Více
    Redakce

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Japonský týden módy znovu utvrdil své místo na módní scéně. Opět předvedl avantgardní a moderní kreace a nezklamal svou různorodostí. Nedostává se mu sice stejné pozornosti jako evropským týdnům módy, prezentuje však přehlídky, které si zaslouží naprosto stejné ovace. Prozkoumejte nejzásadnější kolekce renomovaných návrhářů i nováčků. Je totiž oč stát.

    Nová sezóna, nový začátek. Japonsko zareagovalo na příchod jara ve velkém stylu. Jeho týden módy tak naservíroval různorodé trendy, u kterých jen těžko najdeme společného jmenovatele. Originalita je tu i díky pozdnímu datu, ve srovnání s ostatními fashion weeky, na prvním místě.

    Irenisa předvádí monotónní, a přesto nečekaný design. Luxusně řešené střihy dodávají „expensive taste“

    Irenisa udržuje ve všech kolekcích jemnou rovnováhu mezi hravostí a disciplínou. Stejný balanc platil i tentokrát. Značka se pro nadcházející podzim a zimu rozhodla pro zemitě jemné odstíny, které kombinuje buď s tradičními grafickými potisky, nebo s metalickými ozdobnými prvky. Ty dodávají něžným střihům a celkovému vzhledu na surovosti.

    Zdroj: Toky Fashion Week

    Duch módního domu Irenisa se v průběhu let příliš nemění. Ryze pánská oděvní společnost se tak nadále zaměřuje na luxusní materiály, přičemž dává průchod lehce avantgardním prvkům, jako je třeba přezka na třetí fotografii.

    Japonský král temnoty prezentoval v Paříži a Tokiu. Předvedl příkladové kombinace materiálu i vrstvení

    Designér Shinpei Goto poprvé představil svou kolekci v Paříži. Jako japonský návrhář ale nemohl chybět ani v Tokiu. Pánskou řadu předvedl na figurínách umístěných kolem přehlídkového mola, což umožnilo návštěvníkům prohlédnout si ji z jiné perspektivy. V podstatě došlo k záměně rolí mezi modely a diváky.

    Zdroj: Tokyo Fashion Week

    Kolekce působí velice temně, místy až goticky. Podobně „děsivé“ prvky však nahrazují například luxusní sametové obleky. Zvláštní pozornost si pak zaslouží také sekce kabelek. Černá lesklá kůže tak jasně dokazuje svou variabilitu.

    Typický asijský street style zobrazuje Holo Market. Zapojuje barvy a zvláštní textury

    Jako předního představitele japonského streetwearu jsme vybrali Holo Market. Jeho idylická kolekce zahrnuje několik jemných a roztomilých prvků, včetně opětovně populárních grafických potisků květinových vzorů. Na oversized mikinách i bundách se zase objevují různorodé psychedelické ozdobné motivy.

    Některé kousky dokonce zdobí 3D prvky, připomínající takzvané nažehlovačky, představující květiny. Nicméně aspekt, který nás zaujal nejvíce, jsou kostkované košilové bundy. Tento kousek, který obvykle najdeme v každém běžném obchodním řetězci, evidentně proniká i na přehlídková módní mola. Za zmínku stojí rovněž perfektní tote bags.

    Největší potlesk získala značka Fetico. Extravagantní modely střídaly promyšleně nařasené kousky

    Přehlídka Fetico, kterou považujeme za vrchol Rakuten Tokyo Fashion Weeku 2024, se konala v Tokijském národním muzeu. Modelky, doprovázené tvrdou industriální hudbou, se pohybovaly tak, jako by se teleportovaly ze dvou propojených portálů. Zvuk a prostředí, i když zdánlivě nesourodé, dokonale reprezentovaly samotnou kolekci, kombinující romantiku a koketování se sebevědomím. 

    Na mole se objevila rovněž krajka, kůže, mašle i kožešiny. Fascinováni jsme obzvláště nadýchaným prošívaným koženým kompletem. Džínový set s korzetem pro změnu působí jako odlišný prvek z jiné kolekce.

    Zdroje: YouTube, Tiktok

    Autor článku:
    Marek Wrbik
    Marek Wrbikhttps://fashionup.cz/
    Marek ve svých textech propojuje módu s popkulturou, ekonomikou i společenským kontextem. Zajímá ho, jak se oblečení stává odrazem doby a proč některé značky uspějí, zatímco jiné ztratí lesk. Pravidelně se objevuje na lokálních fashion akcích a sleduje tváře české módní scény. Rád rozkrývá příběhy za značkami i trendy, které zatím českému publiku zůstávají vzdálenější. Když zrovna nepíše, rád objevuje nové bary, galerie a podniky, kde jde cítit nápad. Módu bere jako koníček, ale i jako způsob, jak se dívat na svět.

    ― Reklama ―

    Tokio Fashion Week highlights. Věhlasný a přesto opomíjený týden módy je u konce

    Japonský týden módy znovu utvrdil své místo na módní scéně. Opět předvedl avantgardní a moderní kreace a nezklamal svou různorodostí. Nedostává se mu sice stejné pozornosti jako evropským týdnům módy, prezentuje však přehlídky, které si zaslouží naprosto stejné ovace. Prozkoumejte nejzásadnější kolekce renomovaných návrhářů i nováčků. Je totiž oč stát.

    Nová sezóna, nový začátek. Japonsko zareagovalo na příchod jara ve velkém stylu. Jeho týden módy tak naservíroval různorodé trendy, u kterých jen těžko najdeme společného jmenovatele. Originalita je tu i díky pozdnímu datu, ve srovnání s ostatními fashion weeky, na prvním místě.

    Irenisa předvádí monotónní, a přesto nečekaný design. Luxusně řešené střihy dodávají „expensive taste“

    Irenisa udržuje ve všech kolekcích jemnou rovnováhu mezi hravostí a disciplínou. Stejný balanc platil i tentokrát. Značka se pro nadcházející podzim a zimu rozhodla pro zemitě jemné odstíny, které kombinuje buď s tradičními grafickými potisky, nebo s metalickými ozdobnými prvky. Ty dodávají něžným střihům a celkovému vzhledu na surovosti.

    Zdroj: Toky Fashion Week

    Duch módního domu Irenisa se v průběhu let příliš nemění. Ryze pánská oděvní společnost se tak nadále zaměřuje na luxusní materiály, přičemž dává průchod lehce avantgardním prvkům, jako je třeba přezka na třetí fotografii.

    Japonský král temnoty prezentoval v Paříži a Tokiu. Předvedl příkladové kombinace materiálu i vrstvení

    Designér Shinpei Goto poprvé představil svou kolekci v Paříži. Jako japonský návrhář ale nemohl chybět ani v Tokiu. Pánskou řadu předvedl na figurínách umístěných kolem přehlídkového mola, což umožnilo návštěvníkům prohlédnout si ji z jiné perspektivy. V podstatě došlo k záměně rolí mezi modely a diváky.

    Zdroj: Tokyo Fashion Week

    Kolekce působí velice temně, místy až goticky. Podobně „děsivé“ prvky však nahrazují například luxusní sametové obleky. Zvláštní pozornost si pak zaslouží také sekce kabelek. Černá lesklá kůže tak jasně dokazuje svou variabilitu.

    Typický asijský street style zobrazuje Holo Market. Zapojuje barvy a zvláštní textury

    Jako předního představitele japonského streetwearu jsme vybrali Holo Market. Jeho idylická kolekce zahrnuje několik jemných a roztomilých prvků, včetně opětovně populárních grafických potisků květinových vzorů. Na oversized mikinách i bundách se zase objevují různorodé psychedelické ozdobné motivy.

    Některé kousky dokonce zdobí 3D prvky, připomínající takzvané nažehlovačky, představující květiny. Nicméně aspekt, který nás zaujal nejvíce, jsou kostkované košilové bundy. Tento kousek, který obvykle najdeme v každém běžném obchodním řetězci, evidentně proniká i na přehlídková módní mola. Za zmínku stojí rovněž perfektní tote bags.

    Největší potlesk získala značka Fetico. Extravagantní modely střídaly promyšleně nařasené kousky

    Přehlídka Fetico, kterou považujeme za vrchol Rakuten Tokyo Fashion Weeku 2024, se konala v Tokijském národním muzeu. Modelky, doprovázené tvrdou industriální hudbou, se pohybovaly tak, jako by se teleportovaly ze dvou propojených portálů. Zvuk a prostředí, i když zdánlivě nesourodé, dokonale reprezentovaly samotnou kolekci, kombinující romantiku a koketování se sebevědomím. 

    Na mole se objevila rovněž krajka, kůže, mašle i kožešiny. Fascinováni jsme obzvláště nadýchaným prošívaným koženým kompletem. Džínový set s korzetem pro změnu působí jako odlišný prvek z jiné kolekce.

    Zdroje: YouTube, Tiktok

    ― Reklama ―

    Darujte nadčasový klenot. Pánské hodinky ovládá retro i tradice

    Nabídka pánských hodinek letos na Vánoce překračuje hranice obvyklého dárku. Vedle kultovních jmen, jako je Audemars Piguet nebo Breguet, stojí Tissot, Citizen či Casio. Značky, které dokazují, že i rozumná investice může mít špičkový design a charisma. Trendy ukazují dvě linie. Návrat k tradičním "maskulinním" hodinkám a fascinaci digitální retro estetikou. Ať už jde o titanové chronografy, mramorované ciferníky, nebo ručně rytá loga, letošní výběr má společný cíl. Udělat z času zážitek.

    Elie Saab rozšiřuje působení. Navrhne design tryskáče Bombardier

    Luxusní značka Elie Saab zkoumá nové vody. Módní dům známý především pro své dechberoucí haute couture kolekce již dříve okusil navrhování exkluzivních rezidencí, hotelů nebo jacht. S nejnovějším projektem se ovšem podívá až do oblak. Navrhne totiž interiér tryskáče z dílny společnosti Bombardier. Design modelu Global 8000 hodlají společně odhalit příští rok.

    TikTok Highlights: Sociální síť pohltila obsese „peptide stacking“

    Milovníci wellness a fitness tipů na platformě TikTok podlehli nové vášni. Tentokrát mezi sebou sdílejí metodu přezdívanou "peptide stacking". Jedná se o kombinace peptidů, od nichž si slibují rychlejší spalování tuků a regeneraci po posilování nebo více energie. Virální trik však nepodporují relevantní ověřené studie a odborníci proto radí se mu raději obloukem vyhnout.

    Z módy rovnou na talíř. Retro jídlo oslavuje svůj návrat

    Na stolech se znovu lesknou stříbrné podnosy, v koktejlových sklenkách tančí červené třešně a plátky okurky se stáčejí do spirál, jako by chtěly vyprávět příběh elegance minulých dekád. Gastronomie objevuje půvab retra. Ne jako nostalgii, ale staronový styl luxusu. V době minimalistických menu se vrací šarm opulentních receptů, které slaví detail, barvu i rituál.

    Kosmický přešlap Vogue. Nový cover s Timothée Chalamet schytal kritiku

    Americký Vogue uzavírá rok vizuálním experimentem, který vyvolává bouři napříč módním světem. Prosincové číslo s Timothée Chalamet mělo být poctou fantazii i technologické spolupráci s NASA. Místo toho rozpoutalo debatu o hranicích vkusu, konceptu a autenticity. Fotografka Annie Leibovitz přetvořila herce v kosmickou siluetu, která však působí překvapivě ploše. Internet reaguje s intenzitou, jakou si Vogue skrze svou popularitu zaslouží. Avšak s nekompromisním pohledem. Navíc jde o poslední číslo vytvořené pod vedením odcházející Anny Wintour.

    Shein dobývá Paříž. Navzdory skandálu láká desítky tisíc návštěvníků

    Fast-fashion řetězec Shein slaví v Paříži navzdory nedávnému skandálu i trvajícím protestům úspěch. Před týdnem otevřel v historickém nákupním centru BHV svou první kamennou pobočku. Ve stejnou dobu ovšem musel čelit tvrdé kritice kvůli prodeji sex panenek připomínajících děti. Přesto první pobočka Shein dosud přivítala na několik desítek tisíc návštěvníků.

    CFDA/Vogue Fashion Fund 2025 má výherce. Vycházející hvězdou je Ashlynn Park

    Americká módní scéna oslavuje vycházející hvězdu. Návrhářka Ashlynn Park vyhrála v pondělí CFDA/Vogue Fashion Fund 2025. Ocenění ji zajistí dotaci ve výši 300 tisíc dolarů a účast v mentorském programu. Na letošních CFDA Fashion Awards získala titul American Emerging Designer of the Year. O designérce a její značce Ashlyn tak rozhodně neslyšíme naposledy.

    TikTok Highlights: Populární Cosy Cardio připomíná potěšení z pohybu

    S podzimem se na TikTok scénu vrací tak trochu zapomenutý trend. Cvičení s názvem Cosy Cardio narůstá na oblibě již od roku 2023. Jedná se o způsob, jak snadno a z pohodlí domova překonat nechuť k pohybu. Ať už kvůli tomu, že čelíte zotavení po úrazu, nebo vás sterilní prostředí posiloven odrazuje. Zapalte si svíčku, zapněte oblíbený seriál a hurá do toho.

    Móda v hávu Vánoc. Luxusní značky opět vítají čas svátků

    Kouzelné momenty před praskajícím krbem, sněhem zaváté krajiny a dárky v klasickém červeno-zeleném balicím papíru. Přesně tak vypadá módní svět, který už naplno opustil ruch podzimních týdnů módy a obrátil svou pozornost směrem k blížícím se svátkům. Vlastní pojetí Vánoc představily i značky Loro Piana, Ferragamo, Maison Margiela, Sephora či Tory Burch.

    Místo čokolády kalhotky. Skims uvádí adventní kalendář plný svůdností

    Značka Skims nezklamala a opět dokazuje, že umí překvapit. Spolu se zimní kolekcí přišla společnost s adventním kalendářem, jenž rozhodně není obyčejnou vánoční klasikou. Stvořený je pro všechny "fashionistky", jež rády kombinují pohodlí s luxusem a milují každý den odhalit malý módní zážitek. Co je na něm tak jedinečného? Obsahuje 25 párů kalhotek, které zpestří každé ráno a udělají z čekání na Vánoce opravdovou radost.

    Fíky ovládají sociální sítě. Je libo smoothie nebo carpaccio?

    Fíky vstupují do světa kulinárního glamour jako neodolatelný vizuální magnet. Jejich příjemná textura a medové tóny okamžitě promění talíř ve fotografii hodnou instagramového feedu. Influenceři i food blogeři si je zamilovali pro jejich schopnost kombinovat eleganci s hravostí. Od carpaccia až po smoothie bowls. Fík dává jídlu šmrnc, který se fotí sám. Je symbolem sofistikovaného, moderního životního stylu, kde estetika a zdraví tančí ruku v ruce.

    Koncern LVMH pod taktovkou jedné rodiny. Arnaultovi vlastní většinu jeho akcií

    Zakladatel a dlouholetý lídr skupiny LVMH Bernard Arnault završil klíčovou etapu své celoživotní strategie. Série cílených nákupů akcií v hodnotě 1,6 miliardy dolarů přiblížila jeho rodinu k absolutnímu ovládnutí největšího luxusního konglomerátu světa. Francouzská média potvrzují, že Arnaultovi nyní drží více než polovinu akcií společnosti. V době, kdy trh s luxusem prochází zpomalením, posílil byznysmen svou pozici s přesností, která definuje jeho podnikání.

    Louis Vuitton následuje světlo. Vánoční kampaní vzdává hold cestování

    Francouzský módní dům Louis Vuitton je další z řady luxusních značek, které vítají rychle se blížící Vánoce. Ve své sváteční kampani s názvem Le Voyage des Lumières se tentokrát vydává na dechberoucí cestu světla, kterou definuje zářící lampion. Vzdává tím hold své dlouhé historii, jejíž kořeny leží nejen v tradičním řemeslu, ale především touze po cestování.

    Nan Goldin představuje výstavu This Will Not End Well. Minulost mění ve film

    Nan Goldin představuje světu své nejnovější dílo s názvem This Will Not End Well. Rozsáhlá výstava okouzlila kritiky umění a v divácích vzbudila silné emoce. Umělkyně v ní vzpomíná na 80. léta a postupně se propracovává skrz minulost až do současnosti. Výsledná práce je složená jako film, jednotlivé statické snímky umně zachycují momenty obyčejného života. 

    Londýn propadl světu filmů. Poznejte 10 nejlepších snímků BFI festivalu

    Filmový festival BFI, který by si neměl nechat ujít žádný filmový fanoušek, tradičně dorazil do Londýna. Letos uvedl 247 filmů pocházejících ze 79 různých zemí světa, z nichž 42 procent vzniklo z hlav režisérek nebo nebinárních tvůrců. Na jejich premiéře nechyběly filmové hvězdy a významné osobnosti, jako je Kristen Stewart nebo Elle Fanning. Event zahájil film Wake Up Dead Man: A Knives Out Mystery. 

    Gucci zdolává svahy. Zimní kolekce Altitude poprvé mísí luxus s technologií 

    Začala lyžařská sezóna a Gucci není pozadu. Jako správný zástupce Italů přichází se zimní kolekcí Altitude. Od těch předchozích se ovšem liší a to tím, že nabízí nejen luxus, ale i technické vybavení pro vrcholové výkony. Na sněhu se můžete blýsknout oblečením, které spojuje špičkovou technologii, precizní řemeslo a nezaměnitelnou estetiku módního domu. 

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―