesou pouze vysněné momenty u pláže či bazénu, ale také nepříjemnosti spojené s rychle stoupajícími teplotami. Zpříjemněte si teplé měsíce trendy drinky, které kromě hydratace ukrývají i další výhody. Ochlaďte se domácí kombuchou, zmraženými zázvorovými "panáky" nebo koktejly, ukrývajícími elektrolyty.

    Montblanc pronikl do světa filmu. Naverboval režiséra Wese Anderson

    Luxusní značka Montblanc rozšiřuje své portfolio. V nejnovější kampani totiž objevuje filmovou scénu. Ve čtvrtek odhalila spolupráci se světově uznávaným režisérem Wesem Anderson. Ten pro značku vytvořil speciální krátký film, doplněný také o fotografie, a to za asistence svých oblíbených herců. Režisér se v kampani dokonce sám objevuje.

    Marni má volný trůn. Módní dům oznámil odchod návrháře Francesca Risso

    Zdá se, že kolotoč výměny kreativních ředitelů ještě nekončí. Ticho, které na módní scéně nastalo po dosazení Jonathana Anderson do vedení všech sekcí Dior, skončilo. Přerušilo ho nečekané oznámení módního domu Marni. Po téměř 10 letech se loučí se svým kreativním ředitelem, Francescem Risso. Kdo ho nahradí je prozatím neznámé.

    Krása střídá nádheru. Praktické SPF balzámy maskují ochranu za elegantní líčení

    Více produktů v jednom je vždy praktická volba. Ne vždy sice takový výrobek nutně znamená perfektní účinek na všech frontách, SPF balzámy se ale rozhodně řadí mezi svaté grály léta. Vylepší každodenní kosmetickou rutinu nejen ochranou proti slunci, zároveň nabídnou buď decentní zabarvení, nebo dokonce podmanivé zvýraznění rtů.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―