Více

    Sledujte nás na Instagramu

    Umělá inteligence je vhodným nástrojem také v módním průmyslu. Jenom člověk může ovšem digitálně vytvořeným návrhům vdechnout život. Takovou message se snaží společnost G-Star Raw vtisknout své nové futuristické kolekci.

    Čím dál více společností v módním průmyslu si začíná pohrávat s umělou inteligencí (AI). Sociální sítě totiž zaplavily aplikace jako Midjourney nebo Stable Diffusion, které generují různé obrázky i digitální umění. Naopak ChatGPT zase dokáže odpovědět na složité otázky. Například firma Pantone vytvořila loni v prosinci za pomocí AI vizuální kampaň pro svoji barvu roku 2023.

    Módní značka G-Star Raw ovšem přišla s novinkou. Digitální tvorbu totiž převedla do reality. Zástupci společnosti proto prohlásili, že jsou první, kdo převzali návrh vytvořený AI z „obrazovky“ a pokusili se ho skutečně vyrobit. Z původních 12 futuristických denim návrhů proto vybrali jeden hlavní kousek. „Hypotetický design dokáže vytvořit kdokoli,“ vysvětlili. Převést ho do reálné podoby ovšem tak jednoduché není.

    „Inovace je vepsaná v naší DNA. Měli bychom AI chápat jako nástroj vylepšující kreativní proces, nebát se, že nás nahradí,“ doplnila šéfka prodeje Gwenda van Vilet. Vybraným kouskem se pak stala kápě futuristického střihu. Má proto různé vrstvy i textury. Na ramenech má například přišitou látku ve tvaru písmena G. Komplexnost návrhu dodává také kombinace různých vzorů. K vidění bude kápě ve výloze obchodu v Antverpách.

    Na výrobu návrhu je za potřebí řemesla, které zvládnou jenom lidé, míní G-Star Raw

    Ostatní návrhy, hrající si rovněž s kombinací různých vrstev i tvarů, pak společnost sdílela na svém Instagramu. Vytvořila je právě za pomocí zmíněné aplikace Midjourney. „Výsledné koncepty jsou originální kombinací nejmodernější technologie a nadčasového designu,“ vysvětlili zástupci G-Star Raw. Vyhotovený kousek má pak dle nich prokázat „odbornost a preciznost řemesla, kterých jsou schopní jenom lidé“.

    Přesto chtěli návrháři upozornit také na výhody AI. V nejnovější technologii totiž vidí mnohé výhody jako například přesnost a efektivitu. „Je rovněž schopná pomoci se snížením odpadu ve výrobním procesu, jelikož okamžitě přemění první myšlenku v dobře zpracovaný výsledek,“ popsala dále módní společnost. V první velké kampani letošního roku tak ukázala, jak spolu mohou lidstvo a technologie vycházet. Ale také, co jsou jedinečné schopnosti každého z nich.

    Zdroj: WWD, Fashion Network, Hypebeast, Instagram, YouTube

    Značka G-Star Raw vytvořila kolekci za pomocí AI. Jeden z kousků nechala ušít

    Světlo jako umělecké dílo. Designové osvětlení je neoddělitelnou součástí moderního domova

    Moderní domov může obsahovat řadu chytrých zařízení, neodolatelných kusů nábytku nebo experimentálních materiálů. Nikdy však nebude kompletní bez designového a vhodného osvětlení. Světlo má na nás obrovský vliv, který si často ani neuvědomujeme. Stará se o zpříjemnění atmosféry, zvýrazňuje design jiných prvků, ovlivňuje náladu a v neposlední řadě reguluje spánek.

    PFW: Různorodý mix Dries Van Noten kontrastoval s dech beroucí jednoduchostí Courrèges a Balmain

    Další den očekávaného Pařížského týdne módy nabídl kontrastující kolekce. Na jedné straně stál pestrobarevný mix módního domu Dries Van Noten. Jeho kombinace různých odstínů i materiálu tak skvěle kontrastovala s jednoduššími kolekcemi značek Courrèges a Balmain. Zaměřily se totiž spíše na minimalistické střihy a neutrální tóny.

    TikTok pohltil zodpovědný trend. Vede uživatele k tomu, aby neutráceli

    Uživatelé platformy TikTok už od loňského roku sledují čím dál zodpovědnější trendy. Vlna takzvaného de-influencingu dala letos vzniknout dalšímu populárnímu hashtagu s názvem no spend. Jedná se o směr usilující o to, aby lidé přestali utrácet za zbytečnosti. Většina z nich totiž nakupuje produkty, které jim sítě jako TikTok s radostí doporučí.

    Street style napříč světovými metropolemi. Týdny módy opět nadchly různorodými kreacemi

    Týdny módy ve světových metropolích přináší především nejnovější módní kolekce. Slouží ale také jako scéna pro předvádění street stylu, a to v jeho nejživější podobě. Každý rok přináší fashion week události dokonalou paletu různorodých stylů, které zrcadlí bohatství kreativity a osobitosti jednotlivých módních nadšenců.