Více

    ― Reklama ―

    Trend ”quiet luxury” už nějaký čas rezonuje titulky článků a nejspíš ani jen tak neodejde. Svým způsobem se totiž nejedná o nich nového. Vždy tu s námi byl, tiše, ale přece. Jen teď s nástupem vlny udržitelnosti, kdy se touha po kvalitě a minimalismu rozlila mezi širokou veřejnost, mu věnujeme větší pozornost. Tichý luxus zasáhl do všech odvětví luxusního trhu a výjimkou se nestaly ani šperky.

    Quiet luxury sice není určený masám, ale prakticky každý, kdo se byť jen trochu zajímá o módu, vám dokáže říct, v čem spočívá. Odvrací se zády od křiklavých, velkých potisků, vzorů a log, které na kilometr daleko hlásí, kde nakupujete. Opulentní design jde stranou. Ustupuje řemeslnému zpracování, kvalitním materiálům, nadčasovým střihům a exkluzivnímu minimalismu, který přinejmenším nutí k zamyšlení nad produkty, jenž si vybíráme, a co může být nadčasovějšího než šperky, které po vás třeba jednoho dne zdědí dcera.

    Foto: Beck

    Čím hlasitější, tím lepší už neplatí

    Samozřejmě i šperkařské firmy si chtěly uzmout kousek toho křiklavého trendu. Vytvářely produkty, kde hlavní slovo mělo jejich logo, do tvaru diamantů, s velkou karátovou hmotností a odvážným vzhledem. Dnes se karta obrátila a mnoho šperkařů dává přednost minimalistickým šperkům s nadčasovou elegancí a každodenní univerzálnosti před výrazným vzhledem.

    Mnoho celebrit z první ligy se na tichý luxus vrhlo a rozhodlo se nosit šperky, které jsou obecnějšího rázu a pro nezkušené oko zdánlivě ”neznačkové”. Je mezi nimi například Sofia Richie, Selena Gomez nebo herečka Gwyneth Paltrow, která tichý luxus pojala za svůj už dávno.

    Symbol věčnosti sem perfektně zapadá

    Přímo ’briliantně’ se tichý luxus ve špecích demonstruje na snubních prstenech, kam se módní trend zaměřený na minimalistické a nadčasové vzory promítl formou decentních, přesto poutavých stylů a způsobil posun v preferencích zákazníků. „Pro quiet luxury je charakteristické být bez loga, decentní, a přesto dát najevo svůj styl a status, a diamantové šperky obecně jsou pro tento druh vyjádření stěžejní,” uvedla Kristina Buckley Kavel ze společnosti Natural Diamond Council.

    Mluvíme hlavně o důrazu na tzv. metodu čtyř C: cut, color, clarity a carat. V češtině brus, barva, čistota a karát. Hlavní roli má především solitérní kámen, bez množství postranních ozdob. Spadá sem i starožitný a vintage styl, který upřednostňují tradičnější zákazníci, jako smaragdový brus, ovály, cushion nebo Asscher. Chtějí ne něco příliš křiklavého, zato nadčasového, co bude mít vnitřní hodnotu. Zásnubní prsten je obvykle něco, co se stává rodinným dědictvím, takže chcete, aby obstál i neustále se měnící trendy.

    Užitečné se v tomto případě paradoxně stávají i laboratorně pěstované diamanty, protože ty přírodní vzhledem ke své ceně mají tendenci nutit buď zmenšit velikost kamene, nebo udělat kompromisy v kvalitě. Nicméně ať už se jedná o přírodní nebo laboratorně vypěstovaný diamant, klenotníci se shodují, že trend tichého luxusu je o nadčasovosti a hře na individualitu nositele.  

    Foto: Pexels

    Nápadně nenápadné bohatství

    Ve světě, kde je tolik stejnosti, je výzva mít něco, co je jedinečné, individuální, osobní, a přesto si dlouhodobě udrží vysokou hodnotu. Nakupovat takové věci probouzí emoce, protože ceníte krásu i finanční hodnotu v jednom. V případě šperků hovoříme krom diamantů o materiálech, jako zlato, platina, drahé kameny – ovšem nebarevné -, mohou mít drobné zpracování, ale i mohutnější, když je dodržena etiketa quiet luxury, takže jsou svým zvláštním způsobem křiklavé a odvážné natolik, aby mohly celkový look završit vykřičníkem. Jsou to šperky, nové i staré, jejichž vynesení se pokaždé stane slávou.

    Zdroj: WWD, Forbes, Couture

    Autor článku:

    ― Reklama ―

    Foto:Beck

    Tichý luxus ve špercích je dostatečně hlasitý na to, že se každé vynesení stane slávou

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Trend ”quiet luxury” už nějaký čas rezonuje titulky článků a nejspíš ani jen tak neodejde. Svým způsobem se totiž nejedná o nich nového. Vždy tu s námi byl, tiše, ale přece. Jen teď s nástupem vlny udržitelnosti, kdy se touha po kvalitě a minimalismu rozlila mezi širokou veřejnost, mu věnujeme větší pozornost. Tichý luxus zasáhl do všech odvětví luxusního trhu a výjimkou se nestaly ani šperky.

    - Reklama -

    Quiet luxury sice není určený masám, ale prakticky každý, kdo se byť jen trochu zajímá o módu, vám dokáže říct, v čem spočívá. Odvrací se zády od křiklavých, velkých potisků, vzorů a log, které na kilometr daleko hlásí, kde nakupujete. Opulentní design jde stranou. Ustupuje řemeslnému zpracování, kvalitním materiálům, nadčasovým střihům a exkluzivnímu minimalismu, který přinejmenším nutí k zamyšlení nad produkty, jenž si vybíráme, a co může být nadčasovějšího než šperky, které po vás třeba jednoho dne zdědí dcera.

    Foto: Beck

    Čím hlasitější, tím lepší už neplatí

    Samozřejmě i šperkařské firmy si chtěly uzmout kousek toho křiklavého trendu. Vytvářely produkty, kde hlavní slovo mělo jejich logo, do tvaru diamantů, s velkou karátovou hmotností a odvážným vzhledem. Dnes se karta obrátila a mnoho šperkařů dává přednost minimalistickým šperkům s nadčasovou elegancí a každodenní univerzálnosti před výrazným vzhledem.

    - Reklama -

    Mnoho celebrit z první ligy se na tichý luxus vrhlo a rozhodlo se nosit šperky, které jsou obecnějšího rázu a pro nezkušené oko zdánlivě ”neznačkové”. Je mezi nimi například Sofia Richie, Selena Gomez nebo herečka Gwyneth Paltrow, která tichý luxus pojala za svůj už dávno.

    Symbol věčnosti sem perfektně zapadá

    Přímo ’briliantně’ se tichý luxus ve špecích demonstruje na snubních prstenech, kam se módní trend zaměřený na minimalistické a nadčasové vzory promítl formou decentních, přesto poutavých stylů a způsobil posun v preferencích zákazníků. „Pro quiet luxury je charakteristické být bez loga, decentní, a přesto dát najevo svůj styl a status, a diamantové šperky obecně jsou pro tento druh vyjádření stěžejní,” uvedla Kristina Buckley Kavel ze společnosti Natural Diamond Council.

    Mluvíme hlavně o důrazu na tzv. metodu čtyř C: cut, color, clarity a carat. V češtině brus, barva, čistota a karát. Hlavní roli má především solitérní kámen, bez množství postranních ozdob. Spadá sem i starožitný a vintage styl, který upřednostňují tradičnější zákazníci, jako smaragdový brus, ovály, cushion nebo Asscher. Chtějí ne něco příliš křiklavého, zato nadčasového, co bude mít vnitřní hodnotu. Zásnubní prsten je obvykle něco, co se stává rodinným dědictvím, takže chcete, aby obstál i neustále se měnící trendy.

    Užitečné se v tomto případě paradoxně stávají i laboratorně pěstované diamanty, protože ty přírodní vzhledem ke své ceně mají tendenci nutit buď zmenšit velikost kamene, nebo udělat kompromisy v kvalitě. Nicméně ať už se jedná o přírodní nebo laboratorně vypěstovaný diamant, klenotníci se shodují, že trend tichého luxusu je o nadčasovosti a hře na individualitu nositele.  

    Foto: Pexels

    Nápadně nenápadné bohatství

    Ve světě, kde je tolik stejnosti, je výzva mít něco, co je jedinečné, individuální, osobní, a přesto si dlouhodobě udrží vysokou hodnotu. Nakupovat takové věci probouzí emoce, protože ceníte krásu i finanční hodnotu v jednom. V případě šperků hovoříme krom diamantů o materiálech, jako zlato, platina, drahé kameny – ovšem nebarevné -, mohou mít drobné zpracování, ale i mohutnější, když je dodržena etiketa quiet luxury, takže jsou svým zvláštním způsobem křiklavé a odvážné natolik, aby mohly celkový look završit vykřičníkem. Jsou to šperky, nové i staré, jejichž vynesení se pokaždé stane slávou.

    Zdroj: WWD, Forbes, Couture

    ― Reklama ―

    Haute couture po konci světa. Film 28 let poté ukazuje Y2K módu bez pozlátka

    Co se stane, když dva uhlazení londýnští designéři se zálibou ve futuristických modelech dostanou za úkol vytvořit kostýmy filmové zombie apokalypsy? Pokud jste již viděli novinku od Dannyho Boyle 28 let poté, znáte odpověď. Vizuálně mimořádně silný zážitek. A také návrat k Y2K estetice způsobem, který byste zrovna nečekali.

    Staňte se ledovou královnou. TikTok pohltila nová beauty obsese

    Nejnovější beauty trend z TikToku dorazil na scénu v pravý čas. Pro horká letní rána je totiž jako stvořený. Uživatelé sociální sítě si v posledních týdnech zamilovali ledování obličeje. Rituál vyzdvihují nejen pro jeho cenovou dostupnost, ale také slibované účinky, jako je snížení zarudnutí, zmenšení pórů a získání přirozeného "glow" efektu.

    O krok napřed. Jaké trendy definují pánský šatník léta roku 2026?

    I když módní svět v současnosti pohltil Pařížský haute couture week, ještě nedávno upíral svůj zrak na nejnovější přehlídky pánské módy. Luxusní značky totiž nedávno představily svou vizi pánského šatníku pro jaro a léto roku 2026. Již nyní lze proto vypozorovat poutavé trendy, které vytváří červenou nit napříč všemi představenými kolekcemi.

    Bulgari chystá luxusní upgrade. Otevře ostrovní resort v Abú Dhabí

    Módní dům Bulgari hodlá rozšířit své portfolio luxusních hotelů. Oznámil totiž plány na vybudování ostrovního resortu v Abú Dhabí, a to do roku 2030. Jeho součástí má být nejen obrovský hotel, ale také soukromé vily a rezidenční sídla. Chybět nebudou ani soukromé pláže, michelinské restaurace a plesový sál s výhledem na nedaleké velkoměsto.

    Beauty svět má novou hvězdu. Sperma z lososa slibuje trendy glass skin

    Sociální síť TikTok objevila další beauty trend. Tentokrát se ovšem nejedná o náhodný experiment, ale osvědčenou ingredienci korejské kosmetiky. Nově objevenou hvězdou beauty scény je sperma z lososa. Látka z něj extrahovaná, známá jako PDRN, napomáhá k pevnější a hydratované pleti. Přispívá tak k vysněnému looku "glass skin".

    Utečte před vedrem do kin. Léto nabízí potenciální filmové hity

    Horké letní dny bohužel nelze všechny strávit na pláži, jen kousek od chladivých vln průsvitného moře. Pokud toužíte po útěku od vlezlého vedra, schovejte se do kin, kde na vás čekají potenciální hity letošního léta. Nabídka chystaných filmů má vše, co si můžete přát, od napínavých hororů přes klasické thrillery až po hravé komedie.

    Jonathan Bailey pobláznil internet. Boduje na filmové i módní scéně

    Hvězda seriálu Bridgerton a muzikálu Wicked Jonathan Bailey je novou módní ikonou. Herec si získal přízeň internetu již díky svému charisma a úspěšným rolím. V poslední době na sebe ovšem strhává pozornost také kvůli překvapivým outfitům. Zabodoval díky žabkám a kšiltovce na červeném koberci, ale i brýlím z nového snímku Jurassic World Rebirth.

    Ohlédnutí za Prada menswear SS26. Nepovedená kolekce, nebo návrat k tradici?

    Módní dům Prada se na Milánském týdnu módy rozhodl šeptat, zatímco jiní křičí. Jeho pánská kolekce pro jaro a léto 2026 představila posun od okázalé síly k introspektivnímu klidu. Jenže někdy se i šepot může zdát hlučný. Hlavně, když od něj čekáte něco víc. Reakce na řadu jsou spíše rozporuplné a my popravdě nevíme, na jakou stranu se přiklonit. 

    Donatella opouští svůj trůn. S Versace se rozloučila poslední kampaní

    Italský módní dům Versace již na jaře oznámil to, co už bylo dlouho jasné. Dosavadní kreativní ředitelka značky Donatella Versace se rozhodla odejít ze své pozice. Místo toho zaujme roli globální ambasadorky a svůj trůn přenechá talentovanému návrháři Dariu Vitale. Designérka se nyní oficiálně loučí, a to pomocí poslední kampaně.

    Postavte letní šatník bez výčitek. Místo trendu oblečte udržitelnost

    Módní svět ovládají již několik let mikro trendy, posilované sociálními sítěmi, kterým lze jen těžko uniknout. Pokud ovšem netoužíte po dalším kousku, jenž brzy zapadne do hlubin skříně, nebo si nemůžete utrácení za pomíjivé virální modely dovolit, obraťte svou pozornost k sustainable značkám. Upřednostněte udržitelnost, jež vydrží déle než jednu sezónu.

    Módní svět jásá. Jonathan Anderson vrátil Dior původní logo

    V módě bývají změny často vnímány jako důkaz pokroku. Ale někdy se nejodvážnější krok vpřed skrývá v návratu zpět. Přesně to pochopil i návrhář Jonathan Anderson, nový kreativní ředitel značky Dior, když ve své debutové kolekci pro módní dům představil nenápadný, ale o to zásadnější detail. Návrat původního loga ikonické společnosti Dior.

    Ovocné pobláznění pokračuje. Letošní léto voní jako guava

    V současné době už nikoho nepřekvapí, že make-up trendy pravidelně diktují různé druhy ovoce. Jinak tomu není ani letošní léto, jenž se ponese v duchu exotické guavy. Ovoce láká nejen na svou jemně růžovou barvu, ideální pro odstíny tvářenek a šťavnatých lesků na rty, ale také nezaměnitelnou čerstvou vůni prosluněných letních dní.

    Móda v kostce: Prada čelí skandálu a Gucci opět verbuje Miley Cyrus

    Prada čelí kritice kvůli sandálům z pánské kolekce pro rok 2026. Vychází totiž z tradiční indické obuvi, což ovšem značka zpočátku nepřiznala. Gucci si pro propagaci nového parfému Gucci Flora opět přizval Miley Cyrus a Louis Vuitton v Šanghaji otevřel novou vlajkovou loď, a to doslova. Panenky Bratz odhalily spolupráci s Jean Paul Gaultier.

    Letošní pánské střihy ctí retro. Přesto hrají dle moderních pravidel

    Oblíbené pánské střihy roku 2025 hledají nostalgickou inspiraci u hudebních hvězd z ikonických devadesátek. Účesy, které generace našich rodičů považuje za přežitek, slaví návrat v moderním stylu. „Modcut“, pěšinka uprostřed i „baby mullet“ opět dokazují, že retro může vypadat stylově. V tomto případě stačí jen šikovný kadeřník.

    Léto ve znamení zelené. Barevným trendům vévodí „koprový“ odstín

    Sociální síť Pinterest vydala svůj tradiční report trendů. Na základě vyhledávání uživatelů určila rovněž barvu, jež povládne letošnímu létu. Nad "butter yellow" a "cherry red" tentokrát vyhrála takzvaná dill green. Koprový odstín zelené zároveň představuje návrat k přírodě, offline detox a touhu po autenticitě, vzdálené světu sociálních sítí.

    Marc Jacobs potvrdil svůj rukopis. Na molo vrátil snové oversized siluety

    Pondělní večer v New Yorku se nesl ve znamení Marca Jacobs. Návrhář představil svou kolekci pro rok 2026, a to v již dříve využitých prostorách Newyorské veřejné knihovny. Jeho 19 umně zpracovaných looků potvrdilo rukopis, který designér buduje již několik sezón. Opět totiž nabídl strukturované a oversized siluety připomínající panenky.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―