Více

    ― Reklama ―

    Poslední přehlídka návrhářky Stelly McCartney zdůraznila její už tak hlasité poselství. Skrze svou tvorbu totiž apelovala na módní svět, aby ho tím donutila vzdát se využívání peří. Designérka své úsilí posílila také partnerstvím s PETA a společným projektem, využívajícím slogan It’s about fucking time.

    Návrhářka Stella McCartney vytvořila svou kolekci pro nadcházející jaro a léto z 91 procent z udržitelných materiálů. Podtrhla tak svou dlouhodobou snahu učinit z módního průmyslu více přívětivější scénu pro životní prostředí i zvířata. Ve své poslední přehlídce se tentokrát zaměřila na peří. Zesílila tím svou snahu rozšířit konec jeho využívání také mezi ostatní světové módní domy.

    Zdroj: Stella McCartney

    Na hosty proto na jejich místech čekaly speciální noviny The Stella Times, popisující návrhářčinu environmentální snahu. Každý host rovněž dostal kšiltovku s nápisem About F-king Time. Jedná se odkaz na slogan, který designérka poprvé použila v roce 1999. Vynesla ho totiž na tílku při inauguraci svého otce, slavného zpěváka Paula McCartney, do Rock and Roll síně slávy.

    Nyní však McCartney nápis používá jako politický nástroj. Dává tak najevo frustraci se současnou módní scénou. Svůj názor nevyjádřila pouze pomocí načechraných topů, připomínajících peří, motivů zlatých ptáčků či dlouhých splývavých šatů. Na Newyorském týdnu módy rovněž vytvořila nový projekt s organizací People for the Ethical Treatment of Animals (PETA).

    Stella McCartney zasáhla i v New Yorku. Spolu s PETA brojí proti kůži

    Místo peří se návrhářka v New Yorku zaměřila na konec využívání kůže. S PETA tedy kromě kampaně It’s About Fucking Time vytvořila i projekt I’d Rather Go Naked, který kdysi zachytil nahé celebrity, podporující práva zvířat. Dle PETA totiž ročně kvůli kožedělnému průmyslu umírá až miliarda zvířat. Jejich kůže pak pochází hlavně z rozvojových zemí, kde neplatí tak přísná ochrana.

    @fashioncricket PETA, l'organizzazione animalista, si è imbucata, per l'ennesima volta, a una sfilata. #Dior #Peta #aninali #moda #fashion ♬ suono originale – Fashion cricket

    Organizace PETA o sobě letošní sezónu fashion weeků dala vědět více než jednou. Pozornost na sebe upoutala i na nedávné přehlídce Dior. Její aktivistka vstoupila na molo s nápisem hlásajícím Fuck Feathers, přičemž její outfit měl připomínat zkrvavenou kůži ptáků. Vedení PETA rozhodlo akci zorganizovat poté, co Lady Gaga na letošní olympiádě vynesla Dior šaty z pštrosího peří.

    Zdroje: WWD, PETA, Times Now News, Instagram, TikTok

    Autor článku:
    Kateřina Hlaváčková
    Kateřina Hlaváčkováhttps://fashionup.cz/author/katerina-hlavackova/
    Kateřina je šéfredaktorkou a editorkou FashionUP. Své články věnuje aktuálním zprávám, ale i bizarním TikTok trendům, které s nadhledem hodnotí. Baví ji analýza kostýmů populárních filmů nebo debaty nad tím, do čela jakého módního domu zamíří ikoničtí návrháři tentokrát. Do světa médií vkročila v 16 letech, kdy psala pro studentský magazín. Od té doby zkusila vše od psaní módních komentářů přes práci v newsroomu po překlad lidskoprávních reportů.

    ― Reklama ―

    Foto:Reuters

    Stella McCartney zesílila svůj apel. It’s about fucking time, vzkazuje

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Poslední přehlídka návrhářky Stelly McCartney zdůraznila její už tak hlasité poselství. Skrze svou tvorbu totiž apelovala na módní svět, aby ho tím donutila vzdát se využívání peří. Designérka své úsilí posílila také partnerstvím s PETA a společným projektem, využívajícím slogan It’s about fucking time.

    - Reklama -

    Návrhářka Stella McCartney vytvořila svou kolekci pro nadcházející jaro a léto z 91 procent z udržitelných materiálů. Podtrhla tak svou dlouhodobou snahu učinit z módního průmyslu více přívětivější scénu pro životní prostředí i zvířata. Ve své poslední přehlídce se tentokrát zaměřila na peří. Zesílila tím svou snahu rozšířit konec jeho využívání také mezi ostatní světové módní domy.

    Zdroj: Stella McCartney

    Na hosty proto na jejich místech čekaly speciální noviny The Stella Times, popisující návrhářčinu environmentální snahu. Každý host rovněž dostal kšiltovku s nápisem About F-king Time. Jedná se odkaz na slogan, který designérka poprvé použila v roce 1999. Vynesla ho totiž na tílku při inauguraci svého otce, slavného zpěváka Paula McCartney, do Rock and Roll síně slávy.

    - Reklama -

    Nyní však McCartney nápis používá jako politický nástroj. Dává tak najevo frustraci se současnou módní scénou. Svůj názor nevyjádřila pouze pomocí načechraných topů, připomínajících peří, motivů zlatých ptáčků či dlouhých splývavých šatů. Na Newyorském týdnu módy rovněž vytvořila nový projekt s organizací People for the Ethical Treatment of Animals (PETA).

    Stella McCartney zasáhla i v New Yorku. Spolu s PETA brojí proti kůži

    Místo peří se návrhářka v New Yorku zaměřila na konec využívání kůže. S PETA tedy kromě kampaně It’s About Fucking Time vytvořila i projekt I’d Rather Go Naked, který kdysi zachytil nahé celebrity, podporující práva zvířat. Dle PETA totiž ročně kvůli kožedělnému průmyslu umírá až miliarda zvířat. Jejich kůže pak pochází hlavně z rozvojových zemí, kde neplatí tak přísná ochrana.

    @fashioncricket PETA, l'organizzazione animalista, si è imbucata, per l'ennesima volta, a una sfilata. #Dior #Peta #aninali #moda #fashion ♬ suono originale – Fashion cricket

    Organizace PETA o sobě letošní sezónu fashion weeků dala vědět více než jednou. Pozornost na sebe upoutala i na nedávné přehlídce Dior. Její aktivistka vstoupila na molo s nápisem hlásajícím Fuck Feathers, přičemž její outfit měl připomínat zkrvavenou kůži ptáků. Vedení PETA rozhodlo akci zorganizovat poté, co Lady Gaga na letošní olympiádě vynesla Dior šaty z pštrosího peří.

    Zdroje: WWD, PETA, Times Now News, Instagram, TikTok

    ― Reklama ―

    Co spojuje Rihannu, holuby a zeleninu? Zásadní momenty Jonathana Anderson

    Málokdo dnes v módě překvapuje tak rafinovaně jako Jonathan Anderson. Irský návrhář, jenž opustil Loewe a přechází do čela módního impéria Dior, za sebou zanechává sbírku momentů, které se vryly do paměti módních fanoušků i internetu. Jeho tvorba je plná ironie, symboliky a balancování mezi uměním a nositelností. Právě to dělá Andersona jedním z nejzásadnějších návrhářů poslední dekády.

    Michael Rider vstoupil do záře reflektorů. Odhalil debut pro Celine

    Další ze slavných módních domů se dočkal nové kapitoly. Nový kreativní ředitel Celine, Michael Rider, odhalil v neděli odpoledne svou debutovou kolekci. Umně v ní spojil tradici značky, její předchozí éry i špetku vlastního stylu. Jedná se o vydařený začátek návrháře, který pro společnost pracoval již dříve, a to pod taktovkou ikonické Phoebe Philo.

    Provoní domov a vyčistí hlavu. Vůně přinášející spirituální zážitek

    Některé vůně dokážou víc než jen provonět domov. Vonné tyčinky, vykuřovadla nebo esenciální oleje zároveň slibují zklidnění mysli a očištění od negativní energie. Jejich používání má kořeny v duchovních tradicích celého světa. Navíc vám doma zastoupí designový doplněk v podobě aroma lampy nebo stylového stojánku.

    Tiché a trvalé zneklidnění. V Praze začala výstava Davida Lynche Up in Flames

    Od konce června můžete v pražském DOXu navštívit výstavu amerického umělce Davida Lynche s názvem Up in Flames. Jde o první souhrnné představení jeho děl v České republice. Těšit se můžete na Lynchovy kresby, fotografie, litografie, akvarely i krátké experimentální a animované filmy plné melancholie a tajemství, a to až do února.

    Marc Jacobs potvrdil svůj rukopis. Na molo vrátil snové oversized siluety

    Pondělní večer v New Yorku se nesl ve znamení Marca Jacobs. Návrhář představil svou kolekci pro rok 2026, a to v již dříve využitých prostorách Newyorské veřejné knihovny. Jeho 19 umně zpracovaných looků potvrdilo rukopis, který designér buduje již několik sezón. Opět totiž nabídl strukturované a oversized siluety připomínající panenky.

    Old money, balet a F1. Letní obuv sází na nadčasovost

    Léto každoročně volá po lehkých a pohodlných botách, které vás budou ve stylu provázet horkými dny. Letos spatříme na nohou jak novinky, tak staré dobré kousky, které známe už od dětství. Všechnu letošní trendy obuv ale spojuje jedno, a to ambice propojit pohodlí a styl.

    Méně scrollování, více života. Trend anti-rot summer nutí ke zpomalení

    Pokud už jste unavení z nekonečného scrollování na sociálních sítích, ztrácíte motivaci a cítíte, že máte zahlcenou mysl, pravděpodobně na vás doléhá „brainrot“. Nemusíte ale zoufat, trend „anti-rot summer“ přichází s tipy, jak v létě zpomalit a konečně se nadechnout. Den offline, seznam radostí i příprava letních „snacks“ mají jedno společné, pomohou vám zpomalit a znovu naplno vnímat svět kolem sebe.

    Jacquemus sebral módě opulenci. Navrátil se k venkovským kořenům

    Pařížský týden pánské módy zakončila přehlídka z dílny Jacquemus. Návrhář odhalil svou kolekci pro jaro a léto příštího roku v ohromujících prostorách L'Orangerie ve Versailles. S řadou Le Paysan tentokrát oslavil své venkovské kořeny, jimž vzdal hold lehkými střihy, přírodními materiály a nenucenými siluetami, odkazujícími na jeho domov.

    Bon voyage. Se správnou skin care zvládnete hory i dovolenou pod širákem

    Skin care má ve známém prostředí většinou jasný řád. Když ale přijde na cestování na lehko, i ta nejlépe promyšlená rutina musí projít jistou redukcí. Být připraven neznamená sbalit celou koupelnovou poličku, ale chytře sestavit funkční, avšak minimalistický arsenál. Nezabere celý batoh, ale přesto pleti efektivně dopřeje vše, co jí náleží.

    Snídaně jako nejdůležitější jídlo dne. Longevity odborníci nesouhlasí

    Na snídani má každý názor. Někdo ji miluje, jiný považuje za ztrátu času. Někdo snídá hned po probuzení, jiný ranní rituál nechá až na jedenáctou, nebo ho nepodstoupí vůbec. Zatímco večeře je společenská událost a oběd čas na pauzu, snídaně bývá často přehlížená. Ale právě v tom tkví její kouzlo. Není o pravidlech, ale o zvyku. A přitom je to právě první jídlo dne, které ukrývá sílu určit, jak se budete cítit celý den.

    Dries Van Noten, Yohji Yamamoto i Rick Owens. Pařížský týden módy nekončí

    Paříž zaplavila móda a nikam se nechystá. Tamní týden pánské módy ještě nekončí. Řadu pro jaro a léto roku 2026 představil například Rick Owens, který modely v dekonstruovaných návrzích nechal projít vodou. Dries Van Noten odhalil první pánskou kolekci nového kreativního ředitele Juliana Klausner a Yohji Yamamoto zreflektoval současné dění.

    Pánové, sandály jsou povoleny. Dokonce i s ponožkami

    Letní sezóna 2025 přináší pro pánská chodidla jednu jasnou zprávu. Ukazovat prsty je naprosto v pořádku. Z červených koberců mizí lakované polobotky, místo nich nastupují páskové sandály, Birkenstocks, a dokonce i žabky od luxusních značek. Jonathan Bailey se v Londýně ukázal v minimalistických flip flops od The Row, zatímco Simon Baker si v Sardinii vystačil s Birkenstock Kyoto. 

    Sardinky dobývají pevninu. Staly se nejnovější obsesí letošního léta

    Sociální síť TikTok vytvořila další trend inspirovaný jídlem. Letošní léto však tentokrát nepohltí roztomilé ovoce nebo zelenina, ale sardinky. Postupně se začaly objevovat na plakátech, obalech telefonů, plážových taškách i oversized tričkách. Ukazují nejen trvající oblibu "coastal" a "fisherman" estetik, ale rovněž touhu po osobitosti a letní hravosti.

    Móda v kostce: Skims sní o Euro Summer a Mugler naverboval Sharon Stone

    Léto je v plném proudu a značka Skims nezůstává pozadu. Letošní kolekci plavek vytvořila ve stylu "Euro Summer" spolu s Robertem Cavalli. Rick Owens chystá výstavu v Paříži a Fendi pokračuje v hledání nového vedení. Mugler vydal speciální kampaň s Sharon Stone a Meghan Markle odhalila nové letní produkty z dílny své společnosti As Ever.

    Make-up ovládla znamení zvěrokruhu. Léto diktuje hravé experimenty

    Generace Z prahne po autenticitě, personalizaci a individuálních zážitcích. Její potřeby odráží rovněž současné trendy, například v podobě hravých přívěsků. Touha po jedinečnosti ovšem prostoupila i do světa make-upu. Není proto překvapením, že létu povládne takzvaný astrology make-up, tedy look odkazující na znamení zvěrokruhu.

    Paříž přebírá štafetu. Fashion week odstartoval Louis Vuitton i Saint Laurent

    Po Milánském týdnu pánské módy přichází na řadu Paříž. Francouzská metropole se v úterý zaplnila milovníky módy, vyhlížejícími hned několik očekávaných přehlídek. Fashion week odstartoval mimo jiné módní dům Louis Vuitton, jenž tentokrát čerpal inspiraci z Indie. Úspěšnou show plnou lákavé palety barev představil také Saint Laurent.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―