Umělá inteligence je vhodným nástrojem také v módním průmyslu. Jenom člověk může ovšem digitálně vytvořeným návrhům vdechnout život. Takovou message se snaží společnost G-Star Raw vtisknout své nové futuristické kolekci.

Čím dál více společností v módním průmyslu si začíná pohrávat s umělou inteligencí (AI). Sociální sítě totiž zaplavily aplikace jako Midjourney nebo Stable Diffusion, které generují různé obrázky i digitální umění. Naopak ChatGPT zase dokáže odpovědět na složité otázky. Například firma Pantone vytvořila loni v prosinci za pomocí AI vizuální kampaň pro svoji barvu roku 2023.

Módní značka G-Star Raw ovšem přišla s novinkou. Digitální tvorbu totiž převedla do reality. Zástupci společnosti proto prohlásili, že jsou první, kdo převzali návrh vytvořený AI z „obrazovky“ a pokusili se ho skutečně vyrobit. Z původních 12 futuristických denim návrhů proto vybrali jeden hlavní kousek. „Hypotetický design dokáže vytvořit kdokoli,“ vysvětlili. Převést ho do reálné podoby ovšem tak jednoduché není.

„Inovace je vepsaná v naší DNA. Měli bychom AI chápat jako nástroj vylepšující kreativní proces, nebát se, že nás nahradí,“ doplnila šéfka prodeje Gwenda van Vilet. Vybraným kouskem se pak stala kápě futuristického střihu. Má proto různé vrstvy i textury. Na ramenech má například přišitou látku ve tvaru písmena G. Komplexnost návrhu dodává také kombinace různých vzorů. K vidění bude kápě ve výloze obchodu v Antverpách.

Na výrobu návrhu je za potřebí řemesla, které zvládnou jenom lidé, míní G-Star Raw

Ostatní návrhy, hrající si rovněž s kombinací různých vrstev i tvarů, pak společnost sdílela na svém Instagramu. Vytvořila je právě za pomocí zmíněné aplikace Midjourney. „Výsledné koncepty jsou originální kombinací nejmodernější technologie a nadčasového designu,“ vysvětlili zástupci G-Star Raw. Vyhotovený kousek má pak dle nich prokázat „odbornost a preciznost řemesla, kterých jsou schopní jenom lidé“.

Přesto chtěli návrháři upozornit také na výhody AI. V nejnovější technologii totiž vidí mnohé výhody jako například přesnost a efektivitu. „Je rovněž schopná pomoci se snížením odpadu ve výrobním procesu, jelikož okamžitě přemění první myšlenku v dobře zpracovaný výsledek,“ popsala dále módní společnost. V první velké kampani letošního roku tak ukázala, jak spolu mohou lidstvo a technologie vycházet. Ale také, co jsou jedinečné schopnosti každého z nich.

Zdroj: WWD, Fashion Network, Hypebeast, Instagram, YouTube

Značka G-Star Raw vytvořila kolekci za pomocí AI. Jeden z kousků nechala ušít

Atelier Jolie oznámil první spolupráci. Vytvoří kolekci se značkou Chloé

Herečka Angelina Jolie nedávno oznámila vytvoření své vlastní značky Atelier Jolie. Za svou první spolupráci si pak vybrala módní dům Chloé. Spolu s ním hodlá vytvořit kolekci vystihující autentické spojení mezi ženami i moderní podobu ženskosti.

Klíčové barvy pro jaro a léto 2025 jsou trendy už nyní. Promítají se do luxusních módních přehlídek

Společnosti WGSN a Coloro využívají výzkum současných i budoucích trendů ze světa módy, krásy i designu. Na základě něj dokáží předpovědět, jaké barvy budou v budoucnosti populární. Jejich pět klíčových barev pro jaro a léto 2025 přitom módní návrháře inspiruje už nyní.

Miu Miu vydalo kampaň ke kabelce Arcadie. Gigi Hadid se v ní ocitla ve světě slavné malířky

Při tvorbě fotografií ke kampani Miu Miu se fotograf Steven Meisel nechal inspirovat díly malířky Margaret Keane. Ta jsou známá postavičkami s melancholickými pohledy a velkýma očima. V podobném stylu proto modelka Gigi Hadid představila také kabelku Arcadie.

Victoria Beckham vložila do kolekce resort 2024 vzpomínky na dětství i hrdinky z 90. let

Kolekce resort 2024 Victorie Beckham využívá především maskulinní siluety typické pro 90. léta. Oversized saka, široké kalhoty nebo asymetrické šaty mají připomínat hrdinky z tehdejších filmů, jako je Základní instinkt nebo Taxikář. Zároveň se jedná o prvky připomínající návrhářčino dětství.