Společnosti byly oceněny pro transparentnost a úsilí při změně klimatu, ochraně lesů a vody.

Řada velkých jmen módního průmyslu byla v prosinci oslavována za své úspěchy na poli ekologie. Carbon Disclosure Project (CDP) je nezisková společnost, jejíž motto zní: odhalení – vhled – akce. Každoročně hodnotí, boduje a následně zveřejňuje značky napříč celým světem, které si dobře vedou v oblasti environmentální transparentnosti. Tyto se dostanou na tzv. A List, neboli seznam, který je v korporátním světě uznáván jako zlatý standard. Dosažení hodnocení „A“ je pro podniky klíčové, i vzhledem k současným obavám z greenwashingu.

Prověřeno bylo 15 000 společností. Každá získala skóre od A (nejlepší výsledek) do D mínus. Více než 330 z nich se dostalo na A List, díky jejich komplexnosti v uveřejňování, šíření povědomí a managementu rizik, týkajících se životního prostředí. Můžou se tak těšit z pozice lídra v tomto odvětví.

Pro ochranu klimatu je potřeba udělat ještě více, uznává Burberry

Mezi mnohé z nich patří módní značky, zaměřující se zejména na změnu klimatu. Burberry získala hodnocení „A“ právě v této oblasti. „Jsme potěšeni, že jsme byli znovu uvedeni na seznamu CDP, obzvlášť když jsme se posunuli z předchozího hodnocení A- na A,“ říká Caroline Laurie, viceprezidentka pro firemní zodpovědnost společnosti Burberry. „Dokazuje to náš trvalý závazek k transparentnosti při práci na dosažení našich ambiciózních cílů. Víme však, že všichni musíme udělat ještě více, abychom se vypořádali se změnou klimatu a zároveň chránili přírodu.“

K dalším úspěšným na A Listu ve dvou odvětvích (za úsilí v oblasti změny klimatu a ochrany vody) se zařadila společnost Fast Ratailing, vlastnící značky Uniqlo, Gu nebo Theory. Z těch, kteří zabodovali nejvíce, tedy hned ve všech třech kategoriích (tedy s vedoucím postavením v oblasti ochrany klimatu, vod i lesů), je třeba zmínit výrobce vláken Lenzing a LVMH – největší luxusní konglomerát na světě. „Těší nás, že byl náš dlouhodobý závazek udržitelnosti potvrzen trojitým skóre,“ okomentoval úspěch Antoine Arnault, který v LVMH řídí aktivity, spojené s životním prostředím. „Společnost je odhodlána rozšířit regenerační postupy pro zachování biologické rozmanitosti a bojovat proti klimatické změně.“

Výkonný ředitel pořádající společnosti CDP se nechal slyšet, že potřeba transformačních změn je kritičtější než kdy jindy. „Jsem rád, že na A Listu společností z celého světa tvoří téměř polovinu ty evropské,“ uvedl Maxfield Weiss. „Musíme snížit emise na polovinu, eliminovat odlesňování do roku 2030 a zároveň zabezpečit vodu ve stejném časovém horizontu. Společnosti na našem A Listu jdou příkladem, který potřebujeme.“

Zdroj: Fashion Network, Fibre2Fashion, Instagram, Twitter

Značka Burberry patří mezi top ekologicky nejúspěšnějších v roce 2022. Které další zabodovaly ve jménu ochrany přírody?

Luxusní módní značky, na které si potrpí nejbohatší lidé

Luxusní móda je nejčastěji spojována se značkami prezentovanými na týdnech módy, díky kterým se stávají veřejně známými. Ale i ve světě špičkového stylu existují skryté drahokamy, které si zakládají na své exkluzivitě. V oblibě je má především "nejvyšší třída". Pojďte se tedy podívat, do jakých značek se často oblékají celebrity, světoví vůdci nebo i ti, kterým proudí v žilách modrá krev.

Moncler zachytil ve spolupráci s Aliciou Keys ducha New Yorku. Inspiroval se jejími sny z 90. let

V nové kolekci italské značky Moncler představila Alicia Keys své nejhlubší dojmy z New Yorku. Oversized sportovní bundy, bucket hat, úzké halter topy a neonové barvy tak vystihují 90. léta Manhattanu.

Šátek jako sezónní nezbytnost. Vytvořte z obyčejného doplňku neodolatelný kousek

Šátek je od dávných dob nepostradatelným doplňkem, který by neměl chybět v žádném šatníku. S jarem přichází několik možností, jak ho nosit. I se simple lookem takový šátek dokáže divy. Podívejte se s námi na TOP 5 nápadů, které z vás vykouzlí královnu šátků!