Více

    ― Reklama ―

    Čím dál více filmových studií v posledních měsících oznamuje nečekané pokračování známých a ikonických snímků. Zvedající počet takzvaných sequels tak napovídá, že se na filmové scéně zrodil nový trend. Jedná se o lenost a krizi kreativity, nebo se diváci dobrovolně a s radostí upínají k tomu, co už znají?

    Snad žádného milovníka módy nenechala chladným zpráva o natáčení druhého dílu ikonického filmu Ďábel nosí Pradu. To ovšem neznamená, že všechny z nich oznámení o pokračování snímku, představujícího herečky Anne Hathaway, Meryl Streep a Emily Blunt, potěšilo. Naopak, vyvolalo poměrně rozporuplné reakce. Někteří se na takzvanou sequel těší, jiní se obávají toho, že dědictví známého filmu pošpiní.

    Zdroj: Profimedia

    Takové dilema by se dalo aplikovat na veškeré další snímky, které mají za úkol rozšiřovat filmový svět, který všichni tak dobře známe. Nezáleží přitom na tom, zda se jedná o sci-fi svět snímku Avatar, pohádkovou atmosféru Polárního expresu nebo dnes už kultovní humor filmu Protivné sprosté holky či Pravá blondýnka. Pokračování každého z klasických filmů totiž představuje jistý risk, který se většinou spíše nevyplácí.

    Filmové statistiky však ukazují, že sequels slaví čím dál větší úspěch. To, že diváci na pokračování do kin zajdou ovšem ještě neznamená, že ho schvalují. Možná jsou jen příliš zvědaví na to, kam se jejich oblíbený filmový svět posunul. Na natáčení dalších dílů není nic špatného, některé snímky jsou konec konců vytvořené na základě dlouhé série knih. Otázkou je, zda nám trend neprozrazuje něco o nás samotných.

    Vinu lze hledat na obou stranách. Může za sequels divák, nebo tvůrce?

    Objevují se totiž spekulace o tom, že točení dalších a dalších pokračování naznačuje úpad kreativity. Kořeny takového propadu pak kritici sequels vidí především v moderních technologiích a sociálních sítích. Filmovým tvůrcům už se ve světě, kde největší úspěch nakonec stejně sklidí několika minutové video, nechtějí vymýšlet „nové příběhy“. A tak se vracejí k těm osvědčeným, u kterého se nedostatku zájmu nemusí bát.

    @cinema.joe #fyp #foryou #movies ♬ original sound – Cinema.Joe

    Další teorie ovšem „vinu“ klade na stranu diváka. Dle ní totiž v současném světě trpí jakousi sociální úzkostí. V prostředí, které je čím dál více nestále, ať už ze stránky politické, environmentální nebo ekonomické, totiž touží po něčem známém. A tak si s radostí koupí lístek na snímek, připomínající období, kdy „bylo vše při starém“. Ať už je to jakkoli, naši redakci v první řadě na Ďábel nosí Pradu 2 zcela jistě potkáte.

    Zdroje: Verdict, Screen Rant, Variety, X, TikTok

    ― Reklama ―

    Ztratil filmový svět originalitu? Hollywood se zamiloval do trendu sequels

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Čím dál více filmových studií v posledních měsících oznamuje nečekané pokračování známých a ikonických snímků. Zvedající počet takzvaných sequels tak napovídá, že se na filmové scéně zrodil nový trend. Jedná se o lenost a krizi kreativity, nebo se diváci dobrovolně a s radostí upínají k tomu, co už znají?

    - Reklama -

    Snad žádného milovníka módy nenechala chladným zpráva o natáčení druhého dílu ikonického filmu Ďábel nosí Pradu. To ovšem neznamená, že všechny z nich oznámení o pokračování snímku, představujícího herečky Anne Hathaway, Meryl Streep a Emily Blunt, potěšilo. Naopak, vyvolalo poměrně rozporuplné reakce. Někteří se na takzvanou sequel těší, jiní se obávají toho, že dědictví známého filmu pošpiní.

    Zdroj: Profimedia

    Takové dilema by se dalo aplikovat na veškeré další snímky, které mají za úkol rozšiřovat filmový svět, který všichni tak dobře známe. Nezáleží přitom na tom, zda se jedná o sci-fi svět snímku Avatar, pohádkovou atmosféru Polárního expresu nebo dnes už kultovní humor filmu Protivné sprosté holky či Pravá blondýnka. Pokračování každého z klasických filmů totiž představuje jistý risk, který se většinou spíše nevyplácí.

    - Reklama -

    Filmové statistiky však ukazují, že sequels slaví čím dál větší úspěch. To, že diváci na pokračování do kin zajdou ovšem ještě neznamená, že ho schvalují. Možná jsou jen příliš zvědaví na to, kam se jejich oblíbený filmový svět posunul. Na natáčení dalších dílů není nic špatného, některé snímky jsou konec konců vytvořené na základě dlouhé série knih. Otázkou je, zda nám trend neprozrazuje něco o nás samotných.

    Vinu lze hledat na obou stranách. Může za sequels divák, nebo tvůrce?

    Objevují se totiž spekulace o tom, že točení dalších a dalších pokračování naznačuje úpad kreativity. Kořeny takového propadu pak kritici sequels vidí především v moderních technologiích a sociálních sítích. Filmovým tvůrcům už se ve světě, kde největší úspěch nakonec stejně sklidí několika minutové video, nechtějí vymýšlet „nové příběhy“. A tak se vracejí k těm osvědčeným, u kterého se nedostatku zájmu nemusí bát.

    @cinema.joe #fyp #foryou #movies ♬ original sound – Cinema.Joe

    Další teorie ovšem „vinu“ klade na stranu diváka. Dle ní totiž v současném světě trpí jakousi sociální úzkostí. V prostředí, které je čím dál více nestále, ať už ze stránky politické, environmentální nebo ekonomické, totiž touží po něčem známém. A tak si s radostí koupí lístek na snímek, připomínající období, kdy „bylo vše při starém“. Ať už je to jakkoli, naši redakci v první řadě na Ďábel nosí Pradu 2 zcela jistě potkáte.

    Zdroje: Verdict, Screen Rant, Variety, X, TikTok

    ― Reklama ―

    Vyrovnejte se kráse svého stromečku. Štědrý den rozzáří elegantní klasika

    Štědrý den představuje čas, kdy veškeré snažení uplynulých týdnů sklidí vytoužené ovoce. Kromě závěrečných příprav a chystání večeře chybí před užíváním si poklidného večera už jen jediné, váš outfit. Zářící stromeček a kouzelné dárky si totiž zaslouží stejně hvězdný look. Zvolte elegantní klasiku, se kterou zaručeně oslavíte úspěch.

    Sukním nemusíte dát přes zimu sbohem. Silonky zaručí teplo i jedinečný outfit

    S aktuálními zimními měsíci se ranní výběr oblečení může zdát jako zapeklitý úkol. Díky punčochám se však nemusíte bát sáhnout ani po sukních či šatech. Silonky vás udrží v teple, a navíc dodají šmrnc. S mnohými modely se dá i skvěle experimentovat, ať už sáhnete po jemných vzorech, nebo třeba zvířecím potisku.

    Maximalismus nastupuje v plné síle. Pinterest předpověděl trendy roku 2025

    Módní trendy mohou vycházet z nepřeberného množství zdrojů, třeba z pečlivě sledovaných přehlídek, sociálních sítí či filmového světa. Mezi jedny z nejdůležitějších ukazatelů patří i platforma Pinterest, nabízející bezednou fashion inspiraci. Její tradiční seznam předpovědí do dalšího roku tentokrát poukazuje na silný návrat maximalismu.

    Puffer bunda už není v kurzu. Outerwear letos definují kabáty, kůže a kožešina

    Ještě nedávno byly puffer bundy dominantou zimního šatníku. Jejich objemné siluety, které evokovaly moderní pojetí městského pohodlí, se tak staly synonymem funkčnosti a zimního streetwear. Letos ale módní scéna přehodnocuje své priority. Puffer bunda sice zůstává užitečnou volbou do mrazivých dnů, její status jako must-have kousku však klesá. 

    Luxusní výlohy pohltily Vánoce. Obchodní domy je však pojaly po svém

    Vánoční atmosféra se začíná usazovat všude, kam se podíváme. S otevřenou náručí ji tak přivítaly i luxusní obchodní domy. Zahalily proto své výlohy do svátečně vyhlížejících kabátků. Každý z nich však pojal blížící své svátky po svém. Objevte kouzelné výlohy, lákající nejen na letošní Vánoce, ale i nezapomenutelné nákupy.

    Salmon sperm facial je hitem omlazujících zákroků. Za jeho slávou stojí Kim Kardashian

    Šnečí sliz, vlastní krev nebo rybí sperma. Honba za plnější, zářivější, ale hlavně nestárnoucí pletí bez vrásek pomocí nejrůznějších dermatologických procedur je nekonečná. Must-have novinkou estetických klinik, i kosmetických rutin nejedné celebrity, se stalo neobvyklé ošetření zvané salmon sperm facial.

    Móda vás nemusí stát zdraví. Proti vlezlému chladu zakročí trendy čepice

    Doplňky jsou v mrazivé zimě často jediný způsob, jak se v záplavě stejně barevných kabátů alespoň trochu odlišit. Čepice tak nejen, že posunou outfit na další úroveň, ale udrží vás i v žádaném teple. I když vůči nim z pochopitelných důvodů můžete mít nechuť, stojí za to inspirovat se trendy kousky pro letošní zimu.

    Odvrácená stránka konzumu. Nový dokument dává Black Friday do kontextu

    Ačkoli Black Friday vznikl ve Spojených státech amerických, zná v současnosti koncept podporující bezmezné nakupování celý svět. Nový dokument Buy Now! The Shopping Conspiracy se snaží poukázat na nebezpečí toho, co podobný přístup, podporující neustálou spotřebu, způsobuje a jak šikovně ho velké společnosti využívají ve svůj prospěch.

    Vestiaire Collective chce zatočit s fast fashion. Novou kampaň zaměřil na její následky

    Luxusní šatník už dávno neznamená jen nákupy v buticích. On-line platformy jako Vestiaire Collective, Depop, Vinted či Grailed nabízejí možnost nakupovat prémiové kousky, které jinde téměř neseženete. Vestiaire Collective však jde o krok dál a místo pouhého prodeje se nyní pustil i do boje proti fast fashion.Nová kampaň vyzývá největší řetězce k větší zodpovědnosti a kritizuje jejich negativní dopad na planetu.

    Highlandcore v kurzu jako nikdy dřív. Poznejte cottagecore v novém kostkovaném kabátě

    Podzimní mlhy a studená rána opět probudily touhu po hřejivém útulnu. Letos ovšem známý cottagecore dostává nový rozměr. Na scénu vstupuje Highlandcore. Estetika, která mixuje tradiční skotské vzory a venkovskou eleganci s moderním šatníkem. A co víc, z přehlídkových mol letos září tak jasně, že i městské ulice připomínají skotské vysočiny.

    Móda v kostce: Lanvin očekává návrhářský debut a Dior míří do Říma

    Dior už střádá plány na příští rok. Oznámil, že svou cruise show uspořádá koncem května v Římě. Značka Lanvin zase závěrem ledna představí tvorbu nového kreativního ředitele. Canada Goose se však soustředí na přítomnost, a to se svou první řadou od Haider Ackermann. Louis Vuitton pak vydal speciální hru a Swarovski jedinečné střevíčky.

    Připravte se na Vánoce s trendy laky na nehty. Kromě červené hraje prim barva perníčků

    Vánoce jsou za dveřmi a s nimi i plánování outfitů, dárků a dalších nezbytných součástí svátečního období. Kromě zmíněného přichází na řadu také letošní trendy laky na nehty. Vládnout bude klasika v podobě zelené a červené, své místo si ale zajistí i méně obvyklé odstíny. Dobrá zpráva je, že letošní in designy zvládnete samy doma.

    Vkročte do nového roku s čerstvým střihem. Nalákají vás trendy zimní účesy

    Konec roku a začátek nového období přímo křičí výzvou k nečekané módní a beauty proměně. Kromě obnovy šatníku či poličky s make-upem se nabízí rovněž návštěva oblíbeného kadeřnického salónu. Nerozhodné zachrání aktuální zimní "vlasové" trendy. Hlavní roli hraje jak záplava kudrlinek, tak odvážné krátké střihy.

    Říjen zná své make-up favority. Na vrchol sociálních sítí vyšplhala Sephora i R.e.m. Beauty

    Jedním ze způsobů, jak pozorovat úspěch značek je za pomocí jejich dosahu na sociálních sítích. Právě na nich poutají své zákazníky, a to pomocí trendy postů, speciálních kampaní i spoluprací se slavnými influencery. S podobnou strategií za měsíc říjen uspěla především společnost Sephora, R.e.m. Beauty nebo Rare Beauty.

    Módní přehlídka v posilovně. Vkusné oblečení na cvičení vám rozzáří trénink

    Oblečení na cvičení bývá často radostným nákupem. Možnosti jsou nekonečné, ať už se jedná o střihy, nebo barvy. Ne vždy ale cena odpovídá kvalitě, je proto dobré dávat si pozor na ukazatele správného provedení. Aktuálně populární značky atletického oblečení nabídnou lichotivé modely, stejně jako spolehlivý střih a materiál.

    Značky s napětím očekávají Black Friday. Letošní ročník slibuje vysněné prodeje

    Konec týdne chystá dlouho očekávanou událost, tedy Black Friday. Značky proto s napětím sledují nejnovější odhady analytiků, popisující letošní potencionální prodeje. Dosavadní předpoklady pak působí více než slibně. Oproti loňskému roku bude mít více zákazníků ve Spojeném království po výplatě a prodeje v USA už nyní předhánějí ty loňské.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―