Více
    Redakce

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Značka Alexander McQueen představila na Pařížském týdnu módy pod vedením nového kreativního ředitele Seána McGirr svou kolekci pro podzim a zimu 2025. Návrhář, již ve své třetí sezóně u tohoto módního domu, čerpal inspiraci z viktoriánského období a dandysmu, čímž vytvořil kolekci, která spojuje historické prvky s moderní estetikou.

    Nejnovější přehlídka z dílny Alexander McQueen se konala v úzkých a vysokých prostorech Royal Cabinet of Natural History, připomínajících atmosféru viktoriánské éry. Návrhář Seán McGirr se při tvorbě kolekce pro letošní podzim a zimu inspiroval esejí Charlese Dickens „Night Walks“, která popisuje autorovy noční procházky Londýnem během jeho nespavosti. Volba odkazu není náhodná, neboť první kolekce samotnho McQueena nesla název „Jack The Ripper Stalks His Victims“, odkazující na temné stránky viktoriánské Anglie.

    „Alexander McQueen je o pase.“ Tak kolekci popsal kreativní ředitel

    Na mole dominovaly černé kostýmy s ostrými liniemi, zvýrazněnými rameny a úzkými pasy, tedy prvky odkazující na viktoriánskou siluetu. Tyto modely byly doplněny vysokými límci a krajkovými detaily, které dodávaly oděvům nádech gotické elegance. McGirr uvedl, že „McQueen je o pase“, a proto se zaměřil na zdůraznění této části těla, čímž vytvořil siluety, které jsou jak přísné, tak ladné.

    Dalším výrazným prvkem kolekce byly šaty s volány, kombinované s krajkovými viktoriánskými botami a moderními slunečními brýlemi. Kombinace tradičních a současných prvků zdůrazňovala McGirrův záměr propojit minulost s přítomností. Návrhář uvedl, že přemýšlel o moderním dandym, zejména o Oscaru Wilde, jehož odkaz je pro něj významný. Barvy jako krvavě červená, jemná lila a absintově zelená odkazovaly na estetiku dávné éry a dodávaly řadě hloubku.

    Nejhonosnější módní combo? Alexander McQueen a viktoriánské obodbí

    Viktoriánské období bylo v kolekci reflektováno nejen skrze střihy a barvy, ale i prostřednictvím použitých materiálů a detailů. Řada obsahovala bohaté brokáty, krajky a výšivky, které zosobňovaly opulenci viktoriánské módy. Volány, vysoké límce a zdobené manžety připomínaly oděvy z 19. století, byly ale interpretovány moderním způsobem, což je pro Alexandra McQueen typické.

    Módní dům je známý svou schopností propojit historické prvky s moderní estetikou, což je patrné i v této kolekci. Inspirace viktoriánským obdobím není pro značku novinkou. Například poslední kolekce navržená samotným Alexandrem McQueen, před jeho tragickou smrtí v roce 2010, čerpala z opulentních královských rouch a obsahovala zlaté výšivky, jasně červené, černé a bílé barvy či pláště, ztělesňující středověkou módu.

    Zdroj: Met Museum

    Inspirace temnými obdobími je pro Alexander McQueen dlouhodobým rukopisem. Vzpomeňte si například na vintage looky, které ve své době neměly obdoby. Značka od první kolekce Jack The Ripper Stalks His Victims až po současnost čerpá z gotiky, viktoriánské dekadence a temných stránek historie. Seán McGirr pak v této linii očividně pokračuje, jeho FW25 kolekce je syrová, tajemná a plná kontrastů mezi přepychem a ponurostí.

    Zdroje: The Guardian, WWD, Hypebeast, Instagram, YouTube

    Autor článku:
    Marek Wrbik
    Marek Wrbikhttps://fashionup.cz/
    Marek ve svých textech propojuje módu s popkulturou, ekonomikou i společenským kontextem. Zajímá ho, jak se oblečení stává odrazem doby a proč některé značky uspějí, zatímco jiné ztratí lesk. Pravidelně se objevuje na lokálních fashion akcích a sleduje tváře české módní scény. Rád rozkrývá příběhy za značkami i trendy, které zatím českému publiku zůstávají vzdálenější. Když zrovna nepíše, rád objevuje nové bary, galerie a podniky, kde jde cítit nápad. Módu bere jako koníček, ale i jako způsob, jak se dívat na svět.

    ― Reklama ―

    Seán McGirr pokračuje v tajemné linii. Alexander McQueen FW25 je ódou na viktoriánskou eleganci

    Značka Alexander McQueen představila na Pařížském týdnu módy pod vedením nového kreativního ředitele Seána McGirr svou kolekci pro podzim a zimu 2025. Návrhář, již ve své třetí sezóně u tohoto módního domu, čerpal inspiraci z viktoriánského období a dandysmu, čímž vytvořil kolekci, která spojuje historické prvky s moderní estetikou.

    Nejnovější přehlídka z dílny Alexander McQueen se konala v úzkých a vysokých prostorech Royal Cabinet of Natural History, připomínajících atmosféru viktoriánské éry. Návrhář Seán McGirr se při tvorbě kolekce pro letošní podzim a zimu inspiroval esejí Charlese Dickens „Night Walks“, která popisuje autorovy noční procházky Londýnem během jeho nespavosti. Volba odkazu není náhodná, neboť první kolekce samotnho McQueena nesla název „Jack The Ripper Stalks His Victims“, odkazující na temné stránky viktoriánské Anglie.

    „Alexander McQueen je o pase.“ Tak kolekci popsal kreativní ředitel

    Na mole dominovaly černé kostýmy s ostrými liniemi, zvýrazněnými rameny a úzkými pasy, tedy prvky odkazující na viktoriánskou siluetu. Tyto modely byly doplněny vysokými límci a krajkovými detaily, které dodávaly oděvům nádech gotické elegance. McGirr uvedl, že „McQueen je o pase“, a proto se zaměřil na zdůraznění této části těla, čímž vytvořil siluety, které jsou jak přísné, tak ladné.

    Dalším výrazným prvkem kolekce byly šaty s volány, kombinované s krajkovými viktoriánskými botami a moderními slunečními brýlemi. Kombinace tradičních a současných prvků zdůrazňovala McGirrův záměr propojit minulost s přítomností. Návrhář uvedl, že přemýšlel o moderním dandym, zejména o Oscaru Wilde, jehož odkaz je pro něj významný. Barvy jako krvavě červená, jemná lila a absintově zelená odkazovaly na estetiku dávné éry a dodávaly řadě hloubku.

    Nejhonosnější módní combo? Alexander McQueen a viktoriánské obodbí

    Viktoriánské období bylo v kolekci reflektováno nejen skrze střihy a barvy, ale i prostřednictvím použitých materiálů a detailů. Řada obsahovala bohaté brokáty, krajky a výšivky, které zosobňovaly opulenci viktoriánské módy. Volány, vysoké límce a zdobené manžety připomínaly oděvy z 19. století, byly ale interpretovány moderním způsobem, což je pro Alexandra McQueen typické.

    Módní dům je známý svou schopností propojit historické prvky s moderní estetikou, což je patrné i v této kolekci. Inspirace viktoriánským obdobím není pro značku novinkou. Například poslední kolekce navržená samotným Alexandrem McQueen, před jeho tragickou smrtí v roce 2010, čerpala z opulentních královských rouch a obsahovala zlaté výšivky, jasně červené, černé a bílé barvy či pláště, ztělesňující středověkou módu.

    Zdroj: Met Museum

    Inspirace temnými obdobími je pro Alexander McQueen dlouhodobým rukopisem. Vzpomeňte si například na vintage looky, které ve své době neměly obdoby. Značka od první kolekce Jack The Ripper Stalks His Victims až po současnost čerpá z gotiky, viktoriánské dekadence a temných stránek historie. Seán McGirr pak v této linii očividně pokračuje, jeho FW25 kolekce je syrová, tajemná a plná kontrastů mezi přepychem a ponurostí.

    Zdroje: The Guardian, WWD, Hypebeast, Instagram, YouTube

    ― Reklama ―

    Julian Klausner se činí. Rozvíjí populární pánské tenisky Dries Van Noten

    Dries Van Noten vždy oblékal svět do poezie textilních kontrastů. Když ale na konci své kariéry představil nízké semišové tenisky, přidal ke svému odkazu nečekanou kapitolu. Precizní, civilní a zcela současnou podobu pánských bot. Ty se staly jeho tichým podpisem, který rezonoval i po jeho odchodu. Tento příběh nyní pokračuje pod vedením návrháře Juliana Klausner.

    Z holky od vedle je showgirl. Taylor Swift se novými outfity staví mezi legendy

    Už dlouho víme, že značka jménem Taylor Swift obsahuje mnohem víc než jen písničky s chytlavými refrény a chytrými texty. Nové album The Life of a Showgirl ukazuje umělkyni šťastně zamilovanou a pevně usazenou ve světě showbyznysu. Populární zpěvačka si skrze něj nejen hudebním, ale především módním jazykem a za pomocí promyšlené stylizace říká o pozici mezi opravdovými legendami.

    Prada odstartovala vánoční shon. Vydala letošní sváteční kampaň

    S postupujícím podzimem se nezadržitelně blíží i letošní sváteční období. Vánoční shon odstartovala mezi světovými módními domy společnost Prada. Koncem října vydala kampaň oslavující svátky s názvem A Winter's Tale. V jejím středu stojí ambasadoři značky, ale také klasický zimní archetyp představující cestu domů zasněženými vrcholky dechberoucích hor.

    Rozhovor: Pokud nevybočíš, nikdo si tě nezapamatuje, míní návrhář Jeremiáš Fürst

    Začínající návrhář Jeremiáš Fürst stojí za kolekcí Dressed To Dream, kterou letos představil na Budapešťském fashion weeku. Jeho tvorba stojí na pomezí klasické pánské krejčoviny a subtilního snění. Zkoumá, jak může muž vypadat, když odloží zbroj a dovolí si být jemný, klidný a přirozený. V rozhovoru mluví designér o nové mužské identitě, rivalitě na české scéně i o tom, proč je návratnost v módě často jen iluzí.

    Amerika se zmenšuje. Ozempic mění zažité velikosti oblečení

    Lék na hubnutí Ozempic přetváří americký módní trh. Už se to prokazatelně odráží i v číslech. Módní byznys má proto další možnost ukázat, že se umí dokonale přizpůsobit době. Zvýšená poptávka po menších velikostech trápí hlavně maloobchod, protože zásoby na skladu přestaly odpovídat tělům zákazníků. Luxusní móda ovšem zmenšení velikostí naopak vítá.

    Pánskou módu Hermès opět povede žena. Diktovat ji bude Grace Wales Bonner

    Módní dům Hermès překvapil svou volbou nové kreativní ředitelky pánské sekce. Nevybral totiž interního zaměstnance, jak se od tradiční luxusní značky očekávalo, ale zcela novou tvář. Stala se jí návrhářka Grace Wales Bonner, která proslavila svou tvorbu stejnojmennou značkou a za svou úspěšnou kariéru posbírala hned několik významných ocenění módního světa.

    King Kylie se vrací! Potvrzuje konec „clean girl“ éry

    Kylie Jenner se znovu chopila žezla svého alter ega King Kylie a přepsala vlastní kapitolu popkultury. Po 10 letech oživuje éru, která definovala estetiku druhé dekády internetu. Čas, kdy se filtry mísily s realitou a selfie mělo váhu módního statementu. Slavná podnikatelka a modelka opět přetváří vlastní obraz, tentokrát s vyzrálou energií ženy, jež si plně uvědomuje sílu svého vlivu. Návrat King Kylie éry znovuobjevuje staronovou kapitolu.

    JW Anderson má novou tvář. Značka diktuje vlastní luxusní tempo

    Pro mnohé bylo zklamáním, když návrhář Jonathan Anderson začátkem léta oznámil konec runway přehlídek své značky JW Anderson. Uvedl totiž rovněž, že hodlá svou úspěšnou společnost přesměrovat. Její nová tvář ovšem nyní dokazuje, že chybějící módní shows dokáže hravě předčít. S radostí diktuje své tempo, které je sice pomalejší, ale zato exkluzivnější.

    Zaměstnanci Kering v Itálii stávkují. Brojí proti neochotě vyjednávat

    Luxusní skupinu Kering čekají stávky. Její zaměstnanci v Itálii naplánovali na úterý čtyřhodinový protest, který má poukázat na nevůli vyjednávat ze strany vedení společnosti. Dle tamních odborů totiž neprojevuje ochotu vstoupit do dialogu o požadovaných změnách. V centru projednávaných problémů jsou mimo jiné neshody ohledně možností práce na dálku.

    Maximalismus zima neodradí. Podzim ozdobí trendy pendant necklaces

    Pestré barvy sluncem nasyceného léta sice zahnaly temnější odstíny burgundy a čokoládově hnědé, to ovšem ještě neznamená, že je populární maximalismus na ústupu. Nadále se totiž projevuje nejen v odvážných kombinacích nebo vzorech, ale především trendy špercích. Není proto divu, že letošnímu podzimu dominují takzvané pendant necklaces.

    Třásně udávají rytmus jaru a létu 2026. Objevte horký trend letošních mol

    Třásně opět vstoupily na mola s energií, jež proměnila krok v gesto a látku v melodii. Jarní a letní sezóna 2026 je jimi doslova protkaná. Linie oděvů se od Milána až po Londýn rozvlnily do plynulého pohybu, v němž se řemeslnost mísí s volností. Třásně symbolizují přirozenou dynamiku a smyslový přepych. V každém švu je cítit rytmus, jenž nezpívá do kroku, ale vábí k tanci.

    Na křídlech překvapení. Týdny módy zaskočily domácí estetikou i vojenskými prvky

    Překvapení se zřejmě stává novým měřítkem estetiky. V kolekcích nedávných světových fashion weeků vyplouvají na povrch tvůrčí odvážnosti, které posouvají hranice očekávání. Elegantní uniformní odkazy se mísí s domestikovanou nostalgií, materiály se vrací v nových podobách a moment překvapení získává status skutečného kurátorského gesta.

    Móda v kostce: Valentino má novou tvář a boty Jil Sander x Puma jsou zpět

    Módní dům Valentino má novou ambasadorku, nově ho bude zastupovat herečka Dakota Johnson. Vivienne Westwood uspořádala svou první show v Saúdské Arábii a Jil Sander x Puma vrací na scénu svou ikonickou spolupráci. Partnerství opět rozšiřují rovněž značky MM6 Maison Margiela a Salomon. Luxusní skupina Kering prodá svou beauty sekci společnosti L'Oréal.

    Akční žánr opět ožívá. Snímek Jedna bitva za druhou dobývá filmová plátna

    Režisér Paul Thomas Anderson znovu dokázal, že do křesla režiséra zkrátka patří. Jeho nejnovější snímek s názvem Jedna bitva za druhou sklízí nadšené ohlasy nejen od diváků, ale také přísných kritiků. Napínavý, humorný, ale přesto hluboký a provokativní děj opět probouzí k životu akční žánr. Leonardo DiCaprio vás navíc ani tentokrát nenechá vydechnout.

    Luxury Insights: Nejdražší lyžařská střediska lákají na zimní pohádku

    Zima má dozajista své kouzlo, v těch nejluxusnějších koutech světa ovšem září magií. Prémiová lyžařská střediska sahají daleko za hranice sjezdovek. Návštěvníkům nabízí pohled na nejnovější módní kolekce na svah, nezapomenutelné zážitky a eleganci na úrovni. Zimní dovolená zde nabírá na obrátkách, bez ohledu na to, kde přesně se nacházíte.

    Designblok myslí i na módu. V soutěži Diploma Selection zazářily mladé talenty

    Předposlední den mezinárodního festivalu designu a módy se opět nesl ve znamení nové generace tvůrců. Začínající návrháři a absolventi z celé Evropy měli možnost představit své diplomové práce v rámci prestižní soutěže Designblok Diploma Selection, která se tentokrát konala v prostorách Nové Spirály. Po nabitém dni plném módních shows odborná porota vybrala jako vítězku designérku Andreu Rehbein, přičemž druhé a třetí místo obsadili návrháři Šimon Žák a Kári Þór Barry.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―