Více
    Redakce

    Nejcennější luxusní značkou je Porsche. Louis Vuitton předběhl letos Chanel

    Platforma Brand Finance každoročně vydává žebříček nejcennějších luxusních a prémiových značek. Letos seznamu již po osmé vládne společnost Porsche. V těsném závěsu se ovšem umístil módní dům Chanel, který tentokrát o jedno místo předběhl svou konkurenci, Louis Vuitton. Dior pak pro změnu získal titul nejsilnějšího luxusního brandu.

    Přichází pánský šatníkový upgrade. Len se stane vaším nejlepším přítelem

    Léto si žádá změnu nejen v tempu, ale i v materiálech. Pokud má pánský šatník jeden trik na to, jak zvládnout teploty s elegancí, pak je to len. Přírodní materiál je lehký, prodyšný, antibakteriální a s každým nošením příjemnější. Kdo si ho jednou oblékne ve třicetistupňovém horku, většinou už se nikdy ke klasickému bavlněnému tričku nevrátí.

    ― Reklama ―

    Virgil Abloh patřil mezi tvůrce, kteří dokázali změnit vnímání luxusu a zasadit svou tvorbu do popkultury. Architekt vzděláním, vizionář srdcem a vypravěč generace, jež chtěla luxus cítit, ne jen obdivovat. Byl prvním Afroameričanem, který usedl do čela pánských kolekcí Louis Vuitton a mužem, jenž s lehkostí překládal jazyk ulice do slovníku vysoké módy. V pouhých 41 letech odešel, ale jeho odkaz zůstal nesmrtelný.

    Móda mu byla laboratoří, kde testoval možnosti, jak prolnout světy, které si do té doby málokdo dovolil propojit. V jeho rukou se tenisky stávaly muzejními exponáty, nábytek z Ikea sběratelskými kousky a klasické kufry Rimowa objekty touhy. Návrhář Virgil Abloh byl v podstatě kulturní inženýr, jenž dokázal posunout hranice tradiční módy a změnit vnímání celého módního průmyslu.

    Génius s velkým „G“. Virgil Abloh patří mezi nejuznávanější vizionáře

    Virgil Abloh vyrůstal daleko od módních metropolí, v americkém státě Illinois, ale už na univerzitě ho fascinovalo spojení struktury a estetiky. Vystudoval stavební inženýrství a architekturu. Kombinace mu dala do vínku unikátní pohled. Módu nevnímal jako povrch, ale konstrukci prostoru i identity. V Chicagu nasával rytmus ulice, v akademii disciplínu a z obojího vystavěl vlastní estetiku.

    Zdroj: Profimedia – Virgil Abloh | Kanye West

    Do světa módy vstoupil skrze hudbu. Jako blízký spolupracovník Kanyeho West se podílel na vizuálním směřování jeho labelu i na obalu alba Watch the Throne. Už tehdy bylo jasné, že Abloh vidí svět jinak. Umně propojoval architekturu, grafiku, hudbu a streetwear. V roce 2013 představil vlastní značku Off-White, jež rychle redefinovala pojem streetwear luxusu. Její ikonické uvozovky, diagonální pruhy a průmyslové pásky se staly univerzálním jazykem nové generace.

    Zdroj: Off-White

    Právě značka Off-White ho vynesla mezi velikány. Virgil Abloh dokázal to, o co se jiní pokoušeli marně, vzít autenticitu ulice a přenést ji na pařížské molo, aniž by cokoli ztratila. Jeho kolekce rezonovaly s mladými, ale zároveň si získaly respekt módních kritiků i historických domů. Značka se stala symbolem doby, kdy luxus přestal být o hedvábí a perleti, ale o schopnosti reflektovat současnost.

    Virgil Abloh v čele Louis Vuitton. Inovace střídaly ikonické spolupráce

    Zlomovým okamžikem však bylo jmenování do čela pánské řady Louis Vuitton v roce 2018. Designér se stal prvním černošským uměleckým ředitelem v historii značky a jeho debutová přehlídka v Paříži vešla do dějin. Duhová runway na nádvoří Palais Royal symbolizovala inkluzi a otevřenost. Když se na finále objal s Kanyem, fotografie obletěly svět jako okamžik nové éry. Pro studenty, které pozval do první řady, to byla lekce. Luxus není o uzavřených dveřích, ale o sdílení. Což ale s momentálním stavem módního průmyslu moc nerezonuje.

    Vedle Louis Vuitton si Abloh podmanil i svět spoluprací. Jeho kolekce Nike The Ten rozebrala ikonické tenisky na součástky a složila je znovu jako sochy každodenního života. S Ikea představil sérii Markerad, která proměnila obyčejné bytové doplňky v kultovní kousky a s Rimowa ukázal, že i kufr může být průhledným artefaktem. Spolupráce s Mercedes-Benz, Evian či Pioneer DJ dokazovaly, že jeho myšlení překračuje módu a funguje napříč disciplínami.

    LVMH si Abloha vážil více než kohokoliv jiného. Snovou kariéru přerušila zákeřná nemoc

    V roce 2019 přišla retrospektivní výstava Figures of Speech, jež odstartovala v chicagském Museum of Contemporary Art a později dorazila také do Brooklynu. Shrnula jeho dráhu od grafických návrhů přes Off-White až po Louis Vuitton a ukázala, že Ablohovo dílo je vizuální kronika generace. Koncern LVMH mezitím odkoupil majoritní podíl v Off-White a otevřel mu dveře k ještě širším projektům.

    Zdroj: Brooklyn Museum, Footshop

    Bohužel, kariéru talentovaného návrháře přerušila zákeřná nemoc. Dne 28. listopadu 2021 zemřel na vzácnou formu rakoviny, kterou dlouho tajil. Svět ho oplakal, ale zároveň oslavil. Jeho poslední řady pro Louis Vuitton se staly oslavou života, hudby a barev, nikoli tichým rekviem. Návrhářův odkaz žije v současnosti v každém detailu, který nese jeho rukopis. V uvozovkách, v průmyslovém pásku, a hlavně v myšlence, že móda má spojovat, ne rozdělovat.

    Zdroje: GQ, The Guardian, New York Times, L’OFFICIEL, Instagram, YouTube

    Autor článku:
    Marek Wrbik
    Marek Wrbikhttps://fashionup.cz/
    Marek je redaktorem a správcem sociálních sítí FashionUP. Ve svých textech propojuje módu s popkulturou, ekonomikou i společenským kontextem. Zajímá ho, jak se oblečení stává odrazem doby a proč některé značky uspějí, zatímco jiné ztratí lesk. Pravidelně se objevuje na lokálních fashion akcích a sleduje tváře české módní scény. Rád rozkrývá příběhy za značkami i trendy, které zatím českému publiku zůstávají vzdálenější.

    ― Reklama ―

    Virgil Abloh a jeho nesmazatelná stopa. Znáte život a kariéru slavného vizionáře?

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Virgil Abloh patřil mezi tvůrce, kteří dokázali změnit vnímání luxusu a zasadit svou tvorbu do popkultury. Architekt vzděláním, vizionář srdcem a vypravěč generace, jež chtěla luxus cítit, ne jen obdivovat. Byl prvním Afroameričanem, který usedl do čela pánských kolekcí Louis Vuitton a mužem, jenž s lehkostí překládal jazyk ulice do slovníku vysoké módy. V pouhých 41 letech odešel, ale jeho odkaz zůstal nesmrtelný.

    - Reklama -

    Móda mu byla laboratoří, kde testoval možnosti, jak prolnout světy, které si do té doby málokdo dovolil propojit. V jeho rukou se tenisky stávaly muzejními exponáty, nábytek z Ikea sběratelskými kousky a klasické kufry Rimowa objekty touhy. Návrhář Virgil Abloh byl v podstatě kulturní inženýr, jenž dokázal posunout hranice tradiční módy a změnit vnímání celého módního průmyslu.

    Génius s velkým „G“. Virgil Abloh patří mezi nejuznávanější vizionáře

    Virgil Abloh vyrůstal daleko od módních metropolí, v americkém státě Illinois, ale už na univerzitě ho fascinovalo spojení struktury a estetiky. Vystudoval stavební inženýrství a architekturu. Kombinace mu dala do vínku unikátní pohled. Módu nevnímal jako povrch, ale konstrukci prostoru i identity. V Chicagu nasával rytmus ulice, v akademii disciplínu a z obojího vystavěl vlastní estetiku.

    Zdroj: Profimedia – Virgil Abloh | Kanye West

    - Reklama -

    Do světa módy vstoupil skrze hudbu. Jako blízký spolupracovník Kanyeho West se podílel na vizuálním směřování jeho labelu i na obalu alba Watch the Throne. Už tehdy bylo jasné, že Abloh vidí svět jinak. Umně propojoval architekturu, grafiku, hudbu a streetwear. V roce 2013 představil vlastní značku Off-White, jež rychle redefinovala pojem streetwear luxusu. Její ikonické uvozovky, diagonální pruhy a průmyslové pásky se staly univerzálním jazykem nové generace.

    Zdroj: Off-White

    Právě značka Off-White ho vynesla mezi velikány. Virgil Abloh dokázal to, o co se jiní pokoušeli marně, vzít autenticitu ulice a přenést ji na pařížské molo, aniž by cokoli ztratila. Jeho kolekce rezonovaly s mladými, ale zároveň si získaly respekt módních kritiků i historických domů. Značka se stala symbolem doby, kdy luxus přestal být o hedvábí a perleti, ale o schopnosti reflektovat současnost.

    Virgil Abloh v čele Louis Vuitton. Inovace střídaly ikonické spolupráce

    Zlomovým okamžikem však bylo jmenování do čela pánské řady Louis Vuitton v roce 2018. Designér se stal prvním černošským uměleckým ředitelem v historii značky a jeho debutová přehlídka v Paříži vešla do dějin. Duhová runway na nádvoří Palais Royal symbolizovala inkluzi a otevřenost. Když se na finále objal s Kanyem, fotografie obletěly svět jako okamžik nové éry. Pro studenty, které pozval do první řady, to byla lekce. Luxus není o uzavřených dveřích, ale o sdílení. Což ale s momentálním stavem módního průmyslu moc nerezonuje.

    Vedle Louis Vuitton si Abloh podmanil i svět spoluprací. Jeho kolekce Nike The Ten rozebrala ikonické tenisky na součástky a složila je znovu jako sochy každodenního života. S Ikea představil sérii Markerad, která proměnila obyčejné bytové doplňky v kultovní kousky a s Rimowa ukázal, že i kufr může být průhledným artefaktem. Spolupráce s Mercedes-Benz, Evian či Pioneer DJ dokazovaly, že jeho myšlení překračuje módu a funguje napříč disciplínami.

    LVMH si Abloha vážil více než kohokoliv jiného. Snovou kariéru přerušila zákeřná nemoc

    V roce 2019 přišla retrospektivní výstava Figures of Speech, jež odstartovala v chicagském Museum of Contemporary Art a později dorazila také do Brooklynu. Shrnula jeho dráhu od grafických návrhů přes Off-White až po Louis Vuitton a ukázala, že Ablohovo dílo je vizuální kronika generace. Koncern LVMH mezitím odkoupil majoritní podíl v Off-White a otevřel mu dveře k ještě širším projektům.

    Zdroj: Brooklyn Museum, Footshop

    Bohužel, kariéru talentovaného návrháře přerušila zákeřná nemoc. Dne 28. listopadu 2021 zemřel na vzácnou formu rakoviny, kterou dlouho tajil. Svět ho oplakal, ale zároveň oslavil. Jeho poslední řady pro Louis Vuitton se staly oslavou života, hudby a barev, nikoli tichým rekviem. Návrhářův odkaz žije v současnosti v každém detailu, který nese jeho rukopis. V uvozovkách, v průmyslovém pásku, a hlavně v myšlence, že móda má spojovat, ne rozdělovat.

    Zdroje: GQ, The Guardian, New York Times, L’OFFICIEL, Instagram, YouTube

    ― Reklama ―

    Podzim oživí správná manikúra. Uspějete s aura nehty i rudými odstíny

    V sychravém podzimním počasí jsou často drobné detaily to jediné, co nám dokáže spravit náladu. Pokud hledáte způsoby, jak pokořit blížící se chmury spojené s mizejícím sluníčkem, zachrání vás aktuální trendy manikúra. Diktuje totiž odstíny, se kterými rozhodně smutnit nebudete. Vyzkoušejte hravý aura look, nebo se vraťte k nadčasově rudým tónům.

    Je libo syrová treska za 55 dolarů? Značka David mění protein v luxusní zážitek

    Značka David dělá z obyčejné ryby symbol statusu a testuje, kam až sahá ochota zákazníků zaplatit za čisté bílkoviny a vizuálně atraktivní balení. Společnost na trh kromě svých proteinových tyčinek nedávno uvedla také mraženou tresku za 55 dolarů. Zákazníci jsou však stále připravení si připlatit. Proč je nezarazí ani přehnaně vysoká cenovka?

    Nový módní trend na obzoru. Heritage Prep spojuje slušňáky s modernou

    Bohatá letní sídla a tichý luxus potkávají život na statku a ledabyle uvázaný cop. Řeč je o Heritage Prep, estetice, která kombinuje to nejlepší z obou světů. Módní návrháři začali kousky v tomto stylu pašovat do letošních přehlídek. Vše proto nahrává scénáři, ve kterém se uhlazené, avšak moderní kousky hojně dostanou i do podzimních ulic.

    Navzdory těžkému tématu zahřeje u srdce. Film Sorry, Baby dorazil do kin

    V českých kinech je konečně k vidění očekávaná černá komedie s prvky dramatu Sorry, Baby. Talentovaná Eva Victor v ní debutuje jako scenáristka, režisérka, ale také hlavní herečka. Snímek je protkán poklidnou melancholií, která bravurně nachází humor i něhu v překonávání těžkého traumatu. A nebojte, kočka z plakátu neumře!

    My Oxford Year vzbudil módní vlnu zájmu. Preppy styl však není novinkou

    Jakmile Netflix ohlásí nový film s romantickou zápletkou v univerzitním prostředí, vypukne panika. Na filmech s podkresem britských vysokých škol a zapovězenou láskou zkrátka něco je. Není proto divu, že i módní kousky využité v těchto snímcích se pravidelně derou na vrchol oblíbenosti. Nadčasový anglický preppy styl je tak opět v popředí.

    Módní značky přivítaly podzim. Na pomoc si pozvaly známé tváře

    Blíží se podzim a spolu s ním se do popředí derou čerstvé módní kampaně. Značky si pro propagaci nových kolekcí opět přizvaly známé tváře. Skims, společnost z dílny Kim Kardashian, odhalila spolupráci se zpěvákem Post Malone. Tváří podzimní řady Michael Kors je zpěvačka Suki Waterhouse a u Alexandra McQueen září modelka Alex Consani.

    Všechno nejlepší, Coco. Ikonická kabelka Chanel 2.55 zdobí módní scénu už 70 let

    Někdy se celý svět vleze jen do jedné kabelky. Od roku 1955 se právě takovou taškou stal ikonický model 2.55 od Chanel, který i o 70 let později imponuje kupujícím svou nadčasovostí. Praktičnost se spojila s luxusem a Coco Chanel ženám po celém světě dala přesně to, co potřebovaly. Jednoduše proto, že ji unavovalo nosit kabelku v ruce.

    Elegance a pohodlí v jednom. Loafers budou u pánů bodovat i příští rok

    Z rybářských vesnic v Norsku přes univerzitní kampusy až na přehlídková mola. Klasické loafers přinášejí do každého outfitu elegantní a uhlazený vzhled a zároveň pomáhají zachovat nenucený šarm. Dokazují, že jednoduché a nadčasové slip-on boty mají sílu obstát opravdu v každé době. V pánské módě proto zůstanou i příští rok.

    Podzim se ponese ve znamení ponča. Vrací se luxusnější než kdy dřív

    Ponča jsou zpět a vrací se v luxusní podobě. Modely, které se budou nosit letošní podzim, jsou elegantní a volně splývavé, z hedvábí nebo hřejivého kašmíru. Trend si rychle našel cestu do šatníků nejen jako přehoz, jenž zahřeje, ale i jako doplněk. V létě jsou populární lehké a průsvitné varianty, které sice nezahřejí, ale o to větší dodají outfitu šmrnc. Návrat ponč potvrzují i módní domy jako například Hermès.

    Louis Vuitton píše novou kapitolu. Uvádí svou první make-up řadu

    Další ze slavných módních domů vkročí na pole luxusní kosmetiky. Louis Vuitton oznámil plány na vydání vlastní make-up řady La Beauté před půl rokem. Koncem srpna však odhalí své první produkty, na kterých spolupracoval s věhlasnou maskérkou Pat McGrath. Patří mezi ně na 55 odstínů rtěnek, 10 hydratačních balzámů a osm paletek očních stínů.

    Sluncem prosycený make-up? Beauty scénu ovládá Toasty Glam

    Letošní léto nabídlo ještě jeden poslední make-up trend. Kosmetickým taštičkám vévodí v srpnu takzvaný Toasty Glam. Jedná se o look plný hlubokých tónů, zbarvujících do odstínů bronzové a cihlové nejen tváře, ale také oční...

    Od Carrie Bradshaw po Charli XCX. Vivienne Westwood mění svatby ve sny nevěst

    Vivienne Westwood rezonuje od červeného koberce až po oltář. Její svatební šaty oblékla fiktivní postava Carrie Bradshaw, influencerka Hailey Bieber i zpěvačka Charli XCX. Každá z nich jimi vyjádřila vlastní verzi nevěsty, a přesto nesla nezaměnitelný rukopis značky. Ta dokáže propojit aristokratickou siluetu s odvážnou sebejistotou, čímž vytváří róby, jež přetrvávají v paměti stejně jako okamžik, pro který vznikly.

    Postavte most mezi létem a podzimem. Základy položí přechodové kousky

    I když tomu uplynulé horké letní dny nenapovídají, podzim se blíží mílovými kroky. Spolu s ním přichází otázka toho, jak se vypořádat se zapeklitým proměnlivým počasím, spojujícím poslední teplé paprsky a první náznaky sychravého období. Přechod mezi létem a podzimem vám pomohou přemostit chytré kousky, které unosíte téměř po celý rok.

    Móda v kostce: SZA tvoří pro Vans a Pharrell odhalil tenisky Jellyfish

    Začátek týdne s sebou přináší několik novinek. Zpěvačka SZA se stala novou uměleckou ředitelkou Vans. Pharrell Williams pro změnu odhalil nové tenisky ve spolupráci s Adidas, a to Virginia Adistar Jellyfish. Miu Miu vydává novou vůni Miutine a Louis Vuitton zase kampaň s Judem Bellingham. Na trhu hodinek z druhé ruky vítězí Rolex a Patek Philippe.

    Svět zrychluje, gen Z zpomaluje. Ruční práce jsou zpět

    V době, kdy jsou naše dny přeplněné notifikacemi a nekonečným scrollováním, se mladá generace obrací k činnostem připomínajícím dobu před nástupem chytrých technologií. Gen Z si nachází cestu k tvůrčím koníčkům, které nejsou jen estetické, ale i terapeutické. Jedná se o širší kulturní signál, že si jako společnost začínáme vážit autenticity a klidu. Ruční práce do tohoto modelu perfektně zapadají.

    Pánové, letos je trendem zazářit. Je to i vaše svatba

    Tradiční svatební outfity už dávno nejsou „cool“. Díky neustálému boji za genderovou rovnoprávnost se dnes na svatbách rozhodně netočí vše jen kolem nevěsty. Pánská svatební móda se rychle mění a nabírá na odvaze. Moderní svatební outfity pro muže nabízí například značka Tanner Fletcher. Trendu „It’s his wedding too“ však v posledních týdnech vévodí profesionální hráč NFL Kylen Granson a jeho bílý plášť.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―