Více
    Redakce

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Letošní jaro vybízí k vynesení několika klíčových prvků, které by měl obsahovat každý šatník. Ať už chcete zapůsobit v něžně blankytné barvě, nebo vyrazíte ven oblečená neoblečená v průhledných materiálech, teplé období přináší několik jindy nemožných možností. Patří mezi ně také epické trenčkoty v kombinaci s volnými šortky nebo chic pouzdrové sukně.

    Je naprosto nezbytné, aby váš šatník vlastnil monochromatický blankytný look. Designéři se ho letos na jaře nemůžou nabažit

    Jistě si pamatujete scénu z filmu Ďábel nosí Pradu, ve které se nová asistentka Andy vysmála blankytným páskům, v nichž neviděla žadný rozdíl. Tehdy ještě netušila, že v tu chvíli v podstatě předpověděla trendy pro rok 2024. Blankytná se totiž objevila v jarních kolekcích TOD’S, Nina Ricci, Khaite i Fendi.

    Zdroj: LAPOINTE

    Bezchybné a moderní looky předvedla rovněž značka Lapointe, která blankytnou prolnula do jemně prosvítajícího materiálu. Vytvořila tak pohádkový outfit, ztělesňující moderní vílu. Působí něžně, a přesto svůdně, což je při přicházejícím jarním období více než žádoucí. Blankytná je tak pro jaro nezbytná.

    Nebeskou podobu získal šifon, tyl i síťovina. Proměňte se v čerstvě připravenou cukrovou vatu

    Ano, cukrová vata je to nejlepší přirovnání následujícího trendu, minimálně při pohledu na šaty Prada na první fotografii. Stejně jako je sladká tato cukrovina, sladce působí i look s těmito šaty. Barva mezi starorůžovou a lososovou, s finálním bronzovým metalickým efektem, tak naplno vyhrává pomyslnou trofej v sekci jarních šatů.

    Zdroj: Prada, Dolce&Gabbana

    Mezi další fanoušky těchto vesmírně lehkých a příjemných materiálů patří Dolce&Gabbana a náš oblíbenec, brand EENK. Lehké materiály působí elegantně díky jejich schopnosti smyslného navrstvení. Jedna vrstva vypadá jako jemný dotek elegance, jejich navrstvení zase vytváří opulentní dojem.

    Zdroj: EENK

    Pokud jde o kombinace s jinými oděvními komponenty a doplňky, můžete vsadit na kabelky nebo boty s lesklým efektem. Skvěle se hodí například baleríny od značky Miu Miu, vytvářející nevýrazně lesklý dojem. Bát se však nemusíte ani vkusné krajky, například v oblasti spodního prádla, které jde v těchto případech často vidět.

    Trenčkoty posouvají své hranice. Svrchní oděv na jaře můžete stylizovat hned do několika možností

    Trenčkot je už několik sezón nejoblíbenějším svrchním oděvem. Není tedy divu, že se módní domy předhání, který z nich vytvoří tu nejoriginálnější verzi. Poslední rok se často setkáváme také s kratšími střihy, momentálně obléhající všechny běžné módní řetězce. Avšak při správném pečování je trenčkot podobnou investicí jako kabelka. Je schopný vydržet i několik desetiletí.

    Zdroj: Balenciaga

    Velmi originální kreace v tomto odvětví předvádí i Balenciaga. Klasickou béžovou barvu kombinuje s ještě klasičtějšími motivy a materiály, jako je třeba denim. Jaro ale jako jediné roční období nabízí oblíbenou kombinaci se šortkami. Důvodem je primárně počasí, protože v létě je na kouzelné duo vedro a v zimě a na podzim zase moc zima.

    Zdroj: Dries Van Noten

    Perfektní a zároveň i virální styling tip nabízí mix šortek a trenčkotu, spolu s dlouhými ponožkami a heels. Jedná se o zaručenou klasiku, která nikdy nezklame. Stejně jako my se pak můžete zkusit zaměřit na cherry red odstín. Street verzi pak doladíte s Acne Studios a doplňky Balenciaga.

    Outfit no. 1 – trenčkot: COS, šortky: Essentiel Antwerp, svetr: Acne Studios, boty: Bottega Veneta, ponožky: Gucci, kabelka: Patrizia Pepe | Outfit no. 2 – trenčkot: COS, šortky i boty: Acne Studios, top: Max Mara, kabelka: Balenciaga

    Autor článku:
    Marek Wrbik
    Marek Wrbikhttps://fashionup.cz/
    Marek ve svých textech propojuje módu s popkulturou, ekonomikou i společenským kontextem. Zajímá ho, jak se oblečení stává odrazem doby a proč některé značky uspějí, zatímco jiné ztratí lesk. Pravidelně se objevuje na lokálních fashion akcích a sleduje tváře české módní scény. Rád rozkrývá příběhy za značkami i trendy, které zatím českému publiku zůstávají vzdálenější. Když zrovna nepíše, rád objevuje nové bary, galerie a podniky, kde jde cítit nápad. Módu bere jako koníček, ale i jako způsob, jak se dívat na svět.

    ― Reklama ―

    Svěží dávka jarní elegance. Vyneste jarní trendy s kreativitou a hravostí

    ― Reklama ―

    Letošní jaro vybízí k vynesení několika klíčových prvků, které by měl obsahovat každý šatník. Ať už chcete zapůsobit v něžně blankytné barvě, nebo vyrazíte ven oblečená neoblečená v průhledných materiálech, teplé období přináší několik jindy nemožných možností. Patří mezi ně také epické trenčkoty v kombinaci s volnými šortky nebo chic pouzdrové sukně.

    Je naprosto nezbytné, aby váš šatník vlastnil monochromatický blankytný look. Designéři se ho letos na jaře nemůžou nabažit

    Jistě si pamatujete scénu z filmu Ďábel nosí Pradu, ve které se nová asistentka Andy vysmála blankytným páskům, v nichž neviděla žadný rozdíl. Tehdy ještě netušila, že v tu chvíli v podstatě předpověděla trendy pro rok 2024. Blankytná se totiž objevila v jarních kolekcích TOD’S, Nina Ricci, Khaite i Fendi.

    Zdroj: LAPOINTE

    Bezchybné a moderní looky předvedla rovněž značka Lapointe, která blankytnou prolnula do jemně prosvítajícího materiálu. Vytvořila tak pohádkový outfit, ztělesňující moderní vílu. Působí něžně, a přesto svůdně, což je při přicházejícím jarním období více než žádoucí. Blankytná je tak pro jaro nezbytná.

    Nebeskou podobu získal šifon, tyl i síťovina. Proměňte se v čerstvě připravenou cukrovou vatu

    Ano, cukrová vata je to nejlepší přirovnání následujícího trendu, minimálně při pohledu na šaty Prada na první fotografii. Stejně jako je sladká tato cukrovina, sladce působí i look s těmito šaty. Barva mezi starorůžovou a lososovou, s finálním bronzovým metalickým efektem, tak naplno vyhrává pomyslnou trofej v sekci jarních šatů.

    Zdroj: Prada, Dolce&Gabbana

    Mezi další fanoušky těchto vesmírně lehkých a příjemných materiálů patří Dolce&Gabbana a náš oblíbenec, brand EENK. Lehké materiály působí elegantně díky jejich schopnosti smyslného navrstvení. Jedna vrstva vypadá jako jemný dotek elegance, jejich navrstvení zase vytváří opulentní dojem.

    Zdroj: EENK

    Pokud jde o kombinace s jinými oděvními komponenty a doplňky, můžete vsadit na kabelky nebo boty s lesklým efektem. Skvěle se hodí například baleríny od značky Miu Miu, vytvářející nevýrazně lesklý dojem. Bát se však nemusíte ani vkusné krajky, například v oblasti spodního prádla, které jde v těchto případech často vidět.

    Trenčkoty posouvají své hranice. Svrchní oděv na jaře můžete stylizovat hned do několika možností

    Trenčkot je už několik sezón nejoblíbenějším svrchním oděvem. Není tedy divu, že se módní domy předhání, který z nich vytvoří tu nejoriginálnější verzi. Poslední rok se často setkáváme také s kratšími střihy, momentálně obléhající všechny běžné módní řetězce. Avšak při správném pečování je trenčkot podobnou investicí jako kabelka. Je schopný vydržet i několik desetiletí.

    Zdroj: Balenciaga

    Velmi originální kreace v tomto odvětví předvádí i Balenciaga. Klasickou béžovou barvu kombinuje s ještě klasičtějšími motivy a materiály, jako je třeba denim. Jaro ale jako jediné roční období nabízí oblíbenou kombinaci se šortkami. Důvodem je primárně počasí, protože v létě je na kouzelné duo vedro a v zimě a na podzim zase moc zima.

    Zdroj: Dries Van Noten

    Perfektní a zároveň i virální styling tip nabízí mix šortek a trenčkotu, spolu s dlouhými ponožkami a heels. Jedná se o zaručenou klasiku, která nikdy nezklame. Stejně jako my se pak můžete zkusit zaměřit na cherry red odstín. Street verzi pak doladíte s Acne Studios a doplňky Balenciaga.

    Outfit no. 1 – trenčkot: COS, šortky: Essentiel Antwerp, svetr: Acne Studios, boty: Bottega Veneta, ponožky: Gucci, kabelka: Patrizia Pepe | Outfit no. 2 – trenčkot: COS, šortky i boty: Acne Studios, top: Max Mara, kabelka: Balenciaga

    ― Reklama ―

    New York opouští kožešinu. Po rozhodnutí CFDA kráčí ve šlépějích Londýna

    Kožešina má v New Yorku utrum. Tedy alespoň na jeho vyhlášeném týdnu módy. Asociace pořádající tamní fashion week, Council of Fashion Designers of America (CFDA), kontroverzní materiál oficiálně zakázala. Kopíruje tak rozhodnutí Londýna, který od jeho využívání odstoupil již v roce 2023. Zůstává ovšem otázkou, zda bude metropoli následovat i Paříž a Milán.

    Kdo obsadí volný flek u Versace? Spekulace nabírají na obrátkách

    Versace stojí na prahu další kapitoly. Po odchodu Daria Vitale se módní svět zaměřuje na tvůrce, kteří dokážou kult ikonické značky dále rozšiřovat a dát mu nový impuls. Připravenost několika výrazných osobností vytváří mimořádně živý prostor pro strategické úvahy. Představa nového vedení kreativního směru Versace rezonuje celým odvětvím. Módní dům otevírá pole pro talenty, jež umí pracovat s dramatem, elegancí a přítomností okamžiku.

    Chappell Roan zkouší novou roli. Svou tvář propůjčí MAC Cosmetics

    Popová hvězda Chappell Roan mění směr. Poté, co prohlásila, že svou tvář nepropůjčí žádné známé značce, překvapila nečekaným oznámením. Stala se totiž novou ambasadorkou MAC Cosmetics. Mezi důvody, proč změnila názor, zpěvačka uvedla sdílené hodnoty a dlouhodobou podporu, jež společnost věnuje LGBTQI+ komunitě již od svého založení v 80. letech.

    Pro nádobí až do Dubaje? Martha Stewart zve do nových butiků

    Dubaj opět potvrzuje schopnost přitahovat světové ikony. Tentokrát vítá ženu, která proměnila každodenní život v estetickou disciplínu. Martha Stewart otevřela své první samostatné obchody právě v této metropoli. Daleko od amerických předměstí, kde její značka vznikla. Do prostoru, kde se luxus chápe jako životní taktika, přináší svět poctivě navrženého domova.

    Když luxus smrdí. Tod’s ukazuje realitu „Made in Italy“

    Pověstný italský luxus se hroutí jako domeček z karet. Ránu mu tentokrát zasadila aféra značky Tod's, jež je známá pro své kožené výrobky. Dle milánského soudu docházelo v továrnách jejích čínských dodavatelů k zneužívání pracovní síly, přičemž společnost o této skutečnosti věděla. Italský gigant nyní čelí sankci v podobě šestiměsíčního zákazu jakékoli propagace.

    Vystupovat, stanice Chanel. Show Métiers d’Art zazářila v newyorském metru

    Návrhář Matthieu Blazy odhalil světu teprve svou druhou kolekci Chanel. S úterní show Métiers d'Art ovšem pouze potvrdil to, co mnozí po jeho debutu v Paříži již tušili. Že je designér na správném místě. Nedávno jmenovaný kreativní ředitel představil nejnovější show v podzemní stanici newyorského metra. Skloubil tak underground velkoměsta s francouzskou elegancí.

    Rozhovor: Od školních sešitů k Hermès. Úspěch české kaligrafky, která okouzlila svět

    Kaligrafka Lucie Špatenková se už na střední škole zamilovala do krásně nadepsaných sešitů. Po vysoké škole založila značku Ta usměvavá, s níž pořádá workshopy krasopsaní, jezdí na eventy zkrášlovat různorodé produkty a písmem vylepšuje i výrobky nejdražších luxusních značek světa. Kromě spolupráce se značkami Prada, Cartier či Hermès vede tým kaligrafů, vychovává malou dceru a rozšiřuje povědomí o krasopísmu v Česku. 

    A$AP Rocky a Puma mění svět sneakers. Speedcat Racing zvou na divokou jízdu

    A$AP Rocky je zpět na módní scéně. Tentokrát opět spojil síly se sportovní značkou Puma. Společně vytvořili sneakers s názvem napovídajícím mnohé, tedy Speedcat Racing. A$AP Rocky přichází do světa bot se sexy divokým detailem. Teniska nádherně propojuje motorsportovou estetiku a osobní streetwearový styl samotného legendárního rapera. 

    Generace Z propadá body scrubs. Vidí v nich záblesk drobného luxusu

    Z běžných self-care pomocníků se v očích generace Z stává speciální sběratelský předmět. Ať už díky rozlišným značkám, nespočtu vůní měnících se s každou sezónou, nebo limitovaným edicím, klasický peeling přitahuje v koupelně čím dál větší pozornost. Stal se z něj drobný záblesk světa luxusu, který nabízí okamžité uspokojení a komercí podpořený pocit sebelásky.

    Módní rok kulminuje. Konec roku zpečetilo předávání Fashion Awards

    První prosincové pondělí předznamenalo rychle se blížící konec letošního roku. Odstartovalo ho slavnostní předávání Fashion Awards, tradičně pořádané British Fashion Council Foundation. Módní svět tak řádně ocenil největší ikony definující rok 2025. Patří mezi ně mimo jiné návrháři jako Jonathan Anderson, Sarah Burton, Grace Wales Bonner nebo modelka Anok Yai.

    Dreaming Eli učí sexy sebelásce. Módní nováček dobývá Londýn

    Dreaming Eli patří k nejvýraznějším novým hlasům londýnské módní scény. Značka dobyla London Fashion Week svou kolekcí, kterou připravila pro jaro 2026. Její tvorba propojuje jemnost s drsností, zranitelnost se silou a experiment s romantikou. Svou jedinečností si zajistila pozornost módních kritiků a stabilní místo na světově proslulém týdnu módy.

    Chanel obléká rappera. Novým ambasadorem značky je A$AP Rocky

    Herečka Margaret Qualley a rapper A$AP Rocky čeká hvězdná svatba. Alespoň v alternativním vesmíru Chanel. Módní dům odhalil krátké video z dílny režiséra Michela Gondry, v němž slavného hudebníka představuje jako svého nejnovějšího ambasadora. Zároveň se jedná o teaser k chystané show s názvem Métiers d’Art, kterou v úterý 2. prosince přivítá New York.

    LVMH loví talenty, Kering loví značky. Oba velikáni formují budoucnost luxusu

    LVMH i Kering vstupují do nové etapy růstu. Skupiny formující tvář globálního luxusu posouvají portfolia směrem k budoucnosti. LVMH sází na čerstvé talenty a řemeslné mistrovství. Kering buduje investiční jednotku, jež mapuje značky, technologie i subkulturní směry. Oba giganti sledují proměnu zákazníka a reagují s vizí přesahující hranice tradičního luxusu.

    Šaty už nestačí. Elie Saab přetváří sny v luxusní rezidence z betonu a zlata

    Značka Elie Saab rozšiřuje svůj vytříbený estetický svět. Představila projekt Stellar by Elie Saab, první značkový rezidenční komplex na ostrově Yas v Abú Dhabí. Tímto krokem navazuje na svou globální expanzi do segmentu luxusních nemovitostí. Stopy její značky lze nalézt po celém světě, od Karibiku přes Maledivy až po švýcarské Alpy, stejně jako na nedávno uvedené debutové jachtě Elie Saab.

    Maison Margiela přepisuje anonymní DNA. Přizpůsobuje se éře virálů

    Říká se, že starého psa novým kouskům nenaučíš. V módě, kde rychle se měnící dynamika může zaskočit i nejsilnější hráče, to však neplatí. Pravidlům hry se musel podřídit i Maison Margiela. Zakladatel značky vybudoval byznys model na ideji brandu bez jména. Kreativní ředitel Glenn Martens ho ale pomalu přetváří. Uvádí ho do současnosti, kde vítězí relevance a pozornost.

    Čepice, které prolomí zimní prokletí. Tu správnou už nesundáte

    Zimní sezona znovu otevírá otázku, proč pletené čepice často působí únavněji než samotné mrazivé počasí. Mnoho tváří pod nimi ztratí proporce, linku čelisti i sebevědomý výraz. Móda však nabízí alternativy, jež pracují s architekturou hlavy mnohem chytřeji a dávají outfitu novou vertikálu. Struktura, historie, elegance a dramatický tvar dokáží proměnit běžné vrstvení ve skutečný styling. Není divu, že módní domy sázejí na čepice rámující obličej jako šperk, ne jako zimní nutnost.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―