Více
    Redakce

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Japonský týden módy znovu utvrdil své místo na módní scéně. Opět předvedl avantgardní a moderní kreace a nezklamal svou různorodostí. Nedostává se mu sice stejné pozornosti jako evropským týdnům módy, prezentuje však přehlídky, které si zaslouží naprosto stejné ovace. Prozkoumejte nejzásadnější kolekce renomovaných návrhářů i nováčků. Je totiž oč stát.

    Nová sezóna, nový začátek. Japonsko zareagovalo na příchod jara ve velkém stylu. Jeho týden módy tak naservíroval různorodé trendy, u kterých jen těžko najdeme společného jmenovatele. Originalita je tu i díky pozdnímu datu, ve srovnání s ostatními fashion weeky, na prvním místě.

    Irenisa předvádí monotónní, a přesto nečekaný design. Luxusně řešené střihy dodávají „expensive taste“

    Irenisa udržuje ve všech kolekcích jemnou rovnováhu mezi hravostí a disciplínou. Stejný balanc platil i tentokrát. Značka se pro nadcházející podzim a zimu rozhodla pro zemitě jemné odstíny, které kombinuje buď s tradičními grafickými potisky, nebo s metalickými ozdobnými prvky. Ty dodávají něžným střihům a celkovému vzhledu na surovosti.

    Zdroj: Toky Fashion Week

    Duch módního domu Irenisa se v průběhu let příliš nemění. Ryze pánská oděvní společnost se tak nadále zaměřuje na luxusní materiály, přičemž dává průchod lehce avantgardním prvkům, jako je třeba přezka na třetí fotografii.

    Japonský král temnoty prezentoval v Paříži a Tokiu. Předvedl příkladové kombinace materiálu i vrstvení

    Designér Shinpei Goto poprvé představil svou kolekci v Paříži. Jako japonský návrhář ale nemohl chybět ani v Tokiu. Pánskou řadu předvedl na figurínách umístěných kolem přehlídkového mola, což umožnilo návštěvníkům prohlédnout si ji z jiné perspektivy. V podstatě došlo k záměně rolí mezi modely a diváky.

    Zdroj: Tokyo Fashion Week

    Kolekce působí velice temně, místy až goticky. Podobně „děsivé“ prvky však nahrazují například luxusní sametové obleky. Zvláštní pozornost si pak zaslouží také sekce kabelek. Černá lesklá kůže tak jasně dokazuje svou variabilitu.

    Typický asijský street style zobrazuje Holo Market. Zapojuje barvy a zvláštní textury

    Jako předního představitele japonského streetwearu jsme vybrali Holo Market. Jeho idylická kolekce zahrnuje několik jemných a roztomilých prvků, včetně opětovně populárních grafických potisků květinových vzorů. Na oversized mikinách i bundách se zase objevují různorodé psychedelické ozdobné motivy.

    Některé kousky dokonce zdobí 3D prvky, připomínající takzvané nažehlovačky, představující květiny. Nicméně aspekt, který nás zaujal nejvíce, jsou kostkované košilové bundy. Tento kousek, který obvykle najdeme v každém běžném obchodním řetězci, evidentně proniká i na přehlídková módní mola. Za zmínku stojí rovněž perfektní tote bags.

    Největší potlesk získala značka Fetico. Extravagantní modely střídaly promyšleně nařasené kousky

    Přehlídka Fetico, kterou považujeme za vrchol Rakuten Tokyo Fashion Weeku 2024, se konala v Tokijském národním muzeu. Modelky, doprovázené tvrdou industriální hudbou, se pohybovaly tak, jako by se teleportovaly ze dvou propojených portálů. Zvuk a prostředí, i když zdánlivě nesourodé, dokonale reprezentovaly samotnou kolekci, kombinující romantiku a koketování se sebevědomím. 

    Na mole se objevila rovněž krajka, kůže, mašle i kožešiny. Fascinováni jsme obzvláště nadýchaným prošívaným koženým kompletem. Džínový set s korzetem pro změnu působí jako odlišný prvek z jiné kolekce.

    Zdroje: YouTube, Tiktok

    Autor článku:
    Marek Wrbik
    Marek Wrbikhttps://fashionup.cz/
    Marek ve svých textech propojuje módu s popkulturou, ekonomikou i společenským kontextem. Zajímá ho, jak se oblečení stává odrazem doby a proč některé značky uspějí, zatímco jiné ztratí lesk. Pravidelně se objevuje na lokálních fashion akcích a sleduje tváře české módní scény. Rád rozkrývá příběhy za značkami i trendy, které zatím českému publiku zůstávají vzdálenější. Když zrovna nepíše, rád objevuje nové bary, galerie a podniky, kde jde cítit nápad. Módu bere jako koníček, ale i jako způsob, jak se dívat na svět.

    ― Reklama ―

    Tokio Fashion Week highlights. Věhlasný a přesto opomíjený týden módy je u konce

    Japonský týden módy znovu utvrdil své místo na módní scéně. Opět předvedl avantgardní a moderní kreace a nezklamal svou různorodostí. Nedostává se mu sice stejné pozornosti jako evropským týdnům módy, prezentuje však přehlídky, které si zaslouží naprosto stejné ovace. Prozkoumejte nejzásadnější kolekce renomovaných návrhářů i nováčků. Je totiž oč stát.

    Nová sezóna, nový začátek. Japonsko zareagovalo na příchod jara ve velkém stylu. Jeho týden módy tak naservíroval různorodé trendy, u kterých jen těžko najdeme společného jmenovatele. Originalita je tu i díky pozdnímu datu, ve srovnání s ostatními fashion weeky, na prvním místě.

    Irenisa předvádí monotónní, a přesto nečekaný design. Luxusně řešené střihy dodávají „expensive taste“

    Irenisa udržuje ve všech kolekcích jemnou rovnováhu mezi hravostí a disciplínou. Stejný balanc platil i tentokrát. Značka se pro nadcházející podzim a zimu rozhodla pro zemitě jemné odstíny, které kombinuje buď s tradičními grafickými potisky, nebo s metalickými ozdobnými prvky. Ty dodávají něžným střihům a celkovému vzhledu na surovosti.

    Zdroj: Toky Fashion Week

    Duch módního domu Irenisa se v průběhu let příliš nemění. Ryze pánská oděvní společnost se tak nadále zaměřuje na luxusní materiály, přičemž dává průchod lehce avantgardním prvkům, jako je třeba přezka na třetí fotografii.

    Japonský král temnoty prezentoval v Paříži a Tokiu. Předvedl příkladové kombinace materiálu i vrstvení

    Designér Shinpei Goto poprvé představil svou kolekci v Paříži. Jako japonský návrhář ale nemohl chybět ani v Tokiu. Pánskou řadu předvedl na figurínách umístěných kolem přehlídkového mola, což umožnilo návštěvníkům prohlédnout si ji z jiné perspektivy. V podstatě došlo k záměně rolí mezi modely a diváky.

    Zdroj: Tokyo Fashion Week

    Kolekce působí velice temně, místy až goticky. Podobně „děsivé“ prvky však nahrazují například luxusní sametové obleky. Zvláštní pozornost si pak zaslouží také sekce kabelek. Černá lesklá kůže tak jasně dokazuje svou variabilitu.

    Typický asijský street style zobrazuje Holo Market. Zapojuje barvy a zvláštní textury

    Jako předního představitele japonského streetwearu jsme vybrali Holo Market. Jeho idylická kolekce zahrnuje několik jemných a roztomilých prvků, včetně opětovně populárních grafických potisků květinových vzorů. Na oversized mikinách i bundách se zase objevují různorodé psychedelické ozdobné motivy.

    Některé kousky dokonce zdobí 3D prvky, připomínající takzvané nažehlovačky, představující květiny. Nicméně aspekt, který nás zaujal nejvíce, jsou kostkované košilové bundy. Tento kousek, který obvykle najdeme v každém běžném obchodním řetězci, evidentně proniká i na přehlídková módní mola. Za zmínku stojí rovněž perfektní tote bags.

    Největší potlesk získala značka Fetico. Extravagantní modely střídaly promyšleně nařasené kousky

    Přehlídka Fetico, kterou považujeme za vrchol Rakuten Tokyo Fashion Weeku 2024, se konala v Tokijském národním muzeu. Modelky, doprovázené tvrdou industriální hudbou, se pohybovaly tak, jako by se teleportovaly ze dvou propojených portálů. Zvuk a prostředí, i když zdánlivě nesourodé, dokonale reprezentovaly samotnou kolekci, kombinující romantiku a koketování se sebevědomím. 

    Na mole se objevila rovněž krajka, kůže, mašle i kožešiny. Fascinováni jsme obzvláště nadýchaným prošívaným koženým kompletem. Džínový set s korzetem pro změnu působí jako odlišný prvek z jiné kolekce.

    Zdroje: YouTube, Tiktok

    ― Reklama ―

    Ukradl Ralph Lauren Vánoce? Svátky ozdobí estetika amerického návrháře

    Letošní vánoční dekorace ovládl styl amerického návrháře Ralpha Lauren. Sociální síť TikTok praská ve švech návalem videí, jež sdílejí vánočními stromky zdobené interiéry plné kostkovaných přehozů, sametových látek a třpytivých křišťálových sklenic. Estetika Ralph Lauren Christmas připomíná tradiční Vánoce, ukrývá však nádech nostalgie a nadčasové elegance.

    Móda v kostce: Značky vydávají hvězdné kampaně a Rotate slaví debut

    Vánoce nejsou jediné téma, kolem kterého značky opřádají své nejnovější kampaně. Sarah Burton pro Givenchy obsadila do hlavní role resort kolekce Rooney Mara a Paula Simonon. Jacquemus a Stella McCartney pomocí hvězdných tváří propagují nejnovější kabelky a Canada Goose přizvala na pomoc hudebníka Willieho Nelson. Rotate zase slaví debutovou řadu obuvi.

    Společenský útlak má nové jméno. Spodní prádlo jako nový zdroj sebevědomí

    Po několika letech, kdy módní scéně dominovalo heslo „Free the Nipple“, se role obrátily. Do popředí opět proniklo nošení spodního prádla, a to hlavně sexy krajky a podprsenek. Trend, který byl dříve spojován se společenským útlakem žen, dnes dostává nový význam. Prádlo totiž nemusí jen zahalovat bradavky a dávat prsům dokonalý tvar, ale může se stát prostředníkem k vyjádření nově nabytého sebevědomí. 

    Marketing nultých let. Proč je po dvou dekádách tak přitažlivý?

    Marketing nultých let definovala vizuální odvážnost a nekompromisní styl. Značky jako Sony, H&M nebo PlayStation experimentovaly s dynamickými vizuály, futuristickými barevnými paletami a ikonickými tvářemi popkultury. Reklamy kombinovaly hudbu, módu a technologii v harmonii, která oslovovala mladé publikum a nastavovala nové standardy vkusu. Dnes se právě tato vizuální odvaha vrací, rezonuje na sociálních sítích a inspiruje moderní marketingové kampaně.

    Trend sober glow-up nabírá na síle. Odmítá alkohol a slibuje zářivější pleť

    Generace Z posiluje instagramový a tiktokový trend, který zasahuje oblast duševního zdraví a fyzické kondice, má ale také velký kosmetický přínos. Koncept známý jako sober glow-up vyzývá k dlouhodobé střízlivosti. Jako odměnu nabízí mimo jiné výraznou změnu obličeje, pozvednutí kontur a vyrýsování lícních kostí. Jako po zákroku estetického dermatologa.

    Londýn propadl světu filmů. Poznejte 10 nejlepších snímků BFI festivalu

    Filmový festival BFI, který by si neměl nechat ujít žádný filmový fanoušek, tradičně dorazil do Londýna. Letos uvedl 247 filmů pocházejících ze 79 různých zemí světa, z nichž 42 procent vzniklo z hlav režisérek nebo nebinárních tvůrců. Na jejich premiéře nechyběly filmové hvězdy a významné osobnosti, jako je Kristen Stewart nebo Elle Fanning. Event zahájil film Wake Up Dead Man: A Knives Out Mystery. 

    Gucci zdolává svahy. Zimní kolekce Altitude poprvé mísí luxus s technologií 

    Začala lyžařská sezóna a Gucci není pozadu. Jako správný zástupce Italů přichází se zimní kolekcí Altitude. Od těch předchozích se ovšem liší a to tím, že nabízí nejen luxus, ale i technické vybavení pro vrcholové výkony. Na sněhu se můžete blýsknout oblečením, které spojuje špičkovou technologii, precizní řemeslo a nezaměnitelnou estetiku módního domu. 

    Luxury Insights: Dubaj vítá další inovaci. Pohostí lesní nákupní centrum

    Luxusní nakupování nabývá nových rozměrů. Návštěva obchodních center už dávno není jen o výběru vysněných kousků, jedná se o unikátní zážitek. Přesně to slibuje nejnovější projekt společnosti Majid Al Futtaim, která v Dubaji vybuduje první tamní lesní nákupní centrum. Proroste ho totiž na více než milion stromů, ochlazujících často nesnesitelně horké prostředí.

    Nike vrací legendární spolupráci. S Martine Rose oslavuje e-sport a gaming

    Na módní scénu opět nastoupilo populární spojení dvou módních vizionářů. Britská návrhářka Martine Rose a americká značka Nike uvádí další spolupráci. Tentokrát vzdávají hold světu e-sportu a gamingu, který v jejich očích ztělesňuje demokracii. To vše zachycuje také nový model sneakers Shox MR4, propojující nadčasovou eleganci se sportovním duchem.

    Móda v kostce: Saint Laurent narůstá na oblibě a Anok Yai je modelkou roku

    Módní dům Saint Laurent slaví. Vyšplhal se na vrchol žebříčku platformy Lyst a stal se nejvíce "hot" značkou posledního čtvrtletí. Oslavy chystá i Anok Yai, jež bude na letošních Fashion Awards 2025 jmenována modelkou roku. Selfridges pak poctí Vánoce spolu s Disney a Dr. Martens vydává první voděodolnou obuv. Dakota Johnson září ve své první Valentino kampani.

    Pinterest spustil osobního asistenta. Pomůže s nákupem i psychickou pohodou

    Nová funkce Pinterest Assistant přetváří způsob, jakým nakupujeme online. Vizuální AI průvodce redefinuje nákupní digitální prostor a mění každou interakci s platformou Pinterest v osobní dialog s estetickou vizí. Uživatel vstupuje do prostředí, kde technologie chápe jeho vkus stejně citlivě jako lidský poradce. Personalizace probíhá okamžitě a každé doporučení rezonuje s individuálním stylem. Pomocník proměňuje scénu digitálního nakupování v prostor, kde estetika a praktičnost splývají.

    Rapper Rilès vydal nové album. Zpracování připomíná umělecký rituál

    Francouzský rapper Rilès proměnil vydání svého nového alba THE 25th HOUR ve vizuální událost, jakou Paříž dlouho nezažila. V galerii Ellia Art Gallery usedl na 24 hodin a 42 minut k pásu, po němž plynuly tisíce prázdných vinylových obalů. Každý z více než 20 tisíc kusů označil otiskem své ruky potřené červenou barvou, čímž je proměnil v limitovanou edici i symbol lidské vytrvalosti. Tento akt navazuje na jeho dřívější performanci, kdy uběhl přes 200 kilometrů na pásu během jednoho dne.

    Balmain osiřel. Po 14 letech ho opouští kreativní ředitel Olivier Rousteing

    Vždy, když se zdá, že módní kolotoč změny kreativních ředitelů skončil, objeví se další náhlá změna. Tentokrát ze své vedoucí pozice odchází čtyřicetiletý návrhář Olivier Rousteing. Francouzský módní dům Balmain opouští po 14 letech v jeho čele. Za své působení dokázal značku propojit s popkulturou, zapojit ji do světa nových technologií a vytvořit vlastní Balmain Army.

    Svatební šaty hvězd diktují trendy. Inspirují styl i odvahu dalších nevěst

    Den, na který čeká téměř každá žena. Od romantického pokleknutí až po velkolepý obřad jde o cestu plnou emocí, očekávání a snů. Vše začíná jediným okamžikem, jiskřivým prstenem, pohledem plným lásky a slovy, která změní celý život. Od té chvíle se rozbíhá cesta plná plánování, představ a detailů, na nichž záleží. Šaty, které oblékají celebrity, pak inspirují miliony nevěst po celém světě, nastavují trendy a dokazují, že elegance a styl jsou nakažlivé. Výběr svatebních šatů bývá totiž momentem, kdy se žena poprvé uvidí jako nevěsta.

    Hútíové po téměř pěti letech propustili modelku. Porušovat měla „morální kódy“

    Jemenská modelka Intissar al-Hammadi je po téměř pěti letech opět na svobodě. O víkendu o tom reportovala agentura AFP. Pětadvacetiletá žena byla uvězněna v roce 2021 vojenskou skupinou Hútíové, jež od roku 2015 vládne části země. Jako důvod pro její zatčení tehdy uvedla "porušování lokálních morálních kódů", což lidskoprávní organizace označují za nepodložené.

    Bizarní dieta dle Vogue. Sedmdesátky se s poruchami příjmu opravdu nemazlily

    V době, kdy klub Studio 54 diktoval noční rytmus a cigareta v ruce symbolizovala štíhlosti, vznikl fenomén, jenž dnes působí jako z groteskního snu. Magazín Vogue přinesl "crash dietu". Režim, slibující eleganci a tělo jako z ateliéru Richarda Avedon. Luxusní zoufalství zabalené do lesklých stránek. Styl měl váhu dogmatu a káva s vejcem byla víc než snídaně, byla to víra.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―