Druhý den milánského design týdne patřil z velké části společnosti Louis Vuitton. Představila totiž svoji kolekci nábytku i cestami inspirovanou řadu dekorací známou jako Objets Nomades. Kromě toho vydala také řadu knih věnovanou architektuře svých nejluxusnějších poboček.

Příspěvek luxusní módní značky Louis Vuitton na letošním milánském design týdnu opět nezklamal. Společnost přitom návštěvníkům očekávané akce nabídla hned několik výtvorů. Módní dům využil prostory vily Palazzo Serbelloni pro vystavení na 60 kusů nábytku. Doplnil je rovněž o proslulou kolekci známou jako Objets Nomades. Jedná se o řadu dekorativních objektů inspirovanou cestováním. Poprvé ji značka vydala roku 2012.

Od té doby se ovšem rozrostla o nové kousky. Letos například ohromí více než deseti novými výrobky navrženými designéry, jako je Atelier oï, Raw Edges, Atelier Biagetti, Marcel Wanders, Zanellato/Bortotto nebo Campana. Luxusní designerské kousky mají představovat inovativní a funkční nábytek a doplňky využívající především futuristické geometrické tvary a vzory. Módní společnost je tradičně vystavuje v uměleckých a dech beroucích instalacích.

Letos si módní společnost jako spojující prvek svých návrhů vybrala bílou barvu, kterou jen občas rozbije nábytek nebo dekorace v rudě červené barvě. Kromě toho Louis Vuitton pro návštěvníky nachystal také novou architektonickou strukturu umístěnou na nádvoří paláce Serbelloni. Jedná se o lehkou kovovou instalaci navrženou francouzským architektem žijícím v New Yorku Marcem Fornes. Svůj návrh vyrobil z více než 1600 kousků hliníku.

Milovníci Louis Vuitton si mohou zakoupit speciální kufr i luxusní sadu knih

Dalším výjimečným kouskem představeným luxusní francouzskou značkou je projekt nazvaný Cabinet of Curiosities. Jedná se o speciální edici ikonického Louis Vuitton kufru. Vlastní styl do něj vtisknul designér Marc Newson. Umístil do něj totiž na 19 metalických „kostek“ orámovaných kůží. Každá má sloužit jako výstavní místo pro osobní poklady. Osm z nich má pak dvířka, která nabízí větší soukromí. Společnost nechala vyrobit pouze 40 kousků jedinečného kufru.

Firma dále překvapila také zveřejněním speciální sady knih věnovaných architektuře a designu svých světových poboček. Edice napsaná spisovatelem Paul Goldbergerem oceněným Pulitzerovou cenou nese název Louis Vuitton Skin: Architecture of Luxury. Čtenářům má představit originální prostory svých obchodů například v Miami, Mexico City, Soulu nebo São Paulo. Společnost se totiž každému z nich snaží předat svůj styl, zároveň na nich ale nechá podepsat jedinečnost kultur zemí, ve kterých se nacházejí.

Zdroj: Fashion Network, HypeBae, Louis Vuitton Official, YouTube, Instagram

Značka Louis Vuitton nezůstává pouze u módy. Ohromila designem i knihami o architektuře

Atelier Jolie oznámil první spolupráci. Vytvoří kolekci se značkou Chloé

Herečka Angelina Jolie nedávno oznámila vytvoření své vlastní značky Atelier Jolie. Za svou první spolupráci si pak vybrala módní dům Chloé. Spolu s ním hodlá vytvořit kolekci vystihující autentické spojení mezi ženami i moderní podobu ženskosti.

Klíčové barvy pro jaro a léto 2025 jsou trendy už nyní. Promítají se do luxusních módních přehlídek

Společnosti WGSN a Coloro využívají výzkum současných i budoucích trendů ze světa módy, krásy i designu. Na základě něj dokáží předpovědět, jaké barvy budou v budoucnosti populární. Jejich pět klíčových barev pro jaro a léto 2025 přitom módní návrháře inspiruje už nyní.

Miu Miu vydalo kampaň ke kabelce Arcadie. Gigi Hadid se v ní ocitla ve světě slavné malířky

Při tvorbě fotografií ke kampani Miu Miu se fotograf Steven Meisel nechal inspirovat díly malířky Margaret Keane. Ta jsou známá postavičkami s melancholickými pohledy a velkýma očima. V podobném stylu proto modelka Gigi Hadid představila také kabelku Arcadie.

Victoria Beckham vložila do kolekce resort 2024 vzpomínky na dětství i hrdinky z 90. let

Kolekce resort 2024 Victorie Beckham využívá především maskulinní siluety typické pro 90. léta. Oversized saka, široké kalhoty nebo asymetrické šaty mají připomínat hrdinky z tehdejších filmů, jako je Základní instinkt nebo Taxikář. Zároveň se jedná o prvky připomínající návrhářčino dětství.