Více
    Redakce

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Letošní jaro vybízí k vynesení několika klíčových prvků, které by měl obsahovat každý šatník. Ať už chcete zapůsobit v něžně blankytné barvě, nebo vyrazíte ven oblečená neoblečená v průhledných materiálech, teplé období přináší několik jindy nemožných možností. Patří mezi ně také epické trenčkoty v kombinaci s volnými šortky nebo chic pouzdrové sukně.

    Je naprosto nezbytné, aby váš šatník vlastnil monochromatický blankytný look. Designéři se ho letos na jaře nemůžou nabažit

    Jistě si pamatujete scénu z filmu Ďábel nosí Pradu, ve které se nová asistentka Andy vysmála blankytným páskům, v nichž neviděla žadný rozdíl. Tehdy ještě netušila, že v tu chvíli v podstatě předpověděla trendy pro rok 2024. Blankytná se totiž objevila v jarních kolekcích TOD’S, Nina Ricci, Khaite i Fendi.

    Zdroj: LAPOINTE

    Bezchybné a moderní looky předvedla rovněž značka Lapointe, která blankytnou prolnula do jemně prosvítajícího materiálu. Vytvořila tak pohádkový outfit, ztělesňující moderní vílu. Působí něžně, a přesto svůdně, což je při přicházejícím jarním období více než žádoucí. Blankytná je tak pro jaro nezbytná.

    Nebeskou podobu získal šifon, tyl i síťovina. Proměňte se v čerstvě připravenou cukrovou vatu

    Ano, cukrová vata je to nejlepší přirovnání následujícího trendu, minimálně při pohledu na šaty Prada na první fotografii. Stejně jako je sladká tato cukrovina, sladce působí i look s těmito šaty. Barva mezi starorůžovou a lososovou, s finálním bronzovým metalickým efektem, tak naplno vyhrává pomyslnou trofej v sekci jarních šatů.

    Zdroj: Prada, Dolce&Gabbana

    Mezi další fanoušky těchto vesmírně lehkých a příjemných materiálů patří Dolce&Gabbana a náš oblíbenec, brand EENK. Lehké materiály působí elegantně díky jejich schopnosti smyslného navrstvení. Jedna vrstva vypadá jako jemný dotek elegance, jejich navrstvení zase vytváří opulentní dojem.

    Zdroj: EENK

    Pokud jde o kombinace s jinými oděvními komponenty a doplňky, můžete vsadit na kabelky nebo boty s lesklým efektem. Skvěle se hodí například baleríny od značky Miu Miu, vytvářející nevýrazně lesklý dojem. Bát se však nemusíte ani vkusné krajky, například v oblasti spodního prádla, které jde v těchto případech často vidět.

    Trenčkoty posouvají své hranice. Svrchní oděv na jaře můžete stylizovat hned do několika možností

    Trenčkot je už několik sezón nejoblíbenějším svrchním oděvem. Není tedy divu, že se módní domy předhání, který z nich vytvoří tu nejoriginálnější verzi. Poslední rok se často setkáváme také s kratšími střihy, momentálně obléhající všechny běžné módní řetězce. Avšak při správném pečování je trenčkot podobnou investicí jako kabelka. Je schopný vydržet i několik desetiletí.

    Zdroj: Balenciaga

    Velmi originální kreace v tomto odvětví předvádí i Balenciaga. Klasickou béžovou barvu kombinuje s ještě klasičtějšími motivy a materiály, jako je třeba denim. Jaro ale jako jediné roční období nabízí oblíbenou kombinaci se šortkami. Důvodem je primárně počasí, protože v létě je na kouzelné duo vedro a v zimě a na podzim zase moc zima.

    Zdroj: Dries Van Noten

    Perfektní a zároveň i virální styling tip nabízí mix šortek a trenčkotu, spolu s dlouhými ponožkami a heels. Jedná se o zaručenou klasiku, která nikdy nezklame. Stejně jako my se pak můžete zkusit zaměřit na cherry red odstín. Street verzi pak doladíte s Acne Studios a doplňky Balenciaga.

    Outfit no. 1 – trenčkot: COS, šortky: Essentiel Antwerp, svetr: Acne Studios, boty: Bottega Veneta, ponožky: Gucci, kabelka: Patrizia Pepe | Outfit no. 2 – trenčkot: COS, šortky i boty: Acne Studios, top: Max Mara, kabelka: Balenciaga

    Autor článku:
    Marek Wrbik
    Marek Wrbikhttps://fashionup.cz/
    Marek ve svých textech propojuje módu s popkulturou, ekonomikou i společenským kontextem. Zajímá ho, jak se oblečení stává odrazem doby a proč některé značky uspějí, zatímco jiné ztratí lesk. Pravidelně se objevuje na lokálních fashion akcích a sleduje tváře české módní scény. Rád rozkrývá příběhy za značkami i trendy, které zatím českému publiku zůstávají vzdálenější. Když zrovna nepíše, rád objevuje nové bary, galerie a podniky, kde jde cítit nápad. Módu bere jako koníček, ale i jako způsob, jak se dívat na svět.

    ― Reklama ―

    Svěží dávka jarní elegance. Vyneste jarní trendy s kreativitou a hravostí

    Letošní jaro vybízí k vynesení několika klíčových prvků, které by měl obsahovat každý šatník. Ať už chcete zapůsobit v něžně blankytné barvě, nebo vyrazíte ven oblečená neoblečená v průhledných materiálech, teplé období přináší několik jindy nemožných možností. Patří mezi ně také epické trenčkoty v kombinaci s volnými šortky nebo chic pouzdrové sukně.

    Je naprosto nezbytné, aby váš šatník vlastnil monochromatický blankytný look. Designéři se ho letos na jaře nemůžou nabažit

    Jistě si pamatujete scénu z filmu Ďábel nosí Pradu, ve které se nová asistentka Andy vysmála blankytným páskům, v nichž neviděla žadný rozdíl. Tehdy ještě netušila, že v tu chvíli v podstatě předpověděla trendy pro rok 2024. Blankytná se totiž objevila v jarních kolekcích TOD’S, Nina Ricci, Khaite i Fendi.

    Zdroj: LAPOINTE

    Bezchybné a moderní looky předvedla rovněž značka Lapointe, která blankytnou prolnula do jemně prosvítajícího materiálu. Vytvořila tak pohádkový outfit, ztělesňující moderní vílu. Působí něžně, a přesto svůdně, což je při přicházejícím jarním období více než žádoucí. Blankytná je tak pro jaro nezbytná.

    Nebeskou podobu získal šifon, tyl i síťovina. Proměňte se v čerstvě připravenou cukrovou vatu

    Ano, cukrová vata je to nejlepší přirovnání následujícího trendu, minimálně při pohledu na šaty Prada na první fotografii. Stejně jako je sladká tato cukrovina, sladce působí i look s těmito šaty. Barva mezi starorůžovou a lososovou, s finálním bronzovým metalickým efektem, tak naplno vyhrává pomyslnou trofej v sekci jarních šatů.

    Zdroj: Prada, Dolce&Gabbana

    Mezi další fanoušky těchto vesmírně lehkých a příjemných materiálů patří Dolce&Gabbana a náš oblíbenec, brand EENK. Lehké materiály působí elegantně díky jejich schopnosti smyslného navrstvení. Jedna vrstva vypadá jako jemný dotek elegance, jejich navrstvení zase vytváří opulentní dojem.

    Zdroj: EENK

    Pokud jde o kombinace s jinými oděvními komponenty a doplňky, můžete vsadit na kabelky nebo boty s lesklým efektem. Skvěle se hodí například baleríny od značky Miu Miu, vytvářející nevýrazně lesklý dojem. Bát se však nemusíte ani vkusné krajky, například v oblasti spodního prádla, které jde v těchto případech často vidět.

    Trenčkoty posouvají své hranice. Svrchní oděv na jaře můžete stylizovat hned do několika možností

    Trenčkot je už několik sezón nejoblíbenějším svrchním oděvem. Není tedy divu, že se módní domy předhání, který z nich vytvoří tu nejoriginálnější verzi. Poslední rok se často setkáváme také s kratšími střihy, momentálně obléhající všechny běžné módní řetězce. Avšak při správném pečování je trenčkot podobnou investicí jako kabelka. Je schopný vydržet i několik desetiletí.

    Zdroj: Balenciaga

    Velmi originální kreace v tomto odvětví předvádí i Balenciaga. Klasickou béžovou barvu kombinuje s ještě klasičtějšími motivy a materiály, jako je třeba denim. Jaro ale jako jediné roční období nabízí oblíbenou kombinaci se šortkami. Důvodem je primárně počasí, protože v létě je na kouzelné duo vedro a v zimě a na podzim zase moc zima.

    Zdroj: Dries Van Noten

    Perfektní a zároveň i virální styling tip nabízí mix šortek a trenčkotu, spolu s dlouhými ponožkami a heels. Jedná se o zaručenou klasiku, která nikdy nezklame. Stejně jako my se pak můžete zkusit zaměřit na cherry red odstín. Street verzi pak doladíte s Acne Studios a doplňky Balenciaga.

    Outfit no. 1 – trenčkot: COS, šortky: Essentiel Antwerp, svetr: Acne Studios, boty: Bottega Veneta, ponožky: Gucci, kabelka: Patrizia Pepe | Outfit no. 2 – trenčkot: COS, šortky i boty: Acne Studios, top: Max Mara, kabelka: Balenciaga

    ― Reklama ―

    Společenský útlak má nové jméno. Spodní prádlo jako nový zdroj sebevědomí

    Po několika letech, kdy módní scéně dominovalo heslo „Free the Nipple“, se role obrátily. Do popředí opět proniklo nošení spodního prádla, a to hlavně sexy krajky a podprsenek. Trend, který byl dříve spojován se společenským útlakem žen, dnes dostává nový význam. Prádlo totiž nemusí jen zahalovat bradavky a dávat prsům dokonalý tvar, ale může se stát prostředníkem k vyjádření nově nabytého sebevědomí. 

    Marketing nultých let. Proč je po dvou dekádách tak přitažlivý?

    Marketing nultých let definovala vizuální odvážnost a nekompromisní styl. Značky jako Sony, H&M nebo PlayStation experimentovaly s dynamickými vizuály, futuristickými barevnými paletami a ikonickými tvářemi popkultury. Reklamy kombinovaly hudbu, módu a technologii v harmonii, která oslovovala mladé publikum a nastavovala nové standardy vkusu. Dnes se právě tato vizuální odvaha vrací, rezonuje na sociálních sítích a inspiruje moderní marketingové kampaně.

    Generaci Z dohnala nostalgie. Její šatník formují trendy divokých devadesátek

    Noční můra rodičů generace Z opět zaťukala na dveře. Když se projdete po ulici, máte občas pocit, jako byste použili stroj času a vrátili se do dob divokých devadesátek. Toto desetiletí je známé pestrostí stylu, která se často odvíjela od populární hudby a definovala, jak vás ostatní vnímali. A hlavně diktovalo způsob, jakým se oblečete. Metal, pop, rock, grunge, indie rock a další. Hned na první pohled měl každý jasno, kam patříte. 

    Balmain má po 14 letech novou tvář. Módní dům povede Antonin Tron

    Legendární francouzská značka Balmain začátkem týdne oznámila nečekanou zprávu. Její kreativní vedení po 14 letech opouští návrhář Olivier Rousteing. Módní dům už ovšem zná svou novou tvář, kterou se stane designér Antonin Tron. Známý je svým vlastním labelem Atlein. Z jeho vedení ovšem nyní odejde, aby mohl svou tvůrčí činnost naplno zaměřit na Balmain.

    Gucci zdolává svahy. Zimní kolekce Altitude poprvé mísí luxus s technologií 

    Začala lyžařská sezóna a Gucci není pozadu. Jako správný zástupce Italů přichází se zimní kolekcí Altitude. Od těch předchozích se ovšem liší a to tím, že nabízí nejen luxus, ale i technické vybavení pro vrcholové výkony. Na sněhu se můžete blýsknout oblečením, které spojuje špičkovou technologii, precizní řemeslo a nezaměnitelnou estetiku módního domu. 

    Luxury Insights: Dubaj vítá další inovaci. Pohostí lesní nákupní centrum

    Luxusní nakupování nabývá nových rozměrů. Návštěva obchodních center už dávno není jen o výběru vysněných kousků, jedná se o unikátní zážitek. Přesně to slibuje nejnovější projekt společnosti Majid Al Futtaim, která v Dubaji vybuduje první tamní lesní nákupní centrum. Proroste ho totiž na více než milion stromů, ochlazujících často nesnesitelně horké prostředí.

    Nike vrací legendární spolupráci. S Martine Rose oslavuje e-sport a gaming

    Na módní scénu opět nastoupilo populární spojení dvou módních vizionářů. Britská návrhářka Martine Rose a americká značka Nike uvádí další spolupráci. Tentokrát vzdávají hold světu e-sportu a gamingu, který v jejich očích ztělesňuje demokracii. To vše zachycuje také nový model sneakers Shox MR4, propojující nadčasovou eleganci se sportovním duchem.

    Móda v kostce: Saint Laurent narůstá na oblibě a Anok Yai je modelkou roku

    Módní dům Saint Laurent slaví. Vyšplhal se na vrchol žebříčku platformy Lyst a stal se nejvíce "hot" značkou posledního čtvrtletí. Oslavy chystá i Anok Yai, jež bude na letošních Fashion Awards 2025 jmenována modelkou roku. Selfridges pak poctí Vánoce spolu s Disney a Dr. Martens vydává první voděodolnou obuv. Dakota Johnson září ve své první Valentino kampani.

    Pinterest spustil osobního asistenta. Pomůže s nákupem i psychickou pohodou

    Nová funkce Pinterest Assistant přetváří způsob, jakým nakupujeme online. Vizuální AI průvodce redefinuje nákupní digitální prostor a mění každou interakci s platformou Pinterest v osobní dialog s estetickou vizí. Uživatel vstupuje do prostředí, kde technologie chápe jeho vkus stejně citlivě jako lidský poradce. Personalizace probíhá okamžitě a každé doporučení rezonuje s individuálním stylem. Pomocník proměňuje scénu digitálního nakupování v prostor, kde estetika a praktičnost splývají.

    Rapper Rilès vydal nové album. Zpracování připomíná umělecký rituál

    Francouzský rapper Rilès proměnil vydání svého nového alba THE 25th HOUR ve vizuální událost, jakou Paříž dlouho nezažila. V galerii Ellia Art Gallery usedl na 24 hodin a 42 minut k pásu, po němž plynuly tisíce prázdných vinylových obalů. Každý z více než 20 tisíc kusů označil otiskem své ruky potřené červenou barvou, čímž je proměnil v limitovanou edici i symbol lidské vytrvalosti. Tento akt navazuje na jeho dřívější performanci, kdy uběhl přes 200 kilometrů na pásu během jednoho dne.

    Balmain osiřel. Po 14 letech ho opouští kreativní ředitel Olivier Rousteing

    Vždy, když se zdá, že módní kolotoč změny kreativních ředitelů skončil, objeví se další náhlá změna. Tentokrát ze své vedoucí pozice odchází čtyřicetiletý návrhář Olivier Rousteing. Francouzský módní dům Balmain opouští po 14 letech v jeho čele. Za své působení dokázal značku propojit s popkulturou, zapojit ji do světa nových technologií a vytvořit vlastní Balmain Army.

    Svatební šaty hvězd diktují trendy. Inspirují styl i odvahu dalších nevěst

    Den, na který čeká téměř každá žena. Od romantického pokleknutí až po velkolepý obřad jde o cestu plnou emocí, očekávání a snů. Vše začíná jediným okamžikem, jiskřivým prstenem, pohledem plným lásky a slovy, která změní celý život. Od té chvíle se rozbíhá cesta plná plánování, představ a detailů, na nichž záleží. Šaty, které oblékají celebrity, pak inspirují miliony nevěst po celém světě, nastavují trendy a dokazují, že elegance a styl jsou nakažlivé. Výběr svatebních šatů bývá totiž momentem, kdy se žena poprvé uvidí jako nevěsta.

    Módní scénu zaplavily Vánoce. Značky chrlí sváteční kampaně

    Nastal čas, na kteří se někteří těší celý rok a jiní jeho příchod spíše oplakávají. Blížící se Vánoce totiž neznamenají pouze okamžiky radosti a potěšení, ale i stresu. Módní značky těží z touhy podobnému tlaku uniknout a nabízejí kampaně, umožňující krátký útěk před svátečním shonem. Odkazují na sílu lásky, jedinečného talentu či jednoduchého potěšení.

    Hútíové po téměř pěti letech propustili modelku. Porušovat měla „morální kódy“

    Jemenská modelka Intissar al-Hammadi je po téměř pěti letech opět na svobodě. O víkendu o tom reportovala agentura AFP. Pětadvacetiletá žena byla uvězněna v roce 2021 vojenskou skupinou Hútíové, jež od roku 2015 vládne části země. Jako důvod pro její zatčení tehdy uvedla "porušování lokálních morálních kódů", což lidskoprávní organizace označují za nepodložené.

    Po stopách ikon: Ann Demeulemeester servíruje poetickou temnotu

    Ann Demeulemeester patří mezi nejtajemnější a zároveň nejvlivnější postavy belgické avantgardy. Její jméno se stalo synonymem černé, světla a poezie v oděvní formě. Od debutu v 80. letech kultivuje estetiku temného ticha. Paradoxně jde o avantgardní minimalismus, jenž dýchá hlubokou emocí. Vytváří šaty, pohybující se mezi měkkostí a autoritou, mezi kůží a hedvábím, mezi Leonardem Cohen a punkem. Každá kolekce je spíše pomyslným žalozpěvem než módním statementem.

    CFDA rozdala svá ocenění. Tentokrát slaví Ralph Lauren i Thom Browne

    New York přivítal v pondělí večer jednu z nejdůležitějších událostí roku. CFDA Awards totiž představují módní protiklad Oscarů a slouží jako významné ocenění amerických designérů. Cenu si tentokrát domů odnesli návrháři Ralph Lauren, Thom Browne, Donatella Versace nebo sestry Olsenovy. Ocenění módní ikony zase od Anny Wintour převzal rapper A$AP Rocky.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―