Více

    Sledujte nás na Instagramu

    Umělá inteligence je vhodným nástrojem také v módním průmyslu. Jenom člověk může ovšem digitálně vytvořeným návrhům vdechnout život. Takovou message se snaží společnost G-Star Raw vtisknout své nové futuristické kolekci.

    Čím dál více společností v módním průmyslu si začíná pohrávat s umělou inteligencí (AI). Sociální sítě totiž zaplavily aplikace jako Midjourney nebo Stable Diffusion, které generují různé obrázky i digitální umění. Naopak ChatGPT zase dokáže odpovědět na složité otázky. Například firma Pantone vytvořila loni v prosinci za pomocí AI vizuální kampaň pro svoji barvu roku 2023.

    Módní značka G-Star Raw ovšem přišla s novinkou. Digitální tvorbu totiž převedla do reality. Zástupci společnosti proto prohlásili, že jsou první, kdo převzali návrh vytvořený AI z „obrazovky“ a pokusili se ho skutečně vyrobit. Z původních 12 futuristických denim návrhů proto vybrali jeden hlavní kousek. „Hypotetický design dokáže vytvořit kdokoli,“ vysvětlili. Převést ho do reálné podoby ovšem tak jednoduché není.

    „Inovace je vepsaná v naší DNA. Měli bychom AI chápat jako nástroj vylepšující kreativní proces, nebát se, že nás nahradí,“ doplnila šéfka prodeje Gwenda van Vilet. Vybraným kouskem se pak stala kápě futuristického střihu. Má proto různé vrstvy i textury. Na ramenech má například přišitou látku ve tvaru písmena G. Komplexnost návrhu dodává také kombinace různých vzorů. K vidění bude kápě ve výloze obchodu v Antverpách.

    Na výrobu návrhu je za potřebí řemesla, které zvládnou jenom lidé, míní G-Star Raw

    Ostatní návrhy, hrající si rovněž s kombinací různých vrstev i tvarů, pak společnost sdílela na svém Instagramu. Vytvořila je právě za pomocí zmíněné aplikace Midjourney. „Výsledné koncepty jsou originální kombinací nejmodernější technologie a nadčasového designu,“ vysvětlili zástupci G-Star Raw. Vyhotovený kousek má pak dle nich prokázat „odbornost a preciznost řemesla, kterých jsou schopní jenom lidé“.

    Přesto chtěli návrháři upozornit také na výhody AI. V nejnovější technologii totiž vidí mnohé výhody jako například přesnost a efektivitu. „Je rovněž schopná pomoci se snížením odpadu ve výrobním procesu, jelikož okamžitě přemění první myšlenku v dobře zpracovaný výsledek,“ popsala dále módní společnost. V první velké kampani letošního roku tak ukázala, jak spolu mohou lidstvo a technologie vycházet. Ale také, co jsou jedinečné schopnosti každého z nich.

    Zdroj: WWD, Fashion Network, Hypebeast, Instagram, YouTube

    Značka G-Star Raw vytvořila kolekci za pomocí AI. Jeden z kousků nechala ušít

    Louis Vuitton vyrazil do Číny. Nicolas Ghesquière odhalil pre-fall Voyager kolekci v Šanghaji

    Módní společnost Louis Vuitton se, stejně jako ostatní luxusní značky, čím dál více zaměřuje na trh v Číně. Není tedy překvapením, že se její kreativní ředitel Nicolas Ghesquière rozhodl odhalit svou pre-fall kolekci Voyager právě v Šanghaji. Při tvorbě návrhů navíc spolupracoval s tamními umělci.

    Nejprestižnější módní událost se blíží. Met Gala 2024 jako „Zahrada času“

    Costume Institute Gala, hovorově Met Gala, se letos koná v pondělí 6. května. Benefiční galavečer Metropolitního muzea v New Yorku uvedou Zendaya, Jennifer Lopéz, Chris Hemsworth a Bad Bunny. Téma "Zahrada času" navazuje na tamní výstavu Kostýmního institutu, s názvem Sleeping beauties: Reawakening Fashion. Objevte s námi všechny důležité informace a připomeňte si předešlé ročníky.

    Vláda quiet luxury trvá. Potvrdily to výsledky Brunello Cucinelli z prvního čtvrtletí

    Italská luxusní značka Brunello Cucinelli zveřejnila výsledky z prvního čtvrtletí. Na rozdíl od skupiny LVMH pak slaví značný úspěch. Její prodeje totiž v uplynulých třech měsících vzrostly o 16,5 procenta. Jedná se tedy také o ukazatel toho, že obliba stylu známého jako quiet luxury stále trvá.

    Uživatelé TikToku přetváří síť na „reálnější“ místo. Sdílí své nejhlubší myšlenky

    Sdílení problémů nám často přináší úlevu. Hlavně kvůli tomu, že vyslovení našich myšlenek nám pomáhá chápat, co nás trápí. Zároveň ale přichází naděje, slibující pochopení ostatních. Občas dokonce zjistíme, že jim na srdci leží stejná trápení. Také proto sociální síť TikTok uchvátil trend, podporující podobná přiznání.